eitaa logo
رسانه اجتماعی مسجد و محله
378 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
5.2هزار ویدیو
488 فایل
رسانه اجتماعی و کانال رسمی مسجد حضرت زینب سلام الله علیها قم، شهرک شهید زین الدین، خیابان شهید پائیزان انتهای خ دکتر حسابی کدپستی3739115659 شناسه ملی 14013514594 حساب حقوقی درآمد وجاری مسجد 5892107047156958 💳 IR050150000003101103064788
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 ابلاغیه مرکز اردویی استان در خصوص برگزاری 👆 (همزمان با چهارمین سالگرد حاج قاسم سلیمانی) 📲 لطفا ابلاغیه را با دقت مطالعه نموده و به نحو شایسته به زیرمجموعه خود اطلاع رسانی نمائید. "معاونت اردویی ناحیه مقاومت امام‌ حسین‌(ع) "
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا آنقدر در گروهها پخش کنید تا آخرین نفر جمعیت ایران این شیرمرد را بشناسند! شاید با دیدن این کلیپ خیلی ها که نیاز به این ابرمرد و گروهش دارند، مشکل شان حل شود! هنوز هم آدم خوب پیدا می شود!
 . پيامبر صلي الله عليه و آله :  الجُلوسُ فِي المَسجِدِ لاِنْتِظارِ الصَّلوةِ عِبادَةٌ ؛  پيامبر صلي الله عليه و آله :نشستن در مسجد به انتظار نماز ، عبادت است .
کلام حق تعالی
درس بزرگان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹‏گزارش می‌نویسد: قتل با جسمی گران بوده 🔹و مقتوله، زنی که ظاهراً خیلی جوان بوده 🔹گزارش می‌نویسد: با لگد در را شکستند و 🔹و مقتوله، همان دم اتفاقاً پشت آن بوده...
🐑 گزارش خیرات با مساعدت و همدلی اهالی محل و نمازگزاران و همکاری عزیزان کارگروه اجرایی خیریه دو راس گوسفند به نیت بانیان محترم و سلامتی امام عصر عجل الله تعالی فرجه شریف خریداری و قربانی ؛ بسته بندی گردید و بین مستمندان و مستبصرین نیازمند توزیع گردید ، ان شاء الله خداوند برکت به جان و مال و فرزندان بانیان محترم و محترمه عنایت نماید ، قبول باشه . خدا به مال و جان شما برکت خواهد دهد . عقیله بنی هاشم
بسم الله الرحمن الرحیم 🔹با توجه به نزدیک شدن ایام انتخابات و تحرکات اخیر اصلاح‌طلبان در آرزوی بازگشت به قدرت؛ بد نیست آن‌چه به عنوان ایدئولوژی و فلسفه وجودی آن‌ها در بدنه‌ی نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرزوی بازگشت دوران سیاه سلطه غرب‌پرستان در سر می‌پرورانند را مروری دوباره کنیم. 🔹اصلا بعید نیست از غفلت و عدم اطلاع ما استفاده‌ای دوباره ببرند و شبکه نفوذ مریدان تمدن منحط غرب باز هم بتوانند مدتی دیگر بر مقدرات این ملت الهی مسلط شوند و سرعت پیشرفت‌مان بسوی قله را باز هم بکاهند. 🔹لذا از امشب که شب شهادت بانوی مبارز و روشنگر ظلمات نفوذیان تحت تدبیر یهود است؛ بارگذاری متن کتاب "ارتش سری روشنفکران" را آغاز می‌کنیم. دانستن آن‌چه به سر این ملت مجاهد و غیور در دوران سیاه اصلاح‌طلبان رفت، قطعا ما را از افتادن دوباره در ورطه‌ی این ظلمات پیچیده باز می‌دارد. 🔹"" نام کتابی است که توسط پژوهشگر سخت‌کوش، جناب آقای «پیام فضلی‌نژاد» به نگارش در آمده و توسط دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان به زیور طبع آراسته شده است. والحمدلله ✳️ امام خمینی رضوان‌الله‌علیه: ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شرّ تربیت‌یافتگان غرب و شرق به این زودی‌ها نجات نخواهیم یافت. ایشان برپادارندگان سلطه‌ی ابرقدرت‌ها هستند و سرسپردگانی هستند که با هیچ منطقی خلع‌سلاح نمی‌شوند؛ و هم‌اکنون با تمام ورشکستگی‌ها دست از توطئه علیه جمهوری اسلامی و شکستن این سد عظیم الهی برنمی‌دارند. ◀️ سیدمحمد خاتمی: دنیای نظر و عمل غرب «دنیایی واقعی است و آزادی محور» که «با طبع بشر سازگار است، اما دنیای اسلام قرن‌ها از صحنه زندگی دور بوده است» و «گرفتار خلاء تئوریک»؛ بنابراین اسلام «پاسخگوی نیازهای بشر» نیست. 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
جاسوسان در تهران. ۱. امام خمینی، ۷ دی ۱۳۶۰: ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شرّ تربیت‌یافتگان غرب و شرق به این زودی‌ها نجات نخواهیم یافت. ایشان برپادارندگان سلطه‌ی ابرقدرت‌ها هستند و سرسپردگانی هستند که با هیچ منطقی خلع‌سلاح نمی‌شوند؛ و هم‌اکنون با تمام ورشکستگی‌ها دست از توطئه علیه جمهوری اسلامی و شکستن این سد عظیم الهی برنمی‌دارند. 🔶🔸رویای آمریکایی ، ایدئولوژی انگلیسی 🔹روزهای پایانی دهه ۱۳۷۰، هنگام تب‌وتاب برگزاری هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، سعید حجاریان به ملاقات محرمانه‌ای با سیدمحمد خاتمی رفت. گرچه او همچنان از عوارض ترور نافرجامش در اسفند ۱۳۷۸ رنج می‌برد، با این حال به محض دیدن رییس جمهور با لحنی گزنده و کلماتی بریده بریده گفت: "اصلاحات به سبب «فقدان نیروی اجتماعی» در حال فروپاشی است؛ چون شما از رهبری اصلاحات امتناع کردید و این چنین «جنبش، بی سَر شد» و به زودی «اصلاحات» در ایران خواهد مُرد." (۱) 🔹حجاریان از رئیس کابینه یک درخواست فوری داشت؛ این که خاتمی همزمان «نقش رهبر اپوزیسیون» را نیز بازی کند تا «جنبش نمیرد!» اما، او بی‌درنگ به حجاریان پاسخ داد: «از سرنوشت بنی‌صدر می‌ترسد» و گفت: «من نمی‌خواهم مثل بنی‌صدر شوم. چون بنی‌صدر می‌گفت در دنیا فقط من هستم که هم رئیس جمهورم و هم رئیس اپوزیسیون.» (۲) 🔹پروژه اصلاحات یک «ایدئولوژی انگلیسی» و «رویای آمریکایی» بود که در کمتر از نیم دهه خاکستر شد و حجاریان خبر مرگز آن را به رئیس‌جمهور خاتمی داد، 🔹اسفند ۱۳۷۵ وقتی که جیمز بیسکاتوری و ریوا ریچموند، معاون وزارت امور خارجه آمریکا و دستیار ارشدش مقدمه‌ی گزارش شورای روابط خارجی را پیرامون رابطه‌ی «اسلام با علوم انسانی سکولار» و «ارزیابی پروژه جامعه مدنی در ایران» می‌نوشتند، (۳) گویی خبری درباره‌ی پشتوانه‌ی نازل معرفتی و سرگشتگی‌های سیاسی فعالان این پروژه نداشتند. 🔹آنان آن‌قدر مجذوب مبالغه‌های تحلیل‌گران مثلث سرویس‌های جاسوسی CIA ، MI6 و موساد از قدرت فزاینده‌ی گروهی موسوم به روشنفکران دینی با محوریت عبدالکریم سروش و سیدمحمد خاتمی بودند که با اشتیاقی وصف‌ناپذیر نتیجه گرفتند: "ظهور «طبقه‌ی روشنفکر» در ایران که آموزش‌های مدرن را دیده‌اند و با «علوم غربی» و «سنت‌های اسلامی» تا حدودی آشنا هستند، بخشی از یک حرکت فراگیرتر، جهت متلاشی کردن اقتدار دینی جمهوری اسلامی است… این بحث که «ایدئولوژی دینی» مانع تبعیت از «علم، است و قدرت سیاسی را هم فاسد می‌کند، در واقع شاخصه‌های ساختار حاکم در انقلاب ایران را زیرسوال می‌برد… همچنین این جریان مشروعیت هر نوع حکومت دینی را زیر سؤال می‌برد. (۴) 🔶🔸کیان و نگاه نو: ارباب حلقه‌ها ؟! 🔹پروژه روشنفکران دینی در ایران که دولت آمریکا را به وجد می‌آورد، با انتشار سلسله مقالات «قبض و بسط تئوریک شریعت» در ماهنامه کیهان فرهنگی صورت‌بندی شد. انتشار این سلسله مقالات از اردیبهشت ۱۳۶۷ آغاز گشت؛ از قضاء همزمان با فروپاشی اروپای شرقی (۱۹۸۹.م). 🔹عبدالکریم سروش ادعا داشت که می‌خواهد تا فهم نوینی را از اسلام عرضه کند و این امر را در گرو اصلاح دین و تعقیب پروژه پروتستانتیسم اسلامی می‌دانست. او در قبض و بسط معتقد بود در جهان امروز، همه علوم وابسته به یکدیگرند و ما با یک جغرافیای معرفت روبه‌رو هستیم. هر تکانی در این جغرافیا، همه علوم را تکان خواهد داد و علوم دینی مانند فقه از این تحولات مصون نیستند. (۵) به روایت سروش، جغرافیای معرفت در جهان معاصر حاوی معرفت‌شناسی نوینی است که غرب با تکیه بر عقلانیت مدرن آن را عرضه کرده است و دین را باید برپایه آموزه‌های معرفت‌شناختی عصر مدرنیته فهمید؛ (۶) 🔹معرفت شناسی‌ای که برآمده از آراء فیلسوف یهودی سرشناس سِر "کارل پوپر" است و «فهم علمی غرب» را معیار اثبات و ابطال «مسائل» می‌داند. یعنی، آن‌چه که با عقلانیت مدرن غرب سازگار است، «علمی» است و آنچه که با فلسفه مدرنیته نمی‌خواند، «غیرعلمی» است. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15006 ‌ ‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📖 @salonemotalee
هدایت شده از بی نهایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعر خوانی سید حمید رضا برقعی شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها
🌹درخواست رهبری از آحاد مردم در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها انتشار دهید.
جایزه موساد برای سر یحیی سنوار - @mrtahlilgar.mp3
9.79M
⚜ 400 هزار دلار جایزه موساد برای سر یحیی سنوار
🏴🌹🇮🇷🌹🏴 السَّلامُ عَلَيْكَ يا بَضْعَةَ رَسُولِ الله... سلام بر تو! ای مولایی که همچون مادرت فاطمه، پاره‌ی تن آخرین پیامبری و بر روزی که به انتقام فرزندان رسول‌الله قیام خواهی کرد. ای ظهورت آرزوی قلب زهرا العجل ... ‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ┄┅═══✼🍃🏴🍃✼═══┅┄ ‍از آن‌ها اصرار و از او انکار. دعوتش کرده بودند به ضیافت شام. شرط گذاشت که بحثی نباشد. آخر مهمانی؛ یک نفر بحث را آغاز کرد. علامه گفت: "شرطمان؟!" گفتند: "فقط نفری یک حدیث! آن هم به نیّت تبرّک." همه، عالمان سنّی بودند و حافظان حدیث. یکی یکی حدیث خواندند. نوبت صاحب اَلغدیر بود. علامه امینی فرمود: «شرطی دارم: اقرار همه، بر درستی یا نادرستی حدیث». قبول کردند. گفت: رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرموده: «مَنْ مَاتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً به مرگ جاهلی مرده، هر که بمیرد و امام عصرش را نشناسد». همه درستی حدیث را اقرار کردند. گفت: «حالا شما و یک سوال! می‌شناخت؟ یا نمی‌شناخت؟! فاطمه‌ی زهرا، امام زمانش را؟! امام زمان فاطمه که بود؟!» سرها پایین، سایه‌ی سکوت، سنگین! نه جوابی داشتند و نه گریزگاهی! بگوییم امام زمانش را نمی‌شناخت؟! حاشا که سرور زنان عالم به مرگ جاهلی از دنیا برود! بگوییم امام زمانش ابوبکر بود؟! همه جا نوشته‌اند فاطمه علیهاالسلام غضبناک بر او از دنیا رفت! علمای نامی اهل سنت، عرق‌ریزان و خجالت‌زده، یکی‌یکی مجلس را ترک کردند. 📚 دوازده گفتار درباره دوازدهمین حجت خدا، ص۳۱. ▪️🌹▪️-------------- قرارگاه مردمی خادمیاران مهدوی @khademyaran_mahdavi
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَکِ الَّذِی خَلَقَکِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَکِ وَ کُنْتِ لِمَا امْتَحَنَکِ بِهِ صَابِرَةً وَ نَحْنُ لَکِ أَوْلِیَاءُ مُصَدِّقُونَ وَ لِکُلِّ مَا أَتَى بِهِ أَبُوکِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ وَ أَتَى بِهِ وَصِیُّهُ عَلَیْهِ السَّلامُ مُسَلِّمُونَ وَ نَحْنُ نَسْأَلُکَ اللهُمَّ إِذْ کُنَّا مُصَدِّقِینَ لَهُمْ أَنْ تُلْحِقَنَا بِتَصْدِیقِنَا بِالدَّرَجَةِ الْعَالِیَةِ لِنُبَشِّرَ أَنْفُسَنَا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنَا بِوِلایَتِهِمْ [بِوَلایَتِهِمْ‏] عَلَیْهِمُ السَّلامُ
هدایت شده از سالن مطالعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🌹🇮🇷🌹🏴 🕎 گنج کنیسه خطبه فدکیه در دست یهود از ۱۰۰۰ سال پیش!!! 🎬 از کوچه‌پس‌کوچه‌های قاهره تا دانشگاه کمبریج؛ 💥 کشف گنجینه‌ای نفیس در کنیسهٔ یهودیان که اسراری از اولین دههٔ اسلام را فاش می‌سازد. صفحاتی که قرن‌ها در سکوت خویش خفته بودند، حالا حکایت مظلومیت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و امیر مؤمنان علیه‌السلام، و نقش یهود در آن را به گوش جهانیان می‌رسانند. 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
گزارش خیرات با مساعدت یکی از خیرین محل و همکاری عزیزان کارگروه اجرایی خیریه 30 پرس غدای گرم بین مستمندان و مستبصرین نیازمند توزیع گردید ، ان شاء الله خداوند برکت به جان و مال و فرزندان بانی محترم عنایت نماید. عقیله بنی هاشم
بسم الله الرحمن الرحیم 🔹با توجه به نزدیک شدن ایام انتخابات و تحرکات اخیر اصلاح‌طلبان در آرزوی بازگشت به قدرت؛ بد نیست آن‌چه به عنوان ایدئولوژی و فلسفه وجودی آن‌ها در بدنه‌ی نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرزوی بازگشت دوران سیاه سلطه غرب‌پرستان در سر می‌پرورانند را مروری دوباره کنیم. 🔹اصلا بعید نیست از غفلت و عدم اطلاع ما استفاده‌ای دوباره ببرند و شبکه نفوذ مریدان تمدن منحط غرب باز هم بتوانند مدتی دیگر بر مقدرات این ملت الهی مسلط شوند و سرعت پیشرفت‌مان بسوی قله را باز هم بکاهند. 🔹لذا از امشب که شب شهادت بانوی مبارز و روشنگر ظلمات نفوذیان تحت تدبیر یهود است؛ بارگذاری متن کتاب "ارتش سری روشنفکران" را آغاز می‌کنیم. دانستن آن‌چه به سر این ملت مجاهد و غیور در دوران سیاه اصلاح‌طلبان رفت، قطعا ما را از افتادن دوباره در ورطه‌ی این ظلمات پیچیده باز می‌دارد. 🔹"" نام کتابی است که توسط پژوهشگر سخت‌کوش، جناب آقای «پیام فضلی‌نژاد» به نگارش در آمده و توسط دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان به زیور طبع آراسته شده است. والحمدلله ✳️ امام خمینی رضوان‌الله‌علیه: ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شرّ تربیت‌یافتگان غرب و شرق به این زودی‌ها نجات نخواهیم یافت. ایشان برپادارندگان سلطه‌ی ابرقدرت‌ها هستند و سرسپردگانی هستند که با هیچ منطقی خلع‌سلاح نمی‌شوند؛ و هم‌اکنون با تمام ورشکستگی‌ها دست از توطئه علیه جمهوری اسلامی و شکستن این سد عظیم الهی برنمی‌دارند. ◀️ سیدمحمد خاتمی: دنیای نظر و عمل غرب «دنیایی واقعی است و آزادی محور» که «با طبع بشر سازگار است، اما دنیای اسلام قرن‌ها از صحنه زندگی دور بوده است» و «گرفتار خلاء تئوریک»؛ بنابراین اسلام «پاسخگوی نیازهای بشر» نیست. 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡ قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14975 ◀️ قسمت دوم جاسوسان در تهران ۲. 🔹بر مبنای آموزه‌های معرفتی مدرنیته (مانند «هرمنوتیک» و «تاویل» و «تفسیر» متون دینی) سروش مدعی بود: "کسی نمی‌تواند به عنوان متکلم یا فقیه، ادعای فهم حقیقتِ شریعت را بکند.(۷) چون شریعت همان «کلام وحی» است و تجربه غرب مدرن در مواجهه با «الهیات مسیحی» نشان داده که دانستن «معنای وحی» برای انسان ممکن نیست. از این رو، کلام وحی (قرآن کریم) را باید شریعت صامت دانست که ثابت و تغییرناپذیر و غیرقابل فهم است، اما هریک از آدمیان می‌توانند «برداشت شخصی» خود را از این شریعت صامت ارائه کنند. بنابراین، معرفت دینی همان برداشت و تلقّی ما از دین است که معرفتی عصری است که با پیشرفت علم و تحول در معارف متحول می‌شود." 🔹این‌چنین، نظریه‌ی عصری شدن دین یا سکولاریسم دینی در ایران بازتولید گشت. (۸) سروش می‌گفت: "عصری شدن دین به معنای هماهنگ شدن فهم دینی با دیگر فهم‌ها، معرفت‌ها و مبانی قرن حاضر است.(۹) دین باید خودش را با جغرافیای معرفتی جهان مدرن سازگار کند و اکنون که جهان ایدئولوژی مدرنیته را در همه شئون پذیرفته است، بنابراین سازگاری اسلام و مدرنیته پروژه‌ای است که باید دنبال شود." 🔹فرجام سیاه این پروژه به دفاع بی‌پرده‌ی روشنفکران دینی از همجنس‌بازی رسید؛ چنان‌که آرش نراقی، عضو انستیتو هوور و از شاگردان برجسته‌ی سروش با نگارش رساله‌ای درباره اقلیت‌های جنسی مدعی شد؛ "همجنس‌گرایی را ناسازگار با اسلام نمی‌یابد" و آن را پدیده‌ای طبیعی و اخلاقی معرفی کرد. (۱۰) 🔹سروش تلاش کرد تا بر مبنای اصول فلسفه علمِ سِر کارل پوپر و سر توماس کوهن یک فلسفه دین جدید بسازد: "کوشیدم که چنگال‌های تحلیل‌های «فلسفه علم» را در تن «معرفت دینی» فرو ببرم و آن را خاضع تحلیل‌های فلسفه علم بکنم و بتوانم تحلیل‌های خود درباره معرفت علمی را درباره معرفت دینی هم به کار ببرم." (۱۱) 🔹پروژه روشنفکری دینی گام به گام، نیمه‌ی پنهان خود را آشکار می‌کرد. سال ۱۳۶۹، وقتی که دیگر انتشار مقالات چهارگانه‌ی قبض و بسط از سروش در ماهنامه کیهان فرهنگی به پایان رسید، زیرساخت‌های پروژه جامعه مدنی نیز در مرکز مطالعات دموکراسی در دانشگاه وست مینستر لندن توسط پرفسور جان کین نظریه‌پرداز MI6 بازتولید گشت و با آغاز دهه ۱۳۷۰ به پروژه اصلی روشنفکران سکولار ایران بدل شد. 🔹فصلنامه ایران‌نامه ارگان مطبوعاتی بنیاد مطالعات ایران به ریاست عالیه‌ی اشرف پهلوی در واشنگتن.دی.سی اجزاء بنیادین پروژه جامعه مدنی ایران را ابتدا از این مرکز انگلیسی اقتباس کرد و تحقق آن را شرط لازم فروپاشی ایدئولوژیک نظام جمهوری اسلامی دانست. پژوهشگران این بنیاد مانند علی بنوعزیزی اعتقاد داشتند که ساختارهای جامعه مدنی به گسترش سکولاریسم در ایران کمک می‌کند فصلنامه کنکاش نیز به سرعت خط یک مبارزه‌ی ایدئولوژیک در داخل کشور را ترسیم ساخت. (۱۲) 🔹آنان در جستجوی خلق «دو نیروی موازی روشنفکری» به عنوان اهرم‌های پروژه کودتای ایدئولوژیک بودند، چنان‌که کنکاش درباره کارکرد واحد این دو نیرو می‌نویسد: "«اصلاح دین» با توجه به تلاش «دو نیروی موازی» هم صورت پذیر است: متفکرین اصلاح‌طلب دینی با تأثیرپذیری از ارزش‌ها، و فرهنگ جدید، تجدد در دین را در دستور کار خود قرار خواهند داد و روشنفکران غیردینی (سکولار) از فرصت‌های مناسب بهره جسته و دست به تقدس‌زدایی در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی خواهند زد." (۱۳) 🔹شش ماه پس از نشر این نظریه، از قضاء ماهنامه‌های نگاه‌نو و کیان در یک فصل روی کیوسک‌های مطبوعاتی قرار گرفتند: پاییز ۱۳۷۰ و هردو به سرعت تبدیل به پایگاه گسترش علوم انسانی سکولار شدند. هر دو مجله از «یک مشرب سیاسی» و آن هم مشرب فیلسوفان یهودی پیروی می‌کردند. 🔹ماهنامه نگاه‌نو به مثابه‌ی تریبون روشنفکران سکولار سِر آیزایا برلین (فیلسوف یهودی انگلیسی) را به عنوان پدر فکری خود برگزید و به تبلیغ مداوم آن پرداخت. ماهنامه کیان نیز به عنوان ارگان روشنفکران دینی اندیشه‌ی سِر کارل پوپر یهودی را سرلوحه تکاپوهایش قرار داد و برای نهادینه‌سازی آن می‌کوشید، 🔹اما تنها یک «مشرب سیاسی» این دو مجله را به هم گره نمی‌زد، بلکه پشتیبانی مالی هر دو نشریه را نیز «یک تیم اقتصادی» با استفاده از بودجه دولت سازندگی و محوریتِ غلامحسین کرباسچی (شهردار وقت تهران) و محمدتقی بانکی تقبل کرد. 🔹بانکی، صاحب امتیاز نگاه نو، دانش‌آموخته مدیریت در دانشگاه هوستون آمریکا و از رفقای نزدیک بهزاد نبوی و محمدمحسن سازگارا بود. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15036 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee