eitaa logo
در محضر استاد احمد عابدی
14.3هزار دنبال‌کننده
433 عکس
199 ویدیو
43 فایل
کانال رسمی بیانات استاد احمد عابدی 🌐 سایت www.ahmadabedi.com 🌐 بیانات http://speeches.ahmadabedi.com ☎️ دفتر ارتباطات استاد ساعت تماس ۱۰ الی ۱۲ (غیر از روزهای تعطیل) ۰۲۵۳۷۷۴۱۷۰۲ - ۰۹۱۰۲۳۳۱۳۴۱ 🔹 آپارات www.aparat.com/AHMADEABEDI.IR 👈 تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
👈📣 مهم 🟦 قابل توجه طلاب و روحانیون گرامی: 📌 دروس فقه و اصول استاد احمدعابدی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ فقط بصورت 👈 حضوری و با انجام حضور و غیاب و کنترل تقریرات برگزار میگردد. 🔹 سروران عزیز، انتخاب دروس و ثبت نام در 🔗سامانه نجاح الزامی بوده و لازم است به این موضوع دقت لازم و اهتمام داشته باشید. 💠 همچنین برای پیگیری دروس فقه و اصول استاد، لطفا از طریق لینک زیر در 👈 کانال درسی عضو شوید: 🌐 http://eitaa.com/joinchat/52625411C724082796b 🆔 @ahmad_abedi2
🏴 رحلت پیامبر(صلی الله علیه و آله) و شهادت امام حسن(علیه السلام) تسلیت باد . 🆔 @ahmad_aabedi
1395_9_23_سیره_اجتماعی_پیامبر_صلی.MP3
4.68M
☀️ (ص)☀️ 💥 🔹 (ص) ✅ برخی خدمات اجتماعی حضرت رسول الله صلوات الله علیه و آله ✅ الهام گرفتن علما و مراجع از سیره نبوی 🆔 @Ahmad_aabedi
27.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ببینید 📺برنامه با موضوع : 👈 در گفتگو با استاد پخش شده از شبکه یک سیما (یکشنبه ۲۰ مهر ماه 99 - ساعت 23:15) 👈قسمت اول: 🔹دوران زندگی حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم ۱_ دوران جاهلیت 🌀 جهل در مقابل علم یا جهل در برابر عقل؟!!! 💠 ویژگی های فرهنگی اجتماعی مردم در زمان جاهلیت 🆔@ahmad_aabedi
28.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ببینید 📺برنامه با موضوع : 👈 در گفتگو با استاد پخش شده از شبکه یک سیما (دوشنبه ۲۱ مهر ماه 99 - ساعت 23:15) 👈قسمت دوم: 🔹 مقابله حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم با جاهلیت ۲_ دوران جاهلیت 🌀 نقش اصلی رسول الله صلی الله علیه و آله در مقابله با جاهلیت 💠 نحوه برخورد پیامبر(ص) با جامعه جاهلی قبل از بعثت 🔹 اقدامات و خدمات اجتماعی و اقتصادی رسول الله(ص) 🆔@ahmad_aabedi
26.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ببینید 📺برنامه با موضوع : 👈 در گفتگو با استاد پخش شده از شبکه یک سیما (سه شنبه ۲۲ مهر ماه 99 - ساعت 23:15) 👈قسمت سوم(پایانی) 🔹 مقابله حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم با جاهلیت ۳_ جاهلیت مدرن 🌀 نقش اصلی رسول الله صلی الله علیه و آله در مقابله با جاهلیت 🔹 همنشین پیامبر (ص) کیست؟ 🔹 پیرامون شیوه تعلیم و تربیت نبی اکرم(ص) و نحوه مقابله با جاهلیت. 💠 جاهلیت مدرن و ویژگی های آن. 🆔 @ahmad_aabedi
استاد احمد عابدی: 💠 در جلد اول کتاب " تهذيب الکمال" ص 213 بحث مفصلی درباره اخلاق پيامبر اکرم(ص) دارد که چند جمله از آنرا در اينجا می آورم: 🔷 پیامبر اکرم(ص) دائماً مشغول کار بود، کم حرف بوده و سکوتش زیاد بود، هرگز از غذا و نعمتی بدگویی نمی کرد، عصبانی نمی شد 🔷 مکرر می فرمود: کار کسانی که به من دسترسی ندارند را نزد من بیاورید، احوال و سراغ اصحاب خود را می گرفت. 🔷 خوبی را خوب می شمرد و تایید می کرد، زشتی را بد می شمرد و از آن نکوهش می نمود. پیروان خود را از سستی و تنبلی و فراموشی برحذر می داشت. 🔷 هرگز جایی نمی نشست و بر نمی خاست مگر با ذکر و نام و یاد خداوند. در مجلس او هرگز کسی احساس تفاوت نمی کرد که پیامبر دیگری را بر او ترجیح داده باشد. 🔷 پیامبر بشاش، خوش خلق و نرم بود. هرگز عیب کسی را نمی گفت. اجتماعی 🆔 @Ahmad_aabedi
✳️ پیامبر همه جهانیان استاد احمد عابدی: 💠 تقریباً در این صد سال اخیر اشتباهی در کتابهای فرهنگی ما رخ داده که گفته می شود پیغمبر اسلام. اما تا قبل از این قرن اخیر هرکتابی چه عربی و چه فارسی در مورد پیغمبر اکرم نوشته شده همه تعبیر ها، رسول خداست. 💠 قرآن کریم هرجا از پیامبر اکرم یاد می کند بعنوان رسول الله یاد می کند. "لقد کان لکم فی رسول الله اسوه الحسنه" و روایات نیز همیشه می گوید رسول الله. در واقع پیغمبر خداست . 💠 حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) پیامبر همه جهانیان است و تنها پیامبر مسلمانان نیست و به کار بردن تعبیر «پیامبر اسلام» درست نیست و این واژه ساخته غربی ها است. 💠 انگلیسی‌ها چون پیامبر(ص) را قبول نداشتند و نمی‌خواستند ایشان به عنوان پیامبر‌(ص) همه بشریت معرفی شود این تعبیر را درست کردند و در یک قرن اخیر بر سر زبان‌ها انداختند. در حالی که پیغمبر برای همه بشریت آمده است و مسلمان و غیر مسلمان ندارد. 💠 در طول 13 قرن بعد از اسلام در هیچ نوشته‌ای از بزرگان دین و یا تعابیرشان، تعبیر پیامبر اسلام به کار نرفته و مسلمانان همه حضرت محمد(ص) را با عنوان رسول الله و پیامبر خدا می‌شناسند 🔷 اما انگلیسی‌ها برای پیش برد اهداف ضد اسلامی خود این تعبیر را درست کردند و متأسفانه در میان ما هم رواج یافته است. 🆔 @Ahmad_aabedi
OstadAbedi_Aklag_14010720.mp3
2.72M
💠 بیانات اخلاقی استاد احمد عابدی درباره لزوم مطالعه سیره پیامبر اکرم صل الله علیه و آله 🔹 صحبت درباره پیامبر اکرم (ص) برای کمال خودمان است 🔹 تاریخ حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله هم درس اخلاق است و هم درس تربیت و زندگی. __________________________ (بیانات بعد از جلسه درس خارج فقه، چهارشنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱، حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها ) 🆔 @ahmad_aabedi 📺 برای دیدن ویدیوی این بیانات، به آدرس زیر مراجعه فرمایید👇 https://speeches.ahmadabedi.com/?p=1011
OstadAbedi_Aklag_14010804.mp3
2.45M
💠 بیانات اخلاقی استاد احمد عابدی درباره تواضع حضرت رسول الله _صلی الله علیه و آله_ 🔹 احترام پیامبر(ص) به مردم و مقدم داشتن آنها 🔹 تواضع بی بدیل رسول الله صلی الله علیه و آله 🔹 کجا جلوتر از مردم باشیم؟ __________________ بیانات اخلاقی استاد بعد از جلسه درس خارج فقه، چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱، حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها 🆔 @ahmad_aabedi
32.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ببینید 📺 برنامه «کرانه نور» 👈ویژه علیه السلام با حضور استاد عابدی 💠 ویژگی های فرهنگی و اعتقادی عصر امام رضا(ع) 🌀اقدامات عقیدتی فرهنگی و مذهبی امام و تاثیر آن بر ادیان و مذاهب 💠 مکتب حدیثی سناء و تاثیر آن بر جهان اسلام. 💠 نتیجه و آثار تلاش و حضور امام رضا (ع) در 💠 ائمه معصومین و کتاب و کتابت پخش شده از شبکه اصفهان (جمعه 25 مهر ماه 99 - ساعت 20:29) 🆔@ahmad_aabedi
TAFSIR_558_Araf-a-29-30_14020629.mp3
18.98M
✅ فایل صوتی درس تفسیر مجمع البیان استاد عابدی جلسه 558 (چهارشنبه 29-06-1402) ✳️ تفسیر سوره اعراف 💠 بررسی لغات، اعراب و معنای آیه شریفه 29 و 30 سوره اعراف قُلْ أَمَرَ رَبِّي بِالْقِسْطِ وَأَقِيمُوا وُجُوهَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ وَادْعُوهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ كَمَا بَدَأَكُمْ تَعُودُونَ﴿۲۹﴾ فَرِيقًا هَدَى وَفَرِيقًا حَقَّ عَلَيْهِمُ الضَّلَالَةُ إِنَّهُمُ اتَّخَذُوا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَيَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ مُهْتَدُونَ﴿۳۰﴾ 🌐https://lessons.ahmadabedi.com/?p=8637 _____________________________ سایت: 🌐https://ahmadabedi.com کانال عمومی: 🆔 @ahmad_aabedi کانال درسی: 🆔 @ahmad_abedi2
OstadAbedi_Aklag_14020629.mp3
3.52M
بیانات اخلاقی استاد احمد عابدی درباره نقش علما و بیانات حکمت آمیزشان 💠 آیت الله سیدمحمدمهدی خرسان 💠 کتاب «موسوعةُ عبداللهِ بنِ عباس، حَبْرُ الاُمّة و تَرجُمانُ القرآن»  💠 کتاب «کلیله و دمنه» 🔹 کلیله و دمنه چگونه وارد ایران شد! 💠 نفوذ دشمن 🔹 جای غفلت ما، بهترین راه نفوذ دشمن ________________________ بعد از جلسه درس خارج فقه، چهارشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۲، حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها 🆔 @ahmad_aabedi
دستخط و پیام تسلیت استاد عابدی به مناسبت رحلت آیت الله صلواتی تغمده الله برحمته 🆔 @ahmad_aabedi
به مناسبت رحلت حضرت آیت‌الله غلامرضا صلواتی استاد احمد عابدی پیام تسلیتی صادر نمودند که بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم حضرت آیت الله غلامرضا صلواتی تغمده الله برحمته، فرشته‌ای بود روی زمین و چون فرشتگان زیست و به مأوای آنان ملحق گردید. ایشان بدور از خودستائی و غرور علمی، و به حقیقت کلمه عالم عابد و عارف بود. مجلس او نور بود و معنویت، و شخصیت او تجسم همه فضائل اخلاقی و آراسته به همه آداب دینی و اجتماعی، سخنانش حکمت و حرکاتش در مسیر سیر و سلوک الی الله تعالی بود. عمر پربرکتش در جهت خدمت به مردم و معارف اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین و حوزه‌های علمیه سپری شد. این حقیر غروب این خورشید حقیقت از آسمان علم و معرفت را به حضرت بقیه الله ارواحنا فداه و حوزه‌های علمیه و شاگردان و فرزندان ایشان تعزیت و تسلیت گفته و برای روح بلند آن عالم وارسته علو درجات را از خدای بزرگ مسألت دارم. احمد عابدی ۱۴۰۲/۶/۳۱ 🆔 @ahmad_aabedi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🍂 عزم میدان 🔻 اعزام گردان کربلا از روستان خضر آبادان به اروند جهت عملیات والفجر هشت ۱۳۶۴ با حضور سردار شهید حاج اسماعیل فرجوانی و استاد احمد عابدی 💠 کانال رسمی استاد احمد عابدی زید عزّه 🔹به مناسبت هفته دفاع مقدس 🆔 @Ahmad_aabedi
TAFSIR_559_Araf-a-31-32_14020701.mp3
22.97M
✅ فایل صوتی درس تفسیر مجمع البیان استاد عابدی جلسه 559 (شنبه 01-07-1402) ✳️ تفسیر سوره اعراف 💠 بررسی لغات، اعراب و معنای آیه شریفه 31 و 32 سوره اعراف یَا بَنِی آدَمَ خُذُوا زِینَتَکُمْ عِنْدَ کُلِّ مَسْجِدٍ وَکُلُوا وَاشْرَبُوا وَلَا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لَا یُحِبُّ الْمُسْرِفِینَ﴿۳۱﴾ قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِینَةَ اللَّهِ الَّتِی أَخْرَجَ لِعِبَادِهِ وَالطَّیِّبَاتِ مِنَ الرِّزْقِ قُلْ هِیَ لِلَّذِینَ آمَنُوا فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا خَالِصَةً یَوْمَ الْقِیَامَةِ کَذَلِکَ نُفَصِلُ الْآیَاتِ لِقَوْمٍ یَعْلَمُونَ﴿۳۲﴾ 🌐https://lessons.ahmadabedi.com/?p=8644 _____________________________ سایت: 🌐https://ahmadabedi.com کانال عمومی: 🆔 @ahmad_aabedi کانال درسی: 🆔 @ahmad_abedi2
استاد احمد عابدی: ‍ به مناسبت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام 1 سلام الله علیه ✅ ائمه ابن الرضا علیهم السلام استاد احمد عابدی: 💠 به سه امام نهم، دهم و امام يازدهم عليهم‌السلام، «ائمه‌ ابن‌الرضا» گفته می شود، اگر اين امامان را در نظر بگيريد، همانند یک ماه هستند که هر چه به پایان ماه نزدیک می شود کم کم کوچک می شود و به محاق می رود تا جایی که کاملاً غروب می کند و پنهان می گردد. 💠 ائمه‌ی ابن‌الرضا عليهم‌السلام اين‌طور بودند که خود امام رضا عليه‌السلام كاملاً در بين مردم و در جامعه حاضر بود؛ ولی امام جواد علیه السلام كمتر در ميان مردم بود. امام هادی علیه السلام خيلی كمتر در جامعه حضور داشت و امام حسن عسکری عليه‌السلام که بسيار بسيار كمتر و در حصر خلیفه قرار گرفت. 💠 یعنی مصلحت و خواست ائمه علیهم السلام این بود که مردم را عادت بدهند به اينكه در زمان غيبت و عدم حضور امام، چطور دين خودشان را بتوانند تكميل بكنند و احكام خدا را به ‌دست بياورند. ✅ دوران مِحنت 💠 زمان امام عسکری علیه السلام را «دوران محنت» می گویند. يعنی دوران «متوكل»، «معتز»، «مستعين» و «مستنصر» که همه از بنی عباس بودند و خود را خلیفه می دانستند و اتفاقاً از القابی استفاده می کردند که همان لقب‌های امام زمان عليه‌السلام است؛ چون اين‌ها خودشان ادعاي مهدويت داشتند. 💠 يكی از سختی های خلفای عباسی که در زمان امام یازدهم يعنی از سال تقريباً 235 تا 260 هجری قمری انجام دادند، «دوران محنت» است. 🔹 «محنت» به زبان فارسی امروزی، يعني دوران «تفتيش عقائد» و یا به تعبیر عرفی «زیر پاکشی». به هر حال در آن زمان دادگاه تفتيش عقائد درست كردند. به همین جهت آن دوران، سخت‌ترين زمان برای شيعه بوده است. حتی زمان امام حسين عليه‌السلام نیز شيعه اين‌قدر در فشار نبود كه زمان امام عسکری (عليه‌السلام) در فشار بود. 🔹 ماجرا به این صورت بود که در زمان امام عسکری عليه‌السلام افرادي در کوچه و خيابان می چرخیدند، به هر کسی برخورد می کردند، مصاحبه می‌كردند، سؤالهایی می پرسیدند که به نحوی بازجویی بود. یعنی سؤالها را به گونه ای می پرسیدند تا طرف مقابل حرفی بزند که بر ضد خودش تمام شود. سؤال يك چيز بود، اما هدف چيز ديگری بود. این را زيرپا كشي گویند. ... به همین گونه هزاران هزار نفر را ... كشتند. اين را مي‌گويند دوران محنت. ▪️ امام حسن عسکری عليه‌السلام در چنین دوره ای بوده است و لذا سخنان آن حضرت را با توجه به این شرايط باید معنا و تفسیر کرد که مراد امام از این فرمایش چیست. 🆔 @Ahmad_aabedi
ادامه بیانات استاد عابدی به مناسبت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام سلام الله علیه ✅⬅️ پای درس امام حسن عسکری(ع) استاد احمد عابدی: 💠 امام عسکری عليه‌السلام حدیثی از رسول خدا نقل فرمودند: 👈«مَنْ تَتَبَّعَ‏ عَوْرَاتِ الْمُؤْمِنِينَ تَتَبَّعَ اللَّهُ عَوْرَاتِهِ وَ مَنْ تَتَبَّعَ اللَّهُ عَوْرَاتِهِ فَضَحَهُ‏ فِي‏ جَوْفِ‏ بَيْتِهِ؛ «اگر كسی دنبال عيب مردم باشد، خدا هم دنبال عيب خود اوست. و او را رسوا می‌كند، حتی در خانه خودش.» به گونه ای كه چنین کسی در خانه خودش و کنار زن و بچه‌اش خجالت بكشد و نتواند زندگی كند. خدا در خانه خودش او را رسوا می‌كند. 🔹 هر كه دنبال اين باشد كه فلانی چه اشتباهی كرده؟ فلانی نمره امتحاناتش چند شد؟ در امتحانات مردود شد يا نشد؟ فلانی به نامحرم نگاه كرد يا نكرد؟ هر كس دنبال اين چيزها باشد، خدا هم دنبال عيب خود او خواهد بود و او را در خانه‌اش هم که باشد رسوا مي‌كند. 💠 اين مسائل را امام عسکری عليه‌السلام برای اين می‌فرمود كه بابا! در خيابان كاری به مردم نداشته باشيد! ما وظيفه داريم جلو گناهان علنی را بگيريم. اما از طرفی هم هميشه وظيفه داريم كه كارهای مردم را حمل بر صحت كنيم. 💠 اين از غرر كلمات امام عسکری است که می فرمود: «ضَعْ‏ أَمْرَ أَخِيكَ‏ عَلَى أَحْسَنِه‏»؛ هر كاری از هر كس ديدی آن را بر بهترين وجهش حمل و توجیه کن. 🔹 مثلاً اگر می‌بينم يك آقايی لبش دارد تكان می‌خورد، آیا بگويم دارد به من فحش می‌دهد، يا بگويم دارد صلوات مي‌فرستد؟ این فرمایش امام می فرماید ببین بهترین کار کدام است؟ بگو او هم همان گونه است. 🔹 حتی اگر كسی را كه يك روز از صبح تا شب هم با او بوديد و نمازش را نخواند، نگوييد فلانی بی‌نماز است بلکه حمل بر احسن بكنيد و بگوييد شايد حواسش نبوده، شايد غفلت و فراموش كرده است. 🆔 @Ahmad_aabedi
🕌 امام 💠 هدایت کندی توسط امام حسن عسکری سلام الله علیه استاد احمد عابدی: 💠 ابن شهر آشوب در "المناقب ج 4 ص 424" نقل کرده است که فیلسوف عرب اسحاق کندی کتابی علیه قرآن نوشت و گمان می کرد با نگارش این کتاب می تواند از ارزش و جایگاه رفیع کتاب آسمانی مسلمانان بکاهد. 💠 او دائماً در منزل خود به گردآوری مطالب بود و تصور می کرد می تواند تهافت یا اختلاف و تناقض در قرآن پیدا کند. 🔹 روزی یکی از شاگردان کندی نزد امام عسکری علیه السلام آمد. امام فرمود: آیا کسی میان شما نیست که پاسخ استاد خود را بدهد و او را از این کار بازدارد؟! وی پاسخ داد که ما شاگردان او هستیم و چگونه شاگرد می تواند به استاد خود اعتراض کند. 💠 امام علیه السلام به او فرمود: نمی گویم به او اعتراض کنید بلکه می گویم پاسخ او را بدهید یا چند سوال از او بنمایید. سپس امام فرمود: آیا هر چه بگویم به استاد خودت می رسانی؟ عرض کرد: آری. 💠 امام عسکری علیه السلام فرمود: پیش استادت- اسحاق کندی- رفته و با کمال مهربانی و ملاطفت و نرمی و الفت به او بگو: مساله ای را می خواهم سوال کنم. وقتی او رخصت داد بگو: آیا معنای این آیات شریفه قرآن همان چیزی است که شما فهمیده ای؟ و آیا احتمال ندارد این آیات معنای دیگری داشته باشد؟ حتماً پاسخ خواهد داد که احتمال دارد معنای دیگری داشته باشد. سپس به او بگو: شاید خدای متعال از این آیات شریفه معنای دیگری غیر از آنچه تو فهمیده ای اراده کرده باشد. 🔹👈آن شخص نزد کندی آمد و دقیقاً آنچه را امام عسکری علیه السلام بیان فرموده بود به استاد خود عرضه نمود. اسحاق کندی بسیار به فکر فرو رفت و گفت احتمال دارد معنای این آیات قرآن چیزی غیر از آنچه من فهمیده ام باشد. سپس گفت: تو را قسم می دهم بگویی که چه کسی اینها را به تو آموخت؟ می دانم هرگز عقل تو به این چیزها نمی رسد. وی پاسخ داد: ابومحمد حسن عسکری علیه السلام 🔹 کندی گفت: راست می گویی چنین سخنانی جز از خانه او بیرون نمی آید. سپس 👈کندی آتش آورده و تمام کتابهایی که در این موضوع نوشته بود، آتش زد. 💠👈 این است روش برخورد امام عسکری علیه السلام با کسانی که مبارزه علمی با قرآن می نمودند و امام هم روش علمی و تحقیقی را به کندی آموخت و هم او را موعظه نموده و به راه راست هدایت فرمود. 🆔 @Ahmad_aabedi
به مناسبت هفته دفاع مقدس: عکس | استاد احمد عابدی و شهید حجت الاسلام سیفی نسب در منطقه عملیاتی جبهه نبرد حق علیه باطل در دفاع مقدس @ahmad_aabedi
TAFSIR_560_Araf-a-33-37_14020703.mp3
20.58M
✅ فایل صوتی درس تفسیر مجمع البیان استاد عابدی جلسه 560 (دوشنبه 03-07-1402) ✳️ تفسیر سوره اعراف 💠 بررسی لغات، اعراب و معنای آیه شریفه 33 و 34 و 35 و 36 و 37 سوره اعراف قُلْ إِنَّمَا حَرَّمَ رَبِّيَ الْفَوَاحِشَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ وَالْإِثْمَ وَالْبَغْيَ بِغَيْرِ الْحَقِّ وَأَنْ تُشْرِكُوا بِاللَّهِ مَا لَمْ يُنَزِّلْ بِهِ سُلْطَانًا وَأَنْ تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ﴿۳۳﴾ وَلِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ لَا يَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَلَا يَسْتَقْدِمُونَ﴿۳۴﴾ يَا بَنِي آدَمَ إِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ رُسُلٌ مِنْكُمْ يَقُصُّونَ عَلَيْكُمْ آيَاتِي فَمَنِ اتَّقَى وَأَصْلَحَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ﴿۳۵﴾ وَالَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا وَاسْتَكْبَرُوا عَنْهَا أُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ﴿۳۶﴾ فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَوْ كَذَّبَ بِآيَاتِهِ أُولَئِكَ يَنَالُهُمْ نَصِيبُهُمْ مِنَ الْكِتَابِ حَتَّى إِذَا جَاءَتْهُمْ رُسُلُنَا يَتَوَفَّوْنَهُمْ قَالُوا أَيْنَ مَا كُنْتُمْ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ قَالُوا ضَلُّوا عَنَّا وَشَهِدُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ أَنَّهُمْ كَانُوا كَافِرِينَ﴿۳۷﴾ 🌐https://lessons.ahmadabedi.com/?p=8654 _____________________________ سایت: 🌐https://ahmadabedi.com کانال عمومی: 🆔 @ahmad_aabedi کانال درسی: 🆔 @ahmad_abedi2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مناسبت هفته دفاع مقدس: | استاد احمد عابدی در منطقه عملیاتی جبهه نبرد حق علیه باطل در دفاع مقدس @ahmad_aabedi
به مناسبت 📙 کوکب هدایت 🌸درنگی در زندگی اخلاقی فرمانده شهید سردار عظیم محمدی‌زاده ✍🏻تألیف: استاد احمد عابدی 🌹شهید «حاج عظیم» مجسمه اخلاق در جنگ بود. هرکس او را می دید تصور می کرد که انسان آرمانی و متخلّق و وارسته و تربیت شده اخلاق اسلامی بهتر از «حاج عظیم» نیست. او قلّه ارزش ها و فضایل و معنویت بود. اخلاق در جنگ با «حاج عظیم» معنا پیدا می کرد. ✅چاپ انتشارات نیلوفران 1395 ☎️02144443162 ☎️09125497040 ✅ فرهنگی هنری طلاب سروقامت 🆔 @Ahmad_aabedi
✳️خاطرات زیبا و به یاد ماندنی از استاد احمد عابدی (زید عزه ) مربوط به دفاع مقدس 💠 یکی از سربازان به نام بختیار قبل از شروع عملیات، سرنیزه تفنگم را بر روی فانوسقه‌ام بسته بود. من وقتی از او خواستم تا طبق معمول همیشه سرنیزه را جلوی فانوسقه ببندد، او مخالفت کرده و با نخ و سوزن، قلاب سرنیزه را روی فانوسقه جای دلخواه خود و نه جای اصلی آن دوخت تا من سرنیزه را به سمت جلو نیاورم. وقتی عملیات تمام شد هنگام بستری شدن در بیمارستان متوجه شدم که بر اثر اصابت ترکش، سرنیزه و غلافش از وسط نصف شده بود. یعنی اگر سرنیزه به قسمت جلوی فانوسقه بسته می‌شد ترکش هر دو پایم را قطع می‌کرد! 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 🆔 @Ahmad_aabedi