ساختار مقاله علمي پژوهشي.pptx
1.03M
🔴پاورپوینت نشست اصول مقاله نویسی
🔶لازم به ذکر است که فرصت طرح همه بخشهای این پاورپوینت در جلسه مذکور فراهم نبود؛ ان شاء الله بعد از برگزاری نشست دوم، که احتمالاً در بهمنماه باشد، صوت کامل نشست را هم در کانال بارگذاری خواهیم کرد.
#پژوهش
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴کار مدام
🖊احمدحسین شریفی
غالباً گفته میشود «تنهایی»، «بدترین درد» است. اما به اعتقاد من «بیکاری» کشندهتر از «تنهایی» است. بلکه تنهایی فقط یکی از پیامدهای بیکاری است.
خداوند آدمی را به گونهای آفریده است که برای تکامل و ترقی خود باید مدام مشغول کار باشد. خود او هم دستور میدهد که «فَإِذا فَرَغْتَ فَانْصَب» یعنی همینکه از کاری فارغ شدی، بیدرنگ مشغول کاری دیگر شو. حتی یک لحظه هم خود را فارغ از کار نکن.
#اخلاق
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
⚫️کار و تلاش در سبک زندگی فاطمی
🖊احمدحسین شریفی
برخی از مقدسمآبان گمان میکنند اولیای الهی از جمله حضرت زهرا(س) شبانهروز به عبادتهاي معمولي مشغول بودهاند و فعالیت اجتماعی و کار و تلاش برای امرار معاش و گذران زندگی را دون شأن عبادی خود میدانستهاند! در حالی که در فرهنگ فاطمی، «کار» از بزرگترین عبادتهاست. از بهترین ابزارها و وسایل «قرب الهی» است.
در حدیثی چنین نقل شده است که:
رَأَى النَّبِيُّ ص فَاطِمَةَ وَ عَلَيْهَا كِسَاءٌ مِنْ أَجِلَّةِ الْإِبِلِ وَ هِيَ تَطْحَنُ بِيَدَيْهَا وَ تُرْضِعَ وَلَدَهَا فَدَمَعَتْ عَيْنَا رَسُولِ اللَّهِ ص فَقَالَ يَا بِنْتَاهْ تَعَجَّلِي مَرَارَةَ الدُّنْيَا بِحَلَاوَةِ الْآخِرَةِ فَقَالَتْ يَا رَسُولَ اللَّهِ الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى نَعْمَائِهِ وَ الشُّكْرُ لِلَّهِ عَلَى آلَائِهِ؛ (مکارم الاخلاق، ص۱۱۷)
رسول خدا(ص) #فاطمه را در حالى ديد كه جامهاى بافته از پشم شتر، بر تن دارد و مشغول دستاس كردن و شير دادن كودك خويش است. با ديدن او در اين وضع، اشك از ديدگان پيامبر خدا(ص) جارى شد و فرمود:
«دختر عزيزم! با تحمّل تلخى دنيا، به سوى شيرينى آخرت بشتاب»
فاطمه گفت:
«اى پيامبر خدا! خداوند را بر نعمتهايش مىستايم و او را بر دادههايش سپاس مىگويم»
#اخلاق
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴برنامه افتتاحیه «ششمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی»
🔶افتتاحیه: یکشنبه، 28 آذر/ 1400؛ ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲
🔶مکان: تهران، مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما
🔶همراه با اعطای پنجمین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی و قدردانی از خدمات کمنظیر علامه مصباح یزدی(ره) به علوم انسانی اسلامی
🔶اختتامیه: ۸/ دی/ ۱۴۰۰
🔶برگزاری کمیسیونهای شانزدهگانه از تاریخ ۳۰ آذر تا ۸ دی.
🔶برای آگاهی از برنامههای تفصیلی کمیسیونها به سایت کنگره مراجعه کنید👇👇
www.icih.ir
🌹🌹🌹
6.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸دکتر «شان استفنسون»، علیرغم معلولیت شدید مادرزادی، دانشمندی فوقالعاده باانگیزه و انگیزهبخش است.
🔸سخنان مهم و انگیزشی او را درباره نقش «ذهنیتهای شخصی» در خوشبختی و بدبختی بشنوید.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🎤سخنان استاد شریفی در افتتاحیه ششمین کنگره بینالمللی علوم انسانی اسلامی
🔻خبرگزاری فارس | ارسال ۶۹۹ مقاله به ششمین کنگره علوم انسانی اسلامی/ شریفی: علوم انسانی اسلامی برخاسته از حس حقطلبی است
برای مطالعه تفصیلی سخنان استاد👇👇
https://www.farsnews.ir/news/14000928000121
#علوم_انسانی_اسلامی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴توضیح واضحات!
🖊احمدحسین شریفی
همواره از عالم و عامی بوده و هستند کسانی که امکان و توانایی انتقال گویا و کوتاه مقصود خود را ندارند. بعضاً، حتی در جلسات «همفکری» و «هماندیشی» درباره مسأله یا موضوعی، به توضیح واضحات یا بیان امور نامربوط و یا حتی بیان امور بلاطائل میپردازند.
یکی از اساتید دانشگاه تهران میگفت در دوران تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، استادی داشتیم که متون فلسفی اروپایی را تدریس میکرد. روزی به هنگام بیان فیلسوفان ایونیا که آغازگران تفکر فلسفی در یونان باستان به شمار میآیند، استطراداً از لزوم آشنایی دانشجویان فلسفه با جغرافیا سخن به میان آورند. بعد از توضیحاتی در این باره، از باب الکلام یجر الکلام سخن را به اهمیت دانش جغرافیا و چگونگی آشنایی با جغرافیای کشورها و ... کشانده و گفتند در این زمان آشنایی با جغرافیا زحمت زیادی ندارد، نقشه کره زمین به خوبی طراحی شده و در اشکال مختلف حتی در فروشگاههای عمومی و اسباببازی هم هست. الان به شکل بادکنک هم تولید شده و شما میتوانید از فلان مغازه یک بادکنکی که نقشه زمین روی آن حک شده است را بخرید و ... در ادامه شروع کرد به توضیحاتی درباره کیفیت بادکردن بادکنکها و اَشکال مختلف این بادکنکها و رنگهای آنها و ..... الغرض، مدتی وقت کلاس درباره بادکنک و نحوه بادکردن آن و ... گذشت. تا اینکه یکی از دانشجویان از عقب کلاس گفتند استاد این همه توضیح نمیخواهد، ما بادکرده آنها را میخریم و خیال خودمان را راحت میکنیم!
آن استاد هم از این پاسخ خیلی خوشحال شد اما مجدداً بحث را در همین فضا ادامه داد ...!
#اخلاق
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴نشست علمی «رویکرد میان رشتهای و تحول علوم انسانی»
با حضور دکتر ابراهیم برزگر، دکتر علی خورسندی و دکتر مرتضی شهمیری و استاد شریفی
مکان: دانشگاه علامه طباطبائی
زمان: ۳۰/ ۹/ ۱۴۰۰ ساعت ۱۶-۱۸
لینک شرکت مجازی👇👇
https://meeting.atu.ac.ir/ch/tis1
🌹🌹🌹
رویکرد میانرشتهای و تحول علوم انسانی.mp3
18.76M
🎤احمدحسین شریفی
🔴«رویکرد میانرشتهای و تحول علوم انسانی»
در نشست علمی دانشگاه علامه طباطبایی
تاریخ: ۳۰ آذر ۱۴۰۰
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴پیشنهادی به شهرداران و اعضای انقلابی شوراهای اسلامی کلانشهرها
🖊احمدحسین شریفی
🔶همانطور که استحضار دارید #علامه_مصباح یزدی از بزرگترین و اثرگذارترین فیلسوفان و اندیشمندان دوران معاصر بودند. اندیشمندی که امام خمینی او را «ذوالشهادتین» میدانست و مقام معظم رهبری او را عقبه تئوریک نظام نامیدند و در زمان حیات و پس از رحلتشان دهها توصیف کمنظیر و بعضاً بینظیر از او داشتند.
مقام معظم رهبری در پیامی که به مناسبت رحلت او صادر کردند، او را «عالمی ربانی»، «فقیه»، «حکیمی مجاهد»، «متفکری برجسته»، «مدیری شایسته»، «دارای زبانی گویا در اظهار حق» و «پایی با استقامت در صراط مستقیم» و دارای خدماتی کمنظیر در «تولید اندیشه دینی»، «نگارش کتب راهگشا» و «تربیت شاگردان ممتاز و اثرگذار» معرفی کردند و حضور انقلابی او را «در همه میدانهایی که به حضور او احساس نیاز میشد» کمنظیر دانستند و در بیان پارسایی و پرهیزگاری مادام العمر ایشان، چنین شهادت دادند که «پارسائی و پرهیزگاری خصلت همیشگی ایشان از دوران جوانی تا آخر عمر بود» و در جملهای بلند و پر معنا او را سالک «طریق معرفت توحیدی» معرفی کردند.
🔶هر چند آثار و اندیشههای آن حکیم فرزانه در مجامع علمی و نخبگانی درخشانتر از پیش، پرتوافشانی خواهد کرد، اما شایسته است تا پیش از فرارسیدن سالگرد رحلت ایشان، اماکن و بلوارهایی در شهرهای بزرگ با نام آن حکیم کمنظیر مزین شوند. خود شما اهمیت نامگذاری اماکن و بلوارها را در احیای ارزشها و جهتدهی به گرایشها و رفتارهای مردم بهتر از هر کسی میدانید به همین دلیل نیازی نمیبینم درباره ضرورت و اهمیت این کار سخن بگوییم.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴مواظبت از «دهان روح» و «دهان تن»
🔸#علامه_حسنزاده آملی میفرمود:
«انسان «دو دهان» دارد، يكى گوش، كه دهان روح او است و ديگر دهان، كه دهان تن او است. اين دو دهان خيلى محترماند. انسان بايد خيلى مواظب آنها باشد. يعنى بايد صادرات و واردات اين دهنها را خيلى مراقب باشد. آنهائيكه «هرزه خوراك» مىشوند، «هرزه كار» مىگردند؛ كساني كه «هرزه شنو» مىشوند، «هرزهگو» مىگردند. وقتى «واردات» انسان هرزه شد، «صادرات» او هم هرزه و پليد و كثيف مىشود.»
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از مجمع عالی علوم انسانی اسلامی
گزارشی از افتتاحیه ششمین کنگره بینالمللی علوم انسانی اسلامی
دکتر احمدحسین شریفی: علوم انسانی روح سایر علوم است/ ایده علوم انسانی اسلامی متعصبانه نیست
https://scih.ir/6XC8V
دکتر قالیباف: اولویت ما باید تربیت نیروی انسانی در علوم انسانی اسلامی باشد
https://scih.ir/ZY5Cy
دکتر حداد عادل: تحول علوم انسانی پروژه ای قطعی و دفعی نیست
https://scih.ir/PBw9g
آیت الله رجبی: علامه مصباح معارف اندیشه اسلامی را به علوم انسانی موجود توسعه داد
https://scih.ir/YBnik
آیت الله رشاد: علوم انسانی امروز، مغایر شریعت است
https://scih.ir/LcQRr
دکتر معتمدی: کشور آمادگی لازم در تحول علوم انسانی را دارد
https://scih.ir/10syv
مجمع عالی علوم انسانی اسلامی
@icihch