🟢دکتر پزشکیان و وعدههای انتخاباتی (قسمت دوم)
🖊احمدحسین شریفی
🔸از دیگر وعدههای انتخاباتی مهم و جذاب جناب دکتر پزشکیان این بود که:
✔️«ارزش پول ملی را افزایش خواهد داد.»
✔️او گفت متعهد به اجراییسازی «برنامه هفتم توسعه» و «اسناد بالادستی» نظام است.
✔️او گفت در سیاست خارجی معیار و محور او، رعایت سه اصل «عزت»، «حکمت» و «مصلحت» است؛
✔️او به صراحت گفت «راه شهید رئیسی را ادامه خواهم داد»؛ در مساله مسکن تصریح کرد: «نه تنها راه شهید رئیسی در مسکن را پیگیری میکنم؛ بلکه آمایش سرزمینی را هم که در سیاستهای مقام معظم رهبری هست به شدت پیگیری میکنم. اگر آمایش سرزمینی را دنبال نکنیم آینده تهران با فاجعه روبرو خواهد شد.»
✔️او به صراحت و به درستی، این قانون که اجازه واردات خودروهای خارجی دست دوم را میدهد، خلاف کرامت و عزت و شأن مردم دانست و وعده داد: «من واردات خودرو را آزاد میکنم»
✔️او تصریح کرد که «بازنشستهها بدون هزینه باید خدمات درمانی داشته باشند و باید بر اساس تورم حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم.»
✔️او خود را ذوب در ولایت دانست و به صراحت فریاد زد «از اول گفتیم که سیاستهای کلی مقام معظم رهبری را طی خواهیم کرد. در نتیجه امکان ندارد که ما قانون را اجرا نکنیم.»
✔️او به صراحت در مقابل این سخن که میخواهد دولت سوم روحانی یا دولت سوم خاتمی باشد میگفت «این یک تهمت است». من هیچ نسبتی با آنها ندارم. اگر در ستاد انتخاباتی من میآیند خودشان آمدهاند و بنده هم میخواهم رأی مردم را داشته باشم و از هر کسی که به ستادم بیاید استقبال میکنم. اما راه من با راه آنها متفاوت است. من مطیع سیاستهای کلی مقام معظم رهبریام. من مجری اسناد بالادستیام و آنها را باور دارم. و ... و در آخرین مناظره انتخاباتی خود هم تصریح کرد: «تهمت میزنند که دولت چندم فلانی هستم در حالیکه خیلی از ستادهای شهید رئیسی و آقای قالیباف برای ما دارند کار میکنند.»
✔️او در آخرین مناظره انتخاباتی به صراحت گفت: «من تعهد میکنم تلاش کنم هیچ خانواده ایرانی نگران فرزند خود نباشد.»
✔️او به صراحت وابستگی حزبی خود را منکر شد و گفت این یک تهمت آشکار است که مرا وابسته به احزاب بدانند.
✔️او دائماً و کرارا بر صادق بودن خود با مردم تاکید کرد و صداقت را بزرگترین فضیلت حاکمان دانست و گفت هرگز به مردم دروغی نگفته و وعده دروغی هم نداده است و حتماً به همه وعدههایش عمل خواهد کرد. و در نخستین سخنرانی خود بعد از انتخاب شدن در حرم مطهر امام راحل گفت:
«من در رقابتها حرفی نزدم که فردا نتوانم به آن حرف عمل کنم و بعد مشخص شود دروغ بوده است»
#انتخابات
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
⚫️غنای منبعی قیام عاشورا
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔻یکی از مشکلات مطالعات تاریخی، به ویژه حوادث تاریخی دوردست، ضعف یا نامعتبر بودن مستندات است. اما خوشبختانه قیام عاشورا از این جهت بسیار غنی است. بسیاری از جزئیات قیام ابیعبدالله الحسین با دقت و امانت نقل شده و در اختیار ما قرار دارد.
🔻همانطور که شهید مطهری(ره) در کتاب ارزشمند حماسه حسینی گفتهاند، امام حسین(ع) و بزرگان این قیام تا روز عاشورا و امام زینالعابدین و زینب کبری سلام الله علیهما هم پس از عاشورا، بسیار هوشمندانه تلاش کردند که پیام اصلی قیام، بدون هیچ کم و کاستی در اختیار آیندگان قرار گرفته و تحتالشعاع شایعهپراکنیها و تبلیغات مسموم دستگاه بنیامیه قرار نگیرد.
یک. خطبهخوانی:
استفاده گسترده امام حسین و امام سجاد و زینب کبری از ابزار «خطبهخوانی» که در حکم انتشار «بیانیه رسمی» در دوران معاصر بود؛ که دقیقترین و بیواسطهترین آموزهها را میتوان دریافت کرد. دهها خطبه کوتاه و بلند در طول قیام عاشورا از امام حسین و بازماندگان عاشورا در اختیار داریم؛ در این خطبهها هم هدف قیام هم برنامههای قیام و هم چرایی قیام به خوبی بیان شده است.
دو. رجزخوانی:
استفاده حسابشده و دقیق امام حسین و اصحاب و اهل بیت آن حضرت از ابزار «رجز» و «رجزخوانی» موجب شد که پیام اصلی قیام و بصیرت اصحاب و یاران ابیعبدالله به صورت دقیق و تحریفناپذیر در تاریخ ثبت شود.
سه. نامهنگاری:
بهرهگیری از ابزار «نامهنگاری» از دیگر شگردهایی بود که امام حسین به منظور جلوگیری از تحریف حرکت الهی خود، به خوبی از آن بهره گرفت. نامههای فراوانی که میان امام حسین و مردم کوفه و بصره رد و بدل شد. یا نامههایی که امام حسین برای برادرش محمدبن حنفیه و بعضی دیگر از بنیهاشم دارند، نامههایی که امام حسین برای معاویه نوشتند و نامههایی که میان دشمنان ابیعبدالله مثل «یزید و ابنزیاد» یا «ابنزیاد و عمر بن سعد» و امثال آنها رد و بدل شده است گویای بسیاری از حقایق عاشورایی است.
#عاشورا
#امام_حسین
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🟢هزینههای پیشرفت و پسرفت
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نظم و نظام این عالم به گونهای تدبیر شده است که هیچ امر «رایگانی» در آن وجود ندارد؛
هر «کنش» و حتی «عدم کنشی» هزینه خود را دارد.
پس، برای رسیدن به تعالی و پیشرفت و دستیابی به اهداف و آرمانها، لاجرم باید هزینه کرد؛
در عین حال، باید دانست که هزینههای «عقبماندن» و «تلاش نکردن» بسیار بیشتر از هزینههایی است که برای پیشرفت و تعالی میدهیم.
#پیشرفت
#مدیریت
@Ahmadhoseisharifi
🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
⚫️السلام علیک یا ثار الله
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔻یکی از اوصاف مشهور ابیعبدالله الحسین علیه السلام این است که او «ثار الله» است.
🔻امام صادق علیه السلام در زیارتنامه آن حضرت چنین میفرمود: «السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا ثَارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثَارِهِ؛ سلام بر تو ای خون خدا و فرزند خون خدا»
🔻در میان موجودات مادی، تنها «موجودات ذيروح»اند که خون دارند. و خون «مایه» حیات و «نشانه» حیات و «دلیل» حیات آنهاست.
🔻با استفاده از تشبیه معقول به محسوس گفته شده که حسين «خون خدا»ست؛ او ثارالله است؛ و اين يعني آنکه حسين نشانه الوهیت و دلیل الوهیت و مایه حیات و هستی خدا در میان مردمان و در پهنهی تاريخ بشريت است. او نشانهی جريان الوهيت در حيات بشري و روح الهی در کالبد بیجان انسانیت است. حسين جلوهی تام ملکوت در عالم ناسوت و تجسم و تحقق عینی روح الهی است.
#عاشورا
#امام_حسین
eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
🟢معارف حسینی(1)
🔸عقل و حق
🖊احمدحسین شریفی
🔸از نگاه فیلسوفان، مهمترین وجه تمایز انسان از سایر حیوانات، برخورداری او از «عقل» است.
🔹درباره نشانههای «عقل» نیز فراوان سخن گفتهاند. به عنوان مثال، امام صادق علیه السلام در حدیثی ۷۵ ویژگی برای عقل و عاقل برمیشمارد.
🔸امام حسین علیه السلام در حدیثی کوتاه، «پیروی از حق» و حقطلبی را از نشانههای «کمال عقل» میداند و میفرماید:
«لا يَكْمُلُ الْعَقْلُ إِلا بِاتّبَاعِ الْحَقّ؛ عقل جز با پيروى از حق، كامل نمىشود».
🔻به نظر میرسد همین معیار درباره «جامعه» نیز صادق است. یک جامعه خردورز و خردمند، جامعهای است که معیار اولویتبندیها و ترجیحات و تقدیم و تأخیرهای آن، «حق» باشد و نه «سلایق شخصی» یا «ترجیحات وهمی» و یا «تعصبات قومی و قبیلهای».
#امام_حسین
#عقل
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴خامس آلعبا
🖊احمدحسین شریفی
🔶در عرف عامه، وصف «خامس آلعبا» فقط برای #امام_حسین (ع) به کار برده میشود. در حالی که هر کدام از اصحاب کساء، به صورت مستقل و جداگانه، خامس اصحاب کسایند. به همین دلیل هم امام علی علیه السلام این وصف را برای خود به کار برده است. هم برای امام حسن به کار رفته است و هم برای امام حسین.
1️⃣امام علی(ع) در ضمن خطبه «البیان» که در بصره ایراد کرد، خود را به عنوان خامس الکساء معرفی کرد: «أنا خامس الكساء». در یکی از زیارتنامههاای که برای امام علی(ع) هم نقل شده است چنین میخوانیم: «السَّلَامُ عَلَى صَاحِبِ الْحَوْضِ وَ حَامِلِ اللِّوَاءِ السَّلَامُ عَلَى خَامِسِ أَهْلِ الْعَبَاء» سیدابن طاوس نیز در یکی از زیارتنامههایی که برای امام علی(ع) نقل میکند چنین آورده است: «السَّلامُ عَلَيْكَ يا خَيْرَ الشُّهَداءِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يا آيَةَ اللَّهِ الْعُظْمى، السَّلامُ عَلَيْكَ يا خامِسَ اهْلِ الْعَباءِ، ...»
2️⃣ابن قولویه در کامل الزیارات میگوید محمدبن علی بن حنفیه وقتی به زیارت قبر امام حسن علیه السلام میرفت چنین میگفت: « السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ [يَا بَقِيَّةَ الْمُؤْمِنِينَ] وَ ابْنَ أَوَّلِ الْمُسْلِمِينَ وَ كَيْفَ لَا تَكُونُ كَذَلِكَ وَ أَنْتَ سَلِيلُ الْهُدَى وَ حَلِيفُ التَّقْوَى وَ خَامِسُ أَهْلِ الْكِسَاءِ ...»
3️⃣در زیارت نامه امام حسین در روز عرفه که در المزار شهید اول نقل شده است، خطاب به امام حسین چنین میخوانیم: «أَنْتَ بَابُ الْهُدَى وَ إِمَامُ التُّقَى وَ الْعُرْوَةُ الْوُثْقَى وَ الْحُجَّةُ عَلَى أَهْلِ الدُّنْيَا وَ خَامِسُ أَهْلِ الْكِسَاء...» در ضمن زیارتنامه دیگری که برای امام حسین نقل شده است، چنین میخوانیم: «السَّلَامُ عَلَى خَامِسِ أَهْلِ الْكِسَاءِ السَّلَامُ عَلَى غَرِيبِ الْغُرَبَاء»
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
12.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸پرونده کرسنت، انتخابات، شایعهسازی، اتهامپراکنی، بازی با اعصاب مردم و نهایتاً بیاعتمادی مردم به نظام و دستگاههای نظارتی!
🔹چندین سال است که خبر مربوط به کرسنت به عنوان یکی از بزرگترین فسادهای صورت گرفته در دوران مسؤولیت مهندس زنگنه در وزارت نفت در صدر اخبار مربوط به فساد، مطرح میشود. در انتخابات اخیر نیز یکی از محورهای داغ مناظرات بود.
🔻جدیداً جناب دکتر جلیلی، که به عنوان شاخصترین فرد در افشاگری نسبت به این فساد بزرگ شناخته میشود، خبر از نزدیک بودن صدور احکام نهایی مفسدان داده است.
🔸امیدواریم که قوه قضائیه، با قاطعیت و سرعت بیشتر احکام همه نقشآفرینان و حامیان این فساد بزرگ را به شکلی شفاف و پشیمانکننده و بازدارنده، صادر کند تا نظام مظلوم جمهوری اسلامی بیش از این متهم به مدارا با مفسدان نشود و یکبار برای همیشه تکلیف این پرونده مشخص شود.
🔻همانطور که جناب دکتر جلیلی گفتهاند در حال حاضر تقاضای رسیدگی به این پرونده و سایر پروندههای فساد، دست کم پشتوانهای چهاردهمیلیون نفری دارد.
#فساد
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🟢معارف حسینی (2)
🔸پیامد کسب محبوبیت از راه معصیت!
🖊احمدحسین شریفی
امام حسین علیه السلام میفرماید:
1️⃣«مَنْ طَلَبَ رِضَى النّاسِ بِسَخَطِ اللّهِ وَكَلَهُ اللّهُ إِلىَ النّاسِ؛ كسى كه رضايت مردم را از راه نافرمانی خداوند بخواهد، خداوند او را به مردم وا مى گذارد».
2️⃣«مَنْ حَاوَلَ اَمْراً بِمَعْصِيَةِ اللّهِ كَانَ اَفْوَتَ لِمَا يَرْجُوا وَ اَسْرَعَ لِمَا يَحْذَرُ؛ كسى كه با نافرمانی و معصيت خدا، در پى بهدست آوردن چيزى رود، كمتر به آنچه اميد دارد مىرسد، و زودتر به آنچه مىترسد، دچار مىشود».
#امام_حسین
#گناه
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🟢مشاوره فلسفی و اخلاقی
🖊احمدحسین شریفی
🔸به هنگام بیماری جسمی، به پزشک مراجعه میکنیم، اما انواعی از بیماری هست که نه جسمانیاند و نه منشأ جسمانی دارند؛ بلکه مربوط به «ذهن و ضمیر»اند.
🔻اکنون سؤال این است که راه درمان این نوع از بیماریها چیست؟ این نوع بیماری ممکن است برای خود شخص بیمار هم ناشناخته باشد! یعنی نه تنها به قول لوکرتیوس، شاعر اپیکوری، چنین فردی «از علت بیماری خود آگاه نیست» بلکه اساساً از بیماری خود هم اطلاع ندارد! طبیعی است که درمان چنین بیماریهایی کاری به غایت دشوار است. راه درمان این نوع از بیماریها، تصحیح باورها و تنظیم گرایشها (احساسات، هیجانات و عواطف) است. اولی وظیفه «الهیات» است و دومی وظیفه «اخلاق».
🔹بر این باورم که اگر الهیات یا اخلاقی نتواند راه درمانی برای این نوع بیماریها داشته باشد، یا نخواهد خود را تا مرحله درمانگری امتداد دهد، الهیات و اخلاقی صرفاً انتزاعی و ناکارآمد است.
#فلسفه
#اخلاق
#مشاوره
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
پاکستان. شهر لاهور. مزار اقبال لاهور👆
🟢نقش بيدارگری قيام حسينی در اندیشه اقبال لاهوری
🖊احمدحسین شریفی
🔸بدون تردید، اقبال لاهوری (1256- 1317ش) یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین اندیشمندان سده اخیر عالم اسلام بود.
🔹شاید بتوان گفت وی نخستین کسی بود که به نقش بیدارگری عاشورا و قیام ابی عبدالله الحسین علیه السلام توجه داد و عاشورا را در اشک و مرثیه و گریه و حزن خلاصه نکرد. البته بعدها این نگاه واقع بینانه و نیروبخش، از سوی سایر روشنفکران و اندیشمندان اسلامی یعنی کسانی مثل مرحوم آیت الله کاشانی، امام خمینی، شهید مطهری، دکتر شریعتی و ... برجسته شد. که یکی از برکات چنین نگاهی به عاشورا، شکل گیری انقلاب اسلامی ایران بود.
♦️اقبال لاهوری در مجموعه «رموز بيخودي» در مثنوياي با عنوان «در معني حريت اسلاميه و سرّ حادثة کربلا» ميگويد:
آن امام عاشقان پور بتول
سرو آزادی ز بستان رسول
بر زمين کربلا باريد و رفت
لاله در ويرانهها کاريد و رفت
تا قيامت قطع استبداد کرد
موج خون او چمن ايجاد کرد
ما سوی الله را مسلمان بنده نيست
پيش فرعونی سرش افکنده نيست
خون او تفسير اين اسرار کرد
ملت خوابيده را بيدار کرد
اي صبا ای پيک دور افتادگان
اشک ما بر خاک پاک او رسان
#اقبال_لاهوری
#امام_حسین
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴«قیام حسینی» در آیینه «نامههای حسینی»
◾️قسمت سوم: بیان ویژگیهای حاکم و حکومت اسلامپسند در پاسخ به نامههای اهل کوفه
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــ
وقتی مردم کوفه متوجه عدم بیعت امام حسین(ع) با یزید و هجرت آن حضرت از مدینه به مکه شدند، در قالبهای مختلف و با فرستادن پیکها و نامههای متعدد از آن حضرت دعوت کردند که برای اقامه حکومت اسلامی و احیای سنت و سیره اجتماعی و سیاسی پیامبر اکرم(ص) به کوفه برود.
در مدت چند ماهی که امام علیه السلام در مکه بود به صورت مرتب دعوتنامههای فراوانی که با امضای همه بزرگان و بسیاری از مردمان کوفه نوشته میشد و با حرارت و جدیت فراوان از او میخواستند که «ما پيشوايی نداريم، نزد ما بيا تا شايد خداوند به واسطهی شما ما را بر محور حقّ گرد آورد.» و یا «عجله نما، چرا كه مردم منتظر شما هستند و جز شما به كسی توجّه ندارند. عجله، عجله! باز هم عجله، عجله!» و حتی عدهای چنین نوشتند که «اگر نزد ما نيايی گنهكار هستی»!
آن حضرت به دلایل مختلفی، برای راستیآزمایی این دعوتها و برای اطمینان از اینکه چنین دعوتهایی از روی محض هیجان و عواطف و احساسات نیست و بلکه متکی بر یک بنیان و باور فکری و اعتقادی است، عموزاده خود مسلم بنعقيل را (که به همراه امام حسين از مدينه به مكّه آمده بود) به عنوان نماينده و فرستاده خود انتخاب كرد. و در ضمن توصیهها و سفارشهای امنیتی و سیاسی ویژهای که به او داشت، در نامهای خطاب به مردم کوفه چنین نوشت:
«فلَعَمْرِي، ما الإمامُ إلَّاالحاكِمُ بِالكتابِ، القائِمُ بالقِسطِ، الدَّائِنُ بِدينِ الحَقِّ، الحابِسُ نفسَه عَلى ذاتِ اللَّهِ، وَالسَّلامُ؛
به جان خودم سوگند، امام و پيشوا كسي نيست مگر آن کس که به كتاب خدا عمل (و حكم) كند و به دادگستري و عدالت اقدام کند و به دين حقّ ملتزم باشد، و خود را وقف خدا كند. والسّلام».
امام حسین علیه السلام در این جمله مختصر،
اولاً، به صورت غیرمستقیم یکی از مهمترین علل قیام خود علیه خلافت یزید بن معاویه را بیان کردند؛
ثانیاً، قصد خود برای برقراری حکومت را ابراز کردند؛ و بعداً همین قصد را در مقابل حر بن یزید ریاحی و اصحابش با صراحت بیشتر ابراز کرد و فرمود: «وَ نَحْنُ اهْلُ الْبَيْتِ اوْلى بِوِلايَةِ هذَا الْامْرِ مِنْ هؤُلاءِ الْمُدَّعينَ ما لَيْسَ لَهُمْ وَ السّائِرينَ فيكُمْ بِالْجَوْرِ وَ الْعُدْوانِ» .
ثالثاً، ایده خود را نسبت به شرایط و ویژگیهای حاکم و حکومت اسلامپسند بیان کردند: نرمافزار حکومت و حکمرانی اسلامپسند، «کتاب الهی» و هدف آن «اقامه عدل» است و حاکم و حکمران نیز کسی نیست و نمیتواند باشد جز «باورمند به دین حق» و «شخص پرهیزگار و پارسا» یعنی کسی که کنترل هواهای نفسانی خود را در اختیار داشته باشد و همه خواستههای خود را با خواستههای الهی تنظیم کند.
#عاشورا
#امام_حسین
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
✍ احمدحسین شریفی
🔹در حکومتهای غیر دیکتاتوری، مشاوران، کارشناسان و تصمیمسازان از مهمترین ارکان حکمرانیاند.
🔻به همین دلیل در انتخاب آنان باید حساسیت و دقت ویژهای داشت.
🔸از مهمترین و ضروریترین ویژگیهای مشاوران در «حکمرانی اسلامی در دوران حاضر» میتوان به سه ویژگی اشاره کرد:
یک. اعتقاد قلبی و عملی به اسلام و ارزشهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اسلام؛ (باور عمیق به حکمرانی اسلامی و مردمسالاری دینی و نظام ولایت فقیه)
دو. شناخت عمیق فرهنگهای رقیب، به ویژه لیبرالیسم و کنفوسیوس و فهم بنیادین «لیبرال دموکراسی» و «نظام سرمایهداری»؛
سه. فهم واقعبینانه از «عظمت انقلاب اسلامی»، «جایگاه جهانی جمهوری اسلامی» و «ظرفیتهای بینظیر جبهه جهانی مقاومت».
#مشورت
#سیاست
@Ahmadhoseinsharifi
🌹