1_443969761.mp3
7.34M
🎤فایل صوتی
🔴 "بررسی خوانشهای متعدد از حادثه عاشورا"
🔹بخش چهارم:
"بررسی تفسیر شهید جاوید از حادثه عاشورا"
🔘سخنرانیهای مسجد چهارده معصوم سال ۱۳۹۷
#عاشورا
#حادثه_عاشورا
#امام_حسین علیه السلام
#محرم
#شهید_جاوید
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴منبر جهالت و جهلپراکني!
🖊احمدحسين شريفي
🔹به شهادت تاریخ و به شهادت متون دینی از جمله زیارت اربعین، یکی از مهمترین دلایل قیام ابی عبدالله (ع) جهلزدایی بود. حسین(ع) برای زدودن جهالت و بیبصیرتی و به هدف آگاهاندن مردم از حقایق دینی، جان خود و بهترین و باوفاترین انسانها را فدا کرد:
«بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الضَّلَالَةِ وَ الْجَهَالَةِ وَ الْعَمَى وَ الشَّكِّ وَ الِارْتِيَاب؛ خون خود را در راه تو بذل کرد تا بندگان تو را از گمراهي و ناداني و بيبصيرتي و شک و ترديد نجات دهد»
🔹و چقدر دردآور است که پس از ۱۳۸۱ سال که از شهادت او میگذرد عدهای به نام او چنین جهل پراکنی کنند و دردآورتر آنکه کثيري از شیعیان او نيز پای منبر جهل و جهلپراکنی چنين افرادي بنشینند و لبي به اعتراض نگشایند!
🔸توجه: اين کليپ در فضاي مجازي منتشر شده است؛ نوشته روي آن از بنده نيست.
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹 ارتباط با ادمین :👇
@mjbayat
1_443969782.mp3
4.49M
🎤فایل صوتی
🔴 "بررسی خوانشهای متعدد از حادثه عاشورا"
🔹بخش پنجم:
"نقد قرائت تفرقه افکنانه از قیام حسینی"
🔘سخنرانیهای مسجد چهارده معصوم سال ۱۳۹۷
#عاشورا
#حادثه_عاشورا
#امام_حسین علیه السلام
#محرم
#تفرقه
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
⚫️مؤلفههاي عرفان و معنویت حسینی(5): مراقبة روزانة حسيني
🖊احمدحسین شریفی
◾️مراقبه يکي از مهمترين کارهايي است که يک عارف براي رسيدن به هدف، بايد انجام دهد؛ حتي در عرفانهاي کاذب و دروغيني مثل عرفان اشو و پائولو کوئليو که پر از انحراف و رفتارهاي غيرانسانياند، مراقبههاي فراواني که بعضاً روزانه بيش از 5 ساعت وقت را به خود اختصاص ميدهند، ذکر شده است.
◾️در عرفان اصيل اسلامي نيز شرط تکامل و رشد معنوي، داشتن مراقبههاي منظم دروني و بيروني است. تمرينهاي معنوي فراواني در روايات و همچنين تراث معنوي اسلامي ذکر شده است که بايد در جاي خود مطالعه شود.
◾️روايتي از #امام_حسين(ع) نقل شده است که ميتوان آن را يکي از بهترين مراقبههاي معنوي دانست؛ مراقبهاي که توجه به آن ميتواند فرد را به اوج عرفان و معنويت برساند:
فردي از امام حسين سؤال کرد که «اي فرزند رسولالله، برنامة روزانة شما چيست؟ چگونه صبح خود را آغاز کردهاي؟»
امام در پاسخ فرمود: صبح خود را با اين باورها آغاز ميکنم:
پروردگاري بالاي سرم است؛
آتشي در پيش رويم؛
مرگ منتظر من است؛
به تکتک اعمال من حسابرسي خواهد شد؛
ميدانم که در گرو اعمال خود هستم؛
ميدانم که به همة خواستههايم نميرسم؛
ميدانم که همة ناخوشيها را نميتوانم از خود دفع کنم؛
ميدانم که امور عالم به دست خداوند است؛ «فَإِنْ شَاءَ عَذَّبَنِي وَ إِنْ شَاءَ عَفَا عَنِّي فَأَيُّ فَقِيرٍ أَفْقَرُ مِنِّي.»
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹 ارتباط با ادمین :👇
@mjbayat
⚫️عاشورا و شيعيان انگليس پسند
🖊احمدحسین شریفی
◾️بدون شک هرانسانی، حتی اگر مسلمان هم نباشد، داستان کربلا و غربت و مظلوميت حسين و يارانش را بشنود يا بخواند، حتماً محزون و غمگين شده و توانايي جلوگيري از گريستن را ندارد.
افزون براين، توصيههاي زيادي به برپايي مجالس عزا و رثاي ابيعبدالله شده است؛ گريه بر مظلوم و گريه براي بيياور ماندن ولي خدا و دين خدا، ميتواند عبرتآموز، محرک و نيروزا باشد.
اما کساني بوده و هستند که بر اصالت اشک و گريه و رثا، بدون آنکه به انزجار از کفر و شرک و نفاق و ظلم منجر شود، تأکيد و اصرار داشته و دارند!
اما دشمنان حسین و شیعیان حسینی چون مبارزه با اصل عاشورا و زدودن نام حسين را ممکن نميدانند، تلاش ميکنند، حقيقت حسين و حقيقت عاشورا را نابود کنند.
بعضا فلسفة قيام حسين را اين ميدانند که او ميخواست، مسيحوار (البته باز هم به قرائت مسيحيت جعلي)، قرباني گناهان امت و يا وسيلهاي براي بخشش گناهان امت شود!
اين نگاه متأسفانه در گذشته نيز وجود داشت، فيالمثل، ميرزا محمدباقر شريف طباطبائي در کتاب اسرار الشهادة، مينويسد: آن حضرت «ميخواست كه كشته شود از براي اينكه مؤمنين اولين و آخرين بر او جزع كنند و گريه و زاري نمايند ... تا به اين واسطه گناهان ايشان آمرزيده شود و گريه و اندوه ايشان كفارة گناه ايشان باشد ... پس در واقع شهادت آن بزرگوار كفارة گناه جميع گناهكاران است».
ملامهدي نراقي در كتاب محرق القلوب ميگويد: «امام حسين .. براي رسيدن به شفاعت كبرا، كه مقتضي استخلاص همة محبان و مواليان باشد ... به شهادت راضي شد تا اين مرتبه از براي او باشد و بدون شهادت وصول به اين مرتبه از براي او ممكن نبود. زيرا كه رفع كدورات معاصي امت و شفاعت ايشان موقوف بر خون و تألم ايشان است.»
گفتني است برخي از روشنفكرنمايان معاصر، مثل مجيد محمدي در مقالهاي با عنوان «فرهنگ عاشورا در عصر سکولار» نيز همين تفسير مرگ فديهوار حسين را مناسبترين تفسير با دنياي مدرن ميدانند! و در حال حاضر، شيعيان انگليس پسند و رسانههاي غربي نيز تمام تلاش خود را در پررنگ کردن همين نگاه انحرافي به قيام حسيني به کار ميگيرند.
نتيجة فاجعهآميز اين نوع نگاه نادرست به قيام حسيني اين بود که در روز عاشوراي سال 1330ق، 200 نفر از سپاهيان روس، در ميدان مرکزي تبريز ثقة الاسلام تبريزي، از رهبران نهضت مشروطه، را دار ميزنند، اما 2000 نفر قمهزن، حاضر نيستند دربرابر اين ظلم کمترين اقدامي کنند و با اين بهانه که «آقا جان! اولارين توفنگي وار، آدمي اولْدُرَلْلَر؛ آقاجان آنها تفنگ دارند و آدم را ميكشند»، تن به چنان خفت و ظلمي ميدهند و نميدانند که همان امامي که براي او قمه بر سر ميزدند، براي مبارزه با ظلم قيام کرده است!
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹 ارتباط با ادمین :👇
@mjbayat
هدایت شده از مجمع عالی حکمت اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #معرفت ۳
برنامه اول؛ ویژه محرم الحرام 1442 ق /1399 ش
سیره و سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر #احمد_حسین_شریفی
🔺جلسه سوم
🔸زیبا دیدن هستی
شهریور ۹۹
http://aparat.com/hekmateislami
http://instagram.com/hekmate_islami
@hekmateislami
ای پیکر بی سرِ فتاده بر خاک
ای آن که به تن پیرهنت هم شده چاک
یک نیم نگاه از تو برایم کافیست
آن روز که چشم همه باشد نمناک
✍محمّد شریفی
او دست زِ دست داد ولی ایمان، نه
از جان و جهان گذشت و از جانان، نه
با آنکه شکسته شد تمام اعضاش
قولش نشکست و همچنین پیمان، نه
✍محمّد شریفی
هدایت شده از مجمع عالی حکمت اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #معرفت ۴
برنامه اول؛ ویژه محرم الحرام 1442 ق /1399 ش
سیره و سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر #احمد_حسین_شریفی
🔺جلسه چهارم
🔸خیرخواهی و خدمت رسانی
شهریور ۹۹
http://aparat.com/hekmateislami
http://instagram.com/hekmate_islami
@hekmateislami
1_446176948.mp3
24.16M
🎤فایل صوتی
🔴 "بررسی خوانشهای متعدد از حادثه عاشورا"
🔹بخش ششم:
"قرائت جامع و اصیل و تمدن ساز از قیام حسینی"
🔘سخنرانیهای مسجد چهارده معصوم سال ۱۳۹۷
#عاشورا
#حادثه_عاشورا
#امام_حسین علیه السلام
#محرم
#قیام_حسینی
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
هدایت شده از مجمع عالی حکمت اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #معرفت ۵
برنامه اول؛ ویژه محرم الحرام 1442 ق /1399 ش
سیره و سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر #احمد_حسین_شریفی
🔺جلسه پنجم
🔸تبدیل تهدید به فرصت
شهریور ۹۹
http://aparat.com/hekmateislami
http://instagram.com/hekmate_islami
@hekmateislami
هدایت شده از مجمع عالی حکمت اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #معرفت ۶
برنامه اول؛ ویژه محرم الحرام 1442 ق /1399 ش
سیره و سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر #احمد_حسین_شریفی
🔺جلسه ششم
🔸زیست مجاهدانه
شهریور ۹۹
http://aparat.com/hekmateislami
http://instagram.com/hekmate_islami
@hekmateislami
⚫️پوشش و دينداري در کلام امام حسین(ع)
🖊احمدحسین شریفی
🔹«همشکلي»، خواسته يا ناخواسته به «همدلي» ميانجامد و همدلي به «همزباني» و همزباني به «همفکري» و همفکري به «همکيشي». به تعبير ديگر، شباهت در پوشش به شباهت در روش و منش و نهايتاً به شباهت در باور و ارزش کشيده خواهد شد.
🔹نهي شديد اولياي دين از پوشيدن «لباس شهرت» را نيز ميتوان از همين جهت تحليل کرد.
در برخي از مجامع روايي ما باب مستقلي دربارة نهي از پوشيدن لباس شهرت وجود دارد.
#امام_حسين(ع) در اين باره ميفرمايد:
🌹"مَنْ لَبِسَ ثَوْباً يَشْهَرُهُ كَسَاهُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ثَوْباً مِنْ نَارٍ؛ کسي که لباسي بپوشد که او را انگشتنما کند، خداوند در روز قيامت لباسي از آتش بر او ميپوشاند."
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹 ارتباط با ادمین :👇
@mjbayat
معرفي دانشنامة اخلاق کاربردي
اخلاق کاربردي دانشي نوپديد اما بسيار پويا است. عليرغم عمر کوتاهي که از آن ميگذرد توانسته است افزون بر نشان دادن جذابيت خود براي محققان، گرههاي علمي و عملي فراواني را باز کند.
تاکنون نيز کتابها و مجلات بسيار متنوعي به چاپ رسيده است. حتي دائرةالمعارفهايي نيز در اين موضوع به زبان انگليسي تدوين شدهاند. مراکز و مؤسسات مختلفي با عنوان اخلاق کاربردي يا در خصوص برخي از موضوعات و مسائل آن، مثل اخلاق محيط زيست، اخلاق زيستي، اخلاق پزشکي و امثال آن شکل گرفته است.
در عين حال، به دليل تأثيرپذيري شديد اخلاق کاربردي از مباني و معيارهاي ارزشداوري، بسياري از تحقيقات موجود به دليل تأثيرپذيري از مباني ليبراليستي و سکولاريستي و به طور کلي به دليل بيارتباطي با مباني فکر اسلامي، نه تنها گرهي از گرههاي علمي يا عملي جامعة ما را باز نميکند که حتي ممکن است انحرافات نظري و عملي زيادي هم ايجاد کند. هر گونه غفلت يا سستي در اين عرصه ممکن است اخلاقيات و سبک زندگي بخشهاي مختلفي از جامعة ما را به انحراف بکشاند و خسارتهاي جبرانناپذيري را به دنبال آورد. به همين دليل، اخلاق کاربردي را از جملة دانشهايي ميدانيم که در اولويت اسلاميسازياند.
بر همين اساس، معاونت پژوهش مؤسسة آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) از سال 1386 تصميم گرفت به صورت بنيادين و محققانه، آنگونه که از اين موسسه انتظار ميرود، در اين عرصه وارد شود و رسالت خود را انجام دهد.
به همین منظور دانشنامه اخلاق کاربردي براي نخستين بار در پنج جلد توسط مؤسسة آموزشي و پژوهشي امام خميني چاپ شد؛ اين اثر زير نظر دکتر احمدحسين شريفي و با همکاري حدود 20 نفر از پژوهشگران تدوين شده است.
مطالعة اين مجموعه را به همة علاقمندان به مطالعات اخلاق کاربردي توصيه ميکنم.
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹 ارتباط با ادمین :👇
@mjbayat
جلد نخست دانشنامه اخلاق کاربردی با عنوان «مباحث نظري»، شامل هفت فصل است که همگي ناظر به مباحث نظري و بنيادين در حوزة اخلاق کاربردياند.
عناوين فصول هفتگانة اين جلد عبارتند از:
جايگاه اخلاق کاربردي در هندسة دانشهاي اخلاقي؛
نقش فرااخلاق در اخلاق کاربردي؛
نقش اخلاق کاربردي در توجه به فلسفه اخلاق؛
راهکارهاي حل تزاحمات اخلاقي از نگاه انديشمندان اسلامي؛
نقش قاعدة زرين در تصميمگيري اخلاقي؛
نقش جنسيت در داوريهاي اخلاقي بر اساس انديشة اسلامي؛
بررسي نقش عرف در تشخيص وظايف اخلاقي.
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹 ارتباط با ادمین :👇
@mjbayat
جلد دوم دانشنامة اخلاق کاربردي اختصاص به موضوع «اخلاق زيستي» دارد. در اين جلد که مشتمل بر ده فصل است، برخي از موضوعات مهم اخلاق زيستي (Bioethics) با تکيه بر مباني و معيارهاي ارزشداوري اسلامي مورد تحليل قرار گرفتهاند. عناوين فصول دهگانة اين جلد عبارتند از:
چيستي اخلاق زيستي؛
معيار انسانيت و نقش آن در اخلاق زيستي؛
اخلاق ژنتيک و مهندسي ژنتيک انساني؛
بررسي پيامدهاي اخلاقي مهندسي ژنتيک از منظر اخلاق اسلامي؛
شبيهسازي انساني و اخلاق؛
سقط جنين از منظر اخلاق اسلامي؛
بررسي قتل ترحمي ارادي از منظر اخلاق اسلامي؛
برخورد کالاگونه با اعضاي بدن: اخلاقي يا غيراخلاقي؛
بررسي اخلاقي برداشت عضو پيوندي از بيمار مرگ مغزي؛
بررسي اخلاقي حکم اعدام با توجه به حق حيات؛
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹 ارتباط با ادمین :👇
@mjbayat
جلد سوم دانشنامه اخلاق کاربردي مشتمل بر موضوعات متعددي است که شايد نتوان آنها را تحت عنواني واحد که گوياي همة محتوا باشد، نامگذاري کرد. در عين حال، اغلب مقالات اين مجموعه، جز مقالة نخست که دربارة اخلاق عبادت است، ناظر به مسائل فراغت و چگونگي گذران اوقات فراغت و نحوة مواجهه با طبيعت و محيط زيست است. به همين دليل اين جلد با عنوان اختصاصي «اخلاق فراغت و گردشگري» نامگذاري شده است.
عناوين فصول هفتگانة اين جلد عبارتند از:
اخلاق عبادي؛
اخلاق فراغت؛
اوقات فراغت از نگاه اخلاق اسلامي؛
اخلاق شادي و نشاط؛
اخلاق گردشگري با تکيه بر آموزههاي اسلام؛
مقايسه تطبيقي زيارت و گردشگري؛
نظرية اخلاق زيست محيطي اسلام؛
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹 ارتباط با ادمین :👇
@mjbayat
جلد چهارم دانشنامة اخلاق کاربردي با عنوان «اخلاق حاکميت و سياست» مشتمل بر مباحث و موضوعات متنوعي است که وجه جامع و مشترک همة آنها اين است که به نوعي ناظر به حاکميت و سياستاند.
عناوين فصول نهگانة اين جلد عبارتند از:
رابطه اخلاق و سياست؛
اخلاق در سازمان؛
اخلاق در مديريت و سازمان؛
نقد مباني انسانشناختي اخلاق ليبرال؛
تزاحم آزادي و عدالت در ليبراليسم و اسلام؛
اخلاق و اقتصاد؛
اخلاق جنگ و صلح؛
اصول اخلاقي حاکم بر روابط فرمانده و سرباز؛
اخلاق انتخابات؛
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹 ارتباط با ادمین :👇
@mjbayat
جلد پنجم دانشنامة اخلاق کاربردي مشتمل بر هفت فصل است؛
اين جلد، به دليل تناسب بيشتر مقالات آن با حوزة علم و فرهنگ با عنوان «اخلاق علم و فرهنگ» نامگذاري شده است.
عناوين فصول هفتگانة اين جلد عبارتند از:
اخلاق پژوهش؛
اخلاق نقد؛
اخلاق مناظره؛
اخلاق رسانه؛
اخلاق روزنامهنگاري؛
قواعد اخلاقي حاکم بر روابط خانوادگي از نگاه اسلام؛
اخلاق همسايگی؛
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹 ارتباط با ادمین :👇
@mjbayat
1_449066391.mp3
26.74M
🎤فایل صوتی
🔴 "بررسی خوانشهای متعدد از حادثه عاشورا"
🔹بخش هفتم :
"معرفی و نقد سه خوانش دیگر از قیام حسینی"
🔘سخنرانیهای مسجد چهارده معصوم سال ۱۳۹۷
#عاشورا
#حادثه_عاشورا
#امام_حسین علیه السلام
#محرم
#قیام_حسینی
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬بخشی از فیلم ساز دهنی(۱۳۵۲) ساخته امير نادري
🔴خدمتکاران "عبدلو"ها
🖊احمدحسين شريفي
🔹فرد يا جامعهاي که داشتههاي خود را نشناسد؛ تواناييهاي خود را نداند و از جايگاه و ارزش خود غافل باشد؛ براي بهرهمندي عاريهاي از داشتههاي بيارزش ديگران، با اختيار و افتخار سواري خواهد داد و در اين سواري دادن براي خوشايند سوارکاران، به دوستان و آشنايان خود نيز لگد خواهد زد! اين سرنوشت محتوم همه کساني است که عزت و ارزش خود را ناديده ميگيرند. و چه زيبا فرمود امام باقر(ع) که:
🌹«مَنْ هَانَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ كَبُرَتِ الدُّنْيَا فِي عَيْنِه؛ کسي که ارزش خود را نداند، دنيا در چشمش بزرگ ميشود.»
و چه حکیمانه است این سخن #امام_صادق(ع) که:
🌹"خدای متعال همه امور مؤمن را به خودش واگذار کرده است؛ ولی به او این اجازه را نداده است که ذلیل باشد."
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از مبناها (طرح ولایت استانها)
جزوه شماره ۲ (انتشار برای نخستین بار)
📒 گفتاری از حجت الاسلام و المسلمین احمدحسین شریفی
💠 جایگاه اخلاق در منظومه معارف دینی با تاکید بر اندیشههای حضرت امام(ره)
بنیاد آموزشهای انقلابی | @mabnaha
هدایت شده از مبناها (طرح ولایت استانها)
حجت الاسلام شریفی - گفتار.pdf
1.89M
جزوه شماره ۲ (انتشار برای نخستین بار)
📒 گفتاری از حجت الاسلام و المسلمین احمدحسین شریفی
💠 جایگاه اخلاق در منظومه معارف دینی با تاکید بر اندیشههای حضرت امام(ره)
بنیاد آموزشهای انقلابی | @mabnaha
🔴مطالبات امام خمينی(ره) از حوزههای علميه
🖊احمدحسين شريفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸#امام_خمينی(ره) در بند (ط) وصيتنامه (صحيفه امام، ج21، ص424-426) خود خطاب به حوزههای علميه چند نکته مهم را يادآور ميشود:
1️⃣از مهمترين شگردهاي مخالفان اسلام، نفوذ دادن افراد منحرف و تبهکار در حوزههاي علميه خواهد بود: «يكى از راههاى با اهميت براى مقصد شوم آنان و خطرناك براى اسلام و حوزههاى اسلامى نفوذ دادن افراد منحرف و تبهكار در حوزههاى علميه است، كه خطر بزرگ كوتاه مدت آن بدنام نمودن حوزه ها با اعمال ناشايسته و اخلاق و روش انحرافى است و خطر بسيار عظيم آن در دراز مدت به مقامات بالا رسيدن يك يا چند نفر شياد كه با آگاهى بر علوم اسلامى و جا زدن خود را در بين توده ها و قشرهاى مردم پاكدل و علاقه مند نمودن آنان را به خويش و ضربه مهلك زدن به حوزه هاى اسلامى و اسلام عزيز و كشور در موقع مناسب مىباشد.»
2️⃣خطر روحانينمايان براي اسلام به مراتب از خطر مليگراها و روشنفکران مصنوعي بيشتر است؛ اينان «اگر مجال يابند از همه پرخطرتر و آسيب رسانترند».
3️⃣نفوذيها ممکن است دهها سال با مشي اسلامي و مقدسمآبي در حوزههاي علميه و در ميان مردم با صبر و حوصله زندگي کنند «و در موقع مناسب مأموريت خود را انجام مىدهند.»
4️⃣هر چند خطر نفوذ منحصر در حوزههاي علميه نيست، و بايد نسبت به همه بخشهاي جامعه حساسيت ويژه وجود داشته باشد؛ اما «از همه لازمتر حوزه هاى علميه است كه تنظيم و تصفيه آن با مدرسين محترم و افاضل سابقه دار است با تأييد مراجع وقت.»
5️⃣يکي از راههاي لازم و ضروري خنثيکردن نقشهها و توطئههاي دشمنان عليه اسلام و حوزههاي علميه در عصر حاضر «قيام براى نظام دادن به حوزه ها ... است؛ كه علما و مدرسين و افاضل عظيم الشأن صرف وقت نموده و با برنامه دقيق صحيح حوزه ها را و خصوصاً حوزه علميه قم و ساير حوزه هاى بزرگ و با اهميت را در اين مقطع از زمان از آسيب حفظ نمايند.»
6️⃣اهتمام به فقه و فقاهت و محافظت از ميراث سلف و تلاش در جهت افزودن دقتها و ابتکارها و تحقيقها بر ميراث فقهي گذشتگان؛ و جلوگيري از انحراف از فقه سنتي که موجب سست شدن ارکان تحقيق و تدقيق خواهد شد.
7️⃣افزون بر فقه در ساير رشتههاي ديگري که مورد نياز اسلام و جامعه اسلامي است بايد افرادي تربيت شوند؛
8️⃣در رأس همه علومی که تعليم و تعلم آنها لازم است علوم معنوي اسلام است: «از بالاترين و والاترين حوزه هايى كه لازم است به طور همگانى مورد تعليم و تعلم قرار گيرد، علوم معنوى اسلامى است، از قبيل علم اخلاق و تهذيب نفس و سير و سلوك الى اللَّه- رزقنا اللَّه و إياكم- كه جهاد اكبر مى باشد.»
#حوزه_علمیه
#فقه
#اخلاق
#نفوذ
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
1_450525744.mp3
35.15M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: عرفانهای کاذب و معنویتهای نوپدید.(قسمت پانزدهم)
(شیطان پرستی) 1️⃣
✅ تاريخ ارائه اين مباحث سال 1390 بوده است.
#عرفان
#عرفانهای_کاذب
#معنویت
#معنویتهای_نوپدید
#شیطان_پرستی
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat