eitaa logo
احمدحسین شریفی
6.2هزار دنبال‌کننده
365 عکس
380 ویدیو
26 فایل
حاوی سخنرانیها و نوشته ها و معرفی آثار و فعالیتهای استاد شریفی. عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادمین کانال: @Mahdiadmin2
مشاهده در ایتا
دانلود
ديدگاه شبستري قسمت چهارم.mp3
25.23M
🎤احمدحسين شريفي 🔴درسگفتارهاي علم ديني ✔️جلسه هجدهم: بررسي ديدگاه جناب محمد مجتهد شبستري 🔸قسمت چهارم 🔸در اين جلسه به تحليل و نقد ديدگاه جناب آقاي پرداخته‌ شده است. 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat 🌹
20.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸نقش انسانشناسی داروینیستی در تبعیض نژادی و تحقیر نژادهای دیگر، در اروپا و آمریکا را میتوان در این کلیپ کوتاه اما بسیار غم انگیز دید. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
چیستی شناسی فلسفه (Trimmed).mp3
30.07M
🎤احمدحسین شریفی 🔴درسگفتارهای و 🔸درس دوم: چيستي‌شناسي "فلسفه" و تشريح ده معناي اصطلاحي فلسفه 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat 🌹
آيا فلسفه غيرمضاف هم داريم؟ منظور از فلسفه مضاف چيست؟ (Trimmed).mp3
3.56M
🎤احمدحسين شريفي 🔸آيا فلسفه غيرمضاف هم داريم؟ 🔸منظور از «فلسفه مضاف» چيست؟ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat 🌹
درسگفتارهاي علم ديني ج19 بررسي ديدگاه استاد ملکيان.mp3
22.36M
🎤احمدحسين شريفي 🔴درسگفتارهاي علم ديني ✔️جلسه نوزدهم: بررسي ديدگاه جناب استاد مصطفي ملکيان 🔸قسمت اول 🔸در اين جلسه به تحليل و نقد دلايل جناب آقاي در نقد اسلامي‌سازي علوم انساني پرداخته‌ شده است. 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat 🌹
10.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد دل رمیده ما را انیس و مونس شد نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت به غمزه مساله آموز صد مدرس شد 🔸درود خدا بر خمینی کبیر و خامنه ای حکیم که در ذیل ولایت و مدیریت الهی خود چه انسانهای بلنداندیش و چه روحهای بزرگی را پرورش داده اند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴امام خميني، «جامعيت اسلام» و «سکولاريسم حوزوي» 🖊احمدحسين شريفي 🔸(ره) در ابتداي کتاب ولايت فقيه مطالب مهمي دربارة و فهم و عرضة ناقص اسلام توسط روحانيت و يا به تعبير ديگر رخنه و نفوذ فکر سکولاريستي در بيان مي‌کنند. ايشان مي‌فرمايد الان فهم نادرستي از حقيقت اسلام در ميان عامه مردم وجود دارد و شکل ناقصي از اسلام و آموزه‌هاي اسلامي در حوزه‌هاي علميه عرضه مي‌شود. بلکه، در اثر تبليغات سوء دشمنان دين و کم‌کارهاي عالمان راستين، متأسفانه شاهد آن هستيم که حتي برخي از طبقة تحصيل‌کرده، چه دانشگاهي و چه حوزوي، گمان مي‌کنند «اسلام دين جامعى نيست؛ دين زندگى نيست؛ براى جامعه نظامات و قوانين ندارد؛ طرز حكومت و قوانين حكومتى نياورده است. اسلام فقط احكام حيض و نفاس است. اخلاقياتى هم دارد؛ اما راجع به زندگى و اداره جامعه چيزى ندارد.» 🔸و کار به جايي رسيده است که «چنانچه كسى بخواهد اسلام را آن طور كه هست معرفى كند، مردم به اين زوديها باورشان نمى‏آيد؛ بلكه عمال استعمار در حوزه‏ها هياهو و جنجال به پا مى‏كنند.» 🔸«براى اينكه كمى معلوم شود فرق ميان اسلام و آنچه به عنوان اسلام معرفى مى‏شود تا چه حد است، شما را توجه مى‏دهم به تفاوتى كه ميان «قرآن» و كتب حديث، با رساله‏ هاى عمليه هست: قرآن و كتابهاى حديث، كه منابع احكام و دستورات اسلام است، با رساله‏ هاى عمليه، كه توسط مجتهدين عصر و مراجع نوشته مى‏شود، از لحاظ جامعيت و اثرى كه در زندگانى اجتماعى مى‏تواند داشته باشد بكلى تفاوت دارد. نسبت اجتماعيات قرآن با آيات عبادى آن، از نسبت صد به يك هم بيشتر است! از يك دوره كتاب حديث، كه حدود پنجاه كتاب [باب و بخش] است و همه احكام اسلام را در بردارد، سه- چهار كتاب مربوط به عبادات و وظايف انسان نسبت به پروردگار است؛ مقدارى از احكام هم مربوط به اخلاقيات است؛ بقيه همه مربوط به اجتماعيات، اقتصاديات، حقوق، و سياست و تدبير جامعه است.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
درسگفتارهاي علم ديني ج19 بررسي ديدگاه استاد مصطفي ملکيان بخش دوم.mp3
27.39M
🎤احمدحسين شريفي 🔴درسگفتارهاي علم ديني ✔️جلسه نوزدهم: بررسي ديدگاه جناب استاد مصطفي ملکيان 🔸قسمت دوم 🔸در اين جلسه به تحليل و نقد دلايل جناب آقاي در نقد اسلامي‌سازي علوم انساني پرداخته‌ شده است. 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat 🌹
14.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️گزارش عجیب CNN از : اینجا تلفات خودکشی از کرونا بیشتر شده است! 🔹️تنها آمار زنان ژاپنی امسال نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است. 🔸و این یعنی، پیشرفتهای مادی اگر همراه با تعالی معنوی و توجه به ارزشهای انسانی نباشد، جهنم می آفریند! @Ahmadhoseinsharifi 🌹
6.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸پژوهشهای بی هدف را باید کنار گذاشت. 🔸اهداف اصلی پژوهش: 1⃣ رسیدن به مرجعیت علمی ایران اسلامی در جهان اسلام و در دنیا 2⃣حل مسائل جاری و آینده کشور. 🔸به امید روزی که همه پژوهشگران و مراکز پژوهشی ما به چنین حقیقتی واقف شوند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴امام خميني و تبیین نقد فقه و فقیهان از سوی غزالی 🖊احمدحسين شريفي 🔸(ره) در کتاب بسيار ارزشمند «شرح چهل حديث» در شرح حديث بيست و چهارم که دربارة اقسام علم است، در ضمن نقد سخن که علم را از علوم دنيوي به شمار آورده است مي‌فرمايد: 🔸«اشكال در كلام شيخ غزّالى... [آنكه] علم فقه را از علوم دنيايى و فقها را از علماى دنيا دانسته، با اينكه اين علم از اعزّ علوم آخرت است. و اين ناشى است از حبّ نفس و حبّ به آن چيزى كه به خيال خودش اهل اوست، يعنى علم اخلاق به معناى متعارف رسمى» (شرح چهل حديث، ص395) @Ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸تاثیری که یک فرضیه نادرست و غلط درباره پیدایش انسان، بر کنشهای سیاسی و اجتماعی انسان غربی در مواجهه با سایر اقوام و ملل و نژادها داشته است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹