eitaa logo
سربازان حضرت زهرا سلام الله
243 دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
9.4هزار ویدیو
227 فایل
نشر با ذکر صلوات آزاد
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم سلام بر امام زمانم عجل الله تعالی فرج الشریف جلسه دوم از ادعا تا عمل شما حتما دیدید افرادی را که ادعا میکنند محب اهل بیت علیهم‌السلام هستند؛ امام حسین رو دوست دارند و خودشان رو عاشق و دلباخته ی ابا عبدالله معرفی میکنند. در هیات و دسته ی امام حسین حضور پیدا می‌کنند و شاید به عشق امام حسین حتی چند شب رو نمی خوابند و به خاطر عشق اهل بیت علیهم السلام خیلی سختی ها رو تحمل میکنند… اما… به بعضی از همین جوان ها میگیم که: « امام حسین علیه‌السلام ظهر عاشورا، وسط معرکه‌ی جنگ، نماز جماعت بپا کردند اون هم نماز اول وقت.الآن ظهر عاشوراست، هیأت رو تعطیل کنید و بیاید بریم نماز بخونیم.» میگن: نه بابا! ما با امام حسین این حرفا رو نداریم که! ما نوکر امام حسینیم، ما عاشق امام حسینیم….! خب، حالا ما چی بگیم به این عزیز؟! به این شیعه و محب امام حسین؟! ما میگیم: اون چیزی که ادعا میشه، باید در عمل هم خودش رو نشون بده باید حقیقت وجودی ما، نه فقط در دل ما، بلکه باید در عمل هم تبلور داشته باشه امام حسین ببینه، امام زمان ببینه، اون چیزی رو که از ما خواست، داریم همون رو انجام میدیم. خیلی از ما ها هم شبیه این ها هستیم… اون جوون در روضه های امام حسین علیه‌السلام اشک میریزه، در هیات زنجیر میزنه، ولی نماز نمی خونه! ماها چی؟ نماز میخونیم، روزه میگیریم ولی امر به معروف و نهی از منکر نمی کنیم! بیاین بیشتر فکر کنیم که امام حسین علیه‌السلام اصلا برای چی شهید شدن؟ امام سجاد علیه السلام برای چی به اسارت برده شدن؟ هدف اصلی ابا عبدالله علیه السلام از این قیام و از این حرکت عظیم تاریخی چی بود؟ غیر از این هست که خودشون فرمودند: میخواهم امر به معروف و نهی از منکر را اقامه کنم و امّت جدّم را اصلاح کنم. [۱] پس چرا ما از این مسئله غافل هستیم؟ بعد میایم میگیم: «ای امام حسین ای کاش ما در روز عاشورا با تو بودیم و اگر ما اون زمان با تو بودیم چه ها میکردیم…» خب بسم الله… مگر نه اینکه امام حسین فرمودند: «میخواهم امر به معروف و نهی ازمنکر کنم.» مگر نه اینکه ما میگیم: «کلُ یَومٍ عاشورا وَ کُلُ أرضٍ کَربَلا»؟ امروز ما “منکر” نمی بینیم؟؟؟ چرا ساکت رد میشیم؟؟؟ چرا این قدر بی تفاوت شدیم؟؟؟ امام حسین علیه السلام به ما درس امر به معروف و نهی از منکر دادند، یعنی درس محبت، یعنی درس بی تفاوت نبودن، یعنی درس همه را دوست داشتن… اگر یک اسکناس از جیب ما به زمین بیفته چند نفر به ما میگن که آقا پولت افتاد، ولی چرا وقتی دین مردم داره از دست میره کسی چیزی نمیگه؟ آقا دزدی آقا غارت بیت‌المال آقا دروغ! آقا غیبت! خانم حجابتون! چرا نسبت به ایمان همدیگر بی تفاوت شدیم؟؟؟؟؟! —————– (۱). بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۳۲9
بسم الله الرحمن الرحیم سلام بر اقا جانم عجل الله تعالی فرج الشریف . پندواندرزهای شیخ رجبعلی خیاط🌹⬆️ برگرفته از کتاب هزار و یک نکته ی اخلاقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 🔸 فراخوان حجت‌الاسلام قمی برای طرح‌های مردمی در خصوص پوشش، عفاف و حجاب 🔹رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از عموم گروه‌های مردمی برای ارائه طرح‌های اجرایی در خصوص پوشش، عفاف و حجاب دعوت کرد. 🔹گروه‌های مردمی می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود در خصوص پوشش، عفاف و حجاب را از طریق صفحه «طرحی برای حجاب» در پایگاه اینترنتی سازمان تبلیغات اسلامی به نشانی 🔗 https://nehzat.ir/fa/contacts و یا ارتباط با شماره 09003505015 در شبکه های اجتماعی ارائه کنند.
13.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅پاسخ دندان شکن به امید دانا که میگه: ما ملت کوروش هستیم 🔸البته برخی سیاسیون و‌ انقلابیون هم چنین سخنانی در هفته های گذشته گفته و دَم از فرزندان کوروش زدند که‌کلیپ فوق پاسخی به آنها نیز می باشد. پ.ن: احسنت به برادرم سید کاظم روحبخش که خوب پاسخ دادن 👏سعیدیسم
📣 ایام قدر، قله ماه رمضان 🔸 رهبر انقلاب: قلّه‌ی ماه رمضان، ایّام قدر و لیالی مبارکه‌ی قدر است؛ ما به این قلّه رسیده‌ایم؛ از فرصت بی‌نظیر توسّل و تضرّع و دعا و طلبِ از پروردگار عالم [باید] استفاده کنیم... برای خودتان و همه‌ی برادران دینی‌تان و کشورتان و جامعه‌تان دعا کنید و از خدا مطالبه کنید، درخواست کنید و مطمئنّ به اجابت باشید. ⭐️ ‌┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ دکتر داود
16.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅حتما تا آخر ببینید حمله به تجربه گر فصل دو خانم نعمت اللهی بخاطر اینکه از حجاب گفت و درنهایت بخاطر حملات کارش به عمل مغز باز کشید! بخشی از لایو مهم عباس موزون جوانان انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌾✨آگاه نمودن حق سبحانه از شفقت ، بندگان خود را با آيات قرآنى كه مى فرمايد رزق شما با من است نه غير من ، تا از غم رزق خلاص و يك جهت متوجه او سبحانه شوند. فيض كاشانى مى نويسد: خداوند عزوجل مى فرمايد: خلق نمودم شما را و شما منم . تنبيه فرمود بندگان را بر اينكه رزق از خداست نه از غير او. اكتفا به اين ننمود براى اطمينان قلب بندگان فرمود:ان الله هو الرزاق ✨اين فرمود، باز هم اكتفا به اين وعده نفرمود ضمانت فرمود كه و ما من دابة فى الاءرض الا على الله رزقها 🍂اكتفا به ضمان هم ننمود، براى يقين بندگان قسم ياد فرمود كه فو رب السماء والاءرض انه لحق مثل ما اءنكم تنطقون  〽️اكتفاء به قسم هم ننمود، امر فرمود: مرا خود قرار ده ، و امور خود را به من واگذار كن و در اين خصوص بندگان خود را بيم داد و جديت فرمود پس فرمودو توكل على الحى الذى لا يموت  ✨و نيز فرمودو على الله فتوكلوا ان كنتم مومنين  👈پس كسى كه او را اعتنا نكند و التفات به وعده او ننمايد و قلبش به ضمان او مطمئن نگردد و تقسيم او را قانع نشود و بى باك باشد نسبت به امر و وعد و وعيد او، نظر كن چون است حال او چه محنتى حاصل مى شود از براى بنده . و اين والله مصيبت شديدى است و ما از اين مصيبت در غفلتيم ؛ بزرگ غفلتى كه ملائكه هنگام نزول كريمه «فو رب السماء» گفتند بنى آدم هلاك شدند، پروردگار خود را به غضب آوردند 📚گنجينه اخلاق «جامع الدرر» (جلد دوم)، عارف سالك آيت الله حاج سيد حسين فاطمى (ره ) روزی حلال
💢چهار عمل مکروهی که رزق و روزی انسان را کم می‌کند... 🌹امام سجّاد علیه السلام: مکروهاتی که روزی را از انسان دفع و انسان را فقیر میکنند: ① اظهار فقر و نداری کردن در حضور مردم ② خواب دیرهنگام شب و بعد از نماز صبح ③ تحقیر و کم‌ ارزش شمردن نعمت های خدا ④ شکوِه و گلایه داشتن از خداوند متعال 📙معانی الاخبار، ص ۲۷۱ روزی حلال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پول های بی برکت 🎙‌‌‌‌حاج اقا دانشمند ‌‌‌‌ روزی حلال
🛑 ♨️و مخفى نماند كه همچنان كه در آيات و اخبار مذمت‏بسيار از براى مال رسيده، همچنين مدح آن نيز وارد شده است. ✨و خداى - تعالى - آن را در قرآن كريم خير ناميده است.  🍂و پيغمبر خدا - صلى الله عليه و آله - فرمود: «خوب چيزى است مال صالح از براى‏مرد صالح‏» .  🗯و همه اخبارى كه در ثواب صدقه دادن و ميهمانى و سخاوت و حج، و غير اينها ازچيزهائى كه تحصيل آنها به مال بسته است رسيده، دلالت‏بر خوبى مال مى‏كند. و «توفيق‏»  ميان اين اخبار آن است كه: مال مى‏تواند شد كه وسيله وصول به سعادت‏اخرويه، و فوز به درجات عليه گردد.و ممكن است كه: به واسطه رسيدن به مقاصدفاسده، كه سد راه علم و عمل و حجاب سعادت ابدند شود.پس هر مالى كه: به مصرف‏اول رسيد، ممدوح و مستحسن است.و آنچه به مصرف دوم رسيد، مذموم و مستهجن‏است.و اخبارى كه دلالت‏بر مدح آن مى‏كند، بر اول محمول، و آنچه دلالت‏بر مذمت‏آن مى‏نمايد، حمل بر دويم مى‏شود.و چون اكثر طبايع بنى‏آدم، به پيروى شهوات‏نفسانيه مايل، و آن به واسطه مال حاصل مى‏شود، به اين جهت زايد بر قدر كفاف آن‏در محل خطر و حذر از آن بهتر است. 🌱و طوايف انبياء، و خيل اوليا، از شر آن پناه به خداوند منان بردند. حتى اينكه پيغمبر آخر الزمان - صلى الله عليه و آله - فرمود: «پروردگارا! قوت آل‏محمد را به قدر كفاف كن‏» .  🍃و گفت: «خداوندا! مرا زندگانى عطا كن، چون زندگى مسكينان، و بميران، چون‏مردن مسكينان‏» .  📚معراج السعادة، عالم ربانى ملا احمد نراقى (قدس سره) روزی حلال
🛑 🌱✨هر كه خواهد از رهائى يابد بايد چند چيز را مراعات نمايد: 💠اول اينكه: غرض از مال داشتن، و فايده آن، و سبب آفريدن آن، و علت احتياج به‏آن را برخورد تا در طلب زيادتر از قدر اجت‏برنيايد. 💠دوم اينكه: جهت «مداخل‏» (29) آن را ملاحظه نمايد.و از حرام، بلكه از مشتبه اجتناب‏نمايد.و همچنين از مداخلى كه مكروه هستند، يا باعث نقص مروت و زوال حريت‏نفس‏اند احتراز نمايد، چون هديه‏اى كه بوى رشوه دهد، يا سؤال از خلق كه موجب‏ذلت و خوارى است. 💠سوم اينكه: راه خرج را مراعات كند، و در آن اقتصاد، يعنى ميانه روى نمايد.نه‏اسراف كند، و نه تنگ گيرى. حضرت رسول - صلى الله عليه و آله - فرمود كه: «محتاج نشد هر كه در خرج‏ميانه روى كرد» .  و از براى اقتصاد در خوراك و پوشاك و سكنى، سه درجه است: ادنى و وسط واعلى.و ظاهر آن است كه: ميل به طرف ادنى بهتر و اولى باشد، تا در روز قيامت ازجمله سبكباران بوده باشد. 💠چهارم اينكه: آن را به مصارف حقه خرج كند.و در باطل صرف نكند، كه گناه‏خرج نمودن به باطل با كسب كردن از حرام يكسان است. 💠پنجم اينكه: نيت‏خود را در كسب و خرج و اقتصاد، و جميع وجوه، خالص كند. 👌پس آنچه را تحصيل مى‏كند، به جهت استعانت‏بر امر آخرت تحصيل كند.و از آنچه‏اجتناب مى‏كند، به جهت‏خدا اجتناب نمايد.و هرگاه چنين رفتار نمايد، مال داشتن‏ضررى به او نمى‏رساند. 👈از اين جهت‏حضرت امير المؤمنين - عليه السلام - فرمود كه: «هرگاه مردى جميع‏آنچه در روى زمين است جمع كند و در آن نيت قربت داشته باشد او از جمله زاهدان‏است.اگر همه را دست‏بردارد و از براى خدا نباشد زاهد نيست‏» .  👈پس لايق مؤمن، آن است كه: هر كارى مى‏كند از براى خدا كند تا آن كار از براى اوعبادت باشد.پس هر كه از مال به قدر اجت‏خود و عيال ضبط، و فاضل آن را صرف‏برادران مؤمن كند، آن كسى است كه ترياق مال را گرفته و زهر آن را ريخته است. وبسيارى مال، ضرر به او نمى‏رساند، و ليكن اين، كار هر كسى نيست.و از براى همه كس‏ميسر نه.بلكه اين شان آن كسى است كه او را ديده بينا، و دل دانا، و قوت دين، و كمال‏يقين بوده باشد.و اين چنين كسى هرگاه همه مال عالم از براى او جمع شود او را ازخدا مشغول نمى‏سازد، و به هلاكت نمى‏رساند. آشنايان ره عشق در اين بحر عميق غرق گردند و نگردند به آب آلوده 🔅اما عامى كه خواهد در مالدارى، خود را شبيه به اين اشخاص نمايد مانند اين است‏كه: افسونگرى صاحب وقوف، مارى را بگيرد كه ترياق آن را بكشد و طفلى آن راببيند و شكل مار و خط و خال آن و «نعومت‏» (32) و نرمى آن در نظر او جلوه كند، اقتدا به‏آن افسونگر نموده، مارى را بگيرد، و دفعة آن مار، او را بكشد. بلى: فرق ميان كسى كه او را مار كشته باشد، و كسى كه او را كشته باشد اين است‏كه: كشته مار، در همان حال مى‏فهمد.اما كشته مال، بسا باشد كه نداند كه كشته شده‏است.و وقتى برمى‏خورد كه ديگر سودى ندارد. 🌾آرى: اگر كور مى‏تواند كه مانند بينا در كنار دريا و قله‏هاى كوه و بيشه‏ها و جنگلهاراه رود، عامى جاهل نيز مى‏تواند مانند عالم ديندار كامل، مال بسيار داشته باشد.و ازمفاسد آن نجات يابد. 📚معراج السعادة، عالم ربانى ملا احمد نراقى (قدس سره) روزی حلال
🔥دو دسته، فرداي قيامت هيزم جهنم خواهند بود: ❶〖 آدم بخيلي که وجوهات و را از مال خود نپردازد〗 ❷〖 و ديگر که دين خود را به دنياي خود بفروشد.〗 📚‍ فهرست غرر، ص ۲۷۲ روزی حلال
◀️ برش‌هایی از جلسه ۳۸ 📖 متن دعا «وَ أَجْرِ لِلنَّاسِ عَلَى یَدِیَ الْخَیْرَ وَ لَا تَمْحَقْهُ بِالْمَنِّ» «بارالها؛ خیر و خوبى را به دست من براى مردم جریان ده و آن را با منت گذاردن بر سرشان محو و باطل منما» 🔴 پیامبر اسلام (ص) فرمود: «ومن اصطنع إلی أخیه معروفاً فامتنَّ به أحبط الله عمله و ثبت وزره ولم یشکر له سعیه.» «هرکس به برادر (یا خواهر دینی) خویش نیکی کند و سپس بر او منّت گذارد، خداوند عمل نیک او را تباه می­کند و گناهش بر او ثبت می­‌شود و پاداشی به کارش داده نمی­‌شود.» (مستدرک الوسائل، ج۷، ص ۲۹) 🔻 گاهی سعی می‌کنیم قدم خیری بر داریم و منت نگذاریم، اما در جای دیگر تلاش داریم این نیکی خود را بازگو کنیم ... 🔵 امام جواد (ع) به شخصی که در یک روز به ده نفر فقیر عائله دار کمک نموده بود بدون آنکه بر آنها منت گذارد یا آنان را آزار دهد، ولی قضیه احسان و انفاق خود را برای امام جواد نقل نمود، فرمود: ↙️ «قد ابطلت برک باخوانک و صدقاتک، قال: و کیف ذلک یابن رسول الله؟ قال له محمد بن علی: اقراء قول الله عزوجل: یا ایها الذین آمنوا: لا تبطلوا صدقاتکم بالمن والاذی، قال الرجل: یا بن رسول الله ما مننت علی القوم الذین تصدقت علیهم و لا آذیتهم، قال له محمد بن علی: ان الله عزوجل قال: لا تبطلوا صدقاتکم بالمن و الاذی و لم یقل لا تبطلوا بالمن علی من تتصدفون علیه والاذی لمن تتصدقون علیه و هو کل اذی!» «تو با نقل این قضیه بر و نیکی خود به برادرانت را ابطال نمودی و از میان بردی، عرض کرد: چگونه از میان بردم؟ حضرت پاسخ داد: کلام خدا را بخوان که فرموده است:ای مردم با ایمان! صدقات خود را با منت گذاردن و اذیت کردن ابطال منمایید، عرض کرد: یا بن رسول الله! به کسانی که کمک نمودم نه بر آنها منت گذاردم و نه آزارشان دادم. حضرت فرمود: خداوند فرموده صدقات خود را با منت گذاردن و اذیت کردن باطل نکنید و نفرموده است که: صدقات خود را با اذیت دادن و منت گذاردن مستقیم بر سر کسی که صدقه را دریافت می نماید باطل نکنید.» (مستدرک الوسائل، ج ۱، ص ۵۴۳) 🔸 اصل بدی و زشتی منت گذاری بخاطر فقر و ناداری انسان و وابستگی به دارایی خداست. و منت گذاری یعنی غفلت از خدا. 🔷 ملا احمد نراقی درباره راه درمان منت گذاری می‌فرماید: راهش این است که ما بدانیم کسی که احسان مارا قبول کرده در حقیقت او به ما احسان کرده و موجب رستگاری ما شده. در حدیث هم آمده که دست فقیر در قبول صدقه نائب دست خداست و آنچه به فقیر می‌رسد انگار به خدا رسیده. و همچنین سنت است که کسی که به فقیری چیزی داده، دست خود را ببوسد، چرا که انگار با دست خدا ملاقات کرده. و دست خود را بالای دست فقیر قرار ندهد، بلکه دست خود را بگشاید تا فقیر از دست او بردارد. روزی حلال
🔴باغ دنیـــا 🌷 مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود:اینجا باغی است که هر کس می‌آید می‌تواند از میوه‌ آن بچیند و بخورد، امّا از بردن خبری نیست. اگر درون قبر یک ریال همراهت باشد، قبر را نبش می‌کنند و آن را در می‌آورند. اگر یک انگشتر دستت باشد آن را در می‌آورند. از این باغ هیچ چیز را نمی‌شود بیرون بُرد. در باغ نمی‌توانستی کول کنی و ببری. تا درون باغ هستی می‌خوری و می‌خورانی. بهره‌ آخرتت هم آن اقبالی است که به جهان دیگر داری. پس اگر کم داد با صاحب باغ دعوا نمی‌کنی. اگر هم زیاد داد دعوا نمی‌کنی. با باغدار نمی‌گویی چرا اینچنین نمی‌کنی، چرا چنان نکردی، این گل‌ها چیست؟ این میوه‌ها چیست؟ ایراد نمی‌گیری، می‌خوری و در باغ راه می‌روی. 📚 کتاب طوبی محبّت جلد دوم - ص 24 ‌ روزی حلال
✍امام_علی عليه السلام: مَن ساءَ خُلُقُهُ ضاقَ رِزقُهُ. آن كه باشد، اش تنگ مى‌شود. 📚 غرر الحكم: ح ۸۰۲۳. روزی حلال
🔆 و حالتهاى آنها ✨دانستى كه دنيا عبارت است از: هر چيزى كه در آن از براى بنده پيش از مردن‏نصيبى هست.خواه نعمت و مال باشد، يا منصب و جاه، يا متابعت‏شهوت شكم و فرج،يا طلب علو و برترى و تكبر و انتقام و غضب و تشفى غيظ يا غير اينها.و بالجمله از براى دنيا شعب و فروعى بى‏حد است.وليكن اعظم آفات آن كه متعلق به قوه شهويه است‏ است، زيرا كه: هر زنده‏اى به آن است. و از براى مال، فوايد بسيار، و آفات و «غوايل‏» (1) بى‏شمارى است.و تميز خوب و بدآن در نهايت صعوبت و اشكال است، زيرا كه: از نبودن مال، صفت فقر و احتياج به هم‏مى‏رسد.و از وجود آن، وصف غنا و ثروت حاصل مى‏شود.و اين هر دو صفتى است‏كه خدا بندگان خود را به آنها امتحان مى‏فرمايد. و از براى ، دو حالت متصور است: حرص و .كه يكى محمود و ديگرى‏مذموم است. و بر دو قسم است: 🗯يكى: حريصى است كه: حرص آن به كسب و صنعت كردن است، بدون طمع درمال مردم. 🗯و ديگرى آنكه: حرص او به گرفتن به زور و ظلم، يا به تكدى و سؤال‏است. 👈و هر دو طايفه هلاك‏اند.گو طايفه آخر بدتر از اولى باشد. 🔅و از براى غنى نيز دو حالت است: امساك و بذل.يكى ممدوح و ديگرى مذموم. 👈و بذل هم بر دو نوع است: ميانه‏روى و اسراف.اول محمود و ثانى مذموم.و غيراينها از جميع اين امور، امورى هستند كه فهميدن آنها مشكل است.و كسى كه طالب‏مال باشد بايد اول تميز ميان نيك و بد اين حالت‏بكند و طريقه نيك آن را پيشنهاد خودسازد تا نجات يابد. 📚معراج السعادة، عالم ربانى ملا احمد نراقى (قدس سره) روزی حلال
💠آیت الله قاضی: تاثیر لقمه حرام... ،روزی حلال
🛑 و اما فوايد مال: پس آن نيز بر دو قسم است: دنيائى و آخرتى. اما آن، چيزهائى است كه: فايده آن پيش از مرگ ظاهر مى‏شود، مثل‏خلاصى از ذلت‏سؤال، و خجلت عيال، و خوارى و پستى و حقارت و وعزت و بزرگى در ميان مردمان، و بسيارى دوستان و اعوان، و حصول وقع و دردلها، و امثال اينها. و اما فوايد آخرتى آن، سه نوع است: 🦋اول اينكه: صرف خود نمايد از براى به جا آوردن عبادات، و قوت يافتن برطاعات، و ستر عورت، و جهاد و حج و امثال اينها. 🌴دوم اينكه: به مصرف مردمان برساند، يا به جهت فقرا و استحقاق ايشان.و ثواب‏اين ظاهر و روشن است.يا به جهت رعايت‏شان و مروت خود، و زيادتى صداقت ومحبت مردمان، مانند مهمانى كردن و هديه دادن و اعانت مردم نمودن و نحو اينها.و ازبراى هر يك از اينها ثواب بسيار در اخبار رسيده است.و فقر و استحقاق در ثواب اينهاشرط نيست. 🌺بلى شرط ثواب در اينها نيت قربت است، يا از براى حفظ آبروى خود، چون دفع‏شر ظالم، و بستن زبان هرزه گويان و امثال اينها.و اين نيز موجب ثواب مى‏شود. 🌸و حضرت رسول - صلى الله عليه و آله - فرمود كه: «هر مالى را كه آدمى به جهت محافظت آبروى خود صرف كند حكم صدقه دارد» . (27) يا به كسى دهد كه خدمت او را كند و شغلى كه به او رجوع كند به انجام رساند. 🌱و شكى نيست كه اين نيز از امور متعلقه به آخرت است، زيرا كه: كارهائى كه انسان‏به جهت زندگانى به آن محتاج است‏بسيار است. و اگر همه را خود متوجه شود وقت اوضايع مى‏شود.و روزگارش به حيف مى‏رود.و از كار آخرت باز مى‏ماند.و شكى‏نيست كه: كسى را كه هيچ مالى نيست‏بايد همه اين كارها را خود متوجه شود.و از ذكرو فكر و عبادت و طاعت‏بازماند. 🌴سوم آنكه: آن را به مصرف خيرات جاريه، و باقيات الصالحات رساند.از: ساختن‏مسجد و مدرسه و «رباط‏» (28) و پل و اجراى قنوات و نوشتن قرآن و كتاب و نشاندن‏اشجار، و امثال اينها از چيزهائى كه بعد از آدمى باقى مى‏ماند، و مدتها ثواب آن روز به‏روز عايد مى‏گردد، و باعث دعاى بندگان خدا از خوبان و صالحان مى‏شود.و اسم‏آدمى به خير مذكور مى‏گردد معراج السعادة، عالم ربانى ملا احمد نراقى (قدس سره) روزی حلال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پاداش کسی که برای دعا میکند 🎙استاد دانشمند ‌‌‌ استاد دانشمند،روزی حلال
🛑عوامل معنوي رکود در زندگي اقتصادي ✨گناهان و نافرماني‌ها، موجب رکود و از مال و عمر و زندگي است. در آيه‌اي آمده است: {وَ لكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْناهُمْ بِما كانُوا يَكْسِبُون‏} (اعراف: 96) آنان [يعني قوم هود، صالح، شعيب، نوح و لوط آيات الهي و پيامبران را] تكذيب كردند و ما هم آنها را به كيفر اعمال زشت خويش رسانديم. در بيان اين آيه، مرحوم طبرسي مي‌نويسد: آنان مردمي بودند كه مرتكب گناه شدند و پيامبران را تكذيب كردند. خداوند هم درهاي بركت آسماني خود را به روي آنان بست و به خاطر كردار بدشان آنان را گرفتار تنگدستي و مجازات نمود. ترك نماز، از عوامل معنوي رکود در زندگي اقتصادي است. 🗯حضرت زهرا ( عليه السلام ) درباره انسان بي‌نماز، مي‌فرمايد: « يَرْفَعُ اللهُ الْبَرَكةَ مِنْ عُمْرِهِ وَيَرْفَعُ اللهُ الْبَرَكةَ مِنْ رِزْقِه » (18)؛ « خداوند برکت را از عمر و مالش برمي‌دارد ». هرگاه ميان مردم رواج يابد، خداوند آنان را به خشك‌سالي و قحطي دچار مي‌سازد. حضرت علي ( عليه السلام ) درباره زيان‌هاي كم‌فروشي مي‌فرمايد: « إذا طُفِّفَتِ الْمَكايِيلُ، اَخَذَهُمُ اللهُ بِالسِّنِينَ وَالنَّقْصِ » ؛ « خودداري از پرداخت زکات، از موانع نزول برکت است ». امير مؤمنان ( عليه السلام ) مي‌فرمايد: إذا مَنَعوُا الزَّكاةَ، مَنَعَتِ الاَرْضُ بَرَكاتِها مِنَ الزَّرْعِ و الثِّمارِ وَالْمَعادِنِ. ✨هرگاه مردم خود را نپردازند، زمين بركت خود را از زراعت و ميوه‌ها و معدن‌ها دريغ مي‌دارد. ترك امر به معروف و نهي از منكر، عاملِِ ديگر رکود معنوي در زندگي اقتصادي است؛ همان‌گونه كه پيامبر ( صلّي الله عليه وآله وسلّم ) مي‌فرمايد: 〽️تا زماني كه مردم امر به معروف و نهي از منكر كنند و بر كارهاي خير به يكديگر ياري رسانند، نعمت‌ها و خيرات از آنها رخت برنمي‌بندد، اما اگر اين دو را ترك كنند، بركات از آنها گرفته خواهد شد. ✨همچنين از ديدگاه امام علي ( عليه السلام ) خيانت، از عوامل معنوي رکود اقتصادي است: « إذا ظَهَرَتِ الْخِياناتُ، اِرْتَفَعَتِ الْبَرَكاتُ » (22)؛ « زماني كه خيانت‌ها آشكار شود، بركات از بين خواهد رفت ». 🔅در حقيقت، گناهان اخلاقي و اقتصادي و اجتماعي، فاجعه‌هاي دردناك و هستيسوز جامعه بشري است که باعث خشم خداوند مي‌شود. رسول گرامي اسلام ( صلّي الله عليه وآله وسلّم ) در هشداري مي‌فرمايد: 🍂هرگاه خداوند بر امتي خشمگين شود و آنگاه بر آنان عذاب نازل نگرداند، نرخ‌هاي آنان را بالا مي‌برد، عمرهاي آنها را كوتاه مي‌كند، تجارتشان را به سود نمي‌رساند، ميوه‌هاي درختانشان را سالم و بي‌آفت نمي‌كند، چشمه‌ها و نهرهاي آنها را پر آب نمي‌گرداند و باران را از آنان دريغ مي‌دارد. 🌱، و ديگر درآمدهاي نامشروع، عامل ديگر بي‌برکتي شمرده مي‌شود؛ چنان كه امام موسي بن جعفر ( عليه السلام ) مي‌فرمايد: « به درستي كه حرام بركت ندارد و اگر نشو و نماي ظاهري هم داشته باشد، بركتي در آن نيست ». 🔅نكته مهم اين است كه شرط دستيابي به بركت‌هاي آسماني و زميني، داشتن ايمان و تقواي بالاست و در پرتو تقرب الهي و اطاعت و فرمان‌برداري از تعاليم انسانساز اسلامي و دوري از كجروي‌ها و سركشي‌ها است كه خداوند خيرات و بركات خويش را به بندگان هديه مي‌كند. 📚سرمه سعادت، جوان و بايد و نبايدهای اخلاقی، سيد حسين اسحاقی روزی حلال
🔔 عبادت زیاد بدون تقوا؟ ✅ خدمت حضرت امام صادق (ع) بودم عرضکردم: ممکن است عبادت بسیار، بدون ‏پرهیزگاری انجام شود؟ فرمود: آرى! مانند آنکه از غذاى خود به مردم میخوراند و با مهربانى میکند و در خانه ‏اش باز است، ولى چون درى از برایش باز شود وارد می شود، چنین رفتاری بدون انجام شده. 📙 اصول کافى ج۳ ص۱۲۱ روزی حلال
‌ 💕 علیه السلام: ‌‌ 🌹هر كس بخواهد دعایش مستجاب شود، باید كسب خود را حلال كند و حق مردم رابپردازد.🍀 🌱دعای هیچ بنده ای كه مال حرام در شكمش باشد یا حق كسی بر گردنش باشد،به درگاه خدا بالا نمی رود.🌷 ‌ 📚بحارالأنوار، ج۹۰، ص۳۲۱🌿 ‌ ‌
شیخ زکزاکی در کمتر از ۲۰ سال تونست ۲۵ میلیون نفر را شیعه کند که ۹۰ درصد آنها مقلد امام خامنه‌ای هستند. شش فرزندش را شهید کردند و خودش هم سالها شکنجه شد و حبس کشید و هنوز ... و متاسفانه خیلی از ما، با بالا پایین شدن قیمت دلار اعتقاداتمون بالا پایین میشه💸. عکس/ 6 نفر از 7 پسر زکزاکی شهید شدند - م ╔═○○○ೋ✿ محله سودان
13.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقای قوه قضائیه آقای پلیس فتا ما امنیت روانی ندااااااریم بداد ما مردم برسید. بیداری_ملت