eitaa logo
امامت و امارت
182 دنبال‌کننده
85هزار عکس
47.5هزار ویدیو
4.2هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
مدل شبکه مضامین مدیریت جهادی مبتنی بر بیانات مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) _____________________ منبع : فصلنامه (علمي - پژوهشي) مطالعات راهبردی بسیج / سال بیستم / شماره 75 / تابستان 1396
🔆 🔴 برای آنچه دارید شکرگزار باشید 🔹پیرزنی برای سفیدکاری منزلش، کارگری استخدام کرد. 🔸وقتی کارگر وارد منزل پیرزن شد، شوهر پیر و نابینای او را دید و دلش برای این زن و شوهر پیر سوخت اما در مدتی که در آن خانه کار می‌کرد متوجه شد که پیرمرد، انسانی بسیار شاد و خوش‌بین است. 🔹او در حین کار، با پیرمرد صحبت می‌کرد و کم کم با او دوست شد. در این مدت او به معلولیت جسمی پیرمرد اشاره‌ای نکرد. پس از پایان سفیدکاری، وقتی کارگر صورتحساب را به همسر او داد، پیرزن متوجه شد هزینه‌ای که در آن نوشته شده خیلی کمتر از مبلغی است که قبلا توافق کرده بودند ... 🔸پیرزن از کارگر پرسید: شما چرا این همه تخفیف به ما می‌دهید؟ 🔹کارگر جواب داد: من وقتی با شوهر شما صحبت می‌کردم خیلی خوشحال می‌شدم و از نحوه برخورد او با زندگی، متوجه شدم که کار و زندگی من، آنقدر هم که فکر می‌کردم سخت و بد نیست! به همین خاطر به شما تخفیف دادم تا از او تشکر کنم. 🔸پیرزن از تحسین پیرمرد و بزرگواری کارگر منقلب شد و اشک از چشمانش جاری شد زیرا او می‌دید که کارگر فقط یک دست✋ دارد‼️
مثل داروی تلخ! دارو تلخ است؛ خاصیت آن هم به تلخی است، اما شیرینی سلامت و بهبود در پی دارد. به شرط این‌که در وقت و زمان خود مصرف شود، و دیر یا زود نشود. و دیگر آن‌که اندازه آن هم مراعات شود و کم یا زیاد نشود، اگر گفته‌اند شربتی را دو پیمانه مصرف کن و دیگری را سه یا چهار پیمانه، به همان میزان باید مصرف شود. از طرفی هم البته باید پرهیز را مراعات کرد، یعنی در کنار آن هر چیزی را نباید خورد. حال، نماز چیزی دقیقاً شبیه داروست. یعنی مثل دارو تلخ است، هر کس بگوید شیرین است شیرین‌عقل است. مگر می‌شود صبح سرمای زمستان توی جاده از اتوبوسی پیاده شوی، و در هوای سرد وضویی بسازی و با لرز و سرما نماز بخوانی و شیرین باشد؟ یا غرق فیلم یا غرق گفتگو باشی و مؤذن اذان بگوید و بلند شوی و راهی مسجد شوی و شیرین باشد؟ البته نه فقط نماز بلکه هر عبادت دیگری هم همین‌طور است، اساساً حق، اینگونه است امیرالمؤمنین علی(ع) فرمود: الحق مُرّ، یعنی حق تلخ است. نماز هم که حق است پس تلخی‌های خود را دارد. بله، اگر انسان نسبت به حقیقت نماز فهم و معرفت پیدا کند تلخی آن شیرین و آسان می‌شود. از این رو در دعا از خدا می‌خواهیم، خدایا شیرینی ذکر خودت را به ما بچشان. یعنی خدایا به ما معرفت کرامت کن! دیگر آن‌که نماز مثل دارو زمان‌دار است و باید زمان آن را رعایت کنیم، یعنی در وقت خود بخوانیم. چون فلسفه نماز احساس عظمت حق است و این احساس برای کسی اتفاق می‌افتد که نماز را در اول وقت خود بخواند. کسی که با تأخیر، نماز خود را می‌خواند در حقیقت با تأخیر خود فریاد می‌کند که خدایا! تو عظیم نیستی، پول عظیم است، کسب و کار عظیم است، تفریح و تفرج عظیم است. اگر تو عظیم بودی که من همان ابتدا حرف تو را گوش می‌دادم. دیگر این‌که مثل دارو باید کنار نماز پرهیز هم باشد، پس اگر نماز حق است باید از باطل فاصله گرفت، یعنی نباید به منکر و فحشایی آلوده شد. وگرنه خاصیت نماز را از بین می‌برد. شما وقتی یک فضا را با وسایل گرمایشی گرم نگه می‌داری باید تمام روزنه‌ها و دریچه‌ها و درها را ببندی، و گرنه انرژی را هدر داده‌ای. چرا نماز برای ما حرارت و گرمایی ایجاد نمی‌کند، چون پنجره گوش، پنجره چشم، پنجره دهان باز است و هر چیزی را می‌شنویم، هر چیزی را می‌بینیم، هر چیزی را می‌گوییم. درست مثل انباری که پر از گندم باشد اما روزنه‌ها هم باز باشند. اینجاست که همه چیز طعمه موش و مور و ملخ شده و از دست می‌رود. «گر نه موشی دزد در انبار ماست گندم اعمال چل ساله کجاست» خلاصه این‌که هر کس می‌خواهد از اندوخته نماز خود و از حرارت و گرمای آن برخوردار باشد باید این پنجره‌ها و روزنه‌ها را یکی پس از دیگری بسته نگه دارد و تنها به ضرورت باز کند، نه این‌که پیوسته از سر هوا و هوس و میل، چشم و زبان و گوش خود را باز بدارد.
🔺آمار جمعیت و نرخ بیکاری در کشورهای مختلف دنیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📊 ذخایر نفتی کشورهای جهان 🔸به نظر می‌رسد اتحاد کشورهای نفت‌خیز جهان می‌تواند راهی برای پایان دادن به سلطه ابرقدرت‌ها باشد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 حدیث امام حسین درباره رفع نیاز مردم: قَالَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ ع‏ اعْلَمُوا أَنَ‏ حَوَائِجَ‏ النَّاسِ‏ إِلَيْكُمْ‏ مِنْ نِعَمِ اللَّهِ عَلَيْكُمْ فَلَا تَمَلُّوا النِّعَمَ فَتَتَحَوَّلَ إِلَى غَيْرِكُمْ 📚بحار الأنوار (ط – بيروت)، ج‏۷۵، ص: ۱۲۷ و جلاء العیون، ج۲، ص۲۰۵. امام حسین علیه السلام: همانا حوایج مردم از نعمت های خداوند بر شماست بنا بر این از نعمت های الهی خسته نشوید که خداوند انرا از شما {سلب نموده}و به سوی دیگران بر می گرداند. 🌸 سوم شعبان المعظم ، ولادت با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را تبریک و تهنیت می گوییم🌸 🍃🌹🌱💐🍃🌹🌱💐🍃🌹🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امسال هم چندروزی ازش نمونده شاید زنده باشیم شایدم نه ﺧﯿﻠﯽﻫﺎ ﺗﺎﺧﺘﻦ؛ ﺧﯿﻠﯽﻫﺎ ﺑﺎﺧﺘﻦ ﺧﯿﻠﯽﻫﺎ ﺳﻮﺧﺘﻦ؛ ﺧﯿﻠﯽﻫﺎ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺧﯿﻠﯽﻫﺎ ﻧَﻔَﺲ ﮐﺸﯿﺪﻥ،ﺧﯿﻠﯽﻫﺎ ﺍﺯ ﻧَﻔَﺲ ﺍُﻓﺘﺎﺩﻥ ﺧﯿﻠﯽ ﻫﺎ ﻣﯿﺨﻨﺪﯾﺪﻥ، ﺍﻻﻥ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯿﮑﻨﻦ ﺧﯿﻠﯽ ﻫﺎ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯿﮑﺮﺩﻥ، ﺍﻻﻥ ﻣﯿﺨﻨﺪَﻥ ﺧﯿﻠﯽ ﻫﺎ ﺍﻭﻣﺪﻥ(تولد)؛ﺧﯿﻠﯽ ﻫﺎ ﺭﻓﺘﻦ(مرگ) ﺍﻭﻧﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﻭﻣﺪﻥ ﺷﺎﯾﺪ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻧَﻤﻮﻧَﻦ ﺍﻣﺎ ﺍﻭﻧﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﺮﺍ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺭﻓﺘﻦ ﻣﻬﻢ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺩﻧﯿﺎ ﺧﯿﻠﯽ ﻧﺎﻣﺮﺩﻩ ﻣﻬﻢ ﺍﯾﻨﻪ ﮐﻪ من و تو ﻣَﺮﺩ ﺑﺎﺷﯿﻢ 🌸ﺑﯿﺎین ﻗﺪﺭ ﻫﻤﻮ ﺑﺪﻭﻧﯿﻢ وﻧﺬﺍﺭﯾﻢ ﺍﺯ ﻫﻢ ﺩﻭﺭ ﺑﻤﻮﻧﯿﻢ همديگررادوست داشته باشيم؛شایدفردایی نباشد! زنده ها به گل و محبت نیازدارن،ومرده ها به فاتحه ولی ما گاهی برعکس عمل میکنیم به مرده ها سر میزنیم و گل میبریم براشون ولی راحت فاتحه زنده ها رو میخونیم گاهی فرصت باهم بودن،ازعمر شکوفه ها کمتره! بیائیم ساده ترین چیز رو از هم دريغ نكنيم ❤️ "محبت "❤ چندنفر ازاونایی اول قرن۱۳۰۰بودند،الان هستند؟! خیلی بعیده کسی از ماهم اول قرن۱۵۰۰ رو ببینه!
🔰دولت اشرافیگرا مردم را نامحرم می داند 🔰حمید رسایی: بر اساس اندیشه امام خمینی(ره) یکی از مهمترین دلایل سرنگونی حکومت طاغوت‌‌‌‌، مسأله اشرافیت در این خاندان بود. حضرت امام بارها بر این موضوع تاکید داشتند که اشرافیت و ثروت اندوزی مسئولین، سبب انحطاط و نابودی حکومت پهلوی شده است حتی امام معتقد بودند که حکومت های اشرافی مردم را نامحرم به حساب می آورند و هیچ می بینند: «شما اگر توجه کنید به حکومت‌هائی که در تاریخ بوده است و خصوصاً در این پنجاه سال، ملاحظه می‏‌کنید که آنهایی که در رأس امور بودند، آنها از این «مُلک»ها و «سلطنه»ها و ـ عرض می‏کنم که ـ از این سنخ مردم و ـ به اصطلاح ـ از اشراف بودند. وقتی که اشراف ـ به قول خودشان ـ و اعیان و متمکنین و یال و کوپالدارها متصدی امور یک کشور شدند، قهراً اینها مردم را به حساب نمی‌‏آورند. این یک امر قهری است و اینها در مقابل یک قدرتمند بزرگتر از خودشان خاضع‏اند و در مقابل ضعفا و ملت خودشان، جابر وستمگر.» (صحیفه امام خمینی(ره) جلد 18) وقتی این سخن حضرت امام را دیدم، تازه به راز این لیست پی بردم: 1 . توافق ژنو 👈 محرمانه 2 . توافق لوزان 👈 محرمانه 3 . توافق برجام 👈 محرمانه 4 . توافق ایرباس 👈 محرمانه 5 . توافق بوئینگ 👈 محرمانه 6 . قرارداد FATF 👈 محرمانه 7 . قرارداد کرسنت 👈 محرمانه 8 . لیست اموال وزرا 👈 محرمانه 9 . نرخ رشد اقتصادی 👈 محرمانه 10 . آمار وام به مدیران 👈 محرمانه 11 . حقوق‌های نجومی 👈 محرمانه 12 . جریمه قرارداد کرسنت 👈 محرمانه 13 . قراردادهای نفتی(IPC) 👈 محرمانه 14 . گزارش کیفیت بنزین خارجی 👈 محرمانه 15 . مبلغ جریمه گازی ایران - ترکیه 👈 محرمانه 16 . شفاف‌شدن حقوق‌ها برای مردم 👈 محرمانه 17 . قراداد پژو و نیروگاه یونیت اینترنشنال 👈 محرمانه و fatf و ... 🔺صفحات حمید رسایی در فضای مجازی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
. ♻️ زمان تشخیص کاندیدای اصلح 🔰 حمید رسایی: این روزها در بسیاری از مجالس و محافلی که حضور پیدا می‌کنم یا بخش عمده‌ای از پیام‌های دریافتی‌ام در صفحات مجازی، تبلیغ یکی از کاندیداهای احتمالی به عنوان تنها گزینه اصلح است و یا درخواست اعلام نظر در باره فلان کاندیدا بویژه اعلام نظر در باره کاندیداهایی که در فضای مجازی (و نه فضای حقیقی) از آنها سخن گفته می‌شود. از طرفی رهبر معظم انقلاب، در بیانات روز عید مبعث یکی از وظایف همه ما را تواصی به حق و تواصی به صبر دانستند و استمرار این عمل صالح را سبب جلوگیری از خسران اعلام کردند. تواصی به معنی این است که آحاد جامعه، خصوصا نیروهایی که دلسوز مردم و انقلابند، داشته‌ها و دانسته‌های خود را در اختیار هم قرار دهند. به عبارتی عامیانه، تواصی یعنی هوای هم را در راه تحقق حرف حق و صبر بر موانع و مشکلاتی که این راه دارد، داشته باشیم. (تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر). قطعا از جمله مصادیق تواصی به حق و صبر درباره آن، توجه به موضوع کاندیدای اصلح، معرفی آن و کمک به اوست. در این باره چند نکته را یادآور می‌شوم: 🔹 ‏۱. به نظرم الان و در حالی که بیش از سه ماه تا انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ باقی مانده، نمی‌توان و نباید درباره مصداق ‎ نظر داد! دلیل آن روشن است. همه آنهایی که به عنوان کاندیدای رقابت ۱۴۰۰ فعال شده‌اند، تا آخرین مرحله انتخابات در میدان باقی نمی‌مانند: 🔸برخی با یک تلفن از ثبت‌نام در انتخابات انصراف می‌دهند. 🔸برخی ثبت‌نام می‌کنند ولی تایید صلاحیت نمی‌شوند. 🔸برخی تایید صلاحیت می‌شوند اما به دلایلی انصراف می‌دهند. انگیزه‌ حضور همه کاندیداها و کسانی که آنها را دعوت به حضور کرده‌اند، یکسان نیست و مختلف است. قطعا وظیفه امروز ما و نتایجی است که با روی کار آمدن یک گزینه اصلح به مردم می‌رسد. طبعا در این مرحله، نباید خود را در قامت انتخاباتی ببینیم بلکه با ترویج گفتمان انتخاب اصلح، باید سمپات ترویج باشیم. 🔹 ‌‏۲. وظیفه تبلیغ و کمک به کاندیدا مربوط به زمانی است که از کاندیداهای در میدان، شناخت نسبی پیدا کرده باشیم. برای این شناخت، باید از نگاه، جهت‌گیری و برنامه‌های او مطلع باشیم. باید بدانیم فلان کاندیدا با دعوت چه کسانی و با چه هدفی به میدان آمده است، بدانیم اختیارش دست خودش است یا نه، بدانیم تأیید صلاحیت می‌شود یا نه! از همه مهمتر باید منتظر شنیدن بیانات رهبر معظم انقلاب در روزهای آینده و بویژه پیام نوروزی و سخنان ابتدای فروردین ۱۴۰۰ باشیم تا بر اساس شاخص‌های تبیین شده به دنبال مصداق آن بگردیم. چرا وقتی هیچ یک از این موارد مشخص نیست، در بگو مگوهای انتخاباتی که بعضا با ارائه اطلاعات غلط توسط منابع خبری مجهول در فضای مجازی می‌شود، دوستان همفکر و هم جهت‌مان را زخمی کنیم و ناخواسته به مهره بازیگران پشت صحنه‌ای که جاده انتخابات را برای ‎ خودشان صاف می‌کنند، تبدیل شویم؟! 🔹 ‌‏۳. اساسا اصلحیت یک فرد، مسأله‌‌ای نسبی است و در فرایند مقایسه با دیگران مشخص می‌شود. چطور ممکن است قبل از ثبت‌نام و اتمام مراحل و قبل از اینکه کاندیداهای دیگر و حتی کاندیدای مورد نظرمان، دهن باز کرده باشد و چیزی از او شنیده باشیم، یا از ‎، ‎ و ‎ اجرای برنامه‌اش خبر داشته باشیم، بتوانیم او را خود بدانیم و بقیه را نامناسب و ناکارآمد معرفی کنیم؟! 🔹 ‌‏۴. برای انتخاب فرد اصلح، تبلیغ و کمک به او، در حال حاضر و فعلا (حداقل تا مرحله ثبت‌نام) باید وضعیت همه افراد محتمل ‎ را رصد کرد و در مراحل پس از آن، در مقام مقایسه آنها با یکدیگر به نتیجه رسید. البته با شناختی که از اهمیت جایگاه مسئولیت فعلی برخی کاندیداهای مطرح داریم، می‌توانیم بگوییم که چه کسانی نباید جایگاه مهم فعلی خود را رها کنند و اساسا نباید وارد میدان رفابت شوند. یا با شناختی که از جهت‌گیری فکری و سیاسی، حامیان، عملکرد و سابقه نامناسب برخی کاندیداهای دیگر در بزنگاه‌های حساس گذشته داریم، می‌توانیم گزینه‌هایی که قطعا مبلّغ آنها نخواهیم بود و به آنها رأی‌ نخواهیم داد را مشخص کنیم. اما برای اینکه به سمپات و مبلّغ و مروج یک کاندیدا تبدیل شویم، الان زود است و باید کمی صبر کرد. 🔹 ۵. تا چند هفته دیگر و بویژه تا پایان ثبت‌نام انتخابات، بسیاری از ابهامات درباره برخی کاندیداها برطرف و واقعیت‌های پشت صحنه بازیگران سیاسی و اتاق‌های فرمان برخی افراد مشخص می‌شود. آن وقت می‌توان در فرصت باقی مانده تا روز انتخابات با طیب خاطر انجام وظیفه کرد. 🔺صفحات حمید رسایی در فضای مجازی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
🔹 رسایی در همایش دانشجویی بن بست تکرار: ♻️ روحانی رییس دولت است و نه رییس جمهور به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حمید رسایی نماینده مجلس هشتم و نهم در همایش دانشجویی ـ مردمی بن بست تکرار که عصر امروز در حوزه هنری برگزار شد؛ گفت: دولت آقای روحانی خیلی وقت است که تمام شده است‌‌. همان روزی که مقبولیت و محبوبیت او به اذعان آمار خود مراکز دولتی به زیر ۱۰ درصد رسید. وی اظهار داشت: خنده‌ آقای روحانی بعد از گرانی بنزین از سر بی‌دردی و بی‌نسبتی او با جمهوریت نظام بود و بنده از همان زمان ایشان را رئیس دولت دانستم و نه رئیس جمهور. رسایی ادامه داد: ما در جمهوری اسلامی بعد از انقلاب سه مدل دولت را تجربه کردیم؛ دولتی که کارش زیاد بود ولی خرجش هم زیاد بود. فرمایش رهبری است که می‌گویند دولت آقای هاشمی دولت پُرکاری است ولی همچنان دولت پرخرجی هم بود. نماینده مجلس نهم با بیان اینکه اشرافی‌گری و وجود فساد از هزینه‌هایی بود که دولت آقای هاشمی برای نظام ایجاد کرده بود، گفت: بعد از آن دولت اصلاحات و آقای خاتمی به عنوان دولت کم‌کار و پُر خرج بود. وی افزود: همه می‌دانند که بخش‌های اقتصادی این دولت به دست مدیران دوره آقای هاشمی بود و بخش‌های سیاسی آن هم در دست حزب مشارکت که از امنیتی‌ترین احزاب ایران است‌ و اکثر اعصای سورای مرکزی آن یا اخراجی وزارت اطلاعات بودند یا بازخریدی و یا بازنشسته. رسایی تاکید کرد: دولت بعدی دولت آقای احمدی‌نژاد بود که به عقیده من دولت نهم بویژه و حتی دولت دهم، دولت پُرکار و کم‌خرج بود و به فرموده رهبر انقلاب قطار انقلاب را به ریل خود برگرداند. ولی در ۲ سال آخر این دولت به حدی حاشیه‌هایش زیاد شد که دولتی که قرار بود هزاران احمدی‌نژاد برای انقلاب و مسیرش فدا کند، حاضر نشد یک مشایی برای انقلاب فدا کند. وی اظهار داشت: اما در این ۸ سال دولت روحانی، ما با یک دولت شکم سیرِ رفاه‌طلب با تعارض منافع رو به رو بودیم که روی دولت اصلاحات را در کم کاری و پر خرجی سفید کرده است‌. خود آقای روحانی دیگر تکرار نمی‌شود‌. اما مشخص نیست که دولتی شبیه به این دولت تکرار نشود و این به ما بستگی دارد. رسایی تاکید کرد: بستگی به خواص دارد که به دنبال قبیله گرایی باشند یا دنبال شایسته سالاری. 🔺صفحات حمید رسایی در فضای مجازی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee