هدایت شده از KHAMENEI.IR
26.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✌رهبر انقلاب، هماکنون در دیدار دانشآموزان و دانشجویان:
✏️ ما در مقابله با استکبار همه آنچه که باید و شاید برای آمادگی ملت ایران انجام بگیرد، چه از لحاظ نظامی، چه از لحاظ تسلیحات و چه از لحاظ کارهای سیاسی حتماً انجام میدهیم و الحمدلله الان هم مسئولین مشغول انجام آن هستند.
✏️ مطمئنا حرکت کلی ملت ایران و مسئولین کشور در جهت مقابله با استکبار جهانی و دستگاه جنایتکار حاکم بر نظم جهانی امروز است، قطعا و انصافا هیچگونه کوتاهی نخواهند کرد؛ این را مطمئن باشید.
✏️ بحث، بحث صرفا انتقام نیست، بحث یک حرکت منطقی است؛ مقابله منطبق با دین، اخلاق، شرع و منطبق بر قوانین بینالمللی است و ملت ایران و مسئولین کشور در این جهت هیچ گونه تعللی و کوتاهی نخواهند کرد. این را مطمئن باشید. ۱۴۰۳/۸/۱۲
💻 Farsi.Khamenei.ir
🖊امام خامنهای:
🇮🇷سیزده آبان, کشتار دانشآموزان در ۱۳ آبان, جوان, جوان مؤمن انقلابی
روز سیزدهم آبان که نام آن را در کشور روز [مبارزه با] استکبار نهادهاند، به نظر من -ضمن اینکه آن نام، نام درستی است- روز جوان است؛
🔹 روز جوان مؤمن، جوان انقلابی، جوان شجاع، جوان دلاور، جوان مبتکر، جوانی که دست به کاری میزند که دشمن را از ابتکار، و از حرکت بازمیدارد.
📚بیانات در دیدار دانشآموزان و دانشجویان۱۳۹۵/۰۸/۱۲
#سیزده_آبان
@albayann
AudioMerger_1_1169690632.mp3
2.21M
🎙#بشنوید
📌مشکل علت نخستین در فلسفه غرب و بیان خلط آن
🔎فلاسفه غرب تصور کردند هر موجودی باید علتی داشته باشد حال آنکه هر ممکن و حادثی نیازمند علت است .
🔎بین "ایجاد" و "دادن" تفاوت بسیاری است و در فرض اصالت وجود "گیرنده" و "داده شده" یکی می شود.
🔰 در بیان استاد آیت الله فرحانی
#نقد_فلسفه_غرب
#فلسفه
#حکمت_اسلامی
@albayann
🖊حضرت زینب (سلام الله علیها)
✍امام خامنه اي:
🔹زینب کبریٰ (سلام الله علیها) توانست به همهی تاریخ و همهی جهان نشان بدهد ظرفیّت روحی و عقلی عظیمِ جنس زن را؛ این خیلی مهم است.
📌به کوری چشم آن کسانی که چه در آن زمان، چه در دورهی ما هر کدام به نحوی جنس زن را تحقیر میکردند و میکنند، زینب کبریٰ توانست نشان بدهد علوّ مرتبهی زن و عظمت قدرت روحی و عقلانی و معنوی زن را.
📚بیانات در دیدار پرستاران و خانواده شهدای سلامت۱۴۰۰/۰۹/۲۱
#میلاد_حضرت_زینب
@albayann
مهدویت سیاسی.mp3
4.65M
🔊 #بشنوید
در مهدویت سیاسی چهار رویکرد وجود دارد که هرچهار رویکرد مخالف دموکراسی است:
1⃣اولین رویکرد: نیابت سلطنتی ازامام معصوم است که سلطان خودرا نایب امام معصوم معرفی می کندکه درعصر صفویه این نگاه وجود داشته است وحکومت خودرا ازطرف امام زمان (عج)می دانسته اند.
2⃣دومین رویکرد:نظریه ولایت مطلقه فقیه است که دراین نظریه فقیه نیابت ازامام زمان (عج)می کند وولایت اورا دارد.
3⃣سومین رویکرد:انجمن حجیته است که بی عملی را درعصرغیبت مطرح می کند وهرحکومتی را قبل از زمان ظهور طاغوت معرفی می کند.
4⃣رویکردچهارم :انتظار را مکتب اعتراض معرفی می کندکه دکترشریعتی این را پایه گذاری کرده است ومی شود اورا مکتب (نه)معرفی کرد.
👈استاد آیت الله فرحانی به تبیین این چهار رویکرد دراین صوت می پردازد.
#مهدویت_سیاسی
@albayann
شماره 17 آبان.jpg
43.63M
📚 شماره هفدهم لوح پژوهشی مدرسه فقهی امیرالمؤمنین(علیه السلام) تحت عنوان «فرائد» منتشر شد.
📌این لوح که به صورت ماهیانه منتشر می شود، به دست نوشته های اساتید و طلاب مدرسه فقهی امیرالمومنین(ع) می پردازد.
📘ستون ها و عناوین مختلفی در این لوح مدنظر قرار گرفته است که در شماره هفدهم خود، مطالبی با سه سر فصل جزءنماز مستحبی، فقه سنتی و پویا وتحقق عدالت اجتماعی ارائه شده است.
📖مطالب لوح شماره هفدهم به شرح ذیل می باشد:
1️⃣استدلال و نقد: آیا جزء مستحبی در نماز ممکن است؟
برگرفته از درس خارج #آیت_الله_فرحانی
📌 به قلم آقای حسین حاجی زاده
2️⃣فقه سنتی و پویا در حوزه های علمیه
📌به قلم آقای سید رضا غضنفری
3️⃣هدف از خلقت تحقق عدالت اجتماعی
📌به قلم آقای محمد رضا بابایی
👈🏻علاقه مندان می توانند نسخه چاپ شده آن را جهت درج و نصب در مدراس و اماکن علمی مختلف با مراجعه حضوری به معاونت پژوهش مدرسه تهیه نمایند.
#فرائد
#مدرسه_فقهی_امیرالمومنین
#فقه_الخمینی
#معاونت_پژوهش
@albayann
البیان
🖊مرگ با عنوان مسلمانی 📌...مشبک شدن این سه عنصر مهم ایمان با هم آدمی را به سعادت میرساند که همان مر
✏️مرگ با عنوان مسلمانی
📝استاد #آیت_الله_فرحانی :
1⃣قرآن برای امت اسلامی ابتداییترین مقام معرفتی که تصویر میکند #اسلام_شناسنامهای است این را در آیه 14 سوره حجرات خداوند متعال به تصریح بیان میفرماید: قَالَتِ الْأَعْرَابُ آمَنَّا قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَلَٰکِنْ قولوا أَسْلَمْنَا ولما یَدْخُلِ الْإِیمَانُ فِی قُلُوبِکُمْ وَإِنْ تُطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَا یَلِتْکُمْ مِنْ أَعْمَالِکُمْ شَیْئًا إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِیمٌ؛ (عربهای بادیهنشین گفتند: «ایمان آوردهایم» بگو: شما ایمان نیاوردهاید، ولی بگویید اسلام آوردهایم، امّا هنوز ایمان وارد قلب شما نشده است! و اگر از خدا و رسولش اطاعت کنید، چیزی از پاداش کارهای شما را فروگذار نمیکند، خداوند، آمرزنده مهربان است.)
2⃣بعد از این مقام با تلاشها و مجاهدتهایی که افراد انجام میدهند اسلام آنها تبدیل به #ایمان_قلبی میشود.
3⃣قرآن کریم این مجاهدت را این بیان میدارد که بیان نبی را بهبیان خود مقدم بشمارند، از اینجا مسئله ولایت خود را نمایان میکند. خداوند این موضوع را در آیه 65 سوره نساء اینگونه مورد اشاره قرار میدهد: فَلَا وَرَبِّکَ لَا یُؤْمِنُونَ حَتَّیٰ یُحَکِّمُوکَ فیما شَجَرَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ لَا یَجِدُوا فِی أَنْفُسِهِمْ حرجا مِمَّا قَضَیْتَ وَیُسَلِّمُوا تَسْلِیمًا؛ به پروردگارت سوگند که آنها مؤمن نخواهند بود، مگر اینکه در اختلافات خود، تو را به داوری طلبند؛ و سپس از داوری تو، در دل خود احساس ناراحتی نکنند؛ و کاملاً تسلیم باشند.
📌این مرحله آغاز به کار مؤمنان است که خود را متصل به #ولایت_پیامبر کنند تا مورد رحمت خدا قرار گیرند و اسلام آنها از زبان به قلبشان رسوخ کند.
🔹در این راه آنچه که خودنمایی میکند مراقبت از این ایمان گفته شدهاست، یعنی اگر مسلمانی میخواهد رشد کند در اولین مرحله باید شهادت به وحدانیت خدا داده و سپس فرستاده او را تمکین کند و در راه این تمکین خود مراقبتی انجام دهد که مشبک شدن این سه عنصر مهم ایمان با هم آدمی را به سعادت میرساند که همان مرگ با عنوان مسلمانی است.
🖇خداوند در آیه 101 آل عمران این توصیه را به مؤمنان میکند: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ؛(ای کسانی که ایمان آوردهاید! آن گونه که حق تقوا و پرهیزکاری است، از خدا بپرهیزید! و از دنیا نروید، مگر اینکه مسلمان باشید! (باید گوهر ایمان را تا پایان عمر، حفظ کنید)!)
@albayann
✏️برای خدا کار بُکنیم
📌من امیدوارم که خداوند همۀ شما را توفیق بدهد و همۀ ما را توفیق بدهد برای خدا کار بکنیم، تا شکست در آن نباشد. این از همۀ توفیق ها بالاتر است که ما خودمان طوری بکنیم که کارهایمان برای او باشد.
📚صحیفه نور ،جلد ١٠ ،صفحه ١١٣
#امام_خمینی
@albayann
✏️مقابله با ارعاب دشمن در گرو تحکیم پیوندهای اجتماعی
📝استاد #آیت_الله_فرحانی:
🔸صدماتی که در جامعه مؤمنین به وجود میآید قابل تأمل است چرا که برخی افراد تقوا پیشه کردهاند و خود را از گزند دشمنان در امان نگهداشتهاند اما وقتی به آیه 65 سوره نساء میرسند گویی زحمات خود را بیثمر میبینند چرا که خداوند متعال آنجا میفرماید: مَا أَصَابَکَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ و ما أَصَابَکَ مِنْ سَیِّئَةٍ فَمِنْ نَفْسِکَ وَأَرْسَلْنَاکَ لِلنَّاسِ رسولا وَکَفیٰ بالله شَهِیدًا ؛(آنچه از نیکیها به تو میرسد، از طرف خداست؛ و آنچه از بدی به تو میرسد، از سوی خود توست. و ما تو را رسول برای مردم فرستادیم؛ و گواهی خدا در این باره، کافی است!)
🔰علامه طباطبایی ذیل تفسیر آیه فوق اینچنین مینویسد: جامعه هویت مستقلی از فرد دارد، چرا که یک هویت وحدانی است و غیر از هویت افراد است. بهعبارتی جامعه یک کشور در یک نگاه مثل انسان واحد است، شهید مطهری در توضیح این بحث میگوید: ترکیبها چند نوعاند: ترکیبات شیمیایی، ترکیبات موجودات زنده و… در ترکیبات موجودات زنده هر چه آن موجود پیچیده میشود، ترکیباتش پیچیدهترمی شود، بهعبارتی در عین اینکه اجزا استقلال دارند هویت وحدانی هم دارند. مثلاً قلب سازمان خود را دارد اما در عین حال هویت وحدانی انسان هم باقی است.
📌علامه طباطبایی میفرماید: حوادثی برای جامعه پیش میآید که عده بیگناه جامعه نیز آن حادثه را میچشند، چطور میشود که آیه میفرماید: وَمَا أَصَابَکَ مِنْ سَیِّئَةٍ فَمِنْ نَفْسِکَ. با این توضیح یعنی شهادتها، خانهنشینیها، سیلیخوردنها و گوشواره کشیدنها از خود ما نشئت میگیرد. اینجا هم فمن نفسک است؟ در پاسخ میگویند: بلی! اما اینجا منظور نفس جامعه است.
💠نسبت نفس #جامعه و #نفس افراد این است که تا پیوندهای ایمانی جامعه تقویت نشود، حرکتی صورت نمیگیرد. باید پیوندها بهگونهای باشد تا توان حرکت جامعه را داشته باشد. اگر جامعه پیوندهای درونیاش تقویت نشود در جامعه ارتداد پیدا میشود؛ اما هر مقدار این پیوندها تقویت شد نتیجه خارجیاش ارعاب دشمن میشود.
#پیوند_اجتماعی
@albayann