eitaa logo
قاریان افضل ایران
179 دنبال‌کننده
6هزار عکس
4.6هزار ویدیو
155 فایل
خداوندا بفزونی جود و فروغ وجودت، که جان به وی جویا و خرد به وی گویا شده، گویائی ما را توانائی شمار نعمتهای تو ارزانی دار
مشاهده در ایتا
دانلود
«وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ» إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿۱﴾ شرکت G4S که مسئول برقراری امنیت فرود گاه بغداد بود اما به آمریکا و اسرائیل اطلاعات فوق امنیتی را فروخته بود و این پخش اطلاعات منجرب به شهادت حاج قاسم سلیمانی و یارانش شد . وب سایت این شرکت انگلیسی در تاریخ ۱۲ دی ماه دیداس شد . دانه به دانه می گیریم . کمیته مقاومت عادیات 🌍 🌐
❎ ببینید چه کسانی و با چه تفکری شهید شده اند. شهادت اتفاقی نیست. ❎ فرزندان خانواده صادقی که به همراه مادر خود در حادثه تروریستی کرمان به شهادت رسیدند. 🔹🔹🔹
🎥جرعه‌ای از زلال قرآن 📖سوره مبارکه ق، ۳۳ و ۳۴ 💠 مَّنْ خَشِيَ الرَّحْمَٰنَ بِالْغَيْبِ وَ جَاءَ بِقَلْبٍ مُّنِيبٍ * ادْخُلُوهَا بِسَلَامٍ ذَٰلِكَ يَوْمُ الْخُلُودِ 💠ﻫﻤﺎﻥ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻥ ﺍﺯ [ﺧﺪﺍﻱ] ﺭﺣﻤﺎﻥ ﻣﻰﺗﺮﺳﻴﺪ ﻭ ﺩﻟﻲ ﺭﺟﻮﻉ ﻛﻨﻨﺪﻩ [ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍ] ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﺳﺖ (٣٣) ﺑﻪ ﺳﻠﺎﻣﺖ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﻮﻳﺪ، ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺭﻭﺯ ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﮕﻲ ﺍﺳﺖ(٣٤)
🎥 المیرا به جلسه امتحان نرسید اما امتحانش را خوب پس داد! ⭕️ صندلی المیرا حیدری نژاد فرسنگی از شهدای انفجار تروریستی کرمان در امتحان نهایی روز شنبه در حالی خالی ماند که این شهیده در آزمونی بزرگ تر و آسمانی در خیل سربازان شهید سلیمانی پذیرفته شد. معلمان اما صندلی او را گلباران کردند تا نشان دهند که وی در امتحانش شرکت کرده و قبول شده است.
❎ مجتهدی که سلاح برگرفت و به جنگ با دشمن رفت.
🌍 کیش‌ومات صادق زیباکلام توسط دکتر احمد قدیری و شعار «مرگ بر منافق» دانشجویان 🦋🌸🦋🌸🦋
حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا: در این راه مقدس جوان های شایسته ای خون خود را فدا کردند و ما امروز دارایی اصلی خود درانتظامی کشور را شهدا می دانیم، سرمایه اصلی ما در انتظامی جمهوری اسلامی ، شهدا و خانواده های معظم و معزز آنان است. #
عواملی که باعث گمراهی انسان می شود 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از کشف حجاب رضاخانی؛ تا جلوی چشم یک !!! 💢 ماجرایی واقعی کشف حجاب روی پله‌های 🗓 به مناسبت ۱۷دی، سالروز اجرای طرح استعماری حذف حجاب به دست در سال ۱۳۱۴ شمسی 🔸 خاطره ارسالی از دکتر موسویان 💠 اندیشکده راهبردی 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
شهید بهشتی و سردرگمی ضد انقلاب متاسفانه در راهپیمایی روز قدس عده ای که خواستگاه ایشان به دقت معلوم نیست , نسبت به رییس جمهور کشور بی احترامی نموده که امید است دستگاه قضایی برخورد لازم را انجام دهد. اما آنچه مهم است اینکه پای شهید مظلوم بهشتی نیز به این ماجرا باز شده است. عده ای در پی آن هستند که بین ایشان و گفتمان خویش نکته مشترک بلکه همانندی تام و تمام پیدا کنند. یعنی حمله به بهشتی و طرفداران آن را با بی احترامی به ریاست محترم جمهور همانند سازی کنند که این امر اگر دانسته باشد حتما خیانت است و اگر نادانسته باشد حتما اشتباهی فاحش است زیرا کسانی که ضد شهید بهشتی شعار می دادند منافقین و طرفداران بنی صدر بودند و شهید بهشتی بخاطر مواضعی مانند امروز رییس جمهور محترم  بلکه بخاطر دفاع سرسختانه از انقلاب و نظام مورد هجمه قرار می گرفت یعنی به خاطر آنچه امروز  از آن به عنوان تندروی یاد می شود و برعکس جناحی که آنروز ایشان را مورد هجوم قرار می داد جریانی بودند که امروز میان خویش و منتخب مردم قرابت احساس می کند هرچند ما این قرابت را قبول نداریم و این رییس جمهور محترم و آرای ایشانرا رای به نظام می دانیم ولی دشمن از سویی سخنان رییس جمهور مخلوع اول انقلاب را پخش می کند و از سویی دیگر برای مظلومیت شهید بهشتی داد مصیبت سر می دهند بد نیست از کسی که روزگاری را با بهشتی گذرانده  و از یادگاران آن دوره است چند خطی را نقل کنم که معلوم شود بهشتی شهید چیست ” در اول انقلاب دو جریان در مقابل هم قرار گرفتند یک جریان جریان انقلاب دین و حاکمیت قرآنی و اسلامی و مبانی دینی و ارزش های دینی بود-که امام (ره) و قاطبه ملت این راه را دنبال می کردند- یک جریان هم جریانی بود که به حاکمیت دین و خدا راضی نبود.جریان اول(انقلابی) که صاحب منطق و حرف بود در مقابل غوغاگری جریان مقابل محکم ایستاد . هرکس که در این صف آرایی توانایی ایستادگی اش بیشتر بود بیشتر مورد تهاجم قرار می گرفت –بعضی با تهمت از میدان خارج می کردند. بعضی ها با را با تضعیف و اهانت از رو می بردند؛ اما بعضی مثل شهید بهشتی را نمی شد با این چیز ها ازمیدان خارج کرد آن وقت به شیوه ترور متوسل می شدند و شهید بهشتی و بهترین یاران ایشان را در آن حادثه به شهادت رساندند. ایشان شهدای هویت اسلامی نظامند چون در مقابل دشمنان ایستادند .البته آن انگیزه های دشمن امروز هم هست” این سخنان آیت اله خامنه ای در۷/۴/۷۸ می گوید. همین بهشتی کسی نیست که افراد ضد انقلاب بتوانند نان مظلومیت او را بخورند. او برای هویت اسلامی نظام شهید شده است
آیه160🌹ازسوره آل عمران 🌹 إِنْ يَنْصُرْكُمُ اللَّهُ فَلا غالِبَ لَكُمْ وَ إِنْ يَخْذُلْكُمْ فَمَنْ ذَا الَّذِي يَنْصُرُكُمْ مِنْ بَعْدِهِ وَ عَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ‌ اگر خداوند شما را يارى كند، هيچ كس بر شما غالب نخواهد شد و اگر شما را خوار كند، پس چه كسى است كه بعد از آن بتواند شما را يارى كند؟ (بنابراين) مؤمنان فقط بايد بر خداوند توكّل كنند آیه160🌹ازسوره آل عمران 🌹 إِنْ=اگر يَنْصُرْكُمُ =ياری کند شمارا اللَّهُ=الله فَلا=پس نیست غالِبَ=طلبه کننده ای لَكُمْ=برای شما وَ إِنْ=واگر يَخْذُلْكُمْ =خوارسازد شمارو فَمَنْ=پس کیست ذَا الَّذِي=آنکه يَنْصُرُكُمْ =ياری دهد شمارا مِنْ بَعْدِهِ=پس ازاو وَ عَلَی=وبر اللَّهِ=الله فَلْيَتَوَكَّلِ=پس باید توکل کنند الْمُؤْمِنُونَ‌=مومنان @
آیه ۱۶۱🌹از سوره آل عمران🌹 وَ ما كانَ لِنَبِيٍّ أَنْ يَغُلَّ وَ مَنْ يَغْلُلْ يَأْتِ بِما غَلَّ يَوْمَ الْقِيامَةِ ثُمَّ تُوَفَّى كُلُّ نَفْسٍ ما كَسَبَتْ وَ هُمْ لا يُظْلَمُونَ‌ و هيچ پيامبرى را نسزد كه خيانت كند و هر كس خيانت كند، آنچه را كه (در آن) خيانت نموده روز قيامت به همراه آورد، سپس به هر كس پاداشِ كاملِ آنچه كسب كرده، داده شود و آنها ستم نبينند آیه ۱۶۱🌹از سوره آل عمران🌹 وَ ما كانَ=وسزاوار نیست لِنَبِيٍّ=هیچ پیامبری را أَنْ يَغُلَّ =که خیانت کند وَ مَنْ=وهرکه يَغْلُلْ=خیانت کند يَأْتِ بِما =خواهد آورد آنچه را غَلَّ=خیانت کرده است يَوْمَ=در روز الْقِيامَةِ=رستاخیز ثُمَّ=سپس تُوَفَّى=داده می شود به تمامی كُلُّ=به هر نَفْسٍ=کس ما كَسَبَتْ=پاداش آنچه کرده است وَ هُمْ=و آنان لا يُظْلَمُونَ‌=ستم نبینند
لطفا به کودکانتان رحم کنید! مریم یازده ساله است و در کلاس پنجم ابتدایی یکی از پرآوازه ترین مدارس تهران درس می خواند. تکالیف درسی چند روزش را مرور می کنیم: معلّم ریاضی جمع کسرهای مرکّب را از او خواسته ... معلّم علوم تعاریف نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم... معلّم فارسی از او انتظار دارد ریشه های متفاوت واژه های به ظاهر مشابهی همچون «الغاء» و «غالی» را بشناسد (واژه هایی که در زبان محاوره فارسی کاربرد زیادی ندارند) معلّم دینی می خواهد مریم تفاوت های نماز جمعه و سایر نمازهای دو رکعتی را بداند و معلّم پرورشی (که این روزها معلم مشاور نامیده می شود) از مریم خواسته یک رویداد خانوادگی را نقاشی کند فقط یک سوّم سال تحصیلی گذشته و اینها هم توقّعات و تکالیف دو سه روزِ مریم است. فراموش نکنید که مریم یازده سال دارد و نیاز به بازی، تفریح و معاشرت با اعضای خانواده و فامیل هم دارد. مریم صبح خیلی زود به مدرسه می رود و تا دو بعد از ظهر در مدرسه است، عملاً تا به خانه برسد و تکالیف خود را شروع کند ۴ بعد از ظهر است و او علاوه بر خستگی روز، بار سنگین تکالیف فردا را هم به دوش دارد. طبعاً نه قدرت یادگیری یک کودک یازده ساله، نه توان جسمی او و نه وقتی که در اختیار دارد برای یادگیری این همه مطلب و انجام تکالیف مربوطه کافی نیست. راه حل چیست؟ برادر بزرگ مریم راجع به بیماری های چشم برایش می نویسد خواهر بزرگ مریم حادثه غزه را برایش نقاشی می کند پدر مریم با دشواری برای مریم توضیح می دهد که ریشه «غالی»، «غلو» است در حالیکه ریشه «الغاء»، «لغو» است (چون مریم باب های ثلاثی مزید را نخوانده است فهم اینکه چگونه لغو تبدیل به الغاء می شود امکان ندارد و چون مریم اسم فاعل را نخوانده این که چگونه و چرا غلو تبدیل به غالی می شود غیر ممکن است!) مادر مریم هم راجع به نماز جمعه تحقیق میکند و برای مریم راجع به آن توضیح میدهد. تمام خانواده باید دست به دست هم بدهند تا تکالیف هر روزهٔ مریم به سرانجام برسد و مریم دست خالی به مدرسه نرود و این در حالی است که علیرغم این که این مدرسه برای ثبت نام مریم هر سال پولی برابر با حقوق کامل یک سال یک کارگر دریافت می کند، مرتب دانش آموزان و خانواده هاشان را تهدید به اخراج می کند! مریم هر روز که به مدرسه می رود می داند که تکالیفش با تلاش جمعی خانواده به ثمر رسیده ولی نمی داند که این ماجرا برای تمام همکلاسانش اتفاق افتاده . مریم گمان می کند فقط خود اوست که نمی تواند این همه اطلاعات را هضم و پردازش کند و به خاطر بسپارد. مریم تصور می کند همکلاسانش می توانند و فقط خود اوست که نمی تواند! می دانید چرا مریم این گونه فکر می کند؟ چون در مدرسه، همه باید نقش بازی کنند و تظاهر کنند تکالیف را خودشان انجام داده اند! معلّمان هم در این تظاهر و دو رویی شرکت می کنند! نه تنها مریم بلکه تمام دانش آموزان مدرسهٔ گران قیمتِ پرآوازه دچار احساس حقارت، اعتماد به نفس پایین و تظاهر و ریاکاری می شوند. نتیجهٔ این تظاهر و ریاکاری نیز عزّت نفس پایین است. حالا خود این اعتماد به نفس پایین، سیکل معیوبی ایجاد می کند که باعث می شود مریم دیگر به اندازهٔ توانایی خودش نیز تکالیفش را انجام ندهد. وِردِ کلام مریم «نمی توانم، یاد نمی گیرم» شده... تا اینجا فقط به خود مریم پرداختیم. بگذریم که بعضی از این خانواده ها در تعطیلات آخر هفته هم، وقت خودشان و مریم را با کلاس موسیقی و کلاس زبان انباشته تر می کنند و تصور می کنند با این کار فرزندشان چند بُعدی و همه جانبه فرهیخته می شود در این چرخهٔ معیوب، مدرسه و خانواده هر دو در عین حال که نقش جلّاد را به عهده دارند نقش قربانی را هم به دوش می کشند. معلّمان و مدیران این مدارس هم می گویند این الگو محصول توقّعات خانواده هاست. خانواده هایی که انتظار دارند فرزندانشان در کنکور تیزهوشان یا در امتحان ورودی سایر مدارس گرانقیمت پر آوازه قبول شوند و اگر مدارس در جهت این توقعات پیش نروند رقبای آنها گوی سبقت را می ربایند. براین مبناست که می گویم خانواده و مدرسه، هم نقش جلّاد را بازی می کنند و هم نقش قربانی را. تنها کسانی که قربانی بی گناه این نظام تفاخر، رقابت کور و نمایش تظاهر و ریاکاری هستند فرزندان من و تو هستند که بیماری های فرهنگی و اجتماعی ما، حال و آیندهٔ این بی گناهان مظلوم را به تاراج می برند.
حدیث روز ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲ 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
پرسش و پاسخ احکام نماز دی ماه ۱۴۰۲ 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و بله و گپ و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg