هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
حدیث روز ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲
#حدیث_امروز
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
🌹نماز صالح شدن فرزند
🛑روز یکشنبه 2 رکعت بین نماز مغرب و عشا توسط پدر (اگر به هر دلیلی پدر نخواند، مادر میتواند بخواند)
در رکعت اول حمد و ۱۳ مرتبه سوره تکاثر
در رکعت دوم حمد و ۱۱ مرتبه سوره تکاثر
پس از سلام نماز به سجده برود و برای صالح شدن فرزند دعا کند.
این نماز ۵۰۰ صلوات دارد
در همان سجده بعد از نماز ۱۰۰ صلوات را با توجه بفرستد
همچنین پس از مشاهده آثار تغییر و صالح شدن فرزند ۴۰۰ صلوات دیگر را نیز تقدیم کند.
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منبر کوتاه
💠 برای خودت نماز وحشت بخون
🎤 استاد رفیعی
#دعا #عدیله #آل_یاسین #نماز #وحشت #مرگ #سخنرانی #استاد_رفیعی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
حدیث روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲
#حدیث_امروز
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منبر کوتاه
💠 شفاعت گسترده امام حسین علیه السلام
🎤 استاد عالی
#شفاعت #دشمن #کربلا #مشتری #کشتی #دنیا #قیامت #سخنرانی #استاد_عالی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
حدیث روز ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲
#حدیث_امروز
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
وفات حضرت عبدالعظیم حسنی و شهادت حضرت حمزه علیهم السلام را تسلیت عرض می نماییم
#عبدالعظیم #ری #حرم #تسلیت
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منبر کوتاه
💠 خودتون زیاد می کنیم
🎤 استاد عالی
#شکر #نعمت #ظرف #انسان #خدا #قرآن #سخنرانی #استاد_عالی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
شاعر حسن کاشی.
السلام ای سایه ات خورشید ربّ العالمین
آسمانِ عزّ و تمکین ، آفتاب داد و دین
.
مفتی هر چار دفتر ، خواجه ی هر هشت خلد
داور هر شش جهت اعظم امیرالمؤمنین
.
عالِمِ علمِ سَلُونی ، شهسوار لَوْ کشِف
ناصر حق ، نفس پیغمبر ؛ امام المتّقین
.
صورت معنای فطرت ، باعث ایجاد خلق
اصل نسل آلِ آدم ، نفس خیرالمرسلین
.
صاحب یوفُونَ بِالنَّذر ، آفتاب اِنّما
قرّهُ العین لَعَمرِک ، نازش روح الامین
.
در جهان از راه حشمت چون جهانی در جهان
در زمین از روی رفعت آسمانی بر زمین
.
نقش بند کاف و نون از روز فطرت تا کنون
ناکشیده چون مه رخسار تو نقش مبین
.
ناشنیده از زمان مهد تا باقی عمر
بی رضای حق ز تو حرفی کرام الکاتبین
.
مثل تو ناورده ایزد در همه حالی محال
ور بود ممکن نه الاّ رَحْمَه للعالمین
.
آن که مداحش خدا همدم رسول الله بود
گر کسی همتاش باشد هم رسول الله بود
.
ای به غیر از مصطفی نادیده همتای تو کس
بسته بر مهر تو ایزد مهر حورالعین و بس
.
مهره ی مهر از گلوی صبح برنارد فلک
گرنه از مهر تو آید صبح صادق را نفس
.
کاروان سالار جاهت چون کند آهنگ راه
چرخ را بر دست پیش آهنگ بندد چون جرس
.
با شکوه صولتت دستان نیاید در شمار
در پر عنقای مغرب کی شکوه آرد مگس
.
گر دل دریا عطایت موج بر گردن زند
لجّه ی گردون در آن گردان نماید همچو خس
.
گر شکوهت را به میزانِ معانی بر کشند
از ره خفّت کم آید بوقبیس از یک عدس
.
اندر آن میدان که مردان سعادت خوی را
از پی مردی عنان از دست برباید فرس
.
از میان مشرق میدان درآیی مِهر وار
رایت نصرت ز پیش و آیت دولت ز پس
.
خلق هفت اقلیم اگر آن روز همدستان شوند
از سر مردی نیارد پا به میدانِ تو کس
.
صورتی گردد مجسم فتح گوید آشکار
لا فَتی اِلّا عَلی لاسَیفَ اِلّا ذِالفقار
.
ای سپهر عصمت از فرِّ تو زیور یافته
آفتاب از سایه ی چتر تو افسر یافته
.
از غبار درگه چرخ احترامت آشکار
کیمیاگر نسخه ی گوگرد احمر یافته
.
بر امید مثلِ رویت ، دست نقّاش ازل
نقش ها بر بسته لیکن چون تو کمتر یافته
.
و آنکه اندر آفرینش لاف بالایی زده
رفعتت را زآفرینش پایه برتر یافته
.
بازِ قدرت هر کجا بال جلالت کرده باز
طایران سدره را در زیر شهپر یافته
.
هر که مُهر مهر تو بر صفحه جان کرده نقش
مخزن دل را چو کان از زر توانگر یافته
.
آنکه دست حاجتی بر جود تو برداشته
دست خود را تا قیامت حاجت آور یافته
.
ساقی کوثر نه چندان مدح باشد مر ترا
ای ز تو دریای فطرت عین کوثر یافته
.
با خدا و مصطفی رای تو یکره داشته
از خدا و مصطفی شمشیر و دختر یافته
.
گر نبودی ذات پاکت آفرینش را سبب
تا ابد حوّا سترون بود و آدم عزب
.
ای معظم کعبه ی اصل از بیان مصطفی
قبله ی دنیا و دین ، جان جهانِ مصطفی
.
ای به استحقاق بعد از مصطفی غیر از تو کس
نانهاده پای تمکین بر مکان مصطفی
.
از نقود گوهر معنی لبالب شد دهان
تا نهادی لب به صورت در دهان مصطفی
.
تا سپهر شرع ازو پر نور شد هرگز نیافت
از تو روشن تر مهی بر آسمان مصطفی
.
رفعتی بالای امکان صورتی ناممکن است
ور بود ممکن بود آن قدر آن مصطفی
.
گرچه در عالم به اقبال تو شاها کرده ام
آنچه حَسّان کرد وقتی در زمان مصطفی
.
لاف مداحی در این حضرت نمی آرم زدن
ای ثناخوانِ تو ایزد از زبان مصطفی
.
از بیان خلق بر ناید صفاتِ ذات تو
ور برآید نبود اِلاّ از بیان مصطفی
.
عرض حاجت بر تو حاجت نیست ، می دانی که چیست ؟
حال اخلاص من اندر خاندان مصطفی
.
منّت خلقم به جان آورد لطفی کن مرا
وارهان از منّتِ خلقم به جان مصطفی
.
روی رحمت بر متاب ، ای کام جان از روی من
حرمت جان پیمبر یک نظر کن سوی من
.
ای گزیده مر خدایت یا امیرالمؤمنین
خوانده نفس مصطفایت یا امیرالمؤمنین
.
از نسیم باد نوروزی نشاید کرد یاد
پیش خلق جانفزایت یا امیرالمؤمنین
.
آنچه عیسی از نفس می کرد رمزی بود و بس
از لب معجزْ نمایت یا امیرالمؤمنین
.
خاطر همچون من شوریده خاطر کی کند
وصف ذات کبریایت یا امیرالمؤمنین
.
با همه بالانشینی عقلِ کل نابرده راه
زیر شادروان رایت یا امیرالمؤمنین
.
گر بُدی بالاتر از عرش برین جای دگر
گفتمی آنجاست جایت یا امیرالمؤمنین
.
مدح اگر شایسته ی ذات تو باید گفت و بس
کیست تا گوید ثنایت یا امیر المؤمنین
.
آنچه تو شایسته ی آنی ز روی عزّ و جاه
کس نداند جز خدایت یا امیرالمؤمنین
.
ما همه از درگه لطفت گدایی می کنیم
ای همه شاهان گدایت یا امیرالمؤمنین
.
فهم انسانی چه داند عزّت کار تو را
کآفرینش بر نتابد بار مقدار تو را
.
ای که فرمان قضا موقوف فرمان شماست
دور دورانِ فلک دوری ز دوران شماست
.
آفتابی کآسمان در سایه ی اقبال اوست
پرتوی از لُمعه ی چاک گریبان شماست
.
چ
شمه ای کز وی محیط آفرینش قطره ای ست
قطره ای از لجّه ی دریای احسان شماست
.
پیر مکتب خانه ی ابداع یعنی جبرئیل
با همه ذهن و ذُکا طفل دبستان شماست
.
هر کجا در مجمع قرآن خدا را آیتی ست
از کمال لطف و رحمت ، خاصّه در شأن شماست
.
قبّه ی نُه چرخ را چون دانه برچیند ز جا
مرغ تعظیمی که آن بر بام ایوان شماست
.
گوهری کان در ضمیر کانِ امکان قضاست
صورت اظهار آن موقوف فرمان شماست
.
بنده ی بیچاره کاشی از دل و جان ، سال و ماه
روز و شب در خطّه ی آمل ثناخوان شماست
.
بر در دولت سرایت روی بر خاک نیاز
با دل پر درد بر امید درمان شماست
.
درد پنهان پیش درمان ، چند بتوان داشتن
عاقلی نبود ز درمان درد پنهان داشتن
.
تا نجف شد آفتاب دین و دولت را مقام
خاک او دارد شرف بر زمزم بیت الحرام
.
آفتاب آسمان دین امیرالمؤمنین
والی ملک ولایت ، حاکم دارالسّلام
.
مُبطل بنیادِ بدعت منشی احکام وحی
حاکم دین و شریعت ، حامی حلّ و حرام
.
سایه ی لطفش به معنی گر نبودی در جهان
صورتی بودی جهان از روی معنی ناتمام
.
ای سریر سروری آورده از جای تو جاه
وی جهان آفرینش برده از نام تو نام
.
با شکوهِ شقّه ی دستار و رکن مسندت
تاج جمشیدی که و تخت سلیمانی کدام ؟
.
از پی تدبیر تو پیوسته تقدیر قضاست
بنهد از روی ادب بهرام در پیش تو کام
.
نسبتت با سایر انسان خطا باشد خطا
جوهر پاکیزه گوهر را چه نسبت با رُخام
.
مثل تو جز مصطفی صورت نبندد عقل را
معنی ایمان ما این است روشن ، والسلام
.
زایران حضرتت را بر در خُلد برین
می دهند آواز طِبْتُمْ فَادْخُلوها خالِدین
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
🎆 اینکه آینده ی خود را چگونه می بینید،
بسیار مهم تر از آن است که در گذشته برای شما چه اتفاقی افتاده است.
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منبر کوتاه
💠 فضایل حضرت عبدالعظیم حسنی
🎤 استاد مجتهدی تهرانی
#کلیپ_تصویری #زیارت #کربلا #دین #فقیه #امامزاده #بحرین #قطر #طاهر #حمزه #وکیل #سخنرانی #مجتهدی_تهرانی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
حجاب.. مراکز تعلیم و تربیت و تزکیه اند. آموزش عملی احکام دینی، بخشی از وظایف معلم و دانش آموز را تشکیل می دهد. توصیه، بدون تعلیم و تربیت، پوشش دینی را به دستوری خشک و تحمیلی مبدل می سازد، ولی توصیه ی همراه با معرفت، پذیرش آن را آسان می کند. معرفت به حجاب، ضامن اجرا و دوام آن است. آنگاه که پوشش دینی در محیط های اجتماعی و پس از پایان تحصیلات، به شکل فرهنگ پذیرفته شده درآید، رسمیت علمی پیدا می کند. در این پژوهش با استفاده از روش توصیفی-تحلیلی به بررسی نقش مدارس در ترویج و گسترش حجاب عفاف پرداخته شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که لازمه حفظ حجاب در جامعه، نهادینه کردن و به باور تبدیلشدن این اصل در میان جوانان و دانشآموزان است. والدین و فرهنگیان از مهمترین الگوهای دانشآموزان در انتخاب نوع پوشش هستند. باورهای دینی از جمله عفاف و حجاب در خانواده شکل میگیرد و در مدرسه استمرار مییابد و برهمین اساس خانواده و مدرسه باید مرکز توجه فعالیتهای فرهنگی قرار گیرد. فعالیتهای علمی، فرهنگی و هنری از مهمترین راهکارهای ارائه شده برای ترویج حجاب و عفاف در سطح مدارس می باشد.
مقدمه
حجاب تنها یک دستورالعمل دینی و وظیفه شرعی برای زن مسلمان نیست، بلکه از ضرورت های اجتماعی جوامع انسانی است که با وجود آن منافع و تأثیرات شگرفی در جامعه پدیدار شده و عدم رعایت آن زیان ها و آثار مخربی در فرهنگ عمومی اجتماع، اقتصاد و سیاست بر جای گذاشته است.
زن در پرتو حفظ این ارزش می تواند، عامل نیرومندی در جهت حفظ سنت ها و روابط اجتماعی سالم و ارزشهای انسانی و معنوی باشد. از این رو، حجاب به عنوان بارزترین نشانه هویت زن مسلمان به شمار می رود، در مقابل بی حجابی و پوشش نامناسب و غیر متناسب همواره یکی از دغدغه های جوامع و فرهنگهای مختلف به ویژه در جوامع اسلامی بوده است؛ زیرا پوشش امری است که با عنصر فرهنگی و مذهبی هر جامعه در هم آمیخته و با ویژگی های مختلف فردی و اجتماعی افراد جامعه گره خورده است. نظام ارزشی هر جامعه با پوشش و وضعیت عفاف در آن ارتباط تنگاتنگی دارد.
تاریخچه حجاب
حجاب زنان در طول تاريخ، فراز و نشيب هاى بسيار ديده و در سايه فرهنگ ها و سليقه هاى حاكمان و متنفّذان مذهبى تشديد يا تخفيف پذيرفته، ولى همواره تداوم يافته و هيچگاه بهطور كامل از ميان نرفته است. بسيارى از مورّخان به گستردگى دامنه حجاب و رواج آن در بين زنان اشاره كرده اند.
فريد وجدى با تصريح به قدمت حجاب، با استناد به دايرةالمعارف لاروس، گزارشى مفصل از پوشاندن صورت و همه اندامها توسط زنان يونانى و فنيقى ارائه مىدهد و از رواج حجاب در ميان زنان اسبرطا، سيبرى، آسياى صغير، فارس و عرب سخن مىگويد. همچنین ويل دورانت زنان بريتانياى جديد و جزيره برنئو را داراى حجاب كامل خوانده است.
“براون واشنايدر” در كتابى به نام “پوشاك اقوام مختلف” تصوير لباس هاى ملى و رايج كشورهاى مختلف جهان از عهد باستان تا قرن بيستم را به تفصيل ارائه كرده اند. نگاهى كوتاه به اين كتاب نشان مىدهد يهوديان، مسيحيان، اعراب، يونانيان، اهالى رم، آلمان، خاور نزديك و … حجاب را بهطور كامل رعايت مى كردند و اكثراً سرِ خويش را نيز مى پوشاندند. برابر تصاوير اين كتاب، كاهش تدريجى حجاب زنان از نيمه دوم قرن هيجدهم در اروپا آغاز شد؛ ولى حتّى تا اواخر قرن نوزدهم، اروپاييان همچنان لباس بلند مى پوشيدند و سر را نيز مى پوشاندند.
از سوی دیگر شواهد متعددي از قرآن حاكي از اين نكته است كه در جامعه عرب قبل از اسلام زنان براي حضور در اجتماع از پوشش مناسب و مطلوبي برخوردار نبودند. به همين دليل همسران پيامبر ـ صلوات اللّه و سلامه عليه و آله ـ از متابعت آن الگو منع ميشوند:
يا نِسَاء النَّبِي لَسْتُنَّ كَأَحَد مِّنَ النِّسَاء إِنِ اتَّقَيتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا* وَقَرْنَ فِيبُيوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيةِ الْأُولَي; اي همسران پيامبر شما مانند هيچيك از زنان [ديگر] نيستيد اگر سر پروا داريد، پس به ناز سخن مگوييد تا آن کسی كه در دلش بيماري است طمع ورزد و گفتاري شايسته گوييد. و در خانه هايتان قرار گيريد و مانند روزگار جاهليت قديم زينت هاي خود را آشكار مكنيد.
دستورهاي اصلاحي اسلام نسبت به پوشش زنان نيز حاكي از برخي نقص ها و كاستي ها در پوشش زنان آن دوره و فاصله آن با پوشش مورد سفارش اسلام است:
يا أَيهَا النَّبِي قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَ بَنَاتِكَ وَ نِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يدْنِينَ عَلَيهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَي أَن يعْرَفْنَ فَلَا يؤْذَينَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا؛ اي پيامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوشش هاي خود را بر خود فروتر گيرند اين براي آنكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند [به
احتياط] نزديكتر است و خدا آمرزنده مهربان است. همين نكته، از آيات سوره نور نيز كه درباره آنها بحث خواهد شد، فهميده ميشود. شأن نزول آيه ۳۰ سوره نور اشارهاي به كيفيت پوشش قبل از دستور حجاب دارد. در اين شأن نزول آمده است “كان النسا يتقنعن خلف آذانهن؛ زنان دنباله مقنعه خود را به پشت گوشهاي خود ميانداختند” بنابراين، گلو و بنا گوش آنها هويدا بود. تاريخپژوهان نيز اين نكته را كه زنان جزيرةالعرب از حجاب مناسبي برخوردار نبودند، تأييد ميكنند. اكنون سخن در اين است كه اين وضعيت به دنبال وضع قانون اسلامي مبني بر ضرورت حجاب بر هم خورد.
در بحث از مبانی نظری پژوهش حاضر، با توجه به این مساله که پوشش حکمی شرعی و مسئله های فرهنگی و اجتماعی است، با توجه به اهمیت حجاب در دین مبین اسلام و نیز تاکید بر وجوب رعایت آن از سوی زنان مسلمان در متن مقدس، ابتدا به مرور آیاتی از قرآن مجید که به حکم حجاب اشاره دارند، پرداخته و در نهایت به بیان برخی از نظریه های اجتماعی مرتبط با موضوع حجاب خواهیم پرداخت.
حجاب از دیدگاه قرآن
توجه به آیات حجاب و ترتیب نزول آنها نشان میدهد که حکم حجاب، یک باره اعلام نشده بلکه کم کم و با گذشت زمان و آماده شدن زمینه نازل شده است.
اولین مرحله : نزول آیات ۵۳ ،۳۳ و ۳۲ سوره احزاب
آیات فوق بر مسئله ی حجاب زنان پیامبر(ص)، وجوب خانه نشینی آنان، تاکید بر متین و درست سخن گفتن با مردان و نیز توصیه به مردان که در هنگام دریافت متاع از زنان پیامبر(ص) آن را از پشت پرده بخواهند.
دومین مرحله: نزول آیه ۵۵ سوره احزاب
در این آیه محارم و کسانی را که زنان میتوانند در حضور آنان حجاب نداشته باشند را نام برده شده است.
سومین مرحله: نزول آیه ۵۹ سوره احزاب
در این آیه خداوند از پیامبر (ص) می خواهد که به همسران و دختران خود و نیز زنان مومن بگوید که پوشش (جلباب) داشته باشند تا بدین ترتیب از آزار و اذیت در امان بمانند.
چهارمین مرحله: نزول آیات ۳۰ و ۳۱ سوره نور
در این آیات بر لزوم پوشاندن سر و سینه زنان و نیز آشکار نکردن زینت و آرایش در نزد نامحرمان تاکید شده است
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
حدیث روز ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲
#حدیث_امروز
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
💠 تلنگری از قرآن کریم
«وَآتَاكُمْ مِنْ كُلِّ مَا سَأَلْتُمُوهُ» / آیه ۳۴ سوره ابراهیم
اینجا خدا میگه: یادت نره برای چیزایی که الان داری یه روزی دعا کردی و آرزوشو داشتی.
#تلنگر #قرآن #آرزو #دعا #سوره #ابراهیم #یاد
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg