eitaa logo
الهادی حوزویان
2.4هزار دنبال‌کننده
10 عکس
9 ویدیو
0 فایل
این کانال زیر مجموعه کانال الهادی ( @nasery_ir) می‌باشد و به بیانات حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در زمینه حوزه، روحانیت و طلبگی اختصاص دارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
الهادی حوزویان
*** 💌 پذیرش حوزه علمیه حضرت صاحب الزمان علیه السلام یادگار معنوی مرحوم حضرت آیه الله العظمی ب
لازم به ذکر است که این مدرسه تحت اشراف حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری دامت برکاته اداره می شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸 در تقسیم انسان‌ها، تقسیم‌بندی‌های گوناگون و متفاوتی امکان دارد که به حیثیّت‌ها، زاویه‌ها دیدگاه‌های مختلف بستگی دارد؛ مثلاً انسان، یا مذکّر است یا مؤنّث، یا سفید است یا سیاه و تقسیم‌های دیگر. در تقسیم علوم هم همین‌طور است. 🔹 یک زاویه‌ این است که لُبّ قضایای مربوط به پرداختن به علوم، این اقتضا را دارد که چشم‌انداز و تصوّری صحیح از آن داشته باشی. علوم از جهتی، به دو بخش تقسیم می‌شود: 🔸 بخش اول، با مبادی و مبانی خودش، به یک نظر منتهی می‌شود و صرفاً نظری است. در این بخش، مثلاً اگر بزرگ‌ترین پروفسور عالم در زمینه‌ی فیزیک فضا باشد، وقتی که با ما صحبت می‌کند، به خوبی طبق معادلات و محاسبات دقیق، از ادراکاتش گزارش می‌دهد و واقعاً‌ هم دقیق و صحیح است و حرفی برای گفتن دارد؛ ولی این شخص، الزاماً باید به محتوا، معنا، مفهوم، ایمان، غیب و عالم دیگر پی ببرد؟ نه؛ ممکن است اینگونه نباشد و نسبتش با باور، امکان دارد که از کانال دیگری ارتباط برقرار کرده باشد و امکان هم دارد که همه‌ی این قضایا، او را به باور، ایمان و غیب نرساند. 🔹 بخش دیگری از علوم، اینگونه نیست و نسبت و جایگاه دیگری دارد و چینشِ چیدمانش، در راستای ادب، آداب، تربیت، باور، ایمان و ادراک حواسِ ماورای ادراکات حواس ظاهری است. این علم، [علمی] است که به آن، سفارش شده است. 🔸 هر دو بخش از علم، آنقدر نسبت‌هایش تا بی‌نهایت طبقه‌ بندی شده ارائه می‌شود! هر کسی هم ممکن است که در این فضای لا یتناهی، حظّ و بهره‌ی خودش را ببرد و حتی انبیا هم در معرض تربیت الهی باشند. [تعبیر] «اَدَّبَنی ربّی» (پروردگارم مرا تأدیب کرد) را برای همین فرمود. 🔹 ما دانشی را جستجو می‌کنیم که یک نیشتری به هویّت متحجّر ما بزند و روح سخت ما را سیّال و فعّال کند و در مدار تربیت الهی قرار بدهد. ما دانشی را جستجو می‌کنیم که از آن، باور تولید شود. ما دانشی را جستجو می‌کنیم که به ادراکات و حواس ظاهری ما در تعاملات روزانه، اکتفا نشود. کد ۲۳۹۳۹ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌‌
ا࿐🌸○✨﷽✨○🌼࿐ا 💢 پذیرش مدرسه عالی فقه دارالهدی (قم) ◀️ در پایه های 7 تا ۹ ✅ امکان تحصیل به روش آموزشی خود اکتشافی(سامرا) 💠 مهلت ثبت نام: 📎پایه ۷: ۳۰اردیبهشت ۱۴۰۳ 📎پایه ۸ و ۹: پایان تیرماه ۱۴۰۳ 💠 توضیحات بیشتر در : 👈 کانال مدرسه: 👉 https://eitaa.com/feghhdarolhoda/992
هدایت شده از الهادی
‌ ‌ ▪️دلنوشته حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری به مناسبت ارتحال شهادت گونه حضرت آیت الله رئیسی و همراهان: اِنّا للّه و اِنّا الیه راجعون «خدمت به دین، کشور و ملت، افتخاری است که از صفحه قلوب و تاریخ زدوده نخواهد شد. عنایت ویژه ثامن‌الحجج علیه‌السلام و دعای حضرت بقیه الله روحی له الفداء بدرقه سفر ابدی آقای رئیسی و همراهان باشد و السلام.» ✍🏻 جعفر ناصری ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ ▪️ کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ▪️ @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
1402.12.1 حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری~1.mp3
3.29M
🎧 طلبگی،شرایط و برکات 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: 13دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۱ 📍در جمع طلاب مدرسه علمیه صاحب الزمان علیه‌السلام اصفهان 🔺 @nasery_ir 🔻 @alHadi_h ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 نهضت امام خمینی (ره) از ثمرات حوزه علمیه 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 اصل حکمت [تأسیس] حوزه‌های علمیه، همین بوده است که در نسلی بعد از نسل دیگر، در زمینه‌های فرهنگی، دینی، شخصیّتی و هویّتی خدمات‌رسانی کنند. 🔸 این، حاصل حوزه است که ناگهان کسی مثل مرحوم امام خمینی، وارد این کشور می‌شود و ارکان نظام سابق را به هم می‌ریزد و نظام را عوض می‌کند. 🔹 این کار را کسی دیگر نمی‌تواند انجام دهد و این رشد و ظرفیّت، فقط در حوزه‌ها وجود دارد؛ زیرا دانش را همراه با کسب فضیلت دنبال می‌کنند و هم درس می‌خوانند و هم خود را متوازن می‌کنند، از رذائل دوری می‌کنند، به فضیلت‌ها آراسته می‌شوند، دنیانگری و دنیاطلبی ندارند و غصّه‌ی هویّت جامعه و دین مردم را می‌خورند. خداوند نیز توفیقاتی به این قبیله و این نوع افراد، عنایت می‌کند. کد ۲۰۷۷۵ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌‌‌ ‌ ‌ ‌
💠 توصیه به بررسی زندگانی حضرت یحیی علیه السلام 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸 در قرآن می‌فرماید: «یا یحیی خذ الکتاب بقوه و آتیناه الحکم صبیا و حنانا من لدنا و زکاة و کان تقیا و برا بوالدیه و لم یکن جبارا عصیا» (اى يحيى، كتاب [خدا] را به جد و جهد بگير، و از كودكى به او نبوّت داديم. و [نيز] از جانب خود، مهربانى و پاكى [به او داديم‌] و تقوا پيشه بود و با پدر و مادر خود نيک رفتار بود و زورگويى نافرمان نبود./ مریم ۱۲) 🔹 ای‌کاش دوستان، زندگی حضرت یحیی را می‌خواندند؛ ابتدا پدر و مادرش از فرزندآوری مأیوس بودند تا آنکه این بچه، معجزه‌وار به دنیا آمد و از همان زمان کودکی، به معبد رفت. 🔸 معبد، جایی شبیه به همین حوزه‌ها بوده که در آن، کارهای علمی و عملی می‌کردند. 🔹 گاهی این کودک آنقدر بر خودش سخت می‌گرفت که مادر یحیی علیه السلام می‌گفت: «بچه جان! ما سال‌ها بچه‌دار نمی‌شدیم و تو را از خدا خواستیم که روشنی چشم ما باشی. الآن به معبد می‌روی و تا صبح، لباس‌های خشن می‌پوشی و عبادت می‌کنی!» 🔸 یحیی پاسخ می‌داد: «مادرجان، افرادی کوچک‌تر از من هم به سرای آخرت منتقل شده‌اند و من باید به فکر خودم و خدای خودم باشم.» 🔹 انبیا، میان بخش علمی و بخش شخصیتی از جهت سازه، توازن ایجاد می‌کردند تا ماندگار می‌شدند. کد ۲۲۸۰۳ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌‌
🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 💠 این ایام بر همه‌‌ی عزیزان با پیوندی محکمتر با ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام مبارک باشد که این ولایت، همه‌ی هستیِ ما و همه‌ی دنیا و آخرت ما است. 🔸 مشهد بودیم نماینده‌ی مشهد آمده بود و جمله‌ی عجیبی می‌گفت: «الآن در فرانسه به خاطر اینکه گرایش به شیعه زیاد شده است، برای ده سال آینده‌ی خود احساس خطر می‌کنند.» 🔹 به غیر از کشورهای عربی، این‌ها هم معارف ناب اهل‌بیت را می‌خواهند و بر ما است که غدیر را پاس بداریم و در کار علمی، تربیتی، تهذیبی، قرآنی، فرهنگی، تبلیغی سعی داشته باشیم. 🔸 در تمام ابعاد آن سعی داشته باشیم تا مظلومیت آقا امیرالمؤمنین علیه‌السلام و صحبت‌هایی که سر در چاه می‌کردند و می‌گفتند را فرزندان امیرالمؤمنین علیه‌السلام و شیعه بتواند بشنود و این فرهنگ و این ولایت و این حقیقت را به جهان ارائه کند. کد ۱۶۵۲۳ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶توصیه همیشگی مرحوم آیت الله ناصری قدس سره در انتخاباتهای سالهای قبل ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
💠 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔻 دین، مجموعه‌ی علوم قرآنی و معارف اهل بیت (علیهم السلام) است. همه‌ی آن هم نیاز به تفقّه دارد و اگر در این ابواب کار نشود، یک جای کار خواهد لنگید و در طول مدت صدمات آن به ما و فرزندان ما خواهد رسید. 🔸 این هم نیاز به کار و نیاز به تفقّه دارد. آیات توحید کم نیست و نیاز به تفقّه دارد. اصلاح نفس، عملکرد و شاکله هم همین‌طور است و به طور کل، معارف اهل بیت (علیهم السلام) و قرآن در باب اخلاق اینگونه‌اند و نیاز به تفقه دارند. کد ۶۱۴۶ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌‌
💠 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔻 این حس غریب در اهل فضل و دین بوده است که یک کانالی به رشد و ارتقاء و ارتفاع بزند و از این فضاهای مجازی دربیاید و از این فضاهای آلوده‌ی دنیایی دربیاید و خود را اصلاح کند و یک نوع ارتباط معنوی پیدا کند، با یک جایی وصل بشود، 🔸 شاید دیدگاه‌های آن‌ها هم مثل ما اینقدر تنگ و پایین نبوده است که مدام بخواهند به حداقل‌ها اکتفاء بکنند. واقعاً درصدد رشد و طی مراتب بوده‌اند و انسان را و انسانیت انسان را و عظمت انسانیت را به گونه‌ای دیگر نگاه می‌کرده‌اند و می‌خواسته‌اند خود را به آن نقطه‌های اوج برسانند و همه‌ی همّ و غم آن‌ها دنیای آن‌ها نبوده است و معادلات مادّی حتی در طلبگی، این جایگاه این تعریف را دارد، 🔹 مردم برای این‌ جایگاه در حوزه این‌قدر احترام قائل هستند، شهریه‌ی این جایگاه اینقدر است، حقوق آن اینقدر است، به این‌ها و [حتی] به بالاترین از این‌ها می‌خندیدند و به بازی می‌گرفتند، برای اینکه روح آن‌ها روح بزرگ بود. کد ۴۳۶۰ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌‌
🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸 مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی، مؤسس حوزه‌ی علمیه‌ی قم، فوق ‌العاده خالص بوده است! ایشان، از اصحاب سامرا هستند و روش و منش ایشان، متفاوت است. 🔹 ما در خود حوزه‌ها، نحله‌ها و سبک‌های متفاوتی داشته‌ایم. مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری که مؤسس حوزه‌ی علمیه‌ی قم شدند، از اصحاب میرزای بزرگ شیرازی هستند که تنباکو را تحریم کردند و در سامرا بودند. 🔸 این بزرگوار وقتی‌که به قم آمد، به آقایان دلسوز و محترم در آن زمان، نامه‌ای داد که اگر می‌خواهند خدمتی بکنند، به قم بیایند تا جمع‌شان جمع باشد. در آن زمان، آقایان متفرق بودند. این بزرگوار، نامه داد و فضلا را در قم جمع کرد. 🔹 یکی از کسانی که واقعاً در آن زمان، برای برپایی حوزه‌ی علمیه‌ی قم خدمت کرد، مرحوم حاج شیخ محمد تقی بافقی بود که پیرمردی صادق، امام زمانی علیه السلام و مورد اعتماد حاج شیخ عبدالکریم بوده است. 🔸 ایشان، حق زیادی بر گردن طلبه‌ها دارد؛ زیرا سبک این بزرگوار، از همان اول این بوده که باید به طلبه احترام گذاشت و حتی گاهی خودش، پرداخت شهریه‌ی طلاب را تقبل می‌کرده و یکی یکی درب حجره‌هایشان می‌رفته و شهریه را می‌داده است. 🔹 ایشان، نظرات خاصی داشته و خیلی خدمت می‌کرده است! جریان‌هایی از ایشان نقل شده است که زمانی، پشتوانه‌های مالی حوزه، تمام شد و شهریه‌ای نبود که پرداخت شود. ایشان پای کار ایستاد و گفت که قرض کنید و شهریه را بدهید؛ زیرا اگر حوزه متعلّق به حضرت است، برایتان می‌رساند و به ‌صورت عجیبی هم رسید. 🔸 مرحوم امام خمینی قبل ‌از سال چهل و دو، گاهی در درس اخلاقشان می‌گفتند که هم به دیدن یار، و هم به زیارت شاه ‌عبدالعظیم بروید. این عبارت، مربوط به ایشان بوده است. کد ۶۱۴۸ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1403.5.18 سخنرانی حجت الاسلام ناصری.mp3
5.13M
🔹موضوع: اصول و قواعد شخصیت سازی 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۲۱ دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۴۰۳/۵/۱۸ در جمع طلاب مدرسه دارالهدی در مشهد مقدس 🔸 بسیار قابل استفاده 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
بسمه تعالی ▪️دومین سالگرد ارتحال ملکوتی، عالم ربانی و دلسوخته و مبلغ حضرت بقیه االله الاعظم ارواحنا فداه، حضرت آیت الله حاج شیخ محمد علی ناصری دولت آبادی را به محضر مبارک امام زمان علیه السلام و مقام معظم رهبری و بیت مکرم و عموم علاقمندان و دوستداران ایشان تسلیت عرض می نماییم. بزرگمردی که خالصانه و متواضعانه، عمری را به تحصیل و تهذیب و خدمت به دین و مردم صرف نمود و همه دغدغه اش گسترش یاد و نام و سیره امام زمانش در جامعه بود. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد. جهت شادی روح آن عزیز و بهره مند شدن از ادعیه زاکیه ایشان حمد و سوره و صلواتی قرائت می نماییم. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸 الان مسئولیت ما واقعاً نسبت به یک شاغل یا دانشجو، متفاوت است. افرادی وارد حوزه می‌شوند که از جهت فکری، مدیریتی و نفسانی، نصیب داشته باشند و دارای گذشت و اخلاص باشند تا رشد کنند. 🔹 قدم اول‌ ما، باید اخلاص باشد و قرآن، گاهی فضا را به سمت اخلاص پدر و مادری می‌برد که می‌خواهند فرزندشان را برای خدا بدهند. ان ‌شاء الله که آن جهات، برای شما بوده است؛ ولی خودتان [هم باید اخلاص را مراعات کنید]. 🔸 ورود در طلبگی، مساوی و معادل هیچ رتبه‌ای از رتبه‌های دنیایی نیست! اصلاً در کاری که دارید می‌کنید و راهی که در آن قرار گرفته‌اید، شک‌ و تردید نکنید. خودتان را ارزان نفروشید و ارزان ندهید و وزن خودتان را سبک نکنید. 🔹 این راه، راه اهل‌بیت علیهم‌السلام و قرآن است. چه گذشت‌ها می‌کرده‌اند تا طلبه بمانند! کد ۶۱۴۸ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌‌
🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸 این را به شما بگویم که ساختار فکری‌تان را به هم نزنید؛ یعنی در همین مسیر طلبگی و با همین جریان حوزه و مدیریتی که دارید پیش می‌روید، اگر استعداد داشتید، اضافه‌تر در ساعات فراغت و تنهایی کار کنید. کد ۶۱۴۸ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌‌ ‌ ‌
🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸 علوم ادبی، خیلی زیاد و فراگیر است! فقط صرف و نحو نیست و واقعاً دخیل است و بی‌ربط نیست. 🔹 ما برای اعجاز قرآن و چینش اعجازی آن، احتیاج به فهم و قواعد داریم که همه‌ی این قواعد، به صورت مکتوب وجود دارد و کتب زیادی نوشته‌ شده است. 🔸 طوری نشود که بهترین اساتید ادبیات، عرب‌های یهودی باشند که در دانشگاه‌های آمریکا درس خوانده‌اند و ترجمه‌ی قرآن را آنان بخواهند برای ما ترجمه کنند و بفرستند. 🔹 ما خودمان باید این فضاها و این خلأها را پر کنیم. الان اینگونه است که در آمریکا، دانشگاه‌های مختلفی حتی در علوم ادبی کار می‌کنند. کد ۶۱۴۸ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌‌ ‌ ‌
1403.6.28 سخنرانی حجت الاسلام ناصری ~1.mp3
5.42M
🎧 جایگاه مهم روحانیت و اساتید حوزه همراه با توصیف سیره مرحوم آیت الله ناصری قدس سره 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۲۲ دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۴۰۳/۶/۲۸ ▪️ در جمع اساتید مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان علیه السلام_اصفهان 🔺 @nasery_ir ‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌
🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸 ببینید ما گاهی حتی در ترجمه کردن آیات، چقدر سطحی برخورد می‌کنیم! یافتن معادل عربی در ادبیات فارسی، خیلی کار دارد؛ مثلاً به شما می‌گویند که «بسم ‌الله ‌الرحمن ‌الرحیم» را ترجمه کن. شما هم در کتاب‌ها دیده‌ای که نوشته‌اند: «به نام خداوند بخشنده‌ی مهربان» و اینگونه ترجمه می‌کنی؛ ولی کار ترجمه، مخصوصاً در قرآن، خیلی سخت است! 🔹 تصور بنده این است که ترجمه، از تفسیر سخت‌تر است؛ زیرا کسی می‌تواند ترجمه کند که کلمه به کلمه را در عربی بشناسد و معادل‌های آن را در فارسی، دقیقاً در گذشته و حال دربیاورد. 🔸 در همین «بسم ‌الله ‌الرحمن ‌الرحیم» که برای ترجمه‌اش می‌گویند: «به نام خداوند بخشنده‌ی مهربان»، در خود کلمه‌ی «الله» هم صحبت هست که آیا معنایش خداوند است یا چیز دیگری است. حال اگر به جای آن بگویند: بسم الله الجواد الرئوف»، باز به همان معنای قبلی ترجمه‌ می‌شود و گاهی معنای آن مشابه در نظر گرفته می‌شود. این‌ها کار می‌خواهد و طلبه‌ای که خوب ادبیات خوانده باشد، می‌تواند [این امور را تفکیک کند]. خلاصه اینکه طلبه باید از همین ادبیات، شروع خوبی داشته باشد. 🔹 مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی، در ادبیات عربی و فارسی قوی بودند که توانستند صاحب یک ایده در فقه بشوند. ایشان، ادبیات فارسی و عربی را خوب خوانده بودند و حتی گاهی بر دیوان‌های اشعار فارسی هم حاشیه می‌زدند. 🔸 خلاصه اینکه ادبیات را خوب می‌خوانده‌اند و دوستان حواسشان باشد که برای این فصلی که الآن دارند شروع می‌کنند، خوب بخوانند. ادبیات اگر خوب خوانده شد، [علوم بعدی هم خوب خوانده می‌شود]. کد ۶۱۴۸ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌‌
🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸 نظر بنده، فعلاً همراهی است و اگر هم خواستید کار (مطالعات خارج از نظام حوزه) کنید، خودتان در فراغت‌ها کار کنید. بعضی از بزرگان حساب کرده بودند که حدود صد و پنجاه روز تعطیلی‌های حوزه است. ما اگر درس اضافه می‌خواستیم بخوانیم، در این فصل قرار می‌دادیم؛ نه اینکه نظام درسی حوزه را به ‌هم بزنیم. 🔹 شما اگر خیلی هنرمند و درس‌ خوان هستید، هم‌پای حوزه بروید و اضافه‌اش را خودتان کار کنید؛ نه اینکه بخواهید یک تنه، به نظام درسی حوزه خدشه وارد کنید. 🔸 حوزه فعلاً دارد با این سبک پیش می‌رود و اگر خیلی هنرمند هستید، این را ‌تمام کنید و اضافه‌تر هم کار کنید. این کار، در ایام فراغت ممکن است و خیلی از افراد، این کار را می‌کرده‌اند. 🔹 پنج هزار شعر فقط مربوط به آن زمان وجود دارد که شناختن آیات را برای انسان آسان می‌کند. کد ۶۱۴۸ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌‌