هدایت شده از مدرسه صاحب الزمان علیهالسلام
***
💌 پذیرش
حوزه علمیه حضرت
صاحب الزمان علیه السلام
یادگار معنوی
مرحوم حضرت
آیه الله العظمی بهجت
و آیه الله ناصری رحمهماالله
برای سال
تحصیلی جدید
از بین دانش آموزان
یازدهم ( اتمام دهم )
و دوازدهم طلبه میپذیرد
🌹زندگی با طعم طلبگی در کانال مدرسه حضرتصاحب الزمان علیه السّلام، اصفهان
👉🏻 @sahebozaman_ir
🌺 اَللّهُــمَّ_عَجـِّـل_لِوَلیِّـکَ_الفَـــرَج
الهادی حوزویان
*** 💌 پذیرش حوزه علمیه حضرت صاحب الزمان علیه السلام یادگار معنوی مرحوم حضرت آیه الله العظمی ب
لازم به ذکر است که این مدرسه تحت اشراف حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری دامت برکاته اداره می شود.
#علم #طلبگی
🔻 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
🔸 در تقسیم انسانها، تقسیمبندیهای گوناگون و متفاوتی امکان دارد که به حیثیّتها، زاویهها دیدگاههای مختلف بستگی دارد؛ مثلاً انسان، یا مذکّر است یا مؤنّث، یا سفید است یا سیاه و تقسیمهای دیگر. در تقسیم علوم هم همینطور است.
🔹 یک زاویه این است که لُبّ قضایای مربوط به پرداختن به علوم، این اقتضا را دارد که چشمانداز و تصوّری صحیح از آن داشته باشی. علوم از جهتی، به دو بخش تقسیم میشود:
🔸 بخش اول، با مبادی و مبانی خودش، به یک نظر منتهی میشود و صرفاً نظری است. در این بخش، مثلاً اگر بزرگترین پروفسور عالم در زمینهی فیزیک فضا باشد، وقتی که با ما صحبت میکند، به خوبی طبق معادلات و محاسبات دقیق، از ادراکاتش گزارش میدهد و واقعاً هم دقیق و صحیح است و حرفی برای گفتن دارد؛ ولی این شخص، الزاماً باید به محتوا، معنا، مفهوم، ایمان، غیب و عالم دیگر پی ببرد؟ نه؛ ممکن است اینگونه نباشد و نسبتش با باور، امکان دارد که از کانال دیگری ارتباط برقرار کرده باشد و امکان هم دارد که همهی این قضایا، او را به باور، ایمان و غیب نرساند.
🔹 بخش دیگری از علوم، اینگونه نیست و نسبت و جایگاه دیگری دارد و چینشِ چیدمانش، در راستای ادب، آداب، تربیت، باور، ایمان و ادراک حواسِ ماورای ادراکات حواس ظاهری است. این علم، [علمی] است که به آن، سفارش شده است.
🔸 هر دو بخش از علم، آنقدر نسبتهایش تا بینهایت طبقه بندی شده ارائه میشود! هر کسی هم ممکن است که در این فضای لا یتناهی، حظّ و بهرهی خودش را ببرد و حتی انبیا هم در معرض تربیت الهی باشند. [تعبیر] «اَدَّبَنی ربّی» (پروردگارم مرا تأدیب کرد) را برای همین فرمود.
🔹 ما دانشی را جستجو میکنیم که یک نیشتری به هویّت متحجّر ما بزند و روح سخت ما را سیّال و فعّال کند و در مدار تربیت الهی قرار بدهد. ما دانشی را جستجو میکنیم که از آن، باور تولید شود. ما دانشی را جستجو میکنیم که به ادراکات و حواس ظاهری ما در تعاملات روزانه، اکتفا نشود.
کد ۲۳۹۳۹
▪️ @alHadi_h
▪️ @nasery_ir
هدایت شده از مدرسه عالی فقه دارالهدی
ا࿐🌸○✨﷽✨○🌼࿐ا
💢 پذیرش مدرسه عالی فقه دارالهدی (قم)
◀️ در پایه های 7 تا ۹
✅ امکان تحصیل به روش آموزشی خود اکتشافی(سامرا)
💠 مهلت ثبت نام:
📎پایه ۷: ۳۰اردیبهشت ۱۴۰۳
📎پایه ۸ و ۹: پایان تیرماه ۱۴۰۳
💠 توضیحات بیشتر در :
👈 کانال مدرسه: 👉
https://eitaa.com/feghhdarolhoda/992
هدایت شده از الهادی
▪️دلنوشته حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری به مناسبت ارتحال شهادت گونه حضرت آیت الله رئیسی و همراهان:
اِنّا للّه و اِنّا الیه راجعون
«خدمت به دین، کشور و ملت، افتخاری است که از صفحه قلوب و تاریخ زدوده نخواهد شد. عنایت ویژه ثامنالحجج علیهالسلام و دعای حضرت بقیه الله روحی له الفداء بدرقه سفر ابدی آقای رئیسی و همراهان باشد و السلام.»
✍🏻 جعفر ناصری
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
▪️ کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
▪️ @nasery_ir
13.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#برش_کوتاه
🎥 اهمیت #تبلیغ و #طلبگی
👤 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
⏱ یک دقیقه
🔺 @nasery_ir
🔻 @alHadi_h
1402.12.1 حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری~1.mp3
3.29M
#سخنرانی_صوتی
🎧 طلبگی،شرایط و برکات
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
⏱ زمان: 13دقیقه
🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۱
📍در جمع طلاب مدرسه علمیه صاحب الزمان علیهالسلام اصفهان
🔺 @nasery_ir
🔻 @alHadi_h
#امام_خمینی #طلبگی #حوزه_علمیه
💠 نهضت امام خمینی (ره) از ثمرات حوزه علمیه
🔻 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
🔹 اصل حکمت [تأسیس] حوزههای علمیه، همین بوده است که در نسلی بعد از نسل دیگر، در زمینههای فرهنگی، دینی، شخصیّتی و هویّتی خدماترسانی کنند.
🔸 این، حاصل حوزه است که ناگهان کسی مثل مرحوم امام خمینی، وارد این کشور میشود و ارکان نظام سابق را به هم میریزد و نظام را عوض میکند.
🔹 این کار را کسی دیگر نمیتواند انجام دهد و این رشد و ظرفیّت، فقط در حوزهها وجود دارد؛ زیرا دانش را همراه با کسب فضیلت دنبال میکنند و هم درس میخوانند و هم خود را متوازن میکنند، از رذائل دوری میکنند، به فضیلتها آراسته میشوند، دنیانگری و دنیاطلبی ندارند و غصّهی هویّت جامعه و دین مردم را میخورند. خداوند نیز توفیقاتی به این قبیله و این نوع افراد، عنایت میکند.
کد ۲۰۷۷۵
▪️ @alHadi_h
▪️ @nasery_ir
#حضرت_یحیی #طلبگی
💠 توصیه به بررسی زندگانی حضرت یحیی علیه السلام
🔻 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
🔸 در قرآن میفرماید: «یا یحیی خذ الکتاب بقوه و آتیناه الحکم صبیا و حنانا من لدنا و زکاة و کان تقیا و برا بوالدیه و لم یکن جبارا عصیا» (اى يحيى، كتاب [خدا] را به جد و جهد بگير، و از كودكى به او نبوّت داديم. و [نيز] از جانب خود، مهربانى و پاكى [به او داديم] و تقوا پيشه بود و با پدر و مادر خود نيک رفتار بود و زورگويى نافرمان نبود./ مریم ۱۲)
🔹 ایکاش دوستان، زندگی حضرت یحیی را میخواندند؛ ابتدا پدر و مادرش از فرزندآوری مأیوس بودند تا آنکه این بچه، معجزهوار به دنیا آمد و از همان زمان کودکی، به معبد رفت.
🔸 معبد، جایی شبیه به همین حوزهها بوده که در آن، کارهای علمی و عملی میکردند.
🔹 گاهی این کودک آنقدر بر خودش سخت میگرفت که مادر یحیی علیه السلام میگفت: «بچه جان! ما سالها بچهدار نمیشدیم و تو را از خدا خواستیم که روشنی چشم ما باشی. الآن به معبد میروی و تا صبح، لباسهای خشن میپوشی و عبادت میکنی!»
🔸 یحیی پاسخ میداد: «مادرجان، افرادی کوچکتر از من هم به سرای آخرت منتقل شدهاند و من باید به فکر خودم و خدای خودم باشم.»
🔹 انبیا، میان بخش علمی و بخش شخصیتی از جهت سازه، توازن ایجاد میکردند تا ماندگار میشدند.
کد ۲۲۸۰۳
▪️ @alHadi_h
▪️ @nasery_ir
#غدیر #تبلیغ #ولایت
🔻 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
💠 این ایام بر همهی عزیزان با پیوندی محکمتر با ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام مبارک باشد که این ولایت، همهی هستیِ ما و همهی دنیا و آخرت ما است.
🔸 مشهد بودیم نمایندهی مشهد آمده بود و جملهی عجیبی میگفت: «الآن در فرانسه به خاطر اینکه گرایش به شیعه زیاد شده است، برای ده سال آیندهی خود احساس خطر میکنند.»
🔹 به غیر از کشورهای عربی، اینها هم معارف ناب اهلبیت را میخواهند و بر ما است که غدیر را پاس بداریم و در کار علمی، تربیتی، تهذیبی، قرآنی، فرهنگی، تبلیغی سعی داشته باشیم.
🔸 در تمام ابعاد آن سعی داشته باشیم تا مظلومیت آقا امیرالمؤمنین علیهالسلام و صحبتهایی که سر در چاه میکردند و میگفتند را فرزندان امیرالمؤمنین علیهالسلام و شیعه بتواند بشنود و این فرهنگ و این ولایت و این حقیقت را به جهان ارائه کند.
کد ۱۶۵۲۳
▪️ @alHadi_h
▪️ @nasery_ir