eitaa logo
الحَقُّ الجَدید(معارف مهدویت)
2.5هزار دنبال‌کننده
872 عکس
424 ویدیو
96 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻[اَينَما تَكُونُوا يَأتِ بِكُمُ اللّهُ جَمِيعاً اِن اَللّهَ عَلَي كُلٍّ شَي ‏ءٍ قَدِيرٌ] بقره ، ۱۴۸ ▪️حضرت ‌ سلام الله علیه‌ فرمود: به‌ سلام الله علیه عرض‌ كردم: من‌ اميدوارم‌ كه‌ آن‌ «قائم (عجل الله فرجه)» كه‌ زمين‌ را پر از عدل‌ و داد كند پس‌ از آن كه‌ از جور و ستم‌ پر شده‌ باشد از خاندان‌ حضرت‌ رسول‌ (صلی الله علیه و آله)، شما باشی. حضرت جواد‌(سلام الله علیه) فرمود: ايی ابوالقاسم! ما اهل‌ بيت‌ همه‌ قائم‌ به‌ امر خداونديم‌ و راهنمای دين‌ او هستيم، ليكن‌ آن‌ قائم‌ كه‌ خداوند بوسيله‌ او جهان‌ را از كفر و آلودگي‌ و ظلم‌ و جنايت‌ پاك‌ خواهد كرد، و جهان‌ را پر از عدل‌ و داد مي‌نمايد، كسي‌ است‌ كه‌ ولادت‌ او از انظار مخفي‌ مي‌ماند و شخص‌ او از مردم‌ پنهان‌ مي‌شود، و بردن‌ نام‌ او بر مردم‌ حرام‌ می گردد، آن‌ حضرت‌ با پيغمبر هم‌ نام‌ و هم‌ كنيه‌ است، وی آن‌ شخصی است‌ كه‌ زمين‌ از برای او در هم‌ پيچيده‌ مي‌گردد و هر دشواری برايش‌ آسان‌ مي‌شود، ياران‌ وی كه‌ به‌ اندازه‌ ی اصحاب‌ بدر هستند در هر كجای دنيا باشند پيرامونش‌ جمع‌ مي‌شوند، و تفسير آيه‌ ی شريفه‌ي‌ {در هر جايی كه‌ باشيد خداوند همه‌ شما را جمع‌ مي‌كند و پروردگار به‌ همه‌ چيز توانا است‌} ناظر به‌ اين‌ معنی است، هر گاه‌ اين‌ عده‌ كه‌ از اهل‌ اخلاص‌اند اجتماعی كنند، خداوند امر او را اظهار خواهد نمود، وقتی كه‌ لشگريان‌ آن‌ حضرت‌ كه‌ ده‌ هزار نفرند بهم‌ بپيوندند در اين‌ هنگام‌ به‌ فرمان‌ و اذن‌ پروردگار ظهور خواهد نمود، و دشمنان‌ خداوند را خواهد كشت‌ تا از وی راضی گردد. ‌عبدالعظيم‌ حسني‌ گويد: عرض‌ كردم: آن‌ بزرگوار از كجا می داند كه‌ خدا از وی راضی شده‌ است؟ ‌فرمود: در دل‌ وی رحمت‌ و عاطفه‌ای پيدا مي‌شود كه‌ حاكی از رضايت‌ خداوند است‌ و هرگاه‌ داخل‌ مدينه‌ شود، لات‌ و عزّي‌ را از قبر بيرون‌ می كند و می سوزاند. 📚بحار الانوار ج ۵۲ ص ۲۸۳ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
هدایت شده از معارف الشیعه
4_5834612685345394071.mp3
628.1K
🔴 سلسله مباحث عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین استاد حفظه الله تعالی 🔸موضوع : 🔸جلسه پنجاه و سوم کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔻مَا خَرَجَ فِي تَعْزِيَةِ مُحَمَّدِ بْنِ عُثْمَانَ وَفَاةُ أَبِيهِ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ جَعْفَرٍ اَلْحِمْيَرِيِّ قَالَ: خَرَجَ اَلتَّوْقِيعُ إِلَى اَلشَّيْخِ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عُثْمَانَ بْنِ سَعِيدٍ اَلْعَمْرِيِّ قَدَّسَ اَللَّهُ رُوحَهُ فِي اَلتَّعْزِيَةِ بِأَبِيهِ رَضِيَ اَللَّهُ تَعَالَى عَنْهُ وَ فِي فَصْلٍ مِنَ اَلْكِتَابِ: إِنّٰا لِلّٰهِ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ رٰاجِعُونَ تَسْلِيماً لِأَمْرِهِ وَ رِضًى بِقَضَائِهِ عَاشَ أَبُوكَ سَعِيداً وَ مَاتَ حَمِيداً فَرَحِمَهُ اَللَّهُ وَ أَلْحَقَهُ بِأَوْلِيَائِهِ وَ مَوَالِيهِ عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ فَلَمْ يَزَلْ مُجْتَهِداً فِي أَمْرِهِمْ سَاعِياً فِيمَا يُقَرِّبُهُ إِلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ إِلَيْهِمْ نَضَّرَ اَللَّهُ وَجْهَهُ وَ أَقَالَهُ عَثْرَتَهُ. وَ فِي فَصْلٍ آخَرَ: أَجْزَلَ اَللَّهُ لَكَ اَلثَّوَابَ وَ أَحْسَنَ لَكَ اَلْعَزَاءَ رُزِئْتَ وَ رُزِئْنَا وَ أَوْحَشَكَ فِرَاقُهُ وَ أَوْحَشَنَا فَسَرَّهُ اَللَّهُ فِي مُنْقَلَبِهِ (وَ) كَانَ مِنْ كَمَالِ سَعَادَتِهِ أَنْ رَزَقَهُ اَللَّهُ تَعَالَى وَلَداً مِثْلَكَ يَخْلُفُهُ مِنْ بَعْدِهِ وَ يَقُومُ مَقَامَهُ بِأَمْرِهِ وَ يَتَرَحَّمُ عَلَيْهِ. وَ أَقُولُ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ فَإِنَّ اَلْأَنْفُسَ طَيِّبَةٌ بِمَكَانِكَ وَ مَا جَعَلَهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِيكَ وَ عِنْدَكَ أَعَانَكَ اَللَّهُ وَ قَوَّاَك وَ عَضَدَكَ وَ وَفَّقَكَ وَ كَانَ لَكَ وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ رَاعِياً وَ كَافِياً. عبد اللّه بن جعفر حميرى گفته است: توقيع شريف امام زمان سلام الله علیه به شيخ ابو جعفر محمّد بن عثمان بن سعيد عمرى قدّس سرّهما به جهت تسليت و به مناسبت درگذشت پدرش آمد، كه در بخشى از اين توقيع شريف آمده بود: إِنّٰا لِلّٰهِ‌ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ‌ رٰاجِعُونَ‌، به امر او تسليم و به قضا و قدر او راضى هستيم. پدر تو با سعادت و نيك‌ بختى زندگى كرد و در حالى‌ كه پسنديده و مورد ستايش بود از دنيا رفت، پس خداوند او را رحمت كند و به اوليا و دوستان خودش (يعنى اهل بيت سلام الله علیهم) ملحق بفرمايد، او هميشه در امر ولايت اولياء اللّه تلاش مى‌كرد، و در آنچه كه او را به خدا و اهل بيت نزديك مى‌كرد مى‌كوشيد. خداوند روى او را خرّم و تازه فرمايد، و لغزش او را ببخشد. در بخش ديگرى از توقيع شريف آمده بود: خداوند متعال ثواب تو را(در اين مصيبت) بزرگ گردانيده، و صبر نيكو براى تو كرامت فرمايد. هم تو و هم ما مصيبت ديده‌ايم، مصيبت پدرت موجب تنهايى و نگرانى تو و ما شده است، پس خداوند او را در مكانى كه رفته است شاد گرداند. كمال سعادت او اين بوده است كه خداوند فرزندى همچون تو به او عنايت و روزى فرموده كه پس از او جانشين و قائم مقام او در امرش (سفارت از امام زمان ارواحنا فداه) باشد، و براى او رحمت الهى را طلب كند. من مى‌گويم: الحمد للّه، چراكه دل‌ها به وسيله مكان و منزلت تو و آنچه كه خداوند در وجود تو قرار داده و نزد توست پاك و شادند. خداوند متعال تو را يارى كند و به تو قوت و توفيق كرامت فرمايد و صاحب و حافظ‍‌ و نگهبان تو باشد و خداوند براى تو كافى است. 📚الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۳۶۱ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارواحنا فداه 🔻علامه مجلسی رحمه الله علیه حکایتی نقل می کند که: شخصی به نام امیر اسحاق استرآبادی در راه مکه گم شد؛ با گفتن «یا صالح! یا أبا صالح! ارشدونی إلی الطریق» حضرت به یاریش آمدند و او راه را یافت و بعد از آن بود که اعراب در هنگام گرفتاری امام عصر ارواحنا فداه را با نام "اباصالح" صدا میزنند. 📚بحارالأنوار، ج۵۲، ص۱۷۵ کانال "معارف"امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻[سَنُرِيهِمْ‌ آيٰاتِنٰا فِي اَلْآفٰاقِ‌ وَ فِي أَنْفُسِهِمْ‌ حَتّٰى يَتَبَيَّنَ‌ لَهُمْ‌ أَنَّهُ‌ اَلْحَقُّ‌] فصلت، ۵۳ ▪️از امام صادق سلام الله علیه در بارۀ آيۀ شريفۀ: {ﺁﻳﻪ‌ﻫﺎ ﻭ ﻧﺸﺎﻧﻪ‌ﻫﺎﻳﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﮔﻮﺷﻪ‌ﻭﻛﻨﺎﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﻭ ﺩﺭ ﺟﺎﻥ‌ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻲ‌ﺩﻫﻴﻢ ﺗﺎ ﺑﺮﺍﻳﺸﺎﻥ ﺭﻭﺷﻦ ﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺣﻖ ﺍﺳﺖ. ﺑﺮﺍی ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺣﻘﺎﻧﻴﺖ ﺧﺪﺍ، ﻫﻤﻴﻦ ﻛﺎﻓﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺍﻭ ﺑﺮﺍی ﻫﺮ ﻣﺨﻠﻮﻗﻲ ﻣﺸﻬﻮﺩ ﺍﺳﺖ؟} پرسش كردند و حضرت سلام الله علیه در پاسخ فرمود: مقصود به زمين فرو شدن و مسخ شدن و پرتاب شدن است. راوى مى‌گويد: عرض كردم: تا براى آنها آشكار شود؟ فرمود: اين سخن را رها كن، مقصود قيام امام قائم سلام الله علیه است. 📚الکافي ج ۸، ص ۱۶۶ کانال "معارف"امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻دَخَلْتُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ مَعِي رَجُلٌ مِنْ أَصْحَابِنَا فَقُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ إِنِّي لَأَغْتَمُّ وَ أَحْزَنُ مِنْ غَيْرِ أَنْ أَعْرِفَ لِذَلِكَ سَبَباً فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِنَّ ذَلِكَ اَلْحَزَنَ وَ اَلْفَرَحَ يَصِلُ إِلَيْكُمْ مِنَّا لِأَنَّا إِذَا دَخَلَ عَلَيْنَا حُزْنٌ أَوْ سُرُورٌ كَانَ ذَلِكَ دَاخِلاً عَلَيْكُمْ لِأَنَّا وَ إِيَّاكُمْ مِنْ نُورِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَجَعَلَنَا وَ طِينَتَنَا وَ طِينَتَكُمْ وَاحِدَةً وَ لَوْ تُرِكَتْ طِينَتُكُمْ كَمَا أُخِذَتْ لَكُنَّا وَ أَنْتُمْ سَوَاءً وَ لَكِنْ مُزِجَتْ طِينَتُكُمْ بِطِيْنَةِ أَعْدَائِكُمْ فَلَوْ لاَ ذَلِكَ مَا أَذْنَبْتُمْ ذَنْباً أَبَداً قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَ فَتَعُودُ طِينَتُنَا وَ نُورُنَا كَمَا بَدَا فَقَالَ إِي وَ اَللَّهِ... ابو بصير نقل كرده: من با يكى از اصحاب وارد بر امام صادق سلام الله علیه شديم، محضرش عرض كردم: اى فرزند رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله فدايت شوم: گاهى مغموم و محزون شده بدون اين كه سببى برايش سراغ داشته باشم،جهت آن چيست‌؟ حضرت فرمودند: حزن و سرورى كه به شما مى‌رسد از ناحيه ما است زيرا هر وقت ما محزون يا مسرور شويم به واسطه آن شما نيز محزون و مسرور مى‌گرديد و جهتش آن است كه ما و شما از يك نور يعنى نور حقّ‌ عزّ و جلّ‌ مى‌باشيم، حقّ‌ جلّ‌ و على طينت ما و شما را يكى قرار داده و اگر طينت شما به حال خود واگذارده مى‌شد به همان نحو كه اخذ و برداشته شده محققا ما و شما يكسان مى‌بوديم ولى طينت شما با طينت دشمنانتان ممزوج شده و بدين ترتيب از مرحله و مرتبه تساوى با ما خارج شديد و اگر اين معنا اتّفاق نمى‌افتاد هرگز گناهى از شما سر نمى‌زند. راوى مى‌گويد: محضر مباركش عرضه داشتم: فدايت شوم آيا طينت و نور ما به اصل و ابتدائش بر مى‌گردد؟ حضرت فرمودند: آرى،به خدا سوگند. 📚علل الشرایع ج ۱، ص ۹۳ کانال "معارف"امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
022f00c4-56c8-4ed5-af1e-4fb4da303de5-H_5976410450802248908.mp3
17.02M
🔴 درس 🔸سوره مبارکه 🔸توسط مرجع بزرگ شیعه ، شیخ الفقهاء و المجتهدین حضرت آیت الله العظمی دامت برکاته 🔹(جلسه پنجاه و چهارم) مدرسه مجازی "مکتب تفکیک" @m_m_maktabtafkik
🔻پیامبر صلی الله علیه واله فرمود: إِنَّ اَللَّهَ يُؤَيِّدُ هَذَا اَلدِّينَ بِأَقْوَامٍ لاَ خَلاَقَ لَهُمْ. زود باشد که تأييد کند خدا این دین را، به گروه هایی که هیچ بهره ای از دین ندارند. 📚بحار الأنوار ج ۲۴، ص ۳۶۱ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻ابو جعفر بن بابويه با واسطه نقل مى‌كند كه: محمّد بن ابراهيم بن مهزيار در حال شكّ‌ و ترديد وارد عراق شد، توقيعى از حضرت سلام الله علیه و عجّل اللّٰه تعالى فرجه الشريف براى او رسيد كه: به مهزيارى بگو آنچه از دوستداران ما كه در اطراف شما ساكن هستند حكايت كرده‌اى آن را فهميديم، پس به آنان بگو: آيا نشنيده‌ايد كلام خداى جلّ‌ جلاله را كه مى‌فرمايد: «اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! خدا و رسول و صاحبان امرتان را پيروى كنيد». خداوند به چيزى امر نكرده جز آنكه آن چيز تا روز قيامت پا بر جا باشد. آيا نمى‌بينيد كه خداوند براى شما دژها و پناهگاههايى قرار داده است تا به سوى آنها پناه ببريد و علامات و پرچمهايى كه به وسيلۀ آنها هدايت شويد، از زمان حضرت آدم عليه السّلام تا عصر امام حسن عسكرى سلام الله علیه هر زمان كه يكى از آن علامات پنهان شود، علامت ديگرى ظاهر مى‌گردد و هر گاه ستاره‌اى غروب كند، ستارۀ ديگرى مى‌درخشد. آيا وقتى خداوند امام حسن عسكرى سلام الله علیه را قبض روح فرمود، گمان كرديد كه پروردگار رشتۀ واسطۀ ميان خود و بندگانش را قطع كرده است‌؟! هرگز چنين نبوده و نخواهد بود تا هنگام بر پايى قيامت و روز رستاخيز كه امر خداوند ظاهر مى‌گردد و حال آنكه آنان را خوش نمى‌آيد و او را نمى‌خواهند. اى محمّد بن ابراهيم! شك در تو راه نيابد، بدرستى كه خداوند زمين را خالى از حجتش قرار نمى‌دهد، آيا پدرت قبل از وفاتش به تو نگفت: فورا كسى را جهت قيمت‌گذارى اين دينارهايى كه نزد ماست حاضر كن، و وقتى اين كار به طول انجاميد و پيرمرد ترسيد كه بميرد به تو گفت: خودت آنها را قيمت كن، كيسه‌اى كه رنگش چنان است بردار، در آن هنگام نزد تو سه كيسه و يك صرّه (كيسۀ كوچك) موجودى بود كه در آنها انواع دينارهاى متفاوت وجود داشت، آنها را قيمت كردى و پيرمرد با مهر خودش بر آنها مهر زد و به تو گفت: با مهر من مهر كن، اگر زنده ماندم كه خودم به اينها سزاوارترم و اگر مردم اولا بخاطر خودت و بعد بخاطر من، تقواى الهى را پيشه كن و مرا آزاد كن و همان طورى كه نسبت به تو گمان دارم رفتار كن. از بين درهم و دينارهايى كه كنار گذاشته‌اى، دينارها را كه ده تا و اندى است، به حساب ما خارج كن كه خداوند تو را رحمت كند و براى خودت بردار؛ زيرا اين زمان مشكل‌تر از قبل است و خداوند ما را بس است و چه خوب وكيلى است. 📚الخرائج و الجرائح ج ۳، ص ۱۱۱۶ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
علامه قدس سره الشریف 🔻مرحوم در مصاحبه خود با مرکز صدا و سیما قزوین در خصوص استاد و پدر بزرگوارشان فرمودند : بنده از دایی خود (حاج ) پرسیدم: شخصیت هایی که به خدمت حضرت بقیه الله ارواحنافداه رسیدند چه کسانی هستند ؟ ایشان پاسخ دادند : که دائما خدمت امام زمان سلام الله علیه مشرف می شدند. ایشان فرموده بودند: هرکه می خواهد به جایی برسد باید بیاید قزوین و آب قزوین را بخورد و البته مرادشان هم از آب قزوین علم بوده است. حتی هم که تا عراق ملک شخصی داشته است، ایشان نیز به قزوین می آیند و در قزوین تشرف پیدا می کنند، در حالی که پدر ما مرتبا به خدمت حضرت بقیه الله ارواحنافداه تشرف داشتند. 📚دانای اسرار ص ۲۲۰ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻[فَسَتَعْلَمُونَ مَنْ أَصْحٰابُ اَلصِّرٰاطِ اَلسَّوِيِّ وَ مَنِ اِهْتَدىٰ] طه ۱۳۵ ▪️امام صادق سلام الله علیه در مورد آیه: {ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺯﻭﺩی‌ ﻣﻲ‌ﻓﻬﻤﻴﺪ ﻛﻪ ﺭﻫﺮﻭﺍﻥِ ﺭﺍﻩِ ﺩﺭﺳﺖ ﻭ ﺭﺍﻩ‌ﻳﺎﻓﺘﮕﺎﻥ، ﻛﻴﺎﻥ‌ﺍﻧﺪ} فرمود: صراط‍‌ سوى قائم آل محمّد (سلام الله علیهم اجمعین) است و هدى كسى است كه راه به طاعت از او پيدا كند. شبيه اين آيه در قرآن آيه: {وَ إِنِّي لَغَفّٰارٌ لِمَنْ‌ تٰابَ‌ وَ آمَنَ‌ وَ عَمِلَ‌ صٰالِحاً ثُمَّ‌ اِهْتَدىٰ‌} است. فرمود: هدايت به سوی ولايت ما پيدا كند. 📚بحار الأنوار ج ۲۴، ص ۱۵۰ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49