eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
3.9هزار دنبال‌کننده
227 عکس
134 ویدیو
15 فایل
🎫دانش آموخته سطح چهار فقه و اصول حوزه علمیه ▪️عضو گروه جریان شناسی مهدویت ٫ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️پاسخگوی سوالات: @hoshyar_ali 🙌تبادل: @admin_ostad_hoshyar درباره مباحث مهدویت درباره مسائل اجتماعی درباره فرقه های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
تأویلات خود ساخته یعقوبی... یعقوبی می گوید: «در زمان ظهور، حضرت عیسی تشریف می آورند. یعنی چه کسی؟ یعنی فاطمه مجسم، یعنی فاطمه(س) با جلوه عیسوی. ایشان فرماندهی لشگریان حق را بر عهده می‌گیرد... فاطمه(س) در قالب عیسی با وجه عیسوی نازل می شود. ایشان امور را حرکت می دهند و در یوم الله ظهور، امر را تحویل امام زمان می دهند.» سلسله بحث های بسوی ظهور، فاطمه عیسی ظهور، ص ۲۴. @ali_m_hoshyar
شیعه باید معجزه داشته باشد. یعقوبی می گوید: «اهل بیت(ع) معجزه داشتند شیعه هم باید معجزه داشته باشد. شیعه ای که معجزه نداشته باشد شیعه نیست یک مشکلی دارد یک اشکالی در کارش دارد چرا معجزه ندارد؟ چرا معجزات اهل بیت (ع) از طریق او جاری نیست؟ کجای کارش اشکال دارد؟ میبینیم به تمام وظایف شرعی هم بسیار مقید است به تمام وظایف اخلاقی مقید است. به تمام واجبات و مستحبات مقید است ولی معجزه ندارد چرا؟ زیرا این فرد فقط در ظواهر اعمال شبیه امام (ع) است در محتوا شبیه نیست» سلسله بحث های بسوی ظهور، ارتباط یا انتفاع، ص۲۰. پ.ن: معجزه مخصوص انبیاء و اوصیاء است، نه دیگران!!! ابى بصير وى مى‌گويد: محضر ابى عبد اللّٰه عليه السّلام عرض كردم: براى چه خداوند عزّ و جلّ‌ به انبياء و رسولانش و به شما معجزه داده است‌؟ حضرت فرمودند: تا دليل باشد بر صدق آورنده آن. سپس فرمودند: معجزه علامت و نشانه است بر حقّ‌ تعالى و آن را فقط‍‌ فقط به انبياء و رسولان و حجّت‌هايش اعطاء مى‌فرمايد تا راستگو از دروغگو ممتاز و مشخّص گردد. علل الشرایع ج ۱، ص ۱۲۲. @ali_m_hoshyar
کانال | علی محمدی هوشیار
🎞 علی یعقوبی وی مدعی مقامات الهی و برخورداری از علوم فرابشری است. نفوذ علی یعقوبی به برخی افراد ت
چند نفر از مریدان علی یعقوبی ما را به باد داده و چنین ادعا کردند که فایل صوتی را تقطیع کرده اید و یعقوبی در مقام بیان سخن دیگری است. چون فایل صوتی طولانی بود، عکس جزوه پیاده شده توسط مجموعه یعقوبی را خدمت شما عزیزان به نمایش میگذاریم. در این مقدار، همان چیزهایی را نوشته است که یعقوبی در فایل صوتی می‌گوید و چیزی در این خصوص کم یا زیاد نکرده ایم. @ali_m_hoshyar
ادعای قدرت ملکوتی علی یعقوبی می گوید: «میخواهیم شفاف صحبت کنیم اگر ادعایی داریم به محبت الهی مصادیقی از این ادعاها را در موضوعات مختلفی انجام داده ایم و اگر باز هم چیزی بخواهد با انقلاب درگیر شود و به عبارت دیگر دشمن بخواهد از طریقی با انقلاب درگیر شود بلافاصله ما به میدان می آییم و از توان استفاده میکنیم» سلسله بحث های بسوی ظهور، ارتباط یا انتفاع، ص۳۴. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ماجرای نیمه روز جمعه ما هم اینگونه بود... مروری دوباره بر جزوات علی یعقوبی و پاسخ به یک ادعا... الحمدلله رب العالمین اون چندتا سی دی هم برای سید حسن ابطحی است که از انبار آوردم تا سر فرصت بررسی کنم ان شاءالله
امام صادق علیه‌السلام فرمود: بِنَا يُبْدَأُ اَلْبَلاَءُ ثُمَّ بِكُمْ وَ بِنَا يُبْدَأُ اَلرَّخَاءُ ثُمَّ بِكُمْ - وَ اَلَّذِي يُحْلَفُ بِهِ لَيَنْتَصِرَنَّ اَللَّهُ بِكُمْ كَمَا اِنْتَصَرَ بِالْحِجَارَةِ بلاء از ما شروع مى‌شود سپس به شما مى‌رسد و آسايش نيز از ما شروع شده آنگاه بشما خواهد رسيد. سوگند به آن كس كه به او سوگند ياد مى‌شود هر آينه خداوند به دست شما پيروزى حاصل مى‌كند، چنانچه با مشتى سنگريزه (در داستان اصحاب فيل) پيروزى حاصل نمود. الأمالي (للمفید)، ج ۱، ص ۳۰۱. @ali_m_hoshyar
فتنه های با برکت امام صادق علیه‌السلام: تَمَنَّوُا الْفِتْنَةَ، فَفِیهَا هَلَاک الْجَبَابِرَةِ، وَ طَهَارَةُ الْأَرْضِ مِنَ الْفَسَقَةِ در آرزوی فتنه باشید؛ زیرا در فتنه‌ها جبّاران نابود می‏شوند، و زمین از لوث وجود فاسقان پاک می‏گردد. الأمالي (للطوسی)، ج ۱، ص ۷۰۰. وقتی با فتنه های آخرالزمان مواجه شدید، نهراسید. اگر اتحاد داشته باشید تمامی این فتنه ها به نفع مسلمین خواهد بود. ان شاءالله @ali_m_hoshyar
إِنْ أَرَدْتُمْ أَنْ تَكُونُوا إِخْوَانِي وَ أَصْحَابِي فَوَطِّنُوا أَنْفُسَكُمْ عَلَى اَلْعَدَاوَةِ وَ اَلْبَغْضَاءِ مِنَ اَلنَّاسِ وَ إِلاَّ فَلَسْتُمْ لِي بِأَصْحَابٍ... از عبد الأعلى روايت شده است كه گفت: از امام صادق عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ شنيدم كه مى‌فرمود: چنانچه بخواهيد از برادران و ياران من باشيد، خودتان را آمادۀ دشمنى و كينۀ ديگران قرار دهيد وگرنه اصحابى (حقيقت جو) براى من نمى‌باشيد. الأمالي (للمفید) ج ۱، ص ۲۰۸. @ali_m_hoshyar
به ماجرای غزّه و لبنان چگونه نگاه کنیم؟ تاریخ سخنرانی: ۴۰۳/۰۹/۰۸ یعقوبی می گوید: حالا بعضی‌ها می‌گویند که غزه‌ای‌ها اشتباه کردند. بعضی‌ها می‌گویند توطئه‌ خود اسرائیلیان بود. بعضی‌ها می‌گویند که غرب مدام دنبال این هست که جنگ‌افروزی کند، به این صورت شروع کرد، بهانه‌ای جور کرد. بعضی‌ها می‌گویند با ایران هماهنگ بود، بعضی‌ها می‌گویند هماهنگ نبود. تحلیل‌ها مختلف است، من به کدام تحلیل گرایش پیدا کنم؟ ببینید، عمر من در دنیا محدود است. من به‌دنیا نیامدم که ببینم این چه می‌گوید، آن چه می‌گوید، واقعیات را بخواهم دنبال کنم؛ من برای واقعیات به‌دنیا نیامده‌ام. ما به دنیا به جستجوی اهل‌بیت علیهم السّلام آمدیم. برنامه‌ی این بزرگواران چیست؟ آیاتی که این بزرگواران واقع می‌کنند، چیست؟ ماجرای غزّه چه بود؟ قبلش فرمودند وَ أُمِرْتُ لِأَعْدِلَ بَیْنَکُمُ. خب، من می‌خواهم چشم آیات‌بین داشته باشم. چند نفر کشته شدند؟ چند تا ساختمان در غزّه خراب شد؟ این خبرگزاری چه گفت؟ آن غربی چه گفت؟ آن غزّه‌ای چه گفت؟ این فرمانده چه گفت؟ آن دشمن چه گفت؟ من چه‌کار دارم؟ بعضی از اینها واقعیات است. خب، واقعیات باشد. نمی‌خواهی به واقعیات نگاه کنی؟ من به‌دنیا نیامده‌ام که واقعیات دنیا را بخواهم دنبال کنم. من برای این به‌دنیا نیامده‌ام. توی قرآن خداوند به من و همه‌ی انسان‌ها فرمود، حداقل همه‌ی ما مسلمان‌ها، که چشم آیات‌بین داشته باشید و با بصیرت به آیات مسیرتان را پیدا کنید. اخبار را گوش می‌دهیم، یکی دو تا خبرگزاری را دو سه تا خبرگزاری را دنبال می‌کنیم تا ردّ آیات را در آن پیدا کنیم. نه ‌اینکه واقعیات چیست؟ فلان سردار مسؤول سپاه چه گفت؟ آن یکی چه گفت؟ آن آقا چه گفت؟ آن دشمن چه گفت؟ چه‌کار به این موضوعات داریم؟ آیا می‌شود چشم آیات‌بین بر ما غلبه داشته باشد؟ به حسب این موضوع، اینکه الان بین رژیم غاصب و لبنان توافق شد، این توافق به نفع ماست، به نفع ما نیست، اینطور است، آنطور است، توطئه است، پیروزی است، پیروزی یا شکست است. من برای خودم جلب توجه نمی‌کند. عناوینش را هم توی دیدم، متن را باز نکردم حتی بخوانم که بالاخره چه بود؟ چه شد؟ جبهه‌ حق پیروز شد یا پیروز نشد؟ لبنان پیروز شد یا پیروز نشد؟ پ.ن: این سخنان، ترویج بی اعتنایی به مهم ترین مسأله امروز اسلام است که با شعر «چشم ایات بین»، برای مخاطبین خود لالایی می خواند. @ali_m_hoshyar
جریان نواخباری‏ ✍علی محمدی هوشیار این جریان؛ برگ جدیدی از دو جریان ‏ گری و است که با استفاده از روایات آحاد و ضعیف، اندیشه خود را با پیوست‏ های سیاسی یا متأثر از دیدگاه‏ های سوگیرانه علیه مرجعیت یا علمای شیعه تنظیم و در اختیار عموم مردم قرار داده‏ اند. بطور کلی این جریان را قطعه‏ ای مهم از پازل سلفیت و ارتجاع می‏ دانم که تکمیل کننده سیاست استعماری می‏ باشد و همین امر، ضرورت تحقیق و جریان‏شناسی درباره آن را دو چندان نموده است. این جریان با ایجاد حفره فرهنگی و اجتماعی، در تلاش است تا موجودیت تشیع و حاکمیت شیعی را به چالش کشیده و با هدف تبدیل باور و فرهنگِ بخشی از طبقه‏ ها و اقشار مردمی، امنیت ملی را تهدید کنند. این حفره ‏ها در بیانی ساده توانایی آن را دارند تا حکومت ‏ها یا باورهای حاکم بر جامعه را بلعیده و روند فروپاشی حاکمیت ‏ها و الهیات آن را سرعت دهند. از این رو؛ جهت کلی روند این جریان را در فروپاشی ساختارهای موجود در فضای سیاسی و اجتماعی و اعتقادی باید مشاهده نمود. فعالیت این جریان در حوزه های علمیه و قشر مذهبی جامعه مشهود بوده و من از آن به عنوان جریان یاد میکنم. در پست های دیگر، از انحرافات اخلاقی این جریان نیز گزارش خواهم داد که انحرافات خود را با تکیه بر روایات غُلات مشروع می پندارند. ⛑ضمنا این فرقه از فرقه هایی مانند احمدالحسن، بسیار خطر سازتر و منحرف تر است. @ali_m_hoshyar