#نظر_سنجی
نظر کاربران محترم کانال درباره نقد جریان علی #یعقوبی چیست؟
نظر خود را درباره #ضرورت نقد و #روش نقد این جریان به این آیدی ارسال کنید:
@hoshyar_ali
فعل یا عقیده؟
✍علی محمدی هوشیار
امروز میخواهم با شما درباره یک مفهوم مهم صحبت کنم: "قانون؛ فعل را مجازات میکند نه عقیده را".
این شعار، به ما یادآوری میکند که؛ در جامعه ما؛ عملها و اقدامات فردی بیشتر از معتقداتشان مورد توجه قرار میگیرند و این یک اصل اساسی و قانونی است.
در زندگی، ما همگی اعتقادات و نظرات متنوعی داریم. اما این یک واقعیت است که ما در یک جامعه ای زندگی میکنیم که قوانین و مقررات آن ناظر بر فعل و اقدام است، نه عقیدهها.
این شعار به ما یادآوری میکند که احترام به حقوق و آزادیهای متقابل، مهمتر از هر اعتقادی است. اگرچه ما برای داشتن هر اعتقادی آزادی داریم اما وقتی این اعتقاد به فعل و رفتار تبدیل شد، باید در قبال آن رفتار مسئول باشیم.
شما می توانید روزه دار نباشید، اما مجاز به اظهار روزه خواری در ماه رمضان و برهم زدن نظم فقهی جامعه نیستید. می توانید قائل به 24 امام باشید، اما نمی توانید آن باور را تبلیغ کرده و نظم اعتقادی جامعه را برهم زنید یا حتی می توانید باور به پوشش نداشته باشید، اما مجاز به برهنگی در جامعه و برهم زدن نظم فرهنگی جامعه نیستید.
طبق این سخن؛ آزادی بیان عقیده، یا آزادی انتخاب پوشش و نظائر آن غیر موجه خواهد بود، چراکه تبعات اجتماعی و قانونی خاص خود را طلبیده است.
@ali_m_hoshyar
عدم تناسب جرم و مجازات
✍علی محمدی هوشیار
برای فردی که جرم او نتایج زیان آور فراوانی را به همراه داشته است، مجازاتی درخور این جرم در نظر گرفت می شود و عموماً در بررسی پرونده مرتکبین فرقه ای، این اصل بدور از واقع قرار می گیرد. چراکه 90 درصد آسیب ها در فرقه ها؛ روحی و معنوی بوده و به همین جهت، فاقد پارامترهای اندازه گیری و تعیین خسارت شده است. از این رو قانون؛ بدون نظرداشت میزان آسیب، صرفاً متوجه فعل مجرم شده است. بنابراین به خاطر عدم تناسب جرم و مجازات؛ مجرمین فرقه ای را مجبور به جبران تمامییگ خسارات وارد شده بر قربانی یا قربانیان نمی توان کرد. برخلاف جرائم دیگر که میزان خسارت آن به صورت دقیق مورد محاسبه قرار گرفته و مجازات لازم صورت می گیرد.
@ali_m_hoshyar
کانال | علی محمدی هوشیار
#نظر_سنجی نظر کاربران محترم کانال درباره نقد جریان علی #یعقوبی چیست؟ نظر خود را درباره #ضرورت نقد و
تشکر از همه دوستان
واقعا نظرات شما دقیق است و مایه دلگرمی
27.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کفرگویی در منبر رسول خدا(ص)
#کاشان
امام صادق علیه السلام فرمودند: «اُحْذُرُوا عَلَی شَبَابِکُمْ الْغُلَاةَ لَایُفْسِدُوهُمُ الْغُلَاةُ شَرُّ خَلْقِ اللهِ، یُصَغِّرُونَ عَظَمَةَ اللهِ وَ یُدَعُّونَ الرُّبُوبِیَّةَ لِعِبَادِ اللهِ؛
درباره جوانان خویش از این که غلاة آنان را فاسد کنند بترسید، غلاة بدترین دشمنان خدا هستند، عظمت خدا را کوچک کرده و برای بندگان خداوند ادعای ربوبیت می کنند. الأمالی، طوسی، ج 2، ص 264.
@ali_m_hoshyar
9.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کارشناس جدید مهدویت و محصول مشترک بلاگرهای پروژه سازی ترس...!!!
این کلیپ ها نمونه بارزی از ولنگاری فضای مجازی در حوزه باورها و اعتقادات است.
دخالت در امور پزشکی و سایر اصناف جرم انگاری شده است اما دخالت در امور تبلیغی دین مجاز بوده و جرم محسوب نمیشود!
دین همین قدر مظلوم است و مظلوم...
@ali_m_hoshyar
هشداری جدی درباره فرقههای انحرافی
✍علی محمدی هوشیار
امروزه؛ به ویژه در بین #ورزشکاران، فروشندگان گیاهان #دارویی و #ماساژورها، شاهد نفوذ فرقهها و افراد منحرفی هستیم که با عنوان "مربی" یا "درمانگر" فعالیت میکنند. این افراد به راحتی میتوانند با استفاده از عناوین معتبر، مردم را فریب دهند و آنان را به سمت آموزهها و باورهای خطرناک سوق دهند.
پژوهش ها نشان داده است: فردی که جسم تو را آرام می کند، می تواند روح تو را تسخیر کند. و فرقه ها با توجه به این نکته مهم، سراغ این گونه حرفه ها رفته اند تا ضریب نفوذ خود را افزایش دهند.
حتما پیش از انتخاب مربی برای فرزندانتان یا پیش از انتخاب درمانگر و نظائر آن، دقت های لازم را داشته باشید و از سلامت روح و اعتقاد آنان کسب اطمینان نمایید.
@ali_m_hoshyar
سوالی درباره دیّاران از دوستداران علی یعقوبی
✍علی محمدی هوشیار
در دیدگاه یعقوبی؛ دیّاران موجوداتی جنی هستند که به نفرین حضرت نوح(ع) از روی زمین برداشته شده و به زیر زمین منتقل شده اند.
فرض اینکه اگر دیّاران؛ طایفه ای از جنیان کافر باشند، فرع بر این است که نوح(ع) نسبت به آنان و حتی نسبت به فرزندان آنان شناخت داشته و طبق آن شناخت، آن گروه خاص را مورد اشاره قرار داده و نفرین کرده است. که طبق این ترسیم، باید واژه #دیار در آیه «وَ قالَ نُوحٌ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْکافِرِینَ دَیّاراً» به صورت #معرفه ذکر می شد تا ترجمه اش اینگونه شود: «و نوح گفت: خدایا، این دیّاران که از کافران هستند را بر زمین رها مکن!»
درحالیکه قرآن واژه «دیار» را به صورت #نکره ذکر فرموده و در این صورت اشاره به شخص مورد نظر ممکن نخواهد شد.
بفرمایید علی یعقوبی این اشکال را چگونه حل خواهد کرد؟
@ali_m_hoshyar
روی زمین و زیر زمین
✍علی محمدی هوشیار
تنها دلیلی علی یعقوبی برای رفتن موجوداتی افسانه ای #دیاران به زیر زمین دارد؛ عبارت «عَلَى الْأَرْضِ» در آیه «وَ قالَ نُوحٌ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْکافِرِینَ دَیّاراً» است.
وی بر این باور است که طبق نفرین حضرت نوح(ع) دیاران از روی زمین برداشته و به زیر زمین رفتند زیرا حضرت نوح گفت: خدایا اینان را از روی زمین بردار!
اکنون باید این سوال مطرح شود که آیا "علی الارض" و "تحت الارض" متضاد هستند؟
در پاسخ گفته می شود: از نظر مکانی و تصویری، بله. زیرا علی الارض به چیزی که بر سطح زمین است اشاره دارد و تحت الارض به چیزی که زیر سطح زمین است.
اما از نظر کاربرد قرآنی یا بلاغت زبان عربی، این دو لزوماً و همیشه به عنوان یک زوج متضاد مطرح نمیشوند، مگر اینکه قرینه ای بر آن دلالت کند که هیچ قرینه ای بر ادعای یعقوبی دلالت نمیکند.
در برخی موارد، برای اشاره به تمام هستی یا جامعگویی، از ترکیبهای مشابه مانند «ما فی السماوات و ما فی الارض» استفاده میشود، که مراد؛ هر آنچه در آسمان و زمین است می باشد و در این مورد نیز مراد آیه از علی الارض، امکان حیات تمام کافران در زمین بوده است نه اینکه آنان را از زمین به زیر زمین منتقل نما.
@ali_m_hoshyar
آیا اصطلاح «صاحب» در همه دوران ها منصرف بر امام دوازدهم علیهالسلام بود؟
#سوال
طبق روایات، امامِ زمان هر عصری، به عنوان صاحب شیعیان آن دوره تلقی می شده است.
به عنوان نمونه در روایتی آمده است:
امام موسی کاظم علیه السلام به امام رضا علیه السلام اشاره فرمود و او را پس از خود به عنوان صاحب شیعیان معرفی فرمود: فَأَشَارَ إِلَى أَبِي اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ قَالَ هَذَا صَاحِبُكُمْ مِنْ بَعْدِي.
حتی از امام هر عصری با عنوان صاحب الامر نیز یاد شده است. مانند: هو صَاحِبُ اَلْأَمْرِ بَعْدِي وَ صَاحِبُ لِوَائِي فِي اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ.
@ali_m_hoshyar