#مروّت
قالَ النَّبِىُ صلي الله عليه و آله: مُـرُوَّتُـنا أَهْـلُ الْبَـيْتِ، أَلْعَفْوُ عَمَّنْ ظَلَمَنا وَ اِعطاءُ مَنْ حَرَمَنا.
پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله فرمود: مروّت ما اهل بيت، گذشت از كسى است كه به ما ظلم كرده و بخشش به كسى است كه ما را محروم كرده است.
بحار الانوار، جلد 17 ص 41.
@ali_m_hoshyar
26.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای زنده دلان صبح و شام یا حسن است...
@ali_m_hoshyar
#حدیث
قُلْتُ لِعَلىِّ بْنِ الْحُسَينِ عليه السلام اَخْبِرنىِ بِجَميعِ شَرايِـعِ الّدينِ، قالَ عليه السلام:قَوْلُ الْحَقِّ وَ الْحُكْمُ بِالْعَدْلِ وَ الْوَفاءُ بِالْعَهْدِ؛
به امام سجّاد عليه السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه السلام فرمودند: حقگويى، قضاوت عادلانه و وفاى به عهد.
خصال، ص ۱۱۳، ح ۹۰.
@ali_m_hoshyar
#حدیث
تِسْعَةُ اَشْياءَ قَبيحةٌ وَ هِىَ مِنْ تِسْعَةِ اَنـْفُسٍ اَقبَحُ مِنها مِنْ غَيْرِهِمْ: ضيقُ الذَّرْعِ مِنَ الْـمُلوكِ وَ الْبُخْلُ مِنَ الاَْغْنياءِ وَ سُرْعَةُ الْغَضَبِ مِنَ الْعُلَماءِ وَ الصِّبا مِنَ الْكُهولِ وَ الْقَطيعَةُ مِنَ الرُّؤوسِ وَ الْكِذْبُ مِنَ الْـقُضاةِ وَ الزَّمانَةُ مِنَ الاَْطِبّاءِ وَ الْبَذاءُمِنَ النِّساءِ وَ الطَّيشُ مِن ذَوِى السُّلْطانِ؛
امام على عليه السلام: نُه چيز زشت است، و زشت تر آنها عبارتست از: درماندگى و ناتوانى دولتمردان؛ بُخل ثروتمندان؛ زود خشمى علماء؛ حركات بچگانه ميانسالان؛ جدايى حاكمان از مردم؛ دروغ گفتن قاضيان؛ بيمارى كهنه از پزشكان؛ بدزبانى زنان و سختگيرى و ستمگرى سلاطين.
دعائم الإسلام، ج ۱، ص ۸۳.
@ali_m_hoshyar
#حدیث
ايّاكَ وَ خَصْلَتَينِ: اَلضَّجَرَ وَ الْكَسَلَ، فَاِنَّكَ اِنْ ضَجِرْتَ لَمْ تَصْبِرْعَلى حَقٍّ وَ اِنْ كَسِلْتَ لَمْ تُؤَدِّ حَقّا؛
امام صادق عليه السلام: از دو خصلت بپرهيز: بى حوصلگى و تنبلى، زيرا اگر كم حوصله باشى، بر حق شكيبايى نكنى و اگر سست و تنبل باشى حقّى را ادا نكنى.
امالى صدوق، ص ۶۳۶.
@ali_m_hoshyar
برای سفارش کتاب درسنامه نقد احمدالحسن به این👇آیدی پیام بدهید
@ghjbbbb
#حدیث
إِذَا نَزَلَتْ بِكُمْ شَدِيدَةٌ فَاسْتَعِينُوا بِنَا عَلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ.
امام رضا علیه السلام: هرگاه برای شما پیشامد سختی روی داد، بوسیله ما از خداوند یاری بجوئید.
📜الإختصاص، ج ۱، ص ۲۵۲.
@ali_m_hoshyar
#مجازی #آفلاین #رایگان
✅ مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار میکند.
🔹 دوره مجازی سایه های شوم
(بررسی و نقد فرق انحرافی)
با موضوع:
▪️ کارگاه بررسی و نقد مدعی یمانیت(احمد الحسن)
با تدریس استاد:
علی محمدی هوشیار
⌛️ مهلت ثبت نام تا 30 آبان ماه 1403
🗓 شروع دوره: دورهها به صورت آفلاین برگزار می شوند، 5 روز پس از ثبت نام دسترسی به محتوای آموزشی ایجاد خواهد شد
💢 ثبت نام در سایت مرکز آموزشهای کاربردی
🌐 https://el.balagh.ir/doreh/6777
ارتباط با ادمین 👇
📱 @admin_el
☎️ 02531156361
🔹🔹🔹🔹🔹🔹
✔️ مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
#مقاله_جدید
عنوان: روش شناسی مطالعه زیست جهانِ آسیب دیدگان جریان ها و فرقه ها
به قلم علی محمدی هوشیار
فصلنامه علمی پژوهشی نقد و نظر
@ali_m_hoshyar
#مقاله_جدید
عنوان: الگوی هفت وجهی تغییر اندیشه در فرایند تبلیغی جریان های انحرافی مهدویت با تاکید بر جریان احمد اسماعیل بصری
به قلم: علی محمدی هوشیار
فصلنامه پژوهشی انتظار موعود
@ali_m_hoshyar
#حدیث
علیكم فی أموركم بالكتمان فی أمور الدین و الدنیا ، فإنه روی ” أن الإذاعة كفر ” و روی ” المذیع و القاتل شریكان ” و روی ” ما تكتمه من عدوك فلا یقف علیه ولیك “
بر شما باد راز پوشی در كارهاتان در امور دین و دنیا . روایت شده كه ” افشاگری كفر است ” و روایت شده ” كسی كه افشای اسرار می كند با قاتل شریك است ” و روایت شده كه ” هرچه از دشمن پنهان می داری ، دوست تو هم بر آن آگاهی نیابد ”
بحار الانوار، ج ۷۸، ص ۳۴۷.
@ali_m_hoshyar
#حدیث
لا تدعوا العمل الصالح و الاجتهاد فی العبادة اتكالا علی حب آل محمد ( علیهم السلام ) ، لا تدعوا حب آل محمد (علیهم السلام) و التسلیم لأمرهم اتكالا علی العبادة ، فإنه لا یقبل أحدهما دون الَاخر
مبادا اعمال نیك و تلاش در عبادت را به اتكای دوستی با آل محمد ( علیهم السلام ) رها كنید، و مبادا دوستی آل محمد (علیهم السلام ) و تسلیم برای آنان را به اتكای عبادت از دست بدهید، زیرا هیچ كدام از این دو به تنهایی پذیرفته نمی شود.
بحار الانوار، ج ۷۸، ص ۳۴۷.
@ali_m_hoshyar
خداحافظی امام جمعه محترم زنجان
حضرت آیت الله خاتمی، مبارز انقلابی و خستگی ناپذیر؛ سالهای مهم زندگی اش را وقف زنجان کرد و همواره تلاش بر این داشت تا گره از مشکلات استان بگشاید. و من ایشان را نعمتی برای استان زنجان میدانستم که سوگمندانه از آن محروم شدیم.
اینکه چرا بدون مقدمه از ما خداحافظی کرد، شرح دیگری میطلبد و قصه غصه را باید برایتان نقل کنم اما به عنوان یک طلبه کوچک زنجانی، از خدمات و زحمات ایشان تشکر و قدردانی می کنم و مراتب ناراحتی خود را از خداحافظی این مرد الهی از شهر زنجان اعلام می دارم.
ای کاش قدر داشته هایمان را بدانیم
✍علی محمدی هوشیار
@ali_m_hoshyar
نکته ناب: پیروزی همه چیز نیست، اما تلاش برای پیروزی همه چیز است.
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گلایه رهبر انقلاب از جوانها، میانسالها و پیرهایی که ورزش نمیکنند
@ali_m_hoshyar
هدایت شده از روشنگر مدیا
bayestehaye fergheshenasi.mp3
32.61M
📀صوت ششمین وبینار تخصصی «مدرسه مجازی روشنگر»
☯️عنوان کارگاه: «بایستههای فرقهشناسی»
🗣کارشناس : استاد «علیمحمدی هوشیار»
📆 تاریخ برگزاری: ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
#مدرسه_مجازی_روشنگر
🆔@RoshangarMedia
43.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ویژگی های امید و انتظار
🗣علی محمدی هوشیار
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
#امام_زمان(ع)
#علی_محمدی_هوشیار
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا #احمد_الحسن قرآن را اشتباه قرائت کرده؟!
در این کلیپ، سعی بر آن دارند تا اشتباهات فاحش احمد الحسن در تلاوت قرآن را توجیه کنند. در پاسخ گفته می شود:
اولا: هیچکدام از قرائات مشهور و معتبر، برخلاف ادبیات عرب نیستند و هر قرائتی متناظر بر ادبیات عرب ارائه شده است.
برخی از قرائات غیر مشهور و غیر معتبر نیز وجود دارد که با ادبیات عرب سازگار نیست و لذا از اعتبار ساقط شده و کنار گذاشته شده اند.
هر دو نوع از قرائات (معتبر و غیر معتبر) دارای اصول و مبانی هستند که در طول قرائت از آن تبعیت کرده اند.
قرآن خوانی احمدالحسن را نمیتوان با این دو نوع قرائات مقایسه کرد، زیرا اولا از هیچ مبنا و اصولی تبعیت نکرده و ثانیا با ادبیات عرب مخالف است.
ضمن اینکه احمدالحسن، در اثبات ادعاهای اعتقادی خود به آیات انگشت شماری استناد کرده است و نمیتوان با این مقدار، مبنایی از او به دست آورد.
ثانیا: شما تا زمانی که امامت احمدالحسن را اثبات نکرده اید، امکان مقایسه او با امام معصوم را ندارید تا با این توجیهات، قرآن خوانی اشتباه او را نادیده انگارید.
@ali_m_hoshyar
#مقاله
روش شناسی مطالعه تاریخ انگاره ها در مهدویت
✍به قلم علی محمدی هوشیار
🌐از لینک زیر دانلود کنید:
https://jpt.isca.ac.ir/article_76312.html
فصلنامه پژوهشی نقد و نظر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقدس سازی
یکی از روش های جذب و حفظ افراد در فرقه های انحرافی، قدیس یا قدیسه سازی رهبران فرقه است که نمونه بارز این روش را در سازمان مجاهدین(منافقین) می توانید ببینید.
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرقه بکتاشیان
بکتاشیان خود را مسلمان و شیعه میدانند. آنان به وحدانیت خدا نبوت حضرت محمد(ص) و ولایت امام علی(ع) معتقدند، اما این سه را در تثلیثی شبیه به تثلیث مسیحی مینگرند. در دیدگاه آنان خداوند متعال حقیقت مطلقی است که در وجود حضرت محمد(ص) و حضرت علی(ع) تجلی کرده است و این دو تجلی خود با یکدیگر و با آن حقیقت مطلق یکی هستند و حضرت محمد(ص) و علی(ع) در ظاهر دو شخص و در باطن حقیقتی واحدند.
@ali_m_hoshyar
#اطلاعیه
طلاب محترم موسسه کلام امام صادق علیه السلام(دانشپژوهان سطح چهار): زمان برگزاری کلاس تخصصی مهدویت؛ هر هفته روزهای یکشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ خواهد بود. ان شاءالله الله
@ali_m_hoshyar
هدایت شده از موسسه فرق و ادیان بصائر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥بهانه های نخ نما
#عباس_فتحیه، یکی از مبلغین جریان احمد بصری است که با هیاهو و هوچیگری سعی بر آن داشت تا جبهه مقابل این فرقه ضاله را بی سواد قلمداد کرده و به عموم مردم چنین القاء کند که کسی توانایی مناظره با ما را ندارد
علی محمدی هوشیار، یکی از پژوهشگرانی است که سال ها در بحث مهدویت و مدعیان دروغین فعالیت دارد.
وی، بلافاصله پس از آنکه عباس فتحیه، علمای شیعه را دعوت به مناظره نمود، آمادگی خود را اعلام کرد تا در یک مناظره عادلانه در فضای مجازی، سدی در برابر هوچیگری های این فرد باشد.
عباس فتحیه که راهی جز فرار نداشت، صوتی برای ایشان فرستاد و پس از توهین و بی ادبی، آلرژی داشتن به صدای حریف را بهانه کرد و فرار را بر قرار ترجیح داد.
البته این عاقبت تمامی کسانی است که راه انحراف در پیش گرفته و از مسیر شیعه اثنی عشری خارج شده اند.
الحمدلله رب العالمین
@basaer_l
امشب دلم انبار باروت است
آتشفشان داغ #بيروت است
افتاده یکسو شاخهٔ زیتون
یکسو در آتش، ساقهٔ توت است
تور عروس شرق، گلدوزی
با دانههای سرخ یاقوت است
مانند قایقهای سرگردان
جاری به هر سو خیل تابوت است
ای خطهی زیبا! شکیبا باش
جان جهانی با تو مبهوت است
آیندهٔ لبنان و اسراییل
چون قصهٔ طالوت و جالوت است
این زخم چرکین، رو به نابودیست
این غدهٔ بدخیم، فرتوت است
طاقت بیاور باز هم لبنان!
دیگر زمان محو طاغوت است
👤 افشین علا
@ali_m_hoshyar
کانال | علی محمدی هوشیار
#مقاله روش شناسی مطالعه تاریخ انگاره ها در مهدویت ✍به قلم علی محمدی هوشیار 🌐از لینک زیر دانلود کن
مطالعه این مقاله به تمامی مهدویت پژوهان محترم توصیه می شود