eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
3.1هزار دنبال‌کننده
145 عکس
97 ویدیو
12 فایل
🎫دانش آموخته سطح چهار فقه و اصول حوزه علمیه ▪️عضو گروه جریان شناسی مهدویت ٫ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️پاسخگوی سوالات: @hoshyar_ali 🙌تبادل: @admin_ostad_hoshyar درباره مباحث مهدویت درباره مسائل اجتماعی درباره فرقه های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️احمد الحسن بصری کیست؟ ⭕️ادعای خود را چگونه آغاز کرد؟ 🔉علی محمدی هوشیار @ali_m_hoshyar
وَ لَا تُحْشِمُوا أَحَداً عَنْ حَاجَتِهِ وَ لَا تَحْبِسُوهُ عَنْ طَلِبَتِهِ‏ وَ لَا تَبِيعُنَّ [النَّاسَ‏] لِلنَّاسِ فِي الْخَرَاجِ كِسْوَةَ شِتَاءٍ وَ لَا صَيْفٍ وَ لَا دَابَّةً يَعْتَمِلُونَ عَلَيْهَا وَ لَا عَبْداً وَ لَا تَضْرِبُنَّ أَحَداً سَوْطاً لِمَكَانِ دِرْهَمٍ‏ وَ لَا تَمَسُّنَ‏ مَالَ‏ أَحَدٍ مِنَ النَّاسِ مُصَلٍّ وَ لَا مُعَاهَدٍ إِلَّا أَنْ تَجِدُوا فَرَساً أَوْ سِلَاحاً يُعْدَى بِهِ عَلَى أَهْلِ الْإِسْلَامِ فَإِنَّهُ لَا يَنْبَغِي لِلْمُسْلِمِ أَنْ يَدَعَ ذَلِكَ فِي أَيْدِي أَعْدَاءِ الْإِسْلَامِ فَيَكُونَ شَوْكَةً عَلَيْهِ. 🕹نامه امام على علیه السلام به مأموران مالیات: كسى را به هنگام درخواست مالیات خجالت زده نکنید. هيچ كس را از چيزى كه طلب مى‏كند باز مداريد(مانند مهلت پرداخت). (براى گرفتن مالیات) پوشش(لباس یا خانه) زمستانى و تابستانى (مردم) و چارپايى را كه با آن كار مى‏كنند و بنده‏اى را كه در اختيار دارند را نفروشید. براى درهمى هيچ كس را تازيانه مزنيد و دست به مال كسى مبريد، چه آن شخص نمازگزار باشد يا هم پيمان با مسلمانان(اقلیت ها)؛ جز آنكه اسبى يا جنگ افزارى را ببينيد كه در جنگ با مسلمانان به كار مى‏رود، كه براى مسلمان روا نيست كه اسب و جنگ افزار را در دست دشمنان اسلام وانهد تا موجب نيرومندى آنان بر زيان مسلمانان گردد. نهج البلاغة، نامه ۵۱، ص۴۲۵. @ali_m_hoshyar
سالروز شهادت امام جواد علیه السلام تسلیت باد و قالَ عليه‌السلام: مَنْ لَمْ يَعْرِفِ الْمَوارِدَ أعْيَتْهُ الْمَصادِرُ. امام جواد علیه السلام فرمود: كسى كه راه ورود به كارى را نداند، خارج شدن از مشکلات آن، او را هلاک خواهد کرد. بحار‌الانوار، ج۶۸، ص۳۴۰. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
33.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مقوله لطف در غیبت امام زمان علیه‌السلام 🎥علی محمدی هوشیار @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5794346228779059207.pdf
1.39M
📖کتاب توهم بازگشت 📌نقد و بررسی جریان منصورهاشمی خراسانی ✍علی محمدی هوشیار @ali_m_hoshyar
برخی مقالات خوب و پذیرفته شده در پایان ۱۴۰۲ و آغاز ۱۴۰۳ ✍علی محمدی هوشیار @ali_m_hoshyar
أمیرالمؤمنین علی(علیه السلام) أَیُّهَا النَّاسُ، لَوْ لَمْ تَتَخَاذَلُوا عَنْ نَصْرِ الْحَقِّ، وَ لَمْ تَهِنُوا عَنْ تَوْهِینِ الْبَاطِلِ، لَمْ یَطْمَعْ فِیکُمْ مَنْ لَیْسَ مِثْلَکُمْ، وَ لَمْ یَقْوَ مَنْ قَوِیَ عَلَیْکُمْ. اى مردم، اگر شما دست از حمايت يکديگر، در يارى حق بر نمى داشتيد و در تضعيفِ باطل سستى نمى کرديد، هيچ گاه کسانى که در حدّ شما نيستند در نابودى شما طمع نمى کردند و آن ها که بر شما مسلّط گشته اند، مسلّط نمى شدند. خطبه ۱۶۶ نهج البلاغه @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصول انقلاب در کلام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مراقب شعارها باشید، مبادا فریب شعارها را بخوریم... مهم کارنامه افراد است... اگر کارنامه آنان در راستای تقویت نظام و انقلاب بوده است، او مقید به اصول انقلاب اسلامی است. @ali_m_hoshyar
عن النّبیّ صلَّی ‌اللَّه علیه و آله قال: لا یُؤَمَّرُ رَجُلٌ عَلی عَشَرَةٍ فَما فَوقَهُم‌ اِلّا جِی‌ءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلی عُنُقِه فَاِن کانَ مُحسِناً فُکَّ عَنهُ وَ اِن کانَ مُسیئاً زیدَ غِلّاً اِلی غِلِّهِ. پيامبر اكرم(صلّى اللّه عليه و آله) فرمود: آگاه باشيد! هر كه زعامت مردمى را بعهده گيرد، روز قيامت آورده مى‌شود در حالى كه دستهايش به گردنش بسته شده باشد، پس اگر نيكوكار بود آزاد مى‌گردد و اگر بدكار بود زنجيرى بر زنجيرهايش افزوده مى‌شود. أمالي طوسی، ج ۱، ص ۲۶۴. @ali_m_hoshyar
«حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مُوسَى اَلْمُتَوَكِّلُ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ اَلْخَزَّازِ قَالَ سَمِعْتُ اَلرِّضَا علیه السلام يَقُولُ : إِنَّ مِمَّنْ يَتَّخِذُ مَوَدَّتَنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ لَمَنْ هُوَ أَشَدُّ لَعْنَةً عَلَى شِيعَتِنَا مِنَ اَلدَّجَّالِ فَقُلْتُ لَهُ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ بِمَا ذَا قَالَ بِمُوَالاَةِ أَعْدَائِنَا وَ مُعَادَاةِ أَوْلِيَائِنَا إِنَّهُ إِذَا كَانَ كَذَلِكَ اِخْتَلَطَ اَلْحَقُّ بِالْبَاطِلِ وَ اِشْتَبَهَ اَلْأَمْرُ فَلَمْ يُعْرَفْ مُؤْمِنٌ مِنْ مُنَافِقٍ». احمد بن محمد خزاز گوید که از حضرت علی بن موسی الرضا(ع) شنیدم می فرمودند: فتنه‌ی برخی از کسانی که ادعای محبت ما را دارند، از فتنه ی دجال بر شیعیان ما سخت‌تر است! راوی پرسید: به چه علت؟ حضرت فرمودند: زیرا با دشمنان ما دوستی و با دوستان ما دشمنی می‌کنند. این کار باعث آمیخته شدن حق و باطل می شود و امر را بر مردم مشتبه می‌سازد، تا جایی که مومن از منافق تشخیص داده نمی‌شود. مصنفات الشیخ الصدوق، صفات الشیعة، ح۱۴. @ali_m_hoshyar
مقاله پذیرفته شده با عنوان «بررسی مناسبات عدالت و قدرت در دوران حکومت امام مهدی علیه السلام با تکیه بر مفهوم تعالی» در فصلنامه جامعه مهدوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بلوغ اجتماعی، بلوغ سیاسی ✍علی محمدی هوشیار غیبت امام مهدی علیه السلام؛ آغاز بلوغ یافتگی اجتماعی انسان و انقلاب اسلامی؛ آغاز بلوغ یافتگی سیاسی انسان است. انسان بالغ، مکلَّف است و انسان مکلَّف، موظّف به اقامه و انجام است. با این حال می باید تا زمان ظهور، تکالیف اجتماعی و سیاسی خود را اقامه کرده و به انجام برساند و کم کاری و کم فروشی در این مصاف جایز نیست. و البته پرچم اقامه را به که بسپارد، خود داستانی دیگر دارد؛ راه بلد باشد یا گمراه کننده؟! رو به جلو می برد یا باز می گرداند؟! انتخابِ مسئول رو به جلو و مترقی، نشان از رشد انسانِ بلوغ یافته دارد، زیرا انسان بالغ و عاقل، مسئولی بالغ و اقامه کننده را بر می گزیند و کودک نابالغ، فریب نشانه های نا آشنا خورده و با هر وعده ای راه عوض می کند. @ali_m_hoshyar
a.m.hoshyar_c506a2212090462596bf0e343eacdfd9_1.mp3
1.04M
چگونه با امام زمان علیه السلام ارتباط قلبی داشته باشیم؟ @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام کاظم علیه السلام: إنّ العاقِلَ لا يُحَدِّثُ مَن يَخافُ تَكذيبَهُ و لا يَسألُ مَن يَخافُ مَنعَهُ و لا يَعِدُ ما لا يَقدِرُ علَيهِ و لا يَرجو ما يُعَنَّفُ برَجائهِ و لا يُقدِمُ على ما يَخافُ فَوتَهُ بِالعَجزِ عَنهُ. خردمند به كسى كه مى‌ترسد دروغ گويش خواند، سخنى (حديث و خبرى) نمى‌گويد و از كسى كه بيم مضايقه‌اش را دارد، چيزى نمى‌خواهد و به چيزى كه نمى‌تواند، وعده نمى‌دهد و بدانچه از اميد بستن به آن سرزنش شود، اميد نمى‌بندد و به كارى كه بترسد در آن درماند، اقدام نمى‌كند. كافي، ج۱، ص۲۰. @ali_m_hoshyar