نماز نقبائی | علی یعقوبی
نماز قطبی | جهله صوفیه
✍علی محمدی هوشیار
یکی از باورهای صوفیه، نمازِ قائم به قطب است.
میرزا زین العابدین شیروانی مست علیشاه میگوید: «در این حال باید که سالک در مجامع و احوال و افعال و اقوال از مراقبت صورت #مرشد غافل نشود. در هنگام ذکر و ورد و طاعت و خدمت، از وجه شیخ خود زایل نگردد». ریاض السیاحه، ص۳۷۱.
مشابه همین اندیشه در سخنان صریح #یعقوبی دیده میشود که نماز قائم به نقباء را لازمِ عبادت دانسته و می گوید:
«جالب است، حتی شما نماز که میخواهید بخوانید نمازتان باید بندِ به نقباء باشد! نماز من باید بندِ به نقباء باشد؟ من همیشه گفتم دو رکعت نماز میخوانم قربة الی الله، الله اکبر؛ بندِ به نقباء یعنی چه؟ یعنی چه نماز بندِ به نقباء؟ بله، یک چیزهایی شنیدیم. مثلاً شاعر میگوید:
#نماز بیولای او عبادتی است بیوضو
#به منکر علی بگو نماز خود قضا کند
یعنی انسان اعتقاد به ولایت داشته باشد بعد نماز بخواند. نه آقا! ماجرا عظیمتر از اینهاست، قائم به #نقباء شما باید نماز اقامه کنید» ۱۴۰۳٫۱٫۳۰
این گونه نمازها که انسان را متوجه غیر خدا میکند، در کلام همه #فقهای شیعه باطل بوده و عملی حرام بشمار می رود.
توجه: روایت منسوب به امام رضا علیه السلام که بر اساس قرائن، جزو روایات ساختگی صوفیه است نباید ملاک اعتقادی باشد. در این عبارت گفته شده است که در آغاز نماز، یکی از امامان معصوم را در نظر بیاور «اِجْعَلْ وَاحِداً مِنَ اَلْأَئِمَّةِ نُصْبَ عَيْنَيْكَ» که چنین چیزی با آموزه های #توحیدی اسلام مخالفت واضح دارد. مگر اینکه چنین عملی پیش از نماز باشد و در هنگام اقامه نماز خالصاً لوجه الله حاضر شویم که در این صورت مسأله متفاوت و مناسب خواهد بود.
این اندیشه یعقوبی، ثمره باورهای #غالی #صوفی است که هنوز برای آن اسم مناسبی در نظر نگرفته ایم.
@ali_m_hoshyar
حدود 17 سال پیش
مسجد آیت طالقانی زنجان
تشکر از برادر عزیزم آقای ورقائی از بابت ارسال عکس ها
علی یعقوبی و ادعاهای بی پایان
✍علی محمدی هوشیار
علی یعقوبی؛ اینبار مدعی دیدن حضرت #زهرا سلام الله علیها است و از آمدن آن حضرت در ماجرای شهادت حاج قاسم سلیمانی به #ایران خبر داده و چنین ادعا میکند که ایشان ۸ روز در ایران تشریف داشته اند.
یعقوبی می گوید: «آن نوری که در تشییع جنازه حاج قاسم آمد خود مادر مهربان بودند، حدود #هشت روز ماندند و بعد تشریف بردند».
این باور را طوری بدیهی و طبیعی جلوه میدهد که گویا اگر کسی آن حضرت را در آن ۸ روز ندیده است، از #حیوان هم کمتر است. چنانچه می گوید:
«حیوان هم باشی باید بفهمی، چرا میگویی نمیفهمم؟
مادر مهربان سلام الله علیها داشتند از مسیری رد میشدند، #گربهای داشت جلو میآمد رو به مسیر ایشان میایستاد، دستهایش را روی زمین میگذاشت ایشان رد شوند بعد بلند میشد سراغ کارش میرفت. چرا شما میگویی من نمیفهمم؟ کجای بحث را اشکال داری آن را پیدا کن، آن را از دوستت بخواه که برای شما توضیح دهد». ۱۴۰۲٫۹٫۲۴
چرا مریدان یعقوبی، یک بار از خود سوال نکرده اند که چنین ادعاهایی بر پایه کدام اصل دینی و پایگاه معرفتی است؟!
@ali_m_hoshyar
فایل برخی از کتاب های علی محمدی هوشیار در سایت مرکز الدراسات التخصصیه فی الامام المهدی علیهالسلام
https://www.m-mahdi.com/persian/persons-509
➖➖➖➖
بیش از ۱۸ یادداشت در نقد مدعیان مهدویت در پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی / نوشته علی محمدی #هوشیار
https://makaremshirazi.net/main.aspx?more=1&catid=30748&typeinfo=1&lid=0&pageindex=4
➖➖➖➖
عناوین پژوهشی جدید درباره فرقه ها با رویکرد فقهی سیاسی
✍ علی محمدی هوشیار
۱. رابطه شناسی سیاست های فرقه ای و فرقه های سیاسی
۲. هم سنجی تحلیلی حکمرانی فرقه ها با حکمرانی اسلامی
۳. قلمرو مصالح سیاسی در برقراری روابط نظام جمهوری اسلامی با فرقه های انحرافی: با تاکید بر فقه سیاسی
۴. بررسی ابعاد هویتی فرقه ها در جامعه و چالش های آن با فلسفه سیاسی
۵. رهیافت جامعه شناسی سیاسی در مواجهه با کنش های سیاسی و اجتماعی فرقه ها
۶. مناسبات سیاسی حاکمیت اسلامی با فرقه های انحرافی
۷. چالش های حکمرانی اسلامی از سوی فرقه ها
۸. مناسبات فقهی حاکمیت اسلامی با فرقه های انحرافی
۹. رویکردهای فقهی برای مقابله با فرقههای انحرافی در قالب سیاستگزاری اسلامی
این عناوین برای مقاله یا حتی پایان نامه مناسب است و امکان بسط دارد.
امکان پذیرش راهنمایی پایان نامه در یکی از این موضوعات را دارم، بشرط فعال بودن و پژوهشگر بودن دانشجو یا طلبه محترم
@ali_m_hoshyar
چه غُصه ای؟ به خدا انتهای خوشبختی ست
همین که حضرت زهرا به ما نظر دارد...