eitaa logo
حیران | علیِ مهدی قلب
111 دنبال‌کننده
57 عکس
24 ویدیو
2 فایل
فارغ التحصیل کارشناسی #علوم_سیاسی از دانشگاه اصفهان گاهی، تراوشات ذهنی ام در باب #سیاست و #اندیشه سیاسی و حوزه #فرهنگ و #کتاب را خواهم نوشت... اینستا: Instagram.com/ali_mahdighalb ارتباط با من: @AliMahdighalb مدیر «پاتوق معرفی کتاب»: @PMKetab
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله چه با ظریف چه با فرار ظریف(استعفای اجباری😉) ما هستیم! @ali_mahdighalb
بسم الله ♨️رهبر انقلاب امروز فرمودند: «به تعبیر قرآن کریم، غیرتاکتیکی در هر میدانی چه عرصه و چه میدان‌های ، تبلیغاتی و اقتصادی، را به دنبال دارد.» ۱۴۰۳/۰۵/۲۴ 🔰 حال کمی درباره آثار «غضب و خشم الهی» مبتنی بر آیات قرآن کریم بخوانیم👇 🚨 خشم و غضب الهی که به شکل عقاب و خودنمایی می‌کند، می‌تواند در و آخرت باشد. به این معنا که خشم الهی موجب انتقام‌گیری و عقاب الهی در قیامت به آتش دوزخ شود.[۱][۲][۳][۴] چنان‌که می‌تواند آثار و پیامدهای بسیاری در دنیا به دنبال داشته باشد. خداوند در آیات ۵۹ و ۶۰ سوره مائده [۵] و آیه ۸۱ سوره طه[۶] خشم و غضب الهی را مایه سقوط آدمی از منزلت خویش می‌شود و آدمی را از بلندای انسانیت به حضیض کالانعام بل هم اضل، می‌کشاند. بسیاری از مردمان و یا جوامع و امت به سبب همین خشم و غضب الهی از و قدرت و و و اقتدار فرو افتادند و به و گرفتار شدند. 🔻 خداوند در آیه ۱۵۲ سوره اعراف [۷] خشم و غضب الهی را، مایه ذلت و خواری انسان در دنیا معرفی می‌کند. این بدان معناست که بسیاری از گرفتاری‌ها و ذلت‌ها و خواری‌های شخصی یا انسان و جوامع به سبب آن است که انسان با رفتارهای نابهنجار خویش خشم خداوند را برانگیخته است. 😱 همچنین خداوند در آیه ۸۱ سوره طه [۸] هلاکت آدمی و مرگ را به سبب خشم و غضب خود می‌داند و به آدمی هشدار می‌دهد تا برای رهایی از هلاکت به سوی خداوند باز گردند و رفتارهای خویش را کنند. بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های آدمی را می‌بایست در حوزه خشم الهی و غضب او جست‌و‌جو کرد. در حقیقت در تحلیل بسیاری از و مشکلات از جمله ذلت و خواری و و تنگناها و و زلزله‌ها و سیل‌ها و مانند آن می‌بایست به عوامل توجه یافت که خشم و غضب الهی را موجب می‌شود. 🐷 آدمی به شکل بوزینه و خوک و مانند آن از دیگر پیامدهای غضب و طرد الهی است که آیه ۶۰ سوره مائده[۹] به آن اشاره می‌کند، چنان که غضب الهی موجب [۱۰] و کیفر سخت در دنیا و آخرت [۱۱][۱۲] حتی حبط اعمال خوب آدمی می‌شود [۱۳] و هر آن‌چه‌ اندوخته است به گناهی خشم‌آور و غضب‌انگیز از دست می‌دهد و چیزی برای خود باقی نمی‌گذارد. 📖 آیات مورد اشاره در متن: ۱. ↑ طه/سوره۲۰، آیه۸۱. ۲. ↑ بروج/سوره۸۵، آیه۱۰. ۳. ↑ بروج/سوره۸۵، آیه۱۲. ۴. ↑ دخان/سوره۴۴، آیه۱۶. ۵. ↑ مائده/سوره۵، آیه۵۹-۶۰. ۶. ↑ طه/سوره۲۰، آیه۸۱. ۷. ↑ اعراف/سوره۷، آیه۱۵۲. ۸. ↑ طه/سوره۲۰، آیه۸۱. ۹. ↑ مائده/سوره۵، آیه۶۰. ۱۰. ↑ اعراف/سوره۷، آیه۱۵۲. ۱۱. ↑ اعراف/سوره۷، آیه۱۵۲. ۱۲. ↑ بروج/سوره۸۵، آیه۱۲. ۱۳. ↑ محمد/سوره۴۷، آیه۲۸. 💬 منبع تفسیر آیات ! @ali_mahdighalb
بسم الله 🌹 بمناسبت سالروز «آزادیِ اسرای دوران دفاع مقدس» 📘 یادداشتی کوتاه بر کتاب 📝 خاطرات منیژه لشکری همسر خلبان شهید حسین لشکری، کسی که ۱۸ سال اسیر دست ظالمانه ی بعثی های عراق بود! ✍متن یادداشت: آغاز شد، دردمندانه ادامه یافت و مجدد عاشقانه و رنج آور پایان یافت... حیف که ما امروز، قدر این افراد و خانواده هاشون و اهدافی که در راهش سختی و عذاب کشیدند رو نمیدونیم و خیلی کم در مورد سرگذشتشون مطالعه میکنیم، حیف... 🔗 لینک یادداشت و خواندن نظرات دیگران درباره این کتاب در شبکه اجتماعی کتابخوانان، @ali_mahdighalb @PMKetab
بسم الله 🔻 جالبه بدونید این لغو پروازهای شرکت های هواپیمایی خارجی به تل آویو، موجب سودآوری سرشار یک شرکت هواپیمایی اسرائیلی شده! ♨️ چون خارجی ها رفتن، الان شرکت داخلی اسرائیل چندین برابر قبل از جنگ، پرواز به داخل و خارج اسرائیل برقرار میکنه و سود چندبرابری نسبت به قبل کسب کرده! 😉 اسرائیلی ها هم مثل معروفِ «تبدیل تهدید به فرصت» را دارن عملی میکنن! @Ali_Mahdighalb
بسم الله جدید ثابت کرد مرد روزهای جنگه! همین! حال نوبتِ اثبات به رسید، یاعلی مدد... @Ali_Mahdighalb
بسم الله 👌برنامه ایرانی (جایگزین توییتر یا ایکس) یه چیزی شبیه کلاب هاوس رو راه اندازی کرده به نام کیفیتش هم خوبه ✅ @Ali_Mahdighalb
حیران | علیِ مهدی قلب
بسم الله ✍ تاملی در چیستیِ اربعین حسینی و ارتباطش با ظهور حضرت مهدی (عج) 🌴 من شده در #اربعین موقع
بسم الله 🎤 | پیوند با ولی جامعه و با مؤمنان؛ راهکار تجلی در است 🎤 سخنرانی حجت‌الاسلام اصلانی در مراسم عزاداری هیئتهای دانشجویی و قرائت زیارت اربعین حسینی در حسینیه امام خمینی 🔹 رویداد معجزه‌آسای اربعین تجلی این آیه‌ی الهی است: «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ». 🔹 برای قدرت اسلام و استقرار نظام اسلام، هر چه در توان دارید و هر چه امکان دارید، فراهم کنید. «اعداد قوت» داشته باشید. جالب است همین آیه را و همین بیان را امام صادق(علیه‌السلام) در انتهای قرار داده‌اند. 🔹 معصومین از ما انتظار دارند که از طریق ها و عزاداری‌ها به مقامی برسیم که بتوانیم امام زمانمان را یاری کنیم. آنان می‌خواهند ما همواره آماده باشیم تا در هر لحظه‌ای که اذن الهی صادر شد، به یاری امام زمان بشتابیم 🔹 اگر می‌خواهیم «نصرتی لکم معدة» را داشته باشیم، باید این دو رکن ولایت را تحقق ببخشیم. رکن اول پیوند با ولی اسلام است که به معنای وفاداری به عهد است. رکن دوم، پیوند با امت اسلام و ولایت‌مداران است که به معنای همدلی وفادارانه است. 🔍 ادامه را بخوانید👇 khl.ink/f/57412 @Ali_Mahdighalb
بسم الله حدود چهل روز پیش در گروهی دوستانه گفتم باتوجه به کنش های گفتاری و رفتاری دکتر حین و بعد از انتخابات میتوان نتیجه گرفت که او ماموریت ایجاد و و در کشور رو داره، اما وقتی استعفا داد، تعجب کردم، پیش خودم گفتم آدم حرفه ای که اولِ کار ماموریتش رو رها نمیکنه! خب، حالا که برگشت😏 روزهای سختی با همراهی این آدم و تیمش با پزشکیانِ فاقد صلاحیت سیاسی در پیش داریم... @Ali_Mahdighalb
بسم الله 📖 بیانات رهبر در دیدار با دولت پزشکیان در ۶ شهریور ۱۴۰۳، یک درسِ روش شناسیِ کاربردی بهره از و فرمایشات حضرت امیرالمومنین علیه السلام است. 🔻 برای کسی که روش استفاده اش از این کتاب گرانبها و دیگر فرمایشات امام علی(ع)، جسته و گریخته و در جهت اثبات عقاید خود است، رهبر روش شناسی خاص خود را که «استفاده از نهج البلاغه برای اثبات عقاید مطروحه در خود نهج البلاغه» است بکار بردند، درس و کلاس بزرگی که آقای رئیس جمهوری که مدعی فهم نهج البلاغه را دارد، باید از آن در جهت مطلوب در جهت ایجاد دولت اسلامی و جامعه اسلامی از آن بهره ها ببرد! @Ali_Mahdighalb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله ✅ کارشناس فاکس نیوز: 📍من می‌ترسم، به سراسر خاورمیانه نگاه کنید، ایرانیان می‌خواهند اسرائیل زیر فشار باقی بماند و آمریکا با گسترش حضور خود نحیف شود، این ایران بدون است با بمب چگونه خواهد بود؟ @Ali_Mahdighalb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله ✅ شبکه دویچه‌وله بررسی می‌کند: 📍آیا ایران اولین خود را انجام خواهد داد؟ 🔻"ایرانیان می‌گویند این شما بودید که از برجام خارج شدید پس چرا از ما می‌خواهید به توافقی که خودتان آن را بر هم زدید پایبند باشیم؟!" @Ali_Mahdighalb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله ♨️ سخنان فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای ایران در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ : 🚨 تهدید مراکز هسته‌ای ایران توسط رژیم صهیونیستی، در سیاست‌های هسته‌ای ایران را محتمل می‌کند. @Ali_Mahdighalb
بسم الله 🗺 این آمار بالاترین میزان در کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ است. ‼️ هیچ اثری از نام ایران نیست، اما کشورهایی چون پاکستان، ترکیه و سودان از کشورهای منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا در صدر این آمار هستند. 💬 منبع آمار: سازمان ملل @Ali_Mahdighalb
📌شیخی که قطب‌نما داشت لیسانس فیزیک را که گرفت، موقعیت‌های شغلی به پیشوازش آمدند. یک فعال دانشجویی شاخص بسیجی را که مدرک دانشگاهی در دست داشت، در دولت احمدی‌نژاد حلوا حلوا می‌کردند. اما او سودای دیگری در سر داشت و رؤیای خاصی در ذهنش می‌پروراند. تصمیمش را گرفته بود و اینکه از میان ایل و تبارش اولین آدمی باشد که پا به حوزه‌ی علمیه می‌گذارد، پایش را سست و ته دلش را خالی نمی‌کرد. آرمانی که در جستجوی آن حاضر بود مسیر زندگی‌اش را کج کند، از درس و مشق طلبگی می‌گذشت. این شد که اهواز را به مقصد قم ترک کرد. رفت اما می‌دانست که برمی‌گردد. در چشم‌انداز زندگی‌اش دیده بود که زمین بازی‌اش باید در خوزستان باشد. رفت و چند سالی در قم تلمذ کرد و در قامت یک روحانی برگشت. برگشت تا دغدغه‌هایش را پی بگیرد. دغدغه‌هایی که آب و نانی نداشت، اما دردسر الی‌ماشاءالله! از آن طلبه‌هایش نبود که در پستوی حجره بماند و در انزوای رهبانیت، ضَرَبَ ضَرَبایش را جلو ببرد. در میان قرائت‌های هفتاد و دو ملتی از اسلام و مسلمانی، به اسلام ناب رهبری چنگ زده بود و خود را وکیل او می‌دانست؛ یک وکالت عام برای نفی اسلام خنثی و بی‌بخار. این فراز از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن را از بر بود: «اگر دینی را پیدا کردید که با ظالم ساخت، با مستبد همکاری کرد، با مظلوم یک لحظه کنار نیامد، یک گره از کار فروبسته مردم نگشود، برای امروز و فردای مردم، خشخاشی، ذره مثقالی، سود نداشت؛ تو هم از طرف ما وکیل، اگر چنین دینی را پیدا کردی، هر جا پیدا کردی، رَدّش کن، یک لحظه این دین را نپذیر. برای خاطر اینکه دین اگر از سوی خداست، این جوری نیست.» این فراز، شاه‌بیت و قطب‌نمای مسلمانی‌اش شده بود. هیچ چیز به اندازه‌ی بی‌عدالتی اجتماعی آزارش نمی‌داد و از هیچ چیز به اندازه‌ی سکوت در برابر ظلم و عافیت‌طلبی رنجور نمی‌شد. ماجرای اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه شاید اولین آزمون جدی‌اش بود تا نشان دهد اهل هزینه دادن برای تحقق عدالت است. کارگران، ماه‌ها بود که حقوق نگرفته بودند و مالک نااهل کارخانه، بی‌اعتنا به معیشت کارگران، خر خودش را می‌راند. شیخ، دوستان طلبه‌اش را جمع کرد تا در جمع کارگران حاضر شوند و از آنها حمایت کنند. جماعت متحصن نماز ظهر را به او اقتدا کردند و تا السلام علیکم را گفت، تازه دردسرهای بزرگ سراغش آمدند. ویدیوی حضورش در جمع کارگران سر از شبکه‌های معاند درآورد و آن دختر موفرفری او را مزدور نظام نامید. از آن طرف مسئولین خوزستان از ظاهر شدن چند طلبه‌ی ناشناس در میان یک پرونده‌ی اجتماعی-اقتصادی که امنیتی هم شده بود، ناخرسند بودند. کلیپ شیخ دست به دست می‌چرخید و او در میان برخی هم‌لباس‌هایش باید نگاه‌های سنگین و پر از سؤال را تحمل می‌کرد و از چشم‌هاشان می‌خواند که طلبه را چه به این قرشمال‌بازی‌ها! خلاصه دوست و دشمن شروع به نکوهش و شماتتش کردند. اما شیخ، به درستیِ راهی که رفته و کاری که کرده بود، ایمان داشت. او به کمک دوستانش و بعضی مطالبه‌گران و عدالت‌خواهان و جریان دانشجویی حمایت از کارگران را ادامه دادند و پای وزر و وبالش ایستادند تا گره از کار فروبسته‌ی آنها باز شد و پرونده هفت‌تپه به نفع کارگران به سرانجام رسید. وقتی رهبری در دیدار رمضانی‌اش با دانشجویان، مهر تأییدی بر مطالبه‌ی آنها زد، جریان‌های شماتت‌گر رفوزه شدند. شیخ اما قطب‌نمایش از اول میزان بود و تکلیفش با خودش روشن. تکلیفش این بود که مطالبه‌ی عدالت را ادامه دهد و از هزینه‌هایش نترسد. از آن حلوا حلوا کردن‌ها دیگر خبری نبود و شیخ این‌بار خودش به پیشواز یک مسئولیت خطیر رفت و شد معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان. نه برای اینکه فقط بگوید «خواهرم حجابت، برادرم نگاهت»؛ می‌خواست امر به معروف را اول برای حاکمان و صاحبان قدرت و مبارزه با باندهای زر و زور و تزویر اقامه کند. از آن کارهای پر دردسر و بی آب و نان. شیخ به حکم آن وکالت عام جنگیدن برای عدالت را انتخاب کرده بود تا مسلمان باشد؛ از جایگاه حقوقی‌اش در پرونده‌های زیادی از مفاسد ورود کرد و منشأ خیر شد. این اواخر از او شکایت شد. در پرونده‌ی میدان میوه و تره‌بار اهواز با اصحاب قدرت و ثروت درافتاده بود. شاکی خصوصی او را به دادگاه ویژه‌ی روحانیت کشاند. حالا ده روزی می‌شود که شیخ محسن در زندان است. شیخ می‌توانست معلم فیزیکی باشد و سر برج حقوقش را بگیرد و بچسبد به زندگی‌اش. یا در فلان دستگاه کار فرهنگی کند. اما می‌خواست خشخاشی و‌ ذره مثقالی برای امروز و فردای مردم سودمند باشد. امروز بعضی از آنها که در ضَرَبَ ضَرَبا گیر کرده‌اند، از گیر افتادن او خوشحالند و دوباره شماتتش می‌کنند که طلبه را چه به قرشمال‌بازی! اما شیخ محسن قطب‌نما دارد و دوباره برمی‌گردد و ادامه می‌دهد؛ آب‌دیده‌تر از قبل! ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
بسم الله شاید الان بعد گذشت ۴ سال از نگارش یادداش «کرونای تمدنی و تمدن کرونایی» دیگه برخی از مطالبی که گفته بودم را قبول نداشته باشم اما مرکزی این یادداشت که با تغییر روسای جمهور و مجالس چیزی تغییر نخواهد رو هنوز قبول دارم تا زمانی که ایده های نو و روش های نو در در زمینه و در نهایت نظریات نو در حیطه رخ نده، آرمانی ای رخ نمیده... ✍️ متن کامل یادداشت نامبرده را میتوانید در صفحه اینستاگرام بنده مطالعه کنید. @Ali_Mahdighalb
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4_5987644904132581231.mp3
3.38M
🎧 | سربازی امام زمان(عج) ✏️ رهبر انقلاب: بزرگترین وظیفه‌ی منتظران امام زمان این است که از لحاظ معنوی و اخلاقی و عملی و پیوندهای دینی و اعتقادی و عاطفی با مؤمنین و همچنین برای پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند... 🗓 سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) 💻 Farsi.Khamenei.ir
حیران | علیِ مهدی قلب
بسم الله حدود چهل روز پیش در گروهی دوستانه گفتم باتوجه به کنش های گفتاری و رفتاری دکتر #ظریف حین و
بسم الله ⭕️ دکتر : نمی‌شود از سخن گفت اما تفرقه‌افکن‌ترین افراد را وارد عرصه کرد دکتر جلیلی در اولین جلسه‌ی دور جدید سلسله جلسات حکمت سیاسی اسلام در قرآن با موضوع «اتّفاق» گفت: 🔹 از ابتدای انقلاب، عده‌ای در مقاطع مختلف موضوعات و مفاهیم دینی‌ای را مطرح می‌کردند که به دلیل عدم درک درست آن، نهایتا دچار کج‌روی شدند. ما باید بدانیم که اگر موضوعاتی در جامعه و عرصه‌ی سیاسی کشور مطرح می‌شوند، چه نسبتی با اندیشه‌ی دینی و حکمت سیاسی اسلام دارند. 🔸 موضوعی که امروز در کشور مطرح شده است، مسئله‌ی «وفاق» است. در ابتدا، لازم است که نسبت ما با این مفهوم روشن بشود. 🔹 حضرت امام(ره) نیز رمز پیروزی و موفقیّت‌های انقلاب اسلامی را، «وحدت کلمه» می‌دانستند. یعنی «وحدت»، بر محور کلمه‌ی «حق». وحدت یک «حرکت حقیقی» است که بر محور یک «حقیقت» شکل می‌گیرد. 🔸 سخن از وحدت نباید به صورت یک حرکت نمایشی و کاریکاتوری یا یک بازی سیاسی مطرح شود. نمی‌شود صحبت از وفاق و وحدت کرد امّا کسانی را که بیشترین افکنی‌ها و کینه‌توزی‌ها را در سابقه‌ی خود داشته‌اند وارد میدان کرد. 🔹 لازمه‌ی یک جامعه‌ای که می‌خواهد به سمت پیشرفت حرکت کند، وفاق حول حرکت بر صراط مستقیم و مبانی مطرح شده توسط امامین انقلاب است. اگر بخواهیم این اصول را نادیده بگیریم، نه تنها پیشرفت نمی‌کنیم بلکه دچار پسرفت خواهیم شد. 💬 @saeedjalily @Ali_Mahdighalb
بسم الله چگونه⁉️ @Ali_Mahdighalb
حیران | علیِ مهدی قلب
«نفوذ چند وجهی در میانه ی جنگ ترکیبی» 1⃣ 🔻امروزه در #دانش_سیاسی و نظامی با مفهوم جدیدی به نام #جنگ_
بسم الله 🔰 مراقب برافراشته شدن «پرچمِ نفوذ در دستگاه‌های حکومتی» باشید 📝 بررسی و تبیینِ هشدار مهمِ رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره‌ی خطرِ «نفوذ» دشمن در کشور 1️⃣ سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت در ۴ مهر ۱۴۰۳ حاوی یک فرازِ هشدارآمیز مهم بود: هشدار نسبت به خطرِ «نفوذ». 🔸 موضوع به‌عنوان یکی از حربه‌های دشمنان مستکبرِ ملت ایران یکی از مباحثی بود که خصوصا در اواسط دهه‌ی ۹۰ با تکرار نسبتا زیاد از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مطرح شده بود. ایشان در آن بازه تاریخی صراحتا تأکید کرده بودند: «من از روی اطّلاع دارم عرض میکنم که برنامه‌ی نفوذ در کشور یک برنامه‌ی جدّی استکبار است، برنامه‌ی جدّی آمریکایی‌ها است.» ۱۳۹۴/۱۲/۲۰ و یکی از اهداف اصلی توطئه‌ی نفوذ را معرفی کرده بودند: «هدف این است که محاسبات مسئولان را عوض کنند و تغییر بدهند؛ یعنی مسئول جمهوری اسلامی به این نتیجه برسد که با ملاحظه‌ی هزینه و فایده احساس کند که باید این اقدام را بکند، این اقدام را نکند.» ۱۳۹۴/۱۲/۲۰ 🔹 ایشان ضمن برشمردن انواع راه‌های نفوذ دشمنان از جمله نفوذ علمی، نفوذ فرهنگی و هنری، نفوذ اقتصادی و...، دستگاه‌های مختلف حاکمیتی را از اصلی‌ترین آماج این طراحی دشمن معرفی کرده بودند. رهبر انقلاب همچنین در آن برهه دو الگوی و را برای افکار عمومی تبیین کرده و هدف اصلی دشمن را پیشبرد طرحِ نفوذ جریانی دانسته بودند: «نفوذ دو جور است: یک نفوذ موردی است، نفوذ فردی است؛ یک نفوذ جریانی است... نفوذ جریانی، یعنی شبکه‌سازی در داخل ملّت... هدف نفوذ این است؛ نفوذ جریانی، نفوذ شبکه‌ای، نفوذ گسترده؛ نه موردی. اگر این نفوذ نسبت به اشخاصی انجام بگیرد که اینها در سرنوشت کشور، سیاست کشور، آینده‌ی کشور تأثیری دارند، شما ببینید چه اتّفاقی می‌افتد؟ آرمانها تغییر پیدا خواهند کرد، ارزشها تغییر پیدا خواهد کرد، خواستها تغییر پیدا خواهد کرد.» ۱۳۹۴/۰۹/۰۴ 2️⃣ یکی از نکات قابل توجه در تحلیل محتوای بیانات رهبر انقلاب طی سالیان اخیر کمرنگ شدن هشدارهای ایشان نسبت به خطر نفوذ در دوران دولت است. هرچند در سال‌های اخیر اشاراتی نسبت به این مسئله در بیانات معظم له وجود داشت اما آنچه که در سخنان امروز رهبر انقلاب مطرح شد حاوی یک و معنادار نسبت به بازتولیدِ خطر نفوذ در فضای سیاسی و حکمرانی کشور بود: «رزمندگان ما، مجاهدان ما برای اینکه پرچم دشمن در مرزهای ما برافراشته نشود، جان خودشان را قربانی کردند... نمی‌شود ملت ایران قبول کند که همان پرچم‌ها به وسیله افراد نفوذی، به وسیله انسان‌های فریب‌خورده در داخل کشور برافراشته بشود. این پرچم، پرچم و سبک زندگی دشمن و وسوسه‌های خصمانه نباید در داخل کشور در دستگاه‌های مختلف ما برافراشته شود. باید مراقبت کرد، همه موظفند. در وزارت آموزش و پرورش باید مراقبت کرد، در صدا و سیما باید مراقبت کرد، در مطبوعات باید مراقبت کرد، در وزارت علوم و وزارت بهداشت که محل تربیت جوانهاست باید مراقبت کرد.» ۱۴۰۳/۷/۴ 3️⃣ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این فراز از سخنان خود، نسبت به خطرِ «برافراشته شدن پرچم نفوذ دشمن در در دستگاه‌های مختلف» هشدار جدی دادند. قطعا این بیانات رهبر انقلاب حاوی پیامی مهم به فضای افکار عمومی کشور است که باید کاملا مورد توجه همه‌ی دغدغه‌مندانِ خصوصا فعالین سیاسی و نخبگان و جریانِ مومن انقلابی قرار گیرد. موضوع اما آنجا حساس‌تر می‌شود که به هشدار رهبر انقلاب خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری دوره‌ی چهاردهم درباره‌ی خطر استفاده از افرادِ «دلبسته‌ی آمریکا» با نگاهی عمیق‌تر دقت کنیم: «بعضی از سیاسیّون در کشور ما تصوّر میکنند که باید آویزان به این قدرت و آن قدرت بشوند؛ و بدون آویزان شدن به فلان قدرت معروف و بزرگ، در کشور نمیشود پیش رفت؛ بعضی‌ها این‌جور فکر میکنند. یا خیال میکنند که همه‌ی راه‌های پیشرفت از میگذرد... توصیه و عرض ما به نامزدهای انتخابات... با خداوند خودتان عهد کنید که اگر موفّق شدید و توانستید مسئولیّتی به دست بیاورید، کسان و کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذرّه‌ای با انقلاب دارند. آن کسی که با انقلاب، با امام راحل، با نظام اسلامی ذرّه‌ای زاویه داشته باشد، او به درد شما نمیخورد؛ او همکار خوبی برای شما نخواهد بود. آن کسی که دلبسته‌ی آمریکا باشد و تصوّر کند که بدون لطف آمریکا نمیشود قدم از قدم برداشت در کشور، او برای شما همکار خوبی نخواهد بود، او از ظرفیّتهای کشور استفاده نخواهد کرد، او خوب نخواهد کرد؛ آن کسی که راهبرد دین و شریعت را مورد بی‌اعتنائی قرار بدهد، برای شما همکار خوبی نخواهد بود.» ۱۴۰۳/۰۴/۰۵ 💬 @rahbari_plus @Ali_Mahdighalb