eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
638 عکس
367 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
نور علی نور بخش پایانی 🔻در سخنان رهبری با مردم آذربایجان ابعاد این هویت معرفی شد شناخت این هویت ضروری ترین نیاز امروز ما است. یکی از زیربنایی ترین ابعاد این هویت ، زیربنای اندیشه مستحکم اسلام ناب است. «آنچه که به یک ملت و یک نهضت هویت می دهد و قدرت می دهد آن چیست؟ ‌اولاً دارا بودن یک زیربنای فکری مستحکم است. ...این زیربنا از اسلام گرفته شده در بیانات امام به طور مبسوط این زیربنا توضیح داده شده.»(29-11-99) 🔻این همان نکته ای است که بارها و بارها توجه به آن را رهبری به نیروهای انقلابی و ارمانجو تذکر داده است. بدون این بعد نمیتوان راه را شناخت و به مرور از صحنه حرکت مردم عقب خواهیم افتاد. 🔻آنانکه وارد عرصه انتخابات میشوند چه کسانی که بنا دارند نامزد شوند و چه انقلابیونی که این صحنه را صحنه مجاهدت میبینند باید تلاش کنند زیربنای فکری انقلاب را به چشم آورند. حرفهای چپ و راست را زدن بازگشت به این هویت نیست. برای دلخوش شدن عده ای مرعوب و فریفته سخن گفتن بازگشت به این هویت نیست. باید از ذات مسموم علوم انسانی به سمت نظام فکری مطهر انقلابی حضرت امام کوچ کرد و هجرت نمود تا جامعه بیش از پیش احساس هویت کند. 🔻به جز این باید صحنه انتخابات صحنه بروز اوصاف ایمانی جامعه باشد. اوصاف ایمان چیست؟ خسته نشدن، امیدوار بودن، تنبلی نکردن و درست دیدن داشته ها و نداشته ها. «در مقام عمل چی لازم است؟ نترسیدن، خسته نشدن، ناامید نشدن، تنبلی نکردن، ندانسته در نقشه دشمن وارد نشدن و به او کمک نکردن. اینها در عمل لازم است. در جای خود هم آماده فداکاری بودن، اینی که میگوییم در جای خود در جای خود یعنی یک مواردی پیش می آید که باید فداکاری کرد باید جان را به کف دست گرفت. نهد جان در یکی تیر و رهاند ز ننگ تیره‌روزی کشوری را مثل شهید سلیمانی، جان را کف دستش گرفته بود و وارد میدان های گوناگون»(29-11-99) 🔻اگر به اندیشه های رهبری حول مقوله ایمان مراجعه کنیم مثلا در «کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» خواهیم دید که همه این اوصاف نتیجه ایمان است. باید به حقایق و اندیشه های مستحکم انقلاب نه فقط علم بلکه ایمان داشت. 🔻قطعا با این توضیح حضور حداکثری مردم و انتخاب اصلح دو راهی نخواهد بود که متاسفانه هنوز هم برخی خیال میکنند باید از بین این دو یکی را انتخاب کنند. 🔻حضور حداکثری مردم با این روش بستر اصلی انتخاب اصلح خواهد شد. چنین صحنه ای هم موجب میشود مشارکت بالا رود و هم بیداری و بصیرت لازم برای کشف اصلح فراهم خواهد شد. اگر در پی نور علی نور باشیم باید توجه کنیم که نور از دل نور است که میجوشد. «حقیقت قضیه این است که انتخابات برای کشور یک افتخار است، یک فرصت است، یک امکان است یک ذخیره است که اگر شرکت پرشور مردم باشد این یقینا کمک به آینده کشور خواهد کرد. البته اگر این شرکت پرشور مردم همراه بشود با یک انتخاب درست که حقیقتا یک نیروی کارامد و با ایمان و پرانگیزه و علاقه مند به کار انتخاب بشود بوسیله مردم، خب این نور علی نور است و آینده کشور را تضمین خواهد کرد. »(29-11-99) تمام @ali_mahdiyan
منشور روحانیت.mp3
13.87M
معرفی محورهای مهم مناسب با امروز ما معنویت ناب هویت طلبگی جبهه بندی در حوزه تصویر مطلوب عالم و علم امید و نگاه درست به حرکت جامعه شیخ علی مهدیان ۳ اسفند ۱۳۹۹ مدرسه علمیه شهید صدوقی فاز ۵ @ali_mahdiyan
جلسات تبیین ذیل عنوان کلی هویت طلبگی مدرسه علمیه معصومیه شیخ علی مهدیان برای دریافت فایل و متن جلسات به این آدرس مراجعه کنید👇 @hojrehayeroze @ali_mahdiyan
کانال سیر مطالعاتی صراط https://eitaa.com/joinchat/1114570852C2db3be939d @ali_mahdiyan
جریان مختومه 🔻به طور عادی باطل زهق میشود ان الباطل کان زهوقا. چون باطل برای آن که بپاید باید خود را به حق بیامیزد. به مرور که تمحیص یا خالص سازی در عالم رخ میدهد، باطل عقب میرود. کذلک یضرب الله الحق و الباطل فاما الزبد فیذهب جفاء و اما ما ینفع الناس فیمکث فی الارض.(رعد۱۷) 🔻اما گاهی سرعت نابودی جریان باطل بیشتر و جدی تر میشود مثلا إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَآ أَنْزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَىٰ مِنْ بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ ۙ أُولَٰٓئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ (بقره، ۱۵۹) یکی از دلایل سرعت گرفتن محو شدن و نابودی یک جریان اجتماعی این است. کسانی که با پنهان کردن حقایق در جامعه ای که تشنه حقیقت است، مخفی کاری میکنند تا جامعه را دچار انحراف کنند، اینان منفورترین انسانهای روی زمین هستند. 🔻کاری به بازیهای سیاسی ندارم، بنای مدح و ذم جریان ها را هم ندارم. اما بیایید با نگاهی کلان به تطور جریان اصلاحات در ایران نگاه کنیم. اول به خاطر درخواست انباشته مردم برای ایجاد یک جریان مردمی تر و صمیمی تر که درد آنها را بفهمد و خالصانه مقابل فسادهای رخنه کرده در نظام بایستد این جریان متولد شد. پایگاه معرفتی اش اما در مغرب اندیشه بود هرچند زیر پوست «خط امام». این جریان ماند و زیست و در صحنه سیاسی موثر بود تا جایی که سالها مهمترین جریان داخل نظام و در تقابل با نظام محسوب میشد. 🔻اما مخفی کاری اش ادامه یافت تا در صحنه هشتاد و هشت، این جریان دست به یک کتمان بزرگ زد. او هم رای مردم را نادیده گرفت، هم قانون را، هم آزادی و آزاداندیشی را هم خط امام و حفظ نظام را هم همه شعارهای مختلفی که سر میداد. آنهم جلوی چشم همه مردم، خاتمی در جمعی گفته بود بیان حقایق باعث میشود پایگاه اجتماعی ام را از دست بدهم و این جمله عجیب و غریب معنای هویت پنهان کار این جریان بود. 🔻امروز اصلاحات در فضای حقیقی و مجازی تقریبا نابود شده. به جز تک مضرابهای تاجزاده درباره حصر و خفقان که اساسا وجود تریبون او و زبان هتاکش، مهمترین ناقض خود او شده. رفتارهای پارادوکسیکال این جریان در رای دادن در مجلس شورا و حضور در تشییع سردار بی مرز همه آخرین نفسهای جریان کتمان بود. 🔻حالا دیگر جریان جوانان آرمانجویی متولد شده بودند که وجودشان حکم فاتحه ای داشت که با سنگ ریزه بر سنگ قبر نعش جریان اصلاحات زده میشد، آن بدنه اجتماعی تندرو اصلاحات هم شعار «دیگه تمومه ماجرا» سر داد. جبهه گیری و کتمان پشت حسن روحانی و علی لاریجانی هم دیگر بی معنی بود. خاتمی همه هستی اش را صرف لیستهای مجهولی کرد که خروجیش دزدی و ناکارآمدی شد. و نامه سرگشاده خویینیها در فضای گله مند اجتماعی حتی به هیچ گرفته شد. حالا نامه خاتمی به رهبری را در این کانتکست باید فهمید. او میخواهد با تکان دادن دست و پای بی جان یک جریان مختومه و مرده، آن را جان ببخشد. @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
روایت کرونا - قسمت 5 - آقام گلدی-128.mp3
10.06M
📻 روایت کرونا - قسمت پنجم - آقام گَلدی 📋 روایت حال و هوای یکی از نیروهای جهادی در غسالخانه ی بهشت معصومه قم 📋 نگاهی به شرایط کاری غسالهای جهادی در دوران کرونا 📋 ترس، تنهایی و مرگ، علی حسین زاده را احاطه کرده بود ولی مانع از جهاد او نشد 💬 در این قسمت خاطره ی روز دوم کاری علی حسین زاده در غسالخانه ی بهشت معصومه ی قم را میشنویم. 🔺 تصور کنید، زیپ کاور جنازه ای را بکشید و وقتی صورتش نمایان میشود، او را بشناسید... ⏰ مدت زمان پادکست : 9 دقیقه و 40 ثانیه 📻رادیو روایت – صدای خانه ی طلاب جوان 🌕🌕 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
سوره مظلوم انفال 🌱مدتی قبل جناب روحانی آیه ۵۶ انفال را اینطور تفسیر کرد که ثم ینقضون عهدهم فی کل مره... یعنی دائم دشمن عهد میشکسته و پیامبر دوباره عهد میبسته چون صلح طلب بوده. صلح طلب بودن یعنی با نقض کننده پیمان دوباره عهد ببندیم!؟ این که نه شاهد تاریخی دارد نه از متن آیه استنباط میشود. پیامبر در جبهه های مختلف با دشمنان متفاوت عهد میبسته و هر بار هم آنها بودند که نقض میکردند. معنای فی کل مره این است نه آنچه ایشان استنباط کردند. علت یابی چنین خطایی در فهم آیه قرآن و سیره پیامبر اکرم البته بحث مستقلی لازم دارد. 🌱اما دوباره چندی پیش جناب سروش محلاتی تفسیری از آیه ۵۸ سوره انفال ارائه دادند آیه این بود که وَإِمَّا تَخَافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِيَانَةً فَانْبِذْ إِلَيْهِمْ عَلَىٰ سَوَاءٍ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْخَائِنِينَ ایشان معتقد بودند از باب «امر عقیب حظر»، فعل «فانبذ» دلالت بر وجوب ندارد بلکه دلالت بر جواز دارد و حق را ثابت میکند نه تکلیف. به این معنا که اگر دشمن نقض عهد کرد تو میتوانی نقض عهد کنی نه اینکه باید چنین کنی. حالا اینکه از حکم جواز به حق برسیم بحثی دیگر است که میگذرم. 🌱اما آیه اساسا درباره وظیفه و تکلیف دستگاه حاکمیت و ولایت است. تعبیر تخافن هم نشان میدهد نقض عهد توسط دشمن نشده بلکه نشانه هایی معقول در نقض عهد دشمن محقق شده. «نبذ عهد» هم غیر از «نقض عهد» است. نبذ عهد یعنی اعلام به دشمن که این عهدنامه بی ارزش و ملغی است. و نقض یعنی عمل نکردن به مفاد آن. باید توجه کرد بین اصل معاهده و عمل به آن باید فرق گذاشت. اصل معاهده یک قرار دوطرفه است عمل به آن اجرای مفاد آن توسط طرفین است. 🌱جناب سروش محلاتی دو اظهار نظر دارند. در اظهار نظر اولی تفاوت نبذ و نقض را توجه نکرده و استنباط کرده که اگر فقها گفته اند نقض عمل عهد جواز دارد از باب امر عقیب حظر است. اولا اینکه امر بعد از حظر دلالت بر اباحه کند محل اشکال است. چرا که حداکثر حظر ما قبل امر شک در قرینیت موجود ایجاد میکند و کلام را مجمل میکند. اجمال کلام هم یعنی نمیدانیم الزام هست یا نه و این یعنی نیاز به قرائن بیشتری وجود دارد و الا اصل عملی حاکم است. 🌱مثلا از جمله قرائن این است که نگاه کنیم در کلام متکلم وقتی امر انجام میشود بیشتر دلایل و علل بر عدم موضوعیت متعلق نهی و حظر ارائه شده یا در مفید بود متعلق امر؟ اگر اولی باشد ظهور در جواز و اباحه رخ میدهد و نفی حظر. اما اگر دومی باشد ظهور در الزام بیشتر است. اگر هم قرائن کافی نبود بیان مجمل میماند. در این آیه قران قرائن در لزوم نبذ وجود دارد از جمله اینکه لسان آیه نوعی توبیخ رفتار دشمن و مقابله به مثل در مقابل دشمن عهد شکن است بعلاوه که در انتهای آیه هم بحث از این است که بنا است عدم محبوبیت خائنین نزد خداوند با این حکم ظهور و بروز پیدا کند. لذا برداشتن حظر موضوعیت ندارد بلکه تحقق نبذ است که مورد توجه شارع است. 🌱اینکه «نقض عملی» وجوب ندارد بلکه جواز دارد، نیز از باب امر بعد از حظر نیست. بلکه لازمه نبذ این است که حق نقض عملی وجود داشته باشد. اگر اظهار نظر دوم جناب سروش محلاتی را ببینیم ایشان متوجه تفاوت نقض و نبذ شده و آنجا میگوید وجوب نبذ داریم نه نقض. آن وقت سوال این است که پس با آن استدلال امر عقیب حظر چرا اینجا حکم به ترخیص نمیکنید؟ 🌱البته تطبیق اما تخافن در مورد برجام میشود شواهد و قرائن دوران اوباما و الا در زمان ترامپ که اساسا رسما نقض عهد توسط او اعلام شده بود. که به طریق اولی باید نبذ انجام میشد. 🌱اما یک نکته مهم دیگر اینکه این امر آیا امتثالش فوریت دارد یعنی واجب فوری است؟ به نظر میرسد که چنین نیست بلکه زمان امتثال آن دائر مدار مصلحت جبهه حق است که دستگاه حاکمه تشخیص میدهد. پیش از این هم رهبری گفت آتش زدن برجام بعد از آنکه دشمن آن را پاره کرد، لازم است اما زمانی این واجب را انجام میدهیم که به مصلحت باشد. 🌱ظاهر بیان رهبری در دیدار با مجلس خبرگان نشان میداد که در زمان امتثال «نبذ عهد» بین رهبری و دولت تفاوت نظر وجود دارد ولو او با تصمیم دولت همراهی کرده ولی به لحاظ زمانی موافق این میزان تاخیر نبوده. پیش از این نیز درباره اصل قرار داد برجام ایشان دستگاه دیپلماسی دولت را متهم به عجله و تسرع در قرارداد کردند. یعنی با دولتی مواجهیم که به عقیده رهبری در بستن قرار داد عجله کرده و در نبذ قرار داد در مقابل دشمن تاخیر دارد. برای رهبری یک صدا بودن کل دستگاه تصمیم گیری کشور در مقابل دشمن یک مصلحت مهم است، لذا مدارای با سستی و تاخیر مسوولین میتواند ریشه در این نکته داشته باشد. 🌱به هر حال تفسیرهای عجیب و غریب آیات سوره انفال توسط دستگاه حوزوی جریان غربگرا قصه پر غصه ایست که باید در جای خود به آن رسیدگی کرد. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتگو با حاج آقای قاسمیان و دکتر شهریار زرشناس و جمعی از بزرگواران اهل اندیشه، در محل کتابخانه مجلس شورای اسلامی. پیرامون محتوای کتاب«طرح کلی اندیشه مقاومت» حجت الاسلام ورود از منظر عرفان قرآنی را ورود درستی میدانست که مغفول واقع شده. او محتوای کتاب را مصداقی میدانست از دغدغه رهبری در امتداد مفاهیم دینی و قرآنی، هر چند معتقد بود در تطبیق این مباحث میشود بیشتر تلاش کرد. دکتر نیز ابتنای کتاب بر فلسفه تاریخ آنهم از منظر فهم معنوی متعلق به تراث اندیشه دینی را پسندیده بود البته احساسم این بود که ایشان محتوای کتاب را بیش از حد امیدوارانه میدانست. جلسه دو سه ساعته خوبی بود. تلاش میکنم محتوای بیشتری از جلسه را در آینده تقدیم کنم. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتگو شیخ مجتبی نامخواه شیخ علی مهدیان درباره عدالت @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📘 آیین رونمایی از کتاب ((آزادی یعنی آزادی)) («آزادی» در منظومه فکری ) 🌀 باحضور: آیت اللّه محسن اراکی 🕰 زمان: دوشنبه، ساعت ١١ 🏠 مکان: خانه طلاب جوان 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از خانه طلاب جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بیانات آیت اللّه اراکی در مراسم رونمایی کتاب ((آزادی یعنی آزادی)) 📘 این کتاب، یک کتاب علمی است 📕 علمیّت این کتاب باید ترویج شود 📗 این کتاب باید کتاب درسی شود 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
تقوای جامعه بر اساس روایت امام حسین علیه السلام ⚡️شنیده اید یکی از امام حسین ع پرسید میخواهم گناه نکنم چه کنم؟ حالا فرض کنید مدیر یک جامعه به نمایندگی از کل جامعه سراغ امام حسین ع میرود و میپرسد برای اینکه از عهده ضعفها و خطاهای جامعه بر بیاییم چه کنیم؟ اگر امام حسین ع بخواهد این جامعه را مخاطب قرار دهد، چه جوابی به او میدهد؟ 🌹ابي عبدالله عليه السلام: اِفْعَلْ خَمْسَةَ اَشْياءَ وَ اذْنِبْ ماشِئْتَ: فَاَوَّلُ ذلِكَ: لا تَأكُلْ رِزْقَ اللّه ِ وَ اذْنِبْ ما شِئْتَ. وَالثّانى: اُخْرُجْ مِنْ وِلايَةِ اللّه ِ وَ اذْنِبْ ما شِئْتَ. والثّالِثُ: اُطْلُبْ مَوْضِعاً لايَرَاكَ اللّه ُ وَاذْنِبْ ما شِئْتَ. وَالرّابِعُ: اِذا جاءَ مَلَكُ الْمَوْتِ لِيَقْبِضَ رُوحَكَ فَادْفَعْهُ عَنْ نَفْسِكَ وَ اذْنِبْ ما شِئْتَ. وَالخامِسُ: اِذا اَدْخَلَكَ مالِكٌ فى النّارِ فَلا تَدْخُلْ وَاذْنِبْ ما شِئْتَ. «بحارالانوار، ج 75، ص 126» 🌱هر یک از این بینشها وقتی تبدیل به باور میشوند در ساحت جامعه، فرهنگ و گفتمان جامعه بر این اساس شکل میگیرد، و آنگاه است که تقوای جامعه در آن ساحت بروز میکند. 🔻جامعه ای که نگاهش به دست دیگران است تا باب روزیش باز شود زمین میخورد. در مقابلش جامعه ای که دست خدا را در رزاقیت فعال میبیند و بنابراین رزق را از عمل صالح ناشی از ایمانش طلب میکند و مقابل دشمن میایستد. « در بخش اقتصاد، تقوای جامعه عبارت است از اقتصاد مقاومتی.»(۹۴٫۴٫۲) 🔻جامعه ای که نظام تصمیم گیریش را ذیل تصمیم گیری قدرتهای مستکبر تعریف کند زمین میخورد. در مقابل کسی حکومت الهی را میبیند در سبک رفتار خود نیز حکومت و ولایت الله را به چشم میآورد. «تقوای ملت غیر از تقوای خصوصی یکایک افراد است. تقوای عمومی، یعنی همین که وقتی امام اشاره میکردند، ناگهان همه‌ی جامعه به حرکت درمیآمد. این ملت را باتقوا میگوییم.»(۶۹٫۶٫۲۹) 🔻جامعه ای که درش فساد و بی حیایی زیاد میشود زمین میخورد. فساد و بی حیایی در حوزه مدیریت در اقتصاد در فرهنگ. در مقابلش جامعه ای است که نظارت الهی را بروز و ظهور میدهد که در آن همه یکدیگر را مراقبت میکنند. «تقوای جمعی این است که جمعها مراقب خودشان باشند. جمع به حیث جمع...در طول این سی سال، ما از این ناحیه ضربه خورده‌ایم. یکی از جاهائی که ضعف نشان داده‌ایم، همین بوده.»(۹۰٫۳٫۸) 🔻جامعه ای که قدرت قدرتمندان عالم برایش خوف آور تر از قدرت خدا است زمین میخورد. در مقابل جامعه ای است که قدرت الهی برایش مهم است و این را بروز و ظهور میدهد. چگونه؟ «اَفَغَیرَ اللهِ تَتَّقون آیا از غیر خدا ملاحظه میکنید؟ خب، غیر خدا یعنی چه؟ ...یعنی قدرتهای غیر خدایی، قدرتهای ضدّ خدایی. ...«پروا نمیکنیم» یعنی ملاحظه‌ی آنها را نمیکنیم.چرا، باید حواسمان جمع باشد امّا از آنها نمیترسیم، فکر نمیکنیم که زندگی ما، سعادت ما، آینده‌ِی ما، سرنوشت ما دست آنها است؛ این لازمه تقوا است»(۹۸٫۲٫۲۴) 🔻جامعه ای که برنامه راهبردی اش و نتایج و ثمرات و آینده خود را بر اساس آرمانهای الهی ترسیم نکند زمین میخورد. در مقابل جامعه ای است که در نظام محاسباتش خللی وارد نمیشود و جهت گیریش را به سمت پیشرفت و تعالی شکل میدهد. «اگر ملتی با تقوا بود، راه پیشرفت، راه ایمان و راه بندگی خدا را ادامه خواهد داد. اگر ملتها تقوا نداشته باشند، همان بلایی بر سرشان خواهد آمد که ملتهای مقتدر دنیا در جای جای تاریخ به آن دچار شده‌اند. آنها دچار غرور، دچار استکبار، دچار ظلم، دچار بدرفتاری و دچار انحراف شدند. مردم را منحرف کردند؛ دنیا را خراب و فاسد کردند و آخر هم خودشان سرنگون شدند.»(۷۲٫۱۱٫۲۹) @ali_mahdiyan
دمسالاری 🔻فلان آقا خیلی وقت است که میرود در فلافلی و شرت فروشی که بگوید من خیلی مردمی ام. این ها نشانه است. در نشانه ها نمانید. این بیماری خیلی وقت است مقابل «لویاتان سالاری» لیبرالها قد علم کرده. لویاتان سالاری یعنی چی؟ یعنی مردم تا لحظه شکل دادن حاکمیت سالارند و بعد برده اند، برده بت خودساخته خودشان. 🔻لویاتان سالاری لیبرالها هم پیشرفت کرده البته. دم انتخابات که میشود یادی هم از مردم میکنند. کنار صندوق رای میگویند «همه باید عذر خواه مردم باشیم». هم من که گفتم به این دولت رای بدهید هم آنها که در این دولت سرکارتان گذاشتند. چرا عذر خواهی؟ به همان دلیل که قبل از انتخابات هشتاد و هشت دم از مستضعفین و پابرهنه ها و رای و نظر مردم میزدیم و بعد از انتخابات با پررویی مقابل رای مردم ایستادیم. در اندرونمان گفتیم مردم خیلی احمقند. در پشت تریبون فریاد زدیم تقلب شده. تا قبل از صندوق رای برایتان میزنیم برایتان میرقصیم برایتان سجده میکنیم برایتان گریه میکنیم و میخندیم اگر عده ای حاضرند بابت این رای بدهند که جای جلاد و شهید را عوض کنیم، میکنیم تا آن چند دانه رای هم به سبد ما بیاید. ولی خوب در عوض بعدش هشت سال شما برده مایید. 🔻مقابل این جماعت طبیعی بود که «مردم سالاری هیجانی» ظهور کند. مسخره کردن بقیه مسوولین، مسخره کردن قانون و رابینهودبازی، نخبگان کشکند و لحظه به لحظه رای مردم. در ماجرای بنزین آبان ماه رهبری خطا کرد که پشت تصمیم نظام ایستاد، نظام یعنی چی؟ در مقابل دفاع رهبری از استیضاح نکردن دولت باید برآشفت. همه محکومند در نظام مگر آنکه مقابلش ثابت شود که بعید است. اینها همیشه دوست دارند دهه پنجاه باشد. مردمسالاریشان تا قبل از نظام سازی است بعدش به تناقض میرسند. سوپر من وار مقابل آقای جمهوری اسلامی میایستند. و خلاصه عطشی که دولت لیبرال ایجاد میکند باعث میشود این رفتارها همه موجه باشند. 🔻مدل دهه شصتی اش را در قامت شیخ ساده لوح ببینید. همان که ناامیدی بعد از قطعنامه را او تئوریزه میکرد، نظام را متهم میکرد. مقابل امام هم میایستاد به نام مردم. استدلالهایش را بیانش را سبک رفتارش را نگاه کنید ببینید آیا مردمی نبود. چرا بود اما مردمی بودنی هیجانی. اساسا آرمانجویی و عدالتخواهی ساده لوحانه شیخ ساده لوح او را به ناامیدی از نظام میکشید او را به تهمت زدن به این و آن میکشید. او را به خون به دل کردن رهبری میکشید. 🔻آدمها مهم نیستند رفقا مهم این تلقی از مردمگرایی است. این تلقی پیش از انقلاب نگاه به مردم میکرد و میگفت با این مردم، وقت و زمان انقلاب کردن نیست. همینها بعد از انقلاب نگاه به مردم میکردند و‌ میگفتند مردم بریده اند. نسب ظاهرگرایی انقلابی و عدالتخواهی خوارجی به شیخ ساده لوح میرسد. اینها با جریان لیبرال خوبند. جریان احمدی نژاد به خاتمی نامه مینویسد و میگوید متحد شویم یادتان هست؟ شیخ ساده لوح هم با نهضت لیبرالی آزادی رفت و آمد داشت. همه چیز وقتی ظاهرگرایانه شد. خروجی جاهل متنسک و آرمانجو با عالم متهتک لیبرال یکی خواهد بود. 🔻آری عذرخواهی خاتمی و شرت خریدن ضرغامی و گل زنی روحانی و تهمت زنی احمدی نژاد همه و همه یعنی مردمسالاری مظلوم است. @ali_mahdiyan
طعم شعار امسال ❤️دیشب رفته بودم خونه چند تا از عروس دامادها. همونها که عید غدیر خطبه عقدشون رو خونده بودیم. چند ساله پول جمع میکنیم تا مقابل سنتهای قدیمی و غلط ازدواج که عروسی کردن رو مشکل میکنه بایستیم. پول مراسم جشن ساده ازدواج و پول جهیزیه رو کمک میکنیم به شرط مراسم ساده و مهریه معقول. همین چند روزه اعیاد شعبان و عید سال نو دویست و خرده ای ازدواج انجام شد. خوب خیلی موثره، سن ازدواج چند سال تو این منطقه پایین اومده و‌ مردم این منطقه از اون فرهنگهای دست و پا گیرشون دارن دل میکنن ❤️اما چند شب پیش وقتی با افتخار نشسته بودم و داشتم به مراسم جشن عروسی نگاه میکردم و لذت میبردم. یک دفعه جوانی از اهالی روستا اومد جلوم رو گرفت و گفت آشیخ! یه سوال شرعی دارم. گفتم بپرس. گفت به نظرت بهتر نیست فکری هم به حال شغل جوونها کنید؟ کم نیاوردم و گفتم خوب البته هر دو لازمه هم ازدواج ساده هم کار. درست میگفتم اما دقیقا متوجه داغی که پشت سوال او بود نشدم انگار. اونشب کم نیاوردم اما ❤️اما دیشب وقتی رفته بودم خونه عروس دامادهایی که عید غدیر براشون جشن گرفته بودیم، کم آوردم. یه مشت خرت و پرت خریده بودیم و بردیم در خونه ها حال عروس دامادها رو بپرسیم. رفتیم در خونه اول. دیدم آقا داماد نیست. از عروس پرسیدم پس داماد کجا است؟ گفت رفته کیش. چهار ماه میره اونجا چند روز بر میگرده. چی کار میکنه؟ کارگری. دلم گرفت. پرسیدم از زندگی راضی هستی. با یک مظلومیتی گفت بله. ❤️رفتم خونه دوم اونجا هم وضع همین بود داماد نبود. عروس تنها و مظلوم میگفت قول داده یه بار هم منو ببره اونجا رو ببینم. دلم سوخت یعنی عروسی کردند و تو این چند ماه فقط چند روز همدیگر رو دیدن؟ ❤️به حسین رفیقم از نوجوونهای روستا که همراهم بود و راهنماییم میکرد، نگاه کردم. گفت آشیخ اینجا همه میرن کیش کارگری. من خودم از وقتی درسهامون مجازی شده، اینترنت که نداریم. خودم هم میرم کیش و میام. توی یک هتل کارگری میکنم برای مسافرهایی که میان اونجا لذت ببرن. سخته شهر غربت با مردمی با یک فرهنگ دیگه تک و تنها اما بهتر از بیکاریه. ❤️توی دلم خرد شدم. خدایا گناه و کم کاری من و امثال من، فشارش روی شونه این مردمه. طعم شعار امسال رهبری که گفت پشتیبانی و برداشتن موانع تولید، توی این روستاهای دور افتاده که کار برای جوونهاش و امکانات برای رشدشون نیست ، یه طور دیگه ای مزه میشد. به خدا استعداد اینها خیلی بیشتر از خیلیهاست. به خدا عزت و کرامت اینها هم خیلی بیشتر از خیلی ها است. @ali_mahdiyan
عدالتخواهی چهل تکه 🔻جماعتی که میخواهند یک آرمان را تبدیل به یک حزب و جریان کنند. هر کس با آنها نیست عدالتخواه نیست. چگونه میشود با اینها بود تا عدالتخواه حساب شویم؟ 🔻باید اول از همه به آقای جمهوری اسلامی بد و بیراه بگویی. نمیشود نظام را مقدس بلکه مقدسترین مقدسات بدانی و عدالتخواه باشی. 🔻باید حرکت چهل ساله را مایه ننگ بدانی نمیشود به چهل سال حرکت انقلاب افتخار کنی و عدالتخواه باشی 🔻باید به نام عدالت تف کنی توی صورت اخلاق. آدمها را بی آبرو کنی. درباره هرآنچه دقیقا نمیدانی اظهار نظر کنی. هر کس در مدیریت و قدرت هست اول با دیده بی اعتمادی بنگری. باید همه پولدارها را گناهکار بدانی. همه اهل سیاست و قدرت را بی عرضه و فاسد بخوانی. 🔻نمیشود عدالتخواه باشی ولی با این آقایان مشکلی نداشته باشی. کدام آقایان؟ همانها که مخالفین احمدی نژاد بوده اند و حالا نقاد این این جماعتند. اسم حداد عادل را ببری ظالمی. از پناهیان دفاع کنی ظالمی. به ابوترابی خوشبین باشی ماله کشی. باید اصولگرایی را بنی العباس و اصلاح طلبی را بنی امیه بخوانی تا عدالتخواه باشی. 🔻جماعت چهل تکه بی هویت که فقط میدانند با چه کسی قهرند. وقتی بنا میشود با هم باشند اول دعواهایشان است. اسم امام را میبرند اما از دریچه حکیمی و فوکو و شریعتی و چگوارا نگاهش میکنند. وحدتشان در دویی ساختن و نه گفتن به دیگران است اگر اینقدر روی نفی این و آن پافشاری میکنند چون میخواهند از هم نپاشند. و باشند. 🔻جماعتی که برایش رحیم پور و جلیلی هم دیگر د‍مده شده. تکلیفشان با رهبر معلوم نیست با قانون معلوم نیست با «حفظ نظام اوجب واجبات» معلوم نیست با «مصلحت نظام» معلوم نیست. یک روز با فهم خودشان تحریفش میکنند یک روز انکارش میکنند. یک روز سوت میزنند و عبور میکنند. 🔻جماعتی که تا وقتی حیات دارند که خامی و جهالت را بتوان پشت آرمانجویی مخفی کرد. بگویی مراقب باشید که خوارج هم اینطور بوده اند، بهشان بر میخورد. بگویی تاریخ پر است از جاهلهای متنسک به آرمانها که پازل عالمهای متهتک و سرمایه سالار را پر کرده اند، ناراحت میشوند. بگویی منتظری مظهر آرمانجویی ساده لوحانه و ناامید و مقابل رهبر را جلوی چشم بگیرید، رو بر میگردانند. 🔻رهبر نقدشان کند خفه خون میگیرند اسم عدالت را ببرد به خود میگیرند. اینها هستند تا جهالت زنده است. راه درمانشان هم فقط تبیین است و تبیین. امیدوارم بخاطر وجود اینها این شعار مقدس که همه وجود همه اهل بیت فدای آن شد، بین مردم بدنام نشود. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ازدواج ساده بیش از دویست ازدواج در ده ها روستا مشارکت در تامین جهیزیه و مخارج عروسی طراحی یک ازدواج با مخارج کم سر زدن به عروس و دامادهایی که در سالهای قبل با این طرح ازدواج کردند تهیه سیسمونی برای بچه هایشان نتایج این طرح کم شدن سن ازدواج و کم شدن جوانان بیکار تغییر سنتهای غلط و دست و پاگیر ازدواج @ali_mahdiyan
محبوبه @ali_mahdiyan
محبوبه ❤️سلام محبوبه خانم! سلام محبوبه جان! از دیروز که به روستایتان آمدم عاشقت شده ام. عاشق آن نگاه معصومت. عاشق آن وقار دخترانه ات. عاشق آن روستای زیبایتان همانکه بین کوهها باید ساعتها میرفتی تا این گوهر را پیدا کنی. «بندنر» یعنی جایی که بند زده اند و زمینی ساخته اند و آنجا درخت نخل نری روییده است. یعنی جایی که از بین سنگهای سخت زندگی روییده است و حیات جوشیده. ❤️محبوبه جان! گاهی با خودم فکر میکنم نکند مثل بعضی بچه ها بیمار شوی و تب کنی. آن وقت این راه طولانی تو را چطور تا بیمارستان برسانند؟ نکند در این راه طولانی زبانم لال مثل بعضی دخترکان و پسرکان .... ولش کن دلم نمیاید بهش فکر کنم. ❤️محبوبه معصومه من! رویم نشد بپرسم هشت سالت است یا نه سال؟ اینجا که تو هستی اینترنت نیست. پس تو این یک سال چطور درس خواندی؟ فدای معصومیتت خجالت کشیدم بپرسم و تو را یاد نداشته هایتان بیندازم. اما خدا میداند دلم را توی روستایتان جا گذاشتم. آنقدر دارایی آنجا بود که دل و هوش را میرباید. ❤️وقتی دمدمای غروب رسیدیم و آهنگ زیبایی به سبک «مجنون نبودم مجنونم کردی» از پشت بلندگو پخش میکردند. دلم شکسته بود. و دلم را خنده های زیبای روستایتان برده بود. ❤️من امید دارم. قسم به آن چشمهای زیبای امیدوارت من هم امید دارم. تو هم مثل «آقا اسماعیل» خواهی شد. دکتر اسماعیل را میگویم. دکتر هسته ای. دکتری که کنارش نشستم و باورم نمیشد. همانکه رهبری برایش انگشترش را فرستاده بود و دعایش کرده بود. دکتر اسماعیل که در همین روستاهای دور از چشم تمدن کثیف غربی مردانه درس خوانده و حالا هیچ آرزویی ندارد مگر اینکه خدمت به ایران کند به انقلاب. آنطور که خودش میگفت. تو هم مثل او خواهی شد. یک زن موفق. مادر موفق. انسان موفق. و من و امثال من به تو غبطه خواهیم خورد آن طور که به دکتر غبطه میخوردم. ❤️محبوبه جان! دلم برایت تنگ میشود. خدای کوههای سنگی پر از حیات بندنر همه آرزوهایت را برآورده به خیر کند عزیز دلم. پ ن: در حاشیه مراسم جشن ازدواج ساده برای دویست و چند زوج. با کمک گروه جهادی محبین ائمه. @ali_mahdiyan
ساده لوح 🔻شاید ظاهر ساده و بیانات صریح و ساده اش را که از صدا و سیما پخش میشد، همسنهای من به یاد داشته باشند. خیلی رک گو. خیلی صریح. مجتهد مسلم. پدر شهید. مجاهدی که هم در جریان انقلاب و هم طراحی قانون اساسی پای کار بود. مورد اعتماد و در کانون توجه اندیشمندان مهم انقلابی مثل مطهری و خامنه ای و دیگران. به گونه ای که برای رهبری بعد از امام مطرحش کردند. آثارش در فقه حکومتی هنوز هم میتواند مرجع مهمی باشد. در حوزه ای که حتی هنوز هم در این جهت کم کار است. 🔻توجه جدی او به مردم و عوام و دردهای آنها یعنی او مردمی بود. زبان صریحی داشت و مطالبه گری میکرد از نظام. از قدرت. که چرا عدالت در حق زندانیان سیاسی اجرا نشد. چرا جنگ در نهایت پیروز نشد. چرا بعد ده سال از انقلاب اینقدر عاقبت منفی و ناامیدکننده ای شکل گرفت. مردمی، مطالبه گر، عدالتخواه، نقاد ناامید از ثمرات ده ساله انقلاب. 🔻اما امام درباره شخصیت او تحلیلی دارد که خواندنی است. اول اینکه اطرافیان مورد اعتمادش لیبرالها و منافقین بودند. اما چرا او به این دو جریان مدد میداد؟ اینجا امام جمله مهمی در تحلیل شخصیت او دارد. 🔻«ساده لوح هستید و سریع تحریک میشوید» ، « از ابتدا ساده لوح بودید و مدیر و مدبر نبودید». این ویژگی یعنی چه؟ این برای امروز ما مهم است. واقعیت آن است که احساسات او بر عقلانیت او چیره بود. وقتی طعم تدبیر و عقلانیت کمتر از احساس میشود انسان پر خطا میشود. 🔻این یعنی نوعی بی تقوایی در عمیقترین لایه وجود ما. امام در کتاب شرح حدیث جنود عقل و جهل بحث حکومت عقل و مقایسه اش با حکومت وهم در مملکت جان ما را مطرح میکند. روی این نکته اساتید اخلاق فوق العاده حساسند. استاد تحریری در نفی کسی که ادعای مربی گری سلوکی داشت توجه به همین تقدم احساسات بر عقلانیت او میدهد و ردش میکند. امام ریشه شطحیات را در عمق جان حتی عارف همین لذت خودخواهانه شخص میداند که در قالب عواطف بیان میشود. بگذرم 🔻ساده لوح بودن در ساحت عقلانیت و تدبیر و احساسی بودن یا حکومت عواطف و احساسات دو روی یک سکه اند. این بیماری را چطور میشود درمان کرد؟ امام میگوید اولا از جایگاه تاثیرگذاری سیاسی اجتماعی دور شوید. چون این روحیه باعث میشود اطرافیان خبیثی پیدا کنید که تلاش میکنند بیچاره تان کنند. این برای کسانی که بنای انتخاب مسوولیت یا اثر گذاری اجتماعی دارند مهم است. 🔻این روحیه باعث میشود شخص به جای مردمگرایی ، عوام گرا باشد. عدالتخواهی اش خالی از عقلانیت و اخلاق شود. باعث میشود شخص کوتاه بین شود لذا تحلیلش از حرکت عمومی انقلاب بر اساس همان احساس اولیه ای است که درک میکند. تفاوت تحلیل امام از دهه اول انقلاب و پایان جنگ را با شیخ ساده لوح مقایسه کنید ببینید آیا تایید میکنید علت ناامیدی شیخ و امیدواری امام به همین نکته بر میگردد یا خیر. 🔻 ارتباط با بازوهای رسانه ای طاغوت و تکمیل کردن پازل آنها دیگر نتایج این رویکرد است. به هر حال به نظرم ماجرای منتظری یکی از مهمترین مقاطع انقلاب است که برای ما آرمانجویان و عدالتخواهان و انقلابیون بسیار الهام بخش است. @ali_mahdiyan
چهارجلسه طرح بحث و گفتگو درباره کارآمدی تاریخی دین خاتم 👇
99_11_23_نقش_دین_و_دینداری_جناب_آقای_علی_مهدیان.mp3
26.99M
جلسه اول طرح بحث درباره کارآمدی تاریخی دین خاتم @ali_mahdiyan