eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
643 عکس
375 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
ارتقای جهادی 🌱بعد از اینکه و مسوولین غربگرای آن نهاد انقلابی را نابود کردند، شکل گیری دوباره آن از کرامات بود. 🌱پیش از آن بارها رهبری جهاد سازندگی را با مقایسه کرده بود. «از شماها خواهش میکنم و از مسوولین محترم جهاد که سلام بنده را به یکایک جهادگران عزیز در سراسر کشور برسانید و مطمین باشید که بنده اگر این مسوولیت را نداشتم و میتوانستم آزاد یک جایی را انتخاب کنم، یا سپاه و یا جهاد را انتخاب میکردم. و مرحوم شهید مظلوم عزیزمان با بنده این تقسیم کار را کرد ایشان جهاد را انتخاب کرد و آمد جهاد بنده هم رفتم سپاه» ۱۳۶۲/۲/۳۱ 🌱این کرامت نظام امام و امت است که در همان دهه هفتاد کذایی رهبری دوباره به مدد جوانان امت، جریان جهادی را زنده کرد. این ویژگی زایندگی انقلاب است. نهادهای انقلابی را هر چه هم تلاش کنند که نابود کنند، دوباره زنده و پویا قد میکشد. 🌱اما این بار در انقلاب، این باغبان هوشمند، جریان جهادی را به سمت یک ارتقای مهم فراخواند. تبدیل حرکت جهادی به یک ارتقای هویتی و جهش شخصیتی برای اردوهای جهادی است. 🌱جریان های جهادی باید بال گفتمان سازیشان را جدی کنند. این جریان به دلیل اتصال جدی که با عمل و اقدام از یک سوی و با مردم از سوی دیگر دارد، توان گفتمان سازی بالایی دارد. 🌱در فضایی که های غرب ساخته، اجازه گفتگو با طیف وسیعی از مردم و جوانان را به خیلی از حزب اللهی ها نمیدهد، جریان جهادی مجهز به زبان مشترک و قابل فهم برای همه مردم است، زبان . 🌱این ارتقا نیاز به گروههای پیش رو دارد. گروههای جهادی که هویت گفتمان ساز پیدا کنند و با الگوسازی اقدامشان راه را برای این ارتقای هویتی در کل جریان جهادی باز کنند. 🌱برداشتن نیاز به تشدید گفتمان جهاد دارد. تبدیل کشور به یک جامعه اسلامی دولت ساز که بتواند دوران را به موفقیت طی کند نیاز به این گفتمان دارد، مبارزه امروز با گفتمان ناامیدی که توسط دشمنان و جاهلین در کشور تزریق میشود نیاز به گفتمان جهادی دارد. گفتمانی که محرومیتها را نشان میدهد اما همراه با روح . میکند اما امیدوارانه و همراه با قیام. قیام به قسط. @ali_mahdiyan
به بهانه 🌱بعد از تحریم ظریف بین بخشی از بدنه حزب اللهی این پرسش مطرح شد که آیا از ظریف دفاع کنیم یا نه؟ آیا با دفاع از او باعث تطهیرش نمیشویم؟ جناب این تحلیل را در مطرح کرد که اصلا آمریکا برای تقویت ظریف در ایران او را تحریم کرده. این تحلیل عجیب و غریب در بین بخشی از بدنه حزب الله پذیرفته شد تا جایی که رفتار سردار در اظهار پشتیبانی از ظریف را ناشی از ناشی گری و ناپختگی و بلکه شیشه خرده داشتن او به حساب آوردند. 🌱اگر از زاویه مکتب امام به صحنه نگاه کنیم ریشه مشکلات یک کشور در جان مردم است. اگر مردم تغییر کنند همه چیز عوض میشود. پس هر تقابلی و هر تغییری باید به تغییر مردم بینجامد. روزی یکی از رفقایم میگفت اگر فلانی بمیرد همه مشکلات کشور حل میشود. به او گفتم اشتباه میکنی. قبول نکرد بعد دید که فلانی مرد و چیزی عوض نشد.... 🌱نکته دیگر این که باید ببینیم با چه چیز مبارزه میکنیم اگر دشمنیمان با نظرات و اندیشه ها است روش مبارزه با شمشیر چیزی را حل نمیکند. اگر با جایگاه اجتماعی کسی مشکل داریم حتی کشتن شخص لزوما بی آبرویش نمیکند. اگر مشکل ما یک است با بی آبرویی افراد چیزی عوض نمیشود. راستی اگر ظریف جملات گفتمان مقاومت را به اعلی صوت بگوید بیشتر به نفع ما است یا اینکه او را خاین بنامیم تا مردم فکر کنند مشکل این جماعت خیانت و نامردیشان است نه اندیشه و نظام ارزشیشان؟ 🌱همیشه به بچه های طلبه میگفتم نگاه کنید امام در یعنی پیامش در اسفند 67 به حوزه، یک گفتمان کثیف با ظاهری معنوی و آراسته را رسوا میکند، بعد میگوید حق ندارید هیچ کس را متهم کنید. به نظر شما این یعنی چی؟ 🌱نکته دیگر اینکه دو قطبی جدی که در کشور شکل گرفته چند فایده دارد اول اینکه هر وقت کسی مثل رای خواست ولو منفور مردم باشد بیاید و از این دعوای پرسپولیس استقلالی ما سود ببرد. دوم اینکه این دو قطبی باعث میشود مردم صحنه را حقیقت جویانه تحلیل نکنند دو قطبی در جامعه ، قتلگاه حقیقت جویی است. و این برای کسانی که راهشان است و ابزارشان یعنی دردسر. وقتی صدای از حلقوم ما به یک جماعتی نمیرسد نیاز داریم خودشان زمزمه اش کنند. 🌱روش رهبر جواب داده ما خرابش نکنیم. بنا بر رو کم کنی نیست که منتظریم ظریف بگوید غلط کردم برجام را امضا کردم. باور کنیم همین جملاتش امروز کار ما را راه میاندازد. چون مردمند که حکم مرگ یک گفتمان را میدهند نه ظریف. @ali_mahdiyan
میخواستم به رهبر چه بگویم http://rasanews.ir/002aIc انتشار یافته در خبرگزاری رسا 🌱قبل از دیدار با حضرت آقا، بچه‌ها قرار گذاشتند دور هم جمع شویم و درباره حرف‌هایی که قرار است با آقا بگوییم با هم گفت‌وگو کنیم. قرار بود ده نفر از رفقا در جلسه صحبت کنند. برای همین بنا گذاشتیم قبل از جلسه هر چه به ذهنمان میرسد به آن‌ها بگوییم که به نوشته‌هایشان اضافه کنند. 🌱نوبت به من که رسید چند تا نکته گفتم. انتظار نداشتم، اما همان موقع حاج حسین یکتای مخلص و مهربان گفت، به نظرم ایشان به جای من حرف بزند. معلوم بود این طرح بحث را پسندیده بود. البته طبیعی بود که نه من بپذیرم نه رفقا و نه اصلا کار درستی بود. بعد از جلسه برادر عزیزم آقای مفرد از قول رفقای هماهنگ کننده به من گفتند احتمالا شما را به مجموعه کسانی که بنا است صحبت کنند اضافه می‌کنیم. دم در بیت هم مهدی مسکنی هم گفت آماده باش به عنوان یازدهمین نفر صحبت کنی. 🌱اما نکاتی که در جلسه به بچه‌ها گفتم این‌ها بود: ☘گفتم برادر‌هایی که صحبت می‌کنند تلاش کنند در افق نگاه رهبری خود را قرار بدهند و با آقا هم کلام شوند. یعنی گارد رهبری جامعه و ساحتی که او در آنجا حضور دارد و می‌اندیشد را پیدا کنند، اینطوری راحت‌تر با آقا همزبان می‌شوند. گاهی وقت‌ها بچه در یک خانواده خود را در افق نگاه پدرش قرار می‌دهد اینجا پدر بیشتر از معاشرت با او استفاده میکند. گاهی وقت‌ها پدر مجبور است خود را نازل کند و در سطح بچه قرار بگیرد. ☘دوم اینکه بچه‌ها به جای آنکه نماینده خودتان یا گروهتان یا سازمانتان باشید تلاش کنید نماینده جریان جهادی در کشور باشید. ما نماینده جریان جهادی هستیم و خوب است نگاهمان را به این جریان در این دوران گام دوم به رهبری منتقل کنیم. پایان بخش اول @ali_mahdiyan
میخواستم به رهبر چه بگویم... بخش دوم http://rasanews.ir/002aIc انتشار یافته در خبرگزاری رسا بعد به این مناسبت سه ویژگی کلیدی جریان جهادی را در کشور توضیح دادم: ☘اول اینکه جریان جهادی یک جریان اقامهکنندهی سبک زندگی  دینی است. این جریانی است که در یک فضای اردویی تلاش می‌کند زندگی انقلابی را در عمل نشان دهد. ما حتی در اردو‌های راهیان نور وقتی به سراغ دوکوهه و پادگان شهید عرب می‌رویم فقط زندگی رزمندگان را می‌شنویم. به ما می‌گویند اینجا جایی است که رزمنده‌ها زندگی کردند و زندگی‌شان در اینجا پشتوانه آن نبرد جانانه‌شان در میدان است. شنیدن سبک زندگی مجاهدین چه در اردو‌های راهیان نور و چه در شهر از زبان پدر و مادرشان برای تغییر سبک زندگی انقلابی ما موثر است، اما این کافی نیست. اردو‌های جهادی تلاش می‌کنند که  این سبک زندگی را اولا در مدت ده روزه در عمل پیاده کنیم یعنی آن را در جمع خودمان اجرایی کنیم. ☘در قدم دوم نیز تلاش میکنیم این عائدات زندگی چند روزه خود را در زندگیهایمان در شهر پیاده کنیم. رفیقم میگفت یک روز وقتی از سر کار برگشتم دیدم خانه وضعیتش به هم ریخته بچه‌ها گریه میکنند خانمم ناراحت است و فشار کار خیلی اذیتش کرده. گفت یک لحظه مستاصل شدم تنها چیزی که به ذهنم رسید این بود که پیراهن جهادیم را در خانه بپوشم و شروع کنم. او به نظرش رسیده بود که سبک زندگی جهادی راه حل گره‌های زندگیش است. اردوی جهادی تلاش میکند با حضورش در زندگی یک انسان مومن انقلابی کل زندگی او را ویرایش کند و خودش نیز مدل مینیاتوری از یک سبک زندگی دینی انقلابی باشد. سبک زندگی که پر از ارتباط ولایی است پر از خدمت است، پر از نشاط و معنویت است، هم خلوت دارد و هم جلوت، هم می‌اندیشد و هم تجربه میکند، هم حقیقتا مجاهدت و تلاش میکند، هم اهل هجرت است و هم اهل نصرت یعنی دو بال اصلی و تار و پود زندگی ایمانی مدینه النبی آنچه در مهاجرین و انصار بود. ☘دوم اینکه جریان جهادی یک جریان وحدت‌گرا است. کشور به دلیل هجوم فرهنگی دشمن که از دهه هفتاد شدت جدی به خود گرفت، ضربه‌هایی هم خورده است. یکی از آن ضربه‌ها ایجاد دو قطبی‌هایی است که با ابزار‌های رسانه‌ای امروز دشمن در کشور شکل گرفت. گروه‌های شکل گرفته در پیام رسان‌ها و ساده شدن ارتباطات اجتماعی باعث شده که زبان خاصی بین هر طرف این دو قطبی‌ها شکل بگیرد و گاهی انسان احساس می‌کند اساسا ممکن است دو سوی این دو قطبی حرف یکدیگر را نفهمند. در این میانه اردوی جهادی زبان مشترکی را به بروز کشیده است. زبان خدمت. نگاه کنید به وقایع کرمانشاه و خوزستان ببینید همه چطور کنار یکدیگر مشغول کار بودند. ☘بعد به شوخی به حاج حسین یکتا گفتم ببینید شما کجا و خاله شادونه کجا؟ همه مردم دیدند که این دو میروند در یک منطقه برای اینکه دل بچه‌ها را خوش کنند. این عجیب نیست. به جز آنکه جریان جهادی جریانی است که باعث می‌شود طبقات مختلف اجتماعی خودشان به سراغ هم بیایند و احساس وحدت در این جریان بیشتر می‌شود و رهبران اجتماعی می‌دانند که جامعه چقدر محتاج این انسجام و وحدت است. ☘سوم اینکه جریان جهادی یک جریان عدالتخواه است. جریان عدالتخواهی که مطالبهگریاش سر صحنه اقدام است نه دورادور؛ و عجیب است که با اینکه این جریان روی محرومیت‌ها و مشکلات و ضعف‌های جامعه می‌ایستد، اما احساسی که در جامعه ایجاد می‌کند احساس امید است. به  خلاف برخی جریان‌های عدالتخواه که هر چه در جامعه ایجاد می‌کنند ناامیدی است و سرخوردگی. این جریان عدالتخواهی است که لیقوم الناس بالقسط میکند. مردم را بلند می‌کند و عدالتخواهی را اولا از خود مردم طلب می‌کند و بعد مسئولان. تلاش می‌کند خود محرومین را برای محرومیت زدایی بیدار کند و برخیزاند. همانطور که در شهر نیز همین نکته را اقامه می‌کند. پس حقیقتا یک جریان عدالتخواه است. پایان بخش دوم @ali_mahdiyan
میخواستم به رهبر چه بگویم.... بخش سوم http://rasanews.ir/002aIc انتشاریافته در خبرگزاری رسا ☘حرف‌هایم همین‌ها بود. اما وقتی دیدم رفقا این حرف‌ها را پسندیدند و استقبال کردند و بعد که برخی از هماهنگ‌کنندگان جلسه پیشنهاد کردند که همین حرف‌ها را جلوی آقا هم بگو، با خودم گفتم خوب این‌ها همه توصیف حرکت جهادی است حالا به فرض اگر کامل و کافی باشد؛ اما خوب چه پیشنهادی داری؟ و با توجه به این حرف‌ها حالا این حرکت چه باید بکند؟ ☘خوب البته فرصت نشد که اصلا من حرف بزنم. آن قدر گفت‌وگوی جذاب و معاشرت رفقا با حضرت آقا شیرین بود و طولانی که نزدیک بود نوبت به خود آقا هم نرسد. کمتر از بیست دقیقه به خود ایشان وقت رسید با اینکه چند ساعت جلسه طول کشید. حقیقتا جلسه‌ای با نشاط و پر نکته را تجربه کردیم. ☘اما وقتی در همان بیست دقیقه مهم‌ترین نکته رهبری را شنیدم، احساس کردم این دقیقا همان نکته‌ای بود که با توجه به این رشد و بلوغ در اردوی جهادی باید به آن توصیه میشد. ☘آقا گفت این حرکت باید خودش را تبدیل به یک گفتمان کند. جریان جهادی باید تبدیل به یک گفتمان عمومی شود. یعنی توسعه‌ای پیدا کند که صد در صد جوانان ما متعلق به این حرکت شوند. ☘حرکت جهادی اگر تبدیل به یک گفتمان شود، سرعت دست‌یابی به دولت اسلامی و جامعه دولت اسلامی‌ساز به شدت زیاد می‌شود. اگر حرکت جهادی تبدیل به یک گفتمان شود انسجام اجتماعی برای عبور از دوران مقاومت بیشتر می‌شود. گفتمان امید در جامعه همراه با نقد و مطالبه در عین تلاش برای ترمیم اشکالات محقق می‌شود. اگر حرکت جهادی تبدیل به یک گفتمان شود مردم می‌توانند به مرور زهر مرض سبک زندگی غربی را از جانشان خارج کنند. سبک زندگی که ضربه‌های جبران‌ناپذیری به پیکره امت ما وارد کرده است. جریان جهادی باید ارتقا یافته و تبدیل به یک جریان گفتمان‌ساز شود تمام شد @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حاج_عبدالله_والی سالها غریبانه در بشاگرد کار کرد به شوق این جمله #خمینی روح خدا که فرمود از این سرزمین سربازانی از لشگر #امام_عصر برخواهند خاست. . این دختر از همان سرزمین زر خیز است.#بشاگرد . و تمام مردم بشاگرد شیفته کربلای تو اند و از کودکی میآموزند اگر هیچ نداری ولی #حسین علیه السلام را داری شاه عالمی. . سلام بر کربلا . . سلام بر بشاگرد. . سلام بر دخترکان بشاگرد. سلام بر دخترکان حسین علیه السلام. . . #کربلا #یازینب @ali_mahdiyan
تعجب خدا 🌾 خیلی از رفقای حزب اللهی و انقلابی ام را دیده ام که وقتی از فعالیتهای دانشجویی و تشکیلاتی خود خارج شده اند و وارد زندگی شده اند، آرمان جویی ها و تلاشهای انقلابیشان بیشتر جنبه یک فوق برنامه را برایشان پیدا میکند. فکر میکنند پول درآوردن ربطی به آرمانجویی شان ندارد. 🌾 شغل خود را اولا برای کسب درآمد انتخاب میکنند نه برای ماموریتهای بر زمین مانده انقلاب. اگر بنا باشد بر اساس نیازهای انقلاب اسلامی شغل و آینده شغلی خود را انتخاب کنیم به نظرمان میرسد که پولی و مالی گیرمان نمیاید. لذا اساس را میگذاریم بر کسب درآمد و ماموریتهای آرمانجویانه را در گوشه ای از زندگیمان جا ساز میکنیم. 🌾 این سبک زندگی در واقع دارد به صدای بلند میگوید، آرمان جویی و کسب درآمد با هم جمع نمیشود. انقلابی گری را بگذار برای جایی بیرون از شغل و زندگی ات. این سبک زندگی فریاد میزند رجال لا تلهیهم تجاره و لا بیع عن ذکر الله پیاده شدنی نیست. 🌾 جالب است که این مبنا از آن مبانی است که در قران با تعجب خدا همراه شده است. مبنایی که با ظرافت بسیاری از جوانان انقلابی ما را وقتی به تعبیر بزرگتر ها وارد زندگی میشوند از عرصه های حضور فعال سیاسی اجتماعی شان باز میدارد. 🌾 فقط خواهش میکنم مفاهیم این آیه را با ترجمه های کلیشه ای از لغات که در ذهن داریم نگاه نکنیم. بلکه تلاش کنیم نکته و لم اصلی معنای آیات را پیدا کنیم. 🌷 افرایت الذی کفر بایاتنا و قال لاوتین مالا و ولدا (77 مریم) خدای متعال با تعجب میگوید برخی آدمها هستند که فکر میکنند اگر بی خیال ذکر آیات الهی شدند و آرمانهای الهی و انسانی را رها کردند، پول و قدرت اجتماعی را کسب میکنند. برخی خیال میکنند اگر بخشی از زندگی شان خالی از آرمانهای انقلابی شد، آنجا را میتوانند به کسب درآمد بپردازند. 🌷 اطلع الغیب ام اتخذ عند الرحمن عهدا(78 مریم) کسب روزی و پول و سرمایه و قدرت اجتماعی اموری است که قواعدش اینکه شما میگویید نیست. قواعد و سنن خاصی در عالم دارد که این که شما میگویید یکی از سنتها نیست. شما از کجا فهمیدید که راهش این است؟ این راه فقط مسیرتان را دور میکند کلا سنکتب ما یقول و نمد له من العذاب مدا (79 مریم) فقط راهتان را دور میکنید. 🌾 اگر انتخاب آینده زندگی را بر اساس نیازهای امام یعنی نیازهای انقلاب پی بریزیم. و در سایه این انتخاب به کسب روزی بیندیشیم همه زندگی ذکر الهی خواهد بود و توجه به آیات. حتی هنگامی که در حال کسب درامدیم. ✍ این مبنایی که شما در شکل زندگیتان دارید خیلی از مدیران و مسوولین در اداره کشور اتخاذ کرده اند. راه را دور کرده اند. به اندازه ای که از آرمانجویی انقلابی و توجه به ذات الهی که در جان و فطرت مردم بود دور شدند مسیر را دور کردند. @ali_mahdiyan
میترا ⚡️نجفی را بخشیدند. خیلی خوب شد. اگر میمرد یادمان میرفت چطور یک پیرمرد ، زن دوم میگیرد. یک زن جوان. بعد عکسهای عیش و نوش لاکچریش را همه جا پخش میکند تا فخر بفروشد و زندگی دردمندان کشورم را به سخره بگیرد. انگار نه انگار که از مسوولین بلندپایه یک کشور انقلابی است. ⚡️نجفی را بخشیدند . خوب شد. اگر میمرد یادمان میرفت چطور یک مدیر لاکچری را برای رو کم کنی شهردار پایتخت کشوری انقلابی و دینی میکنند. کسانی که از درد زخم دو قطبی که با در شهر تهران ایجاد کرده اند هنوز هم ناجوانمردانه استفاده میکند. آن وقت همان مدیر منتخب در روزهای سخت تهران گم و گور میشود و معلوم نیست مشغول چه کار واجب تری است که نیست. ⚡️نجفی را بخشیدند. خوب شد. تا وقتی جلوی چشممان راه میرود یادمان نرود چطور میتوان یک دختر جوان بی گناه را با پنج گلوله در خانه تیرباران کرد و بعد تهمت روسپی گری و جاسوسی و پرستو بودن به او زد. و با جریان قدرتمندی از رفقا و هم حزبی ها در بین مردم پخش کرد تا جانش را که گرفتیم آبرویش را هم بگیریم باز پیش چشم همه. ⚡️نجفی را بخشیدند. خوب شد . تا ببینیم چطور یک جریان سیاسی اهل حقوق زن و حقوق اقلیتهای مذهبی میتواند خون بریزد آبرو بریزد و بعد نظام مقدس مظلوم را متهم کند. با رسانه های کثیفی که قابل رد یابی نیست و با سکوت سهمگین طرفداران مراقبت از سگها و گربه ها. ⚡️نجفی را بخشیدند. خوب شد. حالا وقتی جلوی چشم ما راه میرود یادمان نمیرود در این کشور میتوان به راحتی با پول با قدرت با ارتباطات با کمک هزار عنصر قدرتبخش دیگر نشان داد که چقدر با فاصله داریم. ⚡️بگذار این آینه دق بماند. این نماد مدیران دنیا طلب چند چهره. بگذار بماند. یوم الله ها در پیش است و امان از خشم مردم.... @ali_mahdiyan
19.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تیتر امشب حرکت های جهادی در مسیر گفتمان عمومی مردمسالاری با طعم انقلاب اسلامی اضطرار ولی نعمت بودن محرومین بشاگرد حاج عبدالله والی @ali_mahdiyan
بسم الله الرحمن الرحیم رهبر عزیز تر از جانم ، سلام علیکم بارها از شما شنیده ام که آنچه میفهمم بدون ترس از شماتت این و آن آزادانه بازگو کنم. شنیده ام که حق امر به معروف و نهی از منکر حتی به رهبری عزیزم را دارم و من هم مانند تک تک مردم کشورم حق دارم خود را مسوول بدانم تلاش کنم برای حرکت نورانی و توفنده جبهه حق دل بسوزانم. امروز در آستانه عید ولایت که عید وحدت است و انسجام مسلمین. عید ناامیدی دشمنان و عید روشنی بخش چشم ولی و حاکم مومنینT رفتاری از منصوبین حضرتعالی سر زد که دل من طلبه را در گوشه حوزه علمیه به درد آورد. هنوز هم باورم نمیشود که چنین فاجعه ای در پیش چشم من و تک تک مردم دردمند و سلحشور کشورم رخ داده است. دو آیت الله که در سالهایی نه چندان دور مسوول دستگاه قضا در این کشور بوده اند. و هر دو مسوول تایید صلاحیت مسوولین کشور و تایید شرعیت قوانین را بر عهده دارند و یکی شان مسوول تشخیص مصالح نظام است، در پیش چشم مردم و همه دشمنان مردم ، مرتکب حرام بین و گناه کبیره شدند. حضرتعالی بارها به طلاب و نخبگان فرموده بودید که «حفظ وحدت را اصل قرار بدهيم و اگر تكليف شرعى‏يى هم احساس كرديم، ولى ديديم عمل به اين تكليف ممكن است مقدارى تشنج به وجود آورد و وحدت را از بين ببرد، قطعاً انجام آنچه كه تصور مى‏كرديم تكليف شرعى است، حرام است و حفظ وحدت واجب خواهد بود.» (سال 68) شما به حق خطاب به یکی از روسای جمهور که با اتهام و افترا به مسوولین در کشور ایجاد تنش و وحدت شکنی میکرد متذکر شدید که این عملی خلاف اخلاق و خلاف شرع و خلاف قانون است. امروز در شرایطی که مردم کشور سختی ها و فشارها را تحمل میکنند به خاطر کرامت نفس و بزرگواری انقلابیشان، دو آیت الله دو مسوول منصوب حضرتعالی، یکدیگر را متهم به بی سوادی و عدم عدالت و دروغگویی و امثالهم کردند. و این اگر گناه کبیره نیست چیست؟ آنهم گناهی در پیش چشم همه مردم و بلکه همه جهان. پناه میبرم به خدا. این یعنی مخدوش شدن عدالت این دو بزرگوار. بعلاوه که تدبیر ایشان را نیز زیر سوال میبرد. رفتار ایشان خلاف راهبرد حضرتعالی در این کشور است. امروز کشور به آرامش نیاز دارد. باید دشمنان در باره مسوولین داخلی احساس وحدت و انسجام کنند. امروز وقت آن نیست که سنگ خود را به سینه بزنیم. اما این حضرات به روشنی با حاشیه آفرینی شان حرکت مدبرانه امام جامعه و مردم را خراب کردند. من به عنوان یک طلبه کوچک خجالت میکشم نزد مردم سرم را بالا بگیرم که بزرگان و اساتید حوزوی که سالها برای انقلاب تلاش میکردند این طور مصالح کشور را نا دیده میگیرند. هر چند یقین دارم بهتر از هر کس میدانید که در این شرایط چه باید کرد. لکن فقط برای اینکه تکلیف شرعی خود را انجام داده باشم، استدعا دارم این دو استاد عزیز را از سمتهای حاکمیتی که دارند خلع کرده و تنبیه و تعزیر متناسب نسبت به ایشان روا بدارید. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته. علی مهدیان @ali_mahdiyan
لاریجانی ⚡️حدود ده دوازده سال پیش بود. تازه جناب این نظریه خاص خودش رو درباره الزامات عقلی و اخلاقی مطرح کرده بود. نظریه ای که طبیعتا باید با نقد نظریات و و و امثالهم تبیین میشد. جلسه ای به عنوان در حوزه برگزار شده بود و قرار بود ایشون نظریه خودش رو مطرح کند و به عنوان منتقد هم استاد در جلسه حضور داشت. و روشن بود که ایشون از پایگاه نظریه علامه میخواست نظر آقای لاریجانی را نقد کند. ⚡️همین که ارایه جناب استاد لاریجانی تمام شد ، استاد ممدوحی شروع کرد به نقد و بیان نظریه علامه طباطبایی. نقد ایشون که تمام شد، با حالتی که نوعی تمسخر درش بود آقای لاریجانی به آقای ممدوحی گفت خوب از منبری که رفتید استفاده کردیم. یعنی حرف علمی به درد بخوری نزدید. آقای ممدوحی خیلی از ایشان بزرگتر است و با ناراحتی بلند شد که از جلسه خارج شود. به ایشان گفت تو من پیر مرد را جلوی این طلبه ها هو کردی.... ⚡️این خاطره برای من خیلی تلخ بود. با خودم گفتم این بیش از مباحثه های طلبگی است که جدی است. این دیگر بی ادبی است. گذشت تا وقتی نامه سراسر توهین آقای لاریجانی را به جناب دیدم. این بار اما این دیگر یک بی ادبی ساده نبود بلکه آثار عجیب و غریبی را به دنبال داشت. 🔹اولا در شرایطی که تنها نهاد رسمی مقابله با حوزه سکولار در میان طلاب جایگاه اجتماعی داشت ایشون با اینکار ضربه جبران ناپذیری به این نهاد زد. 🔹ثانیا در حالیکه نزدیک انتخابات دوباره طیف غربگرای سکولار به تخریب جایگاه روی آورده ایشان بهترین بهانه را به دست این جماعت داده. 🔹ثالثا در حالیکه آماج تهمت و اهانتها از طرف دشمنان بود این رفتار بهترین بهانه را به دست آنها داد. 🔹رابعا وقتی دشمن روی التهاب داخلی و به هم ریختگی صف مدیران سرمایه گزاری کرده بود و شکل دادن اختلاف به تعبیر رهبر خیانت به شمار میآمد این رفتار چیزی شبیه سبک اختلاف را به ظهور میکشید. حالا خدا را شکر که حضرات آیت الله ها آنقدر بدنه متعصب مردمی نداشتند که جریان به یک اختلاف اجتماعی بکشد. 🔹بهترین بهانه برای ضایع کردن جوانگرایی رهبری بود تا عده ای یاد هاشمی ‌و سکوتهایش را زنده کنند. آن وقت جایگاه نظام که این روزها برای حل هزار مساله مهم کشور به آن نیاز است تضعیف شود و روحانی بهانه پیدا کند که با طرح رفراندوم و امثال آن حاشیه سازی کند ⚡️همه حرفم این است که نگاه کنید ببینید یک بی اخلاقی آخوندی که زیر عبایمان پنهانش میکنیم دیگر در حد آبرو ریزی فلان استاد و آیت الله باقی نمیماند بلکه ضربه های مهلکی به حرکت انقلاب و نظام وارد میکند. ⚡️خدا از سر تقصیرات جناب لاریجانی بگذرد و عاقبت همه ما را ختم به خیر کند. @ali_mahdiyan
کشش ندید ✍از وقتی جناب آن نامه کذایی را خطاب به جناب نوشت، عکس العمل های متفاوتی را شاهد بودیم. گفت این یک دعوای طلبگی عادی بوده. برخی دیگر از بزرگان نیز همین مضمون را گفتند. به نظرم این موضع احتمالا برای آرام کردن فضا بیان شد لکن معنای ناخواسته اش این بود که اخلاق در حوزه علمیه با کف جامعه فرق میکند.بعضی غلطها در حوزه خطا نیست! والا ما که کف حوزه ایم این رفتار را از اصاغر طلاب هم نمیبینیم و مذموم میشماریم چه رسد به این بزرگان. ✍برخی گفتند بگوییم توبه کنند برخی گفتند بگوییم آشتی کنند. اینها هم خوب است ولی این عمل حرام کبیره علنی که رخ داد توبه کافی اش نیست. کدورت شخصی هم نبوده که با عکس مشترک حل و فصل شود. که البته هنوز بعد از چند روز خبری هم از این حرفها نیست متاسفانه. ✍ اما برخی شروع کردند عقده گشایی کردن. که دیدید ما از اول گفتیم بفرما این لاریجانی تون یا این یزدی تون. در جواب باید گفت حساب دروغها و تهمتهایی که به این اساتید زدید و میزنید جدا است. بعلاوه دروغها و تهمتهایتان در زمینه سازی چنین خطایی کم تاثیر نبوده. اگر اینها یک گناه کبیره کرده اند شما با تهمتها و جو سازیهایتان سراپا فسقید. ✍من اما به نظرم رسید از رهبر بخواهم این دو بزرگوار عزل و تنبیه شوند. بله خودم هم میدانستم این اتفاق بعید است رخ دهد. رهبری که را سالها در بالاترین مناصب تحمل میکند با و و و که و که کار میکند دو تن از سرمایه ها و فضلای پای کار انقلاب را به خاطر گناه کبیره علنی حذف نمیکند. اما ... ✍اما اولا باید معلوم شود نقش حزب الله سکوت محض مقابل هم جبهه ای ها نیست. خطای بزرگ را باید جلو گیری کرد. باید بدنه انقلابیون مقابلش بایستند. روشن و به اندازه حجم خطا. نه با لاپوشانی و سلام و صلوات عبور کنیم. ✍ثانیا برخی را با اشتباه گرفته اند. ولایت فقیه اساسا در تعامل با مردم رهبری میکند. برادران مراقب باشیم در اعماق جانمان نظریه پادشاهی فقیه رخنه نکند و الا «و امرهم شوری بینهم» را منحل میکنیم امر به معروف رهبر که امیرالمومنین خواسته بود نفی خواهیم کرد و امام را بی خیال خواهیم شد. ابراز نظر به رهبری اساسا برای جامعه ای که بنا است_ به تعبیر امام و آقا _ همه رهبر باشند، یک امر ضروری است. ✍اما کلا به نظرم کش دادن بیش از حد این داستان هم درست نیست. بالاخره دو استاد بزرگوار و فرهیخته حوزوی یک گناه کبیره علنی کرده اند بله این نشان از بی تدبیری آنها است و عدم عدالتشان. امیدواریم توبه علنی کنند و خدا هم گناهشان را ببخشد و برای انقلاب حفظشان کند. این دلیل نمیشود که ایشان از جبهه ما بیرون باشند و دشمنی کنیم با آنها. حساب دوست خطا کار را از دشمن جدا کنید رفقا. خصوصا که این بزرگواران دارایی ارزشمند انقلابند که حق زیادی بر گردن طلاب کوچکی مثل بنده حقیر دارند. بیش از حد ایستادن روی این موضوع هیچ فایده ای ندارد به جز فراموش کردن امور مهمتری که امروز درگیر آنیم. @ali_mahdiyan