eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
638 عکس
367 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
بی حجابی 🌱درست دیدن صورت مساله خودش بخش مهمی از جواب را به همراه دارد. یک عده میکنند. اگر آقایان تذکر بدهند شروع میکنند به فحاشی و فیلمبرداری و مظلوم نمایی. آن آقا هم یا منفعل میشود یا اگر هر رفتاری انجام دهد چون یک طرف دعوا خانم است متهم است. اگر خانمها تذکر بدهند طبیعتا عمدتا خانمهای چادری و محجبه تذکر میدهند طرف مقابل هم دعوا راه میاندازد و معرکه میگیرد و این زنان هم عمدتا محجوب به حیا هستند و سختشان است جلوی زن و مرد صدایشان بلند شود و با این و آن دعوا کنند. لذا ترجیح میدهند چیزی نگویند و حرمت خودشان حفظ شود. اگر ماموران حکومتی وارد عمل شوند شروع میکنند به سر و صدا و مظلوم نمایی جلوی دیگران در مقابل حکومت و اینکه اینها به مردم فشار میآورند و همه در رنجند و فقط به حجاب گیر میدهند و امثالهم. 🌱دقیقا چه کنیم؟ ما هم فیلمبرداری کنیم؟ بحث را ناموسی میکنند که اینها از ناموس مردم فیلم برمیدارند. شماره ماشین یادداشت کنیم و پیامک کنیم خوب آن مجموعه ای که باید عمل کند حکومتی است و حکومت هم متهم است. تذکر لسانی هم که مشکلات بالا را دارد. 🌱آیا صورت مساله را درست تقریر کردم؟ نه. به نظرم درست تقریر نشده. ☘اولا این دعوا آیا صرفا است؟ یعنی آیا ما با مشتی هنجار شکن طرفیم؟ این اشتباه است کاملا روشن است که اراده سیاسی آمریکایی پشت داستان است. بحث نیست به عنوان یک مرض غربی بلکه یک تصمیم در مقابل ما است از جنس و تهدید. پشت سر این بازی است و های او. ☘چرا دشمن روی حجاب گیر داده؟ بی حجابی در ایران بیش از آنکه ناشی از بی عفتی باشد ناشی از است. میل به غرب و عدم احساس هویت اصلی ترین عامل بی حجابی در ایران است و الا اینجا زن ایرانی ذاتا عفیف است. انفعال در مقوله حجاب خروجیش توسعه بی حجابی و شکستن هنجار و حرمت اجتماعی حجاب است و این یعنی ناامنی دختران ما. این یعنی پیوست فرهنگی سند تربیتی . یعنی جامعه کمک کند تا دخترانی بی هویت داشته باشیم. ☘اما این پاسخ کافی نیست. به نظرم این داستان یک تاثیر کوتاه مدت دارد و آن مدد گرفتن از یک گسل و اجتماعی است و تبدیل آن به آشفتگی و شورشهای پراکنده. وجود این دو قطبی باعث شده صحنه منفعل باشد. یعنی شما اگر سفت هم جلوی این داستان بایستی و دعوا کنی به نفع طرف مقابل است چون او همین را میخواهد. دعوا و های اجتماعی. ☘ هر گناه اجتماعی قطعا تقریر روشن اجتماعی دارد. تقریر اجتماعی گناه، تبیین همان ضرری است که از قبل آن گناه به شخص من و شما میرسد. آیا این ضرر کاملا روشن و ملموس است؟ یا فقط میگوییم خدا گفته یا میگه؟ اینها برای توجیه سریع همه کافی نیست. الان اگر کسی یا در محیط سربسته بکشد قبل از اینکه بگوییم حرام است یا خلاف قانون است میگوییم برای من ضرر دارد و طرف منفعل میشود. 🌱خوب حالا چه کنیم؟ ☘امثال و روی متمرکز شده اند. امثال نیز روی داستان کشف حجاب رضاخانی و متمرکز شده اند. من ایده به درد بخور دیگری ندیده ام در صحنه. اما اینها هم کافی نیست. 🌲پیشنهاد میکنم ✍اولا این قصه را در محافل حزب اللهی بنشینیم و حل کنیم. خوب به همه زوایایش فکر کنیم. بدون فهم دقیق صورت مساله کار خراب میشود. ✍ثانیا گفتمان سازی و تبلیغات را جدی بگیریم روشی که همیشه نزد فعالین صحنه مظلوم بوده. ببینید برای داستان یا حتی بستن ، چقدر گفتمان سازی ها کمک کننده است و فضا را به نفع ما میکند. ✍ثالثا توصیه میکنم بیشتر زنان تذکر بدهند. تذکرهای زنانی که مساله برایشان روشن است آفات کمتری دارد. بدون دعوا و از سر محبت و رفاقت با توجیهاتی که عرض میکنم. اگر طرف دعوا راه انداخت ادامه ندهند و بروند همین هم موثر است. ✍رابعا به لحاظ محتوا ی گفتمانی ۱.روی تربیت بچه هایمان متمرکز شویم. این را همه زود درک میکنند. عدم امنیت خانواده. و دختران مان. ۲.روی توهین شخص به و داشته های مان متمرکز شویم. و اینکه علت مشکلات کشور هم روی کار بودن یک عده آدمهایی است که اعتقاد زیادی به هویت خودی ندارند و هستند. ۳.روی این موضوع که اساسا این مساله را کسانی راه انداخته اند که تهدید و تحریم میکنند. ۴.روی آشوب طلبی و دو قطبی و دعوای اجتماعی اش کار کنیم. هنوز طعم تلخ ۸۸ در ذایقه ها است. ✍حالا در کنار این ها روش پیامک و پیگیری آن هم خوب است. نشانه اش هم اینکه این تنها روشی بود که خیلی ها را منفعل کرد و آه از نهادشان بلند کرد. 🌱درباره حوزویان منفعل و توجیه کننده و جاده صاف کن و صدا و سیمای بی خیال هم حرف هایی هست که فعلا بماند. @ali_mahdiyan
فقه نظام 🌧چندی پیش اظهار نظری از جناب استاد درباره مطرح شد که گفتگوهای زیادی را با خود به دنبال داشت. ایشان معتقد بود ما چیزی به نام فقه نظام نداریم و همین مسایل و قواعد موجود برای فقیه این دوران کافی است. 🌧اساتیدی مثل و این اندیشه را نقد کردند. استاد رشاد معتقد بود امکان ندارد فقه، نظام نداشته باشد چرا که شریعت منطبق بر تکوین عالم است و عالم نظام دارد. 🌧برخی مثل جناب مشاور رییس جمهور از این اظهار نظر خرسند شد و گفت این حرف خوبی است که اگر اول انقلاب مطرح میشد با آن مخالفت میشد. دین اساسا متکفل سیستم و نظام نیست. او برداشتی سکولار از این حرف داشت. 🌧واقعیت آن است که فقه در مسیر رشد و پویایی و تکامل خود به جهت استنباط احکام ، در بستر تاریخ به بلوغ رسید. بلوغی که در سبک کار مرحوم شاگرد و مرحوم و حایری در قم میشد به خوبی مشاهده کرد. اما با ظهور امام در فضای و در فضای ، دوران جدیدی برای فقه آغاز شد. دوران اجرا و پیاده سازی و اقامه فقه. 🌧در این دوران دو نظریه جدی در فقه اقامه کننده، مطرح شد. یکی نظریه شهید صدر که قایل به فقه نظام بود او معتقد بود میتوان دستگاه فقهی را برای اجرا پیشنهاد داد که ولو فتوای چند فقیه را کنار هم در یک دستگاه سازوار قرار دهد و به این ترتیب یک نظام هماهنگ را برای اجرا پیشنهاد دهد. او میخواست فقه را یک گام به اجرا نزدیک کند. 🌧اما در این سوی حضرت امام روی آموزه دیرین فقهی یعنی ولایت پافشاری کرد و معتقد بود با رسیدگی به این مقوله میتوان و حاکمیتی را در کنار و قانونی طرح کرد به نحوی که توان ایجاد هماهنگی در اجرای احکام را در خارج داشته باشد. 🌧 در گفتگوهای مخالفین و موافقین، چند مفهوم از نظام در اینجا با هم خلط شده: یکی دستورات فقهی در نفس الامر و آنچنانکه شارع مقدس بیان کرده دوم در بستر استنباط فقهی، سوم در بستر فقه امتثال و اطاعت و چهارم خود اجرا و امتثال. یعنی چهار سطح لااقل در اینجا باید تفکیک شوند. 🌧در عالم نفس الامر، شریعت و دستوراتش یک نظام متماسک دارند و این باعث میشود در فضای استنباط، فقها از همین انتظام به عنوان شواهد و قراین، استفاده کنند مثل آنچه که تحت عنوان استبعادات فقهی در کتب فقهی وجود دارد. البته استفاده از انتظام برای استنباط فقهی به معنای قیاسات فقهی که در فقه اهل تسنن شایع است در فقه شیعه مردود است و کسی هم قایل نیست. یعنی تشابهات و هماهنگی ها به خودی خود حجیت ساز نیستند مگر اینکه ذیل یک گمان معتبر قرار بگیرند. 🌧اما آنچه شهید صدر میگوید نه اصل انسجام نفس الامری قواعد است. نه استفاده از انتظام در استنباط، بلکه بحث او در استفاده از نظام گزاره ها و فتاوی، در فقه امتثال و اجرا است. او معتقد است در طراحی و مهندسی بر اساس فقه، روش و ساختار دیگری حاکم است. او بین استنباط فقهی از یک سوی و امتثال و اطاعت فقهی از سوی دیگر تفاوت گذاشته و از این تمایز در کار فقهی اش بهره ها برده است. اما آنچه یونسی رد کرده استخراج نظام سیاسی اجتماعی از فقه است که هیچ کس مخالف آن نیست و محل بحث هم نیست. 🌧 اصل طرح این دعوا در حوزه ارزشمند است. چرا که مسایل فقهی امروز باید ناظر به اجرا باشد. فقه اسلامی باید قبول کند که تکیه به فقه جواهری شرط لازم برای او است نه شرط کافی. و تحلیل مسایل فقهی بر بستر اقامه ، رسالت تاریخی او است. 🌧 هر چند طرح حضرت امام که طرح فقه حکومت و نظریه ولایت مطلقه را مطرح میکند، طرح فاخر و پیش برنده ای در فقه است که توان انسجام بخشی در عالم واقعیت و اقامه را دارد، اما میتوان به سبک شهید صدر نیز در دل این چارچوب کلی و به عنوان ابزاری برای آن طرح فکر کرد و مزایای نظریه فقه نظام او را نیز جدی گرفت و این دو نظریه را نافی هم ندانست. @ali_mahdiyan
راه سوم اگر کسی بنای آرمان جویی نداشته باشد و فقط بخواهد رفاه داشته باشد، بخواهد با آسایش زندگیش را بکند، نخواهد حرفهای گنده گنده معنوی و سیاسی و انقلابی بزند، آیا چنین آدمی میتواند بدون مقابله با قدرتهای دنیا زندگیش را بکند؟ این سوال ساده ولی مهمی است. در دنیایی که همه در پی رفاه و آسایش دنیاییشان باشند. یک اتفاق قهری است و آن اینکه کسی که قدرت داشته باشد از دیگران بهره ببرد این کار را میکند. سرمایه داری غولهای خرپول در چنین دنیایی قهری است. و این غولها چرا باید از دیگران بهره نبرند. چه اصل اخلاقی مانع آنها میشود؟ من اندیشه امثال دکتر را نسبت به برخی ساده دلها بیشتر میپسندم. او معتقد است در این دنیا برای وجود داشتن باید وابسته بود. او لااقل انقدر میفهمد که یا باید مقاومت کرد و مجاهده نمود یا وابسته باشیم راه سومی نیست. برخی ساده دلان خیال میکنند در دنیای کسانی که همه خواسته شان رفاه و آرامش است، میتوان نه وابسته بود و نه درگیر با اراده قلدرهای سرمایه دار. اما غربگرایانی مثل او این را میفهمند که تو هم اگر سرمایه دار ها را رها کنی آنها رهایت نمیکنند. باید در دستگاه اراده آنها هضم شوی تا بهره شان را از تو ببرند. سریع القلم راست میگوید اگر بنا است درگیر شویم، با نگاه مادی محض، آنکه ابزار جنگی قوی تری دارد پیروز است. پس ناچاریم تسلیم شویم. پس ناچاریم باشیم. اما اگر قدرت ایمان و باور ملتها را باور کنیم آن وقت مقاومت شدنی است و همه داستانهای تاریخ انبیا و اولیا هم موید است که قدرت ایمانی بر قدرت مادی میچربد. قدرت امتها و ملتهای متحد چیره میشود. و الا باید وابسته شد. خوب چه ایرادی دارد وابسته شویم، به جایش آنقدر پول جمع میکنیم که قدرتمند شویم.؟ این نظریه هم معلوم است که چقدر اشتباه است. وابسته هر چقدر هم پولدار شود همه داراییش را با یک تصمیم و اراده کسی که به او وابسته است، از دست خواهد داد. لذا هزینه تسلیم یعنی خودت را بفروشی همه داراییت را. او چرا میخواهد وابسته اش باشی؟ برای اینکه از تو بهره بکشد و تو را بدوشد. پس با نیت رفاه هم بیایی وسط ناچاری یا مومنانه مقاومت کنی یا تسلیم شوی و وابسته. غربگرایان ایرانی زبان، وابستگی را انتخاب میکنند و عاقلان، مقاومت مومنانه را. چاره ای نیست. یک سوال دیگر: تا کی مقاومت کنیم؟ تا وقتی که قدرت ایمانتان خود را در قالب ابزار ها و نیروهای مادی نشان دهد. آن وقت قدرتهای مادی عالم هم میتوانند قدرت تو را ببینند. مثل پیغمبری که قدرت معجزه اش را نشان میدهد. قدرت ایمان وقتی در ساحت ابزار مادی و تواناییهای ظاهری بروز میکند، ایجاد میکند. آن وقت میتوان گفت دشمن از ضربه به تو نا امید میشود. مثل امروز که دشمن از نبرد مسلحانه با ما نا امید است. این اتفاق باید در فرهنگ و اقتصاد هم بیفتد. @ali_mahdiyan
را دوست دارم 🔹 خیلی ها معتقدند عصرجدید یک کپی برداری از مدل غربی است که تلاش میکند استعدادهای مردم را منحصر کند در آواز خوانی و ورجه وورجه و تردستی. 🔹اما به نظرم اگر بنا باشد به عصر جدید اشکال کنیم باید اشکالات جدی تری را بیان کنیم. مهمترین اشکال این است که عصر جدید طرحی از جامعه ما را در ذهن مخاطب نهادینه میکند. جامعه ای بیمار آنهم بیماری دیرینه. اما چگونه؟ 🔹جامعه عصرجدید جامعه ای است که اینقدر فاصله طبقاتی آدمها در آن زیاد شده که وقتی دست یک نفر را حتی از طبقات نه چندان پایین اجتماعی میگیری و برایش فرصت فراهم میکنی، همین خودش بهترین سرگرمی برای همه است. چیزی شبیه پولهای کلانی که به عنوان جایزه قرعه ای به یک انسان فقیر و تهیدست میدهند. او ممنون شما است و همه تشویقتان میکنند غافل از اینکه این واقعه فریاد یک زخم کهنه بر پیکر جامعه ما است. زخمی که حالا داریم باهاش بازی میکنیم و سرگرمیم و گویا به رسمیت شناخته ایمش. 🔹جامعه عصر جدید جامعه ای است که درش خواص و نخبگان اهل مهارت و تخصص خاصی نیستند اگر هم هستند لزوما در تخصصشان حرف نمیزنند. بلکه خواص چهره هایی هستند، دقت کنید چهره یعنی همانکه رسانه برای ما درستش کرده، چهره هایی که اجازه دارند درباره همه چیز نظر بدهند و همه به آنها حق میدهند که رای آنها جلوداری کند. و کسی نمیپرسد که دوست داشتن تو مگر چه اهمیتی دارد؟ 🔹اما من عصرجدید را دوست دارم. عنوانی که احساس میکنم حساب شده انتخاب شده و اشاره به دورانی دارد که مردم ایران آغازش کرده اند. عصر جدید نشان میدهد چطور فرهنگ ما و عزم ما و داراییهای ما میتواند هم زخمهای کهنه جامعه مان را مداوا کند و هم ساختارهای ظاهری رفتارها را که در کپی برداریهای مسخره ما ریشه دارد هضم کند. 🔹باید گاهی گداری عصر جدید را از نزدیک ببینی. وقتی قهرمانها و استعدادها زندگی خودشان را روایت میکنند. آرمانهایشان را میگویند. شعار میدهند. میجنگند. شکست میخورند و پیروز میشوند. پرچم و هویت و پدر و مادرشان را دست بوس و پای بوسند. 🔹نمیدانم چه کسی را انتخاب کرده ولی او را همه میشناسند او کسی است که در خفقان اهل هنر در ماجرای فتنه ایستاد و فیلم را بازی کرد. چه کسی را انتخاب کرده خالق موسیقی های سریال که همه اشاره به بوم و هویت خودمان دارند. خالق اثر ماندگاری درباره امام رضا. و همینطور عزیزم که با جمله های عمیق و موثرش فضا را در دست میگیرد. شاید اگر به جز این مجموعه دیگرانی همین فرم را میساختند یک محصول بی ارزش میداشتیم. 🔹جمله مهمی را رفیق هنرمندم مرحوم یادم داد. میگفت مهمتر از محتوا و فرم، اثری است که یک محصول هنری بر مخاطب خود میگذارد. 🔹عصرجدید همه را به یاد استعدادهای نهفته در دل این سرزمین میاندازد که فراموش کرده ایم. حتی محبوب را که مزه سخنانش طعم زندگی است. دختران و پسرانی که استعداد دارند و همه ما مردم با ساختار اجتماعی که ساخته ایم نمیبینیمشان. یعنی در واقع خودمان را نمیبینیم. تلخ است اما تلخی پر از . 🔹عصر جدید بر بیماریهای عمیق جامعه من نشسته اما با آنها کنار نمیاید او حرفی دارد. توصیه ای دارد. به نام همه آرمانهایی که در بستر سرگرمیها میبینیم و میشنویم به مردم ما فریاد میزند «خودمان را فراموش کرده ایم.» بیایید چالش ذهنی خود را مداوا کنیم. چالشی که باعث میشود خودمان را نبینیم و به دستان این و آن بیشتر امید داشته باشیم تا استعدادهای نهفته خودمان. بیایید خود را مداوا کنیم و امیدوارانه خودمان را باور کنیم. زنانمان را کودکانمان را و حتی نسل قبل از خودمان را. حقیقتا دستمریزاد. @ali_mahdiyan
باب القرآن ❤️خدا رحمتش کند. دلم خیلی برایش تنگ شده. هنوز هم وقتی آب میخورم یاد صدای زلال و پرمحبتش میافتم که میگفت مادر جان آب که میخوری هن و هن نکن، بگو سلام بر حسین لعنت بر یزید، و هنوز هم با او تکرار میکنم. ❤️پارسال همین ایام بود که از دستش دادم. صدای مهربانش رو، صورت نورانی و مادرانه اش رو از دست دادم. نه وقتی دلم برای او تنگ میشد وقتی دلم برای خدا تنگ میشد به خانه اش میرفتم. با محبت میآمد و دعایم میکرد. مادر جان ایشالا جای مطهری رو پر کنی. ایشالا عاقبت به خیر بشی. من گفتم لطف خدا باشه.... ❤️کودک که بودم میپریدم در آغوشش و کلی میبوسیدمش و او با لبخند میگفت فدات بشم آقا زاده. شبها پیش او میخوابیدم و نیمه های شب میدیدم جانمازش را پهن میکند و ساعتها مناجات میکند. حرف که میزد دایم از رفاقت و صمیمیت با خدا میگفت و از مرگ که برایش مهیا است و آرزویش را دارد. ❤️از بین همه خاطراتش اما همین دلم را برده. سواد نداشت در حد یک کلاس اکابر. دوران تلخ رضاشاه رو یادش بود که کودک بود و داستان مراقبت از حجابشان را هم یادش بود رضا شاه رو لعنت میکرد. نتونسته بود سواد یاد بگیره. اما میگفت یک روز یکی از فامیل سوره یاسین میخواند احساس کردم مهر این سوره به دلم افتاده. حدود سی سال پیش. نزدیک پنجاه شصت سالش بود اون موقع. میگفت به آن فامیل گفتم خوش بحالت که سواد داری و میتوانی قران بخوانی. همیشه از بیسوادی اش غصه دار بود و پر حسرت. ❤️میگفت آن فامیل هم گفت یک قران بگیر با همین یک کلاس سوادت تمرین کن. از اینجا به بعدش را من یادم هست. گوشه خانه مینشست و به سختی تمرین میکرد از دیگران هم کمک میگرفت گاهی هم گریه میکرد که خدایا نمیتوانم کمکم کن. ❤️توی شصت سالگی قرآن را روان روان میخواند یاسین را که از حفظ میخواند. تا آخر عمرش انیسش قرآن بود. قبرش کنار یکی از درهای بهشت زهرا بود. چند وقت بعد دفنش دیدم اسم اون در را گذاشته اند باب القرآن.... @ali_mahdiyan
گاندو ۱. اینکه مسوولین ما یاد بگیرند رسانه را بعدی از فعالیتهای خود بدانند اتفاق مبارکی است. اتفاقی که جناب در قوه قضاییه آغاز کرده و مهمترین عیب قوه را که بی توجهی به افکار و احساس مردم بود را مورد مداوا قرار داده. حالا سازمان مبارک نیز با ساختن این سریال یک سبک متروک و مغفول در ارایه گزارش کار را احیا کرده. به جای اکتفا به آوردن یک نفر مسوول که آمارهای خشک و بی تحلیل را ارایه کند که کمتر کسی از بدنه مردم با آن رابطه میگیرد، یک مورد درشت و افتخار آمیز را درست و هنرمندانه روایت میکند به گونه ای که به جان مردم مینشیند. کسی که نفهمد درد های امروز کشور ما مربوط است به ذهنیت مردم و نفهمد همراهی مردم مهمتر از هر کار دیگری است ، هنوز با جایگاه حقیقی مسوول در نظام مردمسالاری ولایی فاصله جدی دارد. خصوصا که امروز دوران است. ۲.انصافا سریال فرصت مناسبی را ایجاد کرد که نقشه های دشمن و نسبت دردهای اجتماعی مان را با آن بفهمیم. سخنان در جمع مسوولین سیا در آمریکا و توضیح واقعه اشرافیت بعد جنگ و اتفاقات کشور و نسبتش با داستان تحریمها جذاب و موثر بود. سریال اساسا جذاب بود به نحوی که اگر کسی وسط یک قسمت و بدون دانستن اصل داستان هم مواجه با آن میشد مجذوب و همراه داستان میشد. خوب ساخته شده بود. و در این بستر حرفهای جدی زیادی طرح شد که کار نیمه تمام منبرها و تریبونهای خشک و کم رمق ما را جبران میکرد. ۳.اما نقطه ضعف راهبردی این سریال رو در رویی صریح با دولت بود. اولا بدون این رو در رویی های درشت و صریح کل این سریال نقد دولت میبود بدون ایجاد حساسیت. همینکه مردم میفهمیدند جاسوس تا کجا نفوذ کرده و سیاست های آمریکا و دشمنی و نقشه اش چه بوده برای رسوا کردن گفتمان بیمار دولت کافی بود. ثانیا مواجهه صریح با دولت باعث میشد احساس انسجام مدیران کشور که امروز یک امر راهبردی جدی در مواجهه با دشمن است به چالش کشیده شود و این خطای راهبردی سریال بود. اینکه دولت دیپلمات ذره ذره برجام را پاره میکند و شعار مقاومت میدهد به دشمن القای انسجام درونی میکند و این انسجام مدیریتی را امروز نیاز داریم. ثالثا این مواجهه که خصوصا در چند قسمت پایانی جدی شد باعث شد اصل بحث به حاشیه برود و کلا یک حاشیه بی فایده جدی درست شود. رابعا این احساس را در مردم تقویت میکند که اطلاعات سپاه هنوز سعه صدر لازم برای اینکه یک رکن ملی باشد را ندارد. اتهامی که بارها به آن دامن زده بود. و این سریال میتوانست آن اتهامات را پاک کند که چنین نکرد. ۴.من در مجموع سریال را موفق و نقاط قوتش را بیشتر از نقاط ضعفش میفهمم و حقیقتا باید به مجموعه اطلاعات سپاه و صدا و سیما تبریک گفت برای این سریال موثر و به هنگام لکن ضعف جدی و راهبردی این سریال را نیز نمیتوانم نادیده بگیرم. @ali_mahdiyan
28.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شاید شماهم دوست داشتید❤️ صدمین جشن در بشاگرد #جهادی_محبین @mahdian_mohsen
خشت و آینه 🌱این نقل را از بچه های رزمنده زیاد شنیده ام که به شوخی میگفتند زمان جنگ نارنجکهای ایرانی سه تا مشکل داشتند یا وقتی ضامنش را میکشیدی توی دستت منفجر میشدند یا پرت میکردی بین زمین و آسمان منفجر میشدند یا میافتاد بین دشمن و منفجر نمیشد. 🌱خاطرات بانمک از کارنابلدی و ضعف ما در استفاده از ابزارهای نظامی را شنیده ایم و زیاد هم خندیده ایم و تعجب کرده ایم. اما کلیپی از یعنی یکی از شاگردان مربوط به همان دووران دیدم که بین رزمنده ها با آن نوای محکم و جوان همیشگی اش میگفت و لاتهنوا و لاتحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مومنین 🌱چشم وقتی مسلح به تحلیل و نظام اندیشه واقع نمای توحیدی شد. پشت سر ظواهر ، حقایق را میفهمد در ظواهر هم چیزهایی میابد که هر چشمی نمیبیند و به آن توجه نمیکند. او آن روز میدید که این امت زمانی که قیام میکند در مرتبه ای برتر از لحاظ قدرت قرار میگیرد مثل برتری اعجاز بر سحر . 🌱خدا رحمت کند امام میگفت قدرت مستضعفین را غرق شدگان در دنیا نمیبینند برای همین ضعیف به حسابشان میآورند. میگفت ولی من قدرت شما را با کل قدرتها و ابزارهای مادی قابل مقایسه نمیدانم. 🌱چشمهای غیر مسلح به اندیشه و غیر مومن به سنن الهی اما نمیبینند و مسخره میکنند و باورشان نمیشود باید چهل سال بگذرد تا آن ایمان و برتری عمیق انسانی و الهی بروز مادی پیدا کند آن وقت قدرت نظامی ایران را به چشم ظاهر دریابند. 🌱 آری کسی که یعلمون ظاهرا من الحیاه الدنیا است باید ظهور آن قدرت را در عالم دنیا و ابزار ببیند تا باور کند. حالا که آمریکایی را زدیم و انگلیسی را نگه داشتیم و قدرت موشکیمان را به رخ کشیدیم تازه حرف چهل سال پیش آن امام و سیدعلی جوان شاگرد خمینی را باور میکنیم. 🌱داستان قدرت اقتصادی و پیروزی اقتصادیمان بر دنیا نیز همین است سیدعلی پخته معنوی امروز میگوید خیلی زودتر از آنکه باور کنید پیروز میشوید. چه کنیم اگر خیلی ها نمیبینند و باور نمیکنند. @ali_mahdiyan
مقایسه معنوی امام و آیت الله توسط خود آیت الله استاد ما از قول آیت الله رجالی نقل میکرد که ایشان میگفت بعد از نماز جماعت خدمت ایشان رفتم و پرسیدم نسبت و تناسب معنوی شما و چگونه است؟ ایشان اینطور جواب دادند: اول انگشتان دو دست را در یکدیگر گره کردند و فرمودند رابطه ما اینطور بود. بعد با یک دست به آسمان اشاره کردند و فرمودند ایشان اوووووه.... پ ن : من هر زمان یاد این خاطره میافتم ناخودآگاه یاد حضرت آقا میکنم. سلام بر خمینی بت شکن دوران تثبیت و حفظ انقلاب : @ali_mahdiyan
ایران 🌱دیده اید کسی که خیلی اهل خیال پردازی و قصه گویی است میگوییم این شخص اصلا در این عالم نیست؟ واقعیت این است که او حقیقتا در ساحت دیگری از عالم حضور جدی تری دارد. حالا اگر این اتفاق برای یک جمعی بیفتد یا یک جامعه ای بلکه اگر برای کل بشریت این واقعه رخ دهد که همه با هم در عالم تخیل و روایت و قصه حضور جدی تری داشته باشند میتوانیم بگوییم که انسان امروز در حال استقرار در عالم دیگری است. 🌱قبول کنیم یا نکنیم وارد دنیای جدیدی شده ایم. جهانهای درون ما در این عالم جدید ساده تر به هم مرتبط میشوند و همین یعنی سرعت شکل گیری اتحادها و انسجام ها از یک سوی و جدایی ها و کنده شدن ها از سوی دیگر بیشتر شده. اگر خوب به این روال دقت کنیم تصدیق میکنیم که جامعه ما و بلکه کل دنیا با این ابزارها به سرعتی خیره کننده به سمت یک دو قطبی نهایی میتازد. 🌱از سوی دیگر در این دنیای خیالی و مجازی کسی قدرتمندتر است که توان جذب و جمع آوری و تحلیل و تدبیر اطلاعات را دارد. او حقیقتا حاکم در این عالم جدید است. حکومتی نو. از این رو است که نگرانیم که اطلاعات ما در سرورهای دشمن رد و بدل شود، او میداند برای شقه کردن هویت یکپارچه ما هر زمان نوبت چیست او همه آنچه برای تغییر هویت فرهنگی و ارتباطات اجتماعی در دنیای مجازی را لازم داشته باشد پیش چشم خود دارد. حکومت در دنیای مجازی-که تعبیر حقیقی برایش بهتر است-وجود دارد چه قبول کنیم چه نه. فقط باید انتخاب کنیم آیا خودمان حاکم باشیم یا کسی که میخواهد ما را از هم جدا کند؟ 🌱من دغدغه حریم خصوصی در اندازه هویت یک ملت را دارم. دغدغه حریم خصوصی یک فرهنگ با عمق کل تاریخ. دغدغه بازیها و خنده ها و خاطرات مشترکمان را. کاش عالم خصوصی و خیالی خودمان را خودمان تدبیر میکردیم آن وقت به جای آنکه روز به روز از هم غایب شویم و مهجور همان رفاقتها و صمیمیتهای همیشگیمان را نگه میداشتیم. کاش دولتی اسلامی داشتیم. دولتی که بفهمد حضور تحت مدیریت طاغوت چه ضربه های سهمگینی به هویت و جان یک امت میزند. پ ن : ایام انتخابات که نزدیک میشود بیشتر مراقب باشیم. همان قدر که به رای آوردن این و آن توجه میکنیم به چندپاره شدن هویت یکپارچه مان هم حساس باشیم. مراد من اختلافات قدرت طلبان راست و چپ نیست. بلکه دو قطبی و اختلافی است که در جان امت و جوانان حزب الله شکل میگیرد. این اختلاف بر بستر دنیای جدیدی به سرعت شدید میشود. دنیایی که تحت حاکمیت و مدیریت و ولایت شیطان اداره میشود. و این یعنی او میتوان آنچنان را آنچنان تر کند. @ali_mahdiyan
مرده زنده کردن 🌱آیات بعد از آیت الکرسی را دیده اید؟ از ۲۵۶سوره بقره تا ۲۷۴. به نظرم خیلی پر نکته است. از لااکره فی الدین خدای متعال دو خط و دو جریان را معرفی میکند که یکی با طاغوت بسته و یکی با ولایت الله. یکی باعث رشد است و یکی غی. یکی از ظلمت به نور سیر میدهد یکی از نور به ظلمت 🌱بعد تقابل ابراهیم و نمرود است که ابراهیم میگوید ربی الذی یحیی و یمیت و طاغوت هم مدعی میشود که انا احیی و امیت. بحث زنده کردن و میراندن حقیقی و دروغین طرح میشود فبهت الذی کفر. طاغوت توان حیات بخشیدن ندارد و این کار رب حقیقی است که تکوین عالم در دست او است. 🌱آیه ۲۵۹ درباره عزیر پیامبر است که میپرسد انی یحیی هذه الله بعد موتها پرسش او این است که چطور مرده زنده میشود خدا به او نشان میدهد که موت و حیات در دست او است. آیه ۲۶۰ هم ابراهیم از خدا میخواهد زنده کردن را به شهود او برساند و خود مجرای حیات بخشیدن موجودات میشود تا ببیند کیف تحی الموتی. 🌱بعد از این آیات وارد مقوله انفاق میشوند که کمثل حبه انبتت سبع سنابل و بحث ابطال صدقه بالمن و الاذی و همینطور تا لاخوف علیهم و لاهم یحزنون. سوال من این است که بحث از انفاق اموال چه ربطی به آیات گذشته دارد و چه رابطه ای بین این آیات است؟ 🌱آیات در حال بیان قواعد حیات بخشیدن هستند. ما میتوانیم داراییهای خود را اعم از پول و وقت و استعدادها و همه امور ارزشمندمان را زنده کنیم و حیات ببخشیم. زنده کردن داراییها به این است که آن را در راه خدا به کار ببریم آن وقت عمر و استعدادها و پولهایمان زنده میشوند و ثمر میدهند و رشد میکنند ما هم مجرای حیات بخشیدن میشویم. اما همین که پای خودخواهی هایمان وسط میاید همه چیز میمیرد و نابود میشود. 🌱اتصال به جبهه حق و ولی الهی حیات میبخشد. هر چه را به ولی الهی و جبهه او متصل کنیم حیات پیدا میکند و ما نیز چون ابراهیم متصل به جریان احیای مردگان میشویم. @ali_mahdiyan
چرا ظریف تحریم شد؟ 🔹برخی از رفقا مشغول این بحثند که آقای ظریف! دیدی به تو هم رحم نکردند؟ ما همین بودیم. خیلی ها هم مشغول بحث در این باره که پشت ظریف قرار بگیریم و حمایتش کنیم یا نه ؟ و اگر باید حمایتش کنیم، چطور؟ 🔹اما به نظر من ما به این سوال کمتر پرداخته ایم که هدف آمریکا از تحریم ظریف چه بوده؟ تحریم ظریف به شخص او که ضرر مالی نمیزند به تعبیر خودش. بعلاوه ماجرا هم یک دعوای شخصی نیست که بگوییم چون فلان جا موضع گیری تند و روشنی کرد، حالا آنها خواستند حال او را بگیرند. 🔹البته ظریف مدتی است زبان تند و موثرتری پیدا کرده اما دولت آمریکا راهبردش تنبیه آدمها نیست که بخواهد حال او را بگیرد. آنهم حال گیری که روی او ثمری ندارد و آبروی آمریکا را میبرد. پس دلیل تحریم ظریف چیست؟ 🔹چرا آمریکا حاضر میشود یک رفتار خلاف معمول را انتخاب کند ؟ این رفتار چه عایدی برای او دارد؟ چرا آمریکا گارد مذاکره اش را خراب میکند و وجهه آزادی طلبانه اش را کنار میگذارد؟ 🔹واقعیت آن است که راهبرد آمریکا این است که در ایران تغییر اراده ملی اتفاق بیفتد. فشار اقتصادی اگر به تغییر اراده ملی منجر نشود بی فایده شده. این یعنی بخش عمده ای از ماجرا این است که مردم احساس تحریم و خطر کنند و این یعنی بخش عمده ای از ماجرا، کار رسانه ای است. تحریم بدون تاثیر رسانه ای اش بی فایده است و عادی میشود در ایران. دنیا هم باید تحریمهای آمریکا را جدی بگیرد. شرکتها و دولتها باید این گارد را باور کنند تا اجماع رفتاری در برابر ایران شکل بگیرد. 🔹اتفاقی که افتاده این است که تحریم در ایران هنوز در مردم این تاثیر را نگذاشته. هر چه هم زمان از دست میرود تاثیر تحریمها از این جهت کمتر میشود. زمان به ضرر آمریکا است نه ایران. آمریکا نیاز دارد دست به رفتارهایی بزند که بخش قابل توجهی از مردم ایران دوباره متوجه تحریم شوند. خصوصا کسانی که پایگاه اجتماعی امثال ظریف هستند. اینها باید جدی بودن تحریم را فراموش نکنند. 🔹من واقعه را در کنار پیشنهاد برای مصاحبه با صدا و سیمای ایران میگذارم و هر دو را برخاسته از یک خاستگاه راهبردی میدانم. هر دو را دست و پا زدنهای نهایی آمریکا میفهمم برای تقویت بال رسانه ای تحریمها و تهدیدها که به یمن صبر مردم ایران در حال بی اثری است. @ali_mahdiyan
گفتمان جهادی به روایت علی مهدیان قسمت اول از سه قسمت دیگه چهل سالمه اما مثل دختر بچه های ده پانزده ساله شدم. یواشکی طوری که زن و بچه ام نبینن و ناراحت نشن یه گوشه مینشینم و چشمهام رو میبندم و یاد اون لحظه ها میکنم. نمیدونم چرا اینطوری شدم. . مهدی مسکنی گفت این رفیقمون مجرده دیگه ظاهرا اسباب دنیایی براش جواب نمیده شما یه دعایی بکنید که... آقا پرید وسط حرفش و با خنده گفت :طلسم لازم داره کل جمعیت پکید از خنده... . . شب وقتی از بیت آقا بیرون میومدیم به حمید خانمحمدی گفتم باورم نمیشد یک همچین جلسه ای با آقا داشته باشیم. رفیق قدیمیمه بیش از بیست و پنج ساله میشناسمش . . حمید به آقا گفت آقا مردم سیستان که ما براشون کار میکنیم از ما یه خواسته ای دارن میگن شما آقا رو میبینید به آقا بگید اجازه بده ما روستاییهای دور افتاده هم به دیدارشون بیایم آقا گفت خیلی عالیه دفتر توی برنامه های دیدار قرار بدن. بعد رو به حمید کرد و گفت از خود منطقه هم جوانانی هستن که با ارتباط با اونها کار میکنید؟ بهتون کمک میدن؟ حمید گفت بله آقا جمع زیادی توی خود منطقه متصل به جهادی ما کار میکنن آقا گفت خیلی خوبه . . کاش هیچ وقت مزه لحظه هاش از زیر زبونم بیرون نره. همه با نمک شده بودن حاج حسین یکتا یک چشمش مصنوعیه گفت آقا من تنها کسی هستم توی این جمع که همه رو با یک چشم میبینم . حاج آقای قاسمیان گفت من سی و سه سال مداوم هر سال جهادی میرم هم تجربه جمع کردم هم توی ارتباط با مسوولین قالتاق شدم. هر دوش هم نیازه آقا خندید گفت قالتاق شدید پس.... مسکنی گفت آقا این چند نفر حرفشون رو نزنن میرن معتاد میشن... آقا خندید . آنقدر فضا صمیمی بود که هر چی دلمون میخواست به آقا میگفتیم یکی برگشت گفت آقا شما میگید جوانها را به کار بگیرند خوب این ایراد به خودتون هم وارده چند تا انتصابهاتون همه سن بالا بودن. شما آقای حاج علی اکبری رو گذاشتید امام جمعه همه خوشحال شدیم ولی ایشون پنجاه و پنج سالشه خودتون اول انقلاب نزدیک چهل سالتون بود که امام جمعه شدید. خوب چرا الان پیرمردها کنار نمیرن جونها بیان چرا خودتون عمل نمیکنین به این حرفتون آقا خیلی راحت و جدی جواب داد اصلا احساس نمیکردیم داره با یک جوون صحبت میکنه انگار با یکی از مسوولین هم تراز خودش داره حرف میزنه بهش گفت مقایسه با اول انقلاب مقایسه ناقصیه اون موقع واقعا کسی نبود که تجربه کار داشته باشه. برای امام جمعگی هم کسی نبود که من را امام جمعه کردن بعد هم کسی مثل آقای فتاح نه جوان است و نه پیر ولی واقعا به صلاح نیست ایشون رو کنار بگذاریم اما راهکار شما چیه که مدیرهای جوان سر کار بیان؟ _این سوال رو چند بار دیگه هم از اول جلسه پرسیده بود اما کسی جواب نداده بود_ بعد آقا فرمود به نظر من باید رییس دولت یک فرد جوان باشه. اگر یک جوان رییس دولت بشه همه مدیرانی که به طور عادی توی همه سطوح روی کار میان جوان خواهند بود. . برام خیلی جالب بود که آقا اینقدر راحت و جدی با جوانها سخن میگوید . اینقدر راحت خود او رو هم نقد میکردند و او هم صمیمانه نظرش رو میگفت. @ali_mahdiyan
گفتمان جهادی به روایت علی مهدیان قسمت دوم از سه قسمت . . موقع عکس دسته جمعی رفتم کنار آقا ایستادم باورم نمیشد کنار او بایستم و عکس بگیرم بعد پیش خودم گفت بگذار جلوی پاش بنشینم این طوری احساس نزدیکی بیشتری میکردم. جلوی پاش روبروی دوربین نشستم حواسم به بقیه نبود حواسم به دوربین هم نبود . اما یک طوری خودم رو به آقا چسبونده بودم طوری که احساس میکردم عمامه ام به دستهاش میخوره چه احساس خوبی بود زیر سایه او بودم و پشتم هم به او گرم.... . . آقا فرمود بچه ها ثبات قدم داشته باشید مراقب وسوسه ها باشید اخلاص توی جوانی ساده تر است توی جوانی تمرین کنید که در سنین بالا عادت به اخلاص کرده باشید . اگر اخلاص داشته باشید رحمت الهی همینطور بر سرتان میریزد. . . حقیقتا احساس کردم تجربه اش را میگوید نه فقط علمش را... . مستحبات را رعایت کنید نماز با توجه به جماعت در مسجد . . طنین صداش و چشمهای آرام و باوقارش شوخی هایش و خودمانی بودنش نمازش اون موقع که با تربت تبرک میجست و دست به خاک مهر میزد و به عمامه اش میکشید. وقتی دست روی چشمهایش میگذاشت و حدس میزنم آیت الکرسی میخواند ، همه اش لحظه به لحظه جلوی چشمم است . . به محافظینش که تلاش میکردند بچه ها را منظم کنند تا به او فشار نیاید برگشت و گفت رها کنید جوانها را بگذارید راحت باشند . . آنقدر همه حرف زدند که کمتر از بیست دقیقه به خود آقا وقت رسید حرف بزند. تازه وقتی مهدی مسکنی داشت جلوی نعمتی را میگرفت که کمتر حرف بزند آقا برگشت به نعمتی گفت حیف شد داشتم استفاده میکردم انگار دوست داشت نعمتی بیشتر حرف بزند ولی جلوی مدیریت مسکنی بر جلسه را هم نگرفت . . گفت در این جلسه برایم مسجل شد که بچه های جهادی رشد کرده اند خیلی قوی تر از ساخت حمام و دستشویی و اینها شده اند اما هر چه هستید یقین کنید @ali_mahdiyan
گفتمان جهادی به روایت مهدیان قسمت پایانی آقا گفت توانتان بیش از ده برابر همین توان فعلی تان است. . . اما شاید از همه مهمتر اینکه فرمود بچه ها شما ده درصد کل جوانان کشورید بیایید کار جهادی را تبدیل به گفتمان کنید حیف است بقیه جوانان محروم باشند از خدمت کردن این محرومیت را هم با گفتمان سازی از بین ببرید. کاری کنید نود درصد دیگر از جوانان کشور هم به این جریان متصل شوند. . . نمیدانم چقدر عمر میکنم اما این دیدار با آقا در چهل سالگیم همراه با چهل نفر از دوستان جهادیم جزو شیرین ترین لحظات عمرم خواهد ماند و با مزه این دیدار روز و شب خود را طی میکنم. . . اما همان قدر که لذت بردم احساس میکنم شانه هایم سنگین تر شده باری که رهبرم به دوشم گذاشت یعنی گفتمان جهادی برای همراهی نود درصد دیگر جوانان...... @ali_mahdiyan
ارتقای جهادی 🌱بعد از اینکه و مسوولین غربگرای آن نهاد انقلابی را نابود کردند، شکل گیری دوباره آن از کرامات بود. 🌱پیش از آن بارها رهبری جهاد سازندگی را با مقایسه کرده بود. «از شماها خواهش میکنم و از مسوولین محترم جهاد که سلام بنده را به یکایک جهادگران عزیز در سراسر کشور برسانید و مطمین باشید که بنده اگر این مسوولیت را نداشتم و میتوانستم آزاد یک جایی را انتخاب کنم، یا سپاه و یا جهاد را انتخاب میکردم. و مرحوم شهید مظلوم عزیزمان با بنده این تقسیم کار را کرد ایشان جهاد را انتخاب کرد و آمد جهاد بنده هم رفتم سپاه» ۱۳۶۲/۲/۳۱ 🌱این کرامت نظام امام و امت است که در همان دهه هفتاد کذایی رهبری دوباره به مدد جوانان امت، جریان جهادی را زنده کرد. این ویژگی زایندگی انقلاب است. نهادهای انقلابی را هر چه هم تلاش کنند که نابود کنند، دوباره زنده و پویا قد میکشد. 🌱اما این بار در انقلاب، این باغبان هوشمند، جریان جهادی را به سمت یک ارتقای مهم فراخواند. تبدیل حرکت جهادی به یک ارتقای هویتی و جهش شخصیتی برای اردوهای جهادی است. 🌱جریان های جهادی باید بال گفتمان سازیشان را جدی کنند. این جریان به دلیل اتصال جدی که با عمل و اقدام از یک سوی و با مردم از سوی دیگر دارد، توان گفتمان سازی بالایی دارد. 🌱در فضایی که های غرب ساخته، اجازه گفتگو با طیف وسیعی از مردم و جوانان را به خیلی از حزب اللهی ها نمیدهد، جریان جهادی مجهز به زبان مشترک و قابل فهم برای همه مردم است، زبان . 🌱این ارتقا نیاز به گروههای پیش رو دارد. گروههای جهادی که هویت گفتمان ساز پیدا کنند و با الگوسازی اقدامشان راه را برای این ارتقای هویتی در کل جریان جهادی باز کنند. 🌱برداشتن نیاز به تشدید گفتمان جهاد دارد. تبدیل کشور به یک جامعه اسلامی دولت ساز که بتواند دوران را به موفقیت طی کند نیاز به این گفتمان دارد، مبارزه امروز با گفتمان ناامیدی که توسط دشمنان و جاهلین در کشور تزریق میشود نیاز به گفتمان جهادی دارد. گفتمانی که محرومیتها را نشان میدهد اما همراه با روح . میکند اما امیدوارانه و همراه با قیام. قیام به قسط. @ali_mahdiyan
به بهانه 🌱بعد از تحریم ظریف بین بخشی از بدنه حزب اللهی این پرسش مطرح شد که آیا از ظریف دفاع کنیم یا نه؟ آیا با دفاع از او باعث تطهیرش نمیشویم؟ جناب این تحلیل را در مطرح کرد که اصلا آمریکا برای تقویت ظریف در ایران او را تحریم کرده. این تحلیل عجیب و غریب در بین بخشی از بدنه حزب الله پذیرفته شد تا جایی که رفتار سردار در اظهار پشتیبانی از ظریف را ناشی از ناشی گری و ناپختگی و بلکه شیشه خرده داشتن او به حساب آوردند. 🌱اگر از زاویه مکتب امام به صحنه نگاه کنیم ریشه مشکلات یک کشور در جان مردم است. اگر مردم تغییر کنند همه چیز عوض میشود. پس هر تقابلی و هر تغییری باید به تغییر مردم بینجامد. روزی یکی از رفقایم میگفت اگر فلانی بمیرد همه مشکلات کشور حل میشود. به او گفتم اشتباه میکنی. قبول نکرد بعد دید که فلانی مرد و چیزی عوض نشد.... 🌱نکته دیگر این که باید ببینیم با چه چیز مبارزه میکنیم اگر دشمنیمان با نظرات و اندیشه ها است روش مبارزه با شمشیر چیزی را حل نمیکند. اگر با جایگاه اجتماعی کسی مشکل داریم حتی کشتن شخص لزوما بی آبرویش نمیکند. اگر مشکل ما یک است با بی آبرویی افراد چیزی عوض نمیشود. راستی اگر ظریف جملات گفتمان مقاومت را به اعلی صوت بگوید بیشتر به نفع ما است یا اینکه او را خاین بنامیم تا مردم فکر کنند مشکل این جماعت خیانت و نامردیشان است نه اندیشه و نظام ارزشیشان؟ 🌱همیشه به بچه های طلبه میگفتم نگاه کنید امام در یعنی پیامش در اسفند 67 به حوزه، یک گفتمان کثیف با ظاهری معنوی و آراسته را رسوا میکند، بعد میگوید حق ندارید هیچ کس را متهم کنید. به نظر شما این یعنی چی؟ 🌱نکته دیگر اینکه دو قطبی جدی که در کشور شکل گرفته چند فایده دارد اول اینکه هر وقت کسی مثل رای خواست ولو منفور مردم باشد بیاید و از این دعوای پرسپولیس استقلالی ما سود ببرد. دوم اینکه این دو قطبی باعث میشود مردم صحنه را حقیقت جویانه تحلیل نکنند دو قطبی در جامعه ، قتلگاه حقیقت جویی است. و این برای کسانی که راهشان است و ابزارشان یعنی دردسر. وقتی صدای از حلقوم ما به یک جماعتی نمیرسد نیاز داریم خودشان زمزمه اش کنند. 🌱روش رهبر جواب داده ما خرابش نکنیم. بنا بر رو کم کنی نیست که منتظریم ظریف بگوید غلط کردم برجام را امضا کردم. باور کنیم همین جملاتش امروز کار ما را راه میاندازد. چون مردمند که حکم مرگ یک گفتمان را میدهند نه ظریف. @ali_mahdiyan
میخواستم به رهبر چه بگویم http://rasanews.ir/002aIc انتشار یافته در خبرگزاری رسا 🌱قبل از دیدار با حضرت آقا، بچه‌ها قرار گذاشتند دور هم جمع شویم و درباره حرف‌هایی که قرار است با آقا بگوییم با هم گفت‌وگو کنیم. قرار بود ده نفر از رفقا در جلسه صحبت کنند. برای همین بنا گذاشتیم قبل از جلسه هر چه به ذهنمان میرسد به آن‌ها بگوییم که به نوشته‌هایشان اضافه کنند. 🌱نوبت به من که رسید چند تا نکته گفتم. انتظار نداشتم، اما همان موقع حاج حسین یکتای مخلص و مهربان گفت، به نظرم ایشان به جای من حرف بزند. معلوم بود این طرح بحث را پسندیده بود. البته طبیعی بود که نه من بپذیرم نه رفقا و نه اصلا کار درستی بود. بعد از جلسه برادر عزیزم آقای مفرد از قول رفقای هماهنگ کننده به من گفتند احتمالا شما را به مجموعه کسانی که بنا است صحبت کنند اضافه می‌کنیم. دم در بیت هم مهدی مسکنی هم گفت آماده باش به عنوان یازدهمین نفر صحبت کنی. 🌱اما نکاتی که در جلسه به بچه‌ها گفتم این‌ها بود: ☘گفتم برادر‌هایی که صحبت می‌کنند تلاش کنند در افق نگاه رهبری خود را قرار بدهند و با آقا هم کلام شوند. یعنی گارد رهبری جامعه و ساحتی که او در آنجا حضور دارد و می‌اندیشد را پیدا کنند، اینطوری راحت‌تر با آقا همزبان می‌شوند. گاهی وقت‌ها بچه در یک خانواده خود را در افق نگاه پدرش قرار می‌دهد اینجا پدر بیشتر از معاشرت با او استفاده میکند. گاهی وقت‌ها پدر مجبور است خود را نازل کند و در سطح بچه قرار بگیرد. ☘دوم اینکه بچه‌ها به جای آنکه نماینده خودتان یا گروهتان یا سازمانتان باشید تلاش کنید نماینده جریان جهادی در کشور باشید. ما نماینده جریان جهادی هستیم و خوب است نگاهمان را به این جریان در این دوران گام دوم به رهبری منتقل کنیم. پایان بخش اول @ali_mahdiyan
میخواستم به رهبر چه بگویم... بخش دوم http://rasanews.ir/002aIc انتشار یافته در خبرگزاری رسا بعد به این مناسبت سه ویژگی کلیدی جریان جهادی را در کشور توضیح دادم: ☘اول اینکه جریان جهادی یک جریان اقامهکنندهی سبک زندگی  دینی است. این جریانی است که در یک فضای اردویی تلاش می‌کند زندگی انقلابی را در عمل نشان دهد. ما حتی در اردو‌های راهیان نور وقتی به سراغ دوکوهه و پادگان شهید عرب می‌رویم فقط زندگی رزمندگان را می‌شنویم. به ما می‌گویند اینجا جایی است که رزمنده‌ها زندگی کردند و زندگی‌شان در اینجا پشتوانه آن نبرد جانانه‌شان در میدان است. شنیدن سبک زندگی مجاهدین چه در اردو‌های راهیان نور و چه در شهر از زبان پدر و مادرشان برای تغییر سبک زندگی انقلابی ما موثر است، اما این کافی نیست. اردو‌های جهادی تلاش می‌کنند که  این سبک زندگی را اولا در مدت ده روزه در عمل پیاده کنیم یعنی آن را در جمع خودمان اجرایی کنیم. ☘در قدم دوم نیز تلاش میکنیم این عائدات زندگی چند روزه خود را در زندگیهایمان در شهر پیاده کنیم. رفیقم میگفت یک روز وقتی از سر کار برگشتم دیدم خانه وضعیتش به هم ریخته بچه‌ها گریه میکنند خانمم ناراحت است و فشار کار خیلی اذیتش کرده. گفت یک لحظه مستاصل شدم تنها چیزی که به ذهنم رسید این بود که پیراهن جهادیم را در خانه بپوشم و شروع کنم. او به نظرش رسیده بود که سبک زندگی جهادی راه حل گره‌های زندگیش است. اردوی جهادی تلاش میکند با حضورش در زندگی یک انسان مومن انقلابی کل زندگی او را ویرایش کند و خودش نیز مدل مینیاتوری از یک سبک زندگی دینی انقلابی باشد. سبک زندگی که پر از ارتباط ولایی است پر از خدمت است، پر از نشاط و معنویت است، هم خلوت دارد و هم جلوت، هم می‌اندیشد و هم تجربه میکند، هم حقیقتا مجاهدت و تلاش میکند، هم اهل هجرت است و هم اهل نصرت یعنی دو بال اصلی و تار و پود زندگی ایمانی مدینه النبی آنچه در مهاجرین و انصار بود. ☘دوم اینکه جریان جهادی یک جریان وحدت‌گرا است. کشور به دلیل هجوم فرهنگی دشمن که از دهه هفتاد شدت جدی به خود گرفت، ضربه‌هایی هم خورده است. یکی از آن ضربه‌ها ایجاد دو قطبی‌هایی است که با ابزار‌های رسانه‌ای امروز دشمن در کشور شکل گرفت. گروه‌های شکل گرفته در پیام رسان‌ها و ساده شدن ارتباطات اجتماعی باعث شده که زبان خاصی بین هر طرف این دو قطبی‌ها شکل بگیرد و گاهی انسان احساس می‌کند اساسا ممکن است دو سوی این دو قطبی حرف یکدیگر را نفهمند. در این میانه اردوی جهادی زبان مشترکی را به بروز کشیده است. زبان خدمت. نگاه کنید به وقایع کرمانشاه و خوزستان ببینید همه چطور کنار یکدیگر مشغول کار بودند. ☘بعد به شوخی به حاج حسین یکتا گفتم ببینید شما کجا و خاله شادونه کجا؟ همه مردم دیدند که این دو میروند در یک منطقه برای اینکه دل بچه‌ها را خوش کنند. این عجیب نیست. به جز آنکه جریان جهادی جریانی است که باعث می‌شود طبقات مختلف اجتماعی خودشان به سراغ هم بیایند و احساس وحدت در این جریان بیشتر می‌شود و رهبران اجتماعی می‌دانند که جامعه چقدر محتاج این انسجام و وحدت است. ☘سوم اینکه جریان جهادی یک جریان عدالتخواه است. جریان عدالتخواهی که مطالبهگریاش سر صحنه اقدام است نه دورادور؛ و عجیب است که با اینکه این جریان روی محرومیت‌ها و مشکلات و ضعف‌های جامعه می‌ایستد، اما احساسی که در جامعه ایجاد می‌کند احساس امید است. به  خلاف برخی جریان‌های عدالتخواه که هر چه در جامعه ایجاد می‌کنند ناامیدی است و سرخوردگی. این جریان عدالتخواهی است که لیقوم الناس بالقسط میکند. مردم را بلند می‌کند و عدالتخواهی را اولا از خود مردم طلب می‌کند و بعد مسئولان. تلاش می‌کند خود محرومین را برای محرومیت زدایی بیدار کند و برخیزاند. همانطور که در شهر نیز همین نکته را اقامه می‌کند. پس حقیقتا یک جریان عدالتخواه است. پایان بخش دوم @ali_mahdiyan
میخواستم به رهبر چه بگویم.... بخش سوم http://rasanews.ir/002aIc انتشاریافته در خبرگزاری رسا ☘حرف‌هایم همین‌ها بود. اما وقتی دیدم رفقا این حرف‌ها را پسندیدند و استقبال کردند و بعد که برخی از هماهنگ‌کنندگان جلسه پیشنهاد کردند که همین حرف‌ها را جلوی آقا هم بگو، با خودم گفتم خوب این‌ها همه توصیف حرکت جهادی است حالا به فرض اگر کامل و کافی باشد؛ اما خوب چه پیشنهادی داری؟ و با توجه به این حرف‌ها حالا این حرکت چه باید بکند؟ ☘خوب البته فرصت نشد که اصلا من حرف بزنم. آن قدر گفت‌وگوی جذاب و معاشرت رفقا با حضرت آقا شیرین بود و طولانی که نزدیک بود نوبت به خود آقا هم نرسد. کمتر از بیست دقیقه به خود ایشان وقت رسید با اینکه چند ساعت جلسه طول کشید. حقیقتا جلسه‌ای با نشاط و پر نکته را تجربه کردیم. ☘اما وقتی در همان بیست دقیقه مهم‌ترین نکته رهبری را شنیدم، احساس کردم این دقیقا همان نکته‌ای بود که با توجه به این رشد و بلوغ در اردوی جهادی باید به آن توصیه میشد. ☘آقا گفت این حرکت باید خودش را تبدیل به یک گفتمان کند. جریان جهادی باید تبدیل به یک گفتمان عمومی شود. یعنی توسعه‌ای پیدا کند که صد در صد جوانان ما متعلق به این حرکت شوند. ☘حرکت جهادی اگر تبدیل به یک گفتمان شود، سرعت دست‌یابی به دولت اسلامی و جامعه دولت اسلامی‌ساز به شدت زیاد می‌شود. اگر حرکت جهادی تبدیل به یک گفتمان شود انسجام اجتماعی برای عبور از دوران مقاومت بیشتر می‌شود. گفتمان امید در جامعه همراه با نقد و مطالبه در عین تلاش برای ترمیم اشکالات محقق می‌شود. اگر حرکت جهادی تبدیل به یک گفتمان شود مردم می‌توانند به مرور زهر مرض سبک زندگی غربی را از جانشان خارج کنند. سبک زندگی که ضربه‌های جبران‌ناپذیری به پیکره امت ما وارد کرده است. جریان جهادی باید ارتقا یافته و تبدیل به یک جریان گفتمان‌ساز شود تمام شد @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حاج_عبدالله_والی سالها غریبانه در بشاگرد کار کرد به شوق این جمله #خمینی روح خدا که فرمود از این سرزمین سربازانی از لشگر #امام_عصر برخواهند خاست. . این دختر از همان سرزمین زر خیز است.#بشاگرد . و تمام مردم بشاگرد شیفته کربلای تو اند و از کودکی میآموزند اگر هیچ نداری ولی #حسین علیه السلام را داری شاه عالمی. . سلام بر کربلا . . سلام بر بشاگرد. . سلام بر دخترکان بشاگرد. سلام بر دخترکان حسین علیه السلام. . . #کربلا #یازینب @ali_mahdiyan
تعجب خدا 🌾 خیلی از رفقای حزب اللهی و انقلابی ام را دیده ام که وقتی از فعالیتهای دانشجویی و تشکیلاتی خود خارج شده اند و وارد زندگی شده اند، آرمان جویی ها و تلاشهای انقلابیشان بیشتر جنبه یک فوق برنامه را برایشان پیدا میکند. فکر میکنند پول درآوردن ربطی به آرمانجویی شان ندارد. 🌾 شغل خود را اولا برای کسب درآمد انتخاب میکنند نه برای ماموریتهای بر زمین مانده انقلاب. اگر بنا باشد بر اساس نیازهای انقلاب اسلامی شغل و آینده شغلی خود را انتخاب کنیم به نظرمان میرسد که پولی و مالی گیرمان نمیاید. لذا اساس را میگذاریم بر کسب درآمد و ماموریتهای آرمانجویانه را در گوشه ای از زندگیمان جا ساز میکنیم. 🌾 این سبک زندگی در واقع دارد به صدای بلند میگوید، آرمان جویی و کسب درآمد با هم جمع نمیشود. انقلابی گری را بگذار برای جایی بیرون از شغل و زندگی ات. این سبک زندگی فریاد میزند رجال لا تلهیهم تجاره و لا بیع عن ذکر الله پیاده شدنی نیست. 🌾 جالب است که این مبنا از آن مبانی است که در قران با تعجب خدا همراه شده است. مبنایی که با ظرافت بسیاری از جوانان انقلابی ما را وقتی به تعبیر بزرگتر ها وارد زندگی میشوند از عرصه های حضور فعال سیاسی اجتماعی شان باز میدارد. 🌾 فقط خواهش میکنم مفاهیم این آیه را با ترجمه های کلیشه ای از لغات که در ذهن داریم نگاه نکنیم. بلکه تلاش کنیم نکته و لم اصلی معنای آیات را پیدا کنیم. 🌷 افرایت الذی کفر بایاتنا و قال لاوتین مالا و ولدا (77 مریم) خدای متعال با تعجب میگوید برخی آدمها هستند که فکر میکنند اگر بی خیال ذکر آیات الهی شدند و آرمانهای الهی و انسانی را رها کردند، پول و قدرت اجتماعی را کسب میکنند. برخی خیال میکنند اگر بخشی از زندگی شان خالی از آرمانهای انقلابی شد، آنجا را میتوانند به کسب درآمد بپردازند. 🌷 اطلع الغیب ام اتخذ عند الرحمن عهدا(78 مریم) کسب روزی و پول و سرمایه و قدرت اجتماعی اموری است که قواعدش اینکه شما میگویید نیست. قواعد و سنن خاصی در عالم دارد که این که شما میگویید یکی از سنتها نیست. شما از کجا فهمیدید که راهش این است؟ این راه فقط مسیرتان را دور میکند کلا سنکتب ما یقول و نمد له من العذاب مدا (79 مریم) فقط راهتان را دور میکنید. 🌾 اگر انتخاب آینده زندگی را بر اساس نیازهای امام یعنی نیازهای انقلاب پی بریزیم. و در سایه این انتخاب به کسب روزی بیندیشیم همه زندگی ذکر الهی خواهد بود و توجه به آیات. حتی هنگامی که در حال کسب درامدیم. ✍ این مبنایی که شما در شکل زندگیتان دارید خیلی از مدیران و مسوولین در اداره کشور اتخاذ کرده اند. راه را دور کرده اند. به اندازه ای که از آرمانجویی انقلابی و توجه به ذات الهی که در جان و فطرت مردم بود دور شدند مسیر را دور کردند. @ali_mahdiyan
میترا ⚡️نجفی را بخشیدند. خیلی خوب شد. اگر میمرد یادمان میرفت چطور یک پیرمرد ، زن دوم میگیرد. یک زن جوان. بعد عکسهای عیش و نوش لاکچریش را همه جا پخش میکند تا فخر بفروشد و زندگی دردمندان کشورم را به سخره بگیرد. انگار نه انگار که از مسوولین بلندپایه یک کشور انقلابی است. ⚡️نجفی را بخشیدند . خوب شد. اگر میمرد یادمان میرفت چطور یک مدیر لاکچری را برای رو کم کنی شهردار پایتخت کشوری انقلابی و دینی میکنند. کسانی که از درد زخم دو قطبی که با در شهر تهران ایجاد کرده اند هنوز هم ناجوانمردانه استفاده میکند. آن وقت همان مدیر منتخب در روزهای سخت تهران گم و گور میشود و معلوم نیست مشغول چه کار واجب تری است که نیست. ⚡️نجفی را بخشیدند. خوب شد. تا وقتی جلوی چشممان راه میرود یادمان نرود چطور میتوان یک دختر جوان بی گناه را با پنج گلوله در خانه تیرباران کرد و بعد تهمت روسپی گری و جاسوسی و پرستو بودن به او زد. و با جریان قدرتمندی از رفقا و هم حزبی ها در بین مردم پخش کرد تا جانش را که گرفتیم آبرویش را هم بگیریم باز پیش چشم همه. ⚡️نجفی را بخشیدند. خوب شد . تا ببینیم چطور یک جریان سیاسی اهل حقوق زن و حقوق اقلیتهای مذهبی میتواند خون بریزد آبرو بریزد و بعد نظام مقدس مظلوم را متهم کند. با رسانه های کثیفی که قابل رد یابی نیست و با سکوت سهمگین طرفداران مراقبت از سگها و گربه ها. ⚡️نجفی را بخشیدند. خوب شد. حالا وقتی جلوی چشم ما راه میرود یادمان نمیرود در این کشور میتوان به راحتی با پول با قدرت با ارتباطات با کمک هزار عنصر قدرتبخش دیگر نشان داد که چقدر با فاصله داریم. ⚡️بگذار این آینه دق بماند. این نماد مدیران دنیا طلب چند چهره. بگذار بماند. یوم الله ها در پیش است و امان از خشم مردم.... @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیتر امشب حرکت های جهادی در مسیر گفتمان عمومی مردمسالاری با طعم انقلاب اسلامی اضطرار ولی نعمت بودن محرومین بشاگرد حاج عبدالله والی @ali_mahdiyan
بسم الله الرحمن الرحیم رهبر عزیز تر از جانم ، سلام علیکم بارها از شما شنیده ام که آنچه میفهمم بدون ترس از شماتت این و آن آزادانه بازگو کنم. شنیده ام که حق امر به معروف و نهی از منکر حتی به رهبری عزیزم را دارم و من هم مانند تک تک مردم کشورم حق دارم خود را مسوول بدانم تلاش کنم برای حرکت نورانی و توفنده جبهه حق دل بسوزانم. امروز در آستانه عید ولایت که عید وحدت است و انسجام مسلمین. عید ناامیدی دشمنان و عید روشنی بخش چشم ولی و حاکم مومنینT رفتاری از منصوبین حضرتعالی سر زد که دل من طلبه را در گوشه حوزه علمیه به درد آورد. هنوز هم باورم نمیشود که چنین فاجعه ای در پیش چشم من و تک تک مردم دردمند و سلحشور کشورم رخ داده است. دو آیت الله که در سالهایی نه چندان دور مسوول دستگاه قضا در این کشور بوده اند. و هر دو مسوول تایید صلاحیت مسوولین کشور و تایید شرعیت قوانین را بر عهده دارند و یکی شان مسوول تشخیص مصالح نظام است، در پیش چشم مردم و همه دشمنان مردم ، مرتکب حرام بین و گناه کبیره شدند. حضرتعالی بارها به طلاب و نخبگان فرموده بودید که «حفظ وحدت را اصل قرار بدهيم و اگر تكليف شرعى‏يى هم احساس كرديم، ولى ديديم عمل به اين تكليف ممكن است مقدارى تشنج به وجود آورد و وحدت را از بين ببرد، قطعاً انجام آنچه كه تصور مى‏كرديم تكليف شرعى است، حرام است و حفظ وحدت واجب خواهد بود.» (سال 68) شما به حق خطاب به یکی از روسای جمهور که با اتهام و افترا به مسوولین در کشور ایجاد تنش و وحدت شکنی میکرد متذکر شدید که این عملی خلاف اخلاق و خلاف شرع و خلاف قانون است. امروز در شرایطی که مردم کشور سختی ها و فشارها را تحمل میکنند به خاطر کرامت نفس و بزرگواری انقلابیشان، دو آیت الله دو مسوول منصوب حضرتعالی، یکدیگر را متهم به بی سوادی و عدم عدالت و دروغگویی و امثالهم کردند. و این اگر گناه کبیره نیست چیست؟ آنهم گناهی در پیش چشم همه مردم و بلکه همه جهان. پناه میبرم به خدا. این یعنی مخدوش شدن عدالت این دو بزرگوار. بعلاوه که تدبیر ایشان را نیز زیر سوال میبرد. رفتار ایشان خلاف راهبرد حضرتعالی در این کشور است. امروز کشور به آرامش نیاز دارد. باید دشمنان در باره مسوولین داخلی احساس وحدت و انسجام کنند. امروز وقت آن نیست که سنگ خود را به سینه بزنیم. اما این حضرات به روشنی با حاشیه آفرینی شان حرکت مدبرانه امام جامعه و مردم را خراب کردند. من به عنوان یک طلبه کوچک خجالت میکشم نزد مردم سرم را بالا بگیرم که بزرگان و اساتید حوزوی که سالها برای انقلاب تلاش میکردند این طور مصالح کشور را نا دیده میگیرند. هر چند یقین دارم بهتر از هر کس میدانید که در این شرایط چه باید کرد. لکن فقط برای اینکه تکلیف شرعی خود را انجام داده باشم، استدعا دارم این دو استاد عزیز را از سمتهای حاکمیتی که دارند خلع کرده و تنبیه و تعزیر متناسب نسبت به ایشان روا بدارید. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته. علی مهدیان @ali_mahdiyan