May 11
♦️ذهنیت فقه زده فاقد تعاملات اجتماعی!
🔹فیلم عکس گرفتن یک طلبه از خانم مکشفه در بیمارستان و جنجال بعدش را که دیدید، تصور کنید آن روحانی بجای عکس گرفتن از آن خانم بچه بغل(یا مادر آن کودک مریض بود یا..) که موجب آن واکنش عصبی او شد پیش آن خانم میرفت با روی گشاده از او میخواست اگر کمکی میخواهد برای بچه مریضش تا انجام دهد آن وقت آیا واکنش همین بود یا خود آن خانم شالش که اول فیلم نشان میدهد که سرش بوده و افتاده را جلو میکشید؟ حتما برخورد آن خانم قابل تایید نیست اما برای ریشه یابی نباید فقط به این فیلم کوتاه اکتفا کرد قبل و بعدش را هم باید دید، بیمارستان طبیعتا جای کلافه شدن است، آن خانم هم که به نظر مادر می آید مضطرب و نگران کودکش، زمینه برای از کوره در رفتن کاملا فراهم است، آن روحانی البته صرفا با صحنه بی حجاب خانم مواجه شده و قبلش را ندیده که شال سر خانم بوده و افتاده است.
🔸مساله جدی اینجاست چرا یک روحانی که از قضا فاضل است در یک بیمارستان عمومی ذهنیتش اینقدر فقهی-حقوقی است که در لحظه اول بدون بررسی شرایط و سایر احتمالات و مدارا با افراد در محیطی مثل بیمارستان و.. فکر میکند باید این خانم حکم شرعی حجاب را انجام میداد و الان که انجام نداده مرتکب حرام و جرم شده به دنبال ثبت جرم بود و نه یک برخورد انسانی و همدلی و همراهی و در عین حال تذکر و...؟ آیا حجاب قانون نیست؟ چرا هست، آیا کار آن خانم هم در بیحجابی هم واکنش درست بوده؟ قطعا خیر اما مساله اینجاست آنقدر در ایتا پیام رد و بدل شده در باب حجاب که بخشی از مذهبی های ما ذهنیت اولیه مجرم بودن شکل گرفته است؛ نتیجه این ذهنیت شکاف هرچه بیشتر در جامعه است.
🔹 همه ما در بین اقوام افرادی را داریم که به اصطلاح شل حجابند میشود با تعامل و اصلاح جلوی رفت بدون عقب نشستن از اصل حکم یا با تنش و برخورد و طبیعتا واکنش؛ نتیحه دومی هیچ وقت به نفع دینداری نبوده همان طور که در این کلیپ نبود. البته اگر در موردی به تذکر رسید باید قاطع بود، علاوه بر اینکه بجای عکس گرفتن میشد رفتار دیگه ای انتخاب کرد اما وقتی انجام شد اینقدر انفعال، عقب نشینی و فرار بدترین نوع واکنش بود.
🔸 همه از نوع رفتار آن خانم انتقاد کردند که حتما قابل نقد است به نظر بیشتر از آن به این برادر طلبه ما وارد است از دو جهت هم اقدام اولیه عکس گرفتن از یک خانم بچه بغل که شال هم دور گردنش هست و اولین احتمال افتادن شال است نه...بجای رویکرد تعاملی- انسانی رویکرد فقهی-حقوقی را برگزید از جهت دیگر در ادامه نتوانست از کارش دفاع کند و صریح بگوید حتی با صدای بلند بگوید کشف حجاب خلاف قانون است کاملا منفعلانه برخورد کرد.
🔻خلاصه این ذهنیت فقه زده تحقق احکام به هر قیمت، به صورت خشک و فاقد در نظر گرفتن لوازم و تعاملات طبیعی زندگی اجتماعی سبب مشکلات جدی در جامعه ماست که هر روز علاوه بر شکاف بین سلایق مختلف زمینه منزوی شدن مذهبی ها را هم فراهم میکند.
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
🔰اینجا ایتاست، جایی برای غلبه خوانشهای امنیتی!
🔶 ماجرای آن کلیپ و کامنتهای زیرش در کانال هنوز ادامه دارد اما نکته ای که به نظرم آمد طرح کنم این است که متآسفانه فضای ایتا بخاطر فیلتر حبابی که درش بوجود آمده عمدتا مکانی برای تجمع و تحلیلهای امت حزب الله است نه مردم کوچه بازار و عادی!
🔰 عجیبتر اینکه این سکوی مجازی دچار تبعیض آرمانی شده و بجای احضار همه آرمانها یک آرمان را بر گزیده و آن هم امنیت از دشمن است. و در کلیپها و مسأله های اینچنینی اولین خوانشها، امنیتی هستند نه گفتمانی!
🔰 درخوانشهای امنیتی، هم الحمدلله در و پیکر باز است و بازار شایعات و چسب زدنهای مجازی داغ! از جاسوس اسرائیل گرفته تا نفوذی ام آی سیکس و...!
🔰 فارغ از واقعیت ماجرا اول از همه باید یاد بگیریم همه حوادث را خوانش امنیتی نکنیم، اینجا همانقدر که تندی و بد دهانی آن زن بد بوده، وصله جاسوس و نفوذی و بازیگر به او هم بد است.
🔰 اما تحلیل ماجرا و واقعیت در نهایت به یک تکذیب آن روحانی بسته است که ولو در توییت یا کلیپی که من عکس نگرفتم که تا به حال نکرده و تاخیرش شاید نشان از کاری باشد که نباید میشد.
🔰@ali_samimi71
🔰 ماهِ مبارک با مطالعه...!
🔶 قطعا بخشی از خودسازی این ماه روی سفره مطالعه و پژوهش خواهد بود.
فهم بیشتر از گزاره های مختلفِ دینی، اجتماعی و اخلاقی میتواند ما را بیش از گذشته نسبت به مفاهیم و تکلیفهایی که گردن داریم آشنا کند و مقدمه ای برای اقدام به برپایی آنها در جهانِ بیرون از خودمان میشود.
👇شاید این صوتهای ناچیزِ کانال بخشِ کوچکی از این خودسازی را پوشش دهد.
🎙سلسله احکامِ اقتصادی با موضوعِ مفت خوارگی ،پخش شده از رادیو اقتصاد!
https://eitaa.com/ali_samimi71/1033
🎙 سه جلسه زبانهای گویا و گوشهای ناشنوا! پیرامونِ مقاله ای زیبا از کتاب ده گفتار شهید مطهری!
https://eitaa.com/ali_samimi71/1130
🎙 مجموعه گفتارهای اندیشه سیاسی امام خمینی ره
https://eitaa.com/ali_samimi71/721
🎙 دوره حوالی آزادشهر پیرامون مفاهیم ولایت و آزادی به قرائت متفکرین انقلاب اسلامی!
https://eitaa.com/ali_samimi71/913
🎙 دوره اقتصادِ بهشتی خلاصه ای از نکات اقتصادی کتاب نظام اقتصادی در اسلام(مباحث نظری)
https://eitaa.com/ali_samimi71/1213
🔰@ali_samimi71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگه درب ورودی مجموعهای اینچنین زیبا و محترمانه کسی تذکر دهد هیچ جنجالی رخ نمیدهد!
اینها نه سلیطه هستند نه هرزه! ضعفی در ظاهر دارند و ضعف ما مدعیان بیشتر پنهان است!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷نوای شیدایی امام روح الله
خدایا!
ما بندگان ضعیف هستیم، ما بندگانی هستیم که هیچ نداریم، ما هیچیم و هر چه هست تویی.
ما اگر چنانچه خلاف میکنیم نادانیم، تو بر ما ببخش.
تو ما را به این ماه مبارک رمضان وارد کن به طوری که با رضای تو وارد بشویم.
خدایا! ایران که از همه اطراف به او هجوم شده است، برای اسلام، این ایران را تو تقویت کن.
9 خرداد 1363
#اسلامِ_عارفانِ_مبارزه_جو
🔶پابرهنگان ؛پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفین
https://eitaa.com/Paberahnegan
🔥 امشب بود...!
🔰 خیلی خودم رو محتاج این میدونم تا دربین دانشجویانی باشم که شاید فقط پنج درصد اعتقادات من رو قبول دارند.
🔰 نگاه دهه هشتادی ها به سیاست و دین برام جالب بود.
🔰 چالش و دوئلی پیرامون موضوع شکل گرفت که درست پیش رفت
محترمانه منطقی ولو یجاهایی با داد
صوت رو تقدیم میکنم به زودی...!
⛔️ امروز نیازمند گفتگوی ملی هستیم با هر سلیقه ای و اعتقادی...!
🔰@ali_samimi71
دانشگاه دین و سیاست_01.mp3
32.08M
🎙 صوت
جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی!
💠 یک گفتگوی جذاب دانشجویی طلبگی!
🔥 رئسای قوای ایران الان همه آخوند هستند پس وضع موجود نتیجه دخالت دین در حکمرانی است...!
🔥 هرجا دین رفته جنگ و بدبختی رفته؟!
🔥 سیاست یعنی پدرسوختگی!
🔥 دین یک چیز شخصیست اگر اجتماعی شد داعش ساز خواهد شد!
🔥 وقتی مردم با عملکرد این نظام بی دین میشوند بهتر نیست در سیاست دخالت نکند!
🔥 ملاک سیاستمداری انسانیت باشد و اخلاق نه دین!
🔰@ali_samimi71
🔥 ترجمه صوتی و گویای المیزان!
🔰 مطهری عزیز میگفت «علامه طباطبایی، این مرد بسیار بسیار بزرگ و ارزنده، مردی است که ۱۰۰سال دیگر باید بنشینند و آثار این مرد را تجزیه و تحلیل کنند و به ارزش این مرد پیببرند.»
🔰 برای دوستانی که حال مطالعه ندارند ولی حوصله گوش دادن دارند به تعبیری بیشتر سمیعند تا بصیر☺️
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://quranied.blog.ir/1395/08/28/
☑️ @ali_samimi71
🔰 اینجا معارفِ دین را به قرائت خمینی و شاگردانش می آموزیم...!
🔶 اینجا مسجدِ بلال شهرستان و امسال هم پرده ای دیگر از معارفِ ناب اسلام را به قرائتِ متفکرین اصیل انقلاب با بیان همیشه شیوای استاد قنبریان میشنویم!
🔰 امسال اما با موضوع جذابِ ولایت البته اساسا از منظری دیگر...!
🔰 استاد با معانی ای که از ولایت میگویند شاید به ذائقه خیلی از مذهبی ها خوش نیاید و پس بزنند و چه بسا با این بیان و قرائت از ولایت آنچه دشمن میپنداشتیم ولایت مدار باشد و آنچه دوست میپنداشتیم ولایت ستیز باشد!
💠 درکدام دسته ایم!
نکند از ولایت ستیزانی هستیم که عمری با قرائت غلط و طرفداری معیوب و ناقص خود از ولایت، آدمهای اطرافمان را بی دین و ستیزه جو کرده باشیم!
🔰 به دوستان برسونید و تبلیغ کنید تا درین ماه مبارک بعد نماز ظهر زیر منبر حضرت استاد بنشینیم و یاد بگیریم!
🔰@ali_samimi71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 این حرفها یقه میگیرد...!
💠 ما مذهبی ها کاری کرده ایم که راه خیلی ها از ولایت نگذره...!
💠 برشی از جلسه اول سخنرانی ظهرهای رمضان!
🕌 مسجد بلال بعد نماز ظهر!
🔰@ali_samimi71
🎥 برداشت هایی از دوره
#حوالی_آزاد_شهر
#کلیپ
🔰 میتی کومان یا ولایت...؟!
https://eitaa.com/ali_samimi71/1045
🔰 انتقاد تقویت ولایت یا ضدیت با آن...؟!
https://eitaa.com/ali_samimi71/1054
🔰ولایت فرمانروایی نیست.
https://eitaa.com/ali_samimi71/1060
🔰 هر سه ولایتمدارند ..!
https://eitaa.com/ali_samimi71/1061
🔰 رعیت فحش نیست...!
https://eitaa.com/ali_samimi71/1064
💠@ali_samimi71
علی صمیمی
🎧 جلسه آخر از گعده کتابخوانی مباحث نظری نظام اقتصادی در اسلام شهید بهشتی! 🔰 زکات، یک تکلیفِ شخصی
📚جلسه چهارم از گعده کتابخوانی
مباحث نظری نظام اقتصادی در اسلام
شهید بهشتی
.https://eitaa.com/ali_samimi71/1256
🔺 نهاد زکات در حکومت اسلامی
🔰حکومت مبتنی بر رای مالک ها،می تواند مالکیت شخصی را کنار بزند و به مصلحت مردم حکم کند؛در حکومت اسلامی هم اینگونه است.
زکات:از جمله احکامی است که صرفا توصیه اخلاقی و واجب شخصی نیست بلکه یک نظام مالیات ستانی و به عنوان منبع مهمی از درآمدِ حکومت می باشد.
بنابراین در زمان هایی حکومت ورود میکند و بنابر مصلحت مردم و سازوکاری خاص زکاتها را میگیرد و تقسیم میکند.
💠حکومت اسلامی بنا شده است برای نابودی طبقات اجتماعی و ساختن یک جامعه موحد و برادر،مگر میشود احکامش جامعه را به این سمت سوق ندهد وگرنه مفهوم برادری و جامعه بی طبقه، بدون احکام حکومتی اقتصاد شوخی ست.
((در جامعه ما سیرها و خیلی سیرها با گرسنه ها و خیلی گرسنه ها با هم دیده میشوند تا وقتی چنین است جامعه ما اسلامی نیست.
در چنین جامعه ای برادری مفهومی ندارد،مگر میشود برادری از گرسنگی بمیرد و دیگری از سیری)).
🔸خمس و زکات در بین احکام اسلام مانند پازلی هستن در مجموعه پازل ها،فرض کنید گروهی موسیقی مینوازند اگر یکی از اعضا با بقیه کوک نباشد نظم اهنگ را خراب میکند هر چند که او هم اهنگی نواخته؛جامعه هم اینطور است و برای خودش آهنگی باید بنوازد که با هم هماهنگ باشد.
🔹در کلام رهبری انفاق به معنای خرج مالی در جایی است که چاله ای را پر کند و دردی را دوا و مشکلی را حل کند نه اینکه صرفا پولی داده شود برای رفع تکلیف لذا خمس و زکات باید در مجموعِ آهنگ جامعه توحیدی و رفع فقر و گرسنگی نواخته شود نه اینکه هر کسی مالی را همینطور به عنوان خمس وزکات بدهد و برود.
🔺ضرورت تاریخ در اجتهاد دینی
🛡احکام مکی با مدنی متفاوت اند.
چون یکی قبل از تشکیل حکومت و دیگری بعداز برپایی حکومت آمده است.
بنابراین ایات و سوره ها را باید به مقتضای زمانه معنا کرد و دانستن تاریخ در درک ایات بسیار مهم است.
▪️آیات مکی غالبا در حد توصیه اخلاقی بوده اما آیات مدنی فراتر از آن رفته و به دستورهای حکومتی تبدیل شده است.
بنا بر ایه شریفه ۲۱۹ سوره بقره(يَسْئَلُونَكَ ما ذا يُنْفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ )⬅️عفو به معنای بخشیدن و گذشت اخلاقی نیست بلکه به معنای گذشتن از زیادی مال است
شهید بهشتی:این زیادی فقط در مال نیست بلکه در زمان و نیرو کار هم میتواند باشد.
✅بنا بر ایه شریفه برای گرفتن مالیات مجوز وجود دارد و نهاد زکات برای مالیات ستانی وضع شده است و اینکه چه مقدار و از چه چیزی مالیات گرفته شود هرچند در فقه معلوم و معین شده اما بنابر اصل ۹ اقتصاد اسلامی[تغییر موقت احکام بنابر تغییر شرایط] به عهده حکومت اسلامی است البته باید در جاهایی که در فقه نیامده فقها اجتهاد کنند و اینجا نیاز به هنر فقه و اجتهاد او داریم تا پشتوانه نظری حکومت اسلامی باشد.
⁉️اشکال می گیرند که این آیات شریفه به واسطه ایات زکات نسخ شده در صورتی که نسخ به معنای اشتباه بودن ایات سابق نیست بلکه به معنای تغییر زمان و شرایط زمانه است و اگر شرایط قبل برگردد،احکام آیه نسخ شده پابرجاست.
🔰نظام اسلامی حرکتش به این سمت است که پول درآوردن به خدمات و کار تعلق بگیرد نه به دلال بازی و سپرده که تولیدی صورت نمی گیرد.
زکات و مالیات در اسلام هم از همین جهت است که کسی به سمت تنبلی و ثروت های بادآورده نرود و اقتصاد در خدمت عامه مردم باشد نه مردم در اختیار پول.
🌀تصور کنید که تمام مسلمین میخواهند تمام حقوقی که بر گردنشان است را بریزند در یک حساب،خوب با این پول میشود کشوری را اداره کرد و مخصوص قشر خاصی نیست ولی اگر عده ای سرمایه ای راکد داشته باشند که نمی خواهند به آن دست بزنند یا کسانی زکات مالشان را نمی دهند حکومت موظف است از آنها زکات بگیرد.
✅بنابراین نهاد زکات نهاد مالی بزرگی است که نه تنها واحب شخصی بلکه نظام مالیات ستانی یک حکومت است که هم برای اخلاق اقتصادی فرد بنا شده تا تن پرور و مفت خور نشود و هم حکومت اسلامی بتواند با آن جامعه را اداره بکند و امور حکومتی را در جهت رفع فقر و استقرار عدالت جلو ببرد.
💠@ali_samimi71
#درمانگاه
🔹 تبعیض یا احساس تبعیض ممکن است گسستها را بیشتر کند. مثلا از طرفی امکان عکسبرداری از یک بیحجاب را به ناظر داده که یک برنامهای تعریف کرده که بتواند از طریق موبایلش عکسی بگیرد و به عنوان ناظر بفرستد، اما از طرف دیگر اگر انتشار عمدی یا حتی غیرعمدی اموال مسئولین کرد، این جرمانگاری شده است، حتی در صورت غیرعمدی هم جرمانگاری است.
🔹اگر جامعه دید که دور اموال، یک ویلا، باغ یا دارایی مسئولی فنس کشیده شده، این احساس تبعیض میکند که گویی طبقهی فرمانفرمایی هست که نیازی نیست مردم هیچ اطلاعی از او داشته باشند، بلکه اگر کسی هم مردم را از اموال و داراییهای او و امثال اینها مطلع کرد، او دچار جرم شده است ولی مقابلش اینطور نیست. گسلی را درست میکند که بعدا نهی از منکر را دچار سختی میکند.
مشاهده متن کامل گفت وگو:
https://mobahesat.ir/24315
☑️ @m_ghanbarian
پی نوشت 👇
جمله زیبایی مطهری عزیز در آینده انقلاب اسلامی دارند در مورد تبعیضِ اجرای حدود الهی که فکر میکنم جایش اینجاست:
«در يک جامعه فاسد گاهي حدود الهي، قوانين الهي (جزائي يا غير جزائي) به حالت تعطيل در ميآيد. وقتي به حالت تعطيل درآمد، چون بيحساب وضع نشده است، نظام اجتماعي در همان قسمتِ مربوط به آن قانون به حالت نيمه تعطيل درميآيد، اعم از آن که آن قانون الهي به طور کلي تعطيل شده باشد يا به صورت تبعيض در آمده باشد يعني در مورد بعضي اجرا ميشود، در مورد بعضي ديگر اجرا نميشود؛ قانون قدرتش براي به تله انداختن قوي، ضعيف است و براي گرفتار کردن ضعيف، قوي است. اين يک مورد از موارد تعطيل حدود الهي است.»
🔰@ali_samimi71
#بازنشر
🔰 لینک شبهات اعتقادی پاسخ داده شده در کانال
🔶 اگر تقدیرات نوشته شده اند و در علم الهی ثابتند پس چه نیازی به دعا هست؟؟
https://eitaa.com/ali_samimi71/89
🔶 چرا و چگونه زندگی ابدی در بهشت خستگی ندارد؟؟
https://eitaa.com/ali_samimi71/102
🔶 شبهات پیرامون رهبری و دخالت ایشان در اقتصاد...؟
https://eitaa.com/ali_samimi71/142
🔶 دوبرهان با بیان آسان برای اثبات خدا
https://eitaa.com/ali_samimi71/168
https://eitaa.com/ali_samimi71/169
☑️ @ali_samimi71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فقط راه افتاده ها باهم یکی میشوند...!
💠 برشی از جلسه دوم سخنرانی ظهرهای رمضان با موضوع "ولاءها و ولایت ها در قرآن"!
🎧 برای قضاوت بهتر فایل کامل صوتی این جلسه را بشنوید
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
nameh-jomhour-dastmozd.pdf
40.77M
🔥انتشار رایگان ویژهنامه «سرکوب دستمزد» نامهجمهور
منتشر شده در شماره پنجم نامهجمهور
«طبقه دولتمند و سرکوب رفاه»
📝با آثار و نوشتاری و از:
محسن قنبریان
علی نصیریاقدم
علیرضا خیرالهی
علیرضا میرغفاری
سمیه گلپور
سید احسان ولدان
🗞در این ویژهنامه میخوانیم:
مسئله کارگران، وظیفه همگان
افزایش دستمزد بهمثابه استراتژی توسعه
نسبت دستمزد-تورم افسانه یا واقعیت
سرکوب دستمزد زمینهها و چالشها
طرد ساختاری کارگران
🔶 بههمراه مصاحبه اختصاصی با سردار علیحسین رعیتیفرد معاون روابط کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی
🔹این ویژهنامه بخشی از شماره پنجم نامهجمهور است که بهدلیل ضرورت موضوع فصل سرکوب دستمزد آن به صورت رایگان منتشر شده است.
➖➖➖
برای تهیه این شماره نامه جمهور در طرح پیشفروش با ۱۰٪ تخفیف و #ارسال_رایگان، مبلغ ۱۶۲ هزارتومان به شماره کارت:
۶۰۳۷ ۹۹۷۵ ۹۹۶۹ ۴۹۳۳
بهنام پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم
واریز کرده و رسید واریز را به همراه آدرس پستی و شماره همراه به شماره ۰۹۰۱۶۸۵۵۲۹۰ ارسال نمایید.
➖➖➖➖
با ما همراه باشید:
@nameh_jomhour
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆
🔰 برای دوستانی که بهبهان تشریف دارن میتونن این شماره نامه جمهور رو در طرح پیشفروش با ۱۶٪ تخفیف مبلغ ۱۵۰ هزارتومان
به کتابفروشی مقاومت بهبهان به آدرس:
@moghavmat_313
09929529885
مراجعه کنید.
✍🏻 نظر حجت الاسلام قنبریان درباره ماجرای درمانگاه قم
افراد صاحب رسانه به وضعیت دنیای کنونی و برساخت سازی دشمن باید دقت کنند. ما در قضاوت نباید شتاب کنیم. بله میتوانیم از جهاتی سؤال کنیم مثلا آیا واقعا این روحانی فیلم یا عکس گرفته است یا خیر؟ اما این که یک باره قضاوت کنیم و دو قطبی شدیدی بسازیم واضح است که این گسست اجتماعی را بیشتر میکند که به سود هیچ طرفی نیست.
از طرف دیگر اینکه مثلا عکس برداری از بی حجاب را با گوشی موبایل در بستری که تعریف شده، مجاز و مورد حمایت قانون بدانیم ولی انتشار عمدی و حتی غیر عمدی اموال مسئولین را جرم انگاری کنیم و این مقوله را محرمانه بدانیم، ممکن است گسست ها و احساس تبعیض را بیشتر کند.
🔖 برگرفته از مصاحبه ای با مباحثات
چکیده مصاحبه
متن کامل مصاحبه
☑️ @m_ghanbarian
علی صمیمی
"بازگشت به قانون اساسی" ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✅ سخنرانی خوب و پر نکته استاد خاکی که توضیح مبسوط نظرات ش
Taavoni1.mp3
8.04M
حجتالاسلام دکتر خاکی: اصل اساسی قانون اساسی "نه" به "سرمایهداری دولتی و سرمایهداری خصوصی" است.
#تعاونی
#دستمزد #کارگر
#اصل_۴۳
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
🔰 حکم امام خمینی به آقای داریوش فروهر جهت رسیدگی به وضع کارگران
26 اسفند 1357
بسمه تعالی
جناب آقای وزیر کار
اخیراً شکایاتی از کارگران شریف میرسد مبنی بر رسیدگی به وضع آنان. هیچ کس نقش اعتصابات کارگران و کارمندان کارخانجات بزرگ و کوچک را در پیشبرد هدف ملت ایران که هَدْم استبداد و استعمار خانمانسوز و برقراری حکومت عدل اسلامی است نباید فراموش کند.
شما باید هر چه سریعتر به وضع زندگی و کار آنان رسیدگی کنید. کارگران مبارز باید بدانند که با حوصله و صبر انقلابی مشکلات آنان برطرف خواهد شد، و نیز میدانند که رسیدگی به کارخانجات و وضع کارفرمایان آنان احتیاج به زمانی دارد که بشود در آن مدت دقیقاً کارگران و کارمندان را به حقوق حقه خودشان رسانید. کارفرمایانی را که حقوق کارگران را نمیپردازند به تکالیف خود آشنا نمود تا خود را مکلف به رسیدگی بدانند و یا از صحنه خارج شوند و به کارفرمایانی که به سبب همین اعتصابات، قدرت پرداخت حقوق آنان را ندارند کمک نمود. دیر یا زود باید حقوق عقب افتاده کارگران در سراسر ایران پرداخت شود. من از کارگران شجاع میخواهم که به تبلیغات مغرضانه بعضی عناصر گوش ندهند؛ زیرا در حکومت عدل اسلامی به بهترین وجه به آنان رسیدگی شده و حق آنان ادا میگردد.
باید دستمزدها پس از رسیدگی به وضع کارخانجات افزایش یابد تا آنان از کمبودهای زندگی نجات یابند و مثل سایرین بتوانند در محیطی آزاد و مرفه زندگی کنند.
من از تمامی کارگران میخواهم که کار خود را دنبال نموده و مشغول جمعآوری مدارکی باشند که موجب تسهیل رسیدگی به کار خود، کارخانه و کارفرما شود. من دست تمامی کارگران را میفشارم.
جناب آقای فروهر، شما میدانید که اسلام برای طبقه کارگر احترام خاصی قائل است. اسلام میخواهد مستضعفین را یاری دهد تا سرنوشت خود را به دست گیرند. از زحمات شما در این مورد تشکر میکنم.
مطلب دیگر، زنانی هستند که شرایط بد محیط و اجتماع سابق آنان را از محیط سالم دور نموده است. امیدوارم که با تغییر محیط اجتماعی ایران تمام نارواییهایی که معلول آن محیط بود از بین برود.
شنیده شده است که اینان تقاضای کار نمودهاند. لازم است به وضع آنان هر چه بهتر رسیدگی کنید و موجبات رفاه آنان را با اشتغال به کارهای مناسب فراهم نمایید. و السلام.
روح الله الموسوی الخمینی
امام خمینی (ره)؛ 26 اسفند 1357
🔰@ali_samimi71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️چه کسانی دغدغهی مستضعفین دارند؟!
🔹هر سال اواخر اسفند که میرسد، چشم خیلیها به اخبار تعیین #دستمزد_کارگران است.
خبرهایی از چانه زنیهای تکراری در #شورای_عالی_کار؛ بین کارگران از یک سو و کارفرماها و دولتیها از سوی دیگر!
🔺اما اگر شاخصی که #امام_خمینی اینجا میگوید رعایت میشد، و معیاری میشد برای انتخاب تصمیمگیران، آنوقت احتمالا داستان خیلی فرق میکرد!
🔸تا وقتی که این حرف آقا روحالله زمین بماند، آش همان آش است و کاسه همان کاسه!
#حقوق_وزیر
#نظام_عادلانه_پرداخت
#دستمزد_۱۴۰۳
🎬@Mostazafin_Tv
🔰 دلم امید میخواهد...!
🔶 تفسیرالمیزان جلد : 1 صفحه : 270
🌸 خدای تعالى درباره رسول گرامیش فرمود: به مؤمنین رئوف و رحیم است ، (بالمؤمنین رئوف رحیم ) و در این کلام خود رأفت و رحمت آنجناب را تصدیق فرموده با این حال چطور این رسول رئوف و رحیم راضى میشود که خودش در بهشت به نعمت هاى آنجا متنعم باشد و در باغهاى بهشت با خیال آسوده قدم بزند، در حالیکه جمعى از مؤمنین بدین او، و به نبوت او، و شیفتگان بفضائل و مناقب او، در درکات جهنم در غل و زنجیر باشند؟ و در زیر طبقاتى از آتش محبوس بمانند؟ با اینکه بربوبیت خدا، و برسالت رسولخدا ، و بحقانیت آنچه رسول آورده ، معترف بوده اند، تنها جرمشان این بوده که جهالت برایشان چیره گشته ، ملعبه شیطان شدند، و در نتیجه گناهانى مرتکب گشتند ، بدون اینکه عناد و استکبارى کرده باشند.
🔰@ali_samimi71