eitaa logo
علی صمیمی
995 دنبال‌کننده
441 عکس
263 ویدیو
15 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب علی صمیمی. ارتباط: @Alisamimi کانال تلگرام https://t.me/ali_samimi71. پیج اینستاگرام https://instagram.com/alisamimi.ir کانال برنامه نامیرا @namyraa
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دو تابلو برای معلمها؛ ربکا پِترسونِ آمریکا یا رهنامه محمدخاتمی! ✍ علی صمیمی 🔶 بایدن از بهترین معلمِ ریاضیِ سال ۲۰۲۳ آمریکا قدردانی کرد.جملات پترسونِ ایرانی تبار پشتِ میکروفن جالب بود.سراسر وفا داری به ایدئولوژی و تاکید بر اینکه معلم ها در آمریکا دانش آموز را برای تحقق «» تربیت میکنند این یعنی اصلا آموزش و پرورشِ آمریکا با جهت و سویه ای کاملا متناسب با آرمان خودشان و بایک جهانبینی خاص، سیاستگذاری میکند. 🔶 ازین سو ۵۰ فعالِ نخبه اصلاح طلب، اندیشه خود را در حل مسائل آموزش و پرورش ایران در حضور محمدخاتمی ارائه میدهند و با افتخار سخن از حذف ایدئولوژی و «» از سیاستهای آموزش پرورش میگویند و مینویسند: «نظام حكمراني بايد با كاستن بار مدرسه از انواع فشارهاي سياسي و ايدئولوژيك و فراهم كردن زمينه انتشار كتاب‌ها و محتواهاي آموزشي متنوع براي پاسخگويي به نيازهاي متكثر دانش‌آموزان، زمينه تحول در آموزش و پرورش را فراهم كند.» https://www.pishkhan.com/news/309636 🔶 حذف ایدئولوژی یعنی حذف دین و معنویت و حجاب و یک کلام عدمِ اصرار بر نشان دادن مظاهر دین در عرصه های اجتماع از مدرسه گرفته تا کوچه و بازار و اقتصاد و فرهنگ و...! ⛔️ تو را به خدا چرا آنها آنچنان بر رؤیای آمریکایی و آرمانهای خود حساسند و ذره ای کوتاه نمی آیند و ما اینچنین از هر فرصتی برای کاستن رؤیاها و آرمانهای خود استفاده میکنیم؟! 🔰@ali_samimi71
🔺مطالب مرتبط با "رویای ایرانی_اسلامی" 📚 جزوه کلیدش دست منه ▫️لینک دریافت:https://eitaa.com/ali_samimi71/1188 💠 راز موفقیت هر جریان اجتماعی ✅پنج مرحله:https://eitaa.com/ali_samimi71/778 🔰 دو تابلو برای معلم ها 🔸 از ربکا پترسون تا رهنامه محمد خاتمی:https://eitaa.com/ali_samimi71/1314 📽 مجموعه یادداشت نقد گفتمانیِ کاپیتان انقلابی: https://eitaa.com/ali_samimi71/1194 💠@ali_samimi71
🔹فصل شانزدهم سلسله جلسات کتاب بحث جلسه دوم با نقد و بررسی کتاب 🔹هستی و هبوط انسان در اسلام اثر :حمید پارسانیا به نقد،تحلیل و بررسی: حجه الاسلام محمد اسمی زاده پژوهشگر و محقق موسسه اسرا حضرت ایت الله جوادی آملی از قم 🔹وعده ما یکشنبه : 5 فروردین ساعت:20:00 قرارمان: در آمفی تاتر خانه فرهنگ طبقه فوقانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، جنب فرمانداری @ali_samimi71 @naghdkatab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کجا «به توچه؟!» درجامعه زیاد خواهد شد...؟ 🔶 حجت الاسلام قنبریان 💠 برشی از جلسه هشتم سخنرانی ظهرهای رمضان با موضوع "ولاءها و ولایت ها در قرآن"! 🔰@ali_samimi71
🔰 برای آن چشم های زیتونی اش، که برای‌م فلسطین است، اگر آزاد شود، جهان فتح می شود .. همان چشم ها که برایم دریاست .. چشم ها کلمات مخفی قلب است، بهترین سلاح فتح روح .. https://eitaa.com/hzne_qlb
تاریخ خودم.mp3
5.96M
🎙 پادکست 🌸تاریخ خودت رو تاحالا خوندی؟!!! 🔰 بخشی از شرح مختصر دعای عرفه در ایام رمضان در مسجد! 🌸@ali_samimi71
حکمرانی تعلیم وتربیت.استاد صمیمی.mp3
43.19M
🎙 حکمرانی تعلیم و تربیت! ▫️علی صمیمی 🔸صوت جلسه با دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان! 🔺خلاصه جلسه:https://eitaa.com/ali_samimi71/1329 🔰@ali_samimi71
💠 خلاصه بحث: "حکمرانی تعلیم و تربیت" 🔰 مدرسه عکس کوچکی از حکمرانیست ضمن اینکه کاملا در ارتباط با هم و بر هم کنش دارند. اگر جدیدترین و تربیتی ترین مدلها را برای کلاس و مدرسه اجرا کنیم ولی فضای سیاسی و اقتصادی در حکمرانی معیوب باشد راه بجایی نمیبریم! 🔰 از طرفی ساخت یک حکمرانی مطلوب در اقتصاد و سیاست از همین مدارس و جامعه گسترده آ.پ شکل میگیرد! 🔰 یعنی ضمن اینکه از حکمران مطالبه عدالت و اقتصاد و سیاست مطلوب راداریم باید مدل کوچک شده جمهوری اسلامی (مدرسه) را هم تدبیر کنیم! 🔰 تفاوت معلم انقلابی و تعلیم انقلابی همینجا روشن میشود، معلم انقلابی حداکثر خودش خوب و مذهبی است ولی کماکان ساختاری برای آرمانهای خمینی در کلاس و مدرسه نساخته! اما تعلیم انقلابی وقتی است که اول آرمان خمینی را بشناسیم و سپس برایش ساختار درست کنیم از اقتصاد و سیاست و فرهنگ! 🔰 سوال؟ منِ معلم چگونه میتوانم این ساختار را درست کنم بگونه ای که شعارهای عدالتخواهی و جمهوریت و آزادی و.... را به دانش آموز نشان دهد و در او نهادینه کند؟ 💠 تفصیل را در صوت بشنوید و نمونه های موفق و واقعی کشور و راه های قانونی موجود را برای برقراری این شعارها ببینید! 🔰@ali_samimi71
🔥 جلسه مهمی بود به دانشجو معلمهای عزیز و دوستانی که با آ.پ در ارتباطند پیشنهاد میکنم وقت کردند حتما نگاهی به این صوت بندازند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فریادی علیه دوگانگی‌های سیاست‌مداران درباره غزه 🔻حجم فاجعه و جنایت در به حدی رسیده که آدمی نمی‌داند با چه زبانی، با چه اقدامی، با چه کاری می‌تواند خشم و بغض و غضب خودش را فریاد بزند! 🔻چطور می‌شود نهیب زد به وجدان‌های به خواب رفته؟! 🔻چطور می‌شود این همه ظلم و تناقض کشورهای غربی و عربی و ترک و... را به رخ کشید و علیه آن شورید؟! 🟡مصطفی ابراهیم شاعر مصری، بخشی از این تناقضات را در شعر «تلک قضیه» به تصویر کشیده و خواننده مصری نیز به خوبی حق آن را ادا کرده است. 📌آنجا که حجم اندوه و هجوم غم زیاد می‌شود، هنر پاک می‌تواند از تراژدی، حماسه بسازد. حماسه‌ای که وجودی حقیقی دارد نه رویایی تصنعی است! 🎬 @Mostazafin_tv
🔶🔷🔶کَرَم؛ حَسَنی یا اُموی؟ ⏰مدت تقریبی مطالعه:۳دقیقه 🔶می گویند حسن ع کریم است اما چرا کسی نمی پرسد در جامعه ی پس از انقلابِ ی پیامبر ص چرا باید فقیری وجود داشته باشد تا حسن بخواهد به او ببخشد؟! و حسن ع که خود همزاد همین انقلاب است چه نسبتی با علتِ بودن(و شدن) این جامعه دارد؟ 🔷 با اِغفالی مشمئز کننده می گوید حسن آنقدر کریم بود که دو بار کل زندگیش را بخشید حتی آنقدر کریم که جامعه را هم دو دستی به معاویه بخشید! تا با اِعمال سیاست های ظالمانه، تولید فقر کند و حسن هم شب و روز بسته غدایی و معیشتی به دست فقرا برساند تا از گرسنگی نمیرند و اینگونه بود که پسر علی شد !؛همین! 🔶 اما،می پرسد اگر‌ حسن خلاصه در کرمش آنهم با این تعریف از کرم باشد؛ چرا معاویه باید آنقدر تبلیغ و تطمیع و تهدید و ترور را علیه حسن ع براه بیاندازد؟!مگر یک آدم خیریه بازِ این تیپی چه خطری می تواند برای معاویه داشته باشد؟! اسلام ناب می پرسد مگر حسن میراث دار وصیت علی ع نیست که به او و برادرش حسین ع فرمود:«کونا للظالم خصماً و للظموم عوناً»؟! آیا حسن آنقدر ناخلف! است که «للمظلوم عونا»ی وصیت پدر را از روی تنزه طلبی اجرا و نیمه ی اول و اولیٰ و دشوار وصیت «للظالم خصماً» را رها کند؟! آیا کرم حسن آنقدر سکولار و از عقلانیت فاصله دارد که کنار معلولِ ظلم(فقر) بایستد بی آنکه با علتِ ظلم، کاری داشته باشد؟ آیا این همان امام حسن ع است که یاران کربلاییِ حسین ع برای مقابله با ظلم در دامن او تربیت یافته اند؟! 🔷بیایید این ۴ سکانس سانسور شده از زندگی حسن ع را مرور کنیم: 1.شکل گیری خیریه ی حسنی به مثابه تاکتیک مبارزه، دقیقاً در تقابل با خیریه ی ریاکارانه و ستم پوش معاویه. ۲.لشکرکشی و آمادگی صددرصدی حسن ع بلافاصله بعد از شهادت علی ع به منظور حذف همیشگی معاویه. ۳.رویارویی در جنگ صفین با معاویه ای که بخشی از بلاد اسلامی را تحت استثمار خویش گروگان گرفته. ۴. مصاف رسواگرانه با بدعت های معاویه در بدرقه ی تبعید ابوذر به ربزه؛ وقتی حاکمیت، اعتراض ابوذر را در مبارزه با انحراف،اشرافی گری و کاخ سازی معاویه بر نمی تابد. 🔶 این صحنه ها همه و همه نمایانگر نیست که سالها با علت ظلم درگیر بوده؟! اینکه چرا نتوانسته از بینش ببرد و چه بسا با او به صلح رسیده را باید در نخبگان و مردم جست و جو کرد؛ همان چیزی که مبارزه را در هر مرحله سخت و سخت تر می کند تا جایی که رسماً به بدل می شود و فقر، بدیل عدل؛ آنگاه دیگر کَرَم و حسن ع هم نمی تواند چاره سازش باشد. 🔷جامعه ای را تصور کنید اهل کَرَم شده ی اسلام آمریکایی ولی در مبارزه با علل فقر، غایب؛ در آن جامعه معاویه ی اُموی و فَرَح پهلوی هم که خود بانی این وضع و فقرند موسس می شوند؛رانت خوار،سرمایه دارِ زالوصفت،تصمیم ساز و تصمیم گیر سیاست های فقرآفرین هم. خیریه که چه عرض شود؛ ای که گاهی خود ابزار پولشویی و مهم تر وسیله ی و لعاب مذهبی جهت توجیه سرمایه داری می شود تا دوباره تصاعدی فقر زائیده شود؛ و البته در این میان مبادا بساط کریمانگی اسلام آمریکایی بر هم بخورد‌! راستی امام حسن ما کدام کریم است؟! ✍ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفین @paberahnegan
🔺 مجموعه مطالب درباره "آموزش و پرورش" 📽 یادداشت:"فقر احمق می کند."https://eitaa.com/ali_samimi71/587 📚یادداشت:"سیستان استخوان سوز"https://eitaa.com/ali_samimi71/686 🎙 صوت نشست: "هزارتوی آزادی" در دانشگاه فرهنگیان پردیس سلیمانی قمhttps://eitaa.com/ali_samimi71/1184 💠 یادداشت:" از سفره های کوچک تا مدارس کوچک"https://eitaa.com/ali_samimi71/765 🔰یادداشت:"از زبان یک آقازاده پولدار"https://eitaa.com/ali_samimi71/68 🖇منابع جهت مطالعه بیشتر:https://eitaa.com/ali_samimi71/69 🔅یک ایده:"مردم سالاری یا مَحرَم سازی در مدارس دخترانه"https://eitaa.com/ali_samimi71/922 ▪️تکمله: "این لازمه را می پذیرید؟"https://eitaa.com/ali_samimi71/935 🔸روایت دیدار:"دیدار با رهبر انقلاب درباره تعلیم و تربیت"https://eitaa.com/ali_samimi71/926 🎥 نقد گفتمانی فیلم سینمایی Vaathi 2023: یادداشت ۳ گانه "معلم خاص"https://eitaa.com/ali_samimi71/958 📍 دو تابلو برای معلم ها: "رِبکا پِترسون یا رهنمامه محمد خاتمی"https://eitaa.com/ali_samimi71/1314 ▫️گفتگوی دانشجویی_طلبگی درباره دوگانه "دیانت و سیاست"https://eitaa.com/ali_samimi71/1287 🎙صوت: "حکمرانی تعلیم و تربیت" با دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیانhttps://eitaa.com/ali_samimi71/1328 🎙 خارج شدن آموزش و پرورش از اولویت حکمرانیhttps://eitaa.com/ali_samimi71/1335 💠@ali_samimi71
27.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 با این مدلی که داریم، آموزش و پرورش از اولویت حکمرانی خارج میشود! محسن خاکی 🔶رابطه متقابلِ افزایش مدارس غیر دولتی و کاهش بودجه آموزش و پرورش! 🔶 نسبت مالیاتهای ناعادلانه در اصناف! 🔶 سهم عجیبِ بودجه فعالیتهای پرورشی! 🔰@ali_samimi71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تحصیل عِدِّه بر عُدِّه مقدم است...! 🔶 «کم باشیم اما خالص باشیم!» این گزاره شاید در پایانِ تلاشهای گسترده ما برای برپایی یک آرمان مارا تسکین دهد اما هدف نیست و شروع کار هم نباید باشد چون راکد ماندن جز گندیدگی به بار نمی آورد. 🔶 جمعیت و عِدِّه مهم است هم برای جریان سازی و هم برای شکوهِ آرمانهایی که دنبال میکنیم هم برای لذتِ طرفدارانِ آرمان از ایمانشان. 🔶 جالب است در روایتِ ثواب نماز جماعت هم خداوند بر اساسِ تعداد مسلمین ثواب را بیشتر میکند و اشاره ای به مخلص بودن آنها نمیکند. «قال يا محمد إذا كانا اثنين ، كتب الله لكل واحد بكل ركعة مئة و خمسين صلاة ، و إذا كانوا ثلاثة ، كتب الله لكل ستمأة صلاة و ...» یعنی برای آرمانِ دینت جمعیت بیاور و ثوابت را زیاد کن! 🔶 جالب است شاه آبادی بزرگ استاد عرفان خمینی کبیر هم در شذرات المعارف بیان میکند. « راه تحقق اهداف عالی اسلام نیز وجود دو عنصر عِده(جمعیت انسانی) و عُده(بودجه) است و از آنجا که مساله مربوط به اجتماع است و نه فرد، باید از عِده شروع کرد.» 🔰@ali_samimi71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 يا رَحمةَ اللهِ الواسِعة ويا بابَ نَجاةِ الأُمَّة یا غریب شرمنده ام حسین از نام تو آبرو میخرم و مرامت اما هنوز در زندگی ام غریب است. 🌸@ali_samimi71
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 غزه به ضِیمْ رسیده! حجت الاسلام قنبریان 💠 برشی از جلسه سیزدهم سخنرانی ظهرهای رمضان با موضوع "ولاءها و ولایت ها در قرآن"! ☑️ @m_ghanbarian
🔰 خدای من! این روزها با عقل سیاسی ام، واژه هایی برای آرامشِ درونم میسازم! برای دیدنِ بی تحرکِ بلای غَزِّه مظلومت! برای اشکِ خُشکُ و خالی از تجاوزِ بیمارستانِ! برای غمِ غیرفعالِ بمبارانِ بیمارستانِ! برای فورواردهای بی ثمرِ جنایاتِ فلسطین! برای راهپیمایی هایِ مکرری که آتشِ درونمان را خنک نمیکند! ازین الفاظ زیاد استفاده کردم! صبر استراتژیک! تله جنگ! باید همه کشورهای مسلمان یکی شوند! بافتِ مردمی ایران آماده جنگ نیست! چیزی تا پیروزی نمانده! اسرائیل در باتلاق گرفتارشده! محور مقاومت گفته ایران ورود نکند! و و و... اگر صحیح بوده که هیچ اگر نه! مرا به حقِّ این شبِ عزیز بخاطر توجیهاتِ عقلم ببخش و توانم بده برای یاری مظلوم! علی صمیمی 🔰@ali_samimi71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 پیوند اجتماعی، زیرساختِ اِلزام است...!؟ حجت الاسلام قنبریان 💠 برشی از جلسه پانزدهم سخنرانی ظهرهای رمضان با موضوع "ولاءها و ولایت ها در قرآن"! 🔰@ali_samimi71