فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 ببینید | انتقاد دکتر عسگری نماینده مردم شریف کرج در مجلس به اقدامات اقتصادی دولت، در راستای کمک به دولت و بهبود اقتصاد کشور و معیشت مردم
⏪ کمک به دولت صرفا به معنی توجیه اقدامات او نیست بلکه به معنی دیدهبانی، رصد، پایش و رفع نقص در راستای تکمیل اقدامات دولت است؛
⏪ خط قرمز تصمیمات، باید تابآوری معیشتِ مردمی باشد که سالیانی زیر فشار تحریم ناجوانمردانه، ظالمانه و سوءتدبیریهای مسئولین، دچار صدمات جدی اقتصادی شدهاند؛
⏪ یکی از علتهایی که برای حذف ارز ترجیحی گفته میشود، بحث مبارزه با قاچاق است. آیا فقط با افزایش قیمت میتوان با قاچاق مقابله کرد؟ قیمت بنزین را افزایش دادیم، آیا قاچاق آن کنترل شد؟
⏪ این هنر نیست که بهگونهای جلوی قاچاق را بگیریم که مردم خودمان هم دیگر قدرت خرید نداشته باشند؛
⏪ چرا آمار اشتباه میدهید؟ تولید گندم دنیا در سال ۲۰۲۱، ۷۸۰ میلیون تن و سهم اوکراین ۳۳ میلیون تن بوده است. جنگی که در این کشور رخ داده، تنها حدود یک درصد تولید گندم در دنیا را کاهش داده است، اما از سوی دیگر فرصت خرید با قیمت مناسب را از کشور روسیه برای ایران فراهم کرده است؛
⏪ با وجود تکانههای اولیه قیمت، تنظیم بازار ارز ضرورت دارد تا از شوک مضاعف قیمتی به بازار جلوگیری شود؛
⏪ عزم دولت برای مبارزه با رانت و فساد خوب است اما چرا جلوی رانتهای صنایع بزرگ فولادی و معدنی را نمیگیریم؟
⏪ ماشین دولت با چند فرمان و فرمانده به مقصد نمیرسد و باید مشخص شود مرکز عقلانیت اقتصادی دولت کجاست؟
🗓️ ۲۱ اُردیبهشت ۱۴۰۱
#اقتصاد_لیبرال
#بچههای_شیکاگو
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona
💸 این خبر هم در هیاهوی ارز۴۲۰۰ گم شد!
• قانون اساسی در اصل۳ ، تعمیم بیمه برای محرومین و در اصل ۲۱ ایجاد بیمه خاص بیوگان و زنان سالخورده و بی سرپرست و در اصل ۲۹ به حق همگانی بودن بیمه آن تصریح دارد.
• قانون بیمه سلامت فقط در عرصه بهداشت و پزشکی(نه همه شعب تامین اجتماعی) دولت را موظف به بیمه رایگان سه دهک پایین کرد که سالها معطل اجرا بود.
• الحمدلله دولت سیزدهم اخیرا سه دهک پایین(۵میلیون و ۴۵۰هزار نفر) را بیمه رایگان کرد.
- بیمه رایگان در خدمات پزشکی دولتی(نه خصوصی)
- پرداخت ۹۰٪ هزینه بستری و ۷۰٪ سرپایی.
از جمله مزایای این خدمت دولت است.
• در کنار افزایش تعرفه های پزشکی اجرای این سطح از بیمه همگانی و رایگان ضروری بود و جای سپاسگزاری دارد.
#بیمه_محرومین
#دولت_سیزدهم
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
🕸 زر امیر ابراهیمی و امرء القیس؛ معلقه بر کعبه یا بیت عنکبوت⁉️
❓ مشکل انتخاب فیلم #عنکبوت_مقدس چیست؟!
• اینکه به تحلیل بی بی سی فارسی: "آشکارا به دو مضمون ممنوع در سینمای ایران یعنی سکس و نقد مذهب می پردازد"؟! (صحنه هایی عریان و صریح از هردو در فیلم را گزارش می کند)
• اینکه: بازیگر زن آن در حواشی سینمای ایران بخاطر مصور شدن رابطه ای غیر اخلاقی بدنام شد و از ایران گریخت؟!
❗️نه! هیچکدام!
• در هنر جاهلی قبل از اسلام (شعر) هم هردوی اینها بود. کسی مثل #امرء_القیس، هم آدم هرزه و عیاشی بود و هم اشعارش در تصویر عشقبازی و روابط جنسی و...تباه بود؛ اما امیرالمومنین(ع) در گردهمایی رمضانی با اصحاب او را شاعرترین شاعر قبول کرد!
در افطار ماه رمضانی از ابوالاسود دوئلی درباره موضوع بحث گردهم آمدگان پرسید. او گفت: درباره برترین شعرا گفتگو بود! وقتی نظر حضرت را درباره شاعرترین پرسیدند فرمود: "در یک دسته اسب مسابقه نتاخته اند تا پایان شان به ربودن نیِ گرو شناخته شود"(شعرشان به یک سبک نیست که بتوان مقایسه کرد)" اگر ناگزیر بوده و چاره نباشد جز برتری دادن، "پادشاه گمراه"(امرء القیس) برتر است!"(حکمت۴۵۵)
حضرت اینجا صریحا با لقب "المَلِکُ الضِّلِّیل" مضمون اشعار امرء القیس را تباهی و گمراهی می داند اما به لحاظ صنعت ادبی، "اشعر الشعراء" می شمارد!
• برتری هنری فیلمی با صحنه های خلاف عفت و حتی نقد مذهب اگر واقعا هنری باشد!(۱)، درون یک نظام ارزشی دیگر چیز عجیبی نیست و اسلام هم با آن برتری مشکلی ندارد! (با نظام ارزشی اش در نزاع فرهنگی است)
• لکن تمام فرق در نکته دیگر است که #زر_امیر_ابراهیمی را از امرء القیس جدا می کند:
امیرالمومنین(ع) در همان گردهمایی معیار انتخاب خود غیر از صنایع ادبی را چنین بیان کرد: "ولکن ان یکن فالذی لم یقل عن رغبه و لا رهبه: اگر بنا شود انتخابی صورت گیرد برترین آنها کسی است که نه به دلیل رغبتی (مالی و...) و نه از ترس کسی، شعر سروده"(شرح ابن ابی الحدید ج۲۰ص۱۵۳ ذیل همان حکمت۴۵۵) یعنی امرء القیس ولو اشعارش تباهی است و فقط به لحاظ صنایع ادبی قابل تقدیر است اما همان اشعار را به سفارش کسی و به رغبت متاعی نسروده بود! آزاد از رغبت و ترس سروده و قصیده اش جزء ۷معلقه به کعبه در جاهلیت شده بود. از این غیر ایدئولوژیک تر؟: فقط هنرِ آزاد!
🔅 فرق زر (زهرا) و فیلم عنکبوت مقدس با امرء القیس و معلقه اش، نه سکس آن است نه نقد مذهبش، سفارشی بودن و غیر آزاد بودنش است.
• دستگاه داوری آن(#جشنواره_کن) نه صرفاً بررسی هنری می کند و نه حتی هنر برای هنر را معیار می نهد؛ بلکه کاملا سیاسی و ایدئولوژیک برترهای خود را برمی گزیند. جزیی از پروژه ایران و اسلام هراسی را پیش می برد و از اینجا هنرمندان را به نخل طلایش رغبت و از هو شدن در رسانه های وابسته اش رهبت و ترس می دهد. از نقد ادبی و هنری مذهب به توهینِ مقدسات یک ملت می کشاند!
• چنین رغبت و دوستی ای را قرآن، "بیت عنکبوت" و "اوهن البیوت"(سست ترین خانه) می خواند: "مثَل کسانی که غیر خدا برای خود اولیاء گرفتند مثل حال عنکبوت است که با تارهایش خانه ای ساخت! ای کاش می دانستند که سست ترین خانه ها، خانه عنکبوت است"(۴۱/عنکبوت)
...................................................
۱. تنیدگی فرم و مضمون و اسلامی شدن یا نشدن سینما بحثی است که جای خود باید بررسی شود. همچنین نمره هنری فیلم عنکبوت مقدس نزد منتقدین حتی اروپایی چند است؟ و آیا همه انتخاب بخاطر جهات سیاسی است یا چیزی از هنر هم در آن است؟ نیز مجال و حرفه دیگری طلب می کند.
📝محسن قنبریان ۱۴۰۱/۳/۹
☑️ @m_ghanbarian
📻 رادیو اقتصاد | رمز و راز احکام اقتصادی
🎙علی صمیمی
#برنامه_مسجدبازار
🔰دوستانِ رادیو اقتصاد ازبنده دعوت کردند برای ذکر احکام اقتصادی و معاملات لذا پیشنهاد دادم تا صرفا مساله گویی نباشد چون رادیو معارف و قرآن به اندازه کافی به این مسائل پرداخته اند و امروز هم کماکان..
✅پیشنهادم پرداختن به احکام اقتصادی با شناخت روح عدالتخواهانه حاکم بر آنها بود و لطائفی که جوان ما باید در پَسِ ذکر هر مسأله بداند.
..قبول کردند و شروع کردیم..🌱
💠 @ali_samimi71
masjede bazar-1401-3-14_01.mp3
6.04M
🎙رادیو اقتصاد | منع احتکار و مبارزه با مفت خوارگی | قسمت اول
#برنامه_مسجدبازار
🔸یکی از فرمول هایی که از آن میتوان به عنوان روح حاکم بر قوانین شریعت نام برد مبارزه با "مفت خوارگی" و توصیه به بهره بری با "کار و تلاش" است.
🔸احتکار چگونه مفت خوارگی ست و نظر مشهور مراجع در مورد آن چیست؟
🔸روایت پیامبر (ص) در مورد مُحتکِر...!
💠@ali_samimi71
هدایت شده از علی صمیمی
27.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✔️ به نام دشمن خارجی تا کی باید از آرمانها کم کنیم؟؟
✔️ جمهوری اسلامی چه زمانی با پهلوی تفاوتی ندارد؟؟
✔️ مشکل اساسی از دید رهبری دشمن خارجی یا ارتجاع؟؟
🎥 کلیپ دوم از بخشهای مهم سخنرانی حجت الاسلام صمیمی
#آخر_صفر
هیات منتظران عج
#آزادی_یعنی_آزادی
☑️ @ali_samimi71
masjede bazar 15.mp3
1.53M
🎙رادیو اقتصاد | منع احتکار و کنترل قیمت ها | قسمت دوم
#برنامه_مسجدبازار
🔸یک لطیفه از آیه 29سوره نساء
○ يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَأْكُلُوٓا أَمْوَالَكُمْ بَيْنَكُمْ بِالْبَاطِلِ إِلَّآ أَنْ تَكُونَ تِجَارَةً عَنْ تَرَاضٍ مِنْكُمْ ۚ وَلَا تَقْتُلُوٓا أَنْفُسَكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ كَانَ بِكُمْ رَحِيمًا.
🔸امنیت جانی در گرو سیاستهای درست اقتصادی ست.
🔸مضامین باب احتکار یکی از تفاسیر
لاتقتلوا انفسکم.
🔸يُحْشَرُ الحَكّارونَ و قَتَلَةُ الأنْفُسِ إلى جَهَنّمَ في دَرَجةٍ.
🔸دستور حضرت امیر (ع) به مالک در نامه 53 نهج البلاغه برای احتکار و کنترل نرخها..
○ وَ اعْلَمْ مَعَ ذَلِک أَنَّ فِی کثِیر مِنْهُمْ ضِیقاً فَاحِشاً، وَ شُحّاً قَبِیحاً، وَ احْتِکاراً لِلْمَنَافِعِ، وَ تَحَکماً فِی الْبِیاعَاتِ، وَ ذَلِک بَابُ مَضَرَّة لِلْعَامَّةِ، وَ عَیبٌ عَلَی الْوُلاَةِ، فَامْنَعْ مِنَ الاِحْتِکارِ، فَإِنَّ رَسُولَ اللهِ صلی الله علیه وآله و سلم مَنَعَ مِنْهُ. وَ لْیکنِ الْبَیعُ بَیعاً سَمْحاً بِمَوَازِینِ عَدْل.
💠@ali_samimi71
masjede bazar 16.mp3
1.17M
🎙رادیو اقتصاد | رابطه رفت و برگشتی کار و بهره مندی | قسمت سوم
#برنامه_مسجدبازار
🔸در جامعه مطلوب همه بهره مندی ها از کار است و کار هم موجب بهره مندی هاست..
🔚نه با کار فیک و دلالی بهره ای نصیب کسی میشود و نه ثمره کار کسی مال دیگری میشود.( استثمار)
🔸حکم بازاریابی شبکه ای و آثار بد اقتصادی آن..
☑️ @ali_samimi71
masjede bazar 17.mp3
1.58M
🎙رادیو اقتصاد | بیع مضطرّ
قسمت چهارم
#برنامه_مسجدبازار
🔸مفت خوارگی در سخنان رهبری:
" در قرآن هم شما ملاحظه میکنید «عَمِلُوا الصّالِحٰت» چقدر تکرار شده؛ الَّذینَءامَنوا وَعَمِلُوا الصّالِحٰت وَ عَمِلَ صالِحًا. راجع به «عمل» در قرآن تکرار شده و بحث عمل در قرآن به طور مکرّر آمده است.
خب، اینجا تکیهی بر روی این معنای از کار، نقطهی مقابل مفتخواری است. "
🔸بیع مضطر چیست و
چه حکمی دارد؟
🔸نظر خاص و منحصر به فرد حضرت امام دراینباره..
🔸حکمت 468 نهج البلاغه
○ یَأْتِی عَلَی النَّاس زَمَانٌ عَضُوضٌ، یَعَضُّ الْمُوسرُ فِیهِ عَلَی مَا فِی یَدَیْهِ وَ لَمْ یُؤْمَرْ بذَلِکَ، قَالَ اللَّهُ سُبْحَانَهُ "وَ لا تَنْسَوُا الْفَضْلَ بَیْنَکُمْ"؛ تَنْهَدُ فِیهِ الْأَشْرَارُ وَ تُسْتَذَلُّ الْأَخْیَارُ وَ یُبَایِعُ الْمُضْطَرُّونَ، وَ قَدْ نَهَی رَسُولُ اللَّهِ عَنْ بَیْعِ الْمُضْطَرِّینَ.(اولئک شرار الناس)
💠@ali_samimi71
masjede bazar 18.mp3
1.44M
🎙رادیو اقتصاد | مفت خوارگان مسجدی و کاربرد خیار غبن
قسمت پنجم
#برنامه_مسجدبازار
🔸فرمول کلی در بیان احکام اقتصادی این است که هرجایی بدون تلاش و کار بهره ای برده شد باید آنجا متوقف شود و به آنجا مشکوک بود.
🔸روایت امیر (ع) از مفت خوارگان مسجدی...!
○ إنّه [أميرَ المؤمنين عليه السلام ]مَرَّ يَوما على قَومٍ أصِحّاءَ جالِسينَ في زاويةِ المَسجِدِ فقال عليه السلام : مَن أنتُم ؟ قالوا : نحنُ المُتَوَكِّلونَ . قالَ عليه السلام : لا ، بَل أنتُمُ المُتَأكِّلَةُ ، فإن كُنتُم مُتَوَكِّلينَ فما بَلَغَ بِكُم تَوَكُّلُكُم ؟ قالوا : إذا وَجَدنا أكَلنا ، و إذا فَقَدنا صَبَرنا . قالَ عليه السلام : هكَذا تَفعَلُ الكِلابُ عِندَنا ! قالوا : فما نَفعَلُ ؟ قالَ: كما نَفعَلُ ، قالوا : كَيفَ تَفعَلُ ؟ قالَ عليه السلام : إذا وَجَدنا بَذَلنا ، و إذا فَقَدنا شَكَرنا . مستدرك الوسائل
🔸خیار غبن کجا کاربرد دارد..؟!
💠 @ali_samimi71
masjede bazar 19.mp3
1.45M
🎙رادیو اقتصاد | تعهد اجتماعی و کاربرد خیار تدلیس | قسمت ششم
#برنامه_مسجدبازار
🔸تفسیر جالب شهید مطهری از حدیث "مَلعونٌ مَن ألقى كَلَّهُ عَلَى النّاسِ"
🔸همه ما به نوعی بارِ بر دوش مردمیم الا...!؟
🔸تعهد اجتماعی ما چگونه باید باشد..؟
🔸خیار تدلیس کجا کاربرد دارد..؟
☑️ @ali_samimi71
masjede bazar 20.mp3
1.96M
🔸رادیو اقتصاد | منع استفاده شخصی از بیت المال | قسمت هفتم
#برنامه_مسجدبازار
🔸تلاش و کار برای روزی حلال و شباهتش به میدان نبرد در روایات و بیان وجه شباهت..!
🔸حکم استفاده شخصی از اموال عمومی و بیت المال چیست؟
🔸تشر تند رهبر انقلاب به کارمندان دولت و یک روحانی عقیدتی سیاسی..
○ گزارش آمده که روحانی عقیدتی، سیاسی در یکی از دستگاهها، خودش ماشین دارد، ولی ماشین دولتی سوار میشود! من نوشتم که حق ندارد این کار را بکند. برای من جواب آمد که این کار رویه است و همه میکنند! این آقا خودش یک ماشین دارد، که برای خودش لازم است؛ یکی هم خانمش دارد و نمیشود که خانمش از این ماشین استفادهکند! عجب! این چه حرفی است؟
💢من الان اعلام میکنم...!
🔶 فرمان حضرت امیر (ع) به کارگزاران برای دقت در استفاده از بیت المال مسلمین..
○ أدِقُّوا أقْلامَكُمْ وَ قارِبُوا بَيْنَ سُطوركُمْ وَ أحْذِفُوا عَنّي فُضُولَكُمْ وَ اقْصِدُوا قَصْدَ الْمَعاني، وَ إيّاكُمْ وَالإكْثار؛ فَإنَّ أمْوالُ الْمُسْلِمينَ لا تَحْتَمِلُ الاْءضْرَارَ. [بحارالأنوار، ج 76، ص 49؛]
💠@ali_samimi71
masjede bazar 21.mp3
1.78M
🎙رادیو اقتصاد | قمارهای امروزی
قسمت هشتم
#برنامه_مسجدبازار
🔸مفت خوارگی ممنوع..
🔸قمار چیست..؟!
🔸پیش بینی های اینترنتی
آیا قمار محسوب میشوند؟
🔸شرط بندی های رفاقتی و
دوستانه چه حکمی دارد؟
💠@ali_samimi71
masjede bazar 22.mp3
1.31M
🎙رادیو اقتصاد | تکلیف اقتصادی
قسمت نهم
#برنامه_مسجدبازار
🔸خدا، بنده حرفه بلد را دوست دارد
إِنَّ اَللَّهَ تَعَالَى يُحِبُّ اَلْمُؤْمِنَ اَلْمُحْتَرِفَ .
🔸از تکالیف والدین تلاش برای مهارت آموزی فرزندان است تا به وادی مفت خوارگی وارد نشوند.
🔸حکم شرعی صدور فاکتور خرید صوری و مفت خوارگی ای که برخی کارمندان دولت به آن دچارند..
🔸پورسانت و حکم شرعی اش..
💠 @ali_samimi71
masjede bazar 23.mp3
1.35M
🎙رادیو اقتصاد | پارتی یا فرصت برابر | قسمت دهم
#برنامه_مسجدبازار
🔸کارحکمران این است که زمینه ای فراهم کند تا کارگر سهم تلاش و زحمت خود را کریمانه دریافت کند..
🔸از مصادیقش ایجاد شرایط برابر
برای استخدام است..
🔸حکم شرعی پارتی بازی و تقلب..
🔸ضمانت برگزار کننده
امتحان استخدامی..
💠@ali_samimi71
masjede bazar 24.mp3
1.07M
🎙رادیو اقتصاد | تفاوت امانتِ دینی با صندوق اماناتِ بانک | قسمت یازدهم
#برنامه_مسجدبازار
🔸تحفه ی دردآور دنیای سرمایه داری اصالت سود است..
🔸ارزشهای انسانی و اخلاقی
فی نفسه ارزشمند هستند و انسان
را به کمال میرسانند. نباید این مفاهیم را هم به بازار عرضه کرد تا تبدیل به کالا شوند..
🔸من أَدَّى أَمَانَتَهُ أَدْخَلَهُ اَللَّهُ تَعَالَى
فِي اَلنُّورِ اَلْأَعْظَمِ..
🔸تفاوت امانت داری توصیه شده در دین با صندوق امانات بانک در کالا شدن این ارزش اخلاقیست..
🔸احکام امانت چیست و امین در چه صورتی ضامن است..؟!
💠@ali_samimi71
هدایت شده از محسن قنبریان
🔘 حجابِ واجب، حجابِ حرام❗️
❓ چرا علمای معترض به بد حجابی و کشف حجاب خود در تذکر لسانی پیش قدم نمی شوند؟!
• هر از چند گاهی (بخصوص فصل تابستان) درباره بی حجابی خطبه های غرا یا تذکرات جدی چند تن از ائمه جمعه مشهور را داریم؛ واقعاً هم نگرانی بی جا نیست، اما چرا مثل مرحوم آیت الله بافقی در مقابله با کشف حجاب رضا خانی در حرم حضرت معصومه، خود وارد نمی شوند؟!
#آیت_الله_علم_الهدی در جایگاه چه از مثل آیت الله بافقی کم دارد؟!! #آیت_الله_صدیقی که از شیفتگان آن مرحوم و ناقل تشرفات شان هم هست! نهی از منکر لسانی امروز که چکمه رضا خان در جواب ندارد!
• اقلا وقتی این بزرگان به حق، هر بی حجابی را دشمن نظام اسلامی نمی دانند۱، چرا فقط در #حجابِ_تریبون و بین طرفداران و تکبیرگویان نهی از بی حجابی می کنند؟!
اگر مقصود از خطبه ها، تهییج مومنین به تذکر لسانی است با اقدام عملی حضرات، شدنی تر است.
• نمی شود بعضاً ماشین دودی نشست، پس از گیت های تفتیش هم چند قدم در مردم نبود، مطلقا پیاده از خیابان و برمردم نگذشت و فقط از پشت تریبون، مومنین و پلیس را به جنگ بی حجابی فرستاد!
• حضرت #آیت_الله_خاتمی یکبار روایت جالبی خواندند۲: "ما جعل الله بسط اللسان و کفّ الید و لکن جعلهما یُبسطان معاً و یُکفّان معاً: خداوند زبان را گشاده و دست را بسته قرار نداده بلکه آنان را چنان آفریده که باهم باز می شوند و باهم بسته می گردند"(وسائل الشیعه ج۱۱ص۴۰۴)
وقتی دست پلیس و گشت ارشاد را باز می خواهید، زبانِ دعوت و تذکر پدرانه و عالمانه خود به دختران و زنان جامعه(نه صرفاً شرکت کنندگان در نماز جمعه) را هم باز کنید، روزی یا هفته ای نیم ساعت قسمتی از مسیر ترددتان را پیاده روی کنید و چند تذکر دهید.
مواجهه زنان و دختران را خودتان از نزدیک ببینید. باور کنید شاید زمین و آسمان متفاوت از مواجه شان با تیتر خطبه هایتان -که در فضای مجازی برای آنها می فرستند- باشد!
• شاید هم زنان و دخترانی به شما بعنوان زبان حاکمیت، حرفها، درد دلها و احیانا تذکراتی داشته باشند که پس از بررسی عالمانه تان در خطبه هایتان اثر کند؛ این حرفها را محدود ناهیان منکرِ بی حجابی می شنوند، شما هم بشنوید!
خدا می داند این برای هردو طرف مفید و موثر است.
* پ.ن:
دو حجاب داریم؛ یکی واجب، یکی حرام!
همه از اولی می گویند، دومی در حجاب شدن مسئولین است. خدا رحمت کند #شهید_بهشتی را، آنرا حرام مطلق می شمرد؛ یعنی هیچ طوری -ولو در شرایط احکام ثانوی- حلال نمی شود!۳
احتجاب مسئولین و مقامات از مردم، نبودن بین مردم در کف جامعه است؛ فقط نبودن در خط واحد و صف نانوایی نیست، حرف نزدن مستقیم با بی حجاب هم هست. ماندن در حجابِ تریبون و طرفدار و تکبیرگو هم احتجاب مذموم است!
.........................
۱و۲. آیت الله خاتمی ۹۸/۳/۳۰
۳. اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا/ شهید بهشتی ص۱۳۳
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۴/۴
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
🌹 چند مطلب درباره شهید بهشتی بمناسبت سالگرد آن عزیز
🔺ضرورت احیای ادبیات عدالت خواهی نهجالبلاغه
https://eitaa.com/m_ghanbarian/811
🔺شرط روحیه انقلابی برای اجتهاد
http://mghanbarian.ir/doc/942/
🔺بخاطر بهشتی
http://mghanbarian.ir/interview/2746/
🔺ولایت فقیه؛ جمهوریت سیاسی، عدالت اقتصادی در اندیشه شهید بهشتی
http://mghanbarian.ir/lecture/4034/
🔺بهشت ی ۱
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2187
🔺بهشت ی ۲
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2188
🔺بهشت ی ۳
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2190
🔺بهشت ی ۴
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2192
🔺بهشت ی ۵
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2193
🔺بهشت ی ۶
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2194
سه توضیح بر فرمایش شهید بهشتی
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2195
🔺بهشت ی ۷
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2196
#شهید_بهشتی
🔰 دو جلسه بحث علمی و اعتقادی پر استفاده رو به اشتراک میذارم برای اهل تحقیق که گعده دوستانه ای بین عباس موزون مجری زندگی پس از زندگی و استاد مفیدی در قم بوده البته الفاظ نیازمند یک پیش نیاز فلسفی هستش ممکنه برای برخی سخت باشه.
👇👇👇👇👇👇👇👇
دیدار استاد مفیدی با آقای موزون-5-3-1400.mp3
49.96M
چند ماه گذشته جناب آقای عباس موزون به همراه برخی از فضلای حوزوی محضر استاد مفیدی رسیدند و درباره برخی از معارف مرتبط با معاد و انواع تجربه تجربه گران بحث های #مفیدی مطرح شد که به طلاب عزیز پیشنهاد می کنم با دقت بحث را دنبال کنند.
#جلسه_اول
#استادمفیدی_عباس_موزون
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoofi
دیدار استاد مفیدی با آقای موزون- 6-3-1400.mp3
51.08M
چند ماه گذشته جناب آقای عباس موزون به همراه برخی از فضلای حوزوی محضر استاد مفیدی رسیدند و درباره برخی از معارف مرتبط با معاد و انواع تجربه تجربه گران بحث های #مفیدی مطرح شد که به طلاب عزیز پیشنهاد می کنم با دقت بحث را دنبال کنند.
#جلسه_دوم
#استادمفیدی_عباس_موزون
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoofi
هدایت شده از علی صمیمی
توجیه مردم در ماجرای شکر.mp3
1.26M
🔰 به حال و هوای نهضت محتاجیم...!
📢 این قطعه صوتی از بهشتی عزیز چه حس و حالی خوبی را از دهه 60 تداعی میکند.
🔰 فارغ از محتوا و موضوع سخن ایشان،
یک لحظه خودم را بین مردم آن دوران تصور کردم چقدر تبیین بهشتی برایم گواراست و چقدر دلگرم میشوم که آنقدر مهم هستم تا اصحاب قدرت برای شبهات وچالشهای ذهنی من از آرمانهای انقلاب، وقت بگذارند چه زیبا مصادیق را با خط کش آرمانهای نهضت میسنجند و قانع کننده توضیح میدهند آنهم نه با واژه های قلمبه بلکه به شدت عامی و همه فهم و چقدر از شعار زدگی دورند.
🔶 اصلا نمیخواهیم مثل امیرالمومنین ع کرسی آزاد آندیشی در میدانهای اصلی شهر راه بیندازید و شبهات خوارج در باب حکمرانی را جواب بگویید(انساب الاشراف ج 2 ص353)
اصلا مثل علی ع سیاست خود را هم (تدبیر جنگ جمل) به بررسی مردمی نگذارید (نامه 57 نهج البلاغه فَإِنْ کُنْتُ مُحْسِناً أَعَانَنِی وَ إِنْ کُنْتُ مُسِیئاً اسْتَعْتَبَنِی)
اصلا نمیخواهیم به نهج البلاغه برگردیم اقلا به حال و هوای نهضت برگردیم.
لااقل از 40 سال پیش و هوای نهضت فاصله نگیرید.
✅ تنها بازمانده از آن دوران هم اتفاقا به دولت همین را تذکر را داد:
آنجایی که عمل به این وعده امکانپذیر نیست -مواردی پیش میآید که یک وعدهای داده شده ولی در عمل، امکانات فراهم نمیشود- آنجا، بروند برای همان مردمی که به آنها این وعده داده شده، صریح، واضح توضیح بدهند، بگویند علّت اینکه این کار را نتوانستیم بکنیم این است و انشاءالله مثلاً خواهیم کرد(1400.10.19)
علی صمیمی1400.11.7
#قرارداد با چین
#صیانت
#حذف ارز ترجیحی
#مسکن
#بورس
☑️ @ali_samimi71
🔰خلاصه ای از گعده دوستانه با جوانان پر سوال منصوریه...!
🔶 فعلا پنج جلسه از گعده حقیر با جمع دوستانه برادران منصوریه گذشت محور جلسات نکات مهم طرح کلی اندیشه رهبریست.
‼️ اما سوالات حاشیه ای و بعد از بیان کتاب جالبند...؟
✔️ اگر رهبری قبل انقلاب اینگونه سخن میگوید پس چرا مشکلات مردم را باهمان معیارها مدیریت نمیکند؟؟
✔️ شبهه دور خبرگان و شورای نگهبان و رهبری چگونه حل میشود؟؟
✔️ آیا در ج ا ا راهی برای اعتراضات مردم پیش بینی شده؟؟
و...؟؟
🖋 سعی میکنم جوابهایی که داده شده رو خدمتتون بفرستم اگه اشکال جوابی بود در خدمتم.
این سه مطلب مهم رو به بحث گذاشتیم👇👇👇
https://eitaa.com/ali_samimi71/159
https://eitaa.com/ali_samimi71/161
https://eitaa.com/ali_samimi71/165
☑️ @ali_samimi71