🔰کوثر یک شخص یا یک وضعیت...!
#بخش_اول
🔶 سوره کوثر که نازل شد خداوند به پیامبرش خبر از یک عطای ویژه و بزرگ آنهم از طرف مقام کبریاییش داد.
«إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ»
🔶 آنچه ظاهر آیات به ما میگوید به قرینه آخر سوره سخن از ازدیاد نسل پیامبراست.
🔶 در برابر متلکی از یک خناس که گفته بود تو ابتر ماندی و دنباله ای نخواهی داشت، خداوند برای دلداری ولیِ خود به او کوثر(خیر کثیر) داده که زهرای مرضیه (س) باشد.
🔶 اما واقعیت آن که نه ولی خدا دغدغه پاسخگویی به این متلکها را دارد و نه ازدیاد نسل الزاما نعمت محسوب میشود فضلا ازینکه کوثر هم باشد.
🔶 پیامبر اکرم دغدغه ای جز اصلاح و هدایت بندگان الهی ندارد ملاک او دینداری امت است اصلا داراییها و حب و بغضهایش با حب و بغض خدا تنظیم میشود نه با متلکهای دیگران به فرض نسلی هم نداشته باشد وعده خدا را ایمان دارد هُوَ الَّذي أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدىٰ وَدينِ الحَقِّ لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ وَلَو كَرِهَ المُشرِكونَ.
🔶 ضمن اینکه خدا به ولی خود در جای دیگرخبر داده ازدیاد نسل هم خود میتواند مایه عذاب باشد کما اینکه فرمود:
فَلاَ تُعْجِبْكَ أَمْوَالُهُمْ وَلاَ أَوْلاَدُهُمْ إِنَّمَا يُرِيدُ اللّهُ لِيُعَذِّبَهُم بِهَا فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا
به علاوه ذریه زهرای مرضیه س هم که همه خیر کثیر نبودند آخر ناخلفی هم پیدا میشد.
🔥 پس این کوثر چیست.....؟!
🔶 این کوثر نه یک فرد است و نه یک شی و نه از جنس نعماتی مثل حیات و سلامتی و اموال و اولاد و آبرو و.....که ما با آن خو کرده ایم.البته همه اینها هم میتواند به شرطی خیر کثیر باشد.
🔶 کوثر یک ویژگی و یک وضعیت است
حالتی در یک انسان که از دارایی هایش به بهترین وضع ممکن استفاده کند.
وضعیتی که از همه داده های الهی به نحوی بهرمند شود و به شکلی آنها را بکار گیرد که خیر کثیر نتیجه دهد.
اگر اموالی خدا به او داده یا فقری و یا اولادی و شاید سلامتی یا حتی بیماری
چینش و مدیریت این داده ها به گونه ای باشد که بهترین نتیجه و ثمردهی را برای او و آرمانهایش داشته باشد.
🔶 پر واضح است با این وصف هر مالی خیر کثیر نیست بلکه اگر در وضعیت نامناسب استفاده شود قارون صفت هم میشود
وهر ازدیاد نسلی هم کوثر نیست بلکه اگر خوب چینش و مدیریت نشود همان الهاکم التکاثر میشود و مایه تمسخر و اعتراض خداوند خواهد شد.
ادامه دارد.....!
☑️ @ali_samimi71
🔰 کوثرِ همه چی تمام...!
#بخش_دوم
کوثر(خیرکثیر) حال درونیست که باعث میشود انسان طوری از داشته هایش بهره ببرد تابهترین ثمردهی را جهت رضایت خالقش داشته باشد.
🔶 با این توصیف از کوثر اگر فقط چند قطره از مدیریت خوشی ها و ناخوشی های فاطمه گفته شود کافیست بدون استناد به روایت و حدیثی ذیل سوره کوثر تصدیق کنیم که او یک کوثرِهمه چیز تمام است.
🔶 از وقت سلامتِ او بگوییم و زبان آتشین فدکیه اش بامردم و سیاستمداران زمانش
🔶 یا از ایامِ پرغصه خانه نشینیِ بعد از شعله های درب خانه اش و بی محلیِ بجایش از حاکمانِ غاصب.
🔶 از آبرویی که پیامبر اکرم برای او گذاشت و اورا سیده نساءالعالمین من الاولین والآخرین نامید بگوییم و استفاده ی تام و تمام از این اسم برای دفاعش از علی و پشت در رفتنش با این آبرو و نقل پرغصه غلاف شمشیر خوردنش
🔶 یا از تنِ مقدس بی روحش که آنهم از دوران خود مخفی کرد تا تاریخ با سوال جدی روبرو باشد که فخر زنان عالم و جگر گوشه رسول ختمی مرتبت چرا هنوز قبرش مخفیست؟ این اوصافی که پیامبر از اوکرده دست کم بارگاه خوش منظری را شایسته بود نه اینچنین غریبانه و مخفی....!!؟
✅ حقا که کوثر است و حتی از بدنِ بیجانش هم برای رضای خالقش بهره برد.
🔶 از اموال فدکش بگوییم
یا از سه روز افطار با آبش از اولاد سالم و صالحش که فخر عالمند و هنوز منطقشان غلبه دارد گفته شود یا از طفل صغیرِازدست رفته اش محسن که برای دفاع از علی افتاد!
از وظایف فردی اش بگوییم که در خلوتش آنقدر اهل مناجات بود که «حتی یتورم قدمای...» حتی به اقرار آتش بیار معرکه جمل از شدت معنویت نور چهره اش در ظاهر اوهم نمایان بود بخصوص اوقات نماز.
🔶 یا از وظایف اجتماعیش....
ادامه دارد.....!!
(بخش سوم از پویشهای مومنانه و همزمان مطالبات سیاسیش میگوییم)
☑️ @ali_samimi71
🔰 پویش کوثرانه...!
#بخش_سوم
🔶 فاطمه نه توان دیدن ظلم سیاسی را دارد نه به فرض مطالبات سیاسی و بی محلی حاکمان دست روی دست میگذارد و تماشاچی میشود اصل در کوثر بودن همین است در هر وضعیت بهترین عملکرد....!
🔶 تا پای جانش از از ظلمهای کلان زمانه اش کوتاه نیامد از فعلهای قبیح خاسری که عدالت را خانه نشین کرد میگفت از سکوت بی رحمانه مردمی که به راحتی بیعتشان را با علی فراموش کردند دم میزد حتی گاهی آنقدر بار تکلیف سیاسیش را سنگین میدید از خود بی خود میشد و معترضانه علی را هم تشجیع میکرد
🔶 کار آنقدر جلو میرفت که در برابر غاصبین خانه اش میشد محفل معترضین و به اصطلاح خانه تیمی.
🔶 تئوری عدالت راهم گفتمان میکرد "العدل تنسيقاً للقلوب"
عدالت که باشد قلوب مردم به جای تشتت و جنگ و پراکندگی
رنگ آرامش و ایثار و همگن شدن میگیرد.
خوب حالا حکومت کاری نکرد و فاطمه را بی محل کرد.دیگر ساکت مینشیند؟؟
🔶 کار آنجا زیبا میشود که اموال فراوان هزار دیناری فدک را دارد اما چون هنوز عدالت همه گیر نشده اندازه گیری زندگی اش فقراست هنوز خانه اش گلی و گاه کمبود خانه را از علی هم پنهان میکند که شاید شوهرش درتوانش نباشد. باز محصول فدکش هم به مسلمین میرسد
🔶 گردنبند بابرکتش اوج ماجراست یک موج اجتماعیست از مواسات
از سنخ اعمالیست که مثل دومینو موجب تسلسل ایثار میشود.
🔶 پیرمرد اول به رسول نداری اش را عرضه میکند ولیِ خدا اورا به خانه فاطمه رهنمود میکند
فاطمه باز کوثرانه خود را رو میکند شاید گردنبندش باارزش ترین هدیه ای که به او داده اند باشد.
به پیرمرد داد
🔶 این شروع دومینو و پویش مومنانه بود.
عمار صحنه را دید گفت من علاوه برین که به قیمت خوب میخرم
از غنائم خیبر بی نیازت میکنم با شترم تورا به مقصدت میرسانم.
🔶 عمار است دیگر شیفته آل علی مگر میتواند گردنبد زهرا را برای خود نگه دارد خوشبویش میکند و با غلامش آنرا به خانه کوثر برمیگرداند ضمن اینکه غلام هم آزاد میشود.
🔶 گردنبندی که گرسنهاى را سير و مستمندى را بينياز و برهنهاى را مالك لباس و غلامى را آزاد كرد و به دست صاحبش بازگشت.
خدا رو شکر که کوثر داریم
این کوثر مال شخص رسول نبود مال امت رسول هم بود.
🖋اتمام یادداشت واره....!
علی صمیمی 1400.11.2
☑️ @ali_samimi71
32.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تیزر مستند دراکوخار....!
🔥 شاید یکی از جذابترین کارهای رسانه ای از چندتا جوان خوش ذوق شهرستان بهبهان درحوزه کوه خواری باشد.
پیشنهاد میکنم دنبال کنید تا به زودی یک مستند جالب را در ایام جشن انقلاب تماشا کنیم.
صادق خاتم پور
فرزاد مرادی
☑️ @ali_samimi71
حالات یک عدالتخواه 4_mixdown.mp3
3.76M
🔰 حالات یک عدالتخواه
استاد قنبریان|قسمت چهادم
✅تعادل در غضب و رضا
برداشتی از حکمت 108نهج امیر ع
"و اِنْ اَسْعَدَهُ الرِّضي نَسِيَ التَّحَفُّظَ...!"
#نهج_البلاغه
#رضایت به وضع موجود
#تحفظ
صوت کامل👇 https://eitaa.com/m_ghanbarian/2592
☑️ @ali_samimi71
🔥دور نباشد به اینجا برسیم...!
🔴 «مسی لباست را به من بده،من در عوض مادرم را به تو می دهم!»
🔰دستنوشته کودکی که به ظاهر فرسنگها از فرهنگمان دور است ورگ گردنمان را بادمیکند...!
🤔چقدر درمورد این مساله فکر کرده ایم؟!!
⚠️مامیتوانیم با انتخابهای کوچک ولی پرتکرار درجامعه امواجی درست کنیم که نتیجه اش تغییر ریل حکمرانی و سیاست است.
🔶ازصرف ساعتها تماشای فوتبال در خانه تا گزارش صحنه های آن در گعده های دوستانه وازکری هایی که حتی به شوخی برای طرفدارتیم مقابلمان میخوانیم تا اعتراضات نابهنجار ازعدالت در بازی!
همه یک پیام به کودکان و جامعه و حکمران دارد.
🔥"فوتبال مهم است برایش وقت و هزینه بگذارید"
نتیجه این پیام اخبار ناگواریست که میبینیم:
🔴 رییس بنیاد بازی های رایانه ای:"تخمین زده می شود که برای بازی های یارانه ای در پایان سال ۱۴۰۰ به 2هزار میلیارد خرج کرد برسیم با 40 میلیون گیمر"
🔴مصطفوی رئیس کمیته استیناف: "سرخابی ها ششصد میلیارد بدهی مالیاتی دارند!" به اندازه پول یارانه یک سال یک میلیون نفر!!!
🔴"قرارداد یک میلیارد و 200 میلیونی بازیکن تراکتور درحالیکه کودکان کار تبریز رشد دوبرابری داشته اند که 90 درصد آنها با سرپرست بوده اند."
⚠️اینها را بخوانید درکنار این اخبار:
🔴"تاکنون 400 کارگر نپالی برای ساخت ورزشگاه در قطر کشته شدهاند و انتظار میرود که این تعداد تا آغاز جام جهانی 2022 به 4000 نفر برسند."
🔴 30میلیون نفر در کشور زیر خط فقر مطلق قرار دارند.
🔴جمعیت ۱۹ میلیونی حاشیهنشینان در کشور/وجود ۳۰۰۰ منطقه حاشیهای
⚠️نکند بازبان حال میگوییم فوتبال را بدهیددرعوض کودکان کار وحاشیه نشینی و...
علی صمیمی 1400.11.5
لینکهای مرتبط از استاد قنبریان فوق العاده قابل استفاده هستند.
دستمزد کیروش!
https://eitaa.com/m_ghanbarian/878
بت فوتبال
https://eitaa.com/m_ghanbarian/652
فلسفه فوتبالی
https://eitaa.com/m_ghanbarian/586
برزیلته
https://eitaa.com/m_ghanbarian/576
☑️ @ali_samimi71
توجیه مردم در ماجرای شکر.mp3
1.26M
🔰 به حال و هوای نهضت محتاجیم...!
📢 این قطعه صوتی از بهشتی عزیز چه حس و حالی خوبی را از دهه 60 تداعی میکند.
🔰 فارغ از محتوا و موضوع سخن ایشان،
یک لحظه خودم را بین مردم آن دوران تصور کردم چقدر تبیین بهشتی برایم گواراست و چقدر دلگرم میشوم که آنقدر مهم هستم تا اصحاب قدرت برای شبهات وچالشهای ذهنی من از آرمانهای انقلاب، وقت بگذارند چه زیبا مصادیق را با خط کش آرمانهای نهضت میسنجند و قانع کننده توضیح میدهند آنهم نه با واژه های قلمبه بلکه به شدت عامی و همه فهم و چقدر از شعار زدگی دورند.
🔶 اصلا نمیخواهیم مثل امیرالمومنین ع کرسی آزاد آندیشی در میدانهای اصلی شهر راه بیندازید و شبهات خوارج در باب حکمرانی را جواب بگویید(انساب الاشراف ج 2 ص353)
اصلا مثل علی ع سیاست خود را هم (تدبیر جنگ جمل) به بررسی مردمی نگذارید (نامه 57 نهج البلاغه فَإِنْ کُنْتُ مُحْسِناً أَعَانَنِی وَ إِنْ کُنْتُ مُسِیئاً اسْتَعْتَبَنِی)
اصلا نمیخواهیم به نهج البلاغه برگردیم اقلا به حال و هوای نهضت برگردیم.
لااقل از 40 سال پیش و هوای نهضت فاصله نگیرید.
✅ تنها بازمانده از آن دوران هم اتفاقا به دولت همین را تذکر را داد:
آنجایی که عمل به این وعده امکانپذیر نیست -مواردی پیش میآید که یک وعدهای داده شده ولی در عمل، امکانات فراهم نمیشود- آنجا، بروند برای همان مردمی که به آنها این وعده داده شده، صریح، واضح توضیح بدهند، بگویند علّت اینکه این کار را نتوانستیم بکنیم این است و انشاءالله مثلاً خواهیم کرد(1400.10.19)
علی صمیمی1400.11.7
#قرارداد با چین
#صیانت
#حذف ارز ترجیحی
#مسکن
#بورس
☑️ @ali_samimi71
حالات عدالتخواه 5_mixdown.mp3
4.48M
🔰حالات یک عدالتخواه
استاد قنبریان|قسمت پنجم
✅تعادل در خوف و امن
برداشتی از حکمت 108نهج امیر ع
"وَ اِنْ غالَهُ الْخَوْفُ شَغَلَهُ الْحَذَرُ، وَ اِنِ اتَّسَعَ لَهُ الاَْمْنُ اسْتَلَبَتْهُ الْغِرَّةُ...!"
#نهج_البلاغه
#خوف
#امن
صوت کامل👇 https://eitaa.com/m_ghanbarian/2592
☑️ @ali_samimi71
عینیت اعمال و خستگی در بهشت 2.mp3
5.05M
#شکِ_مقدس
✅ شبهه دوم!
🔶 چگونه از نعمات بهشتی خسته نمیشویم؟
🔶 عینیت اعمال با جزاء چگونه است؟؟
🔶 چگونه بین اعمال ظاهری مثل خوردن مال یتیم که به انحاء مختلف رخ میدهدبا آتش که هیچ سنخیتی با آن ندارد ارتباط درست کنیم؟
🔶 چگونه قرآن برخی گناهان را در همان لحظه گناه آتش معرفی میکند؟
إِنَّ الَّذِينَ يَأْكُلُونَ أَمْوَالَ الْيَتَامَىٰ ظُلْمًا إِنَّمَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ نَارًا
✔️ جواب
🔶 عکسهایی از دنیا که قواعد آخرت را میفهماند...!
🔶 مثال زیبای منشور و رنگهای آن...!
🔶 توضیح مثال کودک ناقص الخلقه...!
🔶 چگونگی تجلیات نعمات بهشتی و خسته ناپذیری آن...!
تفصیل مطلب در صوت...!
لینک شبهه اول
https://eitaa.com/ali_samimi71/89
☑️ @ali_samimi71
حالات یک عدالتخواه 6_mixdown.mp3
5.76M
🔰حالات یک عدالتخواه
استاد قنبریان|قسمت پایانی
✅تعادل در خوف و امن و غنا
برداشتی از حکمت 108نهج امیر ع
"وَ اِنْ اَفادَ مالاً اَطْغاهُ الْغِني، وَ اِنْ اَصابَتْهُ مُصيبَةٌ فَضَحَهُ الْجَزَعُ...!"
#نهج_البلاغه
#غنا
#امن
صوت کامل👇 https://eitaa.com/m_ghanbarian/2592
☑️ @ali_samimi71
همه قطعات صوتی ««حالات یک عدالتخواه»» رو میتونید اینجا پیگیری کنید 👇👇👇
قسمت اول
https://eitaa.com/ali_samimi71/80
قسمت دوم
https://eitaa.com/ali_samimi71/82
قسمت سوم
https://eitaa.com/ali_samimi71/90
قسمت چهارم
https://eitaa.com/ali_samimi71/97
قسمت پنجم
https://eitaa.com/ali_samimi71/101
قسمت ششم
https://eitaa.com/ali_samimi71/103
صوت کامل https://eitaa.com/m_ghanbarian/2592
☑️ @ali_samimi71
⚠️با توجه به خراب بودن فایل سوم "حالات یک عدالتخواه"، فایل تصحیح شده مجدد بارگزاری میشود:👇
حالات یک عدالتخواه3_mixdown.mp3
4.81M
✅ حالات یک عدالتخواه
استاد قنبریان
قسمت سوم
تعادل در غضب و رضا
برداشتی از حکمت 108نهج امیر (ع):
وَ اِنْ عَرَضَ لَهُ الْغَضَبُ اشْتَدَّ بِهِ الْغَيْظُ...
#نهج_البلاغه
#اعتراض
#کینه
پ.ن: صوت کامل:
https://t.me/m_ghanbarian/3325
☑️ @ali_samimi71
🔰 آنچه گفته میشود...!
آدمهای دهه شصت آرمانهای انقلاب را خالص تر تبیین میکردند هرچه از آن دهه فاصله میگیریم آرمانها در بیان آدمها منقلب میشود و گاه دچار ارتجاع
درین نشست دنبال این هستیم تا پلی به دهه شصت بزنیم و آرمانها را بی پرده، شفاف و بدون روتوش ببینیم
بعد مطالبه آنها در دوره کنونی آسان تر میشود هرچند گفتنش آسان و تقابلش سخت...!
☑️ @ali_samimi71
خلاصه استغاثه.mp3
26.3M
#جمعه_ظهور
🔰 رسم مضطری در امنیت...!
یک معما!
🔶 از طرفی امام اهل ایمانش خواندند و سرپا کننده مستضعفین!
🔶ازطرفی راه برون رفت از عصر غیبت را اضطرار معرفی کرده اند( یُجیبُ الْمُضْطَرَّ...وَ یَجعَلُکُم خُلَفاءَ الاَرضِ)
و یاس از وضع موجود(هذا الامر لایاتیکم الا بعد ایاس)
اما!
🔶 نه خود را مضطر میبینیم ونه نا امید!
جنگی که نیست امنیت کلی که برقرار است
حقوقمان هم که سر ماه واریز میشود بیمه هم که هستیم!
استضعافی که در زندگی نمیبینیم !
پس دقیقا این اضطرار کجاست؟
🔴 یا آن اهل ایمانِ مستضعفی نیستیم که مولی حقیقی عالم سرپامان کند(چون ظاهرا که سرپاییم) که افسوس هنوز با امام مستضعفین نسبتی نداریم!
🔴 یا اضطرار و استضعاف را درک نکرده ایم که افسوسش دوچندان است انگار هنوز خوابیم!
❓چگونه این آویختگی را درک کنیم تا با امامِ مستضعفین نسبت برقرار کنیم؟
📢 تفصیل مطلب در صوت...!
☑️ @ali_samimi71
🖋گزیده ای از سخنرانی...
🔶 امام عصر ع امام مستضعفین و محرومین و سرپاکنندهٔ آنها به وقت ظهور است.
🔶 در آیات و روایات راه حل داده اند و راه برون رفت از غیبت کبری را " حال اضطرار " معرفی کرده اند
(یُجیبُ الْمُضْطَرَّ...وَ یَجعَلُکُم خُلَفاءَ الاَرضِ) و " احساس ناامیدی از وضع موجود"(هذا الامر لایاتیکم الا بعد ایاس)
🔶 این حال اضطرار و احساس ناامیدی از جنس تشنگی ست / در امنیت در کُنج خانه نشستن و سر روال بودن زندگی ها ولو با نِق زدن ها و ناامیدی هایی سطحی، واقعا مُضْطَرّ نمی شویم و اضطرار حاصل نمی شود.
🔶 آن شیعه یمنی که در زیر بمباران و انواع تحریم ها و کمبود امکانات زندگی می کند، خیلی خوب اضطرار را می فهمد.
🔹اصل حرف این است. ما چگونه در امنیت و رفاه نسبی موجود مضطرّ و ناامید شویم؟!
•| یا آن "اهل ایمانِ مستضعفی" نیستیم که قرارِ بر سرپا شدنمان است یا که مستضعف هستیم اما توجه نداریم
"غافلیم" و اما با اندک توجه ای به آن اضطرار لازم می رسیم.
اضطرار تحصیلی و بدست آوردنیست نه حصولی.
🔸اگر میخواهی حال اضطرار را تحصیل کنی(نه اینکه مثلا با ناامنی و موشک برایت حاصلش کنند) باید اول "آرمان گرا" و " اهداف متعال و بزرگ" داشته باشی.
او که نهایت دغدغه اش رسیدن به خود و خانواده خودش است هیچگاه بی قراریِ کسی را که از فقر مردم شهرش در اضطرار است را پیدا نمی کند.
•|بعد از "دیدن" ظلم ها و استضعاف مظلومان عالم،
دوم اینکه باید رفت تو "کف میدان" برای رفع ظلم ها و تلاش برای برچیدن آن.وگرنه با دیدن چندتا عکس و فیلم حالت اضطرار بدست نمی آید.
با صندوق صدقات اصلا مضطرّ نخواهی شد.باید این دست به دست یک آدم فقیر و مستضعف بخورد و زندگی ندارِ او را ببینی. اینها اثر گذار بر حال انسان هستند/جهادگران و گروه های جهادی بهتر درک می کنند.
🔹برای باز شدن "چشم" ها برای" دیدن" استضعاف ها باید "فهم خود از دین" را عوض کرد.
_دین برای فرد و بهشت بردن یک نفر نیامده؛ برای اجتماع و به بهشت بردن اجتماع آمده است.
_خدای متعال اجازه چشم بستنِ بر ظلم ها و بی تفاوتی را نداده و واجب کرده است که چشم ها باز باشند برای باخبر شدن از اطرافمان که چه می گذرد./به بیان علامه طباطبایی این تلقی از دین از "ضروریات اسلام" است.
_بی اعتنایی یک فرد و تنظیم یک سیاست غلط نسبت به "یتیم"
حتی تشویق نکردن دیگران به دستگیری از یتیم وقتی خود توانش را نداری
هر سه مصداق" أَرَأَيْتَ الَّذِي يُكَذِّبُ بِالدِّينِ" هستند.
•|"دیدِ فردی" مانع از باز شدن چشم ها در برابر مسائل اجتماع و مانع از مسئولیت پذیری در قبال جامعه می شود./ ضریب اهمیت به مسائل اجتماعی در "کارنامه آخرت" بسیار بالاست.
•| خیریه ها و مومنین به جای افتخار به تحت پوشش قراردادن صد خانواده فقیرِ مستمند، به خوداکتفا کردن آن خانواده ها ببالند.به جای بسته های غذایی،اشتغال زایی کنند.
🔸امام صادق فرمود:«روابط مومنین مانند جسد است. اگر عضوی به "درد" آمد، دگر عضوها هم به "درد" می آیند.»بعد ادامه دادند که:« مومنی هرگز مومن نمی شود مگر اینکه مانند جسد باشد.»
_آیت الله بهجت می فرمود:«اگر در چین مسلمانی ناله بزند و شما اهمیتی ندهید. لا اقل برایش دعا نکنید مسلمان نیستید.»
•| ظهور امام عصر "درد و استغاثه" می خواهد. آمادگی برای ظهور اصلا آسان نیست./دین را باید طوری معرفی کنی تا درد و استغاثه معنا پیدا کند. اگر دین را فردی تفسیر کردی دیگر راهی برای اضطرار نخواهد بود.
_امام صادق و ماجرای بنی ساعده ی سنی نشین
_و چون شعله رویِ او را می سوزاند (امیرالمومنین) فرمود:«ای علی بچِش؛ این است کیفر کسی که از بیوه زنان غافل بماند.»
_آیت الله جوادی آملی می فرمود:« اگر او قائم است تو هم باید قیام کنی تا به او"اقتدا" کنی ولو به یک سهم ناچیز.»
•|به تعبیر شهید مطهری این انتظار "انتظار سازنده" ست. با این رویکرد، سر سجاده «اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج» گفتن بهتر فهم می شود.
🔶 برآیند همه احساس مسئولیتها و اضطرارها، فرج آقا امام زمان است.
طوبي لمن أدرک قائم أهل بيتي وهو مقتد به قبل قيامه
باتشکر از فاضل ارجمند سید یونس فاطمی
☑️ @ali_samimi71
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بی عرضه ⁉️
یادداشت حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید ⏬
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
بی عرضه⁉️
اول نمایش کوتاه "بی عرضه" اثر آنتوان چخوف را ببینید یا بخوانید:
https://arashshamsi.ir/chekhov/
• شیخ علی را چون از نوجوانی تاکنون کامل و از نزدیک می شناسم و هیچ زاویه پنهانی برایم ندارد، مثال می زنم؛ و الا مثل او که بخاطر نقد و سخنان اینچنین، دادگاهی شده باشند، کم نیستند. شیخ امید در تهران بخاطر یک نهی از منکر در نامه دربسته به امام جماعت شان، غیر از جریمه مالی تا دو سال حکم منع ورود به آن مسجد خورد! شیخ علی هم برای این حرفها (ویدئو پیوست) با شکایت مقام قضایی و نیرو انتظامی به نشر اکاذیب و تشویش به حکم تعلیقی محکوم شد!
البته اینها شاخ اینستا نبودند که همه مطلع و برخی برایشان توئیت بزنند!
• نظر من هم این است که شیخ علی نشر اکاذیب داده است! نه چون درباره اسلحه و تیراندازی مدام، زور گیری و ناامنی و تجاهر به خشونت در شهرش خلاف گفته؛ چون مسئولین مدیریتی، قضایی، انتظامی شهرش را بی عُرضه خوانده است!
• هرگز آن عالیجنابان بی عرضه نیستند، برعکس ما بی عرضه ایم(مثل خانم یولیا)!
آنها بی عرضه نیستند؛ دلیلش: همین شکایت و پیگیری چندماهه و این حکم شلاق یا جریمه مالی تعلیقی است که شاید به این خوبی برای اشرار آن شهر پیگیری نشود!
-به یکی از شاکیان، نامه نوشتم و گفتم مقام قضایی مستحب است اول متحاکمین را دعوت به صلح کند، حالا خودت شاکی هستی و به صلح و عفو سزاوارترید!
اما اصلاً محل نگذاشت و عرضه اش را با حکم گرفتن ثابت کرد.
- مدیون فرمانده جدید نیروی انتظامی نمی شوم شاید رویه ایشان متفاوت باشد و جای مطالبه گران، اشرار را در اولویت تعقیب قرار دهد.
• ما بی عرضه ایم!
چون مثل کلفَت بی عرضه داستان چخوف از ۶۵ روبل به ۱۱ روبل راضی می شویم با این محاسبه که اگر همین را هم ندادند چه؟!
مطالبه فصل حقوق ملت از قانون اساسی را بی خیال می شویم و می گوییم: جایش امنیت(!) داریم!
صدای تیر اندازی دائم وتصویر شرارتها در شهر را بی خیال می شویم و می گوییم: جایش دادگاهی نشده ایم! و هنوز بخاطر استوری های محترمانه و بی خطرِ امنیت خواهی، جلب نشده ایم!
• باخودم بودم از مردم عزیز بهبهان عذر خواهم!
می دانم بچه های انقلاب نجابت به خرج می دهند و الا بی عرضه نیستند! در مطالبه حقوق عامه با اخلاق تر و قانونی تر پیگیر خواهند بود.
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
در حکمی اعجاب انگیز بنده بخاطر بازگویی ناامنی های بهبهان محکوم به نشر اکاذیب و تشویش اذهان شده ام.
بنده تا خلع سلاح اشرار
تا امنیت کامل ناموس شهرمان
تا برچیده شدن مواد مخدر
تا نبود خفت گیری و دزدی
کماکان یک دروغگو و مشوش اذهان میمانم.
به پویشمان بپیوندید
من_هم_یک_دروغگو_هستم
☑️ @ali_samimi71
🖋 به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب درنظر داریم برای روشنتر شدن مبانی و ریشه های نظام ج ا ا گهگاهی مطالبی را با عنوان
#پیمانه_مطهر
در کانال منعکس کنیم.
🔶 چرا مطهری...؟!
رهبری به عنوان یکی از اندک بازمانده های دوران نهضت و یا شاید تنها بازمانده آن نسل طلایی و تفکر خالص انقلابی
مطهری را اینگونه تعریف میکند:
«آثار استاد شهید مطهری، مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی ایران است. دیگران به مقدمات این انقلاب خیلی کمک کردند، ولی افکار آنها در ساخت نظام جمهوری اسلامی ایران، نقش آنچنانی نداشته است.اگر ما بخواهیم این نظام در ذهن مردم عمق پیدا کند و حرکات انقلابی این مردم همچنان ادامه یابد، بایستی افکار استاد شهید مطهری در میان مردم رواج یابد.»
🔰 چند نکته مهم درین بیان است
1.مبنای فکری نظام است.
یعنی شناخت ریشه ها و روح اصلی آرمانهای نهضت در گرو شناخت آثار استاد است.
2.به ساخت نظام کمک میکند.
3.حرکتهای انقلابی مردم برای ادامه مسیر محتاج شناخت چهار چوب فکری این شهید فکور است.
🔶 نامیرایی تفکراتشان و صد درصد اسلامی بودن کتابهایشان دیگر عناوینی هستند که رهبران انقلاب به آن اذعان داشته اند.
انشالله دِینمان را به این مرد بزرگ ادا کنیم.
☑️ @ali_samimi71
🔰 حرفهای مفتی که بی عدالتی جدی میکند...!
#پیمانه_مطهر
هر وقت عدالت اجتماعي متزلزل شود، استحقاقها رعايت نشود، حقوق مراعات نگردد، در تعويض مشاغل حسابهاي شخصي و توصيه و پارتي مؤثر باشد، فکر بخت و شانس و امثال اينها قوّت ميگيرد و توسعه پيدا ميکند، چون معني بخت اين است که هيچ چيز شرط هيچ چيز ديگر نيست.
(معتقدین به شانس) در جامعهاي زندگي ميکردهاند که افراد و اشخاص، عمري به سعي و عمل ميگذراندهاند اما با محروميت بسر ميبردهاند؛ در عوضْ بيکارها و عزيزهاي بلاجهت ميديدهاند که برخوردار و مرفه هستند هرچه ديدند اين بود که بين هنر و لياقت و کارداني با حظ و حق و نصيب و بهره تناسب نيست. چون هرچه در جامعه خودشان ديدهاند اين طور بوده، کمکم اين مطلب که از مشهودات اجتماعي آنها گرفته شده است شکل يک فلسفه به خود گرفته به نام فلسفه بخت؛ نام همه اين بينظميها و مظالم را ـ فهميده يا نفهميده ـ بخت گذاشتهاند و گاهي آن را به باد ناسزا گرفتهاند. فکر بخت و فلسفه بخت هيچ علتي ندارد جز مظالم و ناهمواريها و بيعدالتيهاي اجتماعي. الهامکننده اين فکر شيطاني، هرج و مرجها و بيعدالتيهاي اجتماعي است
.(بيست گفتار/احترام حقوق و تحقير دنيا/ريشه پيدايش انديشه بخت)
✅ پی نوشت! 👇
🔶 حضرت امیر عدل را موجب برپایی مردم دانست(العدل قواما للانام)
🔶 از طرفی عدل را موجب ازبین رفتن حق الناس و حق الله میدانست(تنزیها من المظالم و الآثام)
🔶 انگار بی عدالتی حرفهای مفت و خاله زنکی را هم تبدیل به فلسفه و ازآن بالاتر جزء پس زمینه های یک جامعه هم میکند.
نمیدانم چقدر آمار شرکت کنندگان ایرانی در قرعه کشی های صدا و سیما را میدانید؟
آماری در دست نیست.
اما یادم نمیرود فقط یک برنامه برای حدس تیم برنده فوتبال
آمار چهار میلیونی را ثبت کرد.
🔶 این فاجعه به خرید خودرو هم رسیده مردمی که منتظرند شانس درِ خانه شان را بکوبد و در قرعه کشی ایرانخودرو برنده و از فروشش پولی به جیب بزنند.
و احتمالا در گعده های دوستانه شان از خوش شانسی خود بگویند و هی این منطق تکرار و تکرار و تکرار شود تا تبدیل به یک پس زمینه پذیرفته شده اجتماعی گردد.
🔶 عدل و توزیع درست منابع که باشد،
حرفهای خاله زنکی همان خاله زنکی و مفت باقی میمانند چون این جامعه آنقدر آرامش روانی دارد که دیگر دچار حاشیه نشود و آینده خود را در برنده شدن در یک مسابقه پیامکی و یا قرعه کشی نبیند.
✅ به حق گفت مولا العَدلُ يُصلِحُ البَرِيَّةَ
اصلاح ذهن و قلب و عمل مردم هم کار عدل است نه منبر و کارفرهنگی و...
هرچند اینها هم خوبند.
#پیمانه_مطهر
☑️ @ali_samimi71
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🖋ادامه یادداشت...!
🔴 اما حالا برعکس بخوانید!!!!
🔥 حرفهای جدی ای که بی عدالتی مفت می کند...!
🔶 این روزها صدا سیما و منابر و استوری ها کم از دستاوردهای 43 ساله انقلاب نمیگفتند.البته همه در جای خود به عنوان یک عکس هوایی لازمند اما کافی نه!
هرچقدر هم که صنایع موشکی و پیشرفتهای درمانی ما جدی باشند(که هستند)تا مردم از نزدیک عدالت را حس نکنند.
🔶 تا خود را سهیم در پیشرفتهای اقتصادی ندانند(واگذاری25 درصد اقتصاد کشور به سه دهک پایین و اختصاص۳۰درصد از درآمدهای حاصل از واگذاری ها به تعاونیهای فراگیر ملی به منظور فقرزدایی)
🔶 تا پیشرفتهای درمانی آسان و کم هزینه به بالین آنها نرسد بگونه ای که تنها دغدغه بیمار گذر از مهنتش باشد نه هزینه درمانش
کماکان پیشرفتهای جدی ما
مفت تلقی میشوند.
فرمود والعدل فی الاحکام ایناسا للرعیة
انس مردم با گزارش های حاکمان از دستاوردها وقتی بیشتر میشود که عدالت برقرار باشد.
برای تفصیل بیان و استفاده بیشتر رجوع کنید به رونوشتی از سه جلسه سخنرانی استاد قنبریان باعنوان ده کارویژه عدالت
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1831
☑️ @ali_samimi71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📎📎پیوست یادداشت
«حرفهای مفتی که بی عدالتی جدی میکند»
🔰 قرعه یا پولپاشی کور!
🔶 نمیدانم بگوییم خدا لطف کرد که اسمشان در قرعه درآمد یا بگوییم عجب شانسی داشتند.
بازی دوسر باخت است.
نه اصلا شانسی وجود دارد و نه خدا اینگونه لطف میکند.
🔶 خدا به جای پولپاشی کور دستور به عدالت و پرکردن چاله ها داده
حتی انفاق هم رهبری در طرح کلی اندیشه باز به همین محتوا معنا میکند که اگر گره ای میگشاید و چاله ای را پر میکند نامش انفاق است اگر نمیکند اصلا نامش انفاق به ادبیات قرآن نیست.(کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی جلسه اول /ایمان/ص 51)
فضل خدا عمومیت دارد و در دایره تشریع همه را سرپا میخواهد نه فقیر و شکسته! دستور به عدالت میدهد نه پولپاشی کور!
🔶 او که در زندگی اش چاله دارد نه وقتی برای دیدن فوتبال و شرکت در قرعه کشی اش دارد نه اندازه قیمت خریدش از فروشگاه زنجیره ای، در قرعه شرکتش میدهد.
خدا میداند با این حجم گردش مالی در قرعه کشی های صدا سیما(بخوانید پولپاشی کور!) چه تعداد شغل میتوان ساخت.
علی صمیمی 1400.11.27
https://eitaa.com/ali_samimi71/123
☑️ @ali_samimi71