🔻نشست سیاسی🔻
🎤 سخنران: حجت الاسلام صمیمی
موضوع: فردای انتخابات
💠پایگاه مقاومت بسیج سیدالشهدا«ع»💠
🆔https://eitaa.com/masir_ir94
🌙 سی شب ؛ 🕌 سی مسجد با مردم نجیب
برنامه شبهای رمضان حجت الاسلام #قنبریان در #بهبهان و حومه با همکاری گروه جهادی مهدی یاوران و جمعی از مبلغین
🔅 برنامه:
۱. تلاوت مجلسی با قاریان
۲. منبر و پاسخ به سؤالات و #شنیدن_حرفها_و_مشکلات_مردم توسط حجت الاسلام قنبریان و مبلغان
۳. مناجات خوانی کوتاه با مادحان اهلبیت
۴. برنامه #ویژه_کودکان با مربیان مجرب
🔅 اولویت با مساجد حاشیه شهر و روستاها؛
برای برنامه ریزی، مساجد متقاضی به شماره ۰۹۱۶۵۰۹۹۴۱۳ #پیام دهند.
* مساجدی که خواهان باشند، جلسات در شبهای بعد هم توسط مبلغین ادامه می یابد.
* #کمکهای_نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۴۸۰۱۵۱۸
بنام خیریه مهدی یاوران واریز کنید. مازاد هزینه ها در کارهای جهادی این گروه هزینه خواهد شد
* در نشر این اطلاعیه به مساجد مقتضی کمک مان کنید!
#بهبهان
#رمضان_المبارک
☑️ @m_ghanbarian
🔶 نا امیدی ازبهبهان! شاید روزی دیگر!
💠 این تاکتیک عملی است...!
✍ علی صمیمی
🔰 علی رغم پیشبینی هایی که از درو دیوار شهرم می آمد و میگفتند مشارکت بهبهان، مثل تهران است زیر بیست درصد!
مفتخرم عرض کنم حضور بیش از ۵۰ درصدی مردم این خطه با همه گلایه هایی که داریم، به شعار جمهوریت این نظام کمک کرد و این امید دارد نه نامیدی و رخوت!
🔰 آمار دقیقی در دستم نیست ولی غیر از شهر و روستاهای اطراف بهبهان در خودِ شهرستان، بین ۱۵ الی ۲۰ هزار نفر در انتخابات شرکت کرده اند، بقیه آراء، را حومه شهر پوشش داده اند و آغاجری و تشان و...!
🔰 این آمار فارغ ازینکه به چه کسی رأی داده شد، نشان میدهد یک کنشکر و فعال اجتماعی و سیاسی اقلا میتواند یک مخاطب ۱۵ هزار نفری را با خود همراه کند.
🔶 ازین مخاطبان حدود ۷هزار نفر را طیفی از هیاتی ها و مسجدی و و دریک کلام مذهبی هایی تشکیل میدهند که بلغ من بلغ با همه ناملایمات اقتصادی کشور وفادار به صندوق رأی هستند و از روی تکلیف دینی در انتخابات شرکت میکنند.
🔶 و ۸ هزار نفر دیگر که الزاما باهمه آنچه گروه اول موافق است از ایدئولوژی گرفته تا جناح سیاسی و قرائتشان از مذهب و... موافق نیست اما
بدون لحاظ منافع شخصی و جناحی به فکر پیشرفت شهرشان هستند.
🔰 پیشنهادم به خودم و دغدغه مندانِ گفتمان عدالت و بصیرتِ سیاسی این است که با کار اصولی و منظم و مداوم میتوانند با پتانسیل و ظرفیتِ این مخاطب ۱۵هزارنفری هر مسئولی را پاسخ گو کنند و حتی باعثِ معرفی و نهادنِ آدمهای صلاحیت دار در مناصبِ قدرتِ شهرستان(مثل شورای شهر و...) باشند.
🔰 برای گروه اول (آن ۷هزار نفر) دو کارِ لازم و فوری باید در اولویت قرار گیرد:
1⃣ ارتقاء سطح کیفی مخاطب از طریق گفتگو و چالش با موضوع معارفِ انقلاب و بازخوانی اندیشه های متفکرین اصیل انقلاب اسلامی در قالب دوره های گوناگون و متنوع!(تجربه خوبی از دوره حوالی آزادشهر در دانشگاه داشتم ، حضور هرشب پنجاه نفری با سلائق و حجابهای مختلف!) و اینکه بدانیم غیر از مراسماتِ مذهبی احتیاج به تجمیع نیروها برای مراسمات سیاسی هم داریم مثل دعوت از یک مسئول و دعوت از مردم و همه هیاتهای مذهبی این بار نه برای شعائر اهل بیت ع بلکه برای پرسش و پاسخ با مسئول و این نه در مسجد و محراب بلکه در فضای عمومی تر!
2⃣ آموزش و ساماندهی آنها (ولو با تشکیلات های مستقل از هم اما دغدغه های مشترک) برای کنشگری نسبت به معضلات شهرستان
با لینک شدن به صاحبان تجربه از شهرهای اطراف مثل بوشهر(پویش ۴۸۴۸) و آدمهای فعالِ کشور برای ترسیم یک بسته عملیاتی و میدانی بدور از توصیه ها و کلیاتِ آسمانی و بدردنخوری که سالها از انحصارش خارج نشده ایم!
درین زمینه کم داریم اما ظرفیتش هست!
🔰 گروه دوم (آن ۸هزارنفر) یک تاکتیک فوری و لازم برای همراه کردنشان وجود دارد و آن وفاق بر مسائل و دردهای مشترک شهرستان است مثل امنیت و فاضلاب و آسفالت و... نه مثل حجاب و تعظیم شعائر و..! این مسأله دقیقا اولویت کشور است امروز بیش از هرچیز نیازمند گفتگو با سلائق مختلفیم، این یعنی از حصارِ مسجد و هیات و کارهای روتینی مثل موکب و... باید خارج شده و کم کم مراسمات مذهبی و سیاسی هم به مکانهای عمومی برد و کالاهای متنوع فرهنگی ارائه داد تا یا دین را با چهره جدیدتری ببینند یا دغدغه و نیاز خود را درآن بستر بیابند و همراه شوند. این همان فارغ شدن از جوِّ سکولارِ بی رمقِ شورهای مذهبی شهرستان است.
💠 هنوز نا امید نشده ام، شروع کرده ام و سعی میکنم گزارشهایی هم ارائه دهم شاید کارگر افتاد...!
🔰@ali_samimi71
جلسه سوم بهشتی.mp3
23.46M
🎧 جلسه سوم از گعده کتابخوانی
مباحث نظری نظام اقتصادی در اسلام شهید بهشتی!
🔰 سه حالت سرمایه
مطالب مرتبط👇
جلسه اول
https://eitaa.com/ali_samimi71/1214
جلسه دوم
https://eitaa.com/ali_samimi71/1220
💠@ali_samimi71
جلسه سوم از گعده کتابخوانی
مباحث نظری نظام اقتصادی در اسلام
شهید بهشتی!
🔺 حاکمیت سرمایه، ممنوع!
"ابزارکارِ" کارگر مانند "بازوی کارگر" ارزش ساز و موجب مالکیت حقیقی او بر شیء تولید شده می شود.
این ابزار تولید "انحصار ساز" هم هست و اگر انحصار بوجود بیاید بازار و همه متعلقاتش(قیمت گذاری، مالکیت بر منابع تولید و...) را بدست صاحب ابزار کار می دهد در نتیجه دیگران اجیر و مورد استثمارش قرار میگیرند.
اینجاست که حاکمیت باید به عنوان نماینده ملت و برای حافظ منافع مردم دخالت و ورود کند و این روابط ناعادلانه و ظالمانه را تصحیح کند.
✔️ عذاب قوم حضرت شعیب نبی بر اثر همین انحصار طلبی و سیستماتیک کردن نظام ظالمانه ی برآمده از آن بود.[فصل سوم روایت انسان]
✅ بنابراین شهید بهشتی اصل مالکیت را فطری و آنرا به رسمیت می شمارد و مارکسیسم نیست اما اگر مالکیت شخصی به جامعه آسیب وارد کند قائل به دخالت دولت است و اینجا هم لیبرال نیست.
بهشتی هر دو اقتصاد کمونیستی و لیبرالی را یک نظام برده دار و استثمارگر می داند که در این بین البته سرمایه داری همه کثافت ها را یکجا دارد.
⁉️ انقلاب صنعتی موجب اختراعات و تحولاتی شد که بخش زیادی از جامعه سنتی جهان را بیکار و زیر چرخ دنده های توسعه به شکل اجتناب ناپذیری له کرد. آیا اگر اسلام بود مانع وقوع انقلاب صنعتی و پیشرفت های پس از آن می شد؟!
✅ اسلام هرگز مانع پیشرفت های بشری و انقلاب های علمی و.. نمی شود اما روابط عینی و ساختارهای بیرونی را به گونه ای تنظیم می کند که اولا حاکمیت سرمایه بوجود نیاید و در ثانی به جامعه زیانی نرسد و تغییر و تحولات بوجود آمده بدنه زیادی از مردم را بیکار و ورشکست نکند.
مثلا در انقلاب صنعتی به جای انحصار و حاکمیت سرمایه تعاونی ها را تاسیس می کرد تا هم موجب اشتغال شود و هم ابزارهای تولید[اختراعات] را به همان تعاونی ها واگذار میکرد تا عموم مردم قربانی اقلیت سرمایه دار نگردند.
💢این ایده بهشتی در قالب تعاونی درمان وضعیت آشفته بازاریست که در آن شرکتهای انحصارگری چون سرای ایرانی و... همه را می بلعند در حالی که کاسبانِ دیگر هیچ قدرتی برای رقابت با آنان ندارند.
البته غیر از تعاونی اقتصادی باید تعاونی سیاسی نیز بین نمایندگان مجلس شکل بگیرد علیه جریان قدرت.
🔺 انواع سرمایه و حکم سود گرفتن از آن
ما در واقع ۳ جور سرمایه داریم که از دو نوع آن سود گرفتن به شرطی که معقول و به اندازه باشد عیبی ندارد و مجاز است اما نسبت به نوع آخر ممنوع و غیرمجاز است:
1️⃣ ابزار تولید
2️⃣ مستغلات
3️⃣ سرمایه در گردش
می توان از سرمایه های به شکل "ابزارهای تولید" و یا "مستغلات"(مانند مسکن و..) سود متعارف گرفت چراکه با این سرمایه ها چیز جدیدی[کالا یا خدمات] بر دنیای معاملات و معیشت ما افزوده شده که آن سود را مجاز میکند.
حتی اگر در روابط عینی و بیرونی بدلیل کج ساختارهای ناعادلانه این حکم موجب ضرر به جامعه بشود اسلام حکم را تغییر نمی دهد بلکه روابط را درست می کند مثلا وقتی پسربچه ای ۲۰ ساله صاحب چندهزار خانه است معلوم است یک جای کار می لنگد لذا حاکیمت با مالیات بر خانه های خالی جلوی سوداگری و با اعطای تسهیلات به مردم آنان را صاحب زمین و مسکن میکند.
و اما درباره "سرمایه در گردش" سودگرفتن مطلقا ممنوع است. یعنی اگر با ۳ میلیون عدس گرفته و حالا میخواهد به شخصی دیگر بفروشد باید به همان قیمت ۳ میلیون بفروشد نه بیشتر!
⁉️ خب اگر سودی نگیرد دیگر هیچ کسی تاجر یا کاسب نمیشود زیرا هیچ سودی نمی برد و نمیتواند معیشت خود را بگذراند؟!
✅ بهشتی پاسخ میدهد آنچه که ممنوع است این است که سود به صرف خریدن کالا و گردش آن کالا در بین مردم و یا توزیع آن در مغازه های مختلف تعلق بگیرد[سرمایه در گردش]زیرا در این گردش هیچ چیزی از خدمات و یا کالا افزوده و تولید نشده است پس چرا باید سود بگیرد بلکه سود باید برای چیز دیگری باشد. یعنی او بابت استهلاک، هزینه کارگران، آب و برق و زحمتش سود بگیرد نه صرف گردش سرمایه!
بهشتی سودگرفتن صِرفِ سرمایه در گردش را از ریشه های اصلی تورم میخواند و این همان شعبده بازی بانکهاست.
بانکها نیز تنها بخاطر سرمایه ای که به مردم می دهند و آن سرمایه در جامعه گردش پیدا می کند سود و بهره میگیرند بدون آنکه خدمتی ارائه و یا کالایی تولید شود. لذا وقتی سود بدون خدمات و تولیدِ کالایی باشد در این میان "تورم" شکل میگیرد و هرچه سود بیشتر تورم بیشتر!
⁉️ سوال: تاجر عدسی را ۳ میلیون خریده اما ممکن است آخر ماه که برای خرید عدسی می آید بخاطر گرانی مجبور شود همان مقدار عدسی را ۴ میلیون بخرد و اگر سود گرفتن را ممنوع کنیم او ضرر خواهد کرد.
💠@ali_samimi71
✅پاسخ: کماکان ممنوع است. زیرا این فرض خیالی که در آینده ممکن است کالای خریداری شده گران شود و بعد به تبع آن سود گرفتن را مجاز کنیم خودش موجب تورم واقعی خواهد شد و به آن فرض خیالی رنگ واقیعت میدهد و واقعا موجب گرانی خواهد شد.
رابطه ی
فرض گرانی=سود=تورم
خودش عامل تورم و گرانی ست و یک دور باطل است. لذا باز ممنوع است تا واقعا گرانی اتفاق نیافتد زیرا تورم فقط زمانی شکل میگیرد که در ازای چیزی، چیز جدیدی خلق نشود.
⁉️ اگر تورم جهانی عامل گرانی شود چه؟!
✅ پاسخ: همچنان ممنوع است. زیرا گرانی را بدتر می کند اما حاکمیت به جای دست زدن و به همین ریختن ساختار درست بازار میتواند به این مسئله ورود پیدا کند و مثلا با معافیت مالیاتی و یارانه دادن و.. تورم جهانی را جبران کند.
✨ بهشتی حرفهای اساسی خودش را در لابه لای همین حرفها می زند که اینها همه به عنوان یک "طبیب" گفته میشود نه "فقیه" هرچند بعدها مبناهای فقهی آنرا میگوید.
بهشتی میگوید اقتصاد امروز ما آسیب دیده و روابط عینی میان مردم ناعادلانه است لذا احکام اقتصادی دین در زمین کج اقتصاد نتیجه تبعیض و بی عدالتی خواهد داد به همین خاطر اول به عنوان طبیب اقتصاد بیمار را درمان سپس به عنوان فقیه احکام اقتصادی اسلام را روی آن پیاده می کند.
💠@ali_samimi71
🔘 قحط انسان، قحط دین!
• این جنازه خشک و تراشیده #یزن_الکفارنه نیست ، که از گرسنگی جان داده؛ جنازه انسانیت است، نحیف و بی روح، مهیای دفن است!
• او یکی از هزار کودک غزه بود که این روزها علف می خورند و با "گرسنگیِ اسرائیلی" می جنگند و می میرند!
با او اسلامِ مواسات و مساوات بود که رنجور و علیل می شد و جایش اسلامِ مرفهین بی درد بود که فربه تر می شد!
• "چشمان" بازتر از معمولش، هنوز "به راه" اعراب است! و دهان بازمانده اش، نه از ما که از خدایش طلبِ: "لكُلِّ ذي رَمَقٍ قُوتٌ"۱ دارد!
• "اهتمام" و "مُسلم" در نبویِ: "مَنْ أَصْبَحَ و لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ"، هم دچار قحطی شد: "قحط معنی در میان نامها"!
• علی جان! _ای که بر درد و ناله زنِ ذمی هم می خواستی دق کنی_ تو بجای بعض #شیعه_قالتاق ات، که تعصب نامت (فقط نامت!) را دعوای فرقه ها می کنند و تخم "برائت از مسلمان( ِسنی)" در حسینیه ها می کارند، اما از درد تو خالی و بر رنج انسان ساکت اند، سخن بگو!
دوباره نهیب بزن: كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً ۲!
"دیده بگشا رنج انسان بین و سیل اشک و آه…
کبر پَستان بین و جام جهل و فرجام گناه!
دیده بگشا بر ستم؛ در این #فریبستان، علی
شمع شبهای دژم؛ ماه غریبستان، علی
دیده بگشا نقش انسان ماند با جامی تهی…
سوخت لاله، مُرد لیلی! خشک شد سرو سهی…
.................
۱. برای هر جانداری، خوراکی هست (امیرالمومنین(ع)/ تحف العقول ص۹۸)
۲. دشمن ستمگر و یار ستمدیده باشید(نامه۴۷نهج البلاغه)
#جنگ_گرسنگی
#غزه
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
جلسه چهارم بهشتی_01.mp3
16.92M
🎧 جلسه آخر از گعده کتابخوانی
مباحث نظری نظام اقتصادی در اسلام شهید بهشتی!
🔰 زکات، یک تکلیفِ شخصی یا نظامِ مالیات ستانی!
مطالب مرتبط👇
جلسه اول
https://eitaa.com/ali_samimi71/1214
جلسه دوم
https://eitaa.com/ali_samimi71/1220
جلسه سوم
https://eitaa.com/ali_samimi71/1252
جلسه چهارم
https://eitaa.com/ali_samimi71/1256
💠@ali_samimi71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#من_یک_پدرم
•ویدئو یک: توضیحات حجت الاسلام شاندیزی (مسوول گروه فرهنگی شهیدالقدس) در مورد پویش کمک به غزه.
• ویدئو دو: الحمدلله مهربانیهای شما عزیزان به غزه رسید و توسط دوستان جهادیمان در غزه «گروه جهادی الباقیات الصالحات» بسته های غذایی تهیه و توزیع شد...
📣 این پویش همچنان ادامه دارد...
سفیر پویش کمک به غزه باشیم...
شماره کارت برای کمک به این پویش
5029087001597700
@Shahideqods
#نهادهای_مردمی
#شبکه_مویرگی
#کمک_به_غزه
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
• ویدئو یک: گوشه ای از توضیحات حجت الاسلام و المسلمین عابدی درباره خیریه ام الیتامی خدیجه الکبری(س) و دعوت به همکاری
• ویدئو دو: گزارش سرباز روح الله رضوی از پخش غذای این خیریه در بین آوارگان غزه در رفح
✅ اطلاعات حساب خیریه اُمّ اليتامىٰ خديجة الكبرىٰ
بانک پاسارگاد:
شماره کارت:
5022291329674046
شماره حساب:
2308100179177931
شماره شبا:
IR710570023081017917793101
بانک ملت:
شماره کارت:
6104338926896834
شماره حساب:
8899889953
شماره شبا:
IR210120020000008899889953
🔹بنياد خيريه اُمّ اليتامىٰ خديجة الكبرىٰ سلام الله عليها🔹
@bonyadkhadijah
#نهادهای_مردمی
#شبکه_مویرگی
#کمک_به_غزه
☑️ @m_ghanbarian
May 11
♦️ذهنیت فقه زده فاقد تعاملات اجتماعی!
🔹فیلم عکس گرفتن یک طلبه از خانم مکشفه در بیمارستان و جنجال بعدش را که دیدید، تصور کنید آن روحانی بجای عکس گرفتن از آن خانم بچه بغل(یا مادر آن کودک مریض بود یا..) که موجب آن واکنش عصبی او شد پیش آن خانم میرفت با روی گشاده از او میخواست اگر کمکی میخواهد برای بچه مریضش تا انجام دهد آن وقت آیا واکنش همین بود یا خود آن خانم شالش که اول فیلم نشان میدهد که سرش بوده و افتاده را جلو میکشید؟ حتما برخورد آن خانم قابل تایید نیست اما برای ریشه یابی نباید فقط به این فیلم کوتاه اکتفا کرد قبل و بعدش را هم باید دید، بیمارستان طبیعتا جای کلافه شدن است، آن خانم هم که به نظر مادر می آید مضطرب و نگران کودکش، زمینه برای از کوره در رفتن کاملا فراهم است، آن روحانی البته صرفا با صحنه بی حجاب خانم مواجه شده و قبلش را ندیده که شال سر خانم بوده و افتاده است.
🔸مساله جدی اینجاست چرا یک روحانی که از قضا فاضل است در یک بیمارستان عمومی ذهنیتش اینقدر فقهی-حقوقی است که در لحظه اول بدون بررسی شرایط و سایر احتمالات و مدارا با افراد در محیطی مثل بیمارستان و.. فکر میکند باید این خانم حکم شرعی حجاب را انجام میداد و الان که انجام نداده مرتکب حرام و جرم شده به دنبال ثبت جرم بود و نه یک برخورد انسانی و همدلی و همراهی و در عین حال تذکر و...؟ آیا حجاب قانون نیست؟ چرا هست، آیا کار آن خانم هم در بیحجابی هم واکنش درست بوده؟ قطعا خیر اما مساله اینجاست آنقدر در ایتا پیام رد و بدل شده در باب حجاب که بخشی از مذهبی های ما ذهنیت اولیه مجرم بودن شکل گرفته است؛ نتیجه این ذهنیت شکاف هرچه بیشتر در جامعه است.
🔹 همه ما در بین اقوام افرادی را داریم که به اصطلاح شل حجابند میشود با تعامل و اصلاح جلوی رفت بدون عقب نشستن از اصل حکم یا با تنش و برخورد و طبیعتا واکنش؛ نتیحه دومی هیچ وقت به نفع دینداری نبوده همان طور که در این کلیپ نبود. البته اگر در موردی به تذکر رسید باید قاطع بود، علاوه بر اینکه بجای عکس گرفتن میشد رفتار دیگه ای انتخاب کرد اما وقتی انجام شد اینقدر انفعال، عقب نشینی و فرار بدترین نوع واکنش بود.
🔸 همه از نوع رفتار آن خانم انتقاد کردند که حتما قابل نقد است به نظر بیشتر از آن به این برادر طلبه ما وارد است از دو جهت هم اقدام اولیه عکس گرفتن از یک خانم بچه بغل که شال هم دور گردنش هست و اولین احتمال افتادن شال است نه...بجای رویکرد تعاملی- انسانی رویکرد فقهی-حقوقی را برگزید از جهت دیگر در ادامه نتوانست از کارش دفاع کند و صریح بگوید حتی با صدای بلند بگوید کشف حجاب خلاف قانون است کاملا منفعلانه برخورد کرد.
🔻خلاصه این ذهنیت فقه زده تحقق احکام به هر قیمت، به صورت خشک و فاقد در نظر گرفتن لوازم و تعاملات طبیعی زندگی اجتماعی سبب مشکلات جدی در جامعه ماست که هر روز علاوه بر شکاف بین سلایق مختلف زمینه منزوی شدن مذهبی ها را هم فراهم میکند.
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
🔰اینجا ایتاست، جایی برای غلبه خوانشهای امنیتی!
🔶 ماجرای آن کلیپ و کامنتهای زیرش در کانال هنوز ادامه دارد اما نکته ای که به نظرم آمد طرح کنم این است که متآسفانه فضای ایتا بخاطر فیلتر حبابی که درش بوجود آمده عمدتا مکانی برای تجمع و تحلیلهای امت حزب الله است نه مردم کوچه بازار و عادی!
🔰 عجیبتر اینکه این سکوی مجازی دچار تبعیض آرمانی شده و بجای احضار همه آرمانها یک آرمان را بر گزیده و آن هم امنیت از دشمن است. و در کلیپها و مسأله های اینچنینی اولین خوانشها، امنیتی هستند نه گفتمانی!
🔰 درخوانشهای امنیتی، هم الحمدلله در و پیکر باز است و بازار شایعات و چسب زدنهای مجازی داغ! از جاسوس اسرائیل گرفته تا نفوذی ام آی سیکس و...!
🔰 فارغ از واقعیت ماجرا اول از همه باید یاد بگیریم همه حوادث را خوانش امنیتی نکنیم، اینجا همانقدر که تندی و بد دهانی آن زن بد بوده، وصله جاسوس و نفوذی و بازیگر به او هم بد است.
🔰 اما تحلیل ماجرا و واقعیت در نهایت به یک تکذیب آن روحانی بسته است که ولو در توییت یا کلیپی که من عکس نگرفتم که تا به حال نکرده و تاخیرش شاید نشان از کاری باشد که نباید میشد.
🔰@ali_samimi71
🔰 ماهِ مبارک با مطالعه...!
🔶 قطعا بخشی از خودسازی این ماه روی سفره مطالعه و پژوهش خواهد بود.
فهم بیشتر از گزاره های مختلفِ دینی، اجتماعی و اخلاقی میتواند ما را بیش از گذشته نسبت به مفاهیم و تکلیفهایی که گردن داریم آشنا کند و مقدمه ای برای اقدام به برپایی آنها در جهانِ بیرون از خودمان میشود.
👇شاید این صوتهای ناچیزِ کانال بخشِ کوچکی از این خودسازی را پوشش دهد.
🎙سلسله احکامِ اقتصادی با موضوعِ مفت خوارگی ،پخش شده از رادیو اقتصاد!
https://eitaa.com/ali_samimi71/1033
🎙 سه جلسه زبانهای گویا و گوشهای ناشنوا! پیرامونِ مقاله ای زیبا از کتاب ده گفتار شهید مطهری!
https://eitaa.com/ali_samimi71/1130
🎙 مجموعه گفتارهای اندیشه سیاسی امام خمینی ره
https://eitaa.com/ali_samimi71/721
🎙 دوره حوالی آزادشهر پیرامون مفاهیم ولایت و آزادی به قرائت متفکرین انقلاب اسلامی!
https://eitaa.com/ali_samimi71/913
🎙 دوره اقتصادِ بهشتی خلاصه ای از نکات اقتصادی کتاب نظام اقتصادی در اسلام(مباحث نظری)
https://eitaa.com/ali_samimi71/1213
🔰@ali_samimi71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگه درب ورودی مجموعهای اینچنین زیبا و محترمانه کسی تذکر دهد هیچ جنجالی رخ نمیدهد!
اینها نه سلیطه هستند نه هرزه! ضعفی در ظاهر دارند و ضعف ما مدعیان بیشتر پنهان است!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷نوای شیدایی امام روح الله
خدایا!
ما بندگان ضعیف هستیم، ما بندگانی هستیم که هیچ نداریم، ما هیچیم و هر چه هست تویی.
ما اگر چنانچه خلاف میکنیم نادانیم، تو بر ما ببخش.
تو ما را به این ماه مبارک رمضان وارد کن به طوری که با رضای تو وارد بشویم.
خدایا! ایران که از همه اطراف به او هجوم شده است، برای اسلام، این ایران را تو تقویت کن.
9 خرداد 1363
#اسلامِ_عارفانِ_مبارزه_جو
🔶پابرهنگان ؛پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفین
https://eitaa.com/Paberahnegan
🔥 امشب بود...!
🔰 خیلی خودم رو محتاج این میدونم تا دربین دانشجویانی باشم که شاید فقط پنج درصد اعتقادات من رو قبول دارند.
🔰 نگاه دهه هشتادی ها به سیاست و دین برام جالب بود.
🔰 چالش و دوئلی پیرامون موضوع شکل گرفت که درست پیش رفت
محترمانه منطقی ولو یجاهایی با داد
صوت رو تقدیم میکنم به زودی...!
⛔️ امروز نیازمند گفتگوی ملی هستیم با هر سلیقه ای و اعتقادی...!
🔰@ali_samimi71
دانشگاه دین و سیاست_01.mp3
32.08M
🎙 صوت
جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی!
💠 یک گفتگوی جذاب دانشجویی طلبگی!
🔥 رئسای قوای ایران الان همه آخوند هستند پس وضع موجود نتیجه دخالت دین در حکمرانی است...!
🔥 هرجا دین رفته جنگ و بدبختی رفته؟!
🔥 سیاست یعنی پدرسوختگی!
🔥 دین یک چیز شخصیست اگر اجتماعی شد داعش ساز خواهد شد!
🔥 وقتی مردم با عملکرد این نظام بی دین میشوند بهتر نیست در سیاست دخالت نکند!
🔥 ملاک سیاستمداری انسانیت باشد و اخلاق نه دین!
🔰@ali_samimi71
🔥 ترجمه صوتی و گویای المیزان!
🔰 مطهری عزیز میگفت «علامه طباطبایی، این مرد بسیار بسیار بزرگ و ارزنده، مردی است که ۱۰۰سال دیگر باید بنشینند و آثار این مرد را تجزیه و تحلیل کنند و به ارزش این مرد پیببرند.»
🔰 برای دوستانی که حال مطالعه ندارند ولی حوصله گوش دادن دارند به تعبیری بیشتر سمیعند تا بصیر☺️
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://quranied.blog.ir/1395/08/28/
☑️ @ali_samimi71
🔰 اینجا معارفِ دین را به قرائت خمینی و شاگردانش می آموزیم...!
🔶 اینجا مسجدِ بلال شهرستان و امسال هم پرده ای دیگر از معارفِ ناب اسلام را به قرائتِ متفکرین اصیل انقلاب با بیان همیشه شیوای استاد قنبریان میشنویم!
🔰 امسال اما با موضوع جذابِ ولایت البته اساسا از منظری دیگر...!
🔰 استاد با معانی ای که از ولایت میگویند شاید به ذائقه خیلی از مذهبی ها خوش نیاید و پس بزنند و چه بسا با این بیان و قرائت از ولایت آنچه دشمن میپنداشتیم ولایت مدار باشد و آنچه دوست میپنداشتیم ولایت ستیز باشد!
💠 درکدام دسته ایم!
نکند از ولایت ستیزانی هستیم که عمری با قرائت غلط و طرفداری معیوب و ناقص خود از ولایت، آدمهای اطرافمان را بی دین و ستیزه جو کرده باشیم!
🔰 به دوستان برسونید و تبلیغ کنید تا درین ماه مبارک بعد نماز ظهر زیر منبر حضرت استاد بنشینیم و یاد بگیریم!
🔰@ali_samimi71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 این حرفها یقه میگیرد...!
💠 ما مذهبی ها کاری کرده ایم که راه خیلی ها از ولایت نگذره...!
💠 برشی از جلسه اول سخنرانی ظهرهای رمضان!
🕌 مسجد بلال بعد نماز ظهر!
🔰@ali_samimi71
🎥 برداشت هایی از دوره
#حوالی_آزاد_شهر
#کلیپ
🔰 میتی کومان یا ولایت...؟!
https://eitaa.com/ali_samimi71/1045
🔰 انتقاد تقویت ولایت یا ضدیت با آن...؟!
https://eitaa.com/ali_samimi71/1054
🔰ولایت فرمانروایی نیست.
https://eitaa.com/ali_samimi71/1060
🔰 هر سه ولایتمدارند ..!
https://eitaa.com/ali_samimi71/1061
🔰 رعیت فحش نیست...!
https://eitaa.com/ali_samimi71/1064
💠@ali_samimi71
علی صمیمی
🎧 جلسه آخر از گعده کتابخوانی مباحث نظری نظام اقتصادی در اسلام شهید بهشتی! 🔰 زکات، یک تکلیفِ شخصی
📚جلسه چهارم از گعده کتابخوانی
مباحث نظری نظام اقتصادی در اسلام
شهید بهشتی
.https://eitaa.com/ali_samimi71/1256
🔺 نهاد زکات در حکومت اسلامی
🔰حکومت مبتنی بر رای مالک ها،می تواند مالکیت شخصی را کنار بزند و به مصلحت مردم حکم کند؛در حکومت اسلامی هم اینگونه است.
زکات:از جمله احکامی است که صرفا توصیه اخلاقی و واجب شخصی نیست بلکه یک نظام مالیات ستانی و به عنوان منبع مهمی از درآمدِ حکومت می باشد.
بنابراین در زمان هایی حکومت ورود میکند و بنابر مصلحت مردم و سازوکاری خاص زکاتها را میگیرد و تقسیم میکند.
💠حکومت اسلامی بنا شده است برای نابودی طبقات اجتماعی و ساختن یک جامعه موحد و برادر،مگر میشود احکامش جامعه را به این سمت سوق ندهد وگرنه مفهوم برادری و جامعه بی طبقه، بدون احکام حکومتی اقتصاد شوخی ست.
((در جامعه ما سیرها و خیلی سیرها با گرسنه ها و خیلی گرسنه ها با هم دیده میشوند تا وقتی چنین است جامعه ما اسلامی نیست.
در چنین جامعه ای برادری مفهومی ندارد،مگر میشود برادری از گرسنگی بمیرد و دیگری از سیری)).
🔸خمس و زکات در بین احکام اسلام مانند پازلی هستن در مجموعه پازل ها،فرض کنید گروهی موسیقی مینوازند اگر یکی از اعضا با بقیه کوک نباشد نظم اهنگ را خراب میکند هر چند که او هم اهنگی نواخته؛جامعه هم اینطور است و برای خودش آهنگی باید بنوازد که با هم هماهنگ باشد.
🔹در کلام رهبری انفاق به معنای خرج مالی در جایی است که چاله ای را پر کند و دردی را دوا و مشکلی را حل کند نه اینکه صرفا پولی داده شود برای رفع تکلیف لذا خمس و زکات باید در مجموعِ آهنگ جامعه توحیدی و رفع فقر و گرسنگی نواخته شود نه اینکه هر کسی مالی را همینطور به عنوان خمس وزکات بدهد و برود.
🔺ضرورت تاریخ در اجتهاد دینی
🛡احکام مکی با مدنی متفاوت اند.
چون یکی قبل از تشکیل حکومت و دیگری بعداز برپایی حکومت آمده است.
بنابراین ایات و سوره ها را باید به مقتضای زمانه معنا کرد و دانستن تاریخ در درک ایات بسیار مهم است.
▪️آیات مکی غالبا در حد توصیه اخلاقی بوده اما آیات مدنی فراتر از آن رفته و به دستورهای حکومتی تبدیل شده است.
بنا بر ایه شریفه ۲۱۹ سوره بقره(يَسْئَلُونَكَ ما ذا يُنْفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ )⬅️عفو به معنای بخشیدن و گذشت اخلاقی نیست بلکه به معنای گذشتن از زیادی مال است
شهید بهشتی:این زیادی فقط در مال نیست بلکه در زمان و نیرو کار هم میتواند باشد.
✅بنا بر ایه شریفه برای گرفتن مالیات مجوز وجود دارد و نهاد زکات برای مالیات ستانی وضع شده است و اینکه چه مقدار و از چه چیزی مالیات گرفته شود هرچند در فقه معلوم و معین شده اما بنابر اصل ۹ اقتصاد اسلامی[تغییر موقت احکام بنابر تغییر شرایط] به عهده حکومت اسلامی است البته باید در جاهایی که در فقه نیامده فقها اجتهاد کنند و اینجا نیاز به هنر فقه و اجتهاد او داریم تا پشتوانه نظری حکومت اسلامی باشد.
⁉️اشکال می گیرند که این آیات شریفه به واسطه ایات زکات نسخ شده در صورتی که نسخ به معنای اشتباه بودن ایات سابق نیست بلکه به معنای تغییر زمان و شرایط زمانه است و اگر شرایط قبل برگردد،احکام آیه نسخ شده پابرجاست.
🔰نظام اسلامی حرکتش به این سمت است که پول درآوردن به خدمات و کار تعلق بگیرد نه به دلال بازی و سپرده که تولیدی صورت نمی گیرد.
زکات و مالیات در اسلام هم از همین جهت است که کسی به سمت تنبلی و ثروت های بادآورده نرود و اقتصاد در خدمت عامه مردم باشد نه مردم در اختیار پول.
🌀تصور کنید که تمام مسلمین میخواهند تمام حقوقی که بر گردنشان است را بریزند در یک حساب،خوب با این پول میشود کشوری را اداره کرد و مخصوص قشر خاصی نیست ولی اگر عده ای سرمایه ای راکد داشته باشند که نمی خواهند به آن دست بزنند یا کسانی زکات مالشان را نمی دهند حکومت موظف است از آنها زکات بگیرد.
✅بنابراین نهاد زکات نهاد مالی بزرگی است که نه تنها واحب شخصی بلکه نظام مالیات ستانی یک حکومت است که هم برای اخلاق اقتصادی فرد بنا شده تا تن پرور و مفت خور نشود و هم حکومت اسلامی بتواند با آن جامعه را اداره بکند و امور حکومتی را در جهت رفع فقر و استقرار عدالت جلو ببرد.
💠@ali_samimi71