فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قسمت_هفتم
💠مصاحبه چالشی و بدون تعارف با آیت الله علیدوست پیرامون موضوعاتی از قبیل کارکردهای حوزه انقلابی افراد، جریانات و چالش های پیش روی آن...
#مصاحبه
#حوزه_انقلابی
#اندیشه_سیاسی
✅ کانال دروس استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی جلسه هفدهم 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: - لزوم تفکیک مذاق از
روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی (99-1400) - جلسه 4 (1).mp3
12.96M
💠 روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی
جلسه هجدهم
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
موضوع:
- توجه به پیامد اجرای فتوا
تاریخ جلسه: 99/08/03
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#روش_شناسی_استنباط_احکام_فقه_پزشکی
#صوت_درس
✅ کانال دروس استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
✍️ متن جلسه هفدهم روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی موضوع: - لزوم تفکیک مذاق از توهم مذاق تاریخ
فقه پزشکی جلسه 18.pdf
631.5K
✍️ متن جلسه هجدهم روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی
موضوع:
- توجه به پیامد اجرای فتوا
تاریخ جلسه: 99/08/03
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#روش_شناسی_استنباط_احکام_فقه_پزشکی
#متن_درس
✅ کانال دروس استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
🔻پیش به سوی وفاق عملی / ما نباید وقتی رهبری مطلبی را میگویند بخواهیم بر آن حاشیه بزنیم (بخش دوم)
▪️آیت الله علیدوست
🔹درتربیت نیرو نمره نظام نزدیک به ۲۰ است
در اینجا اگر بخواهیم از حاکمیت شروع کنیم، حاکمیت باید یک بایستههایی را در نظر بگیرد. من مثال میزنم که ما در این ۴۰ سال انقلاب- فعلاً این پرسش که چقدر موفق بودهایم را کنار بگذاریم- معتقدم در یک چیز که نمره نظام و انقلاب نزدیک به ۲۰ است، آن تربیت نیرو است که در دانشگاه و حوزه در این ۴۰ سال چقدر نیرو تربیت شده است. حاکمیت در همه ابعادش باید اینها را شناسایی کند.
🔹حاکمیت نباید بگذارد مغزها فرار کنند
حاکمیت نباید بگذارد مغزها فرار کنند و از آن بدتر مغزها فرسایش پیدا کنند. این وظیفه حاکمیت است و نه کسی که میخواهد آنها را نصب کند. خوب باید این نیروها شناسایی شوند که این نخستین گام و وظیفه است و از این نیروها استفاده شود.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در پاسخ به پرسشی در خصوص حوزه انقلابی و سکولار نیز میگوید: فرض کنید در داخل کشور و نظام وقتی ما افراد را نگاه میکنیم، دو نفر را با همدیگر در نظر بگیرید که گاهی این دو نفر نه اشتراک در راهبرد دارند و نه در تاکتیک.
مثلاً یکی انقلابی است و طرف مقابل کاملاً ضدانقلابی است. اما گاهی اوقات دو نفر هم در راهبرد و هم تاکتیک با همدیگر متحد هستند.
این وسط قهراً دو شکل دیگر نیز وجود دارد؛ یکی این است که در راهبرد و مبنا متحد هستند اما اختلاف سلیقه دارند یعنی در تاکتیک با هم اختلاف دارند و عکس نیز متصور است یعنی مبنا مختلف است ولی منافقانه تاکتیک واحدی دارند یعنی یک نفر با اعتقاد حرف میزند ولی دیگری اعتقاد هم ندارد ولی ممکن است آن حرف را بزند.
مثلاً در بحثهای خودمان نظام را قبول دارد، رهبری را قبول دارد و حتی شخص رهبر و حوزه را نیز قبول دارد ولی میبینید در تاکتیک یکی یک جور موضع میگیرد و دیگری به شکل دیگری موضع میگیرد و من ثالث که میخواهم قضاوت کنم با یکی از این تاکتیکها موافق هستم.
اینجاست که قضاوت سخت میشود و انسان خدای نکرده ایمانش را از دست میدهد. پس این شد اصل مطلب که خیلی از مسائل را حل میکند. اینجاست که ممکن است دو سلیقه پیدا شود. حالا ممکن است این سلیقهها در عملکردها نیز بیایند.
مثلاً فرض کنید یک نفر تکتیرانداز شود ولی یک نفر بخواهد نیروی فکری آن جریان بشود. خب اینها دو تاکتیک و دو روش است ولی راهبرد واحد است.
🔹خاطره ای از مرحوم یزدی
یادم نمیرود این اواخر با آقای یزدی در جامعه مدرسین روی موضوعی با هم بحث کردیم و من از ایشان پرسیدم استاد انقلابی را چه معنا میکنید؟ آن کسی که در یک خطبه ۱۸ بار بگوید رهبر معظم انقلاب؟ یکی از آقایان جواب داد که نه آقای علیدوست ما نمیگوییم که کسی ۱۸ بار در خطبهاش بگوید بلکه ما معتقدیم اگر امروز آقا یک موضعی گرفتند فردا صبح در درسش بگوید. من دیگر نوبت صحبت نداشتم ولی عقیده من این نیست.
آنچه را که ما میتوانیم روی آن مانور بدهیم و درست و وظیفه است وفاق عملی است. یعنی ما نباید وقتی رهبری مطلبی را میگویند بخواهیم بر آن حاشیه بزنیم.
#اندیشه_سیاسی
✅ کانال دروس استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
🔻پیش به سوی وفاق عملی / ما نباید وقتی رهبری مطلبی را میگویند بخواهیم بر آن حاشیه بزنیم (بخش اول)
▪️آیت الله علیدوست
🔹قرائت امام خمینی(ره) از دین و انقلاب
آیتالله علیدوست در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان و نحوه شکلگیری انقلاب اسلامی بر اساس قرائت امام خمینی(ره) از دین و انقلاب میگوید: یک دفعه ما بحث را از اینجا شروع میکنیم که آیا تشکیل حکومت در عصر غیبت بر اساس شریعت را قبول دارید یا خیر و اگر قبول دارید آن را واجب میدانید یا خیر؟ در ادامه اگر واجب میدانید، واجب مطلق یا واجب مشروط میدانید. ما تا این سؤال را حل نکنیم، بقیه سؤالها مثل خانهای است که روی برف ساخته شده باشد.
🔹تشکیل حکومت واجب است
من شما را به درسهای خودم ناظر بر فقه سیاسی حواله میدهم که در آنجا به این رسیدم که تشکیل حکومت جایز است. این گام نخست، در این گام باید تمام دلایلی که مبنی بر منع تشکیل حکومت عقلاً و نقلاً اقامه شده است را جواب دهیم و به گمان خودم به این سؤالات جواب دادهام.
استاد علیدوست با بیان اینکه پس از پاسخ مبنی بر جواز حکومت باید به این سؤال پاسخ داد که آیا تشکیل حکومت واجب است یا خیر، ادامه میدهد: ما در آنجا به این رسیدیم که چون شریعت مطهر اهداف دارد و این اهداف باید پیاده شود و پیاده شدن در سایه حکومت ممکن است، پس تشکیل حکومت واجب میشود.
واجب دو رقم است مثلاً حج واجب و نماز هر دو واجب هستند اما حج واجب مشروط است یعنی شما لازم نیست که مستطیع شوید ولی برای نماز شما باید اسباب آن را آماده کنید. در نهایت ما به این رسیدیم که تشکیل حکومت اولاً جایز است در مقابل اندیشه رقیب که میگوید ممنوع است، دوم اینکه واجب است در مقابل اندیشهای که میگوید اگر همه زمینهها هم آماده شود شما میتوانید قبول نکنید و سوم اینکه واجب مطلق است یعنی اینکه باید اسباب آن نیز به طور معقول انجام شود.
🔹تفاوت بین نگاه رهبری وامام نیست
استاد علیدوست در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان همراستا بودن نگاه رهبر انقلاب در باب ضرورت تشکیل حکومت و هم دولت اسلامی با نگاه حضرت امام(ره) نیز میگوید: من تفاوتی نمیبینم. قطعاً کسی که رهبری نظام را دارد نمیتواند به این عقیده نباشد. رفتارها و سخنرانیهای ایشان نیز همین قضیه را تأیید میکند.
جواب من به پرسش شما عینیت است یعنی حتی در امتداد هم که من به برخی از اختلافها اشاره کردم، من بین ایشان و مرحوم امام خمینی اختلافی نمیبینم.
🔹انتقادها معنایش انتقاداز شخص نیست
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به این پرسش که آیا میتوان در خصوص نحوه تشکیل و حکمرانی نیز انتقادی به جمهوری اسلامی وارد کرد یا خیر، اضافه میکند: پرسش سختی است برای اینکه انسان خارج از گود میخواهد انتقادی را وارد کند اما به این معنا نیست که من نمیخواهم جواب این سؤال را ندهم. اگر ما به این نتیجه رسیدیم که بعضی از انتقادها وارد است معنایش این نیست که ما شخص را داریم نقد میکنیم. اگر به یاد داشته باشید در برنامه شوکران وقتی آقای مجری از من پرسید آیا شما امام خمینی(ره) را قابل نقد میدانید یا نه، من در جواب گفتم که ما علیالحساب ۱۵ معصوم نداریم و من عصمتانگاری را غلط میدانم.
🔹اگر عملکردها نقد میشد و افراد مورد هجمه قرار نمیگرفتند
ممکن است به طور موقت برخی از اهداف ما را تأمین کند ولی ما ماکیاولیسم نیستیم که بخواهیم جلو برویم اما به او گفتم که نقد عملکرد، غیر از نقد شخص است و اکنون که دارم با شما صحبت میکنم این قضیه را یک آسیب بزرگ در کشور میدانم.
شما تصور کنید اگر عملکردها نقد میشد و افراد مورد هجمه و طعنه قرار نمیگرفتند ما چه وضعیت اخلاقی میداشتیم تا الان که ابتدا به نفر مورد نقدمان چند فحش میدهیم که میخواهیم نقد کنیم.
وی در خصوص الگوی رابطه حاکم اسلامی با کارگزار اسلامی نیز این گونه میگوید: رابطه کسی که در رأس هرم قدرت قرار دارد با کارگزارانی که خودش نصب میکند- حالا آنهایی که مردم انتخاب میکنند بحث دیگری دارد- اینکه چه الگویی باید اینجا باشد یک بحث الگوی نظری است و یک بحث نیز الگوی عملی و اجرایی است. از نظر الگوی نظری تئوریپردازان ما هم الگوی اسلامی و هم الگوی عقلی، عقلایی و انسانی داریم. جالب است که اینها هیچ کدام نیز با همدیگر منافاتی ندارند. بالاخره شریعت مطهر یک دستوراتی دارد.
ما نامه مالکاشتر را داریم که حضرت امیر(ع) در آن الگویی را مطرح میکنند که ما باید برویم و آن را استخراج کنیم. اصلاً خودِ انسان در طول تاریخ به الگوهای خوبی رسیده است که باید آن الگوها در بعد نظر اجرا شود. منتها من فکر میکنم مشکل ما بعد نظر نیست بلکه بعد اجرا و بعد عمل است.
#اندیشه_سیاسی
✅ کانال دروس استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی جلسه هجدهم 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: - توجه به پیامد اجرا
روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی (99-1400) - جلسه 5 (1).mp3
5.84M
💠 روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی
جلسه نوزدهم
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
موضوع:
- سازکار های دستیابی به مذاق شریعت
تاریخ جلسه: 99/08/10
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#روش_شناسی_استنباط_احکام_فقه_پزشکی
#صوت_درس
✅ کانال دروس استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
✍️ متن جلسه هجدهم روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی موضوع: - توجه به پیامد اجرای فتوا تاریخ جلس
فقه پزشکی جلسه 19.pdf
644.1K
✍️ متن جلسه نوزدهم روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی
موضوع:
- سازکار های دستیابی به مذاق شریعت
تاریخ جلسه: 99/08/10
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#روش_شناسی_استنباط_احکام_فقه_پزشکی
#متن_درس
✅ کانال دروس استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
✅ جلوگیری از فرار و فرسایش مغزها وظیفه حاکمیت است
🔻 آیتالله ابوالقاسم علیدوست بیان داشت؛
🔹 معتقدم در یک چیز که نمره نظام و انقلاب نزدیک به ۲۰ است، آن تربیت نیرو است که در دانشگاه و حوزه در این ۴۰ سال چقدر نیرو تربیت شده است. حاکمیت در همه ابعادش باید اینها را شناسایی کند.
🔹 حاکمیت نباید بگذارد مغزها فرار کنند و از آن بدتر مغزها فرسایش پیدا کنند. این وظیفه حاکمیت است و نه کسی که میخواهد آنها را نصب کند.
🔹 آنچه را که ما میتوانیم روی آن مانور بدهیم و درست و وظیفه است وفاق عملی است. یعنی ما نباید وقتی رهبری مطلبی را میگویند بخواهیم بر آن حاشیه بزنیم.
🔹 چون شریعت مطهر اهداف دارد و این اهداف باید پیاده شود و پیاده شدن در سایه حکومت ممکن است، پس تشکیل حکومت واجب میشود.
🔹 شما تصور کنید اگر عملکردها نقد میشد و افراد مورد هجمه و طعنه قرار نمیگرفتند ما چه وضعیت اخلاقی میداشتیم.
🔹 رابطه کسی که در رأس هرم قدرت قرار دارد با کارگزارانی که خودش نصب میکند، یک بحث الگوی نظری است و یک بحث نیز الگوی عملی و اجرایی است. مشکل ما بعد نظر نیست بلکه بعد اجرا و بعد عمل است.
📝 متن کامل: http://meftaah.com/?p=23968
✅ کانال دروس استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
❇️ نظریه اثبات عدم اعتبار رأی مردم بر مشروعیت حکومت و مرجعیت فقیه از دیدگاه فلسفی و کلامی.
🔻 آیتالله ابوالقاسم علیدوست در درس خارج فقه سیاسی تشریح کرد؛
⬅️ برخی در زمان معاصر بر این باور هستند که اداره حکومت وظیفه فقیه است و مردم در آن نقشی ندارند.
⬅️ بنیان فلسفی - کلامی این نظریه: بر اساس بینش اسلامی همه عالم هستی ملک حقیقی خداوند است. از این روی هر تصرفی در جهان هستی باید به اذن او انجام شود. در نتیجه نمیتوان بدون اذن خداوند در اعتباریات او تصرفی کرد که از مصادیق آن جایگاه پیامبر(ص) و امام(ع) و فقیه است.
⬅️ ملاک در این نظریه اراده شارع است. همان چیزی را که او راده کرده باشد حق است. از این روی در موضوعی مانند عدل، آن چیزی عدل است که خداوند اراده کرده است. از نتایج این نگاه نبود عدل پیشینی است.
⬅️ شاید طرح چنین مطلبی در زمان خودش برای مقابله با برخی رویکردهای تفریطی، سکولاریزم و اومانیسم لازم بوده است. لکن در آن ناهمسویی و تناقض در صدر و ذیل دیده میشود؛ نتیجه اینکه امتداد این تفکر در سپهر سیاست جمهوری اسلامی قابل توجیه نیست...
—————————-
#درس_خارج
#فقه_نظام
#سیاست
#آیت_الله_علیدوست
✅ کانال دروس استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی جلسه نوزدهم 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: - سازکار های دستیاب
روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی (99-1400) - جلسه 6 (1).mp3
6.18M
💠 روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی
جلسه بیستم
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
موضوع:
- سازکار های دستیابی به مذاق شریعت
تاریخ جلسه: 99/08/17
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#روش_شناسی_استنباط_احکام_فقه_پزشکی
#صوت_درس
✅ کانال دروس استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
✍️ متن جلسه نوزدهم روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی موضوع: - سازکار های دستیابی به مذاق شریعت ت
فقه پزشکی جلسه 20.pdf
636.2K
✍️ متن جلسه بیستم روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی
موضوع:
- سازکار های دستیابی به مذاق شریعت
تاریخ جلسه: 99/08/17
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#روش_شناسی_استنباط_احکام_فقه_پزشکی
#متن_درس
✅ کانال دروس استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی جلسه بیستم 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: - سازکار های دستیابی
روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی (99-1400) - جلسه 7 (1).mp3
6.54M
💠 روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی
جلسه بیست و یکم
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
موضوع:
- نقد کاربست مذاق در فقاهت
تاریخ جلسه: 99/08/24
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#روش_شناسی_استنباط_احکام_فقه_پزشکی
#صوت_درس
✅ کانال دروس استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
✍️ متن جلسه بیستم روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی موضوع: - سازکار های دستیابی به مذاق شریعت تا
1_1127078646.pdf
196.5K
✍️ متن جلسه بیست و یکم روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی
موضوع:
- نقد کاربست مذاق در فقاهت
تاریخ جلسه: 99/08/24
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#روش_شناسی_استنباط_احکام_فقه_پزشکی
#متن_درس
✅ کانال دروس استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی جلسه بیست و یکم 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: - نقد کاربست مذ
روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی (99-1400) - جلسه 8.mp3
6.98M
💠 روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی
جلسه بیست و دوم
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
موضوع:
- دستگاه دلالت کننده در نظام حلقوی و هرمی
تاریخ جلسه: 99/09/01
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#روش_شناسی_استنباط_احکام_فقه_پزشکی
#صوت_درس
✅ کانال دروس استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
✍️ متن جلسه بیست و یکم روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی موضوع: - نقد کاربست مذاق در فقاهت تاریخ
فقه پزشکی جلسه 22.pdf
643.3K
✍️ متن جلسه بیست و دوم روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی
موضوع:
- دستگاه دلالت کننده در نظام حلقوی و هرمی
تاریخ جلسه: 99/09/01
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#روش_شناسی_استنباط_احکام_فقه_پزشکی
#متن_درس
✅ کانال دروس استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی جلسه بیست و دوم 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: - دستگاه دلالت
روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی (99-1400) - جلسه 9.mp3
6.39M
💠 روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی
جلسه بیست و سوم
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
موضوع:
- مبادی عرف و سیره عقلا
تاریخ جلسه: 99/09/08
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#روش_شناسی_استنباط_احکام_فقه_پزشکی
#صوت_درس
✅ کانال دروس استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
✍️ متن جلسه بیست و دوم روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی موضوع: - دستگاه دلالت کننده در نظام حلقو
فقه پزشکی جلسه 23.pdf
644.6K
✍️ متن جلسه بیست و سوم روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی
موضوع:
- مبادی عرف و سیره عقلا
تاریخ جلسه: 99/09/08
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#روش_شناسی_استنباط_احکام_فقه_پزشکی
#متن_درس
✅ کانال دروس استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی جلسه بیست و سوم 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: - مبادی عرف و س
روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی (99-1400) - جلسه 10.mp3
9.71M
💠 روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی
جلسه بیست و چهارم
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
موضوع:
- حجیت سیره عقلا و عرف قانون گذار
تاریخ جلسه: 99/09/22
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#روش_شناسی_استنباط_احکام_فقه_پزشکی
#صوت_درس
✅ کانال دروس استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
✍️ متن جلسه بیست و سوم روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی موضوع: - مبادی عرف و سیره عقلا تاریخ جل
فقه پزشکی جلسه 24.pdf
618K
✍️ متن جلسه بیست و چهارم روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی
موضوع:
- حجیت سیره عقلا و عرف قانون گذار
تاریخ جلسه: 99/09/22
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#روش_شناسی_استنباط_احکام_فقه_پزشکی
#متن_درس
✅ کانال دروس استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
🔹طلبه باید راهی به #مطالعات_روششناسی به عنوان یکی از مباحث #فلسفه_فقه باز کند. روششناسی شاخههای مختلفی دارد، مثل روششناسی فقه معیار، روششناسی صاحب جواهر، روششناسی شیخ انصاری و ...
🔹اگر مکاسب را بخوانیم ولی با روش و #منهج_شیخ آشنایی نداشته باشیم، جان مطلب شیخ به دستمان نمیآید و لذا جایی اشکال میکنیم که شیخ علی المبنی سخن گفته و جایی فکر میکنیم که شیخ اشتباه رفته است.
(۱۳۹۷/۲/۶)
▫️متن کامل:
http://ravesh-ejtehad.blog.ir/post/56
✅ کانال دروس استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی جلسه بیست و چهارم 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: - حجیت سیره ع
روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی (99-1400) - جلسه 11.mp3
7.93M
💠 روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی
جلسه بیست و پنجم
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
موضوع:
- عرف موضوع ساز و عرف قانون گذار
تاریخ جلسه: 99/09/29
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#روش_شناسی_استنباط_احکام_فقه_پزشکی
#صوت_درس
✅ کانال دروس استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
✍️ متن جلسه بیست و چهارم روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی موضوع: - حجیت سیره عقلا و عرف قانون گذ
فقه پزشکی جلسه 25.pdf
454.6K
✍️ متن جلسه بیست و پنجم روش شناسی استنباط احکام فقه پزشکی
موضوع:
- عرف موضوع ساز و عرف قانون گذار
تاریخ جلسه: 99/09/29
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#روش_شناسی_استنباط_احکام_فقه_پزشکی
#متن_درس
✅ کانال دروس استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh