eitaa logo
عقل‌نوشته‌های انقلابی
1.9هزار دنبال‌کننده
595 عکس
205 ویدیو
54 فایل
#علی_محمدی جُستِجُوگَرِ عَقلانِیَتِ اِنقِلابِ اِسلامِی؛ از بنیان تا عینیت ارتباط با بنده: @alimohammadi89 آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/ali.mohammadi89/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ز من بپرس که سلطان کربلا حسن است... شعرخوانی آقای محمد سهرابی در مدح امام حسن مجتبی علیه السلام. دیدار شاعران با رهبر انقلاب، ماه رمضان ۱۳۹۶ علیه‌السلام
آسیب_شناسی_ساختار_سیاسی_در_جمهوری_اسلامی.mp3
24.83M
♨️ در این صوت که در پنج‌شنبه نهم اردیبهشت سال ۱۴۰۰ ایراد شده است، به آسیب‌شناسی ساختار قدرت در جمهوری اسلامی ایران پرداختم. 🔊 در این صوت می‌شنوید: 🔸 دو آسیب اصلی ساختار سیاسی: گسست میان نهاد سیاست و نهاد علم و میان نهاد سیاست و نهاد مردم است؛ 🔸 دو عنوان «دستگاه محاسبه مدیران» و «فناوری‌های اجتماعی مشارکت مؤمنانه مردمی»، دو مسئله‌ای هستند که تمرکز بر روی آن‌ها می‌تواند این دو گسست را چاره نماید و ما را به سمت سیاستی دانش‌بنیان و مردم‌پایه سوق دهد و مردم‌سالاری دینی را محقق‌تر نماید. عقل‌نوشته‌های انقلابی لینک‌ فایل در تلگرام
🔰سومین نشست مدرسه غرب‌شناسی با حضور؛ ⬅️آقای دکتر محمدرضا قائمی‌نیک؛ هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه رضوی ⬅️موضوع: "جامعه شناختی غرب شناسی در ایران" 🔹سرفصل‌ها: ▪️مروری بر تاثیر فلسفۀ تاریخ تجدد در تکوین علوم اجتماعی در غرب ▪️مروری بر بسترهای اجتماعی-تاریخی تکوین علوم اجتماعی در غرب ▪️نقد و بررسی نحوۀ ورود علوم اجتماعی و جامعه شناسی به ایران تا قبل از انقلاب اسلامی ▪️نقد و بررسی نحوۀ مواجهه با علوم اجتماعی غربی در ایران بعد از انقلاب اسلامی 🕙 زمان؛ یکشنبه، ۲۲فروردین ماه، ساعت ۱۰ تا ۱۲ 📝📲 لینک شرکت آنلاین در جلسه؛ Live.whc.ir/farhangi
💢یادداشت‌هایی در اندیشه فلسفی ـ اجتماعی شهید مطهری ره💢 🔹سال گذشته در سالگرد شهادت شهید آیت‌الله ، محورهایی از اندیشه فلسفی ـ اجتماعی ایشان را در ضمن یادداشت‌هایی بیان کردم؛ محورهایی که به نظر می‌رسد علی‌رغم تعیین‌کنندگی آنها در تکوّن عقلانیت انقلاب اسلامی، هنوز که هنوزه آنچنان که باید بدانها پرداخته نشده است. 🔹این یادداشت‌های را می‌توانید در کانال دنبال کنید ...🌺🌺 💢یادداشت اول: انقلاب اسلامی و دستاوردهای تمدن غرب، رابطه تغذیه و هضم https://eitaa.com/alimohammadi1389/32 https://t.me/alimohammady1389/6 💢یادداشت دوم: در دیدگاه شهید مطهری، چرا تغذیه یک تمدن از تمدن دیگر، ضرورتاً باعث التقاط آن نمی گردد؟ https://eitaa.com/alimohammadi1389/33 https://t.me/alimohammady1389/7 💢یادداشت سوم: مدنی بالطبع بودن انسان، به معنای وابستگی کمال انسان به https://eitaa.com/alimohammadi1389/36 https://t.me/alimohammady1389/8 💢یادداشت چهارم: جامعه اسلامی، جامعه‌ای طبیعی با تسخیر طرفینی https://eitaa.com/alimohammadi1389/39 https://t.me/alimohammady1389/9 💢یادداشت پنجم: آینده جوامع و نقش دین در ساخت جامعه واحد جهانی https://eitaa.com/alimohammadi1389/40 https://t.me/alimohammady1389/10 💢یادداشت ششم: حقیقت اخلاق در نگاه شهید مطهری و اختلاف ایشان با استاد مصباح، در راهبرد ارتقاء اخلاق جامعه https://eitaa.com/alimohammadi1389/41 https://t.me/alimohammady1389/11 💢یادداشت هفتم: رسالت انبیاء {و حکومت دینی}: 1ـ تبدیل اخلاق به پرستش خودآگاه و 2ـ تعمیم پرستش خودآگاه به افعال طبیعی https://eitaa.com/alimohammadi1389/42 https://t.me/alimohammady1389/12 💢یادداشت هشتم: عدالت اجتماعی، شرط و قانون تکامل توحیدی انسان https://eitaa.com/alimohammadi1389/45 https://t.me/alimohammady1389/13 💢یادداشت نهم: فلسفه تاریخ، تحولات جوامع و منطق تاریخ https://eitaa.com/alimohammadi1389/47 https://t.me/alimohammady1389/15 💢یادداشت دهم: تکامل تاریخی و به جامعه دینی https://eitaa.com/alimohammadi1389/54 https://t.me/alimohammady1389/16
هدایت شده از خبرگزاری رسا
📝رهبر معظم انقلاب: دو ویژگی مهم شهید مطهری تولید فکر و نشر فکر بود ◾️روز معلم در جمهوری اسلامی برابر است با روز شهادت معلم بزرگ، مرحوم شهید مطهری. خصوصیتی در شهید مطهری است که این خصوصیت برای همه‌ی معلمین، چه معلمین حوزه‌های علمیه، چه معلمین دانشگاه‌ها، چه معلمین مدارس و آموزش و پرورش، برای آن‌ها باید الگو باشد. 🖇مرحوم شهید مطهری؛ ☑️مرد دانشمندی بود ☑️مرد متفکری بود ☑️عالم بود واقعاً ☑️فیلسوف بود ☑️فقیه بود ☑️به مسائل فکری تسلط کامل داشت 📗این خصوصیات در این بزرگوار بود؛ لکن آن خصوصیت خیلی مهم و ویژگی ایشان این بود که: ✅هم تولید فکر می‌کرد ✅هم نشر فکر می‌کرد ◽️نشر فکر خیلی مهم است. این بزرگوار آرام نمی‌نشست. آرام و قرار نداشت. ما دیده بودیم ایشان دائم در فکر بود. دائم دغدغه داشت که فکر درست را، فکر متقن و عمقی را نشر بدهد بین مخاطبان خود و یک جهاد نرم‌افزاری به تمام معنا را ایشان شروع کرده بود در طول سالیان متمادی. 1400/2/12 🆔 @rasanewsagency
💢نظام اقتصادی ومسئله مبنا💢 🔻 🔹هر نظامی را که ملاحظه می‌کنیم- اعم از اینکه به صورت طبیعی باشد و یا ما آن را آگاهانه تنظیم کرده باشیم- در این امر مشترک هستند که اجزای موجود در آن نظام به صورت خاصی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند؛ به طوری که از این طریق بتوانند هدف سیستم را نتیجه دهند. «مبنا» در حقیقت چگونگی در کنار یکدیگر قرار گرفتن اجزا را مشخص می‌کند؛ یعنی کیفیت روابط را معین می‌سازد. لذا رابطه«مبنا» و «هدف» یک رابطه علت و معلولی است. مثلا توان افزایی مادی، هدف سیستم اقتصاد سرمایه‌داری است. برای تحقق این هدف، اصلی را به نام «اصالت سرمایه» به عنوان مبنای نظام قبول می‌کنند؛ یعنی سرمایه را علت غایی رشد تولیدات می‌دانند. حال جهت تحقق هدف مورد نظر، اجزا و عناصری چون بانک، شرکت‌ها، شبکه‌های تولیدی، توزیعی و غیره را در چنان ربطی قرار می‌دهند که بر اساس اصالت سرمایه، هدف نظام را تامین کند. بدین ترتیب نتیجه می‌گیریم که کمیت و کیفیت اجزا و عناصر و ارتباط آنها با مبنای نظام مشخص می‌شوند. 🔸بعد از اینکه اجزای یک نظام در رابطه با مبنای آن نظام مشخص شدند باید در روابط خاصی با یکدیگر قرار گیرند تا هدف نظام حاصل شود. به عنوان مثال، اجزای یک نظام اقتصادی مانند بانک، شبکه تولیدی و یا توزیعی، باید در ارتباط متقابل واقع شوند تا کیفیات جدیدی در نظام اقتصادی مورد نظر حاصل شود. مسلما این دسته از کیفیات مطلوب، منتجه‌ی اجزایی هستند که در روابط خاصی با یکدیگر واقع شده‌اند که آن روابط دقیقا بر اساس مبنای آن نظام حاصل شده است. لذا رابطه بین اجزایی که هر یک تبلوری از مبنای نظام هستند باید بر اساس مبنای آن نظام تنظیم شود تا هدف نظام حاصل گردد. 🔹هر جزء در یک نظام، از یک طرف تحت شمول آن نظام است و از طرف دیگر شامل نظام‌های دیگری است. به عنوان مثال اگر یک نظام اقتصادی را ملاحظه کنیم بانک به عنوان یک جزء این نظام است و لذا تحت شمول نظام اقتصادی می‌باشد، ولی بانک در واقع خود یک نظام است که سیستم‌های دیگری را شامل می‌شود.باید بین یک جزء و سیستم شامل بر آن و سیستم‌های تحت شمول آن، هم جهتی در هدف وجود داشته باشد. به عبارت دیگر«هدف یک جزء» و «اهداف سیستم شامل بر آن» و «اهداف سیستم‌های تحت شمول آن» نباید نقیض یکدیگر باشند. به عنوان مثال اگر بانک ربوی به عنوان یک جزء از نظام را ملاحظه کنیم، هدف بانک باید تکاثر سرمایه‌های پولی باشد؛ زیرا هدف سیستم شامل بر بانک که همان نظام اقتصاد سرمایه‌داری است، تکاثر سرمایه است. به همین ترتیب اگر زیر سیستم‌های تحت شمول بانک را ملاحظه کنیم اهداف همه آنها باید با هدف بانک که تکاثر سرمایه‌های پولی است هم جهت باشد و یکدیگر را نقض نکنند. به عبارت دیگر اگر زیر سیستم‌های بانک را ملاحظه کنیم هر کدام نظامی هستند که در جهت تحقق هدف تکاثر سرمایه‌های پولی به وجود آمده‌اند؛ یعنی موجودیت آنها به اقتضای هدف بانک است. حال چگونه می‌توان ربا را از بانک حذف نمود، در حالی که اهداف سیستم شامل بر بانک و سیستم‌های تحت شمول آن مانند گذشته به قوت خود باقی مانده‌اند؟ چنین برخوردی با مسئله بانک، ثمری جز بحران‌های حاصل از عدم هم جهتی اهداف اجزای یک نظام را به دنبال نخواهد داشت. 🔸انسجام یک نظام و حرکت آن در جهت تحقق هدف ایجاب می‌کند که مبنای یک جزء در واقع همان مبنای کل نظام باشد، منتهی مقید به قید خاص؛ طوری که مبنای نظام را به آن بخش خاص مرتبط کند. به عنوان مثال، اگر دوباره قضیه بانک ربوی را در نظر آوریم، مبنای کل نظام اقتصاد ‌سرمایه‌داری که اصالت سرمایه است مقید به بخش اعتبارات پولی شده و لذا مبنای بانک به صورت اصالت سرمایه در اعتبارات پولی متظاهر می‌شود. در مثالی دیگر می‌توان از برنامه‌ریزی در رشد و گسترش دانشگاه‌ها نام برد. در نظام اقتصاد سرمایه‌داری وظیفه و هدف دانشگاه تربیت نیروی انسانی لازم برای تکاثر سرمایه است و نظر به اینکه نیروی انسانی در واقع چیزی جز تخصص نیست و تخصص نیز تحت عنوان سرمایه‌انسانی طبقه‌بندی می‌شود، لذا هدف دانشگاه، تکاثر سرمایه‌های انسانی، جهت رشد سرمایه‌های اقتصادی است. به عبارت دیگر، نظر به اینکه مبنای نظام سرمایه‌داری تکاثر سرمایه است، این مبنا در دانشگاه‌ها مقید به بخش تربیت نیروی‌انسانی متخصص می‌شود تا این نیروها بتوانند به تکاثر بیشتر سرمایه کمک کنند؛ یعنی برای رشد نیروی متخصص انسانی در دانشگاه‌ها باید سرمایه‌گذاری کرد تا رشد کمّی سرمایه -که هدف مورد نظر است- محقق شود. لذاست که در نظام سرمایه‌داری بحث روابط انسانی و فرهنگ خاص برای رشد نیروی انسانی بالمرّه موضوعیت پیدا نمی‌کند؛ زیرا خود همین مفاهیم به زبان سرمایه بیان می‌شوند. 💠ارائه شده در پنجمین دوره طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی
هدایت شده از اجتهاد
💢نظام اسلامی با فقه می‌ماند نه با تاریخ/ استناد به نقل‌های تاریخی، فقه را از دایره عمل خارج می‌کند ✔️استاد رسول جعفریان🔻 🔹علما هیچ وقت، متون تاریخی را یکی به دلیل ضعف منابع و دوم به خاطر برخی از استدلالهای اصولی جدی نگرفتند. ما در استناد به تاریخ اسلام برای بسیاری از مسائل دچار یک انحراف شده‌ایم که باید مورد توجه قرار گیرد. 🔸تاریخ را تبدیل به قصه خوانی کردیم، بعد هم آن را مبنای زندگی سیاسی و احکام صادره خود قرار دادیم. برای ما، بیش از آن که معیارهای فقهی اهمیت داشته باشد، برداشت‌هایمان از مالک و ابوذر و سلمان اهمیت داشت. برداشت‌هایی که پشتوانه آنها، نقلهای تاریخی است که محل تردید می‌باشد. 🔹این که ما اراده کرده‌ایم برای شرعی نشان دادن کارها به نقل‌های تاریخی استناد کنیم، یک ضرر مهمش آن است که به ازای آن، فقه را از دایره عمل بیرون کرده‌ایم. وقتی فقه عقب نشینی کرد، جامعه از داشتن یک نظام استوار بی‌بهره می‌ماند. ما برای استقرار نظام‌ اسلامی در دراز مدت به فقه و حقوق نیاز داریم نه به تاریخ. 🔸امثال سید جواد طباطبائی هیچ اصالتی برای تفکر اسلامی – ایرانی قائل نیستند. اما بنده دقیقا به فقه در همه ابعاد آن معتقدم. حقوق اسلامی را اساس می‌‌دانم. با نقد استناد و استدلال بی رویه و بی پایه به تاریخ اسلامی، نمی‌خواهم از فربگی فقه بکاهم بلکه می‌خواهم به اصالت آن بیفزایم. به فقه سیاسی ـ شرعی اعتقاد دارم، اما پشتوانه آن را علم حقوق اسلامی و فقه اصیل می‌‌دانم. 👈 بیشتر بخوانید: https://b2n.ir/n97446 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
عقل‌نوشته‌های انقلابی
💢نظام اسلامی با فقه می‌ماند نه با تاریخ/ استناد به نقل‌های تاریخی، فقه را از دایره عمل خارج می‌کند
🔹در چند گروه دیدم که برخی دوستان فاضلم از این سخنان جناب آقای جعفریان استقبال کردند و آن را جزو معدود حرفهای درست این چند ساله‌ی ایشان قلمداد کردند. ولی به نظر حقیر، به رویکرد این چند ساله ایشان باید بیشتر حساس بود. 🔹برداشت من این است که برای طیف فکری ایشان، محملی است برای رد تمامی ایده‌های تکاملی در فقاهت که عمدتاً توسط دغدغه‌مندان و فقیهان انقلابی طرح شده است. 🔹همین رویه را در تحقیقات مرحوم فیرحی هم می توان مشاهده کرد. 🔹محور پروژه فکری مرحوم فیرحی این بود که فقه سنتی که قله آن بزرگانی مانند آخوند خراسانی و میرزای نایینی هستند، با مواجه شده است 1️⃣یکی توسط شهید صدر و من تبع ایشان، که متأثر از جریانهای چپ و مارکسیستی، به دنیال نظام‌سازی رفته اند. 2️⃣و دیگر توسط حضرت امام ره و من تبع ایشان، که تفسیری اقتدارگرا از ولایت فقیه و دین ارائه داده اند. ✔️نتیچه هر دو انحراف این است که وجوه دموکراتیک دین، فروکاسته شده و جا به دموکراسی تنگ شده است! 🔹به نظر حقیر که مدتهاست خطوط فکری ایشان و مرحوم فیرحی را دنیال می کنم، شاید جا داشته باشد حرف آقای جعفریان را در این چنین فضایی تحلیل نمود ...
💢چرا مناظره‌های تلویزیونی، مناظره نیست؟💢 🔹مهمترین اشکال مناظره‌ی اول کاندیداهای ریاست جمهوری، این بود که اساساً مناظره نبود! 🔹مناظره بعنی؛ ➖ ایجاد تناظر و تقارن میان دیدگاه‌های مختلف صاحب‌نظران در یک موضوع واحد، ➖ در فرآیند یک گفتگوی آزاد، منطقی و اخلاقی، ➖ برای مقایسه پذیرتر شدن دیدگاه و طرح‌های صاحب‌نظران ➖به منظور زمینه‌سازی برای انتخاب اخلاقی و آگاهانه مردمی. 🔹حال به سؤال اصلی برگردیم چرا مناظره های تلویزیونی مناظره نیست؟ 🔹پاسخ چندان سخت نیست؛ ساز وکار طراحی شده برای مناظره‌ها، عملاً امکان یک تضارب آراء و تناظر دیدگاه ها را ممتنع کرده است و آنچه که امروز مناظره نامیده می شود، بیشتر به شبیه است که البته خلاف ضوابط، گاهی عده‌ای جر می زنند و در وسط پاسخگویی به سوال مربوطه، به این و آن می پرند.... 🔹ریشه این وضعیت البته روشن است، اتفاقات خلاف شرع، خلاف اخلاق و خلاق قانونی که در گفتگوها و مناظرات دوره‌های قبل اتفاق افتاده و عرصه مناظره ها را تبدیل به یک شو و کرده است. 🔹ولی به نظر میرسد که چاره‌ای که برای جلوگیری از این اتفاقات در نظر گرفته شده، باز همان راهکاری است که مدیران کشور اعم از سیاسی، امنیتی و حقوقی در اینگونه موارد، به صورت تنظیمات کارخانه به سراغ آن میرود و آن، تلاش برای کنترل پدیده‌ها از طریق و استفاده از ابزاری به نام است. 🔹این جهتگیری علی‌رغم اینکه در جای خود بسیار مهم است، ولی استفاده صرف و نابجا از آن، موجب جداشدن لحظه به لحظه «قانون» از «نظام ارزشی و اخلاقی جامعه» می شود و مسئله نظام ارزشی و اخلاقی را تبدیل به امر حاکمیتی می‌کند که نتیجه‌اش کاهش مشارکت عمومی مردم در ارتقای نظام اخلاقی و ارزشی جامعه است. 🔹ما در این چند سال تا حدودی به وجوه سیاسی و اقتصادی توجه کرده‌ایم، ولی متأسفانه به جریان مردم‌سالاری دینی که به تعبیر حضرت آقا، نقشه راه انقلاب اسلامی است، در عرصه کم توجه بوده‌ایم و طرح و برنامه‌ای برای در و اجتماعی نداشته ایم. لازم این این فراز بیانیه گام دوم را با دقت بیشتری، دوباره بخوانیم: 🔰«اخلاق و معنویّت، البتّه با دستور و فرمان به دست نمی‌آید، پس حکومت‌ها نمی‌توانند آن را با ایجاد کنند، امّا اوّلاً خود باید منش و رفتار اخلاقی و معنوی داشته باشند، و ثانیاً زمینه‌ را برای رواج آن در جامعه فراهم کنند و به نهادهای اجتماعی دراین‌باره میدان دهند و کمک برسانند؛ با کانونهای ضدّ معنویّت و اخلاق، به شیوه‌ی معقول بستیزند.» 🔹ما برای کنترل اخلاق ناگزیر از طراحی مدل مشارکت عمومی مردم هستیم، همانطور که برای کنترل منطقی بودن یک گفتگو و مناظره، ناگزیر از مدل مشارکت نخبگان و تشکیل هیأت علمی از نخبگان و متخصصین ملی و مورد اعتماد مردم برای سنجش علمی دیدگاه‌ها و طرح‌های مطرح شده در مناظره‌ها و اعلام آن به مردم هستیم. 🔹فقط در چنین حالتی است که می‌توانیم انتخابی بر اساس اخلاق و منطق را از مردم توقع داشته باشیم ... _ https://eitaa.com/alimohammadi1389/396 https://t.me/alimohammady1389/37
💢اندر باب دوگانه‌‌ی «صالح مقبول» و «اصلح نامقبول»💢 🔹دوباره دم انتخابات، دوگانه غلط و سر زبانها افتاده است و عمدتاً طرفداران کاندیدایی که رأی کمتری دارد، تلاش می کنند کسری رأی کاندیدای خود را به اشتباه اکثریت، در ترجیح کاندیدای صالح بر کاندیدای اصلحی نسبت دهند که اکثریت گمان کرده اند، رأی آوری کمتری دارد. 🔹اما اساساً چنین دوگانه‌ای درست است؟ 🔹برای روشن تر شدن ماجرا باید به این نکته توجه کرد که دوگانه «صالح مقبول» و «اصلح نامقبول»، در امتداد دعوای » و شکل گرفته است. بزرگوارانی که این طرح بحث را انجام دادند، حرفشان این بود که مؤمن نباید در فضای عمل به تکلیف، مصلحت‌سنجی یا پیامدسنجی ‌کند و لذا نمی‌تواند به خاطر نتیجه و پیامدی که آن را به زعم خود درست‌تر می داند، از عمل به تکلیف سر بار بزند و به کاری مبادرت کند که گمان می‌کند نتیجه مدنظرش را تأمین می‌کند. لذا حرفشان این بود که اگر در انتخابات، فردی اصلح است ولی اقبال عمومی به وی وجود ندارد، نمی توان به این بهانه به آن رأی نداد و به جای آن، کسی را انتخاب کرد که احتمال رأی آوری بیشتری دارد، ولو اینکه این فرد، صالح باشد ... 🔹مشکل این تحلیل و دوگانه‌سازی این است که این بزرگواران توجه نمی کنند که اساساً غرض از شرکت در انتخابات، صرف رأی دادن به بهترین فرد نیست، بلکه تلاش برای سپردن سرنوشت خود و کشور به دست کسی است که بهتر از دیگران می تواند این سکانداری را انجام دهد، لذا اگر کسی اساساً شانس رأی آوری ندارد، عنوان فردی که می توان سکاندار کشور شود، درباره او صدق نمی‌کند؛ به تعبیر دیگر، کسی که اساساً شانس رأی‌آوری ندارد، چون نتیجه را که همان سپردن سکان مدیریت به دستان با کفایت اوست، تأمین نمی‌کند، نیست، نه اینکه اصلح است و غیرمقبول! 🔹به دقت فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار رمضانی با دانشجویان در سال 92 را بخوانید:👇 🔰 «یک سؤال دیگر این است - که اینجا هم باز بعضی از دوستان گفتند - که رابطه‌ی «تکلیف‌مداری» با «دنبال نتیجه بودن» چیست؟ امام فرمودند: ما دنبال تکلیف هستیم. آیا این معنایش این است که امام دنبال نتیجه نبود؟ چطور میشود چنین چیزی را گفت؟ امام بزرگوار که با آن شدت، با آن حدّت، در سنین کهولت، این همه سختی‌ها را دنبال کرد، برای اینکه نظام اسلامی را بر سر کار بیاورد و موفق هم شد، میشود گفت که ایشان دنبال نتیجه نبود؟ حتماً تکلیف‌گرائی معنایش این است که انسان در راه رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، بر طبق تکلیف عمل کند؛ برخلاف تکلیف عمل نکند، ضدتکلیف عمل نکند، کار نامشروع انجام ندهد؛ والّا تلاشی که پیغمبران کردند، اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به نتائج معینی بود؛ دنبال نتائج بودند. مگر میشود گفت که ما دنبال نتیجه نیستیم؟ یعنی نتیجه هر چه شد، شد؟ نه. البته آن کسی که برای رسیدن به نتیجه، برطبق تکلیف عمل میکند، اگر یک وقتی هم به نتیجه‌ی مطلوب خود نرسید، احساس پشیمانی نمیکند؛ خاطرش جمع است که تکلیفش را انجام داده... بنابراین، این که تصور کنیم تکلیف‌گرائی معنایش این است که ما اصلاً به نتیجه نظر نداشته باشیم، نگاه درستی نیست.» https://eitaa.com/alimohammadi1389/398 https://t.me/alimohammady1389/42
🔹 گفتگوها و تاملاتی پیرامون مسائل انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰🔹 🔸جلسه دوم: تکنیک های رسانه ای و مشارکت مردمی🔸 🔻حجت الاسلام مجتبی کاظمی حجت الاسلام علی محمدی حجت الاسلام حمزه وطن فدا حجت الاسلام محمد نهاوندی فر دکتر حمید ابدی جناب آقای میثم گودرزی 🎥پخش از طریق صفحه اینستاگرام دبیرخانه هم اندیشی ها 📆 پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ 🕑 ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۶:۰۰ آیدی اینستاگرام https://instagram.com/maana_hamandishi?utm_medium=copy_link https://eitaa.com/maana_hamandishi
💢چرا باید همه بمانند!💢 🔹به نظرم اصرار برای کنار کشیدن کاندیداهای انقلابی به نفع یکدیگر، تا وقتی مکانیزم معقول و مقبولی برای آن وجود ندارد، کار غلطی است. 🔹این اصرار، سالهاست که جریان انقلابی را به یک خودسانسوری غیرموجه دچار کرده و زمینه‌ی تثبیت پدرخوانده‌های اصولگرایی را فراهم کرده است. 🔹این اصرار، موجب محرومیت سیاسی مردم در مواجهه با جبهه انقلاب اسلامی گردیده است و اجازه نداده که مردم با کثرت و تنوع طبیعیِ قرائت و شخصیت‌های سیاسی، در جبهه انقلابی مواجه شوند. 🔹بسیط و یکدست نشان دادن جبهه انقلاب اسلامی، امکان اتساع ذهنی و آزادی انتخاب را از مردم گرفته و عملاً اجماعی شکننده و ناپایدار را جایگزین رقابت و سبقتی مؤمنانه و شورآفرین نموده است. 🔹این اصرار، در بطن خودش، صحه‌گذاری بر دوگانه‌سازی‌های کاذب رسانه‌های غوغاسالار دارد که می‌خواهد نشان دهد در این انتخابات، رقابت عملاً 1 به 5 است. 🔹مناظره‌های بین کاندیداهای انقلابی، در فضای بیرون از رسانه ملی، می‌تواند نشان دهد که در چارچوب اخلاق و منطق، می‌توان گفتگویی آزاد و مُثله‌نشده را تجربه کرد. 🔹انصراف هر یک از کاندیداهای حاضر به نظر میرسد تأییدی بر ادعای بودن کاندیداهای انقلابی است. 🔹می‌توان ابتکار عمل را به دست گرفت با برگزاری های مناظره‌های درون‌جبهه‌ای، تنوع و تعدد انتخاب مردم را برایشان به تصویر کشید... https://eitaa.com/alimohammadi1389/400 https://t.me/alimohammady1389/43
🔹 گفتگوها و تاملاتی پیرامون مسائل انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰🔹 🔸جلسه سوم: برنامه کاندیداها و آینده پیش رو🔸 در پایان مناظره های انتخاباتی و با نگاهی به گفتگوهای کاندیداها، کدام برنامه و کدام طرح تحول، امکان برعهده گرفتن دولت سیزدهم را داراست؟ 🔻حجت الاسلام مجتبی کاظمی حجت الاسلام علی محمدی حجت الاسلام حسین مهدیزاده حجت الاسلام محمد نهاوندی فر حجت الاسلام محمد مهدی تهرانی دکتر حمید ابدی جناب آقای میثم گودرزی 🎥پخش از طریق صفحه اینستاگرام دبیرخانه هم اندیشی ها 📆 یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ 🕑 ساعت ۱۵:۰۰ الی ۱۷:۰۰ آیدی اینستاگرام https://instagram.com/maana_hamandishi?utm_medium=copy_link https://eitaa.com/maana_hamandishi
30M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شماره ۱ "رویا" علت انتخاب آینده متفاوت سلسله وبینارهای حکمرانی انقلابی ✳️نشست سوم «انتخابات و رویای یک ملت» ✅با ارائه استاد محترم: 🔸حجت الاسلام حسین مهدیزاده (پژوهشگر و آینده پرداز پیشرفت) 🔸نقادی و ارزیابی: 🔻حجت الاسلام دکتر کوهی (مدیر گروه آینده پژوهی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ) 🔻خانم دکتر اردبیلی (آینده پژوه و هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم) 📆 برگزار شده در دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ 🔸دفتر مطالعات حکمرانی و سبک زندگی اندیشکده معنا🔸 آیدی اینستاگرام https://instagram.com/maana_hamandishi?utm_medium=copy_link لینک کانال https://eitaa.com/maana_hamandishi
28.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شماره ۲ رویای رئیس و آینده جمهور سلسله وبینارهای حکمرانی انقلابی ✳️نشست سوم «انتخابات و رویای یک ملت» ✅با ارائه استاد محترم: 🔸حجت الاسلام حسین مهدیزاده (پژوهشگر و آینده پرداز پیشرفت) 🔸نقادی و ارزیابی: 🔻حجت الاسلام دکتر کوهی (مدیر گروه آینده پژوهی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ) 🔻خانم دکتر اردبیلی (آینده پژوه و هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم) 📆 برگزار شده در دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ 🔸دفتر مطالعات حکمرانی و سبک زندگی اندیشکده معنا🔸 آیدی اینستاگرام https://instagram.com/maana_hamandishi?utm_medium=copy_link لینک کانال https://eitaa.com/maana_hamandishi
. ▪️ مدرسه سیاست... ▫️رئیس جمهور کیست؟ ▫️ارائه حجت الاسلام علی محمدی/ مدیر موسسه معنا ▫️ چهارشنبه 26 خرداد ۱۴۰۰ 🔸ساعت : 17 ✅ برای شرکت در مدرسه سیاست وارد شوید https://dialog.sohasima.ir/ch/soharoom @soha_sima
37.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅تاملاتی پیرامون مسائل انتخابات ریاست جمهوری 1400 🔺حجت الاسلام حسین مهدی زاده 🔸تحلیل آرایش نهایی کاندیداهای انتخابات 1400 آیدی اینستاگرام https://instagram.com/maana_hamandishi?utm_medium=copy_link https://eitaa.com/maana_hamandishi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅تاملاتی پیرامون مسائل انتخابات ریاست جمهوری 1400 🔺حجت الاسلام مهدی تهرانی 🔸تیپ شناسی کاندیداهای 1400برای انتخابی هوشمندانه تر آیدی اینستاگرام https://instagram.com/maana_hamandishi?utm_medium=copy_link https://eitaa.com/maana_hamandishi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅تاملاتی پیرامون مسائل انتخابات ریاست جمهوری 1400 🔺حجت الاسلام مجتبی کاظمی 🔸تحلیل نسبت بین جامعه ی زنان و سیاست با توجه به شرایط اجتماعی و فرهنگی انتخابات 1400 آیدی اینستاگرام https://instagram.com/maana_hamandishi?utm_medium=copy_link https://eitaa.com/maana_hamandishi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹در این کلیپ، توضیحی داده‌ام در خصوص نسبت سیاستمدار در جمهوری اسلامی با مردم و متخصصین. 🔹همچنان معتقدم که توجه مبارکی که جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی به سمت و پیدا کرده است، در معرض یک چالش بسیار مهم است و آن تقلیل امر سیاست به تخصص و امر اداره به برنامه است. https://eitaa.com/alimohammadi1389/414