💠 حضرت علامه حسنزاده آملی (رضوان الله تعالی علیه)
🔸 به باب عُقوباتَ الْمَعاصی، "کتاب کافی، ج٣، ص٢٧٧"
و بابِ اَصناف عُقوباتَ الذّنوب "کتاب وافی فیض کاشانی، ج٣، ص۱٧٣" رجوع شود؛
🔹 میبینی که معصوم فرموده است: "إذا فَشا الزِّنا ظَهَرَتِ الزَّلازِل" و یا این که: "وَ لَمْ يَمْنَعُوا اَلزَّكَاةَ إِلاَّ مُنِعُوا اَلْقَطْرَ مِنَ اَلسَّمَاء ."
🔸️ و مانند آنها از احادیث بسیار دیگر که در وجه ادراک علّیّت بین ذنوب و عقوبات آنها عاجزیم، و معصوم آنچه را که میفرماید محض حقیقت است.
🔹 و به مفاد این گونه روایات عارف رومی در اوّل دفتر اوّل "مثنوی" گوید:
🔰 ابر برناید پیِ مَنعِ زکات
وَز زنا اُفتد وَبا اَندر جهات
هرچه آید بر تو از ظلمات و غم
آن ز بیباکیّ و گستاخیست هم
🔸️ گویا انسان به فهم ارتباط دعا و اثر آن بهتر و روشنتر، از نسبت بسیاری از ذنوب و آثار آنها که عُقوباتِ مُتفرّعِ بر آنها است، پی میبرد.
🔹 بدین بیان که آدمی در توجّه و ذکر و دعا به اخلاق ملکوتیان مُتخلّق میگردد و به اوصاف عقول قادسه متّصف میگردد که واجِد رُتبهی ولایت تکوینی و صاحب مقام "کُن" میگردد،
🔸️ و با چنین نَفْسِ قُدسی اِعتلای به ملکوت یافته اِقتدار بر تصرّف در مادّهی کائنات مییابد و خارق عادت، و معجزه، و کرامت از او بروز و ظهور میکند.
🔹 همهی معجزات و کرامات و خوارق عادات مُبتَنی بر این اصل قویماند.
📚سِرّ استجابت دعا / ص٩ الی ۱۰
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
✍آثار ذکر یونسیه
این ذکر شریف دارای خواص و آثار بسیاری است که در آیات و روایات و فرمایشات اولیاء الهی به برخی از آن تصریح شده است. از آن جمله به چند مورد اشاره می شود:
🔸برای رهایی از غم و هر گرفتاری نافع است.
🔹برای شفای بیماری اعم از بیماریهای جسمی و روحی نافع می باشد.
🔸براي داشتن حالات برزخي موثر است. به فرموده اهل سیر و سلوک در حال سجده و در حین قرائت این ذکر مکاشفات بسیاری برای اهل استقامت و طلب رخ خواهد داد.
🔅براي رفع حجب و نورانيت موثر است.(البته عمدتا حجب ظلمانی.)
🔅برای استجابت دعا نافع است.
🔅برای به دست آوردن مقام تجرد مجرب است.
🔅موجب معرفت نفس ناطقه انسانی میشود.
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
17.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 استادصمدی آملی :
أنا بقیة الله
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
✍استادصمدی آملی:
🌴حق، حضور مطلق است کی غایب بوده تا کسی بخواهد او را پیدا کند؟
🌾انسان برای پیدا کردن کسی میرود که او غایب باشد.
🌴مثلا به آقایی که در اینجا نیست، به بیرون از منزل رفته و یا در شهر دیگری است، زنگ میزنیم و یا خودمان به دنبال او می رویم تا او را پیدا کنیم
🌾در حالی که حق، شهود مطلق و حضور مطلق است، لذا میفرمایند:
🌴خودت حضور پیدا کن که هر جا تو حضور پیدا کنی، بودِ ایشان را می بینی
🌾غايب نبودهای که شوم طالب حضور
پنهان نبودهای که هویدا کنم ترا
🌴با صد هزار جلوه برون آمدی که من
با صدهزار دیده تماشا کنم ترا
📚کتاب حضور و مراقبت، مجلس سوم
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
#شرح_کتاب_الموت_بحارالانوار ج هشتادسه ۳۰-۱-۴۰۲.m4a
حجم:
5.24M
📣#شرح_کتاب_الموت_بحارالانوار
🥀باب چهارم روایت اول🥀
🌤عنوان باب چهارم = حب لقاءالله و ذم الفرار من الموت / اگر درخواست موت کراهت دارد، منظور از تمنای موت توسط اولیای الهی که در تورات آمده چیست؟!/ #لحظه باز شدن #چشمها به باطن #عالم در زمان مرگ بقدری عجیب است که قرآن از لفظ "تیز شدن چشم" استفاده کرده / تفاوت کافر ومومن در اشتیاق برداشته شدن پرده هنگام #مرگ است! / امیرالمومنین علیه السلام نحوه دعا کردن در مورد عمر یا مرگ را آموزش دادند... 🌤
🌤در جمع اصحاب رسانه ملی🌤
۱۴۰۲/۱/۳۰
┄┅═══❉☀❉═══┅┄
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
8.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دستورالعمل علامه حسنزاده آملی (ره)
🔸برای خودسازی
#نسخه
▫️«برنامه تلویزیونی کلمه»
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
📘 الهی نامه
🤲الهى
چگونه ما را مراقبت نباشد
که تو رقیبى
و چگونه ما را محاسبت نبود
که تو حسیبی
💫علامه حسن زاده آملی ( ره)
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
🔰 + من راهی مطمئنتر و متقنتر از قرآن سراغ ندارم.
- إِنَّ هٰذَا القُرآنَ يَهدي لِلَّتي هِيَ أَقوَمُ وَيُبَشِّرُ المُؤمِنينَ
- علامه طباطبایی (ره)
▫️برنامه تلویزیونی کلمه
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
💫علامه حسن زاده آملی رحمت الله عليه:
🔅«سلوک عبارت از سیر الی الله ، و سیر فی الله است، سیر الی الله نهایت دارد ،
اما سیر فی الله نهایت ندارد یعنی سلوک عبارت از رفتن است ، از اقوال و افعال و اخلاق بد، به اقوال و افعال و اخلاق نیک و از هستی خود ، به هستی خدای،
چون سالک با اقوال و افعال و اخلاق نیک ملازمت نماید، انوار معارف بر وی ظاهر می گردد و حقایق اشیاء گاهی بر وی منکشف شود و از هستی خود بمیرد و به هستی خدای زنده گردد»
📚 فصوص الحکم بر فصوص الحکم، ص۳۰۹)
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
💠 حضرت علامه حسنزاده آملی (رضوان الله تعالی علیه)
🔸 شیخ الرئیس در آخر مقالهی چهارم کتابِ نفسِ "شِفاء" کلامی کامل در غایت اِتقان و احکام دارد که سزاوار است به نقلِ آن، تبرّک جوییم و به ترجمهی آن تشرّف یابیم:
🔹 دانسته باد که؛ نقل کلام این اَعاظِم نه از این روی است که حق، از رجال، دانسته شود که سیرهی مقلّدین است. بلکه انتخابِ قولِ حق، در تأییدِ مرام است که سنّتِ محقّقین است.
🔸️ باری شیخ گوید: چه بسیار که نَفْس چنانکه در بدنِ خود تأثیر میکند، در بدن دیگر (هم) تأثیر میکند. مانند: شور چشم و وَهم کاری. بلکه هر گاه نَفْس قوی و شریف شبیه به مَبادی باشد، عنصر این عالم، او را اطاعت کند و از وی مُنفَعل شود و آنچه که در نَفْس تصوّر شده است در این عنصر موجود می گردد.
🔹 گوهرِ نَفْس، به حَسبِ ذات خود، مُنطبع در مادّهای که مر او راست، نیست. بلکه نفْس همّتِ خود را بِدان مادّه که بدن اوست، منصرف گردانیده است.
🔸️ پس چون بدین تعلّق، عنصرِ بدنی را از مقتضای طبیعتش اِحاله میکند و دگرگون میگرداند، اگر نَفْس، به درستی، شریف و قوی (باشد) هر گاه در میلِ به بدنش سخت فرو رفته نباشد، تأثیرش به بدن های دیگر که بدو اختصاص مییابند، تجاوز کند، (امر) تازهای نیست.
🔹 و معذلک به حَسَبِ تکوین، جداً در طبقهی خود عالی، و در ملکت خود قوی بوده باشد؛ چنین نفس، بیماران را شفا دهد، و اَشرار را بیمار گرداند، و طَبایعی را ویران و طَبایعی را استوار کند، و عناصر به اِطاعتِ او، اِستحاله شوند که آتش جز آتش(غیراز آتش)، و زمین جز زمین گردد، و به اِرادَت وی باران فرود آید و فراوانی روی نماید.
🔸️ چنان که خَسْف و وَبا پدید آید؛ یعنی زمین فرو ببرد و بیماری وَبا حادِث شود. همه ی این امور به حَسَبِ واجبِ عقلی است، یعنی به اِقتضای حُکمِ مُحکم برهان است.
📚 رسالهی سِرّ استجابت دعا/ ص۱٢الی۱٣
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh