18.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۲۸ اسفند، #عید_غدیر_شمسی
🪶 ۲۸ اسفند، مطابق با عید سعید غدیر خم شمسی است در آن سال آخری که جناب رسول الله به مکّه مشرف شدند از مدینه، و بازگشت از مکّه در منطقهی غدیر که نزدیک همین جحفهی فعلی است که مُحرِم میشوند، حضرت امیرالمومنین را به عنوان ولی بعد از خودش معرفی فرمود که این در هیجده ذیالحجه است منتهی هیجده ذیالحجهی آن سال مطابق شد با بیست و هشت اسفند ماه.
🪶 هم مرحوم علامه شعرانی در دَمعُ السُّجوم این مطلب را فرمودند و هم از استادمان، علامه حسن زاده آملی (قُدّسَ سِرّهُ) داشتیم هم محاسبهی دقیق فلکی هم معمولاً هر یک از علمایی که با درستی انجام دادند، همین مطلب را مطرح فرمودند که بیست و هشتم اسفند به عنوان آن روز شمسی بود که عید غدیر در این روز واقع شد.
🪶 حالا چون ما در مسائل دینی نوعاً این تاریخها را بر اساس قمری پیش میرویم؛ گرچه بعضی از امور شرعی ما هم با آفتاب است مثل نماز پنجگانهی ما با آفتاب است از اذان صبح، اذان مغرب و اذان ظهر بر مبنای آفتاب است، اما دیگر امور شرعی ما معمولاً بر اساس تطوّر ماههای قمری است که بیست و هشتم اسفند در آن سال، هیجدهم ذیالحجه بود.
🪶 و لذا توفیق هر سال برای عید نوروز را هم که دیگر تقریباً همیشگی هم شده به لطف الهی که هر سال عید نوروز با عید غدیر شمسیِ امام امیرالمومنین (سلامالله علیه) آغاز میشود.
✍ حضرت استاد صمدی آملی، حفظه الله
📚 گنجینه آثار / دی وی دی ۲۳
•┈┈••✾🌿🕊🌿✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
امام صادق علیه السّلام فرمودند:
... هو یوم عبادة و صلوة و شکر لله و حمد له،و سرور لما من الله به علیکم من ولایتنا،و انى احب لکم ان تصوموه.
🪶عید غدیر، روز عبادت و نماز و سپاس و ستایش خداست و روز سرور و شادى است به خاطر ولایت ما خاندان که خدابر شما منت گذارد و من دوست دارم که شما آن روز را روزه بگیرید.
📚وسائل الشیعه ۳۲۸:۷ - ح ۱۳
•┈┈••✾🌿🕊🌿✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
10.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ علامه حسن زاده آملی:
🪶خدای متعال فرمود:
کسی که بدنبال هوا و هوس نفسانی میره ، میدونی چجوری عقابش میکنم، اون لذت تلاوت مناجات را از او میگیرم
•┈┈••✾🌿🕊🌿✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🪶می خواهی با این بیچاره گی ات ملکوت عالم را طی کنی ؟تویی که شبانه روز هیچ تکانی نمی خوری می خواهی اهل باطن عالم شوی وسفرها کنی واسمان ها را طی کنی؟
انسان حقیقتا به خود بنگرد ،می بیند که چه قدر بیچاره است.
📚شرح طهارت نفس
✍استادصمدی املی حفظه الله
•┈┈••✾🌿🕊🌿✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
✨🕊 #قیامت_باطن_ولایت 🕊✨
🕊✨🕊✨🕊✨🕊
قیامت ظهور باطن ولایت است. لذا تجلّی و ظهور انسان کامل و حجت الله ، مساوق قیام قیامت است.
و ظهور امام صاحب الامر، کشف اتم حقیقت دین محمدی صلی الله علیه و آله است.
به تجلی و ظهور نبوت صورت ظاهری دین به اسم الظاهر متجلی گشت تا وضع صورت دین شود. به ظهور ولایت به اسم الباطن همه حقایق دین اشکار میشود.
پس دریاب اگر مرزوق از حقایق معارف حقه ی الهیه هستی مرتبه ای از ظهور در جانت تحقق پیدا کرده است.لذا #حضرت_علی_علیه_السلام فرمود:«فمن یمت یرنی». و در روایت آمده است؛«من مات فقد قامت قیامته».
قیامت مساوق و مساوی موت و آن دو مساوق شهود حقیقت و قامت انسان کامل می باشد.
از این رو کما آنکه به تجلی قیامت پرده از اسرار برداشته میشود ، «یوم تبلی السرائر»به ظهور و تجلی انسان کامل اسرار و حقایق دین اشکار می گردد.
از شیخ سعدالدین حموی است که میگوید:« لن یخرج المهدی علیه السلام حتی یسمع عن شراک نعله اسرارالتوحید.»
قیام قامت امام قیامت است و قیامت نیست مگر اضمحلال انیّات در انیّت حق و این همان قیامت صغری است. و ظهور اتم انیّت حق ولایت کلیه ی علویه است.
📚 علی، نقطه آغاز وجود
نکته چهاردهم ، ص ۳۵
✍🏼 #ح_م
#علی_نقطه_آغاز_وجود
#غدیر_سند_ولایت_علی
کانال علامه حسن زاده آملی (ره)
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
✅تبلیغات کانال علامه حسن زاده آملی
. #نوع_اول :
بالاتر از 450 ویو خواهد خود
0⃣1⃣ ساعت در کانال باقی خواهد مانده
ارسال بصورت پست آزاد
💰 14.700 تومان
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
. #نوع_دوم :
#پست_آخر #شبانه 24ساعته
4⃣2⃣ ساعت در کانال باقی خواهد ماند
( 0⃣1⃣ساعتش پست آخر شبانه و مابقی تایم ازساعته بصورت پست آزاد)
💰 20.700 تومان
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
#نوع_سوم
#پست_آخر #شبانه
#تبلیغ_در_صد_گروه_تبلیغاتی
8⃣4⃣ساعته ساعت در کانال باقی خواهد ماند
( 0⃣1⃣ساعتش پست آخر شبانه و مابقی تایم بصورت آزاد )
💰 25.200 تومان
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
تبادل👇
@Mahdii233
✍ریاضت سکوت-علامه حسن زاده آملی :
🔷گفته اند آدمى به دو سالگى (بچه،كودك) به حرف درمیآيد اما تا خاموشى اختيار كند سالها طول میكشد. به حرف درآمدن زود است اما سكوت خيلى مشكل است و
🔶خيلى رياضت میخواهد، و چقدر زحمت میخواهد و چقدر كشيك نفس كشيدن میخواهد تا سكوت اختيار شود و تا حرفها جمع و جور و غربال گردد تا هرزه گو و هرزه خوار نباشد
🔷 و روى حساب حرف بزند سپس كم كم میبينيد كه قلمش سنگين میشود وعبارتهاى او وزين میگردد، و لذا آدم ساكت و آرام كه حرف نمیزند
🔶يك وقتى میبينيد كه به حرف درآمده هر جمله اش كتابى میشود و اگر دست به قلم شود و چيزى بنويسد بايد نوابغ دهر جمع شوند تا آن را شرح كنند.
🔷چنين انسانى با سكوت در گفتارش بركت پيدا میكند و قول ثقيل میشود: «إنا سنلقى عليك قولا ثقيلا» دیگر حرف و قول او سبک نیست و لذا افراد ساکت دیرگو و گزیده گو میشوند
🔶 مثل معروفى هم هست كه: «المكثار مهزال» پرگو بالأخره هرزه گو و هزلگو میشود.
📚دروس شرح فصوص الحکم قیصری-صفحه 534
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
یا على آید از ثنا خوانى
سوره نسبت است با قرآن
نسبت تو به جمع روحانى
در میان صحابه خاتم
همه جسم و تو جسم را جانى
فص انگشتر ولایت را
نقش نام تو داشت ارزانى
مصطفى را وصى یکتایى
که به عصمت و عاى قرآنى
فاطمه آن که بود بنت اسد
کیست فرزندش شیر ربانى
به قضا و قدر غدیرت داد
حشمت و شوکت سلیمانى
کیست جز تو که مولدش کعبه است
جز خدا کیست باعث و بانى
باز در خانه خدا بینى
آنچنان ضربتى به پیشانى
اولت مسجد آخرت مسجد
مولد آن این محل قربانى
گاه توزین وزن انسانها
آن تو مکیال و آن تو میزانى
تثنیت در امامت است غلط
داند آن را ز عالى و دان
شد خلافت به ظاهر و باطن
قسمت از رسم و راه شیطانى
بهر اسکات خلق نادانى
گفته آمد ز حلق نادانى
تجزیت را چگونه ره باشد
در صفایاى خاص سلطانى
شرط نسبت تجانس است و کجا
آن تو و با فلان و بهمانى
صاحب عصمت و امامت با
دو سه اعرابى بیابانى
آنچه گفتند و آنچه مى گویند
برتر از این و برتر از آنى
در حقیقت و راى تعبیرى
در عبارت على عمرانى
حسن از فیض قدس مرتضوى
نیک بنموده است در افشانى
شعر از علامه حسن حسن زاده آملی ره
کانال علامه حسن زاده آملی ره
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
علامه حسن زاده آملی ( ره) :
🪶عبادت باید مقرون به فکر باشد تاحضور و مراقبت بیاورد ، و الّا به صِرف نمازگزاردن، این نفس متعالی نمی شود .
📚شرح اشارات وتنبیهات ،نمط نهم، ص۱۶
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
عَنْ زَيْدِ بْنِ ثَابِتٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ :
《إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ اَلثَّقَلَيْنِ كِتَابَ اَللَّهِ وَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ وَ إِنَّ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ هُوَ أَفْضَلُ لَكُمْ مِنْ كِتَابِ اَللَّهِ لِأَنَّهُ يُتَرْجِمُ لَكُمْ كِتَابَ اَللَّهِ.》
از زيد بن ثابت روايت شده كه رسول خدا فرمود:
همانا من در ميان شما دو چيز گرانبها مىگذارم؛كتاب خدا و على بن ابى طالب؛و همانا على بن ابى طالب برتر است براى شما از كتاب خدا زيرا كه او ترجمانِ کتاب خدا برای شماست.
إرشاد القلوب ج ۲، ص ۳۷۸
کانال علامه حسن زاده آملی ره
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh