eitaa logo
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
13.3هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
723 ویدیو
106 فایل
لینک کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 بایگانی صوت ها و سخنرانی ها👇 @allame_hasanzadeh_bayegani تبادل و تبلیغ👇 @alfaghir_59 🔴مدیریت کانال 👇 @alfaghir_59
مشاهده در ایتا
دانلود
رویا و منامات_جلسه یک تا ده.zip
90.15M
⬅️ ⭕️جلسه یک الی ده بصورت فایل فشرده زیپ مجموعا 18 جلسه سخنرانی استاد سال ۱۳۸۳ ✅شارح حضرت استاد صمدی آملی حفظه الله 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
رویا و منامات_جلسه ۱۱ تا ۱۸.zip
73.03M
⬅️ ⭕️جلسه یازده الی ۱۸ بصورت فایل فشرده زیپ_تمام مجموعا 18 جلسه سخنرانی استاد سال ۱۳۸۳ ✅شارح حضرت استاد صمدی آملی حفظه الله 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
سخنرانی حجت الاسلام حاج علی اکبر بیات شب سوم دهه دوم فاطمیه 1400.mp3
44.18M
سخنرانی نامه اول / جلسه ۶ موضوع: اثر علامه حسن زاده آملی علیه الرحمه دهه دوم فاطمیه - بین الطلوعین حجت الاسلام علی اکبر بیات ۱۴۰۰/۱۰/۱۰ ┄┅═══❉☀❉═══┅┄ کانال علامه حسن زاده آملی ره👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
سخنرانی_نامه ها و برنامه ها_11.10.1400.mp3
34.22M
سخنرانی نامه اول / جلسه ۷ موضوع: اثر علامه حسن زاده آملی علیه الرحمه دهه دوم فاطمیه - بین الطلوعین حجت الاسلام علی اکبر بیات ۱۴۰۰/۱۰/۱۰ ┄┅═══❉☀❉═══┅┄ کانال علامه حسن زاده آملی ره👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
📚شخصیت‌شناسی علامه حسن حسن‌زاده آملی رحمت الله علیه #قسمت_دوازدهم "بررسى اندیشه هاى بنیادین استاد
📚شخصیت‌شناسی علامه حسن حسن‌زاده آملی رحمت الله علیه 3- از دیگر نظریات استاد تمییز تشکیک میان عارف و حکیم است ایشان معتقدند که تشکیک در صحف کریمه‌ى مشایخ عرفان با اصطلاح حکیم مشائى بلکه با تشکیک به نظر صاحب اسفار، فقط اشتراک لفظى دارد. زیرا تشکیک در مرآى فؤاد عارف و مشهد شهود او به معنى سعه و ضیق مجالى و مظاهر حقیقت واحده است یعنى تشکیک در ظهورات است نه در حقیقت وجود و به نظر صاحب اسفار تشکیک به معنى اختلاف مراتب به شدّت و ضعف و کمال و نقص و تقدّم و تأخّر و اوّلیت و ثانويّت و اولويّت و عدم آن در وجود است. خلاصه اینکه به رأى مشاء تشکیک در حقائق متباینه‌ى موجودات است و به نظر صاحب اسفار در حقیقت واحده‌ى ذات مراتب و در مشهد عارف در حقیقت واحده‌ى شخصيّه ذات مظاهر.«3» 4- در مشرب استاد صحف عرفانى تفسیر انفسى آیات و روایات‌اند بر اساس نظريّه ایشان هر نیک‌بختى که بر اثر اعتدال فطرتش از غلظت طبع منزّه و از کثافت حجاب مبرى است و توفیق نیل به اعتلاى فهم خطاب محمّدى(ص) را یافته است در حقیقت صحف عرفانیه و بخصوص فصوص و فتوحات شیخ عربى و دیگر رسائل و کتب وى را، و همچنین زبر حکمت متعالیه صدر المتألهین و بخصوص کتاب عظیم معروف به اسفار را تفسیر انفسى و بیان مقامات عروجى و اسرار و بطون آیات و روایات مى‌یابد و لطیف تر و شریف تر از لطائف در لسان ائمّه‌ى دین ما اهل‌بیت عصمت و وحى آمده است و روایت شده است بلکه این همه رشحى از بحار فیوضات آن وسائط فیض الهى، و این مائده‌ها، حظّى از مادبه‌هاى پربرکت آن روابط عطایاى ربوبى‌اند.«4» 5- استاد معجزات قولى سفراى الهى را قوى‌ترین حجت بر حجّت بودن آنها مى‌داند لذا اگر کسى با نظر تحقیق و دیده‌ى انصاف در روایات و خطب و ادعیه و مناجات‌هاى اهل‌بیت(ع) تدبّر کند اعتراف مى‌کند که این همه معارف حقّه فقط از نفوس موید به روح القدس آنها صادر مى‌شود بنابراین در اثبات حقانيّت امامت و خلافت یک یک ائمّه اثنى‌عشر(ع) همین معارف مروى از آن بزرگان کافى است، روایات، مرتبه‌ى نازله قرآن و قرآن، مرتبه‌ى عالیه و روح آنهاست روایات بطون و اسرار آیات قرآنى‌اند که از اهل‌بیت عصمت و وحى که مرزوق به علم لدنى‌اند صادر شده‌اند و پوشیده نیست که این‌گونه معجزات قولى بعد از قرآن و پیغمبر خاتم(ص) از هیچ صحابه و علماى بعد از آنان به جز از ائمّة اثنى‌عشر امامیه(ع) روایت نشده است همچنین ادعیه‌ى ماثوره هر یک مقامى از مقامات انشائى و علمى و عرفانى ائمّه دین ما است لطائف شوقى و عرفانى، و مقامات ذوقى و شهودى که در ادعيّه نهفته است در روایات وجود ندارد زیرا در روایات مخاطب مردم‌اند و با آنان به فراخور عقل و فهم و ادراک و معرفتشان سخن میگفتند امّا در ادعیه و مناجات‌ها با جمال و جلال مطلق و محبوب و معشوق حقیقى به راز و نیاز بوده‌اند لذا آنچه در نهان‌خانه سرّ و نگارخانه‌ى عشق و بیت المعمور داشتند به زبان آوردند.«5» ادامه دارد... ┄┅═══❉☀❉═══┅┄ کانال علامه حسن زاده آملی ره👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
سخنرانی حجت الاسلام حاج علی اکبر بیات شب چهارم دهه دوم فاطمیه 1400 .mp3
47.61M
سخنرانی نامه اول / جلسه ۸ موضوع: اثر علامه حسن زاده آملی علیه الرحمه حجت الاسلام علی اکبر بیات ۱۴۰۰/۱۰/۱۰ ┄┅═══❉☀❉═══┅┄ کانال علامه حسن زاده آملی ره👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🛑 علامه حسن زاده آملی (ره): به جـای اینــکـه عـابد بـاشـی، عـبـد بـاش! شیطان هم قریـب به شـش هـزار ســال عبادت کرد، عابد شد اما عبد نشد... تا عبد نشوی، عبادتت ســودی به حالت ندارد. عبد بودن یعنی ببین خدایـت چه میخواهد نه دلت... ┄┅═══❉☀❉═══┅┄ کانال علامه حسن زاده آملی ره👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🚨سلام علیکم خدمت اعضای محترم کانال حضدت علامه حسن زاده آملی رحمت الله علیه از اعضای کانال اگر کسی کلیپ یا عکس و یا مطلب(همراه سند) که کمیاب باشد از حضرت علامه حسن زاده املی ره میتواند به آی دی زیر ارسال کند 👇 @alfaghir_59
🌿 چون خداى متعال جواد است گدا مى خواهد پس جود او ما را هر آن در هر عالم دعوت مى كند كه: ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ (غافر: 60) 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
📚شخصیت‌شناسی علامه حسن حسن‌زاده آملی رحمت الله علیه #قسمت_سیزدهم 3- از دیگر نظریات استاد تمییز تشک
📚شخصیت‌شناسی علامه حسن حسن‌زاده آملی رحمت الله علیه 6- استاد همچنین در علم هیئت و نجوم داراى تبحّر خاصى است به طورى که قادر به استخراج تقویم و نصب دایره هندیه است به نظر استاد تعیین سمت قبله از دائره هندیه علاوه بر این‌که به براهین و قواعد ریاضى، تقریبى است نه تحقیقى، بلکه در آفاقى که تفاوت بین طول آنها و طول مكّه به قدر ربع دور و یا اکثر از اربع و اقّل از نصف دور است متمشّى نیست.«6» یکى از دلائل استاد بر تقریبى بودن عمل به دائره هندیه آنست که دستور تحصیل سمت قبله از دائره هندیه اقتضاء مى‌کند در آفاقى که عرض شمالى آنها اکثر از عرض مکه است نقطه سمت قبله دائماً در جنوب خطّ اعتدال واقع شود و حال اینکه گاهى در شمال خط اعتدال و بر نقطه مشرق و مغرب اعتدال نیز واقع مى‌شود. دلیل دیگر بر تقریبى بودن آن این است که میل شمس در هنگام مدخل ظل تا مجرج آن ثابت نیست تا یک مدار یومى موازى با معدّل النهار در مسافت زمانى مدخل ظل تا مخرج آن برقرار باشد و قوسى ثابت از آن تنصیف گردد که خطّ زوال على التحقیق تحصیل گردد.«7» یکى از فرمایشاتِ نغز استاد درباره قبله مدینه منوّره است، به نظر ایشان قبله مدینه طیبّه تنها معجزه فعلى باقى رسول الله(ص) است که بدون اعمال آلات نجومى و قواعد هیوى و یا در دست داشتن زِیج و دیگر منابع طول و عرض جغرافیایى آن را در غایت دقت و استوا تعیین کرد و به سوى کعبه ایستاد و فرمود: محرابى على المیزاب.«8» 7- ایشان در علوم غریبه و علم ارثماطیقى زحمات زیادى کشیده اند و مدّت چهار سال یا بیشتر در محضر حاج سید مهدى قاضى تبریزى فرزند عارف کامل حاج سید على قاضى(ره) این علم را کسب نمودند. به نظر استاد یکى از اسرار علم اوفاق این است که تا به شمار آدم نرسد مستعدّ قبول اعتدال وفقى نمى‌شود لذا اولین مربع وفقى سه در سه است و این جهت آحاد سعه را که مجموع آن عدد آدم است، اصل اعداد گفته اند چنان که آدم، ابوالبشر و اصل بشر است و از این گونه اسرار و لطائف در علم اوفاق بسیار است و تأییدات آیات قرآنى و روایات مأثوره درباره آن متعدّد.«9» 8- یکى از نظريّات استاد در مباحث قرآنى آن است که فواتح سور قرآن یعنى همان حروف مقطعه پس از حذف مکرّرات از آنها چهارده حرف باقى مى‌ماند که در این ترتیب" صراط على حق نمسکه" یا" على صراط حق نمسکه" جمع شده‌اند و آنها در اصطلاح علماى عدد، حرف نورانيّه دانند و مقابل آنها را حروف ظلمانیه خوانند و به عدد، چهارده بودن حروف نورانى را اشاره به سرّ قرآن دانند که قرآن ظاهر و تمام و واضح نشد مگر به هیاکل نوريّه چهارده نفر که اهل‌بیت عصمت و طهارت و وحى‌اند و در کلمه‌ى مبارکه‌ى طه جمع‌اند.«10» ادامه دارد... ┄┅═══❉☀❉═══┅┄ کانال علامه حسن زاده آملی ره👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔹توحید صمدی قرآنی 📚کتاب مآثر آثار جلد اول صفحه ۳۰ (لطائف نوری حضرت علامه حسن زاده آملی رحمت الله علیه) 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔹اسم و صفت و اشتقاق اسم در عرفان 📚کتاب مآثر آثار جلد اول صفحه ۴۳ (لطائف نوری حضرت علامه حسن زاده آملی رحمت الله علیه) 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
سخنرانی_نامه ها و برنامه ها_12.10.1400.mp3
36.88M
سخنرانی نامه اول / جلسه ۹ موضوع: اثر علامه حسن زاده آملی علیه الرحمه دهه دوم فاطمیه - بین الطلوعین حجت الاسلام علی اکبر بیات ۱۴۰۰/۱۰/۱۲ ┄┅═══❉☀❉═══┅┄ کانال علامه حسن زاده آملی ره👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🚨سلام علیکم قبول عبادات استیجاری نماز قضا و روزه قضا و ختم قرآن قیمت مناسب اطلاعات بیشتر آی دی زیر: @alfaghir_59
🛑 علامه حسن زاده آملی (ره): به جـای اینــکـه عـابد بـاشـی، عـبـد بـاش! شیطان هم غریـب به شـش هـزار ســال عبادت کرد، عابد شد اما عبد نشد... تا عبد نشوی، عبادتت ســودی به حالت ندارد. عبد بودن یعنی ببین خدایـت چه میخواهد نه دلت... https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
إلهی! موج از دریا خیزد ، و با وی آمیزد ، و در وی گریزد ، و از وی ناگزیر است؛ إنّا لله و إنّا إلیهِ راجِعون. اگر می خواهیم بسوی خالقِ مان باز گردیم، اگر براستی حُبِّ با محبوب بودن را در دل داریم، چاره ای نیست جز اینکه هر آنچه ما را سنگین و زمین گیر کرده است، به دور بریزیم و سبکبار شویم. و آنچه ما را سنگین کرده است، بر دوشِ ما نیست، در ذهنِ ماست. و آنچه در ذهنِ ماست، مجموعه تعلقاتی است که اسیرشان گشته ایم و فکر می کنیم نجات بخش هستند. برای "رجوعی" آبرومندانه بسوی خدا، باید "لطیف" شد، و آنگاه است که بسویش پر کشیده ایم، بی آنکه بدانیم. زیرا "لطیف"، جز "لطیف شده" را اذنِ ورود ندهد. "دریا" موج را در آغوش می گیرد و "موج" دریا را. اگر سنگین باشیم، "رجوعِ مان" جز بسوی سختی و سنگینی نخواهد بود. که پیامبر صلی الله علیه وآله فرمود: "المَرءُ مَعَ مَن اَحَبَّهُ" آدمی با همان محشور است که دوستش دارد! *الهی نامه علامه حسن زاده رحمت الله علیه *، * کنزالعمال *، * تفسیر بیان ، نور و..* ‌‌‌ ؛✨✨✨✨✨✨؛ کانال علامه‌ حسن زاده آملی ره https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
؛ ✨؛ با "عهد الله" که "قرآن" مجید است، هرروز تجدیدِ عهد کن. امام علی علیه السلام: از کتابِ خدا گشایش طلبید که او: امامی مهربان، هدایتگری مرشد، واعظی خیرخواه، و راهنمایی است که به بهشتِ خدا رهنمون می کند. *هزار و یک کلمه؛ علامه حسن زاده آملی رحمت الله علیه* ، *الامالی للطوسی* ؛ ✨✨✨✨✨✨✨؛ کانال علامه حسن زاده آملی ره https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
؛✨؛ إلهی! گاهی «أعوذُ بالله مِنَ الشّیطان الرّجیم» می گفتم، و گاهی "اعوذُ بِکَ مِن هَمَزاتِ الشَّیاطین" و گاهی "أعوذُ بِکَ مِن شرّ الوسواس الخَنّاس". از امشب که لیلۀ سبت رابع صفر ۱۳۹۳ هـ . ق. است ، اجازت می طلبم که "رَبِّ أعوذُ بِکَ مِنّی" بگویم. پیامبر صلی الله علیه وآله می فرمایند: "اَعدَی عَدُّوِکَ نَفسُکَ الَّتِی بَینَ جَنبَیکَ" بدترین دشمنانِ تو، نَفسِ توست که در دو پهلویِ توست. این یعنی؛ نزدیکترین کافر به ما، نفس امارّه ماست که قرآن فرمانِ جهاد با آن را داده است. "یا اَیُّها الَّذِینَ آمَنُوا قاتِلُوا الَّذینَ یَلُونَکُم مِنَ الکُفّارِ" ای اهل ایمان، با کافرانی که نزدیک شمایند، قِتال کنید! آیه ۱۲۳ ، سوره توبه آن کافری که نزدیکِ ماست، نفسِ ماست که در "جنبِ" ماست. هم کافر در خودِ ماست و هم مؤمن! "فَمِنکُم کافِرٌ و مِنهُم مُؤمِنٌ" کافر از خودِ شماست و مومن نیز از خودِ شماست! در درونِ همه ی ما مجموعه اوصافی است که ؛ کافر به حقیقت است ، منکرِ راستی و درستی است، طماع است، کذاب است، حسود و فزون طلب است، تجاوزگر و خودخواه است، متکبر و سلطه جوست. و در یک کلام، نیروهای تاریکی اند. این آیه اشاره به یک جهاد عظیم درونی است. وقتی که گردنِ هر کدام از صفاتِ رذیله زده شود، از سلطه افتاده است، دیگر بر ما فرمانروایی ندارد! وقتی خواهش های نفسانی از سلطه افتاد به واقع از ریاست افتاده است. اما این خواهش ها هنوز هست، ولی از این به بعد اسیرِ ماست، نه ما اسیرِ آن! *الهی نامه علامه حسن‌زاده ره* *تنبیه الخواطر* * قرآن، تفسیر بیان و..* ؛✨✨✨✨✨✨✨؛ https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
؛✨؛ "ظاهر و باطنِ انسان ،در جمیعِ شئونِ زندگیِ او باید مطابق دستورالعملِ مسیرِ تکاملیِ او باشد، و آن دستورالعمل، جز قرآن کریم نیست. ؛ علامه‌ حسن زاده ره ‌‌‌؛" "امام صادق علیه السلام: براستی قرآن زنده است ، و مرده نیست. ‌‌‌‌ او جاری است ، همچنان که شب و روز جاری اند، همچنانکه خورشید و ماه جاری اند." قرآن، نسخه اصلی انسانیت است. یک طرحِ تمام که مرحله مرحله ی حیات و سیر الی الله را اشاره کرده است. حروفِ آن، سلولهای این انسان، و آیات و سُوَرِ آن، بخش های بزرگتر این پیکره اند. تمام ماجراهای ذکر شده در قرآن، اشاره به اتفاقاتی است که در انسان می افتد. کفر و نفاق و شرک، همه در درونِ خود ماست. همچنان که ایمان و یقین و تقوا هم در درونِ ماست. آن جنگ ها که قرآن کریم به آن اشاره دارد پیش از هر چیز در درونِ خودِ ما اتفاق می افتند. هر کدام از ما بَدر و اُحُد و خندقِ خود را دارد. هجرت و جهاد، هجرت از ناپاکی ها و مبارزه با نیروهای تاریکِ درون مان است. آن که باید دست و پایش به خلافِ جهت هم قطع شود، اوصافِ ناپسند و کفرآلودِ ماست. آن که باید رجم شود، شیطانِ نفسِ ماست. آن که باید غرق شود، تفرعنِ ماست. آن که باید به زمین فرو رود، قارون صفتی و مال پرستیِ ماست. خداوندی که نازل کننده ی قرآن است، نیک می داند؛ تا وقتی درونِ آدمی به صلاح نیاید، بیرونش اصلاح نخواهد شد. * هزار و یک کلمه * ، " تفسیر العیاشی* ، * تفسیر بیان و..* ؛✨✨✨✨✨✨✨؛ https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7