eitaa logo
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
13.3هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
733 ویدیو
107 فایل
لینک کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 بایگانی صوت ها و سخنرانی ها👇 @allame_hasanzadeh_bayegani تبادل و تبلیغ👇 @alfaghir_59 🔴مدیریت کانال 👇 @alfaghir_59
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 شما «اسمُ الله» هستید | همه چیز اسم خداست 📌بیان در جلسه اول از سوره حمد 🔸اشاره‌ای عرفانی به وجهه‌ی اسماءُاللهی در تمام موجودات هستی: 🔻این موجوداتى که دنبال آن مى‌آیند، اینها هم واجد همان کمالات هستند، منتها به اندازه سِعه‌ی وجودى خودشان 🔻عالم پر هیاهوست. تمام عالم زنده است، همه هم اسمُ الله هستند. همه چیز اسم خداست. *شما خودتان از اسماء الله هستید* ، زبانتان و دستتان و حرکات قلبتان و نبضتان هم از اسماء الله است. «بِــ اسمِ اللهِ ... اَلحَمدُ لِلّٰه»، حمد که مى‌کنید اسمُ الله است. زبان شما که حرکت مى‌کند اسمُ الله هست، از اینجا پا مى‌شوید، مى‌روید به منزلتان، با اسمُ الله مى‌روید. نمى‌توانید تفکیک کنید. 🔻*خود شما اسمُ الله هستید* ، همه چیز اسمُ الله است؛ *اسم در مسمّاى خود فانى است* . ما خیال مى‌کنیم که خودمان یک استقلالى داریم، یک چیزى هستیم؛ لکن اینطور نیست! 🔻با تجلّى حق تعالى همه عالم وجود پیدا کرده است، و آن تجلّى و نور، اصلِ حقیقتِ وجود است؛ یعنى اسمُ الله است: «اللهُ نور السموات والأرض» نور سماوات و ارض جلوه‌ی خداست. 🌐 {تفسیر سوره حمد، ص١٠٠ و ١٠١} 🔸 📌آخر کلیپ هم به آزمایش آقای باکستر (Backster) بر روی گیاهان برای تشخیص شعور و آگاهی آنها اشاره شده 🔻ناظر بر بیان امام که می‌فرمایند: الآن هم مى‌گویند یک چیزهایى معلوم شده است؛ مثلا در نباتات که سابق همه مى‌گفتند اینها مرده هستند، حالا مى‌گویند که با آنتن‌هایى که دارند از ریشه‌هاى درخت صداى هیاهو می‌شنوند 🔸 کانال علامه حسن زاده آملی (ره) https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
✍حضرت علامه ذوالفنون حسن‌‌زاده آملی (رضوان الله علیه) تفسیر ابوالفتوح رازی در ضمنِ کریمه‌‌ی: "يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْکَ مِنْ رَبِّک"(مائده/۷۱) 🪶 در بیان واقعه‌‌ی غدیر خم، تا آن‌که فرمود: آنگه اِشارت کرد؛ یعنی پیغمبر اکرم (صَلّی الله عَلیهِ وَآلهِ وَسلّم) به امیرالمؤمنین علی (عَلیهِ السّلام) و او را بخوانْد و با خود بر آن منبر برُد {منبری که از پالان‌‌های شتران جمع کردند و برهم نهادند} و دو بازویِ وی گرفت و او را برداشت بگردانید و بر مردمان عرض کرد، چنان‌که عروس را جلوه کنند. "حَتَّى رأیَ النَّاسُ بَيَاضِ إِبْطَيْهِما" (دستها را تا آنجا بالا برد که سفیدی زیر بغل‌‌شان را دیدیم) و ساعتی خاموش می‌‌بود. 🪶 چنین گویند که شبلی در روز غدیر نزدیک یکی از معروفان شد از علویان، و او را تهنیت کرد‌. 🪶 آنگاه گفت: یا سیدی تو دانی تا اشارات در آن چه بود که جدّت دستِ پدرت گرفت و برداشت و سخن نگفت؟ 🪶 گفت: ندانم. گفت: اِشارت بود به آن‌که زنانی که از جمالِ یوسف بی‌‌خبر بودند، زبانِ ملامت در زلیخا دراز کردند و گفتند: "امْرَأَتُ الْعَزِيزِ تُراوِدُ فَتاها عَنْ نَفْسِهِ قَدْ شَغَفَها حُبًّا إِنَّا لَنَراها فِی ضَلالٍ مُبِين" (یوسف/۳۱) او خواست تا طرفی از جمال یوسف به ایشان نماید، مهمانی ساخت و آن زنان را بخوانْد و در خانه‌‌ی دو در بُرد و بنشانْد؛ و یوسف را جامه‌‌های سفید در پوشید و گفت برای دل من، از این خانه در رو، و به آن در بیرون شو. 🪶و ایشان را گفت: من می‌‌خواهم تا این دوستِ خود را یک بار بر شما عرض کنم. برای دلِ من، بر او مبرتی(= نیکی) کنید. 🪶 گفتند: چه کنیم؟ گفت: هریک را کاردی و تُرَنجی بدست می‌‌دهم، چون آید هریک پاره‌‌ی ترنج بِبُرید و به او دهید. گفتند: چنین کنیم. چون (یوسف) از در درآمد و چشم ایشان بر جمالِ او افتاد، خواستند که ترنج ببرند، دست‌‌ها بِبُریدند. 🪶 و حیرت چون برفت، گفتند: "حَاشَ لِلَّهِ مَا هَذَا بَشَرًا إِنْ هَذَا إِلَّا مَلَكٌ كَرِيمٌ"(یوسف/ ۳۲) گفت(زلیخا) دیدید این، آن است که شما زبانِ ملامت بر من دراز کردید به سبب این: "فَذَلِكُنَّ الَّذِي لُمْتُنَّنِي فِيه" (یوسف/۳۳) 🪶 رسول(عَلیهِ‌‌السّلام) هم این اشارت کرد و گفت: این، آن مرد است که اگر وقتی در حقّ او، سخنی گفتم شما را خوش ننماید و زبانِ ملامت دراز کردید. امروز بنگرید تا خدای تعالی در حقّ او، چه گفت، او را چه پایه نهاد و چه منزلت داد؛ آنگاه گفت: "ألَسْتُ أوْلَى بِكُمْ مِنْ أنْفُسِكُمْ" الخ 📚هزار و یک نکته، ۵۸۱ صفحه ۳۲۸ و ۳۲۹ •┈┈••✾🌿🕊🌿✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🪶ای دوست ما خفتگانی هستیم که در بستر غفلت و بی خبری آرامیده ایم دنیا و زندگانی آن، در گذر و آخرت و حیات جاوید آن در پیش است 🪶لیکن با این حال مردم به دنیا عشق می ورزند و روز سختی را که در پیش دارند به باد غفلت و فراموشی میسپارند روز عبوس و دردناک که شر آن دامنگیر همه است 🪶عاقبت آن روز که در آن بواظن و اسرار آشکار میگردد فرا میرسد و هر چه در دنیا کاشته شده در آنجا درو می گردد بنگرید در ایام گذشته چه از خود به جا گذاشته اید . لوح های نفوس که از آتیه و گذشته و قبرتان خبر میدهد ✍علامه حسن زاده آملی 📚لقاالله صحفه 11 •┈┈••✾🌿🕊🌿✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
✍ استاد صمدی آملی حفظه الله 🪶 در حدیث غدیر با بودن کلماتی همانند امیرالمومنین، وصی من، وکیل من، خلیفه‌‌ی بعد از من، ولی و وزیر من، اگر کسی بخواهد لفظ مولی را در حدیث غدیر به معنی مودت و دوستی بگیرد؛ ظلمی عظیم را به امامت و ولایت و رهبری حضرت وصی بعد از رسول الله مرتکب شده است. که جز دنیازدگی و هوی و هوس و دنیاپرستی و مقام طلبی، عاملی دیگر برای آن نمی‌‌شود پیدا کرد. 🪶 این ظلم عظیمی است. زیرا چیزی که حق آنها نبود را به آنها داده است که بر خلاف عدل خواهد بود. چون که عدل، قرار دادن هر حقّی در جایگاه خودش می‌‌باشد که، " إِنَّ اللهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْلِهَا"(بقره/ ۵۹) 🪶 و این چنین کسی، امانت را به اهل آن تأدیه ننموده است بلکه به غیر اهل آن داده است که این هم خود، نوعی ظلم در نظام هستی است. و لذا به تعبیر علاّمه شعرانی حدیث غدیر صراحت در ولایت و رهبری دارد. 📚 بحثی پیرامون حدیث غدیر/ ص۶٩ •┈┈••✾🌿🕊🌿✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
عن أبی الحسن الرضا(ع) فی فضل یوم الغدیر: وَ مَنْ أَطْعَمَ مُؤْمِناً كَانَ كَمَنْ أَطْعَمَ جَمِيعَ الْأَنْبِيَاءِ وَ الصِّدِّيقِين‏. امام رضا(ع) فرمود: هرکس در روز غدیر به مؤمنی غذا بدهد، مانند کسی است که به تمام انبیا و صدیقین غذا داده باشد. 📚اقبال الاعمال،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲۸ اسفند، 🪶 ۲۸ اسفند، مطابق با عید سعید غدیر خم شمسی است در آن سال آخری که جناب رسول الله به مکّه مشرف شدند از مدینه، و بازگشت از مکّه در منطقه‌ی غدیر که نزدیک همین جحفه‌ی فعلی است که مُحرِم می‌شوند، حضرت امیرالمومنین را به عنوان ولی بعد از خودش معرفی فرمود که این در هیجده ذی‌الحجه است منتهی هیجده ذی‌الحجه‌ی آن سال مطابق شد با بیست و هشت اسفند ماه. 🪶 هم مرحوم علامه شعرانی در دَمعُ السُّجوم این مطلب را فرمودند و هم از استادمان، علامه حسن زاده آملی (قُدّسَ سِرّهُ) داشتیم هم محاسبه‌ی دقیق فلکی هم معمولاً هر یک از علمایی که با درستی انجام دادند، همین مطلب را مطرح فرمودند که بیست و هشتم اسفند به عنوان آن روز شمسی بود که عید غدیر در این روز واقع شد. 🪶 حالا چون ما در مسائل دینی نوعاً این تاریخ‌ها را بر اساس قمری پیش می‌رویم؛ گرچه بعضی از امور شرعی ما هم با آفتاب است مثل نماز پنجگانه‌ی ما با آفتاب است از اذان صبح، اذان مغرب و اذان ظهر بر مبنای آفتاب است، اما دیگر امور شرعی ما معمولاً بر اساس تطوّر ماه‌های قمری است که بیست و هشتم اسفند در آن‌ سال، هیجدهم ذی‌الحجه بود. 🪶 و لذا توفیق هر سال برای عید نوروز را هم که دیگر تقریباً همیشگی هم شده به لطف الهی که هر سال عید نوروز با عید غدیر شمسیِ امام امیرالمومنین (سلام‌الله علیه) آغاز می‌شود. ✍ حضرت استاد صمدی آملی، حفظه الله 📚 گنجینه آثار / دی وی دی ۲۳ •┈┈••✾🌿🕊🌿✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
امام صادق علیه السّلام فرمودند: ... هو یوم عبادة و صلوة و شکر لله و حمد له،و سرور لما من الله به علیکم من ولایتنا،و انى احب لکم ان تصوموه. 🪶عید غدیر، روز عبادت و نماز و سپاس و ستایش خداست و روز سرور و شادى است به خاطر ولایت ما خاندان که خدابر شما منت گذارد و من دوست دارم که شما آن روز را روزه بگیرید. 📚وسائل الشیعه ۳۲۸:۷ - ح ۱۳ •┈┈••✾🌿🕊🌿✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ علامه حسن زاده آملی: 🪶خدای متعال فرمود: کسی که بدنبال هوا و هوس نفسانی میره ، میدونی چجوری عقابش میکنم، اون لذت تلاوت مناجات را از او میگیرم •┈┈••✾🌿🕊🌿✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🪶می خواهی با این بیچاره گی ات ملکوت عالم را طی کنی ؟تویی که شبانه روز هیچ تکانی نمی خوری می خواهی اهل باطن عالم شوی وسفرها کنی واسمان ها را طی کنی؟ انسان حقیقتا به خود بنگرد ،می بیند که چه قدر بیچاره است. 📚شرح طهارت نفس ✍استادصمدی املی حفظه الله •┈┈••✾🌿🕊🌿✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
✨🕊 🕊✨ 🕊✨🕊✨🕊✨🕊 قیامت ظهور باطن ولایت است. لذا تجلّی و ظهور انسان کامل و حجت الله ، مساوق قیام قیامت است. و ظهور امام صاحب الامر، کشف اتم حقیقت دین محمدی صلی الله علیه و آله است. به تجلی و ظهور نبوت صورت ظاهری دین به اسم الظاهر متجلی گشت تا وضع صورت دین شود. به ظهور ولایت به اسم الباطن همه حقایق دین اشکار میشود. پس دریاب اگر مرزوق از حقایق معارف حقه ی الهیه هستی مرتبه ای از ظهور در جانت تحقق پیدا کرده است.لذا فرمود:«فمن یمت یرنی». و در روایت آمده است؛«من مات فقد قامت قیامته». قیامت مساوق و مساوی موت و آن دو مساوق شهود حقیقت و قامت انسان کامل می باشد. از این رو کما آنکه به تجلی قیامت پرده از اسرار برداشته میشود ، «یوم تبلی السرائر»به ظهور و تجلی انسان کامل اسرار و حقایق دین اشکار می گردد. از شیخ سعدالدین حموی است که میگوید:« لن یخرج المهدی علیه السلام حتی یسمع عن شراک نعله اسرارالتوحید.» قیام قامت امام قیامت است و قیامت نیست مگر اضمحلال انیّات در انیّت حق و این همان قیامت صغری است. و ظهور اتم انیّت حق ولایت کلیه ی علویه است. 📚 علی، نقطه آغاز وجود نکته چهاردهم ، ص ۳۵ ✍🏼 کانال علامه حسن زاده آملی (ره) https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
✅تبلیغات کانال علامه حسن زاده آملی . : بالاتر از 450 ویو خواهد خود 0⃣1⃣ ساعت در کانال باقی خواهد مانده ارسال بصورت پست آزاد 💰 14.700 تومان ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ . : 24ساعته 4⃣2⃣ ساعت در کانال باقی خواهد ماند ( 0⃣1⃣ساعتش پست آخر شبانه و مابقی تایم ازساعته بصورت پست آزاد) 💰 20.700 تومان ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 8⃣4⃣ساعته ساعت در کانال باقی خواهد ماند ( 0⃣1⃣ساعتش پست آخر شبانه و مابقی تایم بصورت آزاد ) 💰 25.200 تومان ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ تبادل👇 @Mahdii233
✍ریاضت سکوت-علامه حسن زاده آملی : 🔷گفته ‏اند آدمى به دو سالگى (بچه،كودك) به حرف درمیآيد اما تا خاموشى اختيار كند سال‏ها طول میكشد. به حرف درآمدن زود است اما سكوت خيلى مشكل است و 🔶خيلى رياضت میخواهد، و چقدر زحمت میخواهد و چقدر كشيك نفس كشيدن میخواهد تا سكوت اختيار شود و تا حرف‏ها جمع و جور و غربال گردد تا هرزه‏ گو و هرزه خوار نباشد 🔷 و روى حساب حرف بزند سپس كم‏ كم میبينيد كه قلمش سنگين میشود وعبارت‏هاى او وزين میگردد، و لذا آدم ساكت و آرام كه حرف نمیزند 🔶يك وقتى میبينيد كه به حرف درآمده هر جمله اش كتابى میشود و اگر دست به قلم شود و چيزى بنويسد بايد نوابغ دهر جمع شوند تا آن را شرح كنند. 🔷چنين انسانى با سكوت در گفتارش بركت پيدا میكند و قول ثقيل می‏شود: «إنا سنلقى عليك قولا ثقيلا» دیگر حرف و قول او سبک نیست و لذا افراد ساکت دیرگو و گزیده گو میشوند 🔶 مثل معروفى هم هست كه: «المكثار مهزال» پرگو بالأخره هرزه ‏گو و هزل‏گو میشود. 📚دروس شرح فصوص الحکم قیصری-صفحه 534 https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
یا على آید از ثنا خوانى‏ سوره نسبت است با قرآن‏ نسبت تو به جمع روحانى‏ در میان صحابه خاتم‏ همه جسم و تو جسم را جانى‏ فص انگشتر ولایت را نقش نام تو داشت ارزانى‏ مصطفى را وصى یکتایى‏ که به عصمت و عاى قرآنى‏ فاطمه آن که بود بنت اسد کیست فرزندش شیر ربانى‏ به قضا و قدر غدیرت داد حشمت و شوکت سلیمانى‏ کیست جز تو که مولدش کعبه است‏ جز خدا کیست باعث و بانى‏ باز در خانه خدا بینى‏ آنچنان ضربتى به پیشانى‏ اولت مسجد آخرت مسجد مولد آن این محل قربانى‏ گاه توزین وزن انسانها آن تو مکیال و آن تو میزانى‏ تثنیت در امامت است غلط داند آن را ز عالى و دان شد خلافت به ظاهر و باطن‏ قسمت از رسم و راه شیطانى‏ بهر اسکات خلق نادانى‏ گفته آمد ز حلق نادانى‏ تجزیت را چگونه ره باشد در صفایاى خاص سلطانى‏ شرط نسبت تجانس است و کجا آن تو و با فلان و بهمانى‏ صاحب عصمت و امامت با دو سه اعرابى بیابانى‏ آنچه گفتند و آنچه مى گویند برتر از این و برتر از آنى‏ در حقیقت و راى تعبیرى‏ در عبارت على عمرانى‏ حسن از فیض قدس مرتضوى‏ نیک بنموده است در افشانى‏  شعر از علامه حسن حسن زاده آملی ره کانال علامه حسن زاده آملی ره https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
علامه حسن زاده آملی ( ره) : 🪶عبادت باید مقرون به فکر باشد تاحضور و مراقبت بیاورد ، و الّا به صِرف نمازگزاردن، این نفس متعالی نمی شود . 📚شرح اشارات وتنبیهات ،نمط نهم، ص۱۶ https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
عَنْ زَيْدِ بْنِ ثَابِتٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : 《إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ اَلثَّقَلَيْنِ كِتَابَ اَللَّهِ وَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ وَ إِنَّ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ هُوَ أَفْضَلُ لَكُمْ مِنْ كِتَابِ اَللَّهِ لِأَنَّهُ يُتَرْجِمُ لَكُمْ كِتَابَ اَللَّهِ.》 از زيد بن ثابت روايت شده كه رسول خدا فرمود: همانا من در ميان شما دو چيز گرانبها مى‌گذارم؛كتاب خدا و على بن ابى طالب؛و همانا على بن ابى طالب برتر است براى شما از كتاب خدا زيرا كه او ترجمانِ کتاب خدا برای شماست. إرشاد القلوب ج ۲، ص ۳۷۸ کانال علامه حسن زاده آملی ره https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
الهی از تو شرمنده ام که بندگی نکردم و از خود شرمنده ام که زندگی نکردم از خودم شرمنده ام که اثر وجودی ام برای ایشان هیچ بود. اگر پیام خدا را خوب دریافت نکردید به «فرستنده» دست نزنید «گیرنده ها» را تنظیم کنید اشکال از گیرنده است. علامه حسن زاده آملی (ره) کانال علامه حسن زاده آملی ره https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
✍ علامه طباطبایی رحمة الله علیه: 🪶 اعتبارات دنیا نوعاً وفا نمی‌کند و اگر هم وفا کند تا دم قبر است و بعد از آن ماییم و ابد ما! •┈┈••✾🌿🕊🌿✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
✍استاد صمدی آملی : رعایت حدّ اعتدال در امر غضب: 🪶وجود غرور و استهزاء و حرص و دشمنی، هریک از اینها موجب روشن شدن آتش غضب و دامنگیر شدن آن میشود ، تا در نتيجه به افراط منجر شود 🪶و دیگر آنکه قبل از غضبناک شدن، اندکی در خود و در سبب عصبانی شدن خویش تفکر نماید، اگر دید این خروش، مطابق عقل و احکام آن، و به حد اعتدال ان است ، عدم رضایت خود را آشکار سازد، 🪶اما اگر دید این حالت او مطابق عقل نبوده، بلکه برخاسته از احساسات و خیالات و وهمیات اوست، سکوت اختیار کند و هیچ نگوید و اگر توانست، خود را از معرکه دور بدارد 🪶و دیگر اینکه دوری نماید از مصاحبت افرادی که موجب خشم و غضب نابجای او میشوند، و در مقابل انس و حشرش را با افرادی که حلیم و صبورند، افزون کند.✔️ 🪶و در واقعیات عالم تأمل نموده و متذکر شود که همه ی امور به اراده ی الهیه و به قدرت حق، متکَوّن و وموجود شده اند. اگر چنین است، ادب در پیشگاه حضرتش مقتضی آن است که عبد، در منزل صبر اقامت گزیده و به هر ناخوشی و به هر ناملایمتی از کوره در نرود که تا پختگی، راه بسیار است 📚کتاب طهارت، جلد دوم، ص670 و671 •┈┈••✾🌿🕊🌿✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
امام کاظم علیه السلام:  أفضَلُ العِبادَةِ بَعدِ المَعرِفَةِ‌ إِنتِظارُ‌ الفَرَجِ بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند ،‌ انتظار فرج و گشایش است. تحف العقول، ص403 کانال علامه حسن زاده آملی(ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍استاد صمدی آملی : 🪶میشه کم کم ظرفیت رو زیاد کرد، منتها آهسته آهسته 📚نامه ها و برنامه ها جلسه 14 •┈┈••✾🌿🕊🌿✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
ارزش انسان به است ، پس بهترين ظرف هاى - يعنى نفوس انسانى - آن ظرفى است كه گنجايش آن بيشتر است ، چنان كه حضرت مولا علی علیه السلام با شاگرد نامدارش كميل - رضوان الله تعالى عليه - فرمود: (( يا كميل ! ان هذه القلوب اوعيه ، فخيرها اوعاها))؛ يعنى اى كميل ! اين دل ها ظرف ها هستند، پس بهترين آنها آن دلى است كه و او بيشتر است. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 📘 منبع: گنجينه_گوهر_روان ، ص 210 کانال علامه حسن زاده آملی (ره)
🪧 تجلی الهی در مراتب است و تو نیز جامع مراتب به شمار می آیی. تمام این مراتب به تو تعلق دارند. «ابن عربی» کانال علامه حسن زاده آملی (ره)
🪶نمی شود و راه ندارد آقا ، در اسلام کسی حکیم الهی ، عارف الهی و عارف مسلم باشد اما صاحب ولایت نباشد و در آستانهٔ ولایت سر فرود نیاورد و عتبه بوس ولایت نبوده باشد نمی شود ، چون واسطهٔ فیض ، ولایت است امکان ندارد ، عارف بی ولایت راه ندارد. ما واسطهٔ فیض جز ولایت نداریم نمی شود که انسان به برسد و ولایت نداشته باشد. هر حکیم الهی، هر فرد مؤمن و هر شخص مسلمان بدون به جایی نمی تواند برسد. 🪶مرحوم علامه طباطبایی رساله ای نگاشته است به نام شیعه در اسلام که شیعه از چه زمانی پدید آمده است ، بعد همانطوری که به برهان پیاده فرموده است اسلام یعنی شیعه ، شیعه یعنی اسلام. ✍علامه حسن زاده آملی •┈┈••✾🌿🕊🌿✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7