شعار.mp3
زمان:
حجم:
742.5K
🔈 صوت گزیده سخنرانی #علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی (۹۰ ثانیه)
🔹 موضوع: اهمیتِ « #شُعار»
🗓 سال 1362 (36 سال قبل)
🕌مکان: نماز جمعه شیراز
💠 خيال نکنيد « #شُعار» کمارزش است! اين «#شُعار» است که بهدنبالِ خودش، #منطق و #مکتبش را جاری میکند.
این «شُعار» است که افکارِ قبل را شستوشو میدهد و زمينه را برای جريان احکام الهی مهیا میکند.
هدایت شده از محفل اشک انصارالحسین ع
📢 فراخوان طرح اعزام #جهادگران_سلامت جهت ارائه خدمات و همراهی بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های شهر تهران
🔸با همکاری حوزه هاي علميه، هيئات مذهبي، مجموعه هاي فرهنگي-تربيتي، و پايگاه هاي بسيج شهر تهران
💛 از تمامی شهروندان جهت خدمت در عرصه سلامت دعوت به عمل می آورد.
📝 عضویت و اعلام آمادگی با ارسال نام و نام خانوادگی و سال تولد به شماره ها و شناسه های زیر در تمامی شبکه های مجازی
📞 09376674966
📞 09387701256
🆔 @jsalamat1
🆔 @jsalamat2
💎 قرارگاه جهادی-مردمی سلامت
💌 @JSALAMAT21
hoseyni.rajab.mp3
زمان:
حجم:
10M
🎧 بیانات مرحوم #علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
🔹شرح عباراتی از زیارت حضرت اباعبدالله علیه سلام الله در ماه رجب
🗓 1366/12/16 مصادف با ماه #رجب_المرجّب
🔸درس اخلاق برای جمعی از خواهران
💠 بأَبِي أَنْتَ وَأُمِّي وَنَفْسِي يَا أَبا عَبْدِ اللّٰهِ ، أَشْهَدُ لَقَدِ اقْشَعَرَّتْ لِدِمائِكُمْ أَظِلَّةُ الْعَرْشِ مَعَ أَظِلَّةِ الْخَلائِقِ ، وَ بَكَتْكُمُ السَّماءُ وَالْأَرْضُ وَسُكَّانُ الْجِنانِ وَالْبَرِّ وَالْبَحْرِ ، صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْكَ عَدَدَ مَا فِي عِلْمِ اللّٰهِ ، لَبَّيْكَ داعِيَ اللّٰهِ ، إِنْ كانَ لَمْ يُجِبْكَ بَدَنِي عِنْدَ اسْتِغاثَتِكَ وَ لِسانِي عِنْدَ اسْتِنْصارِكَ ، فَقَدْ أَجابَكَ قَلْبِي وَسَمْعِي وَبَصَرِي ، ﴿سُبْحٰانَ رَبِّنٰا إِنْ كٰانَ وَعْدُ رَبِّنٰا لَمَفْعُولاً﴾
هدایت شده از محفل اشک انصارالحسین ع
۱۲ اسفندماه ۱۳۷۹
صبح جمعه
خبر تلخ بود و جانسوز
علامه حسینی الهاشمی از دنیای فانی رفتند
روحش در محضر اجداد طاهرینش بهرهمند و راهش پر رهرو باد
صلواتی اهدا میکنیم
علامه سیدمنیرالدین
هم اکنون شبکه ۴ سیما برنامه درباره علامه حسینی الهاشمی
لینک مشاهده و دانلود برنامه «مصیر» با موضوع بررسی اندیشههای مرحوم علامه حسینی الهاشمی
قسمت اول
http://www.telewebion.com/episode/2223177
#اندیشه_مرحوم_علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
🔰«زنجیرهای نامرئی نظامات اجتماعی تمدن مدرن»
🔅گاهی به ذهن من میآید که حالا در زمان امام موسیبنجعفر ــ علیه و علی ابائه و ابنائه صلوات الله ــ مردم چگونه تحمل میکردند که امام زمانشان چهارده سال در #زندان باشد؛ در حالی که اگر ما در آن زمان میزیستیم برای امام خود تمام تلاش خود را به کار میبستیم.
از طرفی دیگر به نظر میآید الان نائب و پرچمدار ایشان، در موضوع #نظامات_اجتماعی (نظامهای مختلف اداره اجتماع یعنی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و زیرشاخههای آنها) به زنجیرِ نظامات شرق (مارکسیستی، کومونیستی) و غرب (لیبرالیستی) مبتلا است.
فرمایشی که [ولی الله] میگوید، تا عمل (موضوعات مختلف) نمیرسد و مانعش هم در اختیار نبودنِ #نظامات_اسلامی است که بتواند جای سایر نظامها را بگیرد؛
حال ما درباره این #زنجیرهای_نامرئی که آثارش مرئی است چقدر تلاش میکنیم؟!
📝 مباحثی پیرامون اخلاق اسلامی، جلسه13، 1376
هدایت شده از قرارگاه حضرت نرجس خاتون(س)
📢 #موج_دوم فراخوان طرح اعزام #جهادگران_سلامت جهت مقابله با ویروس #کرونا
📝 عضویت و اعلام آمادگی با ارسال عدد 1 به شماره ها و شناسه های زیر در تمامی شبکه های مجازی:
📞 09376674966
📞 09387701256
🆔 @jsalamat1
🆔 @jsalamat2
💎 قرارگاه جهادگران سلامت
💌 @JSalamat21
#نشر_حداکثری
هدایت شده از محفل اشک انصارالحسین ع
توسل عصر جمعه
محفل اشک انصارالحسین علیه سلام الله
🗓 ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
⏰ رأس ساعت
۱۷
🕋 بلوار الغدیر کوچه ششم پلاک۲۱
🔰ضرورت دقت در فعل ائمه طاهرین برای استنباط تکالیف حکومتی
🔸كساني كه التفاتي به #تكامل_تاريخ ندارند، #قضيه_حضرت_سيدالشهداء (صلوات الله و سلامه عليه) را به دليل اينكه معصومينِ ديگر عين او اين كار را نكردهاند، حمل ميكنند ميگويند “قضيهٌ في واقعه” (یک قضیهای در یک واقعهای است، یعنی به نوعی استثناست) [است]؛
تكليفي براي يك زمان خاص بود (و) براي هيچ عصر و نسلي هم اين “بيان” و “تقرير” و “فعلي” نيست كه “تكليف آور” باشد.
اينكه در چه شرايطي اين «فعل (عمل امام که در اینجا جهاد است)،قول (بیانات امام در آن واقعه)،تقرير (تایید معصوم نسبت به کاری)» بايد #ملاك_حكم باشد و در چه زماني بايد صلح امام حسن -صلوات الله عليه- و مثلاً ائمه ديگر ملاك شود؟ اينكه از اين بايد #استنباط_تكليف بشود و بدانيم كجا موضع بگيريم، چرا انجام نميگيرد؟
چرا #قضيه_حضرت_ابا_عبد_الله (ع) كه از اعظم قضاياي عالم اسلام و خلقت است اين را مثل يك چيز كوچك جزئي به آن نگاه ميكنند؟!
يك وقتي است كه شما ميگوئيد فلان پير زن، پير مرد، فلان كاسب آمده است نزد معصوم يك سؤالي كرده است [و] يك چيزي جواب او دادهاند كه مخصوص خود او بوده است و نميشود از آن حكمي مثل يك قانون استصحاب (یکی از اصول عملیه در اصول فقه به معنای اینکه حالت سابق باقی بماند و همانطور حکم شود)، استنباط كرد. ولي زماني ميگوئيد #عمل_معصوم، آن هم يك عملي كه در زيارات، در روايات، از اعمالي است كه در كل تاريخ گل سرسبد است [باید محل دقت برای استنباط تکلیف قرار بگیرد]
📚منبع: مبادی اصول فقه احکام حکومتی جلسه 11، 1373/11/30
#اندیشه_مرحوم_علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
🔰«متهم شدنِ دین به ناکارآمدی»
شما لاف #نوکری رسول الله (ص) و ولی الله (ع) و نائبش را میزنید. علامتِ نوکر، این است که اگر به خودش بد بگویند راحتتر است تا اینکه به آقای او بد بگویند. وفای او اینگونه است که اگر به خود او بد گفته شود یک مقدار آزرده میشود، اما اگر به آقای او بد بگویند، گویا به قلبش تیری وارد شده و یا به حقیقت وجودی او حمله شده است. این کفار، با این #نظاماتِ_کفر_آمیز (نظام سیاسی، نظام فرهنگی، نظام اقتصادی) که به وجود آوردهاند به آن چیزی حمله میکنند که دلبستگی آقای شما (رسول اکرم و اهل بیت طاهرینش) بوده و هست. اگر کسی به ما فحش داد و ما رنجیده و ناراحت شدیم ...، ولی وقتی به اربابمان ناروا گفته شد احساس رنج و درد نکنیم، خود خیلی بیعفتی است...
اگر ما #درد_دین نداشته باشیم باید بر این بی دردی خودمان گریه کنیم و از خدا طلب گریه کنیم. این بی دردی به مراتب از #سرطان بدتر است. کسی که دردِ بی وفایی نسبت به مولا را درک نکند، بد دردی است.
📝مباحثی پیرامون اخلاق اسلامی،جلسه13، 1376
#علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
#انقلاب_فرهنگی
#تمدن_نوین_اسلامی
#نظامات_کفر_آمیز
#درد_دین
✅ @allameh_moniroddin