eitaa logo
علامه سیدمنیرالدین
83 دنبال‌کننده
15 عکس
21 ویدیو
0 فایل
گزیده‌ای از اندیشه منیر بیانات و نظرات آیت الله علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی، بنیانگذار فقید فرهنگستان علوم اسلامی بهمراه توضیح مختصر . Admin: @sistani1412
مشاهده در ایتا
دانلود
شعار.mp3
زمان: حجم: 742.5K
🔈 صوت گزیده سخنرانی (۹۰ ثانیه) 🔹 موضوع: اهمیتِ « » 🗓 سال 1362 (36 سال قبل) 🕌مکان: نماز جمعه شیراز 💠 خيال نکنيد « » کم‌ارزش است! اين «» است که به‌دنبالِ خودش، و را جاری می‌‌کند. این «شُعار» است که افکارِ قبل را شست‌وشو می‌‌دهد و زمينه را برای جريان احکام الهی مهیا می‌کند.
📢 فراخوان طرح اعزام جهت ارائه خدمات و همراهی بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های شهر تهران 🔸با همکاری حوزه هاي علميه، هيئات مذهبي، مجموعه هاي فرهنگي-تربيتي، و پايگاه هاي بسيج شهر تهران 💛 از تمامی شهروندان جهت خدمت در عرصه سلامت دعوت به عمل می آورد. 📝 عضویت و اعلام آمادگی با ارسال نام و نام خانوادگی و سال تولد به شماره ها و شناسه های زیر در تمامی شبکه های مجازی 📞 09376674966 📞 09387701256 🆔 @jsalamat1 🆔 @jsalamat2 💎 قرارگاه جهادی-مردمی سلامت 💌 @JSALAMAT21
هم اکنون شبکه ۴ سیما برنامه درباره علامه حسینی الهاشمی
hoseyni.rajab.mp3
زمان: حجم: 10M
🎧 بیانات مرحوم 🔹شرح عباراتی از زیارت حضرت اباعبدالله علیه سلام الله در ماه رجب 🗓 1366/12/16 مصادف با ماه 🔸درس اخلاق برای جمعی از خواهران 💠 بأَبِي أَنْتَ وَأُمِّي وَنَفْسِي يَا أَبا عَبْدِ اللّٰهِ ، أَشْهَدُ لَقَدِ اقْشَعَرَّتْ لِدِمائِكُمْ أَظِلَّةُ الْعَرْشِ مَعَ أَظِلَّةِ الْخَلائِقِ ، وَ بَكَتْكُمُ السَّماءُ وَالْأَرْضُ وَسُكَّانُ الْجِنانِ وَالْبَرِّ وَالْبَحْرِ ، صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْكَ عَدَدَ مَا فِي عِلْمِ اللّٰهِ ، لَبَّيْكَ داعِيَ اللّٰهِ ، إِنْ كانَ لَمْ يُجِبْكَ بَدَنِي عِنْدَ اسْتِغاثَتِكَ وَ لِسانِي عِنْدَ اسْتِنْصارِكَ ، فَقَدْ أَجابَكَ قَلْبِي وَسَمْعِي وَبَصَرِي ، ﴿سُبْحٰانَ رَبِّنٰا إِنْ كٰانَ وَعْدُ رَبِّنٰا لَمَفْعُولاً﴾
۱۲ اسفندماه ۱۳۷۹ صبح جمعه خبر تلخ بود و جانسوز علامه حسینی الهاشمی از دنیای فانی رفتند روحش در محضر اجداد طاهرینش بهره‌مند و راهش پر رهرو باد صلواتی اهدا می‌کنیم
علامه سیدمنیرالدین
هم اکنون شبکه ۴ سیما برنامه درباره علامه حسینی الهاشمی
لینک مشاهده و دانلود برنامه «مصیر» با موضوع بررسی اندیشه‌های مرحوم علامه حسینی الهاشمی قسمت اول http://www.telewebion.com/episode/2223177
شریعت به ما آموخت علما را اکرام کنید. اندیشه منیر یعنی ...
🔰«زنجیرهای نامرئی نظامات اجتماعی تمدن مدرن» 🔅گاهی به ذهن من می‌آید که حالا در زمان امام موسی‌بن‌جعفر ــ علیه و علی ابائه و ابنائه صلوات الله ــ مردم چگونه تحمل می‌کردند که امام زمانشان چهارده سال در باشد؛ در حالی که اگر ما در آن زمان می‌زیستیم برای امام خود تمام تلاش خود را به کار می‌بستیم. از طرفی دیگر به نظر می‌آید الان نائب و پرچمدار ایشان، در موضوع (نظام‌های مختلف اداره اجتماع یعنی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و زیرشاخه‌های آن‌ها) به زنجیرِ نظامات شرق (مارکسیستی، کومونیستی) و غرب (لیبرالیستی) مبتلا است. فرمایشی که [ولی الله] می‌گوید، تا عمل (موضوعات مختلف) نمی‌رسد و مانعش هم در اختیار نبودنِ است که بتواند جای سایر نظام‌ها را بگیرد؛ حال ما درباره این که آثارش مرئی است چقدر تلاش می‌کنیم؟! 📝 مباحثی پیرامون اخلاق اسلامی، جلسه13، 1376
📢 فراخوان طرح اعزام جهت مقابله با ویروس 📝 عضویت و اعلام آمادگی با ارسال عدد 1 به شماره ها و شناسه های زیر در تمامی شبکه های مجازی: 📞 09376674966 📞 09387701256 🆔 @jsalamat1 🆔 @jsalamat2 💎 قرارگاه جهادگران سلامت 💌 @JSalamat21
توسل عصر جمعه محفل اشک انصارالحسین علیه سلام الله 🗓 ۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ⏰ رأس ساعت ۱۷ 🕋 بلوار الغدیر کوچه ششم پلاک۲۱
🔰ضرورت دقت در فعل ائمه طاهرین برای استنباط تکالیف حکومتی 🔸كساني كه التفاتي به ندارند، (صلوات الله و سلامه عليه) را به دليل اينكه معصومينِ ديگر عين او اين كار را نكرده‌اند، حمل مي‏كنند مي‏گويند “قضيهٌ في واقعه” (یک قضیه‌ای در یک واقعه‌ای است، یعنی به نوعی استثناست) [است]؛ تكليفي براي يك زمان خاص بود (و) براي هيچ عصر و نسلي هم اين “بيان” و “تقرير” و “فعلي” نيست كه “تكليف آور” باشد. اينكه در چه شرايطي اين «فعل (عمل امام که در اینجا جهاد است)،قول (بیانات امام در آن واقعه)،تقرير (تایید معصوم نسبت به کاری)» بايد باشد و در چه زماني بايد صلح امام حسن -صلوات الله عليه- و مثلاً ائمه ديگر ملاك شود؟ اينكه از اين بايد بشود و بدانيم كجا موضع بگيريم، چرا انجام نمي‏گيرد؟ چرا (ع) كه از اعظم قضاياي عالم اسلام و خلقت است اين را مثل يك چيز كوچك جزئي به آن نگاه مي‏كنند؟! يك وقتي است كه شما مي‏گوئيد فلان پير زن، پير مرد، فلان كاسب آمده است نزد معصوم يك سؤالي كرده است [و] يك چيزي جواب او داده‏‌اند كه مخصوص خود او بوده است و نمي‏شود از آن حكمي مثل يك قانون استصحاب (یکی از اصول عملیه در اصول فقه به معنای اینکه حالت سابق باقی بماند و همانطور حکم شود)، استنباط كرد. ولي زماني مي‏گوئيد ، آن هم يك عملي كه در زيارات، در روايات، از اعمالي است كه در كل تاريخ گل سرسبد است [باید محل دقت برای استنباط تکلیف قرار بگیرد] 📚منبع: مبادی اصول فقه احکام حکومتی جلسه 11، 1373/11/30
🔰«متهم شدنِ دین به ناکارآمدی» شما لاف رسول الله (ص) و ولی الله (ع) و نائبش را می‌زنید. علامتِ نوکر، این است که اگر به خودش بد بگویند راحت‌تر است تا اینکه به آقای او بد بگویند. وفای او این‌گونه است که اگر به خود او بد گفته شود یک مقدار آزرده می‌شود، اما اگر به آقای او بد بگویند، گویا به قلبش تیری وارد شده و یا به حقیقت وجودی او حمله شده است. این کفار، با این (نظام سیاسی، نظام فرهنگی، نظام اقتصادی) که به وجود آورده‌اند به آن چیزی حمله می‌کنند که دلبستگی آقای شما (رسول اکرم و اهل بیت طاهرینش) بوده و هست. اگر کسی به ما فحش داد و ما رنجیده و ناراحت شدیم ...، ولی وقتی به اربابمان ناروا گفته شد احساس رنج و درد نکنیم، خود خیلی بی‌عفتی است... اگر ما نداشته باشیم باید بر این بی دردی خودمان گریه کنیم و از خدا طلب گریه کنیم. این بی دردی به مراتب از بدتر است. کسی که دردِ بی وفایی نسبت به مولا را درک نکند، بد دردی است. 📝مباحثی پیرامون اخلاق اسلامی،جلسه13، 1376 @allameh_moniroddin