#اندیشه_مرحوم_علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
🔰«زنجیرهای نامرئی نظامات اجتماعی تمدن مدرن»
🔅گاهی به ذهن من میآید که حالا در زمان امام موسیبنجعفر ــ علیه و علی ابائه و ابنائه صلوات الله ــ مردم چگونه تحمل میکردند که امام زمانشان چهارده سال در #زندان باشد؛ در حالی که اگر ما در آن زمان میزیستیم برای امام خود تمام تلاش خود را به کار میبستیم.
از طرفی دیگر به نظر میآید الان نائب و پرچمدار ایشان، در موضوع #نظامات_اجتماعی (نظامهای مختلف اداره اجتماع یعنی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و زیرشاخههای آنها) به زنجیرِ نظامات شرق (مارکسیستی، کومونیستی) و غرب (لیبرالیستی) مبتلا است.
فرمایشی که [ولی الله] میگوید، تا عمل (موضوعات مختلف) نمیرسد و مانعش هم در اختیار نبودنِ #نظامات_اسلامی است که بتواند جای سایر نظامها را بگیرد؛
حال ما درباره این #زنجیرهای_نامرئی که آثارش مرئی است چقدر تلاش میکنیم؟!
📝 مباحثی پیرامون اخلاق اسلامی، جلسه13، 1376
هدایت شده از قرارگاه حضرت نرجس خاتون(س)
📢 #موج_دوم فراخوان طرح اعزام #جهادگران_سلامت جهت مقابله با ویروس #کرونا
📝 عضویت و اعلام آمادگی با ارسال عدد 1 به شماره ها و شناسه های زیر در تمامی شبکه های مجازی:
📞 09376674966
📞 09387701256
🆔 @jsalamat1
🆔 @jsalamat2
💎 قرارگاه جهادگران سلامت
💌 @JSalamat21
#نشر_حداکثری
هدایت شده از محفل اشک انصارالحسین ع
توسل عصر جمعه
محفل اشک انصارالحسین علیه سلام الله
🗓 ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
⏰ رأس ساعت
۱۷
🕋 بلوار الغدیر کوچه ششم پلاک۲۱
🔰ضرورت دقت در فعل ائمه طاهرین برای استنباط تکالیف حکومتی
🔸كساني كه التفاتي به #تكامل_تاريخ ندارند، #قضيه_حضرت_سيدالشهداء (صلوات الله و سلامه عليه) را به دليل اينكه معصومينِ ديگر عين او اين كار را نكردهاند، حمل ميكنند ميگويند “قضيهٌ في واقعه” (یک قضیهای در یک واقعهای است، یعنی به نوعی استثناست) [است]؛
تكليفي براي يك زمان خاص بود (و) براي هيچ عصر و نسلي هم اين “بيان” و “تقرير” و “فعلي” نيست كه “تكليف آور” باشد.
اينكه در چه شرايطي اين «فعل (عمل امام که در اینجا جهاد است)،قول (بیانات امام در آن واقعه)،تقرير (تایید معصوم نسبت به کاری)» بايد #ملاك_حكم باشد و در چه زماني بايد صلح امام حسن -صلوات الله عليه- و مثلاً ائمه ديگر ملاك شود؟ اينكه از اين بايد #استنباط_تكليف بشود و بدانيم كجا موضع بگيريم، چرا انجام نميگيرد؟
چرا #قضيه_حضرت_ابا_عبد_الله (ع) كه از اعظم قضاياي عالم اسلام و خلقت است اين را مثل يك چيز كوچك جزئي به آن نگاه ميكنند؟!
يك وقتي است كه شما ميگوئيد فلان پير زن، پير مرد، فلان كاسب آمده است نزد معصوم يك سؤالي كرده است [و] يك چيزي جواب او دادهاند كه مخصوص خود او بوده است و نميشود از آن حكمي مثل يك قانون استصحاب (یکی از اصول عملیه در اصول فقه به معنای اینکه حالت سابق باقی بماند و همانطور حکم شود)، استنباط كرد. ولي زماني ميگوئيد #عمل_معصوم، آن هم يك عملي كه در زيارات، در روايات، از اعمالي است كه در كل تاريخ گل سرسبد است [باید محل دقت برای استنباط تکلیف قرار بگیرد]
📚منبع: مبادی اصول فقه احکام حکومتی جلسه 11، 1373/11/30
#اندیشه_مرحوم_علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
🔰«متهم شدنِ دین به ناکارآمدی»
شما لاف #نوکری رسول الله (ص) و ولی الله (ع) و نائبش را میزنید. علامتِ نوکر، این است که اگر به خودش بد بگویند راحتتر است تا اینکه به آقای او بد بگویند. وفای او اینگونه است که اگر به خود او بد گفته شود یک مقدار آزرده میشود، اما اگر به آقای او بد بگویند، گویا به قلبش تیری وارد شده و یا به حقیقت وجودی او حمله شده است. این کفار، با این #نظاماتِ_کفر_آمیز (نظام سیاسی، نظام فرهنگی، نظام اقتصادی) که به وجود آوردهاند به آن چیزی حمله میکنند که دلبستگی آقای شما (رسول اکرم و اهل بیت طاهرینش) بوده و هست. اگر کسی به ما فحش داد و ما رنجیده و ناراحت شدیم ...، ولی وقتی به اربابمان ناروا گفته شد احساس رنج و درد نکنیم، خود خیلی بیعفتی است...
اگر ما #درد_دین نداشته باشیم باید بر این بی دردی خودمان گریه کنیم و از خدا طلب گریه کنیم. این بی دردی به مراتب از #سرطان بدتر است. کسی که دردِ بی وفایی نسبت به مولا را درک نکند، بد دردی است.
📝مباحثی پیرامون اخلاق اسلامی،جلسه13، 1376
#علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
#انقلاب_فرهنگی
#تمدن_نوین_اسلامی
#نظامات_کفر_آمیز
#درد_دین
✅ @allameh_moniroddin
2.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فیلسوف_انقلاب_اسلامی
در کلام برادرشان حجة الاسلام و المسلمین سید معزالدین حسینی الهاشمی و شاگرد، یار و همراه ابتدای انقلاب ایشان آقای ساجدی
🆔 @allameh_moniroddin
1.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در روز پدر، آیت الله میرباقری درباره طرح هندسه فکری پدر معنوی خود میگویند.
#فیلسوف_انقلاب_اسلامی
🆔 @allameh_moniroddin
همین صفحه در
اینستاگرام
Instagram.com/allameh_moniroddin
تلگرام
T.me/allameh_moniroddin
✅ انسان مؤمن، بالاترین اسلحه
🔅 سید منیرالدین حسینی الهاشمی:
🔹 در انقلاب ما چه در جنگ، چه در مقابل شاه، خون بر شمشیر پیروز بود، نه اسلحه در برابر اسلحه. نظام پرورشی اسلام انسان را تبدیل به اسلحه میکند، آن هم بالاترین اسلحهها. هیچ سلاحی در اسلام بالاتر از بنده مؤمن نیست. قدرت روحی مؤمن و به استقبال خطر رفتن و «ریسک خطر» را به حداکثر رساندن به صورت اجتماعی، از کلیه آیاتی که درباره قتال با کفار هست، در قرآن ظاهر است. مسئله، مسئله معامله با خدا است؛ خدا طرف خرید است.
🔸 مسئله برتری یک اعتقاد و یک قاطعیت است که بهصورت برتری تحرک سازمان درآمده. مسئله برتری یقین مؤمنین بر کفار است. یقین مؤمنین که در آن یک ذره اضطراب نیست، نسبت به یقین کفار به دنیا که در جنگ، احساس به خطر افتادن آن (دنیا) را میکنند و سراسر از خوف و اضطراب میشوند و تن به اضطراب کوچکتر میدهند؛ و وقتی به مرگ میرسند که اضطراب بزرگتر است، قدرت تصمیمگیری آنها شدیداً تضعیف میشود.
🔹 به حداکثر رساندن ریسک خطر، اگر خلق و خوی همه یک ملت و مجموعه شد، تکنولوژی متناسب با خودش را برای توسعه قدرت میطلبد. سنخ تکنولوژی نظامی آن با سنخ تکنولوژی کسی که میترسد از جان خود و ریسک را به حداقل میرساند متفاوت است.
🔸 این دو ماشین جنگی، لوازمشان یکی نیست. اینجا تشریفاتی برای رئیس نمیخواهند. رئیس با همه مؤمنین داخل یک صف میایستد، نماز میخواند، یک گونه وضو میگیرد. بر خلاف دستگاه کفار که الگوی خوراک، خواب، نشست و برخاست، و امنیت رئیس را متفاوت میگذارند، تا وجودش را طوری بکنند که دیگران بپذیرند که باید فدای او بشوند. [در سازمان ایمانی] چنین چیزی نیست. مدیر جنگ، راسختر از همه، جلوی دشمن است.
🗄 بانک اطلاعات فرهنگستان علوم اسلامی - پژوهش 186 - جلسه 3 (1372)
#جهاد_ادامه_دارد
#حاج_قاسم_سليمانی
#خطرپذیری
#جنگ_اعتقادی
#شهادت_طلبی
#یقین_اجتماعی
#انتقام_سخت
✔️ https://eitaa.com/allameh_moniroddin
💥 گاهی يک عده از مقدّسين که میخواهند به آیتالله خامنهای حمله کنند، دعای بر حضرت ولی عصر(عج) میکنند!
این دعا ازقبیلِ گریههایِ مقدّسینِ نهروان است.
مشروح بیان ایشون در پست بعد
.
✅ @allameh_moniroddin
👆 مشروح پست قبل
💥 «در زمان شاه، فردی بود که با یک "پاسبان" خُردهحساب پيدا کرده بود. او میخواست دقدلی خودش را بر سر پاسبان در بياورد. میگفت زنده باد شاه، و توی گوش پاسبان میزد! دادوقال میکرد و پُشتِسرِهم میگفت زنده باد شاه!
پاسبان که دستپاچه شده بود میگفت: من که به شاه جسارتی نکردم. ولی او میگفت "این پدرسوخته، احترام به شاه نگذاشت" و توی گوشِ پاسبان میزد!
حالا گاهی يک عده از مقدسين که میخواهند به آیتالله خامنهای حمله کنند، دعای بر حضرت ولی عصر(عج) میکنند! میگویند: مظالم چقدر زياد است! آقا خودت بيا و درست کن؛ هيچ کس نمیتواند.
به نظر ما اين حرف، بهمعنای نفی آن حکومتی است که حضرت ولی عصر(عج) ايجاد فرمودهاند.
ای بیانصاف! در دنيا نور اسلام درخشيده، و رئيس کفار، از [نورِ] اسلام دارد پِلک میزند. رژیم صهیونیستی که، در سالی که جنگ ششروزه اعراب و اسرائيل بود، در نزدِ يک عده بهعنوان قدرت لايزال شناخته میشد، حالا به دست بچههای حزبالله به ذلّه درآمده؛ سرمايهداران يهودی امريکا به ذلّه در آمدهاند. آمریکا تحريم اقتصادی میکند، در بوق هم میکند، ولی شکسته میشود؛ نفوذ کلمهاش از بين رفته.
خدا میداند، آنهايی که اهل عبادتاند و اهل امور سياسی نيستند، مقدار زيادی از زمان را بايد نماز شکر بگذارند و دعایِ به آیتالله خامنهای و دعایِ به اين پرچم بکنند.
آن [نوع] دعایِ به امام زمان(عج)، از دعاهای خطرناک است. در آن دعایِ به امام زمان(عج)، شکرانهٔ لطف امام زمان(عج) نيست. آن دعا، ازقبيلِ گريههای مقدسينِ نهروان است.»
علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی
۷۵/۵/۳۰
✅ @allameh_moniroddin
💢 به جای این که دغدغه [داشته باشیم] چرا به ما #احترام لازم [گذاشته] نمیشود، [بایستی] بگوییم که ما چه احترامی به #دین_داری میکنیم (میگذاریم). این #دغدغه [باید] ما را تحت فشار قرار بدهد. #تقوای_فرهنگی ، #تقوای_سیاسی ، #تقوای_اقتصادی ، #تقوا_در_امور_اجتماعی قطعا به مراتب سخت تر از تقوای در امور فردی است. شئونش (ابعاد و مراتبش) هم بسیار گسترده تر.
هوای نفس که در تقوای فردی می آید در تقوای اجتماعی بیشتر می آید.
‼️ #تقوای_اجتماعی [به معنی] زیر بیرق (پرچم) #ولی ِ خاصی آمدن است. یعنی چه؟ یعنی زیر بیرق #اقامه (برپاداشتن)۱. این (تقوای اجتماعی) را ابلیس که نمی پذیرد به راحتی.
⭕️ ابلیس، حداکثر فشاری که شما بیاورید [به او و مبارزه کنید] بوسیله توسلات، تا راضی بشود [که] بین دو تقوا [ی فردی و اجتماعی] یکی را [شما] انتخاب کنید، میگوید تقوای فردی [انتخاب شود]. می گوید اقلا خودش تکی باشد [و] دیگر #اقامه_ی_تقوا نخواهد بکند. اقامهی تقوا بسیار سخت است برای ابلیس.
📚مباحث اخلاق اسلامی، سال ۱۳۷۳
۱. میتوانم برای عمل انسان سه سطح در نظر بگیریم:
فعل (انجام دادن)، ترویج (تبلیغ و توصیه کردن)، اقامه (شرایط را طوری تنظیم کردن که عمل انجام بشود. با قانون گذاری، ریل گذاری، زمینه و زیرساخت فراهم کردن)
✅ @allameh_moniroddin