eitaa logo
علامه سیدمنیرالدین
83 دنبال‌کننده
15 عکس
21 ویدیو
0 فایل
گزیده‌ای از اندیشه منیر بیانات و نظرات آیت الله علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی، بنیانگذار فقید فرهنگستان علوم اسلامی بهمراه توضیح مختصر . Admin: @sistani1412
مشاهده در ایتا
دانلود
سینه زنی تک : الله اکبر به علی اکبر - محفل اشک انصارالحسین علیه سلام الله.mp3
زمان: حجم: 8.23M
🏴 روز هشتم #محرم1442 ⚫️ سینه زنی تک : الله اکبر به علی اکبر ⚜️ محفل اشک انصارالحسین علیه سلام الله ⚜️ 🆔 @AnsarHosein1437
سینه زنی تک : ای رویای شیرین شبهای عاشورایی - محفل اشک انصارالحسین علیه سلام الله.mp3
زمان: حجم: 9.65M
🏴 روز هشتم #محرم1442 ⚫️ سینه زنی تک : ای رویای شیرین شبهای عاشورایی ⚜️ محفل اشک انصارالحسین علیه سلام الله ⚜️ 🆔 @AnsarHosein1437
🎙 همه فایل‌های صوتی مجلس روز هشتم ، عزاداری حضرت علی اکبر علیه السلام 👇👇👇👇 🆔 @AnsarHosein1437
🎙 فایل‌های صوتی مجلس روز نهم تاسوعای حسینی ، عزاداری حضرت عباس بن علی علیهما السلام 👇👇👇👇 🆔 @AnsarHosein1437
1.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برشی از مراسم عزاداری عصر سال ۱۴۴۲ 🏴 یادی از استاد 🆔 @Allameh_Moniroddin
اذان مغرب روز عاشوراء 1442 - محفل اشک انصارالحسین علیه سلام الله.mp3
زمان: حجم: 4.41M
پیشنهاد دانلود 🏴 روز دهم #محرم1442 عاشورای حسینی ⚫️ اذان مغرب روز عاشوراء سال 1442 ⚜️ محفل اشک انصارالحسین علیه سلام الله ⚜️ 🆔 @AnsarHosein1437
علامه سیدمنیرالدین
پیشنهاد دانلود 🏴 روز دهم #محرم1442 عاشورای حسینی ⚫️ اذان مغرب روز عاشوراء سال 1442 ⚜️ محفل اشک ان
پیشنهاد دانلود ⚫️ اذان مغرب روز عاشوراء سال 1442 ⚜️ محفل اشک انصارالحسین علیه سلام الله ⚜️ دانلود و مشاهده در کانال هیئت به آدرس زیر: 🆔 @AnsarHosein1437
علامه سیدمنیرالدین
برشی از مراسم عزاداری عصر #عاشورا سال ۱۴۴۲ 🏴 یادی از استاد 🆔 @Allameh_Moniroddin
6.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مثل . به یاد مرحوم بنیان گذار فقید فرهنگستان علوم اسلامی که فرمود من برای دفاع از مولایم شرط نکرده‌ام که اول اسلحه داشته باشم . بزرگ و در همو که معتقد بود تا قید نخورد و یک تمامی روشهای علمی - حوزوی و دانشگاهی - را پوشش ندهد، به مرحله نخواهد رسید . او که از همه چیز خویش در این راه چشم پوشید، علیرغم جفای برخی دوستان و بزرگان حوزه . یادش گرامی و راهش پر رهرو باد 🆔 @Allameh_Moniroddin 🆔 @AnsarHosein1437
تعریف عدالت در دو دستگاه استکباری و الهی 💠 استكبار سعي دارد مفهوم را به تعريف كند تا تعادل را هم بر اساس استكبار، بگويد هيچ موازنه ديگری نمي تواند رشد و توسعه تحويل دهد. بنابراين اخلاق و ارزش بايد تابع شود. اين حرف استكبار است. لكن شما مي گوييد عدالت، نمی گوييد تعادل. كلمه‌ی عدالت ارزشی است و را در آن اصل قرار می دهيم. تعادل و موازنه، كلمه «فنی» است كه «تناسب نسبت به مقصد» را یعنی در حقیقت همان هماهنگي كه مي گوييم[بیان می دارد]. 👈 مقصد را وقتی در نظر مي گيرند تعادلی كه منتهی به شود اصل و معيار مي شود برای اينكه عدالت و اخلاق را تعريف كند. میگويند ظلم و عدل را بر اساس تعادل تعريف كن. ميگويد اصل است و تعادل نيز بايد به اينجا برسد. عدل و ظلم يعنی چه! اخلاق يعنی چه! میگويد «اخلاق» تابعی است از «رابطه انسان و طبيعت» ، نه اين كه رابطه انسان و طبيعت تابعی از اخلاق باشد. پايگاه اخلاق را بنا به نظر آنها نبايد بيرون از جهان برود؛ يعنی مادی تعريف كردن اخلاق و پايگاه آن را دنيا پرستی قرار دادن. این هم در نظام استکباری درست است... دين اگر نتواند ابزارِ تحقق را ايجاد كند التزام به یک اعتقاداتی در جامعه حضور پیدا می‌کند و[عدالت، یک امرِ] آرمانی میشود. 📚منبع: کد پژوهش ۴۰۶_ ۱۳۷۸/۰۳/۲۰ 🆔 @Allameh_Moniroddin
فایل‌های مراسمات محرم (که بزرگواران در مخارج سهیم شدند) محفل اشک انصارالحسین علیه‌السلام Eitaa.com/AnsarHosein1437 instagram.com/AnsarHosein1437 T.me/AnsarHosein1437
!!! 💠 آیت الله سید محمدمهدی میرباقری: «دغدغه‌ اصلیِ علامه سید منیرالدین حسینی تحقق اسلام در زندگی اجتماعی بود. ایشان معتقد بودند عقلانیت و تفکر نظری، کاربردی و تجربی جامعه باید مذهبی شود تا جامعه بتواند مذهبی زندگی کند. طبیعتاً اگر کسانی، ملتزم به عقلانیت مدرن باشند، امکان اینکه اسلام را در عینیت، لااقل به‌نحو کامل، پیاده کنند نیست. این سخن اخیراً هم در به یک معنا مورد پذیرش واقع شده و معتقد شده‌اند که علوم، تابع پارادایم‌ها و چارچوب‌های نظری و فلسفی هستند. در تفکرات اجتماعی هم این نظر مورد توجه قرار گرفته است، منتها عمقی که ایشان به آن عنایت می‌کردند با بقیه متفاوت است؛ دیگران حداکثر در حد چارچوب‌های فلسفیِ حاکم بر علم، و فلسفه‌های_مضاف، توجه می‌کردند، ولی مرحوم حاج آقای حسینی بحث را از این هم عمیق‌تر می‌دیدند. به نظر می‌رسد باید ایمان و تعقل و تجربه در هم تنیده شود تا یک ایجاد شود. آن‌وقت این عقلانیت مذهبی در تشخیص موضوعات هم حجت است. به تعبیر دیگر، هم باید به حجیت برسد و راه رسیدنش هم این است که عقلانیت جامعه، ایمانی شود؛ مرحوم حاج آقای حسینی این را هم در حد فلسفۀ علم کافی نمی‌دانستند، بلکه در حد علوم جاری می‌دانستند و معتقد بودند که ما باید از این حوزه شروع کنیم و روش پژوهش را به‌گونه‌ای طراحی کنیم که جای تفقه دینی در موضوع‌شناسی معیّن شود. طبیعتاً اگر بخواهد منظومه تحقیق اجتماعی بشر و از این طریق، حیات اجتماعی بشر را سرپرستی کند باید خود فقه و روش تفقه تکامل پیدا کند. ایشان منظومۀ تکامل تفقه دینی و روش علوم و مدل‌های اجرایی را منظور نظر قرار داده بودند و دنبال این بودند که مبتنی بر مذهب این کار را هم انجام دهند؛ یعنی در نقطۀ مقابلِ برخی روش‌های هرمنوتیکی که می‌خواستند معرفت ایمانی را تابع معرفت تجربی قرار دهند، ایشان می‌فرمودند باید معرفت‌های فقهیِ ما محور منظومۀ معرفتی و عقلانیت اجتماعی باشد و تولید آن هم مبتنی بر همان باشد. در نهایت هم معتقد بودند که حوزه و دانشگاه باید درون یک سیستم بزرگ‌تر هماهنگ شوند. نکته‌ای که مرحوم حاج آقا واقعاً جدی گرفته بودند، مسئلۀ تعبد به دین است؛ یعنی اینکه بالأخره اگر آدم بخواهد کاری انجام دهد یا خدمتی به دین کند، نباید «واو یا تایی» اضافه شود. من گاهی اشاره می‌کردم آن زحمتی که یک فقیه می‌کشد تا یک اَحوط را اولیٰ کند یا بالعکس، و آخرش هم نمی‌تواند (چیزی كه ارزشش بیشتر از یک چله ریاضت كشیدن است)، تعبدش در استناد به دین است. دغدغۀ اصلی ایشان این تعبد بود و حتی از سال پنجاه که با بعضی از گروه‌های انقلابی همکاری فکری داشتند برای آنها بحث اجتهاد و حوزه را می‌گفتند. معتقد بودند که بعضی از گروهک‌ها چون این روش را در تفقه و اعتقاداتشان دنبال نمی‌کنند طبیعتاً به انحراف می‌افتند. حتی با بعضی از بزرگان هم سر همین موضوع اختلاف داشتند و آخر هم معلوم شد که ایشان درست فهمیده‌اند. دوره‌هایی هم كه تا سال ۶۰ بود، اولین بحثی که می‌گفتند، بحث روش اجتهاد بود. بعدها این بحث تبدیل به کتاب شد که البته تنقیح همان روش فقهاست و چیز جدیدی نیست و همان روش را در مقایسه با روش‌های تأویل قدیمی مثل قیاس اهل سنت یا تأویل‌های جدید مثل دینامیزم قرآنِ گروهک‌ها یا روش‌های علم زیستی جدید مقایسه می‌کردند و تفاوت‌هایش را می‌فرمودند و حجیت و عدم حجیتش را بیان می‌کردند. هم‌اكنون نیز به نظر می‌رسد چیزی که رد پایش گاهی در تحقیقات محققین حوزه دیده می‌شود و شاید خطرناک‌ترین لایۀ التقاطی در تحقیقات حوزوی هم هست، روش تحقیق غربی‌ است که متأسفانه چون به‌راحتی تشخیص داده نمی‌شود که کجای این روش تحقیقات مشکل دارد، کم‌وبیش وارد فضای تحقیق حوزه می‌شود. آنچه ایشان دنبال می‌کردند این بود که جلوی را بگیرند. همچنین روش تحقیق در حوزۀ علوم و روش تحقیق در مدل‌های اجرایی و در نهایت، تکامل در تفقه در حوزه هم به‌گونه‌ای نشود که به انفعال تفقه در مقابل روش تحقیق غرب منتهی شود.» . پی‌نوشت: مطلب از کانال آیةالله میرباقری است 🆔 @Allameh_Moniroddin