◼ اوج نشاط روحی در مجلس عزای حسینی :
✍ م. نوروزی
◼ تمام مجالس عزا و #مصیبت دنیوی ، مایه افسردگی و پژمردگی و ناراحتی های روحی روانی است ، اما مجلس عزای سیدالشهدا یک حالت نشاط روحی روانی عجیبی به #عزاداران و #سوگواران میدهد که وصف شدنی نیست. این موضوع را فقط کسانی درک می کنند که در این مجالس شرکت کرده و فیض معنوی آن را درک کرده اند.
◼ ظاهر مجلس عزای #سیدالشهدا گریه و زاری است ، داستانهای غمناک و روضه های سوزناک است که آتش به دل #شیفتگان_حسینی زده و دلها را شعله ور می کند. گاهی #گریه ها و ناله ها آنقدر زیاد و بلند میشود که مستمع از حال میرود ، اما در پایان این مراسم ، دلها صفا پیدا کرده و چهره ها نشاط روحی دارد و احساس سبکی خاصی به مستمع دست میدهد .
◼ علت این نشاط روحی و لذت معنوی در اتصال به نور الهی است. حسین ( ع) اتصال دهنده دلهای بندگان به حریم قدس الهی است و مجلس عزایش محل رفت و آمد #ملائکه و محل تابیدن انوار #قدسی حضرت حق است. این مجلس #عزا با همه مجالس عزای دیگر متفاوت است و کوته فکران دنیاپرست نمی توانند این مسائل را درک کنند.
◼ جوانانی که اهل #هیأت هستند و در دستگاه عزای #سیدالشهدا بزرگ شده اند در طول سال منتظر آمدن #محرم هستند ، زیرا ماه محرم برای آنان ماه رزق و روزی معنوی است ، آنها هر سال از سفره پربرکت فیوضات اباعبداله رزق #معنوی خود را برمیگیرند و این لذت معنوی را با هیچ کدام از لذتهای دنیا معاوضه نمی کنند.
◼ اگر #نشاط روحی میخواهید ، مجالس عزای #سیدالشهدا و دهه محرم را از دست ندهید ، #گریه بر عزای سید و سالار #شهیدان داروی تمام افسردگیها و گرفتاریهاست. بسم الله ......
#ما_ملت_امام_حسینیم
#حب_الحسین_یجمعنا
#محرم
#هیئت_مجازی
@alleyasin313🎋
"کربلا محور زمان شناسی"
يكى از كسانى كه در طول راه كربلا به سیدالشهدا علیه السلام پيوست و همراه او شدطرماح ابن عدی است. امام حسين علیه السلام كسى را مىخواست كه به راه آشنا باشد، تا از بيراهه به سوى كوفه رود.
طرماح بن عدى اعلام كرد كه من راه را مىشناسم و جلو افتاد و به سوى كربلا روان شدند. وقتى جلو افتاد، اشعارى را هم مىخواند كه با اين مطلع، آغاز مىشود:
يا ناقتى لاتذعرى من زجر وامضى بنا قبل طلوع الفجر.( اعيان الشيعه، ج7، ص396.)
و مضمون اشعار، در ستايش از خاندان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سیدالشهداست. در ميانه راه، اجازه طلبيد كه به قبيله خود سر زده و به خانواده رسيدگى كند و برگردد. رفت و پس از چند روز وقتى دوباره برگشت به «عذيب الهجانات» كه رسيد، خبر شهادت امام را شنيد. اندوهگين شد و گريست، از اين كه توفيق شهادت در ركاب امام، نصيب او نشد (حياة الامام الحسين علیه السلام، ج 3، ص 83)
مقام معظم رهبری در باب لحظه شناسی و انجام تکلیف در زمان خود ، فرمایشات متعددی دارند و از جمله مصادیقی که بارها و بارها در بیانات به آن اشاره نموده اند بحث توابین است که به 3مورد از این فرمایشات اشاره می شود.
☑️1- «عدّهی توّابین، چند برابر عدّهی شهدای کربلاست. شهدای کربلا همه در یک روز کشته شدند؛ توّابین نیز همه در یک روز کشته شدند. اما اثری که توّابین در تاریخ گذاشتند، یک هزارم اثری که شهدای کربلا گذاشتند، نیست! بهخاطر اینکه در وقت خود نیامدند. کار را در لحظهی خود انجام ندادند. دیر تصمیم گرفتند و دیر تشخیص دادند.»( بیانات در دیدار فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسولالله (ص) ۲۰/۳/۷۵)
☑️2- «فرق بین شهدای کربلا و توّابین همین است. شهدای کربلا هم شهید شدند، توّابین هم شهید شدند. فاصلهی زمانی بین آنها هم خیلی زیاد نبود؛ اما شهدای کربلا در عرش انسانیت قرار دارند، شهدای توّابین نه؛ مقامشان با آنها خیلی فرق دارد. چرا؟ چون شهدای کربلا به ندای حسین بن علی علیهالسّلام در وقتِ خود پاسخ دادند؛ ولی توّابین به ندای آن حضرت، بعد از گذشتن وقت پاسخ دادند. فرقش این است.»( ۱۳۷۸/۰۶/۰۸بیانات در دیدار خانوادههاى شهیدان قائن)
☑️3- «توّابین آنوقتی که باید میآمدند -که عاشورا بود- نیامدند، وقتی آمدند که کار از کار گذشته بود. یا قیام مردم مدینه با رهبری عبدالله بن حنظله. آمدند در مقابل یزید ایستادند، قیام کردند، حاکم مدینه را بیرون کردند، امّا دیر؛ آنوقتی که شنیدند که حسینبنعلی (علیهماالسّلام) از مدینه خارج شد، آنوقت باید به این فکر میافتادند، نیفتادند؛ دیر به فکر افتادند، یک سال بعد [به فکر افتادند]؛ نتیجه هم همانی شد که تاریخ ثبت کرده است؛ قتلعام شدند، تارومار شدند، نابود شدند، هیچ کاری هم نتوانستند بکنند. کار را در وقت باید انجام داد.»( ۱۳۹۵/۱۰/۱۹بیانات در دیدار مردم قم)
☑️ادامه دارد....
@alleyadin313⚜🌸