🔸 مانع معرفت حقیقی چیست؟
🔹علامه طباطبایی
#در_محضر_علامه #اخلاق_و_عرفان
@radio_towhid
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
🌀استانداردهای دوگانه دنیا در مواجه با جنگ ها
⁉️زمانی که آمریکا، افغانستان و عراق را مورد هجوم قرار داد، جهان با آمریکا چگونه رفتار کرد؟ / آمریکا مسئول بحران پیش آمده در اوکراین است.
🎙گزیده بیانات سیدحسن نصرالله در مورد #عبرتهای جنگ روسیه و اوکراین
🔹 آنچه من روی آن تأکید دارم، دنبالکردن این رویداد جهانی و بزرگ، نتایج و پیامدهای آن و نیز درسگرفتن از عبرتهایی است که هر لحظه و هر روز آشکار میشوند.
1️⃣اولاً، چیزی که بسیاری اکنون از آن سخن میگویند، «#معیارهای_دوگانه» است و اینکه روسیه اکنون وارد اوکراین شده است و یک نبرد نظامی بزرگ و یک جنگ تمامعیار کلید خورده است. اینجا ما میبینیم که همه جهانیان معترض هستند. طبیعتاً نگرانیهایی در خصوص ورود قدرتهای غربی به جنگ با روسیه و نیز نگرانیهایی در رابطه با ورود آمریکاییها در این جنگ وجود دارد؛ اما بهجز ورود به جنگ، آنها هر کاری که بتوانند، انجام میدهند. از جمله میتوان به محاصره، تحریم، اقدامات رسانهای، هدف قراردادن اقتصاد و بانکها، بستن حریم هوایی، بستن تنگهها، اقیانوسها و بنادر، ارسال سلاح به اوکراین، بازکردن در به روی مبارزان داوطلب از سراسر جهان و نیز تمجید از «مقاومت اوکراینیها» اشاره کرد. بسیار خب، ما میبینیم که جهان چگونه رفتار میکند. این مصداق بارز استانداردهای دوگانه است.
🔸زمانی که آمریکا، افغانستان را مورد هجوم قرار داد، جهان با آمریکا چگونه رفتار کرد؟ شما بهخوبی میدانید که آمریکا، عراق را هدف قرار داد، آن را ویران ساخت و صدها هزار نفر را در آنجا به قتل رساند. آمریکاییها، افغانستان را نیز ویران کردند و حداقل دهها هزار نفر را قتلعام ساختند. در این شرایط، جهان چگونه با آمریکا رفتار کرد؟
🔸جهان در قبال تمامی جنگهای ایالات متحده آمریکا که اغلبِ جنگهایِ به وقوعپیوسته در جهان را شامل میشود، چه رفتاری از خود به نمایش گذاشت؟
🔸جهان، امروز در برابر دشمن اسرائیلی -این رژیم موقت- در جنگهایی که در گذشته و در زمان حال علیه فلسطینیان غزه به راه انداخته و به راه میاندازد، چگونه رفتار کرده و میکند؟
🔸جهان در برابر نبرد اخیر «شمشیر قدس»، در جنگهایی که علیه لبنان به راه افتاد، در جنایتهایی که در جریان جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ در لبنان به وقوع پیوست، چه رفتاری کرد؟ جهان، اکنون چه رفتاری میکند؟
🔸یمن در حال حاضر وارد هشتمین سال از جنگ میشود. این کشور در طول سالهای گذشته شاهد بمباران، ویرانی، محاصره، گرسنگی، کشتهشدن زنان و کودکان و ... بوده است. رفتار جهان در قبال این اتفاقات چگونه بوده است؟
✅این موضوع کاملاً واضح است؛ بنابراین، باید بر این اساس به مسئله نگریست و آن را درک کرد. باید دانست امروز ما در جهانی زندگی میکنیم که به قدرتمندان احترام گذاشته میشود. از آنجایی که آمریکا قوی، مغرور و متکبر و اقتدارگراست و گردن دیگران را میگیرد و میفشارد، جهان در برابر ظلم و ستمهایش سکوت پیشه میکند.
♦️بهعنوان مثال، اخیراً آمریکا ظلمی را در حق مردم افغانستان مرتکب شد. بانک مرکزی افغانستان ۷ میلیارد دلار سپرده در ایالات متحده آمریکا داشت. بایدن این مبلغ را به دو قسمت تقسیم کرد. او ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از مبلغ مذکور را به قربانیان انفجارهای ۱۱ سپتامبر هبه کرد. گناه مردم افغانستان چیست؟ آیا ملت افغانستان، نیویورک را منفجر کردند که امروز تاوان آن را پس بدهند؟ آیا غرامت قربانیان باید از جیب مردم افغانستان هزینه بشود؟ اکنون نیز بایدن منتظر است ببیند با ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون باقیمانده از اموال ملت افغانستان چهکاری میتواند انجام دهد. میبینید؟ او با یک قلم، ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از اموال مردم افغانستان را به سرقت بُرد؛ مردمی که در گرسنگی، سرما و نیازمندی زندگی میکنند. آیا کسی در جهان پیدا شد که جرئت کند دهانش را به نشانه اعتراض باز کند؟ این سرقت کاملاً واضح بود. بااینحال، کسی دهانش را هم باز نکرد. این در حالی است که اگر هر کشور دیگری چنین کاری -و حتی کمتر از آن را- انجام داده بود، اکنون در مقابل آن، دنیا را زیرورو میکردند.
2️⃣از جمله عبرتهایی که در تحولات کنونی وجود دارد، این است: «کسی که سلاحش را به امید تضمینهای اعطاءشده از اینطرف و آنطرف تحویل میدهد، اگر روزی نبردی آغاز شود باید طلب استمداد کند و بگوید به من سلاح بدهید.»
3️⃣از جمله مهمترین عبرتهای تحولات کنونی، مسئولیت آمریکا در قبال این حوادث و تحولات است. این همان چیزی است که سماحة الامام القائد، سیّدعلی خامنهای روی آن تأکید کردند. آمریکا مسئول حوادث کنونی است. این آمریکا بود که با اقدامات تحریکآمیز خود، تحولات را به این سمتوسوی سوق داد. آمریکا هیچ کمکی برای حلوفصل دیپلماتیک بحران ایجادشده ارائه نکرد. این یک بحران روسی-اوکراینی، بحران روسی-اروپایی، بحران روسی-آمریکایی و بحران روسیه با ناتو است. آمریکا نهتنها هیچ تلاشی برای ممانعت از وقوع حوادث کنونی انجام نداد، بلکه هر کاری که میتوانست کرد تا این حوادث رقم بخورد و بحران به جنگ کشیده شود.
🔸در نهایت طرفهایی که تاوان پس میدهد، اوکراین، ملت اوکراین، روسیه و ملت روسیه هستند. اگر کمی عمیقتر به مسئله نگاه کنیم، درمییابیم که اروپا و آمریکا از دور تحریک میکنند، سلاح ارسال میکنند، مانع از حلوفصل بحران میشوند، شرط میگذارند و اوضاع را پیچیدهتر میکنند. آنها تحولات را به این سمتوسوی [جنگ] هدایت میکنند. تمامی طرفها در این میان بازنده هستند. بااینحال، آنها [آمریکا و اروپا] تلاش میکنند تا در این نبرد، برنده باشند؛ این در حالی است که همه جهان را با خطر مواجه ساختهاند.
🔸بسیار خب، آمریکا و اروپا پشت کسانی را که تحریککرده و آنها را بهسمت جنگ سوق دادند، خالی کردند. در نهایت هم بایدن از همگان خواست برای اوکراین دعا کنند، گویی میگویید: «برای شما [اوکراین] اندکی سلاح میفرستیم، کمی هم تحریم [علیه روسیه] وضع میکنیم؛ إنشاءالله که خیر باشد، ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ میدهد.» این هم خود درس و عبرت برای همگان است؛ برای کسانی که به آمریکا اعتماد میکنند و روی آن حساب باز مینمایند. همه ما باید بدانیم که مسئولیت فجایع کنونی و مخاطری که هماکنون دنیا را تهدید میکنند، در وهله اول، متوجه دولت آمریکا بهعنوان «شیطان بزرگ» است. ما باید نسبت به این مسئله هوشیار باشیم و مواضعمان را بر اساس آن اتخاذ کنیم.
#انقلاب_اسلامی #بصیرت
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
♨️♨️نمازهای هر شب ماه شعبان از کتاب اقبال الاعمال سید بن طاووس(ره)
💠شب1
🔅100 رکعت
هررکعت:حمد(1)+ +توحید(1)
بعد از پایان نماز: حمد (50)
🔅12 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(15)
🔅2رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(30)
بعد از سلام: اللهم هذا عهدی عندک الی یوم القیامه
🔅2رکعت (در سه شب اول در صورتی که سه روز اول شعبان صائم باشد)
🔺هر رکعت:حمد(1)+ توحید(11)
💠شب2
🔅50 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(1)+فلق(1)+ ناس (1)
💠شب3
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(25)
💠شب4
🔅40 رکعت
🔺هر رکعت:حمد(ا)+توحید(25)
💠شب5
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(500)
بعد از پایان: صلوات (70)
💠شب6
🔅4 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(50)
💠شب7
🔅2رکعت
🔺رکعت اول:حمد(1)+توحید(100)
🔺رکعت دوم:حمد(1)+آیت الکرسی(100)
💠شب8
🔅2رکعت
🔺رکعت اول:حمد(1)+ آیه ی 285و آیه 286 سوره بقره (5) + توحید (15)
🔺رکعت دوم:حمد(1)+آیه آخر سوره کهف (1) + توحید (15)
💠شب9
🔅4 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+ نصر(10)
💠شب10
🔅4 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+آیت الکرسی(1)+ کوثر (3)
💠شب11
🔅8 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+کافرون(10)
💠شب12
🔅12 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+تکاثر(10)
💠شب13
🔅2رکعت
🔺هر رکعت:حمد(1)+تین(1)
💠شب14
🔅4رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+عصر(5)
💠شب15
🔅4رکعت (بین مغرب و عشاء)
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید (10) در روایت دیگر: توحید (11)
👈بعدازنماز: یا رب اغفر لنا (10) + یا رب ارحمنا (10) + یا رب تب علینا (10) + توحید (21) + بگوید: سبحان الذی یحیی الموتی و یمیت الاحیاء و هو علی کل شیء قدیر (10)
🔅4رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید (100)
👈بعدازنماز: اللَّهُمَّ إِنِّي إِلَيْكَ فَقِيرٌ وَ مِنْ عَذَابِكَ خَائِفٌ وَ بِكَ مُسْتَجِيرٌ رَبِّ لَا تُبَدِّلِ اسْمِي وَ لَا تُغَيِّرْ جِسْمِي رَبِّ لَا تُجْهِدْ بَلَائِي رَبِّ لَا تُشْمِتْ بِي أَعْدَائِي أَعُوذُ بِعَفْوِكَ مِنْ عِقَابِكَ وَ أَعُوذُ بِرَحْمَتِكَ مِنْ عَذَابِكَ وَ أَعُوذُ بِرِضَاكَ مِنْ سَخَطِكَ وَ أَعُوذُ بِكَ مِنْكَ جَلَّ ثَنَاؤُكَ أَنْتَ كَمَا أَثْنَيْتَ عَلَى نَفْسِكَ وَ فَوْقَ مَا يَقُولُ الْقَائِلُونَ فِيكَ و بعد هر دعایی دوست داشتی انجام بده.
🔅2رکعت (پس از نماز عشاء)
🔺رکعت اول:حمد(1)+کافرون(1)
🔺رکعت دوم:حمد(1)+توحید(1)
👈بعدازنماز:سبحان الله (33) + الحمدلله (33) + الله اکبر (34) + دعای مذکور در اقبال (ج 3 ص 315) + در سجده: یا ربُّ یا الله (7) + لا حول و لا قوه الا بالله (7) ما شاء الله لا قوه الا بالله (7) + لا قوه الا بالله (10) + صلوات + درخواست حاجت از پروردگار (این سجده به دو روایت دیگر نیز با قدری تفاوت در اقبال نقل شده است)
🔅4رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید (250) (در برخی روایات 50 توحید هم پذیرفته شده)
👈بعدازنماز: اللَّهُمَّ إِنِّي إِلَيْكَ فَقِيرٌ وَ مِنْ عَذابِكَ خائِفٌ وَ بِكَ مُسْتَجِيرٌ، رَبِّ لٰا تُبَدِّلْ اسْمِي، رَبِّ لٰا تُغَيِّرْ جِسْمِي، وَ لٰا تُجْهِدْ بَلائِي، وَ لٰا تُشْمِتْ بِي أَعْدائِي، اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِعَفْوِكَ مِنْ عُقُوبَتِكَ، وَ أَعُوذُ بِرِضاكَ مِنْ سَخَطِكَ، وَ أَعُوذُ بِرَحْمَتِكَ مِنْ عَذابِكَ.وَ أَعُوذُ بِكَ مِنْكَ لٰا إِلٰهَ إِلَّا أَنْتَ، جَلَّ ثَناؤُكَ لٰا احْصِي مِدْحَتَكَ وَ لٰا الثَّناءَ عَلَيْكَ، أَنْتَ كَما أَثْنَيْتَ عَلَى نَفْسِكَ وَ فَوْقَ ما يَقُولُ الْقائِلُونَ، أَنْ تُصَلِّيَ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ افْعَلْ بِي كَذٰا وَ كَذا. (در روایت دیگر در اقبال دعای دیگر هم آمده است ج 3 ص 319)
🔅100 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(10)
👈بعدازنماز: آیت الکرسی (10) + حمد (10) + سبحان الله (100)
🔅2 رکعت (بعد از نماز عشاء) (این عمل در واقع سه نماز هم پیوسته است):
🔺رکعت اول:حمد(1)+سه آیه اول سوره بقره (1) + آیت الکرسی (1) + سه آیه آخر سوره بقره (1)
🔺رکعت دوم:حمد(1)+ناس (7) + فلق (7) + توحید (7)
👈 بعد از سلام نماز: 4 رکعت:
🔺رکعت اول: حمد (1) + یاسین (1)
🔺رکعت دوم: حمد (1) + دخان (1)
🔺رکعت سوم: حمد (1) + سجده (1)
🔺رکعت چهارم: حمد (1) + ملک (1)
👈 بعد از سلام نماز: 100 رکعت:
🔺هر رکعت: حمد (1) + توحید (10)
پیامبر می فرماید: اگر بعد از این نماز دعا کند مرا در آن شب ببیند، می بیند.
🔅نماز مخصوص نیمه شعبان در کربلا ( اقبال ج 3 ص 347)
💠شب16
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+آیت الکرسی (1) + توحید (15)
💠شب17
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1) + توحید (71)
👈بعدازنماز: استغفار (70)
💠شب18
🔅10رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(5)
💠شب19
🔅2رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+ آیه 26 سوره آل عمران (5)
💠شب20
🔅4رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+نصر(15)
💠شب21
🔅8 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید (1) + فلق (1) + ناس (1)
💠شب22
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1) +کافرون(1) + توحید (15)
💠شب23
🔅30 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+زلزال (1)
💠شب24
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+ نصر (10)
💠شب25
🔅 10 رکعت
🔺هر رکعت: حمد(1)+ تکاثر (1)
💠شب26
🔅10 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+ دو آیه آخر سوره بقره (10)
💠شب27
🔅2 رکعت
🔺 هر رکعت: حمد (1) + اعلی (10)
💠شب28
🔅4 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید (1) + فلق (1) + ناس (1)
💠شب29
🔅10 رکعت
🔺هر رکعت:حمد(1)+تکاثر (10) + فلق (10) + ناس (10) + توحید (10)
💠شب30
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+ اعلی (10)
👈بعد از نماز: صلوات (100)
#اخلاق_و_عرفان
#رجب_شعبان_رمضان
@almorsalaat
💠مناجات شعبانیه
✅مناجاة عزيزة على أهلها يحبّونها، ويستأنسون بشعبان لأجلها، بل ينظرون و #يشتاقون لمجيء شعبان و فيها علوم جمّة في كيفيّة معاملة العبيد مع الله جلّ جلاله، و بيان وجوه الأدب في طريق معرفة حقّ السؤال، الدعاء و الاستغفار، من الله جل جلاله، و #استدلالات لطيفة تليق بمقام العبودية، لاستحكام مقام الرجاء، المناسب لحال المناجاة، و دلالات صريحة واضحة في معنى #لقاء_الله و قربه و النظر إليه، ترفع شبهات السالكين و شكوك المنكرين، و وحشة المرتابين، و إشارة إلى #معرفة_النفس و أنّها طريق معرفة الربّ على ما فَسّرَ بعض فقراته شخص جليل من اهل المعرفة.
📌 #المراقبات/ مراقبات ماه شعبان
#اخلاق_و_عرفان
@almorsalaat
عدم تنافی حدوث زمانی ماده با هیولای اولی.mp3
2.39M
🔊#فلسفه| عدم تنافی حدوث زمانی با ازلی و ابدی بودن ماده اولی!
🎙استاد علی فرحانی
📌استاد در این صوت به مناسبت بحث از احتیاج صورت به ماده در فلسفه مشاء، نشان می دهند که در فلسفه مشاء، حدوث زمانی عالم تنافی با ازلی و ابدی بودن ماده اولی(مادة المواد) ندارد.
📚تدریس بدایه الحکمه. سال 89
#پای_درس_استاد
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢#تحول_در_حوزه| نظام درسى در حوزه بايد كوتاه و كارآمد و بهروز شود.
✅آنچه كه به نظر من كار لازم بعدى است، اين است كه نظام درسى در حوزه بايد كوتاه و كارآمد و بهروز شود. ... بنده به هيچ وجه طرفدار رقيق كردن، بىعمق كردن و بىسواد بار آوردن طلبه نيستم؛ اشتباه نشود.
🌀من ميگويم اين دورهاى را كه ما طى ميكنيم، ميتواند با استفاده از شيوههاى جديد، فشردهتر شود. ... بايد كارآمد، كوتاه، بهروز، در مدّت كوتاهى، يكى، دو سال، از دورهى ادبيات عبور كنند؛ از اول تا آخر. بخصوص امروز طلاّبى كه وارد حوزه ميشوند، غالباً داراى معلوماتى هستند، چيزهايى را اطلاع دارند، چيزهايى را خواندهاند، احتياجى به اين كتابهاى فارسى و عربى و مخلوط ندارند. دربارهى فقه و اصول هم نظراتى هست؛ البته آنجا مسأله پيچيدهتر و مشكلتر است؛ چون دورهى سطوح، بسيار مهم و براى پيشرفتهاى بعدى پايه است.
👈بههرحال نظام درسى بايد دائماً مورد توجّه باشد. از جمله مواردى كه در برنامهريزىهاى مراكز آموزشى بزرگ، بهطور دائم در حال تحوّل است، نظام درسى و كتاب درسى است. دائم نقصهايش را برطرف و آن را با خصوصيات لازم براى آموزش و پرورش همراه ميكنند.
🎙رهبر معظم انقلاب 79/7/14
#کلام_ولی #حوزه_علمیه
#مدرسه_مجازی_المرسلات
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
aghaye-ghazi-vagheiate-ajibi-dasht.mp3
835.1K
🔊#اخلاق_و_عرفان| پیش بینی آیت الله قاضی در مورد علامه طباطبایی و حضرت امام(ره)
🎙استاد علی فرحانی
📌 استاد در این صوت ضمن اشاره به برخی از فضائل ایت الله قاضی، توضیح می دهند که دستورات عملی ایشان به علامه طباطبایی و نیز دیداری که با امام داشتند نشان از اطلاع ایشان از آینده این دو بزرگوار دارد. حتما #بشنوید.
#پای_درس_استاد #در_مدرسه_امام_خمینی #در_محضر_علامه
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
💢مدرسه مجازی المرسلات برگزار می کند: 🌀دوره کوتاه مدت: ✅بایسته های #مطالعه و #فهم آثار استاد شهید م
👆👆👆👆
❌امروز #آخرین مهلت ثبت نام دوره:
👈بایسته های #مطالعه و #فهم آثار استاد شهیدمطهری
⬇️لینک ثبت نام👇👇
http://soda96.ir/motaleae-motahari/
@almorsalaat
🔰#حکومت_اسلامی|نقطهی اوج نهضت نبوی #تشکیل_حکومت بود/ همه جنگهای پیامبر #دفاعی نبود. برخی از آنها #تهاجمی بود/ از این منظر نمی توان دین را از حکومت جدا کرد.
🌀بر خلاف نظر آن کسانی که #دین را جدای از #سیاست معرّفی میکنند، دین را از زندگی، از سیاست و از حکومت بکلّی جدا میکنند ... نقطهی اوج نهضت نبوی تشکیل #حکومت بود که مقدّمات آن را و زمینهسازی آن را خود پیغمبر به وجود آورد؛
🔅با بزرگان مدینه که آوازهی اسلام را شنیده بودند و آمدند ببینند قضیّه چیست، پیامبر اکرم با اینها صحبت کردند، مواضعه کردند، قرارداد گذاشتند و بزرگان یثرب زمینهسازی کردند، بعد پیغمبر اکرم با آن وضع عجیب، هجرت خود را شروع کرد، بعد هجرت مسلمانها شروع شد و بتدریج مهاجرین آمدند.
🔅قبل از هجرت، پیغمبر مصعببنعمیر را به عنوان نماینده فرستاد آنجا که برود آیات قرآن را بخواند برای مردم؛ این مقدّمات را فراهم کرد، بعد هم خود حضرت به یثرب هجرت کردند و حکومت اسلامی را در آنجا تشکیل دادند؛ این نقطهی اوج نهضت پیغمبر بود.
🌀و به این هم اکتفا نکردند که حالا یک حکومت تشکیل بدهند و فقط مردم را اداره کنند؛ نه، شروع کردند به مقابلهی همهجانبهی با دشمنان. چون دشمنان بالاخره مسلمانها را راحت نمیگذاشتند؛ لشکر درست کردند، جنگافزار تهیّه کردند و به دشمنان حمله کردند، یک جاهایی دفاع کردند، یک جاهایی تهاجم کردند؛ هر دو جورش هست.
✅اینکه حالا بعضی میگویند جنگهای پیغمبر صرفاً دفاعی است، نه، بعضی دفاعی بود، بعضی هجومی بود؛ شرایط مختلف بود.
🌀بعد هم پایگاه شرک را فتح کردند؛ پایگاه شرک مکّه بود؛ آنجا را فتح کردند و بیتالله در اختیار اسلام و در اختیار مسلمین قرار گرفت؛ حکومت اسلامی را #تثبیت کردند. این شورانگیزترین بخش نهضت اسلامی است.
⁉️چطور آن کسانی که این تلاش را میکنند میخواهند اسلام را، دین را از حکومت جدا کنند؟
🎙رهبر معظم انقلاب 1400/12/10
#کلام_ولی #حوزه_انقلابی
@almorsalaat
هدایت شده از بینش مطهر || مطهَرین
🎙 #استاد_شهید_مرتضی_مطهری :
🔰قرآن میگوید: الا بِذِکرِ اللهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلوبُ بدانید که منحصراً و منحصراً ( «بِذِکرِ الله» که مقدم شده است، علامت انحصار است) با یک چیز قلب بشر آرام میگیرد و از اضطراب و دلهره نجات پیدا میکند و آن #یاد_خدا و انس با خداست.
♻️قرآن میگوید اگر بشر خیال کند که با رسیدن به ثروت و رفاه به مقامِ آسایش میرسد و از اضطراب و ناراحتی و شکایت بیرون میآید، اشتباه کرده است.
✅قرآن نمیگوید نباید دنبال اینها رفت، میگوید اینها را باید تحصیل کرد اما اگر خیال کنید اینها هستند که به بشر آسایش و آرامش میدهند و وقتی بشر به اینها رسید احساس میکند که به کمال مطلوب خود نائل شده است، اشتباه میکنید؛ منحصراً با یاد خداست که دلها آرامش پیدا میکند.
📚انسان کامل ، ص ۸۲
#آرامش #یاد_خدا
------------------•[]💠[]•---------------
@shmotahari
کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
هدایت شده از موسسه فرهنگی و پژوهشی سبحان
▪️مدرسه مجازی سبحان تقدیم می کند:
🔅 آغاز ثبت نام دوره معرفتی اسلام جامع + کتابچه حاوی متن تنظیم شده جلسات
(بررسی مکتب جامع و همه جانبه اسلام ناب محمدی)
🔰 استاد علی فرحانی
▪️در 4 جلسه به صورت مجازی در تاریخ های:
(18، 21، 25 و 28 اسفند ماه 1400 روزهای چهارشنبه و شنبه)
▪️ساعت 17
▪️سرفصل های دوره:
🔘 منبع شناسی:
کتاب و سنت، طبیعت و عقل تجربی، شهود و ضمیر انسان، تاریخ تمدن
🔘 جریان شناسی:
سیر تطور علوم اسلامی با نگاهی بر تقسیم معارف اسلامی به عقاید، اخلاق و احکام
🔘روش شناسی:
اجتهاد و تکامل ایدئولوژی
🔘 آسیب شناسی:
خطاهای شناختی، سنت گرایی، شخصیت گرایی و ...
⚠️ظرفیت محدود⚠️
🔅لینک ثبت نام:
🌐 https://www.sobhan-ins.com/product/eslam_jame/
📣کانال موسسه فرهنگی پژوهشی سبحان:
@sobhan_ins