eitaa logo
المرسلات
10.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
576 ویدیو
41 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️خلاصه‌ای از آنچه در مدرسه حکمت طوبی اتفاق خواهد افتاد!!!! 🎙استاد علی فرحانی ‼️امروز مهلت ثبت‌نام در از آموزش ⬇️لینک 👇👇 soda96.ir/touba-hekmat/ 🌐مدرسه مجازی المرسلات 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1705705472C63999eac19
📌سال نو مبارک باد. ❇️ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ @almorsalaat
🌀مسائل علوم انسانی، غیر از مسائل سایر دانشها و علوم صرف و از این قبیل چیزهاست. 🌀اینها مسائلی است که موضوعاتشان در - به اصطلاح - آمیختگی با دین یا ناآمیختگی با دین، نتایج دوگانه‌ای دارد. نمی‌شود جامعه، حکومت و نظام، اسلامی باشد؛ اما در بخشی از این نظام، استاد یا مدیر و یا مجموعه‌ای باشد که به مسائل اسلامی بی‌اعتنا باشد، یا در جهت عکس آن حرکت کند و یا جهت عکس آن را ترویج نماید. نسبت به این قضیه، باید خیلی بود. 🌀این، آن توصیه‌ای است که می‌خواهم عرض کنم. باید تلاش کرد برای این‌که علوم انسانی را بر پایه‌های اسلامی، با دید اسلامی، با تفکر اسلامی، و مبتنی بر تدوین کنیم. اگر پولی لازم دارد، صرف شود و اگر تربیت افرادی لازم است، این کار را انجام دهیم. 🌀زمانی را که ما از اول انقلاب تاکنون گذرانده‌ایم، زمان کمی نیست و قاعده‌اش این است که در چنین مدتی توانسته باشیم بخش عمده‌ای از کار را پیش ببریم. هر چه هم دیرتر بشود، بدتر خواهد بود. لذا، هیچ فوت وقت را نباید اجازه دهیم. 📚رهبر‌ معظم انقلاب 71/9/19 @almorsalaat
المرسلات
♨️خلاصه‌ای از آنچه در مدرسه حکمت طوبی اتفاق خواهد افتاد!!!! 🎙استاد علی فرحانی ‼️امروز #آخرین مهلت
🔹کتاب در آستانه حکمت که به تازگی جلد اول آن، منتشر شده است، شامل شرح مرحله اول از کتاب بدایه الحکمه، بر اساس تدریس سال۱۳۸۹ استاد علی فرحانی است. 🔹استاد در آن دوره از تدریس خود، به تفصیل به شرح این کتاب پرداخته و سایر آثار مرتبط همچون سایر آثار علامه، اسفار و آثار بزرگانی چون آیت الله جوادی، آیت الله مصباح و علامه حسن‌زاده را نیز مورد بررسی قرار داده اند. 🔹تدریس استاد در دوره مدرسه با همان محتوا اما به صورت اجمالی و مختصرتر برگزار شده است. 🔸از آنجایی که هدف افراد شرکت کننده در دوره و سطح معلومات آنها متفاوت است، در جلسات تکمیلی با محوریت کتاب ، محتوای تدریس ها متناسب با افراد هر گروه، بسط و تفصیل می یابد. ♦️همچنین از لوازم اصلی چارچوب مند بودن و سلیقه ای نشدن تدریس‌ها، وجود متن واحد است. ✅لذا پیشنهاد میکنیم که برای استفاده بیشتر از جلسات تکمیلی، کتاب را تهیه فرمایید. ♨️این کتاب با ۲۰% ویژه اعضای مدرسه حکمت طوبی عرضه می شود. 🚥جهت دریافت وارد در آدرس زیر شوید و به قسمت مراجعه کنید 👇👇 m-almorsalaat.ir/my-account/ 🌀جهت به سایت، ، همان پست الکترونیک شما و ، شماره همراه شما می باشد. ♦️انشالله جلسات درسی و سایر اطلاعیه‌ها نیز در همین شما عرضه خواهد شد. 🌐مدرسه مجازی المرسلات 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1705705472C63999eac19
عینیت علم و عمل با نفس انسان.mp3
1.35M
🔊| معنای آیه «فهم یکذبون» در بیان علامه طباطبایی 🎙استاد علی فرحانی 🌀استاد در این صوت، تبیین می کنند که موافق با ایه «لها ما کسبت و علیها ما اکتسبت» تنها چیزی که از عالم ماده به آخرت می رود همان چیزی است که انسان از عالم ماده کسب کرده است. و از آنجا که نفس با عمل ساخته میشود، تناقضات در اکتسابات موجب کذب و‌ تناقض در ناحیه نفس و ذات میشود. این معنای آیه «فهم یکذبون» است. 📚تدریس بدایه الحکمه. سال 89 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از نگاشته
«بسم الله» 💶سرمایه‌داریِ وجود ما باید به این درک برسیم، که خواسته یا ناخواسته در حال خرج شدن هستیم؛ هر لحظه از عمر، سکه‌ای است که از سرمایه وجودمان بر می‌داریم و در جیب کسی می‌اندازیم!!! در جیب خدا، یا در جیب رفیق، یا در جیب موبایل، و یا در جیب نفس‌مان... کدام پس انداز است و کدام بارانداز؟! ، خرج خود شد و ، خرج خدا!!! بی‌خرد کسی است که خیال کند خودش را خرج هیچ چیز نمی‌کند! (عليه‌السلام): «آگاه باشيد! بدن‌هاى شما جز بهايى ندارد، به چيز ديگرى نفروشيد». 🖌 @negashteh | نگاشته
🔅إِن تَمسَسكُم حَسَنَةٌ تَسُؤهُم وَإِن تُصِبكُم سَيِّئَةٌ يَفرَحوا بِها ۖ وَإِن تَصبِروا وَتَتَّقوا لا يَضُرُّكُم كَيدُهُم شَيئًا ۗ إِنَّ اللَّهَ بِما يَعمَلونَ مُحيطٌ ▫️آل‌عمران؛ ۱۲۰ @almorsalaat
المرسلات
#مدرسه_حکمت_طوبی 🌀مراحل اجرایی ترم اول از آموزش کتاب بدایه الحکمه (از ابتدای کتاب تا پایان تخصص) 1
با سلام با توجه به استقبالی که نسبت به ثبت نام در شد و همچنین بر اساس درخواست برخی از بزرگواران ثبت نام در دوره تا ۷فروردین . 🎥فیلم آشنایی با دوره👇👇 eitaa.com/almorsalaat/5236 ⬇️لینک ثبت نام 👇👇 soda96.ir/touba-hekmat/ @almorsalaat
🏴انا لله و انا الیه راجعون ▪️با نهایت تاسف و تأثر درگذشت عالم فرزانه، حضرت آیت الله محمد محمدی ری شهری را به خانواده ایشان و عموم شاگردان و علاقه مندان ایشان تسلیت عرض می کنیم. @almorsalaat
♨️آرزویی که رو به تحقق است 🔅آرزوی ما در مورد قم همیشه این بود که بتواند کارهای عمقی و کارهای به‌روز و متناسب با نیازهای روز انجام بدهد، که امروز بحمدالله انسان تا حدود زیادی این را مشاهده میکند. 🎙رهبرمعظم انقلاب ۰۰/۱۱/۵ 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
باید تمام منظومه اسلام شناخته شود.mp3
14.02M
🔊| باید تمام منظومه دین با تمام ابعادش شناخته شود / نگاه صحیح به اسلام، نگاه حداکثری است‌. 🎙استاد علی فرحانی 🌀همانطور که استاد توضیح می دهند، دین یک منظومه ذو ابعاد است. فلسفه به عنوان یکی از ابعاد و ساحت های دین، علم است و اساسا تبیین بخش عمده ای از کلمات معصومین و آیات قرآن بدون آن غیر ممکن است لذا از قدیم الایام بزرگان از فقهاء نیز مجهز به علوم عقلی و علم باحث از هست و نیست، بوده اند. کما اینکه عرفان نیز از دین جدا نیست بلکه تنها مبدأ و ریشه عرفان ناب، اهل بیت(ع) هستند. البته فلسفه مانند عرفان تنها یک ساحت از دین است نه تمام دین کما اینکه فقه هم تنها یک ساحت از دین است. لذا باید با تمام ابعادش شناخته شود تا از دین معنا پیدا کند. در این صورت است که تولید علوم انسانی اسلامی، امری ممکن و لازم است. حتما ! 📚 تدریس خاتمه استصحاب‌‌. سال 97 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💠تفاوت علم و ایمان/ نتیجه برهان باید به قلب برسد 🔷 عناوین مسائل الهی و مسائل عرفانی، عناوین سهلی است که هرکس گمان می کند که‏‎ ‎‏این عناوین را فهمیده است؛ و امور استدلالیۀ برهانیه هم در عین حالی که دقیق است،‏‎ ‎‏لیکن بعد از قیام برهان سهل الادراک است. 🔷 و دنبال او رساندن حاصل این عناوین و‏‎ ‎‏نتیجۀ برهان به قلب مشکلتر است، که آنرا ایمان گفته می شود به آن، و چه بسا که اصحاب‏‎ ‎‏برهان به این مرتبۀ ایمان نرسیده باشند. این یک مسئله ای است که باید با تلقینات و تکرار‏‎ ‎‏و ریاضات به قلب رساند. 🔷 شما ملاحظه می کنید که به حسب ضرورت یک کسی که مرده‏‎ ‎‏است، از او به انسان ضرری وارد نمی شود، لکن الاّ بعض اشخاص، دیگران، اگر چنانچه‏‎ ‎‏در یک قبرستانی باشند و کسی نباشد یا با یک مرده ای همجوار باشند در غسالخانه و تنها‏‎ ‎‏باشند می ترسند؛ برای اینکه، آن برهان و ضرورت عقلی به دل نرسیده است. آن معنایی‏‎ ‎‏که عقل ادراک کرده است ضرورت هم دارد، لکن به دل نرسیده است. لکن آنهایی که‏‎ ‎‏مثلاً مرده شور هستند و سر و کار دارند با مرده ها، از باب اینکه تکرار شده است این‏ ‏مطلب پیششان، به قلبشان رسیده است و آنها خوفی ندارند. 🔷 در مسائل اسلامی هم و‏‎ ‎‏مسائل عقلی هم همین طور هست. چه مسائلی عقلی هست که با برهان، با برهان قوی‏‎ ‎‏ثابت است، لکن در انسان تأثیر نکرده است، برای اینکه، نتیجۀ برهان به عقل رسیده‏‎ ‎‏است، لکن به قلب وارد نشده است، ایمان به آن نیست، عقل او را ادراک کرده است،‏‎ ‎‏لکن قلب ایمان به او نیاورده است. ‏ 📚، ج۱۷ ص۴۵۵ @almorsalaat