eitaa logo
المرسلات
10.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
576 ویدیو
41 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
◽️روز را به استاد عزیزمان که حق حیات علمی و معنوی بر گردن ما دارند تبریک عرض میکنیم. ◽️از طرف جمیع شاگردان در مقابل استاد عزیزمان، اداء احترام میکنیم و از خدای متعال طول عمر و سلامتی کامل ایشان را طلب داریم. ◽️باشد تا در این مسیر، توفیق بیشتری در استفاده از این شخصیت و اندیشمند بزرگوار داشته باشیم. 📚هیئت تحریریه المرسلات 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
003-adab-moghabele-vali-moallem-ostad_01.mp3
9.91M
🔊| معنای روایت «تواضعوا لمن طلبتم منه العلم»/حق ابوت روحانی کمتر از حق ابوت جسمانی نیست/ سیره علماء هم همین بوده است 🎙استاد علی فرحانی 📚نشست علمی. سال 98 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢برای آشنایی بیشتر از کتب علمی و دسترسی آسان به آنها، در کتابخانه مجازی کانال المرسلات، حتما با ما همراه باشید. 👇 @palmorsalaat 📌شما هم اگر کتاب جدیدی مطالعه کردید و داشتید حتما با ما به اشتراک بگذارید 👇👇👇 @admin_morsalat 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
21.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌أین الرجبیون/ و لدینا مزید ❇️گدایی گردد از یک جذبه شاهی ❇️به یک لحظه دهد کوهی به کاهی 🎙علامه حسن زاده 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(س) ◾️ما رأینا الا جمیلا 📌وقتی انگیزه برای اسلام شد، دیگر لذت دارد نه غم/ آنی که مخالف اسلام است برای ما تلخ باشد و آن چیزی که برای اسلام است برای ما شیرین باشد/ انقلاب ما برای اسلام بوده است 🔰امام خمینی (ره) 🔅ما این انقلابی که کردیم و ملت ما کرد، این را به حسب آن طوری که از اول ندای او بلند شد و الان هم این ندا بلند است، این انقلاب برای اسلام بوده است نه برای کشور، نه برای ملت، نه برای به دست آوردن یک حکومت؛ برای اینکه اسلام را از شرّ ابرقدرتها و جنایتکارهای خارجی و از شرّ سلیقه‌های کج داخلی و داخل اسلامی نجات بدهد. 🔅این انگیزه، انگیزه‌ای است که اگر در جوانهای ما ملاحظه بفرمایید، در عموم ملت ملاحظه بفرمایید، البته استثنا دارد، در همه جا استثنا هست، در زمان رسول الله هم استثنا بود، همیشه این استثناها هست، اما وقتی که وجهه عمومی مردم را در این حرکتهایی که دارند، در این شور و شوقی که دارند و رو به مرگ می‌روند با شور و شوق، از هر کدام بپرسید که تو چرا داری می‌روی به جبهه، می‌گوید: برای خدا، برای اسلام، برای خدا، برای امر خداست. اما اگر فرض کنید که از یک سرباز روسی بپرسند که تو برای جبهه می‌روی چه بکنی؟ او می‌گوید: می‌خواهم این کشور را به دست بیاورم، می‌خواهم قدرت خودم را توسعه بدهم. 🔅در عالم همیشه همین‌طور است. ما باید فکر این معنا باشیم که ما تلخیها و شیرینیها داشتیم. اما تلخیهایی که داشتیم برای این است که، ما معارفمان ناقص است. 🔅شما ملاحظه کنید که بهترین خلق الله در عصر خودش، حضرت سیدالشهدا - سلام الله علیه - و بهترین جوانان بنی هاشم و اصحاب او شهید شدند و از این دنیا رفتند با شهادت، لکن وقتی که در آن مجلس پلید یزید صحبت می‌شود، حضرت زینب - سلام الله علیها - قسم می‌خورد که‌ ما رَایْنا الّا جَمیلاً؛  🔅رفتن یک انسان کامل، شهادت یک انسان کامل در نظر اولیای خدا جمیل است، نه برای اینکه جنگ کرده و کشته شده، برای اینکه جنگ برای خدا بوده است، قیام برای خدا بوده است. 🔅وقتی انگیزه برای اسلام شد، دیگر لذت دارد نه غم، منتها ما چون ناقص هستیم و نرسیدیم به آن مقامی که باید برسیم، از این جهت تلخی داریم. ما البته تلخیها داشتیم به حسب این وضع روحی‌ای‌ که داریم. 🔅از ما اشخاص بزرگ شهید شده است به دست اشخاص پلید، و خانوارها، خانواده‌ها، اطفال اینها الآن دارند کشته می‌شوند و این برای ما سخت است، برای ما دشوار است، لکن وقتی انگیزه را ملاحظه کنیم و غایات اعمال را ملاحظه کنیم و اگر بفهمیم این مقاصدی که انبیا داشتند و آن کارهایی که انبیا کردند و آن کارهایی که در صدر اسلام واقع شده است چه جور بوده است، برای ما سهل می‌شود؛ یعنی، خوف از بین می‌رود، تلخی مبدّل به لذت می‌شود، ناگواری مبدل به گوارایی می‌شود. 🔅و هرچه طرف این انگیزه پیش برویم و این مطلب روحی را بر خودمان تزریق کنیم و با مجاهدت پیش برویم، این اسباب این می‌شود که هیچ تلخی، ما در دنیا نبینیم مگر آن چیزی که مخالف اسلام است. آنی که مخالف اسلام است برای ما تلخ باشد و آن چیزی که برای اسلام است برای ما شیرین باشد. 📚صحیفه امام جلد ۲۰ ص ۲۰۵ (س) 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📌مقامِ غیر قابل توصیف حضرت زینب(س) 🔰مقام معظم رهبری ◾️ (سلام اللَّه علیها)، هم در حرکت به سمت ، همراه امام حسین؛ هم در حادثه‌ی روز ، آن سختیها و آن محنتها؛ هم در حادثه‌ی بعد از شهادت (علیه‌السّلام)، بی سرپناهی این مجموعه‌ی به جا مانده‌ی کودک و زن، به عنوان یک آنچنان درخشید که نظیر او را نمیشود پیدا کرد؛ در طول تاریخ نمیشود نظیری برای این پیدا کرد. ◾️بعد هم در حوادث پی در پی، در دوران زینب، در ، در شام، تا این روزها که روز پایان آن حوادث است و شروع یک سرآغاز دیگری است برای حرکت اسلامی و پیشرفت تفکر اسلامی و پیش بردن جامعه‌ی اسلامی. ◾️برای خاطر همین مجاهدت بزرگ، (سلام اللَّه علیها) در نزد خداوند متعال یک مقامی یافته است که برای ما قابل توصیف نیست. 📚بیانات ۱۳۸۸/۱۱/۱۹ 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
انسان شناسی در مقتل ابا عبد الله_01.mp3
21.55M
🔊| انسان شناسی در مقتل ابا عبد الله (ع)/ ولایت مداری در سیره حضرت زینب(س)/ ترکت الخلق طرا فی هواکا و أیتمت العیال لکی أراکا/ اشاره ای به عظمت خطبه فاطمه صغری (س) در کوفه 🎙استاد علی فرحانی 📚گزیده تدریس شرح لمعه. سال 90 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📌علامه طباطبایی، صاحب تفکری عمیق بود/ ایشان مصر بودند بر اینکه میان علوم خلط نشود/ حین بحث فلسفی هیچ حدوسط عرفانی و تفسیری و ... را دخیل نمیکردند/ به همین خاطر ملامحسن فیض را تمجید میکردند 🔰علامه طهرانی 🌀روش علمى: استاد،مردى متفكّر و در تفكّر عميق بودند. هيچگاه از مطلبى به آسانى عبور نمى‌كردند؛و تا بعمق مطلب نمى‌رسيدند و اطراف و جوانب آنرا كاوش نمى‌نمودند دست بر نمى‌داشتند. 🌀در بسيارى از مواقع كه يك سؤال بسيط‍‌ و ساده‌اى از ايشان مى‌شد،در يك مسألۀ فلسفى و يا تفسيرى و يا روائى،و ممكن بود با چند كلمه جواب،فورى پاسخ داده شده و مطلب تمام شود؛ايشان قدرى ساكت مى‌ماندند و پس از آن چنان اطراف و جوانب و احتمالات و مواضع ردّ و قبول را بررسى و بحث مى‌نمودند كه حكم يك درسى را پيدا مى‌كرد. در مباحث فلسفى از دائرۀ برهان خارج نمى‌شدند؛و مواضع مغالطه و جدال و خطابه و شعر را خوب از قياسات برهانيّه جدا مى‌كردند،و تا مسأله به اوّليّات و نظائرها منتهى نمى‌شد دست بر نمى‌داشتند. 🌀و هيچگاه مسائل فلسفى را با مسائل شهودى و عرفانى و ذوقى خلط‍‌ نمى‌نمودند؛در مسائل فلسفى-در موقع تدريس-يك سخن از مسائل شهودى داخل نميشد؛و در اين جهت با صدر المتألّهين و حكيم سبزوارى فى الجمله متفاوت بودند. 🌀بسيار دوست داشتند كه در هر رشته از علوم،بحث از مسائل همان علم شود؛ و از موضوعات و احكام همان علم بحث و گفتگو شود؛و علوم با يكديگر درهم و برهم نگردند. و بسيار رنج مى‌بردند از كسانيكه فلسفه و تفسير و اخبار را با هم خلط‍‌ مى‌كنند؛ و چون برهان دستى از آنها نمى‌گيرد و در مسأله در مى‌مانند به روايات و تفسير متوسّل مى‌شوند و با استشهاد به آنها مى‌خواهند برهان خود را تمام كنند. 🌀از مرحوم ملاّ محسن فيض كاشانى بسيار تمجيد مى‌كردند و مى‌فرمودند:اين مرد جامع علوم است و بجامعيّت او در عالم اسلام كمتر كسى را سراغ داريم؛و ملاحظه مى‌شود كه در علوم مستقلاّ وارد شده،و علوم را با هم خلط‍‌ و مزج نكرده است . 🌀در تفسير « صافى » و « أصفى » و « مُصفَّى » كه روش تفسير روائى را دارد،ابداً وارد مسائل فلسفى و عرفانى و شهودى نمى‌گردد. در اخبار،كسيكه كتاب « وافى » او را مطالعه كند مى‌بيند يك اخبارى صرف است و گوئى اصلاً فلسفه نخوانده است . در كتاب‌هاى عرفانى و ذوقى نيز از همان روش تجاوز نمى‌كند،و از موضوع خارج نمى‌شود؛با اينكه در فلسفه استاد و از مبرّزان شاگردان صدر المتألّهين بوده است. 📚مهرتابان. ص 42_43 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
1.51M
⁉️مشاوره 🔰سوال: بنده ک زیاد منبر میرم در رسانه و غیررسانه حداقل هفته ای ۳ جا میرم ایام تبلیغی هم که هیچ. بالطبع سرو کارم با روایات و تفسیر هست کتاب های تاریخی همچنین فلذا از فقه و اصول و ادبیات و فلسفه و اینا ک خیلیم علاقه دارم عقب میممونم .... بنظرتون چیکار کنم؟ 🎙حجت الاسلام ابراهیمی 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b