عنوان اخذ در علی الید ما اخذت حتی توؤدی.mp3
زمان:
حجم:
2.45M
🔊#فقه| شیخ اعظم عنوان «أخذ» را در قاعده «علی الید حتی أخذت ما تؤدی» حمل بر «أخذ محسوس» میکنند/ لذا با اینکه عنوان أخذ بر عین صادق میشود و بالتبع عین، منافع هم تحت سلطه قرار میگیرند اما عنوان أخذ بر منافع صادق نیست/ اگرچه عنوان «مال» بر منافع صادق است/ لازمه این مبنای شیخ این است که منافع در اجاره، مشمول قاعده علی الید نشوند
🎙استاد علی فرحانی
📚گزیده مکاسب جلد سوم. موسسه دارالهدی. سال 95
#فقه
#پای_درس_استاد_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📣 #اطلاعیه_جلسه_پنجم
#گفتگوی_مجازی
❇️ پنجمین جلسه از سلسله جلسات #گفتگو_محور🌀«مصباح اندیشه»🌀
🎙با حضور: استاد علی فرحانی
🔵 با موضوع: ادامه مباحث قرآن و سلوک معنوی
⏰زمان لایو: یکشنبه ( 27/1/1402) ساعت 16 عصر
📌سوالات و دغدغه های خود را در مورد موضوع جلسه برای ما ارسال کنید 👇
@admin_morsalat
📱#پخش_زنده از کانال المرسلات در #ایتا 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
@almorsalaat
المرسلات
📣 #اطلاعیه_جلسه_پنجم #گفتگوی_مجازی ❇️ پنجمین جلسه از سلسله جلسات #گفتگو_محور🌀«مصباح اندیشه»🌀 🎙با
.
📌#یادآوری
📌انشاءالله تا دقائقی دیگر جلسه امروز برگزار میشود.
🌀#با_المرسلات_همراه_باشید
#سلسله_جلسات_مصباح_اندیشه
#پای_درس_استاد_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
5- جلسه پنجم (ادامه قرآن و سلوک معنوی).mp3
زمان:
حجم:
42.97M
🎙#مصباح_اندیشه| جلسه پنجم از سلسله جلسات مصباح اندیشه
🌀موضوع: ادامه مباحث قرآن و سلوک معنوی
🎙استاد علی فرحانی
📚گفتگوی علمی. 27/1/1402
#ماه_رمضان #مصباح_اندیشه
#پای_درس_استاد_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
🎙#مصباح_اندیشه| جلسه پنجم از سلسله جلسات مصباح اندیشه 🌀موضوع: ادامه مباحث قرآن و سلوک معنوی 🎙استاد
.
📌استاد در این جلسه ضمن اشاره به جلالت قدر و عظمت ملامحمد تقی مجلسی، به مناسبت مباحث قرآنی که مطرح کردند این بخش از عبارت ایشان را قرائت فرمودند👇👇👇
🔰ملامحمدتقی مجلسی
🌀والّذی وجد هذا الضّعیف فی أزمنة الرّیاضات إنّی کنتُ فی مطالعة التفاسیر إلی أن رأیتُ فی لیلة فیما بین النّوم و الیقظة #سیّد_المرسلین(ص) فقلت فی نفسی تدبّر فی #کمالاته و #اخلاقه
🌀فکلّما کنتُ أتدبّره یظهر لی عظمته(ص) و أنواره بحیث ملأ الجوّ و استیقظتُ فألهمتُ #بأنّ_القرآن_خُلْق_سیّد_الانبیاء(ص) فینبغی أنْ أتدبّر فیه
🌀فکلّما ازداد تدبّری فی آیة واحدة کان یزداد الحقائق إلی أن ورد علیّ مِنَ #العلوم مالاتناهی دفعة واحدة
🌀ففی کلّ آیة کُنْتُ أتدبّر فیها کان یظهر مثل ذالک ولایمکن التصدیق بهذا المعنی قبل الوقوع فأنّه کالممتنع العادی
📚روضة المتّقین. محمدتقی مجلسی. جلد 13. ص 127
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
📌#فهرست 📌#مجموعه_آثار_و_بیانات استاد علی فرحانی 💢دروس منطق 👈(المنطق، جمع بندی منطق، برهان و عرض ذا
.
#پیام_شما
📌یکی از مخاطبین عزیز که در حال استماع اصوات رسائل استاد معظم هستند برای ما این متن را فرستادند👇👇👇
💢 تقریبا از اواخر پایه چهار که با استاد آشنا شدم، ادامه ی مسیر علمی ام را با ایشان بستم و الان تدریس رسائلشان را استماع میکنم.
💢متاسفانه فعلا شرایط از چند لحاظ مانع این شد که حضوری از ایشان استفاده بکنم و حقیقتا احساس میکنم که به خاطر عدم حضور در محضرشان، دچار چه محرومیت بزرگی هستم.
💢لطفا دعا کنید برای بنده هم توفیق حضور و شاگردیشان حاصل شود.
📌انشاءالله خداوند به همه ما توفیق بدهد تا بیشتر و بیشتر از محضر استاد کسب فیض کنیم.
📌شما هم با ما در ارتباط باشید👇
@admin_morsalat
#پیام_شما
#پای_درس_استاد_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
استاد علی فرحانیbaarasi-sanadi-revayate-nokallem-ala-ghadre-oghoolehem.mp3
زمان:
حجم:
3.63M
🎙#علم_رجال| بررسی سندی روایت "انا معاشر الانبیاء نکلم الناس علی قدر عقولهم"/ اشاره ای به کتب رجالی و بزرگان علم رجال / شکی در جلالت قدر و فقاهت ابن شعبه حرانی نیست و نیز شکی در اسناد کتاب تحف العقول به ایشان نیست/کیفیت تصحیح سندی روایات تحف العقول/ علت جرح روایات عوالی اللئالی توسط محدث بحرانی و صاحب جواهر
🎙استاد علی فرحانی
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
#رجال #روایت
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 حرکت و اوجگیری جوانان در دوران دفاع مقدس جوری بود که امام خمینی به حال آنان غبطه میخورد / حتما کتابهای شرح حال شهدا را بخوانید
✏️ رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار رمضانی دانشجویان: در دوران دفاع مقدس دو فرصت تعالی و عروج بصورت مشترک در کنار هم قرار گرفتند. جوانهایی که وارد میدان جنگ شدند حرکتشان و اوجگیریشان جوری بود که فردی مثل امام راحل، امام بزرگوار که سالهای متمادی سلوک و عرفان را تجربه کرده بود به حال آنها غبطه میخورد، من نمیدانم شماها شرح حال این شهدا را میخوانید؛ این کتابها را یا نه؟ من میخوانم و اشک میریزم و استفاده میکنم برای من حقیقتاً استفاده دارد. من خیال میکنم شما یکی از کارهایی که میکنید حتماً همین باشد شرح حال این شهدای عزیز را بخصوص بعضیهایشان را که خیلی معنویت دارند بخوانید. اینها استفاده کردند. ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
🖼 #دیدار_دانشجویان
💻 Farsi.Khamenei.ir
📌دیدار رمضانی رئیس محترم جمهور با نخبگان حوزوی و علماء
📌حضور استاد علی فرحانی در این جلسه
🌀تاریخ جلسه: 29/1/1402
💢استاد علی فرحانی در دیدار با رئیس جمهور نکات ذیل را مطرح کردند:
1⃣ظرفیت فراوان حوزه علمیه در تولید علوم انسانی اسلامی
2⃣توانایی حوزه علمیه در حل مسائل میدانی انقلاب اسلامی
3⃣استعداد قابل توجه نخبگان حوزوی
4⃣ لزوم توجه به تلاش هایی که بزرگانی همچون آیت الله اعرافی، آیت الله اراکی، آیت الله رشاد در طی سالیان اخیر انجام داده اند
5⃣لزوم توجه به مساله فقه جنسیت و آثار اجتماعی آن از منظر فقه اجتماعی
6⃣ بیان تطبیقی فعالیتهای اخیر حوزه علمیه در باب مسائلی همچون:
💢مساله حضور زن در ورزشگاهها
💢مساله تفکیک جنسیتی در مراکز آموزشی
💢مساله موسیقی و هنر
💢مساله الگوهای خرد حکمرانی
💢مساله الگوی مدرسه اسلامی ایرانی
7⃣لزوم انگیزه سازی برای طلاب نخبه به وسیله مرتبط کردن آنها با مسائل میدانی توسط دولت محترم
8⃣پیشنهاد تأسیس یک ساز و کار مشخص برای ارتباط حوزه علمیه و دولت در حل مسائل میدانی که متولی آن دفتر امور نخبگان و تحت اشراف و نظر آیت الله اعرافی باشد
9⃣پیشنهاد ایجاد یک نظام مسائل توسط دولت و ارائه آن به حوزه
🔟پیشنهاد ارتباط دائمی حوزه و دولت برای بررسی و حل مسائل میدانی، با توجه به تراث علمی حوزه
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b