eitaa logo
المرسلات
10.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
549 ویدیو
40 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢گزارشی مختصر از جلسه نقد مقاله با موضوع «الرمز فی الادب العرفانی بین الظهور و التأویل» 🎙استاد علی فرحانی 📌صوت کامل بیانات استاد را در پست پائین بشنوید👇👇👇 📚مکان: جامعة آل البیت العلمیة 📚مورخ: 8/3/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
نشست علمی.mp3
9.25M
📌نشست علمی با موضوع «الرمز فی الادب العرفانی بین الظهور و التأویل» 📌بیانات استاد به زبان عربی 🎙استاد علی فرحانی 📚مکان: جامعة آل البیت العلمیة 📚مورخ: 8/3/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
#شرح_الموجز 🔰 پیام یکی از اعضای محترم 〰〰〰〰〰〰〰 💠 سلام علیکم، کتاب بدستم رسید ،خیلی عالی و خیلی قاب
. 📌نظر مخاطبین در مورد کتاب شرح الموجز: 💠سلام علیکم حاج آقا. از شما و عواملی که در انتشار کتاب شرح الموجز استاد فرحانی دخیل بودند تشکر می کنم . خدا به همه ی این بزرگواران اجر شایسته بدهد. 💠این کتاب چند روز پیش به دستم رسید .این کتاب برای کسانی که می خواهند یک دوره از علم اصول و مفاهیم این علم رو خیلی دقیق یاد بگیرند سودمند و راهگشاست و در مراحل بعدی از علم اصول هم می تواند براشون کارایی داشته باشه. سعی شده که مطالب تدریس استاد بطور کامل و دقیق در کتاب منعکس بشه که از این جهت جای قدردانی از آقای مقدسی دارد. 📌شما هم با المرسلات در ارتباط باشید👇 @admin_morsalat 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
حضرت ادریس ع.mp3
978.7K
🎙| هرامسه و شاگردان هرمس کبیر/ هرمس کبیر همان حضرت ادریس علیه السلام/ فیثاغورس و تالس از شاگردان حضرت ادریس اند 🎙استاد علی فرحانی 📚کفایه الاصول. قطع و ظن. مدرسه دارالهدی. سال 96 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📌یکی از مخاطبین عزیز با آیدی (@Kaffashnia) به ما پیام دادند👇 ❇️من واقعا هویت طلبگی خودم رو از زمان آشنا شدن با و مجموعه حضرت پیدا کردم ❇️دوتا خواهش: ❇️لطفا اگه ممکنه مجموعه اصوات مشاوره استاد رو برام فوروارد کنین ❇️دوم اینکه کانال استاد رو لطفا در تلگرام راه اندازی کنین، بیس های تلگرام طوری هست که بعد از سالها دسترسی به فایلها بازم امکان پذیره ولی در ایتا نهایت تادوسه ماه جواب میده 💢💢💢💢💢 💠لینک مجموعه صوتی طلبه موفق👇 https://eitaa.com/almorsalaat/4489 💠لینک کانال المرسلات در تلگرام👇 https://t.me/almorsalaat 💢💢💢💢💢 📌شما هم با المرسلات در ارتباط باشید👇 @admin_morsalat (ادمین) https://daigo.ir/pm/xbBIGA ‌(پیام ناشناس) 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
🔴 الحمدلله کتاب شرح الموجز با استقبال زیادی روبه رو شد و در مدت دو هفته حدود 100 جلد خدمت مخاطبین تقدیم شد ✅ برای چاپ مجدد کتاب اقدام شد و ان شاء الله تا پایان هفته کتاب های چاپ جدید آماده می شود. 👈 برای تهیه کتاب لطفا اطلاعات زیر را به همراه فیش واریز ارسال کنید: 🔸نام و نام خانوادگی 🔸استان 🔸شهر 🔸روستا 🔸آدرس دقیق (محله، خیابان، کوچه، پلاک، طبقه، واحد) 🔸کدپستی 🔸شماره همراه 💰شماره کارت: 💳 6037997701192784 ⚠️ به نام محمد مهدی مقدسی در بانک ملی 🔅قیمت جلد اول👈 ۱۴۰ هزارتومان ✅ قیمت با تخفیف 👈 ۱۱۰ هزار تومان 🔅هزینه ارسال پستی👈 ۲۰ هزارتومان 🛑 ارسال اطلاعات و فیش واریز به اکانت: @m_mahdi1384 لطفا اطلاعات فوق را به صورت کامل ارسال کنید تا در امور مربوط به ثبت خرید و ارسال کتاب وقفه ایجاد نشود. ارسال پستی به صورت هفتگی صورت می گیرد از صبوری شما سپاسگزاریم. 🌹🙏 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🔸آی دی: @m_mahdi1384 〰️〰️〰️〰️ 🌐https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فاعلیت الهی، غیر فاعل بالقصد_01.mp3
3.95M
🔊| افعال جوارحی اختیاری انسان و مساله فاعلیت بالقصد/ فاعل بالقصد، اضعف فواعل اختیاری انسان است/خاصیت فاعلیت بالقصد و معنای اختیار در آن/ لذا افعالی الهی را نمی توان با فاعلیت بالقصد تحلیل کرد 🎙استاد علی فرحانی 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌐| فلو فرضنا تقدم امیرالمومنین(ع) زمانا ... تکفل امر الرسالة و النبوة ▫️قال شيخنا العارف الكامل الشاه‏آبادي، مد ظله: ان السالك بقدم المعرفة الى اللَّه، اذا تم سفره الثالث و سرى بهويّته الجمعية في جميع مراتب الموجودات يرى بعين البصيرة جميع مصالح العباد، من امور المبدأ و المعاد، و ما يقرّبهم اليه تعالى؛ و [أن‏] الطريق اليه لكل احد بخصوصه، و له التشريع في هذا المقام. ▫️و كان هذا المقام حاصلًا لمولانا قطب الموحدين و امير المؤمنين و الائمة المعصومين من بعده؛ و لكن رسول اللَّه، صلى اللَّه عليه و آله، لما تقدم عليهم زماناً و كان صاحبُ المقام اظهر الشريعة فلم يبق مجال التشريع لاحد، لتمامية شريعته. فلا بد للاولياء من بعده من متابعته. و لو فرضنا تقدم أمير المؤمنين، عليه السلام، عليه صلى اللَّه عليه و آله، زماناً لأظهر الشريعة و تكفّل امر الرسالة و النبوة؛ فللرسول، صلى اللَّه عليه و آله، متابعته اذا جاء بعده. و لكن الحكمة البالغة تعلقت بأن اظهر الشريعة بيد رسول اللَّه، صلى اللَّه عليه و آله. 📚شرح دعای سحر، پاورقی مقدمه 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📣 ❇️ هفتمین جلسه از سلسله جلسات 🌀«مصباح اندیشه»🌀 🎙با حضور: استاد علی فرحانی 🔵 با موضوع: حقیقت ولایت در انسان شناسی شیعه ⏰زمان لایو: شنبه ( 17/4/1402) ساعت 18:30 📌سوالات و دغدغه های خود را در مورد موضوع جلسه برای ما ارسال کنید 👇 @admin_morsalat 📱 از کانال المرسلات در 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b @almorsalaat
ضربه علی علیه السلام یوم الخندق _01.mp3
1.27M
🔊| معنای روایت «ضربه علی یوم الخندق افضل من عباده الثقلین» در بیان حضرت امام 🎙استاد علی فرحانی 📚گزیده نهایه الحکمه. تدریس سال 96 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مصباح اندیشه (حقیقت ولایت).mp3
35.49M
🎙| حقیقت ولایت در انسان شناسی شیعه 🎙استاد علی فرحانی 📚نشست علمی(جلسه هفتم). 17/4/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
#شرح_الموجز 🔴 الحمدلله کتاب شرح الموجز با استقبال زیادی روبه رو شد و در مدت دو هفته حدود 100 جلد خد
📚 🔴 الحمدلله چاپ مجدد کتاب شرح الموجز آماده شد و خدمت عزیزان ارسال گردید. 🟣 عزیزانی که می خواهند کتاب را به صورت دریافت کنند برای دریافت آدرس به آیدی ذیل پیام دهند 👇👇👇 🆔 @m_mahdi1384 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
پیام گفتار و لوازم بیان متکلم در علم.mp3
2.67M
🎙| آنچه در اقوال علماء یک علم ملاک است، پیام گفتار و لوازم بیان آن متکلم است / اساسا سیر رشد علم هم به همین صورت است 🎙استاد علی فرحانی 📚 فقه. فیضیه. دی ماه 1401 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📌یکی از مخاطبین عزیز با آیدی (@talabe0987) به ما پیام دادند👇 ❇️سلام علیکم ❇️درخواستی داشتم ❇️لطفا از استاد خواهش بکنید که یه کلاسی برگزار بکنند با محتوای زي طلبگی (مشکلاتی که طلاب درگیر هستند و مانع رشد طلاب شده درین جامعه و....) یا با محوریت یه کتاب اخلاقی یا عملی یا.... ❇️شیوه ایشون و نفس ایشون واقعا طلبه پروره و ما خیلی استفاده می‌کنیم. و ما طلبه هایی که از شهرستان هستیم و دسترسی به استاد نداریم، احساس خلاء در درون خود داریم 💢💢💢💢💢 💠پاسخ: 💠برای این مساله میتوانید به اصوات اخلاق و عرفان http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/audio/akhlagh/ و نیز جلسات منیه المرید استاد (https://eitaa.com/almorsalaat/6333) مراجعه کنید. توصیه‌ میکنیم حتما اصوات منیه المرید را استماع کنید، این تدریس بسیاری از دغدغه های یک انسان دغدغه مند راه معنویت را پاسخ میدهد. 📌شما هم با المرسلات در ارتباط باشید👇 @admin_morsalat (ادمین) 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📣 | دیدار جمعی از مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور با رهبر انقلاب. ۱۴۰۲/۴/۲۱ ✏️ رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار فضلا، طلاب و مبلغین حوزه‌های علمیه، تبلیغ دین و اهداف دینی را مهم‌ترین وظیفه حوزه‌ها خواندند و با اشاره به لوازم تبلیغ موثر و به‌روز یعنی «شناخت مخاطب، شناخت آرایش حقیقی صحنه تبلیغات جهانی برای داشتن موضع تهاجمی و برخورداری از روحیه جهادی» تاکید کردند: نسل نوجوان و جوان در مقام صاحبان و سازندگان آینده کشور، باید مرکز توجه تبلیغات خلاقانه و متکی بر شیوه‌ها و ابزارهای نوین باشد. ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که در آستانه ماه محرم انجام شد، نیاز کشور به فعالیتهای تبلیغاتی متکی بر تحقیق را بسیار بیشتر از فعالیتهای کنونی دانست و با استناد به آیات متعدد قرآن مجید درباره تبلیغ و ابعاد و ظرایف آن، گفتند: دین خدا در سطح توده‌های مردم جز با تبلیغ صحیح تحقق نمی‌یابد... 🔍 از اینجا بخوانید👇 khl.ink/f/53327
هدایت شده از KHAMENEI.IR
985_14883882872365.mp3
26.67M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور. ۱۴۰۲/۴/۲۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 | نسبت به تبلیغ نگرانم ✏️ برشی از بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📣 پنج کلید تبلیغ 🔍 مرور نکات کاربردی رهبر انقلاب درباره بایسته‌های تبلیغ حوزه‌های علمیه 📥 نسخه قابل چاپ👇
📣 ❇️ هشتمین جلسه از سلسله جلسات 🌀«مصباح اندیشه»🌀 🎙با حضور: استاد علی فرحانی 🔵 با موضوع: تحلیل و تبیین بیانات رهبری در دیدار اخیر حوزویان با موضوع تبلیغ دین ⏰زمان لایو: شنبه ( 24/4/1402) ساعت 18:00 📌سوالات و دغدغه های خود را در مورد موضوع جلسه برای ما ارسال کنید 👇 @admin_morsalat 📱 از کانال المرسلات در 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b @almorsalaat
4_5978583407901281727.mp3
4.09M
🎙شهید آوینی 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️امروز فقه و اصول کافی نیست برای اینکه انسان بتواند تبلیغ دین را بکند/ تنوع در علوم حوزوی یک نیاز قطعی و مبرم است و بایستی در برنامه‌ریزی به آن توجه شود. 🔰مقام معظم رهبری 🔺بالاخره حوزه خیلی کار دارد. البته وقتی ما میگوئیم فلان رشته‌ها بیاید، فلان کارها انجام بگیرد، بعضی میگویند آقا شما به فقه و اصول بی‌اعتنائی کردید؛ ما در حوزه، دیگر صاحب جواهر یا شیخ انصاری متخرج نداریم. 🔺این جزو حرفهای رائج است. من این حرف را قبول ندارم. اولاً مثل شیخ انصاری کو؟ توی حوزه‌هائی هم که مخصوص این کار بودند، مگر چند تا شیخ انصاری داشتیم؟ عرض کردم؛ به نظرم نمیرسد که بعد از شیخ انصاری، هیچکدام از شاگردان ایشان و شاگردان شاگردان ایشان تا امروز به رتبه شیخ انصاری رسیده باشند. بله، حرفهای ایشان را ذکر میکنند، اشکال میکنند، ایراد میکنند، اشکالها هم وارد است؛ اما مسئله‌ی شیخ، مسئله‌ی دیگری است. 🔺آن قالبی که شیخ علیه‌الرحمه برای استنباط فقهی بعد از صاحب جواهر و روی دست صاحب جواهر، شیخ فراهم کرده شما ملاحظه کنید «مکاسب» شیخ را با «متاجر» جواهر مقایسه کنید تا معلوم شود فرق بین شیخ و صاحب جواهر چقدر است. 🔺بعد از صاحب جواهر، مگر ما چند تا مثل صاحب جواهر در حوزه‌های علمیه تربیت کردیم که حالا از حوزه گله کنیم که صاحب جواهر تربیت نمیکنیم! خب، اینها قله‌هائی بودند، هر چند وقت یکبار، یک مجموعه علمی و انسانی به یک قله‌ای دست پیدا میکند. 🔺اگر در زمان ما صاحب جواهر یا شیخ انصاری درست نشد، جای گله نیست که چرا نتوانستیم؛ خیال کنیم که اگر ما این درسها را کنار میگذاشتیم و فقط به فقه و اصول میچسبیدیم، حالا چند تا صاحب جواهر داشتیم؛ نه، آن روزی هم که حوزه نجف منحصر و مختص به فقه و اصول بود و غیر از آن نبود - که مرحوم سید اصفهانی (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) اینجور فرموده بودند که باید فقط فقه و اصول باشد – ما ندیدیم در نجف مثل صاحب جواهر یا شیخ انصاری تربیت شود. این اولاً. 🔺ثانیاً اعتقاد ما این است که ما امروز نوکر دینیم؛ ما نوکر اسمها که نیستیم. روحانیت برای چیست؟ 🔺روحانیت برای این است که بتواند مردم را تغذیه دینی کند؛ البته عالمانه. آن روز یک طلبه‌ای می‌آمد نجف درس میخواند، فقه و اصول میخواند، رجال میخواند و بعضی چیزهای دیگر میخواند، ملا میشد، فاضل میشد؛ اگر در نجف میماند میشد بحر‌العلوم و کاشف‌الغطاء؛ اگر از نجف خارج میشد، میشد میرزای قمی و ملامهدی نراقی و ملا احمد نراقی و حاجی کلباسی و سید شفتی و امثال اینها. یعنی هر کدام از اینها در هر شهری بودند، برای هدایت و تغذیه معنوی و فکری مردم خودشان کافی بودند. یک سید شفتی یا یک حاجی کلباسی یا یک میرزا مهدی شهید در مشهد، خودش و شاگردانش میتوانستند مردم را از لحاظ فکری تغذیه کنند. 🔺آن وقت عوامل گمراه‌کننده و لغزاننده‌ی مردم زیاد نبود؛ همان شهوات شخصی انسانها بود که همیشه انسانها به آن دچار و مبتلایند؛ آن هم با موعظه و نُزهت و تذکر و از این چیزها تا حدود زیادی قابل رفع بود؛ یک مقدارش هم میماند که خب، همیشه گنهکارانی هستند. 🔺آن روز دیگر تلویزیون نبود، اینترنت نبود، این همه کتاب و مجله و افکار جدید نبود، این همه فلسفه‌های جدید داخل ذهنهای مردم نبود، شبکه‌ی فیلمهای خانگی نبود، ماهواره نبود، مغریات و مذلاتی که جوان و پیر را تحت تأثیر قرار میدهد - افکار و شبهات گوناگون - نبود. 🔺آن روز وقتی عالم وارد یک شهری میشد - مثل میرزای قمی یا مثل حاجی کلباسی - از همه‌ی مردم آن شهر فاضل‌تر بود. فضلای هر شهری کسانی بودند که چند جمله ادبیات یا عقلیات یا شبیه این چیزها را خوانده بودند؛ اینها از همه‌ی آنها بهتر بودند، بالاتر بودند؛ در مقام برخورد و زورآزمائی علمی، کسی از عهده‌ی آنها برنمی‌آمد؛ 🔺اما امروز اینجوری نیست. 🔺امروز ما فقه و اصول که میخوانیم، اگر توی یک شهری برویم، اینجور نیست که از همه زورمان بیشتر باشد؛ در رشته های مختلف، در کارهای مختلف، در حرفهای مختلف، در افکار مختلف کسانی هستند که مسلطند، فنانند، متبحرند؛ کسانی بخواهند عرصه را از آنها بگیرند، باید به قدر آنها زور داشته باشند. 🔺امروز فقه و اصول کافی نیست برای اینکه انسان بتواند تبلیغ دین را بکند. بنابراین حوزه‌ها وظیفه‌شان خیلی سنگین است. این تنوع در علوم حوزوی یک نیاز قطعی و مبرم است و بایستی در برنامه‌ریزی به آن توجه شود.. 📚 بیانات 2.8.89 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b