#پیام_شما 👆👆
⬇️لینک دانلود صوت مجموعه جلسات اخلاقی استاد علی فرحانی باعنوان "علم قبل از تزکیه"
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/elme-ghabl-az-tazkie/
@fater290
6.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢آشنایی با کتاب مصباح الهدایه، اثر عرفانی امام خمینی
🔰استاد علی فرحانی
📌 مشاهده در اینستاگرام👇👇
https://www.instagram.com/tv/CDZE9Qoppkv/?igshid=61br20safoe4
#پای_درس_استاد #علی_فرحانی #عرفان #مصباح_الهدایه #در_مدرسه_امام_خمینی
@fater290
12.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید: تفاوت تربیت عرفانی و تربیت عمومی
🔰استاد علی فرحانی
❄️استاد در این فیلم که بخشی از پنجمین جلسه تبیین هماهنگی نظام انسان شناسی امام و علامه ۹۹/۵/۱۲ است، به بررسی تفاوت تربیت عمومی و تربیت عرفانی بر اساس سیره علامه طباطبایی و کتاب الولایه و سیره امام خمینی می پردازند. ایشان می فرمایند: تنها کسی که در حال حاضر بر اساس مدل صحیح تربیت اسلامی سیر میکند، رهبر معظم انقلاب است.
#پای_درس_استاد #استاد_علی_فرحانی #در_محضر_علامه #عرفان #تربیت_اسلامی #در_مدرسه_امام_خمینی
@fater290
♨️ #بشنوید: ۵مین جلسه تبیین هماهنگی نظام انسان شناسی امام و علامه طباطبایی
🔰استاد علی فرحانی
✅موضوع این جلسه که دیروز ۹۹/۵/۱۲ برگزار شد، بحث معقولات ثانی فلسفی از نگاه امام و علامه بود. واقعا شیرین و بسیار قابل استفاده بود. #حتما بشنوید. در این جلسه استاد توضیح مختصری از ابتدای نظام ریاضی وار علامه در کتاب بدایه و نهایه بیان کردند و سپس معقولات ثانی را از نگاه علامه تبیین نمودند و پس از آن همین نگاه را از آثار امام خمینی خصوصا کتاب تقریرات فلسفه تشریح کردند.
⬇️لینک دانلود صوت👇👇
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/hamahangi-emam-v-allame-99-sadr/05-hamahangi-99.5.12.mp3
#پای_درس_استاد #استاد_علی_فرحانی #در_مدرسه_امام_خمینی #در_محضر_علامه #فلسفه #عرفان
@fater290
💠 #بشنوید: ۲۳مین جلسه تدریس کتاب تعادل و تراجیح امام خمینی
🔰استاد علی فرحانی
🔸موضوع این جلسه که دیروز ۹۹/۵/۱۲ برگزار شد، ادامه بحث تعارض بین نسخ و تخصیص بود. به مناسبت این بحث و سوال و جواب اعضای کلاس، استاد جمع بندی تفصیلی ای را از بحث مصلحت سلوکیه شیخ و نسبت آن با مصلحت تسهیل بیان کردند و در تبیین نظر حضرت امام در مورد اینکه همه احکام (هم عمومات و هم مخصصات آنها) در زمان پیامبر بیان شده است، نکات قابل توجهی بیان کردند.
⬇️لینک دانلود صوت👇👇
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/doroos/osul/taadol-v-tarajih-emam-khomeini/023-taadol-99.5.12.mp3
#پای_درس_استاد #استاد_علی_فرحانی #در_مدرسه_امام_خمینی #اصول #تعادل_و_تراجیح
@fater290
هدایت شده از در نوبت
#پیام_شما 👆👆
ضمن عرض تبریک به مناسبت ورودتان به حوزه، باید عرض کنم که برای آشنایی با اندیشه امام و علامه، ابتدا مقدمات استفاده از کتب ایشان که همان ادبیات و منطق است را در یکی دو سال اول حوزه با همان مدلی که در کانال تبیین کرده ایم، بخوانید. در کنار اونها جلسات تدریس کتاب انسان و ایمان شهید مطهری رو گوش کنید.
پس از اینها هر موقع مهیا شدید، دروس الموجز و اصول فقه استاد را با رعایت آداب استماع صوت، گوش کنید.
پس از آن کتاب بدایه الحکمه رو با تدریس استاد بخوانید.
انشالله با گوش دادن اینها بقیه کار هم مشخص خواهد شد.
لینک همه این مواردی که عرض کردم در کانال هست.
خوبه که مجموعه صوتی #طلبه موفق را هم بشنوید تا روش تحصیل رو هم انشالله از همین ابتدا فرابگیرید و بر اساس اون کارتون رو پیش ببرید.
@fater290
#پیام_شما 👆👆
پیشنهاد میکنم مجموعه صوتی #طلبه_موفق رو که توی کانال سنجاق شده است، خصوصا بخش اول (اهداف و چشم اندازها) و بخش دوم (راهکارها و مهارت های برنامه ریزی) با دقت گوش کنید.
تجربه خودم و دیگرانی که استماع کرده اند، اینه که پاسخ این سوالات داده میشه.
@fater290
المرسلات
#پیام_شما 👆👆 سلام. چشم. پیامتون رو برای استاد ارسال میکنم. @fater290
♨️♨️ نقش و اهمیت نظرات گذشتگان یک علم و روش مطالعه و تحصیل آثار ایشان
🔰 استاد علی فرحانی
✳️✳️✳️✳️✳️
🍀 یکی از دغدغه های تمام محصلین دانشگاهی و حوزوی پس از طی مقاطع اولیه تحصیلی، تحصیل و یادگیری نظرات و دیدگاه های علمای سابق یک علم است.
🍀 به عنوان نمونه علم فلسفه که سابقه چند هزار ساله دارد، به موازات قدمت این علم، دیدگاه ها و آثاری از علمای فلسفه وجود دارد. امروز در مقابل یک طلبه و یا دانشجوی محصل فلسفه، آثار و نظریاتی از قبل از فلاسفه یونان و فلاسفه یونان تا فارابی و بوعلی و حکمای مشاء و اشراق تا برسد به حکمت متعالیه و حکمای آن تا امروز وجود دارد.
🍀 در این جا دو سوال اساسی مترتب بر هم وجود دارد:
🍁 1- آیا یادگیری آثار قدما و گذشتگان یک علم، برای تولید و پیشروی در آن علم لازم است؟
🍁 2- اگر یادگیری آن آثار لازم است، روش تحصیل آنها چگونه است؟
🍀 اهمیت سوال دوم زمانی واضح تر می شود که می بینیم - به عنوان مثال - خواندن فقط یک دوره اسفار، بیش از ده سال طول می کشد تا چه برسد به خواندن شفا و اشارات و منظومه و ... مهمتر از آن اینکه پس از خواندن یک دوره -مثلا- اسفار، معلوم نیست که چند درصد از محتوای این کتاب در ذهن متعلم باقی می ماند.
🍀 این دو سوال مختص به علم فلسفه نیست، بلکه در هر رشته علمی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و در مرحله تولید و پیشبرد و نظریه پردازی علم مطرح می شود. این دو سوال در مورد علم اصول فقه و فقه و روش تحصیل آنها نیز وجود دارد. امروزه می دانیم که گذراندن یک دوره درس خارج اصول بیش از 8 سال طول می کشد، فضلا از درس خارج فقه که گذراندن یک دوره درس خارج در همه ابواب فقهی استحاله دارد.
🍀 استاد علی فرحانی در صوت زیر که در جمع برخی از طلاب رشته تخصصی فلسفه ارائه شده است، این موضوع را بررسی کرده اند.
🍀 ایشان در این جلسه در ابتدا دلیل و میزان اهمیت یادگیری آثار قدما و گذشتگان علم را بیان می کنند و سپس روشی زودبازده و کارآمد را برای مطالعه و تحصیل این آثار بیان می کنند و به مناسبت موضوع بحث و مخاطب، این بحث را در موضوع فلسفه تطبیق می کنند و با مثال هایی آن را تبیین می کنند.
🍀 این مدل از کار در مقطع سطوح عالی و تحصیلات تکمیلی، در واقع الگویی صحیح برای پژوهش در این مقاطع است.
⬇️لینک دانلود صوت👇👇
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/052-jayegahe-asare-gozashtegane-elm-v-raveshe-tahsile-anha@almorsalat.mp3
📌این صوت مربوط به اولین جلسه مشاوره درس اسفار در گروه فلسفه موسسه اسراء در سال 97 است
#فلسفه #پژوهش #مشاوره_مجازی #هدایت_تحصیلی
#پای_درس_استاد #مهارت_های_تحصیل_علم #پای_درس_استاد #استاد_علی_فرحانی
@fater290
5.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید: سلسله جلسات #خلافت_جمعی_انسان
👈قسمت دوم
🔰استاد علی فرحانی
🔹این جلسات به مناسبت عید غدیر، توسط ستاد مردمی غدیر تهیه شده است.
📌مشاهده در اینستاگرام👇
instagram.com/tv/CDMZ3zsHs4O/?igshid=1jay0itc4f62n
📌مشاهده در آپارات
aparat.com/v/EGrUJ
#پای_درس_استاد #استاد_علی_فرحانی
#اهل_بیت #عید_غدیر
@almorsalaat