eitaa logo
المرسلات
10.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
550 ویدیو
40 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰| طلبه باید با دعا، با ذکر و با مناجات انس پیدا کند. ♦️طلبه باید با دعا، با ذکر و با مناجات انس پیدا کند. طلبه باید زندگی خود را یک زندگی دینىِ محض بکند. طلبه باید دل خود را پاک و صاف کند، تا وقتی در مقابل انوار معرفت و توفیقات الهی قرار گرفت، تلألؤ پیدا کند؛ برادران! بدون اینها نمیشود. ما کسانی را داشتیم که از لحاظ علمی، مراتب بالایی هم داشتند و مغزشان قوی بود؛ اما دل و روحشان ضعیف و آسیب‌پذیر بود. وقتی این‌جا آن بنیه‌ی معنوی و دینی ساخته نشود، آن‌جا که پای مقام و امکانات مادّی به میان می‌آید، انسان میلرزد؛ آن‌جا که پای فداکاری به میان می‌آید، انسان میلرزد و نمیتواند جلو برود؛ آن وقت چه‌طور میشود یک ملت و یک مجموعه را هدایت کرد؟ ♦️باید عمل کنیم، تا بتوانیم اثر بگذاریم. امام را دیدید؟ امام در این شهر در زمان مرحوم آیةالله بروجردی مدرّس عالی‌مقامی بود که فقط طلاب ایشان را میشناختند. طلاب جوان و فضلا به ایشان علاقه داشتند و همان وقت درس ایشان، درس شلوغی بود؛ اما در بیرونِ حوزه‌ی علمیه، کسی در شهر قم هم ایشان را درست نمیشناخت، چه برسد در سطح کشور؛ مگر یک عده خواص کمیاب و بسیار معدود که در گوشه و کنار با اخلاق و درس اخلاق ایشان، یا آشنا بودند و یا شنیده بودند. همین انسان که در گوشه‌ی حوزه‌ی علمیه یک زندگی شبه منزوی و یک زندگی علمی محض را دنبال میکرد، آن وقتی که پای عمل به میان آمد، آن‌چنان قرص و محکم وارد شد که حقیقتاً قدرتهای پولادین دنیا را متزلزل و متلاشی کرد. این صاحبان قدرتهای مادّی دنیا با آن همه باد و بروت، با آن همه تظاهر و تشریفات، با آن همه پیشرو و پسروها، هیچکدامشان نتوانستند در مقابل آن نَفَس سوزان، آن پای استوار و آن انسان ثابت‌قدم و محکم، مقاومت کنند؛ درشتهایشان هم سینه سپر کردند؛ اما همه یکی پس از دیگری مجبور به عقب‌نشینی شدند. آن مرد این استقامت را از چه چیزی به دست آورد؟ از ایمان و تقوا و اخلاص و پاکیش. او انسانی پاک و بااخلاص بود و دنیا برایش اهمیتی نداشت؛ حفظ آن مقام برایش ارزش و هدف نبود؛ به تکلیف الهی فکر میکرد. ♦️برادران عزیز! طلاب و فضلای جوان! این بنیه در جوانی شکل میگیرد. در جوانی خودتان را بسازید؛ شما روزگارهای مهم و حساسی را در پیش خواهید داشت. این کشور و این نظام و این نهضت عظیم اسلامی در سطح عالم، به شماها احتیاج خواهد داشت؛ از لحاظ معنوی باید خودتان را بسازید. البته نقشه، نقشه‌ی آسانی است؛ اما پیمودنش اراده میخواهد. نقشه، یعنی تقوا؛ تقوا، یعنی پرهیز از گناه؛ یعنی اتیان واجبات و ترک محرمات؛ کار را با اخلاص انجام دادن و از ریا و فریب دور بودن. برخلاف آنچه که تصور میشود، این کارها در دوران جوانی بسیار آسانتر است؛ به سن ماها که برسید، کار مشکلتر خواهد شد. بنابراین، ارزش تدین، یکی از آن ارزشهاست؛ این ارزش بایستی رعایت شود. نماز شب خواندن، نافله خواندن، دعا خواندن، ذکر گفتن، متوجه خدا بودن، زیارت رفتن، توسل کردن و به مسجد جمکران رفتن، سازنده است؛ اینها شما را پولادین خواهد کرد. نمیشود یک حوزه‌ی ایده‌آل داشته باشیم؛ در حالی که این چیزها در طلابش نباشد. 🎙رهبر معظم انقلاب 70/12/1 @almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
🔰| کفایه الاصول 🎙استاد علی فرحانی 📌محدوده و تعداد جلسات: ▫️مقدمات(ص1-58) 52جلسه ▫️اوامر(ص61-146) 66جلسه ▫️نواهی(ص149-190) 58جلسه ▫️مفاهیم(ص191-212) 20جلسه ▫️عام‌وخاص(ص215-240) 17جلسه ▫️مطلق‌ومجمل(243-253) 7جلسه ▫️حجج‌وامارات(ص257-307) 49جلسه ▫️انسداد(ص308-333) 18جلسه ▫️اصول‌عملیه(ص337-422) 103جلسه ▫️تعادل‌و‌تراجیح (ص437-451) 13جلسه ⬇️لینک دانلود صوت👇👇 http://soda96.ir/kefaye-ostad-farhani/ @almorsalaat
المرسلات
🔰#تدریس| کفایه الاصول 🎙استاد علی فرحانی 📌محدوده و تعداد جلسات: ▫️مقدمات(ص1-58) 52جلسه ▫️اوامر(ص61
این مجموعه، دوره است که توسط استاد علی فرحانی تدریس شده است. سابقا بخش آن ناقص بود که اکنون تکمیل شده است. میتوانید صوت این جلسات را از لینک مربوطه دانلود کنید. @almorsalaat
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۲۹ آذر ماه سال ۱۲۹۹ ش 🏳رحلت مرجع مجاهدگمنام 🏳آیت الله شریعت اصفهانی 💠رهبرانقلاب ‼️هرجا كه محل حضور يك رهبر اسلامى و حضور قدرتمندانه‌ى اسلام بود، غربزدگان و روشنفکران هم حضور داشتند؛ و اين يكى از عجايب تاريخ ايران است؛ و عجيب‌تر اين است كه اين حادثه براى مردم ما شناخته شده نيست! مردم ايران نمى‌دانند كه مرحوم شيخ الشريعه‌ى اصفهانى - مرجع تقليد بزرگ ساكن نجف - فتوا داد كه استعمال اجناس مصنوعه‌ى در داخل كشور لازم است و مردم بايد از استفاده از مصنوعات خارجى اجتناب كنند، تا به اين ترتيب ديگران در داخل كشور نفوذ نكنند. همه مى‌دانند كه در ژاپن، حدود صد سال پيش از اين گفتند كه مردم حق ندارند از مصنوعات خارجى استفاده كنند، تا در داخل آن كشور چرخ اقتصاد به كار بيفتد؛ اما نمى‌دانند كه در همان زمان، بلكه زودتر از آن، عين همين پيشنهاد و همين فتوا، از طرف مراجع و علماى شيعه صادر شد؛ منتها متأسفانه در داخل كشور، هيچ كس از سرجنبانها و اهل قلم و اهل سياست و روشنفكران كمكشان نكرد! فتواى تحريم انتخابات قلابى انگليسيها در عراق، نمونه‌يى ديگر از حضور علما در صحنه‌ى سياست است. آن روز مرحوم شريعت اصفهانى فتوا داد كه شركت در انتخابات قلابى انگليسيها حرام است؛ كار سياسى از اين روشن‌تر، از اين قوى‌تر، از اين روشن‌بينانه‌تر؟ امروز مسأله‌ى آن انتخابات يواش يواش دارد از لابلاى كتابها خارج مى‌شود! آن علما و مراجع، سلف صالح شما هستند. اين است معناى آن مطلبى كه امام بزرگوار ما مكرر مى‌فرمودند كه علما پيشوايان نهضت مردم عليه ظلم و استبداد در طول ساليان متمادى بوده‌اند! ۷۰/۱۲/۱۴ @Jahade_tabeini
المرسلات
📣مدرسه مجازی المرسلات برگزار می‌کند: ✅دوره کوتاه مدت: ⁉️چگونه تفسیر المیزان بخوانیم؟ 🎙استاد سیدمح
🔴 قابل توجه عزیزانی که در دوره ثبت نام کردند: 🔵 اولین جلسه دوره «چگونه تفسیر المیزان بخوانیم؟» امشب ساعت 19:30 (7:30 عصر) برگزار می شود 🔆 لینک ورود به کلاس برای ثبت نام کنندگان ارسال شده است. 🔰 نیازی به نام کاربری و رمز عبور نیست و از قسمت «میهمان» با وارد کردن نام خود می توانید وارد کلاس شوید. @doreh_almorsalaat
📣| نشست تخصصی شاخصه های نظام استنباط امام خمینی (ره) در مقایسه با سایر نظامات 🎙با حضور استاد علی فرحانی 🕰فردا سه شنبه 1400/09/30 ساعت 12:30 الی 15 📲لینک ورود به جلسه👇👇 https://meeting.atu.ac.ir/ch/tis7 📌برگزار کننده: دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده الهیات و معارف اسلامی 🌐رسانه المرسلات https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📷 🔹به لطف الهی امشب اولین جلسه از دوره «چگونه تفسیر المیزان بخوانیم؟» امشب ساعت 19:30 در فضای اسکای روم برگزار شد. 🔹این دوره در چهارجلسه در روزهای دوشنبه برگزار می شود. ‼️بزرگوارانی که به دلیل اتمام ظرفیت دوره نتوانستند، در دوره شرکت کنند، میتوانند پس از اتمام دوره، یا جلسه را تهیه کنند و به صورت آفلاین از محتوای دوره بهره مند شوند. @majazi_almorsalaat
هدایت شده از بینش مطهر || مطهَرین
🎍بسم الله الرحمن الرحیم🎍 💢دبیرخانه بینش مطهر استان قم برگزار می کند: 🔷مرحله چهارم بینش مطهر: دوره تعلیم و تربیت اسلامی 🔷مرحله پنجم بینش مطهر: دوره نظام حقوق زن و مرد در اسلام ⭕️شرکت در این دوره ها برای تمامی علاقه مندان و دغدغه مندان یادگیری معارف ناب اسلامی امکان پذیر است. 📝ثبت نام و راهنمایی برادران: @binesh_qom 📝ثبت نام و راهنمایی خواهران : @shahid133 🖌لینک ثبت نام: http://idpay.ir/binesh800/1000000 ------------------•[]💠[]•--------------- @shmotahari کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
هدایت شده از المرسلات
🔵| رسائل ج۲ (برائت و احتیاط) 🎙استاد علی فرحانی 🔸صفحات ۷۵-۱ / ۶۶جلسه ▫️مدرسه امیرالمومنین(ع)/ ۹۹-۹۸ 🔸صفحات ۱۹۴-۲۷ / ۱۰۹جلسه ▫️مدرسه امام کاظم(ع)/ ۴۰۰-۹۹ 🔸صفحات ۳۱۴-۱۹۵/ ۳۶جلسه ▫️مدرسه امام کاظم(ع)/ ۴۰۰-۹۹ 🔸صفحات۴۲۲-۴۰۵ / ۲۲جلسه ▫️مدرسه دارالهدی/ ۹۷-۹۶ 🔸صفحات ۴۷۲-۴۵۷ / ۸جلسه ▫️مدرسه امام کاظم(ع)/ ۴۰۰-۹۹ ⬇️لینک دانلود صوت👇👇 http://soda96.ir/baraat-ostadfarhani/ @almorsalaat
♨️ : مجموعه گفتارهای در موضوع: ✅راهکارها و مهارت های موفقیت و جهت دستیابی به اهداف ✅این مجموعه صوتی منحصر به فرد که از دروس و جلسات استاد علی فرحانی انتخاب و جدا شده است، مجموعه ای کامل در موضوع روش زندگی و تحصیل طلبگی است. با این مجموعه صوتی امید است که سوالات مختلف در مورد روش تحصیل و برنامه‌ریزی علوم حوزوی مرتفع شود و مسیر تحصیل تا قله اجتهاد مشخص گردد. ♨️دانلود کنید و بشنوید 👇👇 1️⃣اهداف و چشم اندازهای حوزوی eitaa.com/almorsalaat/4158 2️⃣راهکارها و مهارت های برنامه ریزی eitaa.com/almorsalaat/4183 3️⃣روش ها و مهارت های علم آموزی eitaa.com/almorsalaat/4238 4️⃣آشنایی با علم و روش تحصیل آن eitaa.com/almorsalaat/4296 5️⃣آشنایی با علم و روش تحصیل آن eitaa.com/almorsalaat/4337 6️⃣آشنایی با علم و روش تحصیل آن eitaa.com/almorsalaat/4361 7️⃣آشنایی با علم و روش تحصیل آن eitaa.com/almorsalaat/4435 8️⃣ آشنایی با علم و روش تحصیل آن eitaa.com/almorsalaat/4475 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📣| نشست تخصصی شاخصه های نظام استنباط امام خمینی (ره) در مقایسه با سایر نظامات 🎙با حضور استاد علی فرحانی 🕰امروز سه شنبه 1400/09/30 ساعت 12:30 الی 15 📲لینک ورود به جلسه👇👇 https://meeting.atu.ac.ir/ch/tis7 📌برگزار کننده: دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده الهیات و معارف اسلامی 🌐رسانه المرسلات https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
🔴 ماجرای من و «درآستانه حکمت» ▫️ کوتاه درباره اثری که از استاد علی فرحانی تنظیم کردم متن پست زیر رو مطالعه کنید👇 ☕️ @sm_javaheri
المرسلات
🔅ماجرای من و «درآستانه حکمت» ▪️من از همان اوایل طلبگی دو گمشده مهم داشتم: فلسفه و عرفان. خاطرم هست که قبل از تصمیم نهایی برای ورود به حوزه علمیه قم، قصد داشتم در دانشگاه امام صادق (ع) در فلسفه تحصیل کنم ولی به دلایلی -که بماند- منصرف شدم. چند سالی طول کشید که ارزش فقه و اصول را عمیقاً درک کنم ولی فلسفه از همان ابتدا بیش از هر علمی به زندگی من معنا می بخشید. ▪️یادم می آید که پایه چهارم آغاز بی خوابی های من بود. تقریبا سه یا چهار سال شب ها بیدار بودم و سرگرم خواندن کتاب های فلسفی. اگر نبود استاد عزیزم شیخ علی فرحانی، معلوم نبود بی خوابی ها تا چند سال ادامه پیدا می کرد. من بیش از 80 درصد کتابهای شهید مطهری را در دوره دبیرستان خوانده بودم ولی بیشتر از آنکه جواب بگیرم، محدوده سوالاتم وسعت پیدا می کرد. تا جایی که فلسفه را آغاز کردم آن هم نزد استادی که فلسفه را یک یا یک می دانست نه یک علم یا رشته تحصیلی. ▪️فراگیری فلسفه نگاه انسان را به های هستی تغییر می دهد. انسان پس از فلسفه دو عمیق را می شناسد. اولاً حجاب اعتباریات و ثانیاً حجاب علم حصولی. پس از یادگرفتن فلسفه بود که فهمیدم چرا امام خمینی ره در چهل حدیث می فرمود چاره ای نیست تا وارد حجاب نشویم خرقِ آن امکان ندارد. ▪️حالا دیگر همه جملات شهید مطهری برایم فرح بخش و روح افزا بود. حالا دیگر رساله های علامه طباطبایی یکی یکی به جانم می نشست، بخصوص اثر مهمی مثل رساله الولایه. ▪️بعد از آن دوران نشستم و همه کتابهایی را که خوانده بودم بازخوانی کردم و روزی هزار بار خدا را بابت نعمت طلبگی ام شکر می کردم و می کنم. به نظرم می رسید آنچه منشأ تحولم شده بود، فلسفه ای بود که در فضای طلبگی، از کتاب علامه طباطبایی (ره) و در بیان استاد علی فرحانی آموختم نه فلسفه به عنوان یک رشته تحصیلی در یک دانشگاه. ▪️دانش فلسفه یک نوع است ولی فلسفه خواندن ها انواع متفاوتی دارد. فلسفه من هضم در دنیای طلبگی ام بود و کتاب کمترین کاری بود که می توانستم در حق این نوع از فلسفه خواندن انجام دهد. ▪️از استاد آموخته بودم هیچ روشی در آموزش مهمتر از "نوشتن" نیست و من از آن زمان تا کنون همه زندگی ام را با نوشتن گذرانده ام. حتی امروز هم مخارج زندگی ام را با نویسندگی تأمین می کنم. این شد که زیر نظر نوشتن شرح را آغاز کردم و بحمدلله در قالب کتاب سه جلدی آماده شد و امروز جلد اول آن با استقبال خیلی خوبی از سوی علاقه مندان به این مسیر مواجه شده است. ✍🏻 سید مجتبی امین جواهری ⬇️لینک عرضه کتاب👇👇 https://www.sobhan-ins.com/product/dar_astane_hekmat1/ 🔸ملاحظات و محاکمات 🌐 http://aminjavaheri.com/ ☕️ @sm_javaheri @almorsalaat
المرسلات
🔅ماجرای من و «درآستانه حکمت» ▪️من از همان اوایل طلبگی دو گمشده مهم داشتم: فلسفه و عرفان. خاطرم هست
🌀حجت الاسلام قیلاوی‌زاده امروز در کانال شخصی خود (بیّنات) درباره کتاب درآستانه حکمت چنین نگاشتند: ▫️بسم الله الرحمن الرحیم ▫️شروع طلبگی و سالهای نخستین آن از مهمترین دوره های زندگی بنده است. قطعا اتفاقات و انسان هایی که با آنها در این مسیر قرین شدم علت این اهمیت است و یکی از کسانی که از همان ابتدا تا هم اکنون با او در ارتباط و همراه هستم، برادر عزیز و فاضل ارجمند حجت الاسلام جواهری است. ▫️شروع و امتداد مسیر فلسفی را در خدمت استاد محترم و بی بدیل، استاد علی فرحانی (زید عزه) بودم. در این وادی اتفاقات و ثمراتی که همیشه منتظر آن بودم برایم رقم خورد. ▫️صحبت در این باب بسیار است اما از لذت های فراموش نشدنی زندگی من مطالعه و مباحثه و گفتگوهای فلسفی با برادر ارجمند سید مجتبی امین جواهری است. ▫️اکنون ایشان بعد از چند سال استقامت و تلاش و فداکاری، نتیجه تاملات فلسفی و اندیشه های استاد را به بهترین نحو تقریر و تثبیت و آماده انتشار کردند. آرزو دارم حضرت دوست از خزانه غیب خود او را متنعم کند. ▫️ان شاء الله نفس علمی معرفتی استاد و قلم برادر عزیزم علی الدوام در خدمت اسلام و تکامل بشریت در جریان باشند. الحمدلله و المنه ✍ناصر قیلاوی زاده _ آخرین روز پاییز ۱۴۰۰ 🌐کانال بیّنات👇👇 eitaa.com/BAYYENATT @almorsalaat
المرسلات
📣#اطلاعیه| نشست تخصصی شاخصه های نظام استنباط امام خمینی (ره) در مقایسه با سایر نظامات 🎙با حضور استا
058-barkhi-emtiazate-dastgahe-estenbati-emam.mp3
12.86M
🌀|جایگاه دستگاه استنباطی در اندیشه امام خمینی (ره) و برخی خصوصیات آن در مقایسه با سایر نظامات استنباطی 🎙استاد علی فرحانی 📌استاد در این جلسه که امروز (1400/09/30) به همت دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، در بخشی از بیاناتشان به برخی از امتیازات و خصوصیات دستگاه استنباطی حضرت امام (ره)، همچون: لزوم باز تجمبع منابع در تولید علوم انسانی، تفکیک عناوین کتب فقهی و عنوان دلیل شرعی در مسائل فقهی، استفاده از عقل در استنباط احکام شرعی، وضع قسم چهارم وضع و ... به طور اجمال اشاره کردند. @almorsalaat
🔰| مجتهد واقعی کسی است که ... ▪️مرحوم آقاى حجت يك‏‌وقت حرف خيلى خوبى در باب اجتهاد زد، گفت: اجتهاد واقعى اين است كه وقتى يك مسئله جديد كه انسان هيچ سابقه ذهنى ندارد و در هيچ كتابى طرح نشده به او عرضه شد، فورا بتواند اصول را به طور صحيح تطبيق كند و استنتاج نمايد، و الّا انسان مسائل را از جواهر ياد گرفته باشد، مقدمه و نتيجه (صغرى و كبرى و نتيجه) همه را گفته‏‌اند، او فقط ياد مى‏‌گيرد [و مى‏گويد] من فهميدم صاحب جواهر چنين مى‏‌گويد، بله من هم نظر او را انتخاب كردم؛ اين اجتهاد نيست، همين كارى كه اكثر مى‏‌كنند. ▪️اجتهاد، ابتكار است و اينكه انسان خودش رد فرع بر اصل بكند. هميشه مجتهدها عده‌‏اى از مقلّدها هستند، مقلّدهايى در سطح بالاتر. شما مى‌‏بينيد در هر چند قرن يك نفر پيدا مى‌‏شود كه اصولى را تغيير مى‌‏دهد، اصول ديگرى بجاى آن مى‌‏آورد و قواعد تازه‌‏اى [ابداع مى‌‏كند]، بعد همه مجتهدها از او پيروى مى‏‌كنند. مجتهد اصلى همان يكى است، بقيه، مقلّدهايى به صورت مجتهد هستند كه از اين مقلّدهاى معمولى كمى بالاترند. ▪️ در هر علمى همين‏جور است. در ادبيات اين‏جور است، در فلسفه و منطق اين‏جور است، در فقه و اصول اين‏جور است، در فيزيك و رياضيات اين‏جور است. شما مى‌‏بينيد در فيزيك، يك نفر مى‌‏آيد يك مكتب فيزيكى مى‏‌آورد، بعد تمام علماى فيزيك تابع او هستند. اين را كه مكتب جديدى مى‌‏آورد و مكتب قابل قبولى هم مى‌‏آورد كه افكار را تابع فكر خودش مى‌‏كند بايد گفت مجتهد واقعى. 📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (تعليم و تربيت در اسلام)، ج‏22، ص: 693 🌐رسانه المرسلات👇👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
059-emam-v-erfane-nzari-v-amali.mp3
4.79M
🌀| نگاهی کوتاه به برخی اختصاصات امام خمینی (ره) در عرفان نظری و سیره ایشان در عرفان عملی و تربیت انسان 🎙استاد علی فرحانی 📌گزیده بیانات در نشست مجازی برگزار شده توسط دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی 1400/09/30 @almorsalaat
📣مدرسه مجازی المرسلات، تسریع در یادگیری و تعمیق دروس حوزوی ✅تدریس دروس حوزوی از پایه اول تا دهم توسط اساتید توانمند و جوان حوزه ✅ تحصیلی و علمی توسط اساتید ✅برگزاری های کوتاه مدت و دروس حوزوی ✅برگزاری نشست های موضوعی علمی با حضور اساتید ✅آموزش و های علم‌آموزی 🌐لینک عضویت👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1721434112C7e17979da1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀وَ قَضَى‏ رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُواْ إِلَّا إِيَّاهُ 🔹بعضى عقيده دارند كه وَ قَضَى‏ رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُواْ إِلَّا إِيَّاهُ قضاى است، قضاى خداست بر اينكه غير خدا عبادت نشود. گمان مى‏‌كنند بت را سجده مى‏‌كنند، گمان مى‏‌كنند انسان را مدح مى‏‌كنند، گمان مى‌‏كنند كه خورشيد را مدح مى‏‌كنند. همه مدحها از اوست، همه هم مدح او مى‏‌كنند و خود نمى‌‏فهمند. و گرفتاريهاى انسان در آن عالم هم براى همين نفهمى است، براى همين سِتارى [حجابی] است كه بين انسان و حقايق هست. 📚صحیفه امام ج۱۷ ص۵۲۶ @almorsalaat
بررسی اجمالی نزاع شرع و اخلاق.mp3
8.7M
🎙 پاسخ به یک پرسش ❓رابطه شریعت با اخلاق در قوانین جامعه چیست؟ آیا در مسیر وضع قانون جامعه می توانیم به شریعت اکتفا کنیم یا باید هنجارهای اخلاقی هم در نظر بگیریم؟ 🔅در پاسخ به سوال فوق چند مطلب را در صوت زیر توضیح دادم: 🔘تفکیک اصطلاحات مشترک در دو فضای مدرن و فضای حکمی 🔘تبیین دیدگاه علامه طباطبایی نسبت به شریعت و تفاوت آن با دیگر حکمای معاصر (مرحوم آیت الله مصباح یزدی و آیت الله جوادی آملی و ...) 🔘پاسخ اجمالی و کلی به اشکال دکتر فنایی با توجه به تقریر صحیح محل نزاع از علامه طباطبایی 🔸ملاحظات و محاکمات 🔸سیدمجتبی امین جواهری 🌐 http://aminjavaheri.com/ ☕️ @sm_javaheri
060-chand-jomle-kootah-darbare-ertebar-az-manzare-emam.mp3
695.9K
🌀|چند جمله کوتاه درباره اعتبار از منظر امام خمینی (ره) 🎙استاد علی فرحانی 📌گزیده بیانات در نشست مجازی برگزار شده توسط دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی 1400/09/30 @almorsalaat