eitaa logo
المرسلات
10هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
589 ویدیو
41 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
📌اینگونه برای کشور تلاش کنیم 🔰مقام معظم رهبری 💢اﮔﺮ ﻣﺎ ﻣﺮدم را ﺑﻪ ﺑﻰ رﻏﺒﺘﻰ ﺑﻪ زﺧﺎرف دﻧﻴﺎ دﻋﻮت ﻣﻰ ﻛﻨﻴﻢ، ﺑﺎﻳﺪ اﻳﻦ ﻣﻌﻨـﺎ در ﻋﻤـﻞ ﺧـﻮد ﻣـﺎ ﻫﻢ دﻳﺪه ﺷﻮد. 💢اﮔﺮ ﻣﺎ ﻣﺮدم را ﺑﻪ ﺗﻼش ﺑـﻰ ﻣـﺰد و ﻣﻨّـﺖ ـ در آن ﺟـﺎﻳﻰ ﻛـﻪ ﻧﻈـﺎم اﺣﺘﻴـﺎج دارد - دﻋﻮت ﻣﻰ ﻛﻨﻴﻢ، ﺧﻮد ﻣﺎ ﻫﻢ آن ﺟﺎﻳﻰ ﻛﻪ اﺣﺴﺎس ﻣﻰ ﻛﻨﻴﻢ ﻧﻈﺎم و ﻛﺸﻮر اﺳـﻼﻣﻰ ﺑـﻪ ﺗـﻼش ﻣـﺎ ﻧﻴﺎزﻣﻨﺪ اﺳﺖ، ﺑﺪون دﻏﺪﻏﻪ آن ﻧﻴﺎز را ﺑﺮﻃﺮف ﻛﻨﻴﻢ و ﻣﻨّﺘﻰ ﺑﺮ ﻛﺴﻰ ﻧﮕﺬارﻳﻢ 📚 دﻳﺪار ﺑﺎ روﺣﺎﻧﻴﺎن و ﻣﺒﻠﻐﺎن در آﺳﺘﺎﻧﻪ ﻣﺎه ﻣﺒﺎرك رﻣﻀﺎن، 27/10/1374 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
🔔 پذیرش مرکز تخصصی سطح (۴) پیامبر اعظم (ص) تحت اشراف استاد علی رضا اعرافی حفظه الله در سال تحصیلی جدید 📞 راه ارتباطی جهت دریافت جزئیات بیشتر و فرم ثبت نام 👇 @Shahid_63 09128548871
لزوم رعایت تقوای الهی_.mp3
1.62M
🎙| عالم ماده، تکالیف الهی است/ تنها راه، رعایت تقوای الهی است/ شخصی که نفس خود را ملتزم به تقوای الهی نکند، نه و نه هم نمیتوانند مانع از انحراف و خواهش های نامشروع نفس او شوند 🎙استاد علی فرحانی 📚تدریس کتاب منیة المرید. گزیده جلسه 12 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از KHAMENEI.IR
✍ گزارشی از مراودات علمی آیت‌الله خامنه‌ای و شهید مرتضی مطهری 🔹 هردو مبارز بودند و در مسیر معیّن امام (رضوان‌الله‌علیه). «علامه مرتضی مطهری»، مبلغ بزرگ و مدرس مشهور دانشگاه بود و «استاد سیدعلی خامنه‌ای» عالم مبارز و محقق حوزه علمیه مشهد و جمع‌های مشتاق دانشجویی. در این مسیر از خرداد ۱۳۴۲، جهاد فکری بخشی از مبارزه و پرده‌ای از قیام یاران امام برای یک تجدیدنظرطلبی بزرگ بود. علامه مطهری و آیت‌الله خامنه‌ای، اگرچه جزئی از این جمع بودند و هر کدام در سنگر انقلابی خود مجدانه فعالیت می‌کردند، مراودات «صمیمانه و مهربانانه‌ای» هم با یکدیگر داشتند. بخش اعظم این مراودات، روابط علمی آن‌ها بود که تا واپسین روزهای حیات استاد شهید ادامه یافت. 🔍 بخوانید👇 https://khl.ink/f/29541
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| این خوفی است که من بیشتر اوقات متذکر آن هستم 🎙امام خمینی(ره) 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از بینش مطهر || مطهَرین
عرفان و معنویت شهید مطهری در نگاه استاد.mp3
35.86M
🔊| عرفان حقیقی و سلوک معنوی شهید مطهری/ جواب به برخی ابهامات و سوالات در این رابطه/ جایگاه «تکلیف مداری» در حیات علمی و معنوی شهید مطهری 🎙استاد علی فرحانی 📚جلسه مجازی. 1402/2/12 ------------------•[]💠[]•--------------- https://eitaa.com/joinchat/2767650840Cd17f406221 کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
المرسلات
🔊#شهید_مطهری| عرفان حقیقی و سلوک معنوی شهید مطهری/ جواب به برخی ابهامات و سوالات در این رابطه/ جایگا
. 📌توصیه میکنیم حتما این جلسه استاد را استماع کنید. استاد در این جلسه مطالب بسیار جالب و قابل توجهی را بیان کرده و نکات مهمی را در مورد معنویت استاد شهید مطرح میکنند. 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فقه فرهنگ_11.2.1402_02..mp3
38.65M
🎙| ادامه گفتگوی استاد و طلاب در مورد کیفیت موضوع شناسی در فضای فقه معاصر/ در فضای فقه معاصر، باید مبادی بنیادین مساله که از آن به «فلسفه مضاف» در اصطلاح مشهور تعبیر میشود مورد توجه باشد/ روش شناسی در ناحیه موضوع و‌ نیز حکم باید مورد توجه باشد/ در این فضا، فقه اختصاص به طهارت تا دیات ندارد بلکه فقه بالمعنی الاعم مورد نظر است/ باید مساله فقه نظام و هرم فقهی را از «حل مسأله» جدا کنیم/ ممکن است برخی مسائل بدون نیاز به فقه نظام و مبتنی بر مدل «حل مسأله» قابل حل باشند/ باید توجه داشت که موضوعات فعلی بسیار گسترده و ذو ابعاد هستند/ یکی از اشکالاتی که از قبل مطرح بوده است این است که با نگاه تعذیری و تنجیزی نمیتوان موضوعات اجتماعی را پاسخ داد زیرا ملاک در موضوعات اجتماعی اصابه به واقع است/ به نظر میرسد پاسخ نهایی این مسائل در دستگاه استنباطی حضرت امام شکل میگیرد/ دستگاه امام با نظامات فقهاء قبل از ایشان، تفاوت بالتباین ندارد بلکه حضرت امام، مولد علم است و «ریشه» کلماتشان در کلام متقدمین بر ایشان، قابل یافت است 🎙استاد علی فرحانی 📚 تدریس فقه فرهنگ. فیضیه. 10/2/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فقه فرهنگ 17.2.1402.mp3
40.66M
🎙| در ساحت فقه معاصر، الگوریتم و ضوابط فقهی را فراموش نکنیم/ جایگاه دستگاه و مکتب حضرت امام در تولید علوم انسانی و حل مسأله/ نظام حضرت امام موافق با فقه اکبر است/ دستگاه استنباطی که نسبت به ادله معارف، لابشرط باشد در عرصه فقه معاصر منتج نیست/ حضرت امام این نگاه و نظام خود را در عرصه فقه حکمرانی و مساله ولایت فقیه اعمال کرده اند/ اشاره ای به استدلال حضرت امام بر ولایت فقیه و احکامی که مربوط به منصب ولایت فقیه اند/ بر این اساس، بدون اینکه مبتلا به اشکال «عرفی شدن فقه» شویم مساله علوم انسانی اسلامی، حل میشود/ حضرت امام را نباید حاشیه سائر بزرگان دید بلکه ایشان مکتب مستقلی است/ از این منظر، اشاره ای به باب اجزاء در بیان حضرت امام و تفاوت آن با سائر اعلام 🎙استاد علی فرحانی 📚 تدریس فقه فرهنگ. فیضیه. 16/2/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💫 در درس فقه فرهنگ فیضیه چه می گذرد؟ ▪️بخش اول: این یک تقریر عادی نیست ✍🏻 سید مجتبی امین جواهری استاد علی فرحانی سالهاست که در مراکز مختلف حوزوی عناوین فقه معاصر مثل؛ فقه فرهنگ، فقه روابط اجتماعی و دوراهی های اجتماعی را تدریس می کنند. از تا و امروز هم درمدرسه فیضیه این موضوع همچنان ادامه دارد. به موازات این دروس، دوره هایی نیز با محتوای نظام استنباطی امام یا اصول فقه فرهنگ و... برای تبیین دستگاه استنباطی مناسب با فقه معاصر برگزار شده است. در کانال می توانید بخش عمده ای از این دروس را بیابید. در این مجموعه یادداشت های کوتاه قرار است یک تقریر از درس های امروز فقه فرهنگ در فیضیه، برای شما مخاطبین محترم کانال المرسلات داشته باشیم. ☘️☘️☘️☘️☘️☘️🍀 🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🍀🍀🍀🍀🍀 🍀🍀🍀🍀 🍀🍀🍀 🍀🍀 🍀 ☘️چرا این تقریر است؟ از قدیم رسم بوده؛ در دروس خارج طلاب شرکت کننده مشغول می شدند و سعی می کردند محتوای کلاس را با همان دقت و ساختار و چیدمان ذهنی که از استاد آموختند در تقریر منعکس کنند ولی این جلسات با درس های مرسوم متفاوت است و علاوه بر تقریر عادی نیاز به شرح یا گزارشی از فضای کلاس دارد چون استاد در این درس تنها یک مدرس نیستند بلکه مربی و هدایتگر جمع برای رسیدن به نقطه مطلوب محسوب می شوند. نقطه مطلوب این کلاس گم شده نسل متفکران ایران اسلامی است. جایی است که هنوز جز امام خمینی (ره) رد پای کسی بر آن نقش نبسته است. ☘️ بگذارید ابتدا کمی از قالب جلسه بگویم: محتوای درس با جمع بندی و ارائه پژوهشی طلاب پیش می رود و استاد محترم با توجه به دارایی های موجود از فعالیت های پژوهشی، حرکت علمی درس را رهبری می کنند. از قدیم درس خارج ها جنبه کارگاهی برای کسب ملکه اجتهاد داشته به صورتی که در کتاب مرحوم ردپای اشکالات شاگردان را می توان در انقلت و قلت های کتاب یافت یا روش مکتب سامرا و مرحوم میرزای شیرازی، ولی امروز این جنبه هم به تنهایی کفایت نمی کند علاوه بر تربیت ذهن شاگردان، اقتضای محتوای دروس فقه معاصر این است که فعالیت علمی به صورت جمعی انجام شود. طلاب درس بعدازظهر فیضیه تخصص های مختلفی دارند. از فقه سنتی تا فقه معاصر از تا فلسفه غرب هر یک جنبه ای از نیاز محتوایی درس را فراهم می کنند. بارها در کلاس بابت تنوع و تخصص حاضرین خدا را شکر کردند چون دارایی های افراد به سرمایه کلاس اضافه می شود و طلاب شرکت کننده صرفاً مستمع نیستند. چرا مدعی هستم امروز بدون تیم پژوهشی مسائل فقه معاصر حل نمی شود؟ چون موضوعات چند ویژگی منحصر به فرد دارند: 👈🏻اولا جدید و بی سابقه است 👈🏻ثانیاً در مغرب زمین متولد شده 👈🏻ثالثاً بسیار درهم تنیده است 👈🏻رابعاً ارتباط تنگاتنگ با حوزه های مختلف فکری و اجتماعی دارد 👈🏻خامساً مسأله محور یا میدانی است 👈🏻سادساً در حال تغییر و تحول است 👈🏻سابعاً در ظرف حکومت است 👈🏻ثامناً تحت تأثیر مفاهیم بنیادین الحادی است همین هشت ویژگی در موضوعات فقه معاصر باعث می شود مدل قدیمی ارائه محتوا از سمت استاد و تقریر مطالب به تنهایی کفایت نکند. ضروری است پژوهش جنبه های مختلف موضوع بر عهده هر یک از حاضرین درس باشد. https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b ☘️و اما محتوای کلاس: از چند سال پیش تر که بحث آغاز شد مسیر منطقی علم برای شناخت فرهنگ، روابط اجتماعی و دوراهی های اجتماعی آغاز شد. طلاب شرکت کننده زیر نظر استاد، مبادی اصلی تصوری و تصدیقی که این مسأله را مطالعه و آنالیز کرده و نتیجه تحقیقات خود را در درس ارائه کردند. در ادامه این موضوع ذیل چند مسأله به صورت جزئی بررسی شد: 🔸اول: حضور زنان در ورزشگاه ها 🔸دوم: تفکیک جنسیتی در محیط های آموزشی 🔸سوم: سن ازدواج دختران این سه مسأله در قالب بررسی دوراهی های اجتماعی، مصلحت فرد و جامعه و عوامل تأثیرگذار در تصمیم گیری تبیین شد. پژوهشگران با توجه به مزیت های نسبی خود، هر یک با رویکردهای مختلف آن را مطالعه کردند و ده ها پایان نامه، مقاله، کتاب و ... در هر یک از مسائل بررسی شد و رفرنس ها در گروه مشترکی که استاد و طلاب در آن عضو بودند، منتشر شد. مجموع پژوهش ها در درس به این نقطه رسید که از منظر جنسیت، ضروری است؛ الگوی فقه المرأه یا اسلام درباره طراحی شده و ابواب فقهی با توجه به آن بازبینی گردد چرا که درصد زیادی از گزاره ها و همینطور رویکرد ما به مسأله را تحت تأثیر قرار می دهد. ☘️ یک سوال اساسی ... سوالی که همیشه در پیش روی ما قرار داشت این است که؛ آیا فحص و یأس ما از موضوع زنان و جامعه مدرن امروز با زیرساخت های جدید و مناسبات انسانی_غربی کافی بوده است؟ آیا نیاز است که ما همه مبانی فلسفی، معرفت شناسی، انسان شناسی و ارزش شناسی غربی را از ابتدا با همان عمق یک فیلسوف مغرب زمین بیاموزیم سپس نظریه های علوم انسانی را در رشته های مختلف با دقت های یک نظریه پرداز مطالعه و آموزش دهیم؟ ادامه دارد با ما همراه باشید...✋ ✍️سید مجتبی امین جواهری 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b