eitaa logo
المرسلات
10.2هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
540 ویدیو
40 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
0056-KharejOsul-14030701.MP3
42.35M
🔊| توضیح مفصل تر از فقه بالمعنی الاعم و تاثیر مبحث وضع در آن/ نگاهی به منبع شناسی و دلالت ادله لفظیه/ توضیح نواقص فعلی علم اصول از منظر فقه بالمعنی الاعم از دو جنبه منبع شناسی و دلالت ادله/ توضیحی از علوم انسانی امروز از این منظر/ لزوم تفکیک بین باید از هست و تفکیک باید ضرورت بالقیاس و باید ارزشی در حیطه علوم انسانی 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. یک شنبه. 1/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0051-KharejFeq-14030701.MP3
18.89M
🔊| مروری بر نظر محقق خوئی و مرحوم آیت الله فاضل و همراهی ایشان با فتوای حضرت امام در فرع محل بحث/تفاوت نظر شیخ اعظم و محقق خوئی در توضیح ملاک ملاقات/جمع بندی از ادله مطرح شده در محل بحث و ثمره هر یک‌ در محل بحث/ بر اساس نظر شیخ اعظم، مساله فعلی ذیل «النجاسات و احکامها» قرار میگیرد. 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. یک شنبه. 1/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
🎙استاد علی فرحانی 📚دوشنبه. 2/7/1403 📚موسسه ائمه اطهار. طبقه همکف. مدرس 5. ساعت 7.45 الی 9 صبح 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0057-KharejOsul-14030702.MP3
49.47M
🔊| ثمره وضع در حیطه زبان شناسی و داخل بودن آن در علم اصول/ مروری بر لزوم تفکیک باید ارزشی و باید حقیقی (ضرورت بالقیاس) در فضای علوم انسانی از منظر فقه به معنای اعم/ لزوم تفکیک نگاهی آلی از اصالی به علم و نگاه از منظر علم آلی به اصول/ از نگاه آلی، مساله وضع از بنیادهای اصلی مباحث الفاظ است/ شواهدی از مباحث مختلف اصولی که بر پایه وضع بنا نهاده شده است 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. دو شنبه. 2/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0052-KharejFeq-14030702.MP3
15.92M
🔊| مروری بر نظر محقق خوئی و مرحوم آیت الله فاضل و همراهی ایشان با فتوای حضرت امام در فرع محل بحث/ مروری بر نظر شیخ اعظم و مساله سرایت در بیان ایشان/ توضیح دهندگی حداکثری نظر شیخ اعظم/ تبویب کتب فقهی به دست فقهاء بوده است/جایگاه طهارت خبثی و حدثی در بیان شارع مقدس 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. دو شنبه. 2/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
🎙مقام معظم رهبری 💢دفاع مقدّس موجب شد که هرکدام از جوانان معمولی و عادی ما که در این بوته‌ی آزمایش، بیشتر حرکت کردند و پیشرفت کردند، در مقامات انسانی و علوّ مرتبه‌ی انسانی بالاتر بروند. 💢این شخصیّت‌های برجسته و مهم، همّت‌ها، خرّازی‌ها، شما خیال میکنید چگونه بودند؟ شهید همت که واقعاً یک است یا شهید خرّازی که یک اسطوره است، جوان‌های معمولی بودند؛ جنگ بود که این‌ها را تبدیل کرد به این شخصیّت‌های برجسته و بزرگ و حقیقتاً ماندگار. 📚بیانات ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از KHAMENEI.IR
50.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷 فیلم کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت. ۱۴۰۳/۷/۴ 💻 Farsi.Khamenei.ir
. 📌استاد از سالها پیش با استناد به بیانات رهبری معظم، بسیار بر نگاه صحیح به معنویت در دفاع مقدس و شناخت عظمت حضرت امام به عنوان عارفی بی بدیل با نظر به دفاع مقدس و تربیت شهدائی که در کمترین زمان، راه عارفانی را که سالها ریاضت کشیده بودند طی کردند، توصیه دارند. استاد از این منظر، همیشه بر کلیدواژه «شهید، نظر میکند به وجه الله» تاکید میکنند. اهمیت این مهم، در این بخش از بیانات دیروز رهبر انقلاب نیز مشهود است👇 🎙رهبر معظم انقلاب ◽️دفاع مقدس، جهاد فی سبیل الله بود. دفاع مقدس انقلاب را زنده نگه داشت اسلام را زنده نگه داشت. ملت ایران را عزیز کرد. روح معنوی را در کشور ترویج کرد جوهر واقعی انسانی و ایمانی را در جوانها زنده کرد. ◽️جوانهایی که رفتند در میدان جنگ از یک آدم معمولی تبدیل شدند به یک ولی الهی. مردانی که وارد میدان جنگ شدند با یک نگاه ساده و معمولی به مسائل دینی، از میدان جنگ بیرون آمدند مثل یک عارف الهی و معنوی ◽️امام بزرگوار ما، یک عارف بزرگ بود یک انسان والا بود. ایشان خطاب به خیلی از بزرگان_به طور عام_ گفت هفتاد سال عبادت کردید خدا قبول کند از شما، برید یک مقدار هم وصیت نامه شهدا را بخوانید. ◽️یعنی این جوانی که وارد جبهه شده و مدتی در جبهه جهاد کرده، جان خود را کف دستش گرفته و برای خدا حرکت کرده راه هفتاد ساله آن مرد عارف عالم ملا را در مدت کوتاهی طی کرده است. مضمون حرف امام این است. این باطن دوران جنگ ما است ◽️هدف، اسلام بود. لذا سرتاسر جبهه عبادت گاه بود.... نمازهای با خشوع، گریه های نیمه شب، خدمات بی ریا. ◽️فرمانده ای که نصف شب بلند میشود میاد کفش رزمنده های خودش را واکس میزند، لباس هاشان را میشورد. ◽️اینها در هیچ ارتشی در دنیا در هیچ میدان جنگی در دنیا، وجود ندارد. این مخصوص جمهوری اسلامی است ◽️آب را در لحظات آخر زندگی نمیخورد برای اینکه رفیق تشنه اش، با تشنگی شهید نشود، آب را به او حواله میدهد و خودش با تشنگی شهید میشود. ◽️اینها را در تاریخ خواندیم در این جنگ از نزدیک دیدیدم یا از کسانی که دیده بودند شنیدیم ◽️در زیر گلوله باران دشمن، جوان شهید وصیت نامه مینویسد و در وصیت نامه در مورد حجاب سفارش میکند. یعنی معنویت و تشرع و دلبستگی به حکم اسلامی و ایمان اسلامی در این حد است ◽️این گزارش از جنگ و این نگاه به جنگ مهمتر از آن گزارش توصیفی است. اینجا است که خدای متعال قدرت خودش را در پیروزی بندگان صالح خودش نشان میدهد 📚بیانات 4/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙| رابطه خداوند و مخلوقات بر اساس حکمت متعالیه/ معنای لطیف «آنچه خوبان همه دارند تو یک جا داری» بر این اساس / معنای اصطلاح «حق مخلوق به» در بیان عرفاء/ تبیین عمیقی از «تشکیک طولی» در فلسفه/ اشاره هایی دقیق به فقرات توقیع رجبیه امام زمان (عج) از این منظر 🎙استاد علی فرحانی 📚گزیده تدریس شواهد الربوبیه. موسسه اسراء. سال 1397 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
حتما ببینید بسیار شنیدنی است👆
◽️آمد ز راه دختر موسیٰ به شهر قم یعنی فتاد سایه‌ی طوبیٰ به شهر قم ◽️بوی بهشت می‌وزد از گَرد چادرش گل کرده است مأمن و مأویٰ به شهر قم ◽️وقتی گذاشت پا به حریم دیار عشق جاری شده‌ست چشمه تقویٰ به شهر قم ◽️بانوی آب و آینه، معصومه می‌رسید با جلوه‌های زینب کبریٰ به شهر قم ◽️در آسمان شهر ملائک به صف شدند تابیده بود نور تعالیٰ به شهر قم ◽️تا که گشود دیده‌ی خود را به آن حریم بگشوده گشت باب تولّیٰ به شهر قم ◽️مولای ماست آینه‌دار جهان رضا اینک رسید خواهر مولیٰ به شهر قم ◽️با آن‌که بود خسته ولیکن رسیده بود پویاترین شفیعه‌ی عقبیٰ به شهر قم 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
0058-KharejOsul-14030703.MP3
29.74M
🔊| اتمام بحث از ثمره وضع و بررسی ادامه ان به حمل شایع در ضمن مباحث مطرح آتی در این باب/ سه مسأله مهم در باب وضع: حقیقت وضع و من الواضع و تقسیمات وضع/ توضیحی از جنبه کلامی عقیدتی مبحث وضع و اشاره ای به جایگاه من الواضع و حقیقت وضع در این نگاه/ تعریف مرحوم آخوند از حقیقت وضع و تقسیم وضع به تعیینی و تعینی در تعریف ایشان/ جایگاه استعمال و لزوم تفکیک صحیح وضع از استعمال و شئون آن دو/ نگاهی به وضع تعینی از منظر استعمال (استعمال بلا قرینه)/ اشاره ای به مسلک تعهد از منظر تفکیک وضع از استعمال/ تفکیک حقیقت از اعتبار در این مبحث 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. سه شنبه. 3/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0053-KharejFeq-14030703_01.MP3
23.59M
🔊| مروری بر ثمره نظر شیخ اعظم/ جایگاه کتاب الطهاره به صورت مستقل یا مقدمه کتاب الصلاه/ جایگاه طهارت حدثی و خبثی در کتاب الطهاره/ نگاهی به جایگاه طهارت مائی و غیر مائی در فضای فقه/ دسته بندی طهارت خبثی و حدثی در بیان محقق حلی/ بررسی مستثنیات ذیل احکام النجاسات/ سببیت ملاقات با عین نجس برای نجس شدن و نیز وجوب اجتناب از نجس/ شکل گیری باب ملاقات در قرن دهم و یازدهم/ لزوم تفکیک باب طهارت خبثی از حدثی در ابتدای کتاب الطهاره و بررسی نجاسات به عنوان اولین مساله در طهارت خبثی/ لزوم بررسی چیستی نجاست در نزد شارع و نیز بررسی ملاقات و سرایت از این منظر 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. سه شنبه. 3/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
یا الله یا حافظ یا ناصر یا معین احفظه و انصره بحق الحسین الشهید (ع) 🤲 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
. 📌حق مخلوق به و رابطه آن با انسان کامل 🎙آیت الله العظمی جوادی ❇️اهل معرفت با استفاده از آیات قرآنی، اصطلاح حق «مخلوق به» را به کار میبرند که همان فیض منبسط و نفس رحمانی است و این اصطلاح از کلام خداوند سبحان درباذه آفرینش استفاده شده است. آنجا که میفرماید «خلق السماوات و الارض بالحق». ادیب، باء بالحق را باء ملابسه و یا مصاحبت میخواند و عارف آن را ناظر به تجلی یا استعانت از حق میداند به این معنا که خلق با استعانت از این حق، مخلوق هستند و بدین ترتیب اصل فیض، حق است و مستفیض، مخلوق است و این حق که خلق با آن افریده میشود، خود فیضی است که از پروردگار میباشد «الحق من ربک». ❇️آن حق، با خدا نیست بلکه از خداوند است لکن با انسان کامل است. ❇️انسان کامل یک موجود ممکن و حق مخلوق به نیز موجود ممکن است و این دو‌ با یکدیگر همراه اند و به همین دلیل گفته میشود «الحق مع علی و علی مع الحق یدور معه حیثما دار» اما درباره خداوند‌ گفته نمیشود «الحق مع الله» بلکه حق، از الله است یعنی هر چه حق در عالم هست از او است و این معنا در قیامت که یوم الحق است اشکار میشود. ❇️حق به معنای ثابت است و آن یا بالذات است و یا بالعرض و‌ المجاز، و چون به غیر خداوند نسبت داده شود، عرض و‌ مجاز است. خداوند حق بالذات است و فیض منبسط او، ظهور حق است و مستفیض های محدود و متغیر بدون امتزاج با آن فیض، هماهنگ اند چه اینکه بدون تباین از آن جدایند... 📚رحیق مختوم. جلد 9. ص 421 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
◾️انا لله و انا الیه راجعون 💢شهادت دبیر کل حزب الله لبنان را به محضر امام عصر و مقام معظم رهبری و مسلمین جهان، تسلیت عرض مینماییم یالیتنا کنا معک فنفوز فوزا عظیما 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️من با حب به سید حسن نصرالله به خدا تقرب پیدا میکنم 🎙علامه مصباح یزدی 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت سید حسن نصر الله 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️فی مدرسة الحسین و زینب علیهما السلام..... 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
🌀| فهو من أبده البديهيات 🔹«وَ يَعْلَمُونَ أَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ الْمُبِينُ‌» و الآية من غرر الآيات القرآنية تفسّر معنى معرفة الله فإن قوله: «وَ يَعْلَمُونَ أَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ الْمُبِينُ‌» يُنبئ أنه تعالى هو الحق لا سترة عليه بوجه من الوجوه و لا على تقدير من التقادير فهو من أبده البديهيات التي لا يتعلق بها جهل لكن البديهي ربما يغفل عنه 🔹فالعلم به تعالى هو ارتفاع الغفلة عنه الذي ربما يعبر عنه بالعلم، و هذا هو الذي يبدو لهم يوم القيامة فيعلمون أن الله هو الحق المبين.  🔹و إلى مثله يشير قوله تعالى: «لَقَدْ كُنْتَ فِي غَفْلَةٍ مِنْ هذا فَكَشَفْنا عَنْكَ غِطاءَكَ فَبَصَرُكَ الْيَوْمَ حَدِيدٌ» (ق: 22)  📚علامه طباطبایی، تفسیر المیزان ج۱۵ ص۹۵ 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b