eitaa logo
الزهرا ۶
104 دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
4.2هزار ویدیو
11 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
❤️در آغاز تحویل سال نو چکار کنیم: ➖ سعی کنیم در تمام اوقات مخصوصأ لحظه تحویل سال ان شاء الله با وضو باشیم 👈درحال نمازشب باشیم 👈درحال خواندن نمازحضرت زهرا باشیم 👈درحال خواندن نماز امام زمان باشیم 👈درحال خواندن نماز توبه باشیم 👈درحال قرائت قرآن باشیم 👈درحال ادای صدقه باشیم 👈درحال زیارت باشیم 👈درحال ختم برای فرج امام زمان باشیم.. جوری نماز را شروع کنیم، نصفش در این ور سال و نصفش در سال جدید باشه... ✅در حال گره گشایی از مردم باشیم 👌مهم اینه در حال اطاعت و عبادت خدا دیده باشیم ،نه در حال معصیت... 🌸🌺🌸🌺 📣🔻با نشر مطالب در ثواب آنها سهیم باشیم.
🌹کاش میشد که شبی در حرمت سر میشد 🌹شب عید اگرم بود چه بهتر می شد 🌹و همان شب دل ما در حرم 🌹 فرش راه قدم حضرت مادر می شد.. ✨السلام علیک یااباعبدالله الحسین...✨
سلام صبح تون معطر به ذکرصلوات برمحمدوآل محمد(صلی الله علیه و آله وسلم)🌷 🍃🌼 اللَّـهُمَّ 🌼🍃      🍃🌷  صَلِّ 🌷🍃            🍃🌼 عَلَى 🌼🍃                🍃🌷 مُحَمَّد 🌷🍃                     🍃🌼و آلِ 🌼🍃                         🍃🌷 مُحَمَّد 🌷🍃                        🍃🌼وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ🌼🍃 به رسم ادب هرصبح: السلام علی رسول الله وآل رسول الله جمیعا و رحمت الله و برکاته❤️ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ❤️ السلام علی الحسین و علی علی ابن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین❤️ السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا❤️ السلام علیک یابقیة الله فی ارضه(عج)❤️ السلام علیکم جمیعاو رحمت الله و برکاته..💚 و لعن الله علی اعدائهم اجمعین...🔥
🌺✨هرروز با یک زیبا در سبد ✨🌺
🌿ندبه های انتظار🌿 🔴خداوند تحت هر شرایطی رزق و روزی را می رساند! ⛔️خیلی از وقت ها ما به دلیل اینکه رزق را از طرف خدا نمی دانیم و فکر می کنیم رزق در اثر تلاش و کوشش خودمان است دچار نگرانی و ناهنجاری هایی می شویم! 🌺حضرت علی علیه السلام می فرمایند: روزیِ تو، تورا طلب می کند ،پس خود را نسبت طلب آن در زحمت مینداز. 🌺حضرت باز می فرماید: خداوند رزق را تکفل کرده و به عهده گرفته ولی عمل برای آبادانی قیامت را به عهده شما گذاشته است. ✅سپس می فرمایند: اگر کسی این مسئله را بفهمد از همه مشکلاتش رها شود. البته به شرطی که از این موضوع سوء استفاده نکند و تنبلی نکند. 🌼کسی که بفهمد رزقش را خدا تکفل کرده است زندگی اش یک پارچه عبودیت و تلاش و نشاط می شود و به اصلاح دنیا و اخرت خویش میپردازد و امر روزی را بخدا میسپارد. 💥یکی از عوامل تنگ شدن رزق، گرایش های منفی انسان و افتادن در دام گناهان است. 🌺حضرت در کلمات قصار نهج البلاغه می فرمایند: می توانید کاری بکنید که رزق برایتان سخت و دیر دسترس نباشد بلکه به راحتی در دسترس شما قرار گیرد و آن از طریق صدقه دادن ممکن می شود. 🔵🔷🔵🔷🔵🔶🔶🔵🔷🔵🔷🔵 📗نهج البلاغه،محمد دشتی،کلمات قصار شماره 137
هر روز یک صفحه از قرآن هدیه به ۱۴معصوم واهلبیت و یارانشون از طرف زنده ها مون و امواتمون برای سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان علیه السلام
نکته هایی از قرآن کریم صفحه 549 جامعه ایمانى حق ندارد با دشمنان خدا، رابطه دوستانه و صمیمانه داشته باشد. «یا أیّها الّذین آمنوا لاتتخذوا عدوّى و عدوّكم أولیاء» ایمان به خداوند با برقرارى پیوند دوستى با دشمن خدا سازگار نیست. «یا ایّها الّذین آمنوا لاتتّخذوا عدوّى... أولیاء» دشمن خدا در حقیقت دشمن مؤمنان نیز هست. «عدوّى و عدوّكم» القاى مودّت و ابراز دوستى با دشمنان، جرأت آنان را در برابر مؤمنان بیشتر مى‌كند. «تلقون الیهم بالمودّة و قد كفروا بما جاءكم من الحقّ» اوامر و نواهى خود را به طور مستدل بیان كنید. «لاتتخذوا... قد كفروا... یخرجون الرسول و ایّاكم» در سیاست خارجى، برقرارى رابطه و قطع روابط باید بر اساس ملاك‌هاى دینى باشد. «لاتتخذوا عدوّى و عدوّكم أولیاء» دین از سیاست جدا نیست. (فرمان قطع رابطه با دشمنان یك دستور سیاسى است كه در متن قرآن آمده است). «لاتتخذوا عدوّى و عدوّكم أولیاء» دشمنى كفّار با شما به خاطر ایمان شما به خداست. «أن تؤمنوا باللّه ربّكم» اسلام خواهان عزّت مسلمانان است. (اظهار مودّت به گروهى كه به مكتب شما كافرند و بر ضدّ شما توطئه مى‌كنند، ذلّت است). «تلقون الیهم بالمودّة و قد كفروا بما جاءكم من الحق» توجّه به علم خداوند، سبب كاهش گناهان است. «أنا أعلم بما أخفیتم» چه بسیارند افرادى كه در آغاز رزمنده بودند، ولى در اثر رابطه با دشمنان، بد عاقبت شدند. «خرجتم جهاداً فى سبیلى و ابتغاء مرضاتى... ضلّ سواء السّبیل» فكر تأمین منافع از طریق روابط سرّى با دشمنان دین، بیراهه رفتن و حركتى بى‌فرجام است. «و من یفعله منكم فقد ضلّ سواء السّبیل» حضرت على‌علیه السلام در نامه 53 نهج البلاغه خطاب به مالك اشتر مى‌نویسد: «ولكن احذر كلّ الحذر من عدوّك بعد صلحه فانّ العدوّ ربّما قارب لیتغفّل» حتّى بعد از صلح، از خدعه دشمن برحذر باش؛ زیرا دشمن گاهى به شما نزدیك مى‌شود تا شما را غافلگیر كند. دلیل قطع رابطه با كفّار پنج چیز است: الف) مكتب شما را قبول ندارند. «كفروا بما جاءكم من الحق» ب) رهبر و امّت را تحمّل نمى‌كنند. «یخرجون الرسول و ایّاكم» ج) اگر سلطه یابند، دشمنى خود را اعمال مى‌كنند. «ان یثقفوكم...» د) با دست و زبان، آزارتان مى‌دهند. «یبسطوا الیكم أیدیهم و ألسنتهم» ه) مى‌خواهند كه شما از دین برگشته و مرتد شوید. «ودّوا لو تكفرون» خاموشى دشمن، نشانه‌ى دوستى او نیست بلكه فرصت ضربه زدن نیافته است. «ان یثقفوكم یكونوا لكم اعداءً» دشمن هم تهاجم نظامى دارد، «یبسطوا الیكم أیدیهم» هم تهاجم فرهنگى. «و السنتهم» تا كفر نورزید، دشمن از شما راضى نمى‌شود. «ودّوا لو تكفرون» (در آیه 217 سوره بقره نیز مى‌خوانیم: «لایزالون یقاتلونكم حتّى یردّوكم عن دینكم ان استطاعوا») با توجّه به آیات قبل كه بعضى از مسلمانان به خاطر دریافت حفظ بستگان خود، مخفیانه یا آشكارا با كفّار دوستى و مودّت داشتند، این آیه مى‌فرماید: برائت از كفّار و مشركان را از حضرت ابراهیم و یارانش بیاموزید. در قرآن دو مرد و دو زن، به عنوان الگوى مؤمنان معرّفى شده‌اند: از مردان، یكى حضرت ابراهیم‌علیه السلام، «قد كانت لكم أسوة حسنة فى ابراهیم» و دیگرى پیامبر اسلام‌صلى الله علیه وآله است. «لكم فى رسول اللّه أسوة حسنة»(احزاب، 21) و از زنان، یكى همسر فرعون و دیگرى حضرت مریم است(گرچه پیروان حضرت ابراهیم نیز الگو معرفى شده‌اند «قد كانت لكم اسوة فى ابراهیم و الذین معه» كه قرآن در آیات 11 و 12 سوره تحریم، آنان را در برابر همسران حضرت نوح و لوط، به عنوان زنانِ الگو معرّفى مى‌كند و مى‌فرماید: «ضرب اللّه مثلاً للذین آمنوا امرئة فرعون... و مریم ابنت عمران» البتّه در روایات افراد دیگرى همچون امام حسین‌علیه السلام «فلكم فىّ اسوة»(مقتل ابى مخنف، ص 86) و حضرت زهراعلیها السلام نیز به عنوان الگو معرفى شده‌اند. چنانكه حضرت مهدى‌علیه السلام مى‌فرماید: «و فى ابنة رسول اللّه لى اسوة حسنة»(بحار، ج 53، ص 180) دختر رسول خدا، الگوى نیكوى من است. در تربیت و تبلیغ، ارائه نمونه‌ى عینى و عملى و الگو لازم است. «قد كانت لكم أسوة حسنة» هم انبیا الگو هستند و هم پیروان و تربیت شدگان آن بزرگواران. «أسوة حسنة فى ابراهیم و الّذین معه» گذشت زمان، نقش الگوهاى دینى و معنوى را كم رنگ نمى‌كند. حضرت ابراهیم مى‌تواند براى امروز ما الگو باشد. «كانت لكم أسوة حسنة فى ابراهیم» صلابت و صراحت در اظهار برائت از مشركان، یك ارزش است. «اذ قالوا لقومهم انّا بُرءآؤا منكم» برائت باید مكتبى و هدفدار باشد نه انتقامى. «بدا بیننا و بینكم العداوة والبغضاء ابداً حتّى تؤمنوا» معناى توكّل گوشه‌گیرى و انفعال نیست، بلكه در كنار اعلام برائت صریح و موضع‌گیرى شدید نسبت به مشركان، توكّل معنا دارد. «انّا برءآؤا... كفرنا... توكّلنا»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺آیت الله بهاءالدینی رحم‍ةالله : صلواتی که بر نبی خاتم و آل و اهل بیت او فرستاده می شود ترفیع درجات است، با اینکه پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم ) در اعلی درجه از مقام و موقعیت است. 📚 سیری درآفاق صفحه ٢٧١ 🌺➖🌸➖🌺➖🌸➖🌺➖🌸 وقتی که گشوده شد ،کتاب صلوات دل روشن شد به آفتاب صلوات پاشید خداوند گُل و ابر و بهار بر نام محمدش (ص) گلابِ صلوات 💐🌸💐🌸💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام و درود در شکفتن جشن نوروز برایتان در همه سال سر سبزی جاودان و شادی، اندیشه‌ای پویا و آزادی و برخورداری از همه نعمت‌های خدادادی آرزو دارم انشالله هر جا که هستید موفق و موید باشید عید نوروز باستانی بر شما مبارک باد.
سعادت ، سخاوت ، سربلندی ، سروری ، سلامتی ، و سرور که بهترین هفت سین زندگی است را برای شما آرزومندم… عید نوروز ۱۴۰۲ مبارک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عوارض خوردن نوشابه برای هر یک از اعضای بدن چیست؟🔍 قلب : خطر سکته مغز : کاهش حافظه کلیه ها : سنگ کلیه دندان ها : پوسیدگی معده : زخم معده و نفخ استخوان ها : پوکی استخوان 📝 🍃🍎
🌺 نوروز؛ یکی از نام های مبارک امیرالمؤمنین عليه السلام 💢رُوِيَ عَنِ النَّبِيِ صلّی الله علیه و آله‏ أَنَّهُ قَالَ: لِعَلِيٍّ سَبْعَةَ عَشَرَ اسْماً، اسْمُهُ عِنْدَ الْعَرَبِ عَلِيٌّ، وَ عِنْدَ أُمِّهِ حَيْدَرَةُ، وَ فِي التَّوْرَاةِ إِلْيَا، وَ فِي الْإِنْجِيلِ بريا، وَ فِي الزَّبُورِ قريا، وَ عِنْدَ الرُّومِ بظرسيا، وَ عِنْدَ الْفُرْسِ نَيْرُوزُ، ... ♦️رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: برای علیّ علیه السلام، ١٧ اسم است. نام او نزد عرب، علیّ؛ نزد مادرش، حیدر؛ در تورات، إلیا؛ در انجیل، بریا؛ در زبور، قریا؛ نزد رومیان، بظرسیا؛ و نزد اهل فارس، نوروز است، ... 📚 الفضائل ابن شاذان قمی ص١٧٦
هر روز یک صفحه از قرآن آغاز سال جدید و قرائت مصحف شریف ان شاء الله روز به روز بهرمان از قرآن بیشتر باشد...
نکته هایی از قرآن کریم صفحه 550 1* الگوهاى الهى تاریخ مصرف ندارند. «لقد كان لكم فیهم أسوة حسنة» 2* نه فقط پیامبران، بلكه یاران صادق آنها نیز براى ما الگو هستند. «فیهم» 3* از هدایت كفّار مأیوس نشوید. «عسى اللّه» 4* از تبدیل عداوت به مودّت تعجب نكنید كه خداوند بر هر كارى قادر است. «واللّه قدیر» 5* بد رفتارى‌هاى گذشته كفّار نسبت به مسلمانان قابل عفو و اغماض است. «و اللّه غفور رحیم» 6* كافران دو دسته‌اند، گروهى درصدد دشمنى و توطئه علیه مسلمانانند كه در آیات قبل فرمود: چرا شما با آنان اظهار دوستى مى‌كنید، از آنان برائت بجوئید كه خدا براى شما كافى است. امّا یك دسته از كفّار، علیه شما اقدامى نكرده و در صدد توطئه علیه شما نیستند، این آیه مى‌فرماید: با آنان به نیكى رفتار كنید و برقرارى رابطه با آنان منعى ندارد. 7* سیاست خارجى اسلام بر اساس جذب و جلب دیگران است و این امر از طرق زیر قابل دستیابى است: 1. نیكى. «تبروّهم» با آنان نیكى كنید. 2. عدالت. «تقسطوا الیهم» نسبت به آنان قسط و عدالت داشته باشند. 3. مهلت تحقیق. «و ان احد من المشركین استجارك فاجره حتّى یسمع كلام اللّه»(توبه، 6) اگر یكى از آنان مهلت خواست، به او مهلت بدهید تا كلام خدا را بشنود. 4. قبول پیشنهاد صلح. «و ان جنحوا للسلم فاجنح لها»(انفال، 61.) اگر براى زندگى مسالمت‌آمیز آغوش باز كردند، پیشنهاد صلح آنان را بپذیر. 5. كمك مالى. «والمؤلّفة قلوبهم»(توبه، 60) سهمى از زكات براى ایجاد الفت با آنان مصرف شود. 6. ردّ امانات آنان، وفا به عهد با آنان، محترم شمردن پیمان‌هاى آنان و نیكى به والدین آنان. بر اساس این آیه، كفّار غیر حربى كه بناى جنگ با مسلمانان را ندارند و در حكومت اسلامى زندگى مى‌كنند، از حقوق و عدالت اجتماعى برخوردارند. 8* بر اساس آیه (8)، كفّار غیر حربى كه بناى جنگ با مسلمانان را ندارند و در حكومت اسلامى زندگى مى‌كنند، از حقوق و عدالت اجتماعى برخوردارند. 9* حساب كفّار بى‌آزار از كفّار آزاررسان جداست. «لم یقاتلوكم... لم یخرجوكم» 10* اسلام دین نیكى و عدالت است، حتّى نسبت به كفّار. «ان تبروّهم و تقسطوا الیهم» 11* حتّى اگر مظلوم شدید، دوستى با كفّار را قطع كنید نه آن كه دست از نیكى بردارید. (نهى از دوستى است نه چیز دیگر). «ینهاكم... ان تولّوهم» 12* تجاوز به سرزمین دیگران و بیرون راندن افراد از وطن خود، ممنوع است و مى‌توان با این زورگویان، به عنوان جهاد اسلامى مبارزه كرد. «انما ینهاكم عن الّذین... اخرجوكم من دیاركم» 13* مهریّه زن كافرى كه مسلمان شده، به جامعه اسلامى بپیوندد، به شوهر كافرش داده مى‌شود، «آتوهم ما انفقوا» و این مهریّه را باید از بیت المال پرداخت.(تفاسیر المیزان، نمونه، فرقان) 14* زنان در انتخاب دین و انجام وظایف دینى تابع شوهر نیستند و حتّى مى‌توانند براى حفظ دین خود هجرت نمایند. «جاءكم المؤمنات مهاجرات» 15* مدّعیان بازگشت از كفر به ایمان، باید مورد آزمایش و امتحان قرار بگیرند. «جاءكم المؤمنات... فامتحنوهُنّ» 16* هر كجا كه خطر جاسوسى و امثال آن هست، گزینش و آزمایش لازم است. «فامتحنوهُنّ» 17* در برخورد با افراد، ما مأمور به ملاك‌هاى ظاهرى هستیم، نه وسواس و سوءظن. «فامتحنوهنّ اللّه اعلم بایمانهنّ» 18* نقش ایمان در مسایل خانوادگى و زناشویى بسیار مهم است. اگر زنِ كافرى مؤمن شد، او را به شوهر كافرش برنگردانید زیرا همسر كافر محیط خانواده را ناسالم مى‌كند. «فان علمتموهنّ مؤمنات فلاترجعوهنّ» 19* سلطه و حكومت كافر بر مسلمان از هر جهت ممنوع است، خواه سیاسى و اجتماعى باشد كه قرآن مى‌فرماید: «لن یجعل اللّه للكافرین على المؤمنین سبیلاً»(نساء، 141) و خواه خانوادگى باشد كه این آیه مى‌فرماید: زن مسلمان نباید تحت امر شوهر كافر باشد. «فلاترجعوهنّ الى الكفّار» 20* كفرِ یكى از طرفین ازدواج، منجر به طلاق قهرى مى‌شود. «فلاترجعوهنّ الى الكفّار» 21* ایمان، زیر بناى ازدواج است و كافر، كفو و همتاىِ مؤمن نیست. «لا هنّ حلُّ لهم ولا هم یحلّون لهنّ» 22* سابقه كفر، مانع ازدواج با تازه مسلمان نیست. «لاجناح علیكم أن تنكحوهنّ» 23* كفر، كلید جدایى است و مسائلى از قبیل ازدواج و عشق به همسر و فرزند و سابقه زندگى مانع جدایى نیست. «ولاتمسكوا بعصم الكوافر» 24* حق باید به حق‌دار برسد، گرچه با تأخیر باشد. «فاتكم شى‌ء... فآتوا... مثل» 25* آنچه به خاطر ایمان، از فرد مسلمان فوت مى‌شود، باید توسّط نظام اسلامى جبران شود. «فاتكم شى‌ء... فآتوا» 26* افراد آسیب‌پذیر باید مورد حمایت قرار گیرند و از بیت المال یا غنائم، خسارت آنها جبران شود. «فاتكم شى‌ء... فآتوا... مثل ما انفقوا» 27* مسایل مالى، لغزشگاه است تقوا و خداترسى لازم است. «فآتوا... مثل ما أنفقوا واتقوا اللّه»
☀بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ☀ اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ، وَ انْكَشَفَ الْغِطاءُ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ، وَ مُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى، وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد،اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ، وَ عَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنابِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيان‌ وَانْصُراني‌ فَاِنَّكُما ناصِرانِ يا مَوْلانا ياصاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ،اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني،السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل؛يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ 🌤الّلهُــمَّـ؏جــِّل‌لِوَلیِّــڪ َالفــَرَج🌤