eitaa logo
انوارالزهراء(س)
731 دنبال‌کننده
420 عکس
274 ویدیو
19 فایل
هیئت انوارالزهراء(سلام الله علیها) محفل معنوی اساتید، کارمندان و دانشجویان محترم دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد.ما را به همکاران معرفی نمائید شماره کارت بانکی هیأت جهت کمک و پرداخت نذورات 6104338800375160 لینک کانال هیئت https://eitaa.com/alzahra_tums
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 برگزاری هیات انوارالزهرا (س) دانشگاه علوم پزشکی تهران (برادران و خواهران) (ع) 🔹سخنران: حجت الاسلام والمسلمین استاد حوزه و دانشگاه 🔹مداح: کربلایی اکبرعبادی و حاج محموداشتیاقی 🔹قاری : کربلایی حسین سلیمانی 🔹قرائت زیارت عاشورا : کربلایی حسن مظفری ⏱زمان:چهاشنبه3بهمن ماه از نماز مغرب و عشا 📌مکان: نمازخانه سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران 🔹مهد کودک ،پارکینگ و سفره احسان اهل بیت علیهم السلام مهیامی باشد 🔹لطفا رسانه باشید و این پیام را برای دوستان و همکاران ارسال بفرمائید https://eitaa.com/alzahra_tums https://ble.ir/alzahra_tums
بخش دوم شيوه و مراتب امر به معروف و نهى از منكر سـخن زيــبا عَنْ أَميرِالمُؤمِنين عليه السلام: أصـْلِـحِ الْمُسى ءَ بِحُسْنِ فِعـالِكَ وَ دُلَّ عَلَى الْخَيْرِ بِجَميل مَقالِكَ. [غررالحكم موضوعى، ج 1، ص 99] امام على عليه السلام فرمودند: آدم بدكار را به وسيله كارِنيك خود اصـلاح كن، وباسخن زيبايت ديگران را به كارخير رهنمون باش. نشانی ما در پیام رسانها👇 https://ble.ir/alzahra_tums https://eitaa.com/alzahra_tums
👥 عوامل نفوذی یهود در صدر اسلام (10) ✳️ زيد بن ثابت ♨️مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی- سیاسی زید عبارت است از: 🔸الف) تلاش برای تثبیت جریان باطل زید بن ثابت، در راه تثبیت و ماندگاری جریان باطل از شخصیت‌های نقش‌آفرین بود. در سقیفه و پس از آن‌که پیشنهاد انصار (شورای رهبری، متشکل از یکی از مهاجران و یکی از انصار) مطرح شد، زید به دفاع از خلافت مهاجران سخن گفت و خودشان را یاران خلیفه‌ انتخابی از مهاجران، معرفی کرد. ابوبکر نیز از سخنان او تشکر کرد و افزود: «اگر غیر از این می‌گفتید، با شما کنار نمی‌آمدیم!» (تاريخ دمشق ج 19 ص 314 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/314)) ➖در محاصره‌ خانه‌ عثمان هم، زید یکی از مدافعان او بود. (تاريخ دمشق ج 19 ص 319 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/319)) زید به وی گفته بود: «انصار می‌گویند بگذار همان‌گونه که به‌وسیله‌ رسول‌ خدا (ص) خدا را یاری کردیم؛ این‌بار نیز به‌وسیله‌ تو خدا را یاری کنیم!» ولی او نپذیرفت. (تاريخ المدينة ج 4 ص 1209 (https://lib.efatwa.ir/42139/4/1209)) زید، به سفارش وی به میان مردم آمد و به دفاع از او پرداخت. سخنان زید بی‌تأثیر نبود و عده‌ای از محاصره‌کنندگان، به‌خاطر حرف‌های او میدان را رها کردند. (تاريخ دمشق ج 19 ص 320 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/320)) 💤 ادامه دارد .... نشانی ما در پیام رسانها👇 https://ble.ir/alzahra_tums https://eitaa.com/alzahra_tums
هدایت شده از انوارالزهراء(س)
🛑 برگزاری هیات انوارالزهرا (س) دانشگاه علوم پزشکی تهران (برادران و خواهران) (ع) 🔹سخنران: حجت الاسلام والمسلمین استاد حوزه و دانشگاه 🔹مداح: کربلایی اکبرعبادی و حاج محموداشتیاقی 🔹قاری : کربلایی حسین سلیمانی 🔹قرائت زیارت عاشورا : کربلایی حسن مظفری ⏱زمان:چهاشنبه3بهمن ماه از نماز مغرب و عشا 📌مکان: نمازخانه سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران 🔹مهد کودک ،پارکینگ و سفره احسان اهل بیت علیهم السلام مهیامی باشد 🔹لطفا رسانه باشید و این پیام را برای دوستان و همکاران ارسال بفرمائید https://eitaa.com/alzahra_tums https://ble.ir/alzahra_tums
🔥 عوامل ورود در جهنم (37) ⬅️ منصرف کردن از راه خدا قرآن مجید مردم را در برابر پیامبر اسلام (ص) و آیات قرآن به دو گروه تقسیم کرده و می‌فرماید: ✨فمِنْهُمْ مَنْ آمَنَ بِهِ وَ مِنْهُمْ مَنْ صَدَّ عَنْهُ ۚ وَ كَفَىٰ بِجَهَنَّمَ سَعِيراً (نساء/ 55) ✨پس جمعی از آنها به آن ایمان آوردند؛ و جمعی مانع ایمان به او شدند شعله فروزانِ آتش دوزخ، برای آنها کافی است. 💢 این آیه هشداری است به آنان که مردم را از ارزش‌های والای الهی و اسلامی مانع می‌شوند و از رسیدن به سعادت جلوگیری می‌کنند، یا اندیشه دینی مردم را ویران می‌سازند و آنان را منحرف می‌گردانند. این گروه در حقیقت دستیار شیطان و همچون او فریبکارند. 💢صدّ به معنای منصرف شدن خود و مصروف داشتن دیگری است. اگر کسی صدّ فیزیکی احداث کرد تا مردم به معابد دینی و مراکز فرهنگ اسلامی راه نیابند آن نیز در حد خود صدّ از راه خداست. ♦️در معنای این آيه سه احتمال وجود دارد: 1- برخی از یهود به آنچه راجع به آل ابراهیم ذکر شد ایمان آوردند، و برخی با علم به صحتش آن را انکار کردند. 2- دسته ای از یهودیان به محمد (ص) ایمان آوردند و دسته‌ای از او اعراض کردند و به او ایمان نیاوردند. 3- مقصود این است که از امت ابراهیم، کسانی بودند که به او ایمان آوردند و کسانی بودند که از او اعراض کردند، چنان که شما نیز درباره محمد (ص) چنین کردید و این کار شما، امر او را کوچک نکرد، چنان که کار آنان نیز امر ابراهیم را کوچک نکرد. 💤 ادامه دارد .... نشانی ما در پیام رسانها👇 https://ble.ir/alzahra_tums https://eitaa.com/alzahra_tums
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 برگزاری هیات انوارالزهرا (س) دانشگاه علوم پزشکی تهران (برادران و خواهران) (ع) 🔹سخنران: حجت الاسلام والمسلمین استاد حوزه و دانشگاه 🔹مداح: کربلایی اکبرعبادی و حاج محموداشتیاقی 🔹قاری : کربلایی حسین سلیمانی 🔹قرائت زیارت عاشورا : کربلایی حسن مظفری ⏱زمان:چهاشنبه3بهمن ماه از نماز مغرب و عشا 📌مکان: نمازخانه سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران 🔹مهد کودک ،پارکینگ و سفره احسان اهل بیت علیهم السلام مهیامی باشد 🔹لطفا رسانه باشید و این پیام را برای دوستان و همکاران ارسال بفرمائید https://eitaa.com/alzahra_tums https://ble.ir/alzahra_tums
سفارش رسول اكرم صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله عَنْ أَميرِالمُؤمِنين عليه السلام: أَمـَرَنـا رَسـُولُ اللّه ِ صلي الله عليه و آله اَنْ نُلْقِىَ اَهْلَ المَعاصى بِوُجُوهٍ مُكْفَهِّرةٌ. [وسائل الشيعه، ج 11، ص 413، ح 1] على عليه السلام فرمودند: رسـول خـدا صلي الله عليه و آله به ما امـر فرمـودند كـه با گنهكاران با چهره اى درهم كشيده برخورد كنيم. نشانی ما در پیام رسانها👇 https://ble.ir/alzahra_tums https://eitaa.com/alzahra_tums
👥 عوامل نفوذی یهود در صدر اسلام (11) ✳️ زيد بن ثابت ♨️مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی- سیاسی زید عبارت است از: 🔸الف) تلاش برای تثبیت جریان باطل .... 🔸ب) جایگاه ویژه‌ی فرهنگی زید زید بعدها (و با مناسب دیدن فضا) از خود تعریف و تمجید می‌کرد که: «من همسایه‌ رسول‌ خدا (ص) بودم و هرگاه قرآن نازل می‌شد، مرا برای نوشتن آن می‌طلبید و در تمامی زمینه‌های دنیایی و آخرتی، هرگاه وارد بحث می‌شدیم او نیز با ما همراهی می‌نمود. بنابراین هرآنچه برایتان می‌گویم، از اوست!» (المعجم الاوسط ج 8 ص 301 (https://lib.efatwa.ir/42122/8/301)) لذا بعد از شهادت رسول‌ خدا (ص) زید به‌عنوان استاد گردآوری قرآن، معرفی می‌شود! ♨️ هرگاه از خلیفه دوم درخواست می‌شد زید را به فرمانداری شهری نصب کند، می‌گفت: «جایگاه زید را خودم بهتر می‌دانم، ولی مردم این شهر (مدینه) به اندوخته‌ او احتیاج دارند»!! بدون تردید، باید اطلاعات دینی زید را بخشی از این اندوخته به‌شمار آورد! پس از مرگ زید بن ثابت، عبدالله بن عمر او را «عالم الناس» گفت و افزود که پدرش او را در مدینه، برای پاسخ به مسائل مردم شهر و نیز مسافران، نگهداشته بود. (تاريخ دمشق ج 19 ص 316 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/316)) ♨️ مسروق، او را یکی از مفتیان و قاضیان اصحاب رسول‌الله (ص) معرفی کرده است. (تاريخ دمشق ج 19 ص 314 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/314)) مسروق همچنین عقیده داشت: «دانش اصحاب رسول‌ خدا (ص) به شش نفر، از جمله زید می‌رسد.» (تاريخ دمشق ج 19 ص 315 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/315)) ♨️ به‌ گفته‌ علی بن عبدالله، تنها سه نفر از اصحاب رسول‌ خدا (ص) یارانی داشتند که کلمات آنها را ماندگار کردند: زید بن ثابت و عبدالله بن مسعود و عبدالله بن عباس. آگاه‌ترین مردم به دانش زید، ده تن از جمله سعید بن مسیب و ابوسلمة بن عبدالرحمان و عبیدالله بن عبدالله بن عتبة بن مسعود و عروة بن زبیر و ابوبکر بن عبدالرحمان و خارجة بن زید بن ثابت و سلیمان بن یسار و ابان بن عثمان بن عفان و قبیصة بن ذؤیب بودند. پس از این طبقه، آگاه‌ترین مردم به دانش این عده، ابن‌شهاب و پس از او مالک بن انس و پس از او عبدالرحمان بن مهدی بودند. (تاريخ دمشق ج 19 ص 327 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/327)) این‌ها همه درحالی است که خود زید، در ماجرایی اعتراف کرد هرآن‌چه برای حاضران گفته، اجتهاد خودش بوده است! (تاريخ دمشق ج 19 ص 329 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/329)) 👆با توجه به دو نکته‌ آخر، راز و رمز این‌ که خلیفه دوم او را در مدینه نگه داشته بود و دست او را در مسائل دینی باز گذاشته بود، کاملاً روشن می‌شود. در هر حال بدیهی است که زهری و مالک که براساس فقه او روزگار می‌گذراندند، باید او را منحصر به‌فرد بدانند! (تاريخ دمشق ج 19 ص 333 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/333)) ابوهریره نیز پس از مرگ زید گفت: «بهترین این امت از دنیا رفت.» (۵۸) حسان بن ثابت نیز در شعر خود به خلأ وجود زید اشاره دارد. (تاريخ دمشق ج 19 ص 341 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/341)) 💤 ادامه دارد .... نشانی ما در پیام رسانها👇 https://ble.ir/alzahra_tums https://eitaa.com/alzahra_tums
🔥 عوامل ورود در جهنم (38) ⬅️ منصرف کردن از راه خدا تهدیدات زیادی در آیات قرآن نسبت به «مانعان از راه خدا» دیده می‌شود، همان گروهی که نه تنها خودشان گمراهند، بلکه اصرار دارند تمام مردم، را به گمراهی بکشانند، گوئی از این کار لذت می‌برند، بلکه منافع نامشروع خود را در کفر و بی‌ایمانی مردم می‌بینند، چرا که یک ملت مؤمن و معتقد به ارزشهای والای الهی هرگز زیر بار فراعنه و شیاطین و احزاب آنها نمی‌رود، پس تنها راه سلطه بر مردم گرفتن گوهر ایمان از آنها است، و تاریخ امتها همواره شاهد گویای تلاشهای پیگیر این گروه بی‌ایمان در مسیر گمراه ساختن مردم است. 🔺از جمله آياتی‌ که درباره اين گروه آمده است، می‌توان به اين آيات اشاره کرد: ✨إنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَصَدُّوا عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ ثُمَّ مَاتُوا وَهُمْ كُفَّارٌ فَلَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ (محمد/34) ✨آنان که کافر شدند و راه خدا را (به روی خلق) بستند و به حال کفر مردند دیگر ابدا خدا آنها را نخواهد بخشید. 💥ولَا تَقْعُدُوا بِكُلِّ صِرَاطٍ تُوعِدُونَ وَ تَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِهِ وَ تَبْغُونَهَا عِوَجًا ۚ وَ اذْكُرُوا إِذْ كُنْتُمْ قَلِيلًا فَكَثَّرَكُمْ ۖ وَ انْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُفْسِدِينَ 💥و بر سر هر راه ننشینید که (مردم با ایمان را) تهدید کنید و مؤمنان را از راه خدا باز دارید، و با (القای شبهات،) آن را کج و معوج نشان دهید! و به خاطر بیاورید زمانی را که اندک بودید، و او شما را فزونی داد! و بنگرید سرانجام مفسدان چگونه بود! ⚡️يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ كَثِيرًا مِنَ الْأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ لَيَأْكُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَيَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ ۗ وَالَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلَا يُنْفِقُونَهَا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ ⚡️ای اهل ایمان، بسیاری از علماء و راهبان (یهود و نصاری) اموال مردم را به باطل طعمه خود می‌کنند و (خلق را) از راه خدا منع می‌کنند و کسانی که طلا و نقره را گنجینه و ذخیره می‌کنند و در راه خدا انفاق نمی‌کنند آنها را به عذابی دردناک بشارت ده. ❎👈 امروز نیز دولتها و جمعیتهای استکباری دنیا تمام سعیشان بر این است که ایمان به خدا و ارزشهای الهی را از مردم بگیرند تا مانعی بر سر راه منافع آنها ایجاد نکنند. 💤 ادامه دارد .... نشانی ما در پیام رسانها👇 https://ble.ir/alzahra_tums https://eitaa.com/alzahra_tums