eitaa logo
انوارالزهراء(س)
736 دنبال‌کننده
393 عکس
259 ویدیو
19 فایل
هیئت انوارالزهراء(سلام الله علیها) محفل معنوی اساتید، کارمندان و دانشجویان محترم دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد.ما را به همکاران معرفی نمائید شماره کارت بانکی هیأت جهت کمک و پرداخت نذورات 6104338800375160 لینک کانال هیئت https://eitaa.com/alzahra_tums
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️شهر آمیخته با غربت تو خشت به خشت ▪️با تو هر گوشه شیراز بهشت است بهشت 🏴 سالروز شهادت اسوه پرهیزگاری و شهامت، همسایه حریم ملکوتی عصمت، گوهر اقیانوس شجاعت، الگوی بصیرت و روشن‌بینی حضرت شاهچراغ بر شما تسليت باد. ✔️ شناسنامه: ➖ نام: احمد ➖ لقب: شاهچراغ، سید‌السادات ➖ کنیه: ابوعبدالله ➖ پدر: امام موسی کاظم علیه السلام ➖ مادر: امّ احمد ➖تاریخ ولادت: نامشخص ➖ تاریخ شهادت: بین سال‌های 203 تا 218 هجری قمری ➖ قاتل: قتلغ خان (حاکم شیراز) به فرمان مأمون عباسی ➖ محل دفن: شیراز نشانی ما در پیام رسانها👇 https://ble.ir/alzahra_tums https://eitaa.com/alzahra_tums
✅ ولايتمداری احمد بن موسی (ع) ✍️ مرحوم شیخ مفید در ضمن روایتی از اسماعیل بن موسی بن جعفر توجه و علاقه فراوان امام نسبت به احمد بن موسی (ع) را این گونه نقل می کند: 💢 پدرم همراه فرزندانش به قصد دیدن اموالش از مدینه بیرون آمد. اطراف برادرم احمد را بیست نفر از خدمتگزاران پدرم گرفته بودند، به صورتی که اگر احمد می‌ایستاد آنان نیز به احترامش می‌ایستادند و اگر می‌نشست آنان هم می‌نشستند. در چنین شرایطی تا احمد از پدرم غافل می‌شد، پدرم مخفیانه با گوشه چشم، نگاه‌های محبت‌آمیزی به او می‌کرد و چشم از او برنمی‌داشت و ما متفرق نمی‌شدیم، تا آن گاه که احمد از جمع ما بیرون می‌رفت. 📔الارشاد ج 2 ص 245 ⬅️ منزلت احمد بن موسی (ع) سبب شد که پس از شهادت امام هفتم (ع)، مردم به در خانه مادرش بیایند و گمان ببرند که احمد، جانشین پدر است. ♨️ احمد بن موسی (ع) که متوجه منظور مردم گردید، و خود هم می‌دانست که علی بن موسی الرضا (ع) جانشین پدر است، چیزی به مردم مدینه نگفت. مردم هم با وی بیعت کردند. پس از بیعت گرفتن، احمد بر فراز منبر قرار گرفت و خطبه‌ای در کمال فصاحت و بلاغت خواند. آن گاه چنین فرمود: ♦️«ای مردم، همچنان که تمام شماها در بیعت من هستید، من نیز در بیعت برادرم، علی بن موسی الرضا (ع) می‌باشم. پیشوا و جانشین بعد از پدرم اوست؛ آری او ولی خداست. از طرف خدا و رسولش بر من و شما واجب است به هر چه او فرمان داد فرمانبرداری کنیم.» 💠 تمام آنانی که شاهد جوانمردی و پارسایی احمد بودند و کلامش را از جان و دل پذیرا شدند و در حالی که احمد بن موسی (ع) جلودارشان بود، از مسجد خارج شدند و جلوی خانه علی بن موسی الرضا (ع) گرد آمدند و با او بیعت کردند. احمد بن موسی نیز مجدداً با امام خویش بیعت کرد و امام رضا (ع) در حق او دعا کرد. 📘بحار الانوار ج 48 ص 308 نشانی ما در پیام رسانها👇 https://ble.ir/alzahra_tums https://eitaa.com/alzahra_tums
🔥 عوامل ورود در جهنم (36) ⬅️ آتش خشم الهی 💥خشم الهی از فراریان جهاد بايد دانست که خداوند هيچگاه خشمگین نمى‌شود، و لذا خشم خدا به اين معناست که خدا همان کارى با گناهکار مى‌کندکه از انسان خشمگین در مجازات گناهکار سرمى‌زند. به عنوان مثال، هر کس از جنگ روىگردان شود و راه فرار پیش گیرد، سزاوار غضب خداست و به قولى به سوى غضب خدا بازگشته است: ✨و مَنْ يُوَلِّهِمْ يَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلَّا مُتَحَرِّفًا لِقِتَالٍ أَوْ مُتَحَيِّزًا إِلَىٰ فِئَةٍ فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ وَ مَأْوَاهُ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمَصِيرُ (انفال/ 16) ✨هر که در میدان نبرد به کافران و دشمنان اسلام پشت کند، مگر آن که هدفش کناره گیری برای نبردی مجدد یا پیوستن به جمعی دیگر از همرزمانش باشد، قطعا به خشم خدا گرفتار خواهد شد و جایگاهش دوزخ است و چه بد سرانجامی است. «باء» از ماده «بوء» به معناى مراجعت و منزل گرفتن آمده، ولى ریشه آن به معناى صاف و مسطح کردن یک محل و مکان است و از آنجا که انسان به هنگام منزل گرفتن محل خود را صاف و مسطح مى‌کند این کلمه به این معنا آمده است، و در آیه بالا اشاره به این است که آنها مشمول غضب مستمر و مداوم پروردگار مى‌شوند گویى در خشم و غضب پروردگار منزل گرفته‌اند. همچنين کلمه «مأوى» اشاره به این است که آنها با فرار مى خواهند پناهگاهى براى خود انتخاب کنند که از هلاکت مصون بمانند ولى به عکس پناهگاه آنها جهنم مى‌شود نه تنها در جهان دیگر بلکه در این جهان نیز در جهنمى سوزان از ذلت و بدبختى و شکست و محرومیت، پناه خواهند گرفت. 🔺لذا امام على بن موسى الرضا (ع) در پاسخ یکى از دوستانش که از فلسفه بسیارى از احکام سؤال مى‌کند در زمینه فلسفه تحریم فرار از جهاد مى‌فرماید: «خداوند به این دلیل فرار از جهاد را تحریم کرده که موجب وهن و سستى در دین و تحقیر برنامه پیامبران و امامان و پیشوایان عادل مى گردد و نیز سبب مى شود که آنها نتوانند بر دشمنان پیروز شوند و دشمن را به خاطر مخالفت با دعوت به توحید پروردگار و اجراى عدالت و ترک ستمگرى و از میان بردن فساد کیفر دهند، به علاوه سبب مى شود که دشمنان در برابر مسلمانان جسور شوند و حتى مسلمانان به دست آنها اسیر و مقتول گردند و سرانجام آئین خداوند عز و جل برچیده شود» 📘عيون الاخبار 2 ص 92 💤 ادامه دارد .... نشانی ما در پیام رسانها👇 https://ble.ir/alzahra_tums https://eitaa.com/alzahra_tums
🛑 برگزاری هیات انوارالزهرا (س) دانشگاه علوم پزشکی تهران (برادران و خواهران) (ع) 🔹سخنران: حجت الاسلام والمسلمین استاد حوزه و دانشگاه 🔹مداح: کربلایی اکبرعبادی و حاج محموداشتیاقی 🔹قاری : کربلایی حسین سلیمانی 🔹قرائت زیارت عاشورا : کربلایی حسن مظفری ⏱زمان:چهاشنبه3بهمن ماه از نماز مغرب و عشا 📌مکان: نمازخانه سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران 🔹مهد کودک ،پارکینگ و سفره احسان اهل بیت علیهم السلام مهیامی باشد 🔹لطفا رسانه باشید و این پیام را برای دوستان و همکاران ارسال بفرمائید https://eitaa.com/alzahra_tums https://ble.ir/alzahra_tums
بخش دوم شيوه و مراتب امر به معروف و نهى از منكر سـخن زيــبا عَنْ أَميرِالمُؤمِنين عليه السلام: أصـْلِـحِ الْمُسى ءَ بِحُسْنِ فِعـالِكَ وَ دُلَّ عَلَى الْخَيْرِ بِجَميل مَقالِكَ. [غررالحكم موضوعى، ج 1، ص 99] امام على عليه السلام فرمودند: آدم بدكار را به وسيله كارِنيك خود اصـلاح كن، وباسخن زيبايت ديگران را به كارخير رهنمون باش. نشانی ما در پیام رسانها👇 https://ble.ir/alzahra_tums https://eitaa.com/alzahra_tums
👥 عوامل نفوذی یهود در صدر اسلام (10) ✳️ زيد بن ثابت ♨️مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی- سیاسی زید عبارت است از: 🔸الف) تلاش برای تثبیت جریان باطل زید بن ثابت، در راه تثبیت و ماندگاری جریان باطل از شخصیت‌های نقش‌آفرین بود. در سقیفه و پس از آن‌که پیشنهاد انصار (شورای رهبری، متشکل از یکی از مهاجران و یکی از انصار) مطرح شد، زید به دفاع از خلافت مهاجران سخن گفت و خودشان را یاران خلیفه‌ انتخابی از مهاجران، معرفی کرد. ابوبکر نیز از سخنان او تشکر کرد و افزود: «اگر غیر از این می‌گفتید، با شما کنار نمی‌آمدیم!» (تاريخ دمشق ج 19 ص 314 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/314)) ➖در محاصره‌ خانه‌ عثمان هم، زید یکی از مدافعان او بود. (تاريخ دمشق ج 19 ص 319 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/319)) زید به وی گفته بود: «انصار می‌گویند بگذار همان‌گونه که به‌وسیله‌ رسول‌ خدا (ص) خدا را یاری کردیم؛ این‌بار نیز به‌وسیله‌ تو خدا را یاری کنیم!» ولی او نپذیرفت. (تاريخ المدينة ج 4 ص 1209 (https://lib.efatwa.ir/42139/4/1209)) زید، به سفارش وی به میان مردم آمد و به دفاع از او پرداخت. سخنان زید بی‌تأثیر نبود و عده‌ای از محاصره‌کنندگان، به‌خاطر حرف‌های او میدان را رها کردند. (تاريخ دمشق ج 19 ص 320 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/320)) 💤 ادامه دارد .... نشانی ما در پیام رسانها👇 https://ble.ir/alzahra_tums https://eitaa.com/alzahra_tums
هدایت شده از انوارالزهراء(س)
🛑 برگزاری هیات انوارالزهرا (س) دانشگاه علوم پزشکی تهران (برادران و خواهران) (ع) 🔹سخنران: حجت الاسلام والمسلمین استاد حوزه و دانشگاه 🔹مداح: کربلایی اکبرعبادی و حاج محموداشتیاقی 🔹قاری : کربلایی حسین سلیمانی 🔹قرائت زیارت عاشورا : کربلایی حسن مظفری ⏱زمان:چهاشنبه3بهمن ماه از نماز مغرب و عشا 📌مکان: نمازخانه سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران 🔹مهد کودک ،پارکینگ و سفره احسان اهل بیت علیهم السلام مهیامی باشد 🔹لطفا رسانه باشید و این پیام را برای دوستان و همکاران ارسال بفرمائید https://eitaa.com/alzahra_tums https://ble.ir/alzahra_tums
🔥 عوامل ورود در جهنم (37) ⬅️ منصرف کردن از راه خدا قرآن مجید مردم را در برابر پیامبر اسلام (ص) و آیات قرآن به دو گروه تقسیم کرده و می‌فرماید: ✨فمِنْهُمْ مَنْ آمَنَ بِهِ وَ مِنْهُمْ مَنْ صَدَّ عَنْهُ ۚ وَ كَفَىٰ بِجَهَنَّمَ سَعِيراً (نساء/ 55) ✨پس جمعی از آنها به آن ایمان آوردند؛ و جمعی مانع ایمان به او شدند شعله فروزانِ آتش دوزخ، برای آنها کافی است. 💢 این آیه هشداری است به آنان که مردم را از ارزش‌های والای الهی و اسلامی مانع می‌شوند و از رسیدن به سعادت جلوگیری می‌کنند، یا اندیشه دینی مردم را ویران می‌سازند و آنان را منحرف می‌گردانند. این گروه در حقیقت دستیار شیطان و همچون او فریبکارند. 💢صدّ به معنای منصرف شدن خود و مصروف داشتن دیگری است. اگر کسی صدّ فیزیکی احداث کرد تا مردم به معابد دینی و مراکز فرهنگ اسلامی راه نیابند آن نیز در حد خود صدّ از راه خداست. ♦️در معنای این آيه سه احتمال وجود دارد: 1- برخی از یهود به آنچه راجع به آل ابراهیم ذکر شد ایمان آوردند، و برخی با علم به صحتش آن را انکار کردند. 2- دسته ای از یهودیان به محمد (ص) ایمان آوردند و دسته‌ای از او اعراض کردند و به او ایمان نیاوردند. 3- مقصود این است که از امت ابراهیم، کسانی بودند که به او ایمان آوردند و کسانی بودند که از او اعراض کردند، چنان که شما نیز درباره محمد (ص) چنین کردید و این کار شما، امر او را کوچک نکرد، چنان که کار آنان نیز امر ابراهیم را کوچک نکرد. 💤 ادامه دارد .... نشانی ما در پیام رسانها👇 https://ble.ir/alzahra_tums https://eitaa.com/alzahra_tums
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 برگزاری هیات انوارالزهرا (س) دانشگاه علوم پزشکی تهران (برادران و خواهران) (ع) 🔹سخنران: حجت الاسلام والمسلمین استاد حوزه و دانشگاه 🔹مداح: کربلایی اکبرعبادی و حاج محموداشتیاقی 🔹قاری : کربلایی حسین سلیمانی 🔹قرائت زیارت عاشورا : کربلایی حسن مظفری ⏱زمان:چهاشنبه3بهمن ماه از نماز مغرب و عشا 📌مکان: نمازخانه سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران 🔹مهد کودک ،پارکینگ و سفره احسان اهل بیت علیهم السلام مهیامی باشد 🔹لطفا رسانه باشید و این پیام را برای دوستان و همکاران ارسال بفرمائید https://eitaa.com/alzahra_tums https://ble.ir/alzahra_tums